Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
taruolento
profiilit
taruolento
taruolento
Vapaa kuvaus
Lisää vapaa kuvaus.
Aloituksia
125
Kommenttia
1614
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Uusi+koti+ei+ole+ratkaisu+muutoin+kuin+että+sinä+et+jaksa.+Toivon+että+ratkaisu+löytyy+ja+voimia+sinulle+kaikessa+ja+hyvää+pääsiäistä.
Itse+asun+Hgin+Kumpulassa+jossa+vaalea/valkoinen+isovillakoira+pelkäsi+omaa+pientä+koiraani.++Hänen+koiransa+kääntyi+ympäri+ja+olisi+lähtenyt+toiseen+suuntaan+mutta+omistaja+piti+sitä+tien+toisessa+laidassa+suojaten+sitä+vartalollaan+ja+menimme+ohi+ääntä+päästämättä.+
Ja+nyt+olemme+tavanneet+toitamiseen,+sama+juttu.+
Tuntuu+hassulta+ajatalla+että+minkä+uhan+iso+koira+näkee+pienessä.+
Mutta+eihän+koirat+kokoa+katsele.+Pikku+shihu+voi+käydä+raivokkaasti+isomman+lajitoverinsa+kimppuun+välittämättä+seurauksista.
08.04.2020 23:29
Itselläni+sekarotuinen+pitkäkarvainen+(+turkki+juuri+trimmattu)++ihana+pieni+koira+joka+ison+koirakalenterin+maaliskuun+2020+mukaan+mukaan+on+presiis+kuin+omani.+
Kiinnostuin+Havannan+luonteesta+ja+kyllä+pitää+paikkansa+ainakin+"ilveilijän"+osalta+täysin.+
Mitään+temppuja+en+ole+opettanut+koskaan+mutta+sillä+on+tapana+"vilkuttaa"+aina+kun+se+jotain+haluaa.+Se+istuu+ja+nousee+ylös+niin+että+peffa+on+vaan+maassa.+Sitten+se+heiluttaa+etutassujaan+vimmatusti+ylös+alas.+Jos+ei+saa+kaipaamaansa+huomiota+lisää+siihen+murinaa.+Kyllä+sitten+ainakin+joku+sanoo+jotain.
Nyt+uutena+juttuna+on+piruetit+muille+koirille.+Kaksi+kertaa+ole+nyt+nähnyt++ja+aina+se+on+tehnyt+sen+pienikokoiselle+nartulle.++Se+ottaa+pienen+matkan+minusta+poispäin+vauhdilla+ja+tekee+sitten+hypätessään+"piruetin"+ja+yhdelle+nartulle+se+toisti+tämän+kolme+kertaa.+Eli+pyörähtää+itsensä+ympäri.+
Vähän+aikaa+meni+ennekuin+tajusin+mitä++se+tekee.++En+tiedä+mitä+muuta+rotua+omassani+on+mutta+ainakin+kalenterin+kuva+on+yks+yhteen+omani+kanssa.+
Muuten+se+on+superkiltti.+Yhdellekään+koiralle+tai+muillekaan+se+ei+ole+koskaan+murissut.+En+tiedä+mutta+tämä+on+meidän+Havanna+kun+turkki+saa+taas+kasvaa.
Ihana+koira.
08.04.2020 22:49
Hei+soitapa+kuntasi+aluueesta+vastaavalle+eläinlääkärille.+Se+maksaa+sinulle+parin+puhelun+verran.+
Epäilen+suuresti+juttujasi+ja+miksi.+Siksi+että+eläintään/useita+RAKASTAVA+omistaja+ei+puhuisi+ikinä+noin+kun+kirjoitit.+
Olet+tunteeton+puheissasi+jne.+Ei+sinusta+olisikaan+eläimen+omistajaksi+vaikka+se+olisi+
mikä.+Ja+luoja+paratkoon+jos+olet+niin+äkkiä+kaikki+pois.
08.04.2020 22:21
Eikös+se+ole+keuhkokuume+joita+nyt+teholla+olevat+ihmiset+potevat.+Siihen+annettaneen+antibiootteja+koska+on+kaiketi+ainoa+toivo.+Kuinka+paljon+ihmisen+pitäisi+niitä+syödä+etteivät+ne+enää+tehoaisi.+Itse+syön+jostain+syystä+noin+kuuden+vuoden+välein+ja+että+sille+on+oikeasti+tarvetta.+
Antibiootteja+syödään+oikeasti+silloin+kun+on+oikea+tarve.++Itselleni+ei+niitä+muuten+ole+tyrkytettytäkään.+
Ketkä+tai+mitkä+ihmisrymät+syövät+ja+saavat+lääkäreiltään+liikaa+ko.+lääkkeitä.
Miksi+ja+mihin.+En+kässää.
08.04.2020 21:43
Joo+varmaan+näin.+Meidän+kuolleisuus+on+onneksi+vielä+pieni.+Jos+5.5.+miljoonaa+asukasta+ja+25+kuollutta,+ei+se+muihin+maihin+verrattuna+ole+paljon.+Paitse+että+siinä+on+25+liikaa.+
Tilanteelle+ei+mitään+mahda+kuin+tehdä+omalta+osaltaan+sen+minkä+pystyy.
04.04.2020 22:43
Koira+kärsii+perheen+mielen+mataluudesta+ihan+täysin.+Ainakin+meillä+se+on+koko+ajan+perässäni,+katsoo+silmiin+ja+vaikka+kehun+että+hyvä+on,+ei+auta.+Kyöhnää+mieheni+vierellä+jne.+
Jos+ajattelet+että+koira+ei+ole+moksiskaan+nähtyään+ihmisen/perheen+tilanteen+mielialavaihteluineen+olet+totaalisen+väärässä.+
Koira+lukee+ihmisen+mielentilaa+äänestä,+kehonkielestä+jne.+Lienee+eka+joka+vaistoaa+että+jotain+on+pielessä+eli+ei+normaalia+mihin+se+on+tottunut.+
Kyllä+koira+on+kärsijä+siinä+kuin+ihmisetkin,+vaan+ihmisten+itsensä++kautta.
04.04.2020 22:33
Saattaa+olla.+Summa+jota+normi+ihmismieli+ei+pysty+tajuamaan.+En+minäkään.+Jotenkin+vaan,+varmaan,+en+tiedä.
04.04.2020 22:25
Kyllä+tuokin+totta.+Mutta+kun+tilanne+on+ohi+tietyin+ihmistappioin+ja+elämä+ehkä+rauhoittuu+niin+suomen+talous+ja+kaikki+siihen+liittyvä+on+katastrofaalinen+asia.+
Siinä+vaiheessa+kun+tämä+katastrooffi+alkaa+selvitä+on+talousihmisten+ja+päättäjien+tie+aika+kivinen.+Miten+nyt+otetaan+käyttöön+ajasajetut+koulut,+tarhat+ja+ylipäätään+kaikki+joka+liittyy+tähän.+Niin+mikä+ei+liity?+En+tiedä.
Miten+saadaan+kaikki+taas+toimimaan+ja+mistä+rahat?+Kauhistuttaa+mutta+ehkä+ei+kannata+oikeasti+ajatella+kuin+tätä+päivää.+Huomisesta+kun+ei+kukaan+tiedä.
04.04.2020 22:10
Sama+täällä,+olen+samaa+mieltä+kanssasi.+Nyt+oli+taas+piikki+sairastuneissa+samoin+kuin+on+ollut+muissakin+maissa,+tosin+ei+just+tänään+mutta+aina+aika-ajoin.++Mietin+että+mistä+tuo+parinsadan+sairastuneen+lisäys+voisi+johtua.+
Onko+siinä+nyt+mukana+ulkomailta+tuodut+vai+mikä.+
Nyt+selkeästi+sairastaa+muukin+Suomi+kuin+vaan+etelä.+
Uskon+että+rajojen+sulkeminen+näkyy+kunnolla+vasta+ensi+viikolla.+
Muu+maa+on+päässyt+vielä+aika+vähällä+ja+suurin+syy+siellä+on+ehkä+paremmin+asumisen+väljyys.
Ainakaan+tuolla+ns.+maaseudulla+ei+hmisten+tarvitse+nähdä+väkisin+toisiaan+jolleivat+halua.+
Se+on+etu.+Toisaalta+pitkät+välimatkat+voivat+olla+ongelma+sairastuneille.
Toivon+ja+rukoilen+että+kaikki+loppujen+lopuksi+menisi+hyvin.+Ihmisiä+on+menetetty,+osanotto+heidän+omaisilleen,+mutta+menetämme+lisää.+Emme+pääse+25:llä+menehtyneellä.+
Kammottava+aika+mutta+on+kuitenkin+elettävä+päivä+kerrallaan.+Itse+joudun+käyttämään++koiraani+pakosta+3+kertaa+päivässä+ulkona+mutta+ei+täällä+ole+tarvinnut+vältellä+ihmisiä+koska+kulkijat+ovat+harvassa.+Ohitamme+toinen+toista+puolta+eikä+koiratkaan+saa+moikata.
Kyllä+tämä+tästä+muuttuu.++Aika+on+kysymysmerkki+mutta+paranee+vanhetessaan,+siis+se+aika+ja+minä+myös.
04.04.2020 21:57
Jo+toinen+juttu+tämä.+Miten+ihmeessä+Suomi+joka+on+ollut+(tai+antanut+niin+ainakin+ymmärtää)
on+maa+jossa+tällaista+ei+olisi+koskaan+tullut+edes+ajatelleeksi.+
Solidaarisuus,+demokratia,+yhdenvertaisuus,+näin+on+sanottu+meillä+olevan.+Ei+ole+sitten.+
Nyt+koko+kansan+pitäisi+herätä+tähän+asiaan,+näin+ei+voi+olla.
31.03.2020 23:42
Aika+kamalaa+jos+on+totta.+Näille+kaikille+asioille+voisi+pyytää+selvitystä+kunhan+ovat+nimekkäänsä+hoitaneet.+Tuo+ei+ole+sitä+demokratiaa.
31.03.2020 23:35
Kyllä+linnutkin+oppivat+taakseen+katsomaan.+Kissa+on+vaan+sellainen+kyllä+mutta+linnutkin++oppivat+varomaan.
25.03.2020 22:33
Joo+olen+samaa+mieltä.+Ei+lappiin+eikä+siellä+mikään+ole+aukikaan+eikä+saakaan+olla.++Luulen+että+kulkku+loppuu++viimeistään+nyt+viikonvaihteessa.++Onnellisia+päiviä+sinne+ja+toivottavasti+ilman+tätä+virusta,
25.03.2020 22:17
Lähde+sitten+äkkiä+jos+mökkisi+on+Uudenmaan+alueen+ulkuolella.+Pian+et+ehkä+pääse.++Jos+vielä+pääsit+niin+mukavia+mökkipäiviä.
25.03.2020 22:12
Kiitos+tiedosta+kun+näitä+tilastoja+ei+enää+hesan+lehdissä+ilmesty.+Alkuun+oli+taulukot+missä+ja+miten,+nyt+ei+mitään.+
Tämän+päivän+sairastuneiden+tilanne+on+798+virallista+tartuntaa+ja+3+kuollutta.+Mainintana++että+suurin+osa+sairastuneista+Uudemaan+aluueella.+
Olisi+kiva+että+kerrottaisi+jokaisen+paikkakunnan+tilastot+mutta+ainakaan+etelän+mikään+lehdistä++ei+kerro+mitään.
25.03.2020 20:58
En+tiedä+mutta+tänään+vielä+tietoni+mukaan+ei+Kainuulaiseen.+Itse+olen+alkuperältäni+mutta+nyt+asun+täällä+Korona-ruuhkassa+eli+Uudellallamaalla.+Hyvä+kainulaiset,+toivottovasti+rajojen+ylittämisen+pienennys+vaikuttaa+teihin+niin+että+ette+edelleenkään+sairastaisi+tätä+virusta.++
Se+että+te++ette+siellä+saa+ko.tartuntaa++vaikuta+mitään+tähän+etelän+hommaan.++Siksi+toivon+ja+rukoilen+että+jokainen+kulkija+miettisi+hetken+ennen+siirtymistä+toiselle+paikkakunnalle.+Toivon+myös+että+Helsingistä+läpi+Suomen+matkailu+päättyy+pian.+
Se+on+meidän+kaikkien+parhaaksi.
25.03.2020 20:20
Niin+tuli+vielä+mieleeni+että+miten+tämä+pakolaisasia+jaksaa+tänä+päivänä.+Heille+ei+enää+resurssit+riitä+enkä+sanaakaan+heistä+ole+kuullut+tämän+epidemian+alettua.++Nyt+saavat+kait+pärjätä+omillaan,+ei+kait+sinne+auttajiakaan,+jos+heitä+vielä+on,+riitä.
21.03.2020 21:55
Olen+täysin+samaa+mieltä.+Hänen+äänensä+ja+puheensa+on+rauhoittavaa+varmaan+muillekin+kun+minulle.+
Muuta+hän+ei+tässä+tilanteessa+voi+tehdäkään.+Mutta+meistä+jokainen+voi.+Neuvoja+on+tullut+paljon+eikä+kenelläkään+pitäisi+olla+tarvetta+sooloilla+näiden+asioiden+suhteen.+
Täytyy+muistaa+että+meillä+kaikilla+on+lähimmäisiä+joiden+toivoisimme+pysyvän+hengissä+tämän+kriittisen+ajan.+Ja+mielellään+sen+jälkeenkin.+
Tämä+on+nyt+totta.+++En+olisi+-53+syntyneenä+uskonut+näkeväni+tätä+päivää.+
Kahdenkin+ihmisen+suusta+olen+kuullut+että+Luoja+harventaa.+
Niin+tai+näin+mutta+jokainen+laittakoon+kortensa+kekoon+ja+emme+voi+kun+toivoa+parasta.
21.03.2020 21:43
Ulkona+olevat+eläimet+ovat+villieläimiä,+niin+linnut+kuin+ketut+ym.+Niitä+ei+saa+ottaa+asuntoonsa+vaikka+haluaisi.+
Edelleenkin+näin+että+kolmasti+lenkit+ulkona.+säännöllinen+ruoka+jonka+minä+valmistan+ja+koira+tyydyttää+rakkauden+ja+hellyyden+tarpeeni+täysin.+Myöskään+yksinäisyys+ei+yllätä.
Sairastan+rakkihuluutta+mielelläni+mutta+tauti+jota+itse+sairastat+on+koronaakin+kauhempi.
Uskoisin+kuitenkin+että+sairautesi+ei+ole+kovin+tarttuvaa.
21.03.2020 14:31
Joo+olet+oikeassa.+Sama+se+missä+pekaloaan+pitää+mutta+amattinimike+on+tärkeä+ja+heitä+tarvitaan+joka+puolella.+ja+jatkuvasti.+Hyvä+vartijat.
18.03.2020 22:00
45 / 81