Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.

Aloituksia

125

Kommenttia

1614

1. Täysin+samaa+mieltä.
  2. Oma+sakuni+kuoli+verisyöpään+3+vuotta+4+kk+vanhana.+Sitä+ennen+ei+ollut+ollut+sairas+jotain+ripulia+lukuunottamatta.Kävin+lääkärissä+maanantai-torstai+joka+ikinen+päivä.+Tostaina+se+ei+enää+syönyt+eikä+juonut.+Pejantaiaamuna+kun+heräsin+se+oli+eteisen+oven+edessä+makuulla.+Katseli+vaan+kun+liikuin+siinä+ja+sitten+tajusin+että+kaikki+ei+ole+ok.+Sanoin+että+nyt+mennään+ulos,+ei+tulosta.+Yritin+nostaa+sitä+mutta+ei+liikahtanutkaan.+Se+oli+yläkerrassa+oksentanut+pariin+paikkaan.+Sielläkin+se+reppana+oli+käynyt+vaikkeit+muuten+yläkerassa+aikaa+viettänyt.Huusin+miehelleni,+kello+oli+silloin+aamulla+6.30+noin,+että+äkkiä+ylös,+koiran+asiat+on+huonosti.+Ei+se+reagoinut+mihinkään.+Seitsemältä+olimme+pieneläinklinikan+oven+takana.+Mieheni+peruutti+kotona+auton+rapun+eteen+ja+kantoi+koiran+sylissään+autoon.+Matkalla+pieneläinklinikalle+joka+oli+silloin+Hämeentiellä,+jouduimme+käymään+tankaamassa.+Silloin+hienoisesti+nosti+päätään+että+minne+se+ukko+nnyt+menee.+Pieneläinkliniikalla+sitä+lähdettiin+viemään+heti+jonnekin+.+Paareilla+se+vietiin+autosta+sisälle+klinikalle,+ei+mitään+hajua+sillä+ollut+mistään.+Silmät+olivat+kyllä+auki+mutta+ei+ne+seurannut+enää+ketään+tai+mitään.+Koira+jäi+sinne+ja+11.30+soi+puhelin.+Tiesin+heti+mistä+soitetaan.+Olivat+olleet+viemässä+koiraa+röngteniin+ja+huomasivat+että+koira+kuoli+nyt.Oli+se+aika+järkkyä,+ei+mitään+ennen+sitä+ja+vaikka+viikon+käytän+lääkärissä,+ei+auta.+Se+oli+yksityinen+lääkäri,+siis+eläinlääkärikeskuksen+lääkäri+joka+hoiti+koiraa.+Silloin+viimeisenä+käyntipäivänä+sanoin+että+koiran+persus+heittää.+Pyysi+kävelyttämään+siinä+heidän+pihallaan+mutta+ei+just+silloin+heittänyt.+Sitten+perjantai-iltana+soi+puhelin+noin+klo+10+illalla+ja+hän+kertoi+minulle+että+koiran+asiat+on+huonosti.+Sanoin+vaan+että+ei+ole+enää,+se+kuoli+tänään+puolen+päivän+aikaan+pieneläinklinikalla.Tämmöstäkin+on+ollut,+tuo+lienee+tuosta+traagisemmasta+päästä.+Kun+koskan+ei+tiedä+etkä+lääkäriinkään+voi+uskoa+100+varmasti.
  3. Minusta+tuollaiset+koirat+pitää+lopettaa,+ihan+yksilökysymyksenä+eikä+rotukysymyksenä.+Siinä+ei+ole+omistaja+eikä+koira+kohdanneet+millään+tasolla.+Oman+poikani+pieni+10+viikkoinen+pentu+raaadeltiin+myös+jo+vuosia+sitten.++Pitkän+hoidon+jälkeen+selvisi+mutta+jouduttiin+lopettamaan+hieman+alle+4+vuotiaana+agressiivisuudeen+vuoksi.+Kyseinen+raatelija+oli+mastiffi+joka+oli+kyllä+hihnassa+emäntänsä+kanssa.+Koira+oli+oppinut+miten+saadaan+kuristuspanta+päästä+pois.+Ensin+löysää+ja+nykäisy+taakse+ja+on+vapaa.+Niin+oli+nytkin.Olin+varma+nähtyäni+kuvat+pennusta+että+ei+selviä+mutta+selvisi+kuitenkin.+Tuli+kalliiksi+raatelijan+omistajille+mutta+rahalla+ei+saa+kaikkea.+Tuo+ei+voinut+olla+vaikuttamatta+pennun+kehityskulkuun.Eli+enemmän+kuin+jotain+rotua+niin+mielestäni+pitää+syyttää+omistajien+kykenemättömyyttä+ko.+koiran+kanssa.+Tämä+nykyään+minulla+oleva+pieni+kakkiainen+osaa+myös+tuon+pantatempun+mutta+minä+tiedän+sen.+Siinä+mielessä+meillä+on+puntit+tasan.