Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Holy_Roller
profiilit
Holy_Roller
Holy_Roller
Vapaa kuvaus
Lisää vapaa kuvaus.
Aloituksia
42
Kommenttia
688
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Sinäkin ateisti, nautit kristittyjen rukouksien tuomasta hyvinvoinnista maassamme."
Kyllä minun hyvinvointi on rakennettu ihan omalla työllä.
"Kuokkavieraana ryvet yltäkylläisyydessä..."
Mitä pillereitä vedät kun näin harhainen olet? En elä yltäkylläisyydessä vaan kohtuullisuudessa ja se on tosiaan itse omalla työllä ansaittu. Todennäköisesti sinä olet yhteiskunnan turvaverkkojen varassa elävä mielisairas hihhuli, siis kuokkavieras...ainakin nämä harhasi viittaa vahvasti siihen.
"... edes tiedä kuinka monta kertaa Jeesus on antanut sinullekin jatkoaikaa..."
Jeesus on antanut minulle jatkoaikaa 0 kertaa. Miten mielikuvitusolento voisi antaa mitään jatkoaikaa?
"Tuskin haluat nähdä rakkaittesi marssivan kadotukseen, oman Jumalavihasi seurauksena?"
No eikös se UT:n Jumalan pitänyt olla armollinen eikä kostaa kolmanteen ja neljänteen sukupolveen, jos joku on vuohipaimenta loukannut.
13.04.2023 22:35
Myytikon vastakohta on euhemeristi, joka uskoo, että kaikkien myyttien takana on ripaus totuutta. Jeesusta on euhemerisoitu 1800 vuotta, joten tästä kognitiivisesta vinoumasta on todella vaikea päästä eroon. Lisäksi huvittavaa on se, että keskiajan kristityt alensivat pakanajumalat euhemerisoimalla ne alunperin kuninkaiksi, joista tuli myytti ja lopulta jumala. Onhan se ihan saatanan idioottimaista väittää, että esimerkiksi Zeus ja Odin olivat alunperin mahtavia kuninkaita...ja nämä samat riemuidiootit ovat tutkineet Jeesusta 1800 vuotta ja nyt teologit pää märkänä tulkitsevat tuota riemuidiotismia.
https://en.wikipedia.org/wiki/Euhemerism
13.04.2023 17:47
"Nämä asiat ovat siellä implisiittisesti ja ne voidaan päätellä (laskea), kun yhdistetään Luukkaan ja Paavalin tekstit toisiinsa. "
Höpsistä, et siis pysty esittämään edes eksplisiittistä kuolinvuotta tai kuolinpaikkaa niistä dokumenteista, joiden piti olla tarkimpia historiallisen Jeesuksen todisteita.
"Jeesus kuoli ristillä ja haudattiin maan päällä Jerusalemissa. Ensimmäiset todistajat olivat Jerusalemissa ja samoin hauta. (Luuk 24; 1Kor 15:1-9)"
Nyt puhutaan vain Paavalin kirjeistä. Eikä tuossa ylösnousemuksen uskontunustuksessa edes mainita Jerusalemia.
Jos tutkitaan tarkemmin Galatalaiskirjettä niin siinä Jeesus sentään asetettiin Galatalaisten silmien eteen ristiinnaulittuna. Kun taas 1. Korinttolaiskirjeen 15. luvussa puhutaan Jeesuksesta, joka ei riippunut ristillä. Tämä tosiaan todistaa, että tuon ajan vuohipaimenet uskoivat henkiristeihin ja henkinauloihin...vai onko nyt niin, että Jeesus ihan oikeasti naulattiinkin ristille Galatassa? Jos siis ristiinnaulitseminen pitää olla fysikaalinen tapahtuma.
"Ei mitään ristiriitaa tässä. Asiat ovat siellä kirjeissä implisiittisesti ja evankeliumissa melko suoraan."
Eli et pystynyt vastaamaan avauksen haasteeseen. Jatka toki selvittelyä. Jos vastaat asiallisesti niin voin sinullekin pari tiedonmurusta opettaa 🤣🤣🤣
13.04.2023 17:34
Varma_Tiedosta ja hänen anonyymistä kommentoinnista oikein huokuu lattialla sätkivän ja siansaksaa molottavan hellarin jumalan rakkaus 🤣🤣🤣
13.04.2023 14:53
Kyllä niissä teistien välisissä konflikteissa on ollut ihan riittämiin. Jumalaan uskomattomuus ei aiheuta tarvetta murskata toisen ihmisen kalloa.
13.04.2023 13:56
Ja tämän pointti oli mikä? Saatanan vammainen ripulivajakki.
13.04.2023 13:54
”Ja sitten lopuksi, olen samaa mieltä siitä, että ateismi on 90% tunteita ja 10% kiivasta depatointia. Itse asiassa, se on niin totta, että voisin melkein itkeä siitä. Mutta sen sijaan, että itkisin, niin ehkä vain depatoin jostain aiheesta. Kuka tietää, ehkä se auttaa minua tuntemaan oloni paremmaksi.”
En minä ainakaan itse sitä, etten usko Mosambikilaiseen luojajumalaan Mulukuun. Tuskin sinäkään sitä itket. Toisekseen olisit voinut laittaa tämän ripulisi jo avaukseen. Nimittäin tuo ’depatointi’ -kirjoitusvirhe paljastaa sinut avaajaksi.
13.04.2023 11:42
En ole koskaan uskonut Jumalaan, vaikka perhe oli kuului VL -lahkoon. Olin vaivautunut ja tunsin myötähäpeää lahkon seuratilaisuuksissa ihan lapsesta asti. Lukioikäisenä lopetin seurakunnan (pakollisiin) talkoisiin osallistumisen. 45 -vuotiaana erosin kirkosta.
13.04.2023 10:03
No sitähän minä yritin sanoa, että pelkkä kuiva keksi, makeaa viiniä ja naurettavaa liturgiaa, ei koitunut tuomioksi minulle, vaikka lattialla sätkivät lahkolaiset muuta uhkailisivat.
13.04.2023 09:59
Ei kai tuossa mitään ihmeellistä, osoittaa vain kuinka syvään juurtunut kristinusko on vieläkin vaikka Jeesus on yhtä historiallisesti todellinen olento kuin Saunatonttu (jumalalliseen Jeesukseen uskoo vain mielisairaat).
Itsekin olen joutunut viran puolesta osallistumaan monesti jumalanpalveluksiin ja hartauksiin ja käynyt jopa ehtoollisella. Koska Jeesuksen liha ja veri ei polttanut ateistista kurkkuani ja mahaani puhki niin todennäköisesti kyseessä on vain pronssikautisten vuohipaimenten pahalta suojaavan riitin sovelluksesta kristinuskoon ja se on tavallista kuivaa keksiä, makeaa viiniä ja ritualistista tyhjää puhetta.
13.04.2023 09:12
"Paavali kirjoitti ihmisestä nimeltä Jeesus ja tämä kuoli ristillä vuonna 30."
Laitatko Paavalin kirjeestä otteen, jossa tämä vuosiluku on mainittu? Bonuskysymys: Laita Paavalin kirjeestä maininta, jonka mukaan Jeesus naulattiin ristille Jerusalemissa. Syön hatullisen paskaa jos pystyt esittämään kumpaankaan kysymykseen vastausta.
"Valehtelet röyhkeästi."
Tämä on pelkkä argumenttivirhe. Olet argumenttivirheitä syytävä jankuttaja, siis lattialla sätkivä hellari ripulivajakki. Ei se Hessu tästä mihinkään muutu. Oletko kirjoitellut viime aikoina Jumalanvaltakunta -blogia? Onko Fysikaalista Teologiaa mennyt kaupaksi vai vieläkö on puolet 5000 kirjan painoksesta autotallissa?
12.04.2023 21:04
"Hänet on todistettu jo ennen kuin synnyin eikä uusin tieto ole kumonnut sitä todistusta vaan vahvistanut sen."
Jep, samalla tavalla kuin Ned Ludd, Saunatonttu ja tuhannet muut uskonnolliset myytit ja urbaanilegendat. Jeesusmyytti noudattelee juuri samanlaista anatomiaa. Tarinaa alkaa syntyä noin 60 vuoden jälkeen kun kaikki silminnäkijät eli sepitysten kiistäjät ovat kuolleet. Hieman tämän jälkeen myytistä alkaa levitä murusia myös ulkopuolisiin lähteisiin. Eihän esimerkiksi Josephuskaan tee muuta kuin toistaa kymmeniä vuosia vanhaa myyttiä. Lopulta myytti saa niin vahvan jalansijan, että sitä ei enää edes kyseenalaisteta. Näin kävi Jeesuksellekin. Sitä ei kyseenalaistettu 1800 vuoteen ja sille perustettiin jopa oma "tiedekunta", jonka lähtökohta olisi se, että myytit ovat totta. Tosiasiass ihmisjeesus on jopa heikommalla pohjalla kuin Saunatonttu tai Ned Ludd.
12.04.2023 17:53
"Harhanäky joka syntyi ihmiseksi naisesta Daavidin sukuun ja kuoli ristillä ja haudattiin maan päällä."
Jos yrität todistaa historiallisen Jeesuksen niin sinun pitää pysytella luonnontieteiden rajaamassa fysikaalisessa maailmassa, jossa ihmiset ja kuolleet eivät esiinny henkiolentoina. Et voi poimia rusinoita pullasta mielin määrin. Yksityiskohta tuolta myytistä, toinen täältä ja kas niin, paskaläjistä noukituista rusinoista tulikin Jeesus. Hip hurraa, saatana 😂😂😂
12.04.2023 17:09
"Väitit taannoin ihan pokkana, että Paavali ei kirjoittanut mitään ihmisestä nimeltä Jeesus, vaan ainoastaan taivaallisesta henkiolennosta..."
Hessu, tehdäänpä nyt yksi juttu kerralla selväksi sinulle. Ihminen ei ole hallusinaatio vaan ihmisestä todistaa toinen ihminen. Henkiolento on hallusinaatio ja ilmestyy suoraan ihmiselle harhanäkynä ilman ihmisvälikäsiä. Paavali todistaa ensimmäisessä kirjeessään eli Galatalaiskirjeessä Jeesuksen olleen ilmestys, harhanäky eli henkiolento.
12 Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut, vaan sain sen, kun Jeesus Kristus ilmestyi minulle.
16 näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle, jotta lähtisin julistamaan vieraille kansoille sanomaa hänestä. Silloin en kysynyt neuvoa yhdeltäkään ihmiseltä
12.04.2023 16:59
Oliko Ned Ludd ihminen vai henkiolento? Entä Saunatonttu?
12.04.2023 14:57
Ned Luddista kirjoitti The Nottingham Review sanomalehti ja History of Nottingham kirja. Jos Ned Luddilla ei olisi historiallista pohjaa niin miksi siitä kirjoittaisi sanomalehti ja historian kirja?
No, Ned Ludd osoittaa tietysti sen, kuinka helposti ja nopeasti urbaanilegendoja syntyy. Uskovaiset ovat niitä samoja tyhmiä ja herkkäuskoisia lampaita, jotka uskovat näitä urbaanilegendoja ja ovat otollisia kohteita käärmeöljykauppiaille, ufologeille ja roskalehdistölle (nykyään digitaalista roskamediaa, joka kertoo sitä paskaa mitä herkkäuskoiset hölmöt haluavat kuulla).
12.04.2023 14:40
Tuskinpa väittävät Raamatussa. Juutalaisten Raamattu on VT, eikä siihen kuulu UT. VT:ssä ei mainita Jeesuksen ruumiin varastamista.
12.04.2023 14:34
Missä näin väittävät?
12.04.2023 13:24
”…Ihminen joka luulee olevansa älykäs täällä suomi24 palstoilla…”
Tietääkseni tällä palstalla ei ole koskaan kukaan keskustellut omasta älykkyydestään ja kipuillut sitä kuin palstan lattialla sätkivä hellari ripulivajakki. Ateistin ei tarvitse luulla tai keskustella mitään omasta älykkyydestään. Hihhulit kipuilevat asiasta koska usein mielikuvitusolentoihin uskomiseen liitetään matalampi älykkyys ja jopa mielen sairaudet.
12.04.2023 07:21
Kankaanniemi sepittää tuossa artikkelissa mitä mielikuvituksellisimpia ja faktattomia yksityiskohtia Jeesuksen elämästä ja argumenttina vain se, että evankeliumit ja Paavalin kirjeet ovat totta. Samoista lähtökohdista voidaan todeta, että Saunatonttu on yhtä totta, eihän ihmiset nyt huvikseen keksi kaikkia Saunatonttukertomuksia.
11.04.2023 11:40
16 / 35