Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
taruolento
taruolento
taruolento
Vapaa kuvaus
Lisää vapaa kuvaus.
Aloituksia
125
Kommenttia
1614
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ne+kuntosalit+tai+muut+jotka+eivät+yhdy+näihin+talkoisiin+täytyisi+ilmiantaa+ja+jos+minä+olisin+asiakas,+en+missään+nimessä+osallistuisi.+
Bisnes+on+tärkeä+mutta+ei+tärkeämpi+kuin+ihmisten+terveys+ja+pahasti+käydessä+kuolema.+Ehkä+ko+firma+korvaa+sitten+kun+hakuja+alkaa+tulla.
18.03.2020 21:56
Sama+kouluissa+nyt.+Niin+päin+etteikö+lapseni+voisi+tulla+kun+on+huono+kirjoittamaan/lukemaan.++Ope+ei+ole+samaa+mieltä.+
Jotkut+vanhemmat+eivät+kestä+jälkikasvunsa+kotonaoloa+ja+siitä+johtuvia+toimia.+Tämä+on+fakta.
18.03.2020 21:49
Koirat+eivät+ole+vankeina+ylipäätään+sisällä+asunnossa+ollessaan.+Itse+vietän+samassa+vankilassa+aikani+koirani+kanssa+mutta+käymme+kolme+pitkää+lenkkiä+päivässä.+Usko+tai+älä,+koirani+ei+muuhun+vaihtaisi.+
Koti+on+sen+turvapaikka+ja+minä+olen+sille+jumalasta+seuraava.+Vaikea+kyllä+selittää+mutta+en+myöskään+kehoita+koittamaan+itse.+Se+ei+ehkä+sopisi+sinulle.
18.03.2020 21:00
Näin+voisi+olla+muuten+mutta+miten+se+pökäleen+katsanto+eli+siitä+nämä+tunnisteet+voisi+olla+poliisin+tehtäviä.+
Kun+ei+heillä+ole+enää+aikaa+tutkia+edes+pienempiä+omaisuusrikoksia+niin+miten+he+kerkiäisivät+koirien+pökäleitä+tutkimaan.+
ja+sitten+vielä.+Ettei+oikeusmurhia+tapahtuisi+olisi+ensin+varmistuttava+siitä+että+jätöksen+on+oikeasti+jättänyt+koira.+Ettei+naapurin+juopunut+ukko+tai+akka+taikka+vaikka+kettu.+
Eläimet+ovat+arvaamattomai+mutta+niin+on+ihmisetkin.+
Voitaisiin+tietysti+perustaa+siviileistä+tällainen+pökäle-tiimi+joka+pökälekurssitettuna+osaisi+nämä+hommat+ja+joille+olisi+annettu+työssä+tarvittavat+oikeudet.+
Sakotus+ei+kait+taas+millään+voisi+kuulua+heille,+niin+tähän+tämä+kilpistyi.+
Joku+sakinhivutuskin+kävi+mielessä+mutta+kuka+maksaisi+bensat+hivuttajille+ja+on+siinä+muiitakin+mutkia+matkassa.+Mutta+ainahan+voidaan+asiaa+jalostaa.
18.03.2020 20:52
Joo+ei+kaikki+aina+mene+kuin+sillä+Strömssöössä+(huom.+kirjoitustyyli).+Oman+rappuni+pieni+narttukoira+leikattiin+jossain+Tuusulassa.+
Näin+koiran+ulkona+ja+se+oli+jos+ei+kuolemankielissä+niin+ainakin+lähellä.+Omistaja+oli+käyttänyt+leikkauksen+jälkeen+koiraa+uudestaan+lekurissa+ja+"neuvotellut"+antibiottikuurista.+
Sellaista+ei+tarvittu+silloin.
Kun+näin+koiran+pihalla+se+oli+kuolemankielissä,+lähellä+sitä.+Ei+jaksanut+hyvä+kun+kävellä.+Sanoin+että+soita+ja+sano+että+nyt+tai+ei+koskaan,+vaihdat+lääkäriä.
Niinpä+taas+matkusti+Tuusulaan+ja+pitkän+ajan+päästä++(tulehdusarvot+olivat+korkeat)+sai+vihdoin+ja+viimein+koiralleen+antibioottikuurin+jonka+myötä+koira+parani+entiseksi+itsekseen.
On+se+kumma+ettei+niitä+antibiotteja+saa+enää+selvissäkään+tapauksissa.++Itse+olisin+heittänyt+ko.+lekurin+roskikseen+samointein.
13.03.2020 23:28
Ole+onnellinen+koirastasi.+Kukaan+ei+ole+vastannut+sinulle.+Miksiköhän?++Itselläni+Havannan+koiran+sekoitus,+sellainen+pieni+ja+nyt+vielä+pitkäkarvainen.++Taustaksi+kerron+että+ennen+tätä+pientä+meillä+on+ollut+saksanpaimenia+jotka+haluavat+miellyttää.+Ikäni+puolesta+en+voinut+ajatella+rotua+enää.
Tälle+pienelle+puhun+kaiken+aikaa+ja+se+ymmärtää+puhettani+pitkälle.+
Sinun+on+selkeästi+paremmin+koulutettu+vaikka+et+olisi+kouluttanut+sille+muuta+kuin+nuo+asiat+mitä+kerroit.+
Omani+kyllä+tekee/ymmärtää+noin+puolet+tuosta+mutta+meillä+kerrostalossa+ei+ole+mahdollisuutta+kaikkeen.+Meidän+on+hyvin+itsepäinen,+mennäänkö+hihnassa+tuonne+vai+tänne.+Varmaankin+terrieriä+osa+josta+itsepäisyys.+
Et+todellakaan+olisi+tarvinnut+rotukoiraa,+tässä+nähdään+miten+hyvä+tulee+muutoinkin.+Niinn+sinun+kuin+minunkin+kohdallani.+
Kaikkea+hyvää+teille+sinne+ja+koiruudelle+terkkuja.+Ihminenhän+valitsee+usein+väärin+mutta+te+ette+ole+sitä+tehneet.+Enkä+minäkään.
13.03.2020 22:55
Kyllä+silloin+kun+perhe/lompakko+menevät+päin+persettä+ja+ihminen+joutuu+lopettamaan+lemmikkinsä,+kyse+on+juuri+siitä+eikä+halusta+tai+tahdosta+tehdä+jotakin+tai+mitään.
Ihmisellä+on+vaihtoehdot+vähissä.+Voinko+antaa+kenelle+tahansa+vai+lopetanko+niin+tiedän+että+ainakaan+koira+ei+kärsi+tippaakaan.+
Olosuhteet+koiran+ottamisesta+siihen+kun+em.+kysymyksiä+joudutaan+miettimään+voi+olla+aika+pitkä.+
Mikä+olisi+oma+ratkaisusi+asiaan.+Vastaukseksi+ei+käy+että+paljon+rahaa+ja+hyvä+terveys.
Koira+nimenomaan+yksinäisen+ihmisen+koirana+on+saanut+ihmeitä+aikaan.+Ihmisen+on+pakko+mennä+ulos+useamman+kerran+päivässä,+hän+voi+puhua+lemmikilleen+niin+kuin+itsekin+teen.++Koirasta+on+iloa+paljon+.+Se+täytyy+kuitenkin+rokottaa+ja+madottaa+määrätyin+väliajoin.+Ne+eivät+kustannuksiltaan+ole+palon+mutta+kun+ja+jos+koira+sairastuu+vakavampaan+tautiin,+silloin+pitäisi+olla+niitä+ihmisystäviä+jotka+voisvat+auttaa.+
Kaikilla+ei+niitä+ole+joten+omistajan+ratkaisu+tuossa+kohtaa+on+hänen+omansa.
13.03.2020 22:22
Miksi+tällainen+verkkosysteemi.+Eivätkö+eläinlääkärit+toimi+vai+mikä+on+syy+tähän+verkkokauppahommaan?
Minulle+vieras.
13.03.2020 22:06
Tee+niin+että+aina+lähdettyäsi+keittiöstä+suljet+oven+sinne.+Itselläni+oli+koira+joka+puolestaan+piti+sulkea+keittiöön+joksikin+aikaa+kun+meinasi+syödä+petonirappuset+asunnon+toiseen+kerrokseen.+
Samainen+koira+söi+myös+ruoat+pöydältä+jos+kerkesi+minun+silmieni+alta.+
Tämä+ongelma+ratkesi+ajan+kanssa+itsekseen.+Siitä+tuli+ihan+normikoira+kun+sai+ikää+vähän+lisää.+Kekseliäisyyttä+se+vaatii+ja+hermojen+hallintaa+mutta+aika+temppuineen+ja+koiran+ikä+usein+parantaa.
13.03.2020 21:46
Viro+ainakin+reagoi+täydesti.+Vielä+kulkee+Tallinnan+lautta+mutta+veikkaan+ettei+enää+kauan.+Muut+toiminnot+maassa+on+lopetettu.++Viron+sairastavien+määrä+eilisen+mukaan+oli+alle+60.+
Jos+otetaan+aina+oppia+ruotsista+niin+pitäisikö+nyt+Suomi+niminen+maa+lepuuttaa+kaikesta+kuukaudeksi.+Ei+ainakaan+tulisi+ulkopuolelta+uusia.
Ja+yksityisosakkeenomistajat+joita+mm+IS+on+surrut+tuossa+että+kuinka+käy+kun+pörssi+sitä+ja+tätä.+Voi+helvetti+sentään.+Jos+saisi+suomalaiset+pysymään+hengissä+olisi+hyvä.+Joku+jos+tulisi+osakkeidensa+laskua+valittelemaan+mulle+niin+turpaan+tulis+että+tukka+lähtis.+Sikamaista+jo+ajatuskin+että+jotkut+ajattelevat+rahaa,+toiset+yrittävät+selviytyä+hengissä.+Tana+sano+kele.
13.03.2020 20:41
Kerro+mirreillesi+terveisiä.
13.03.2020 20:17
Kissoja+jätetään+huomattavasti+enemmän+heitteille+kuin+koiria.+Tämän+voi+tarkistaa+soittamalla+eläisuojeluyhdistyksiin.+
Varsinkin+kesän+jälkeen+löytyy+paljon+kissoja+jotka+ovat+jätetty+heitteille.
Otetaan+pentu+kesäksi+esim.+mökille+ja+syksyllä+lähdetään+kotiin+ilman+kissaa.+
Tämä+on+raakalaismaista+toimintaa+mutta+yleistä.+Myös+pentuja+löytyy+pahvilaatikkossa+vaikka+mistä.+mm..+bussipysäkeiltä.+
Koiranpentuja+löytyy+harvemmin+edellämainitulla+tavalla+mutta+huonoa+hoitoa+kokevat+monet+koirat.+Ell+lopettamia+pentueita+löytyy+aina+silloin+tällöin.
Ihminen+on+julma,+ei+siitä+mihinkään+pääse.+Onneksi+nuo+ihmiset+ovat+poikkeuksia+ns.+tavallisten+eläimistään++(oli+eläin+mikä+tahansa)+huolta+pitävien+keskuudessa.
13.03.2020 17:28
On+kyllä+oiva+väline.+Käyttö+vaatii+hieman+harjoittelua+mutta+toimii.+Itse+käytän+usein+koska+poskiontelotulehdus+on+riesa.+
Veden+ja+suolan+määrä+on+tärkeä.+Ei+liian+sinne+eikä+tänne+vaan+just+niin+kun+sanotaan+ja+tietty+vaan+oikea+suola.
Se+helpottaa+aina+kun+on+tukkoinen+nenä+ja+voi+käyttää+mielin+määrin.+Niin+kuin+hyvältä+tuntuu,
07.03.2020 21:46
Kyllä+voi+käydä+niinkin+että+lääkäri+ei+ole+saatavilla.++Itse+olimme+Kuhmoisissa+kahden+sakumme+kanssa+kun+juhannusaattona+toista+pisti+käärme+poskeen.
Soitin+heti+päivystävälle+ellääkärille+ja+sovittiin+että+menemme+Jämsään+klo.+jotakin.++Särky+oli+hänen+mukaansa+tuommoisessa+paikassa+erittäin+kova+että+jotain+pitäisi+tehdä.+En+muista+aikaa+mutta+huomasin+että+toinen+puoli+koirassamme+rupeaa+näyttämään+bokserilta+ja+annoin+sille+vielä+kun+sain+tungettua+sen+kurkusta+alas+50+mg+tramalin.+Itselläni+ne+oli+vakituisia+selkälääkkeitä+silloin.+Ei+ehditty+lähteä+matkaan,+kello+oli+silloin+varmaan+jo+illalla+puoli+kymmenen,+el+soitti+ja+kyseli+koiramme+vointia.+kerroin+mitä+olin+sille+antanut.+Hän+ei+olisikaan+voinut+ottaa+meitä+vastaan+koska+jossain+oli+pudonnut+hevonen+suohon+ja+sitä+piti+lähteä+auttamaan.+Mutta+hänenkin+apunsa+olisi+ollut+tramal+50+mg+särkyyn.+Tässä+kohtaa+kaikki+hyvin.
Koira+ei+tietty+enää+pystynyt+juomaan,+edes+lusikalla+en+saanut+annettua.+Päätettiin+mennä+yön+yli+ja+aamulla+sinne+lekuriin+jos+ei+ole+yhtään+juonut.+Tärkeätä+oli+että+juo+ettei+se+myrkky+jää+munuaisiin.+
Mentiin+nukkumaan+ja+toivoin+parasta.+Aamulla+se+oli+juonut+mellkein+puoli+kuppia+vettä+eikä+näyttänyt+enää+niin+bokserilta.+Toinen+koira+ja+mies+häädettiin+telttaan+nukkumaan+kun+koko+yö+aina+3:n+asti+koira+vaelsi+rantaan,+minä+valelin+sitä+ja+taas+kuistille+ja+näin+jatkettiin+lukemattomia+kertoja.+Silloin+sitten+kolmelta+yöllä+en+voinut+kuin+toivoa+kun+se+vihdoin+rauhoittui+sisälle+nukkumaan.++Eli+minulla+kävi+tuuri.+Ikänä+koskaan+ei+kymmenen+vuoden+aikanamme+ollut+käärmettä+näkynyt+ja+tämä+haavoittunut+meni+kysymään+siltä+käärmeeltä+että+mitäs+täällä+teet.+Vastaus+tuli+heti.
Loppu+hyvin,+kaikki+hyvin+mutta+aikamoinen+kokemus+tuokin.+Ei+onneksi+ole+toistunut.
07.03.2020 20:48
Sen+veron+pitäisi+nimenomaan+kohdistua+koiriin+eli+se+täytyisi+olla+ns.+korvamerkittyä+rahaa+jonka+käyttö+jo+rahoja+kerätessä+on+selvä.
Edellinen+ns.+koiravero+ei+ollut+vero+ensinkään+vaan+veroluontoinen+maksu.+Se+meni+kaupunkien+ja+kuntien+yleiseen+kassaan+eli+ihan+mihin+katsoivat+parhaimmaksi+laittaa.+Koirat+eivät+olleet+sen+"veron"+suhteen+merkittäviä.
Myöskin+veromerkkien+poijäännin+jälkeen+maksajia+tai+maksamatta+jättäviä+ei+pystynyt+valvomaan+kukaan+eikä+pysty+nytkään.+
Ainakin+Helsinki+katsoi+kalliiksi+sen+maksun+keräämisen+alkaen+laskujen+lähettämisestä+perintään+asti.+Lisäksi+puhelinrumba+oli+kauhea.+Kovin+työläs.
07.03.2020 19:52
Meilläkin+yksi+koiristamme+oli+saunahullu.+Kun+en+ottanut+sitä+kanssamme+kuumaan+löylyyn+kehitin+turvallisen+tavan+koiralle+saunoa.+Tämä+oli+siis+mökkisaunassa.
Ensin+saunoimme+me+ihmiset+ja+sitten+lisäsin+pesään+yhden+puun+palamaan.+Koira+hyppeli+heti+kun+luvan+sai+ylälauteelle+makaamaan+ja+minä+jätin+saunan+oven+auki.+Sitten+kävin+sille+heittelemässä+"murkunliru"+löylyjä.+
Se+selkeästi+nautti+siitä+ja+tuli+pois+kun+en+enää+jaksanut+liruja+heitellä+ja+sauna+alkoi+jäähtyä.+Ainoa+meidän+koiristamme+tätä+sorttia.
07.03.2020 19:33
Meillä+toinen+sakuistamme+sai+rajuja+kohtauksia+ollessamme+vuokramökillä+lomalla.+Lähdimme+välittömästi+kotiin+kun+halusin+koiran+pieneläinklinikalle+hoitoon.
Se+oli+siellä+sisällä+melkein+viikon+ja+lääkitys+löytyi.+Pitkään+oli+jollain+lailla+hömelö+niin+mieleltään+kuin+liikkeiltäänkin+mutta+tasoittui+ajan+kanssa.+
Oli+oireeton+vuoden.
Jälleen+mökillä+ollessa+alkoi+kohtaukset+uudestaan.+Olivat+rajuja+taas+ja+niitä+tuli+noin+puolen+tunnin+välein.+Lisäksi+muuttui+agressiiviseksi+toiselle+koiralle.+
Oli+pakko+pitää+toista+ulkona+ja+toista+sisällä.+
Muutama+päivä+meni+ja+puhelinsoitolla+lääkitys+oli+tapissa.+Ei+mitään+vaikutusta.+Agressiivisuus+kohtausten+aikana+jatkui.
Niin+sitten+lopetimme+koiran.+Lääkitystä+ei+voinut+enää+lisätä+ja+toinen+koira+pelkäsi+sairasta+tämän+jälkeen.+Siitä+on+aikaa+nyt+30+vuotta.+En+tiedä+olisiko+nykyajan+keinot+paremmat.+Silloin+tekivät+sen+kun+osasivat.
07.03.2020 19:25
Väitän+että+silloin+kun+koirat+kielletään+on++nokkasi+päällä+iso+pino+multaa+niin+kuin+meidän+kaikkien+täällä+tällä+hetkellä+elävien.+
Toki+voit+niin+ajatella+jos+se+sinua+lohduttaa.+Kuitenkin+realismia+peliin.
07.03.2020 16:17
Sataset+saat,+koiraa+et.
07.03.2020 16:14
Ok,+maksan+kyllä+sakotkin+kiltisti,+ei+siinä+mitään.++Ehdota+itseäsi+tähän+yhteiskunnalle+tärkeään+virkaan,+ponnistelujasi+tarvitaan.+Siis+tähän+sakotushommaan,+poliisit+kun+eivät+kerkiä.
04.03.2020 14:48
46 / 81