eroaverkosta.be

eroaverkosta.be profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Energiakartelleihin tai robinhuud-puolueiden monopoleihin sitoutumatonta varavoimajärjestelmien kotimaista kehitystyötä edistävä liiketaloudellista voittoa tavoittelematon kehittäjien yhteisö.

http://www.varaverkko.be

Liittynyt 7v sitten
8 aloitusta · 116 kommenttia
Minulla+on+3+kVA+muuntaja,+jolla+voin+muuntaa+110V+invertterin+sähkön+230V+jännitteelle,+jos+sellaista+vielä+joskus+satun+tarvitsemaan.Pyrkimys+on+kotikäytössä+ja+omatuottoisessa+sähkössä+pienempiin+jännitteisiin.50+VAC+invertterillä+saisi+vetää+itse+sähköt+mökkiin+tai+muuhun+kohteeseen,+eikä+maadoitukselle+ole+suurta+tarvetta+(kelluva+25+-+25+jännite+johtimissa).20A+jatkojohtimella+käytännön+kuorma+jää+alle+kilovatin+mutta+joihinkin+itse+tehtyjen+kohteiden+sähköistyksiin+sekin+riittäisi.Kyse+on+siis+vaihtoehdoista+ja+valinnanvapaudesta.
No+olen+toistaiseksi+tehnyt+perusvalinnan,+jossa+en+ole+lähtenyt+härpättimiin+mukaan+vielä+ollenkaan+vaan+ajatuksena+on+kehittää+hieman+eri+tavalla+toimiva+aurinkolataussysteemi,+jossa+pyritään+mahdollisimman+tasaiseen+latausvirtaan+huipputehon+kustannuksella.Kun+paneelin+tuotto+on+hyvä+auringonpaistaessa+suoraan+paneeliin,+osa+virrasta+otetaan+reserviin+kapasitoriin.+Kun+pilvi+menee+auringon+eteen,+käytetään+kapasitorin+reserviä+ylläpitämään+tasaista+virtaa.Joka+tapauksessa+suuremman+kuorman+joutuu+kytkemään+suoraan+akun+napoihin,+joten+härpätinsäädin+on+turha+siinäkin+tilanteessa.Tämä+ei+sinänsä+liity+tähän+ketjuun+kovin+paljon+mutta+kuitenkin.