Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
taruolento
profiilit
taruolento
taruolento
Vapaa kuvaus
Lisää vapaa kuvaus.
Aloituksia
125
Kommenttia
1614
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Edelleen+täysin+samaa+mieltä.+Minäkään+en+ole+noita+luettelemiasi+ja+ehdottomasti+penskat+ja+eläimet+pois+kuvioista.+Ne+ovat+ainoastaan+ällöttäviä+ja+oksettavia+mutta+en+niihin+törmää+normaalissa+elämässä+kuin+lukemalla+aiheista.
29.06.2019 21:11
Täysin+samaa+mieltä.
29.06.2019 19:01
Kyllä+meillä+täällä+Helsingin+Kumpulassa++on+lintulaudat++lähes+kaikilla+ja+niitä+myös+syötetään.++Itse+emme+saa+laittaa+mutta+ovat+oppineet+hienosti+syömään+ikkunalaudalta.+Toimii+ja+ovat+myös+lähellä+katseltavina.
28.06.2019 21:49
Siis+nythän+on+kysymys+sekarotuisesta+pennusta.+Meillä+tänäänkin+kaikki+hyvin.
28.06.2019 21:41
Itselläni+astma+ja+keuhkoahtauma+mutta+koirastani+en+luovu.
21.06.2019 22:25
Juuri+näin.+Virolainen+pentu+ja+vanha+mies+noin+70+v.+hakijana,.+Tämä+on+ainoa+pentu+meidän+yhdeksästä+koirastamme.+joka+ei+ole+suomalaista+alkuperää.
Päätin+ottaa+tietoisen+riskin+koiran+suhteen+mutta+enää+en+joudu+sellaiseen+tämän+koiran+jälkeen+koska+tämä+on+nyt+se+viimeinen.+
Olen+vimmatusti+miettinyt+että+jos+minulle+ikäihmisenä+kävisi+jotain,+mitä+tekisin+koirani+kanssa.+
Se+on+kiintynyt+minuun+niin+että+vaikka+nukkuisi+toisella+puolella+huonetta,+niin+kun+siirryn+muualle+se+tapsuttelee+perässä.+Noin+leimaantunut+koira+voi+olla+vaikea+pala+muille+kuin+jo+ihmisille+jotka+se+tuntee.
Jatkuvasti+mietin+että+minulla+pitäisi+olla+stragedia+joka+toimisi+siinä+kohtaa+jos+en+itse+enää+pysty.+
Eli+käytännössähän+se+olisi+joko+antaa+se+tuntemattomalle+tai+piikki,++jolloin+minun+ei+enää+tarttis+surra+koiran+kohtaloa.
21.06.2019 22:21
Ei+pidä+paikaansa.+En+tiedä+muista+mutta+syötän+lintuja,+vien+siilille+vettä+ja+kaikkea+mikä+huomiota+vaatii.+Sanomasi+oli+varsinainen+yleistys+ja+uskon+että+meitä+on+mutakin+jotka+pitää+eläimistä+kaikkineen,+ei+vaan+omasta+koirastaan.
21.06.2019 21:52
Joo+noita+ei+ole+ollut+mutta+röyhtäilee+ruoan+jälkeen+hyvin+miehekkääseen+malliin.+Yksi+kunnon+röyhtäsy+ja+se+on+siinä.+Ei+tee+aina+sitä+mutta+useasti+kyllä.+
Ihan+kuin+minä+itse.+Vatsa+täysi+ja+röyh+ja+se+on+siinä.+Lieneekö+mikään+vika+lainkaan+vai+pelkkä+ominaisuus.+Ei+siitä+kummempaa+huolta+ole+tarvinnut+kantaa,+muuten+on+kuin+ennenkiin.+Ja+ennenkiin+se+teki+niin.
21.06.2019 21:46
Joo+eo+Bravecto+estä+punkkia+puremasta.+Punkki+puree+ja+parin+vuorokouden+kuluttua+se+on+vainaa.+
Itselläni+pieni+koira+jolla+toinen+kesä+Bravecton+kanssa.+Viime+kesänä+sai+myöhään+eli+yksi+viime+vuonna.+Nyt+on+saanut+yhden+jo+aiemmin+kun+on+ollut+punkkeja+jo+huhtikuusta.
Seuraava+pilleri+annetaan+heinäkuun+lopulla+jolla+pärjätään+loppukesä.+
Itselläni+niistä+turkkiin+laitettavista+litkuista+ei+ollut+mitään++hyötyä.
Jokainen+voi+valita+itse+mutta+käyttökokemus+on+avainasemassa+jos+saa+rehellisiä+mielipiteitä,+oli+ne+sitten+puolesta+tai+vastaan.
21.06.2019 21:19
No+johan+on+viheliäinen+ötökkä.+Hyvä+tietää+tuosta+ja+ottaa+selvää+muutenkin+vähän+enemmän.
19.06.2019 20:26
Joo+totta+on+toi+Viro-hysteria.+Huonoja+on+tullut+varmaan+paljon+mutta+myöskin+hyviä,+niin+kuin+omaani+
Suomen+mix-pennuista+saa+maksaa+lähes+600+euroa+Suomessa,++omani+ostin+hintaan+190+euroa.+
Minulla+on+hänen+kaikki+tuontilipaperinsa+ym.+
Silti+ajattelin+että+voi+mennä+pärställeen+koko+juttu.++
Ei+mennyt.+Koira+on+kaikinpuolin+ok,+hieman+aikuusuuttaan+se+vielä+hakee.+
Nyt+se+on+pieni+koira+joka+ei+ole+vihainen+ihmisille.+ei+eläimille+eikä+ylipäätään+kellekään.+Rakastaa+ihmisiä+jotka+jävät+puhumaan+sille.+Ovat+naama+toisiaan+vasten+ja+kaikki+hyvin.++Tämä+siis+lenkkipolulla+koska+koiran+ulkomuoto+on+sellainen+ettei+sitä++joka+päivä+tule+vastaan.+Nyt+voin+jo+luottaa+koiraan+kun+on+huomannut+arkuutensa+turhaksi.
15.06.2019 22:53
Mutta+kuka+teki+maamme+mahdolliseksi,+siis+maamme,+että+sinäkin+voit+puhua+noin.
Kuinka+moni+ihminen+menetti+henkensä+että+sinä+tässä+maassa+ja+tänä+päivänä++voit+sanoa+noin.+
Suomen+itsenäisyys+voi+olla+itsestäänselvä+vain+niille+jotka+eivät+ole+menettäneet+sodassa+isää,+veljeä,+poikaa+tai+muuta+lähimmäistä.++Tai+muuten+siitä+tietämättä+tai+ymmärtämättä.
Suomi+on+Suomi+vaikka+voissa+paistaisi.+Saavat+opetella+ne+jotka+eivät+mistään+mtään+tiedä+ihan+alusta+asti.
15.06.2019 22:28
Kyllä+ne+aikuiset+linnut+huolen+pitää.+Ei+kannata+kajota.+Sitä+kun+ihminen+ei+juuri+voi+auttaa.+Selviää+kyllä+jos+penskat+antaa+sen+olla+rauhassa.
15.06.2019 20:34
Tuo+on+vaan+yksi+syy+miksi+omistajien+tulisi+koiriensa+kakat+siivota+pois.+
En+käsitä+mikä+siinä+on+niin+vaikeaa.+Oikeasti+se+ei+ole+ja+siitä+tulee+rutiini+kuin+mistä+muusta+tahansa+kun+sen+aina+tekee.
On+poikkeuksia+jolloin+se+ei+ole+mahdolista.+Koiran+liian+löysä+uloste+(ripuli)+on+mahdoton+korjata.+Omistajan+vamma+joka+estää+kumartumasta+ja+ehkä+vielä+jokin+muukin.+Pääsääntöisesti+se+kyllä+onnistuu+kaikilta.+Itse+korjaan+aina+ja+jos+on+varapussi+taskussa+vielä+jonkun+muunkin+hunsvotin+syystä+että+ihmisen+välinpitämättömyys+ärsyttää+itseäni.
15.06.2019 20:23
Mites+tuo+nenäpunkki+koiraa+vaivaa.+Kuullut+olen+sen+verran+että+tuollainen+on+olemassa.+
Ja+vaikea+hävittää+koirasta+ja+nähtävästi+myös+ympäristöstä?++Miten+tän+olion+saa+tapetuksi+koirasta?
15.06.2019 20:03
Hei+huomasin+että+olin+anomyyninä+vastannut+jo,+tosin+en+yhtä+sekkaperäisesti.+Yleensö+kirjoitan+omalla+nimimerkilläni+mutta+jos+olen+liian+kauan+koneella,+kone+muutta+sen+itse.+Sama+tarina+kuitenkin.
05.06.2019 23:22
Oma+sakuni+kuoli+verisyöpään+3+vuotta+4+kk+vanhana.+Sitä+ennen+ei+ollut+ollut+sairas+jotain+ripulia+lukuunottamatta.
Kävin+lääkärissä+maanantai-torstai+joka+ikinen+päivä.+Tostaina+se+ei+enää+syönyt+eikä+juonut.+Pejantaiaamuna+kun+heräsin+se+oli+eteisen+oven+edessä+makuulla.+Katseli+vaan+kun+liikuin+siinä+ja+sitten+tajusin+että+kaikki+ei+ole+ok.+
Sanoin+että+nyt+mennään+ulos,+ei+tulosta.+Yritin+nostaa+sitä+mutta+ei+liikahtanutkaan.+Se+oli+yläkerrassa+oksentanut+pariin+paikkaan.+Sielläkin+se+reppana+oli+käynyt+vaikkeit+muuten+yläkerassa+aikaa+viettänyt.
Huusin+miehelleni,+kello+oli+silloin+aamulla+6.30+noin,+että+äkkiä+ylös,+koiran+asiat+on+huonosti.+Ei+se+reagoinut+mihinkään.+Seitsemältä+olimme+pieneläinklinikan+oven+takana.+Mieheni+peruutti+kotona+auton+rapun+eteen+ja+kantoi+koiran+sylissään+autoon.+
Matkalla+pieneläinklinikalle+joka+oli+silloin+Hämeentiellä,+jouduimme+käymään+tankaamassa.+Silloin+hienoisesti+nosti+päätään+että+minne+se+ukko+nnyt+menee.+
Pieneläinkliniikalla+sitä+lähdettiin+viemään+heti+jonnekin+.+Paareilla+se+vietiin+autosta+sisälle+klinikalle,+ei+mitään+hajua+sillä+ollut+mistään.+Silmät+olivat+kyllä+auki+mutta+ei+ne+seurannut+enää+ketään+tai+mitään.+
Koira+jäi+sinne+ja+11.30+soi+puhelin.+Tiesin+heti+mistä+soitetaan.+Olivat+olleet+viemässä+koiraa+röngteniin+ja+huomasivat+että+koira+kuoli+nyt.
Oli+se+aika+järkkyä,+ei+mitään+ennen+sitä+ja+vaikka+viikon+käytän+lääkärissä,+ei+auta.+Se+oli+yksityinen+lääkäri,+siis+eläinlääkärikeskuksen+lääkäri+joka+hoiti+koiraa.+Silloin+viimeisenä+käyntipäivänä+sanoin+että+koiran+persus+heittää.+Pyysi+kävelyttämään+siinä+heidän+pihallaan+mutta+ei+just+silloin+heittänyt.+
Sitten+perjantai-iltana+soi+puhelin+noin+klo+10+illalla+ja+hän+kertoi+minulle+että+koiran+asiat+on+huonosti.+Sanoin+vaan+että+ei+ole+enää,+se+kuoli+tänään+puolen+päivän+aikaan+pieneläinklinikalla.
Tämmöstäkin+on+ollut,+tuo+lienee+tuosta+traagisemmasta+päästä.+
Kun+koskan+ei+tiedä+etkä+lääkäriinkään+voi+uskoa+100+varmasti.
05.06.2019 22:59
Saathan+totta+kai+torua+kun+näet+että+pissaa+sisälle.+Oliko+teillä+sisällä+kun+se+oli+pieni+paperia+vai+pissa-alustoja+joille+se+pentuna+teki.+Voisit+yrittää+uudestaan+niitä.+Laita+vain+yhteen+paikkaan+ja+jos+se+käy+siinä+niin+siirrä+vähä+vähältä+sitä+ulospäin+niin+että+sitten+ollaan+pian+jo+ulkona.++Muista+kehua+myös.+
Luin+juuri+jutun+koiranomistajasta+joka+tavallaan+opetti+sisällä+koiransa+uudestaan+paperille/alustalle.+Heidän+koiransa+ei+tehnyt+sisällä+enää+muualle,+vain+tähän+laitettuun+paikkaan.+Sitä+hilattiin+pieni+askel+kerrallaan+lähemmäs+ulko-ovea+ja+lopuksi+se+laitettiin+ulos+heti+oven+taakse.+
Se+toimi+heillä,+eihän+se+varmaan+mikään+varma+pelastus+ole+mutta+kaikkea+voi+yrittää.
05.06.2019 21:39
Niin+ekaks+tulee+mieleen+se+että+onko+sinusta+ko.rodun+kasvattajaksi.+Siitä+ei+ollut+jonka+koira+vetäs+päänsä+pannasta+irti+ja+melkein+tappoi+10+viikkoisen+poikani+pennun.+Tätä+kannattaa+miettiä+ennen+kaikkea+muuta.
05.06.2019 21:21
Minusta+tuollaiset+koirat+pitää+lopettaa,+ihan+yksilökysymyksenä+eikä+rotukysymyksenä.+Siinä+ei+ole+omistaja+eikä+koira+kohdanneet+millään+tasolla.+
Oman+poikani+pieni+10+viikkoinen+pentu+raaadeltiin+myös+jo+vuosia+sitten.++Pitkän+hoidon+jälkeen+selvisi+mutta+jouduttiin+lopettamaan+hieman+alle+4+vuotiaana+agressiivisuudeen+vuoksi.+
Kyseinen+raatelija+oli+mastiffi+joka+oli+kyllä+hihnassa+emäntänsä+kanssa.+Koira+oli+oppinut+miten+saadaan+kuristuspanta+päästä+pois.+Ensin+löysää+ja+nykäisy+taakse+ja+on+vapaa.+Niin+oli+nytkin.
Olin+varma+nähtyäni+kuvat+pennusta+että+ei+selviä+mutta+selvisi+kuitenkin.+Tuli+kalliiksi+raatelijan+omistajille+mutta+rahalla+ei+saa+kaikkea.+Tuo+ei+voinut+olla+vaikuttamatta+pennun+kehityskulkuun.
Eli+enemmän+kuin+jotain+rotua+niin+mielestäni+pitää+syyttää+omistajien+kykenemättömyyttä+ko.+koiran+kanssa.+
Tämä+nykyään+minulla+oleva+pieni+kakkiainen+osaa+myös+tuon+pantatempun+mutta+minä+tiedän+sen.+Siinä+mielessä+meillä+on+puntit+tasan.
05.06.2019 20:59
55 / 81