Suomi sulkee koulut vasta Ruotsin jälkeen.

Anonyymi

Euroopassa jo aletaan kouluja sulkemaan, Suomi odottelee Ruotsin esimerkillisiä toimia tässä.

Korona on nyt tekemässä sen näkyvän loikan tilastoihin ja käyriin.
10X loikka (koulut kiinni, liian myöhään kuitenkin) 100-500X loikka, koska tartunnat ovat laajat ja oireet alkavat tulla vasta esiin.

Terveydenhuolto ylikuormittuu.

Nyt hapentuotanto täysille, sillä pian happea tarvitaan vanhainkodeissa ja hoitokodeissa.
Kysyntä nousee moninkertaiseksi ja kannattaa varautua ennakkoon, kun vielä ehtii.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      noin 10 päivän kuluttua (23. päivän tienoilla) vahvistettuja tartuntoja on tuhansia (ainakin jos testaamista jatkettaisiin kuten tähän asti) ja koulut suljetaan silloin, mutta miksi ei toimittaisi aikaisemmin ja säästettäisi sekä rahaa että ihmishenkiä?

      • Anonyymi

        Arvioni on, että Suomessa on tällä hetkellä reilusti yli 3000 tartuttajaa.
        Ensiviikolla todennetut tartunnat ovat 500-800 välillä ja todelliset tartunnat luokkaa 10 000.
        Kun tositoimiin aletaan (päivä Ruotsin jälkeen), on kantajia jo noin 30-50 tuhatta. ja varmistettuja muutama tuhat.
        Tästä se kasvaa hieman hitaammin, eli kaksinkertaistuu viikossa ja huippuarvot tulevat olemaan noin 400-500 tuhatta sairaana kerralla, silloin nähdään riittääkö hoitoa tarvitseville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvioni on, että Suomessa on tällä hetkellä reilusti yli 3000 tartuttajaa.
        Ensiviikolla todennetut tartunnat ovat 500-800 välillä ja todelliset tartunnat luokkaa 10 000.
        Kun tositoimiin aletaan (päivä Ruotsin jälkeen), on kantajia jo noin 30-50 tuhatta. ja varmistettuja muutama tuhat.
        Tästä se kasvaa hieman hitaammin, eli kaksinkertaistuu viikossa ja huippuarvot tulevat olemaan noin 400-500 tuhatta sairaana kerralla, silloin nähdään riittääkö hoitoa tarvitseville.

        Koronaan ei ole mitään hoitoja. Henki lähtee tai ei lähde. Yksinkertaista.


    • Anonyymi

      Suomi sulkee koulut vasta sitten kun puolet opettajista on kuolleet ja loput on sairaana.

    • Anonyymi

      Viranomaisten ilmoittamat tautilukemat on yhtä rehellisiä kuin työttömyysaste.

    • Viro ainakin reagoi täydesti. Vielä kulkee Tallinnan lautta mutta veikkaan ettei enää kauan. Muut toiminnot maassa on lopetettu. Viron sairastavien määrä eilisen mukaan oli alle 60.
      Jos otetaan aina oppia ruotsista niin pitäisikö nyt Suomi niminen maa lepuuttaa kaikesta kuukaudeksi. Ei ainakaan tulisi ulkopuolelta uusia.

      Ja yksityisosakkeenomistajat joita mm IS on surrut tuossa että kuinka käy kun pörssi sitä ja tätä. Voi helvetti sentään. Jos saisi suomalaiset pysymään hengissä olisi hyvä. Joku jos tulisi osakkeidensa laskua valittelemaan mulle niin turpaan tulis että tukka lähtis. Sikamaista jo ajatuskin että jotkut ajattelevat rahaa, toiset yrittävät selviytyä hengissä. Tana sano kele.

    • Anonyymi

      Kaikkia kouluja ei ole tarvetta sulkea. Vain tapauskohtaista.
      Miksi niitä pitäisikään kun ei aikaisemmankaan pandemian takia niin tehty.

      Tämä virus on heikompi aikasempiin verrattuna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      590
      3986
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3378
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2889
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2851
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2204
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2141
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2057
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1905
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1880
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1849
    Aihe