Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.

Aloituksia

42

Kommenttia

688

  1. "...rationalistipiireissä..."

    Aiemmin sanoit olleesi ateistipiireissä. Kai tiedät, että ateismi on vain ja ainoastaan jumaluskon olemattomutta eikä se ota mitään kantaa rationalismiin.

    "...rationalistipiireissä monipuolisesti jo 80-luvulta saakka seilanneena ja alaa ylipäänsä jo 60-luvulta seuranneena."

    Minä olen rautakautisten luoteisseemiläisten kulttuurien historian professori, Mensan jäsen, osaan sujuvasti kahdeksaa kieltä, minulla on pitkä kokemus erään maan erikoisjoukoista ja tiedustelupalvelusta...lisäksi olen kansainvälisen tason miesmalli.

    Olet tähän saakka pelkästään aukonut turpaasi varsin asialliseen ja mielenkiintoiseen artikkeliin. Annetaan vielä yksi mahdollisuus. Mitä mieltä olet Bertrand Russellin esseestä 'Why I Am Not a Christian'? Siinä hän ei sano kertaakaan sanaa ateismi, mutta esseen otsikko voisi olla myös 'Why I Am an atheist'. Siinä hän puhuu vain kristinuskosta, Jumalasta ja Jeesuksesta. Miten jumaliin uskomattomuudesta voi puhua, jos ei puhu jumalista?

    Mitä mieltä olet aloituksen aiheesta? Eikö ole historiallisesti mielenkiintoinen fakta, että VT:n kirjoittajat tekivät Egyptin Faaraon vastaista propagandaa ottamalla heidän Faaraota ylistävää propagandaa ja vaihtamalla siihen Faaraon tilalle Jahven? Egyptiläinen Kadeshin taistelun ylistysruno oli niin voimallinen, että se oli sopiva kopioitavaksi...vähän samaan tapaan kuin nykyään kopioidaan häpeämättömästi toisen teknologiaa.
  2. Ja mitä nämä ovat?
  3. "Arkeologia on todistanut valtavasti raamatun aikaisia tapahtumia..."

    No totta kai on. Raamatun kirjoittivat todelliset ihmiset, vuohipaimenet, jotka asuivat Levantissa.

    "Mitään ei synny tyhjästä, sen tajuaa jo 5 v."

    Kausaliteetti on heikko argumentti kun se on päättymätön kerju. Miksi universumin luojalla ei tarvitse olla luojaa?

    "Jos ateisti väittää, ettei ole Jumalaa, se pitää jotenkin todistaa..."

    Höpsistä, teistin pitää todistaa Jumala.

    "Tiede on todistanut monia raamatun sanomisia täysin paikkansapitäviksi..."

    Laittanet tästä jotain esimerkkejä? VT:ssä saattaa olla jotain rippeitä historiallisista faktoista, mutta vuohipaimenet ovat sekoittaneet ne tosi oudolla tavalla. Esimerkiksi Kadeshin taistelu on yksi parhaiten dokumentoiduista taisteluista, jossa Ramses II lyö heettiläiset. Egyptiläiset tekivät tästä taistelusta tietysti laajalle levinneen ylistyshymnin, jonka VT:n kirjoittajat kopioivat itselleen ja tekivät siitä Mooseksen ja israelilaisten laulun, jossa Kadeshin tilalla oli Kaislameren taistelu ja Ramseksen tilalla Jahve. ILmestysmajankin he kopioivat Ramseksen kenttäkomentopaikasta.

    https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/9781575064307-008/pdf

    "Tiede ei kumminkaan koskaan voi todistaa yliluonnollista."

    No joo, kyllähän se on vaikeaa kun tieteelliset mittalaitteet tuodaan paikalle niin yliluonnollinen on hävinnyt kuin pieru Saharaan.

    "Saat kokea yliluonnollista vain jos uskot, et MUUTEN KOSKAAN!"

    Saat kokea yliluonnollisen, jos hallusinoit.