Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
taruolento
profiilit
taruolento
taruolento
Vapaa kuvaus
Lisää vapaa kuvaus.
Aloituksia
125
Kommenttia
1614
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+niin.+Se+nukkuu+siellä+missä+on+oppinut+nukkumaan.+Keskiversio+isojen+koirien+kanssa+oli+se+että+kun+menin+lukemaan+aiemmin+illalla+sänkyyn+kuin+mieheni,+niin+se+otti+miehen+paikan.+Poistui+siitä+aautomaattisesti+kun+mies+tuli.+
Toisaalta+se+oli+mieheni+viikonloppu-päiväri+nukkukaveri.+Aina+meni+mun+paikalle+mutta+aika+pian+tuli+kuuma+ja+tuli+alas.+Mitään+ongelmaa+tuossa+nukkujutussa+ei+ollut+koskaan+sakujen+kanssa.
01.06.2019 23:02
Kuka+teistä+on+se+lemmikki,+tämä+on+nimittäin+sillä+osastolla.
29.05.2019 22:19
Hyvä+kirjoitus+muuten+mutta+kohta+"koiraa+voi+ulkoiluttaa"+kuuluu+koiraa+PITÄÄ+ulkoiluttaa.+Se+ei+ole+vaihtoehto+millekään+vaan+pakollinen+juttu.+
Olen+juuri+sellainen+vanhus+jota+pieni+koira+ulkoiuttaa.+Ilman+sitä+ei+tulisi++lähdettyä+ulos.+Koirani+ulkoilee+4+kertaa+päivässä.+Eilen+pitkä+lenkki,+lähes+8+km.
29.05.2019 17:39
Niin+ja+vielä.+Vein+sen+heti+viikonlopun+jälkeen+lääkäriin+jossa+olin+aiemminkin+käyttänyt+koiriani.+Siru+löytyi+ja+rokotukset+kunnossa+ainakin+papereiden+mukaan.+Lääkäri+vaan+totesi+että+toivotaan+että+se+oon+oikeasti+myös+saanut+mainitut+rokotukset.+Hän+tiesi+koiran+taustan+ja+olihan+kaikki+muutkin+tiedot+passissa.+
Sille+annettiin+joku+tehoste+jonka+sai+vuoden+päästä+uudestaan.+Myös+matokuuri+annetiin+heti.
Suomalaisen+eläinlääkärin+tarkastus+kannattaa+tehdä+heti+pennun+tultua+Suomeen.+Siinäkin+voisi+jäädä+kiinni+asioita+joita+ei+itse+ymmärrä.+
Ja+siis+tässä+ollaan.
29.05.2019 16:13
Sääli+kyllä+naapureita+mutta+sääli+myös+koiraa.+Ei+tuollaisella+koiralla+ole+hyvä+olla.+Tuo+haukkuva+koira,+oli+sitten+iso+tai+pieni,+on+aika+yleinen+ongelma+mitä+nettiä+lukee.+Tottakai+koira+haukkuu+silloin+tällöin.+
Meidän+tämä+pienikin+muka+vahtii+niin+että+jos+rapusta+kuuluu+outoa+kolinaa+tai+muuta+ääntä+joka+sen+mielestä+ei+kuulu+sinne,+se+murisee+ja+saattaa+haukahtaakin.+Haukkumisesta+kiellän+joka+kerran,+ihan+vaan+muodon+vuoksi+ja+muistutukseksi.
29.05.2019 15:50
Edellisen+koiran+kuolemasta+oli+kulunut+4+kk.+Masennuin,+en+käynyt++ulkona+tuona+aikana+kuin+3+kertaa.+Rupesin+voimaan+fyysisestikin+huonosti.+Itkin+vaan+kuollutta+koiraamme.
Sitten+jossain+kohtaa+tuli+se+että+tämä+ei+vetele.+Kun+tuo+tunne+tuli+niin+rupesin+pikkuhiljaa+selaamaan+netissä++koirailmoituksia.+Sakua+en+enää+uskaltanut+ottaa+oman+iän+ja+terveyden+vuoksi.+Päätin+että+otan+pienen,+rodulla+ei+niin+väliä.+Sitten+sieltä+silmiini+pisti+yksi+ilmoitus+ja+siihen+liittyvät+kuvat.+Hinta+oli+halpa,+parisata+euroa.+Päätin+että+jos+on+vielä+niin+tuon+menen+katsomaan.+
Niin+sitten+poikani+kanssa+mentiin+
katsomaan++ja+kun+sain+sen+pienen+karvakasan+syliini+niin+se+oli+siinä.+Otin+kyllä+tietoisen+riskin.+Ajattelin+että+jos+tällekin+jotain+käy+niin+se+on+helkutinmoinen+epäonni+ja+siihen+on+tyytyminen.+Päätin+myös+että+tämä+koira+on+viimeinen.+Haluaisin+elää+kauemmin+kuin+koira.+Jos+kävisi+niin+etten+pystyisi+siitä+huolta+pitämään+niin+se+olisi+kamala+paikka.+Mitä+sitten?+En+tiedä.+Haluaisin+tietää.
Kuitenkin+nyt+arkajalasta+on+kehittynyt+pieni,+ihana,+kaikille+ystävällinen+koira.+Syyskuussa+tulee+2+vuotta+ja+mitään+sairauksia+ei+ole+tullut.+Vatsakin+on+sellainen+rautapakki+että+uusia+ruokia+ei+tarvitse+totuttaa+vähä+kerrallaan.+Vatsa+ei+niihin+reagoi.
Hyvä+lenkkikaveri,+eilen+mentiin+7,8+km+ja+hyvin+jaksoi.
Rakastan+sitä+enemmän+kuin+mitään+muuta.
29.05.2019 15:42
Itse+otin+myös+mix-pennun+joka+on+Virosta.+Alkuun+koira+oli+arka+mutta+nyt+pian+2+vuotta+täyttävä+koiramme+on+mahtava+tyyppi.+Ei+ärise,+ei+murise+muille+koirille+eikä+ihmisille.+Arkuus+on+pois.+Ei+ole+ollut+sairas+kertaakaan.
Nuo+aloittajan+pelot+oli+minullakin.+Joka+aamu+kiitin+taivasta+että+pentu+voi+hyvin.+Tänään+tehtiin+7+km+lenkki+ja+koiran+kanssa+ulkoilu+vie+ison+osan+päivästäni.+Sen+kansa+on+kiva+vaeltaa+kun+ei+tartte+välittää+tai+ottaa+huomioon,+onko+vastaantuleva+koira+uros+vai+narttu.
28.05.2019 21:49
Älä+yleistä.+Kaikki+eivät+ole.+Minä+en+ole+ja+olen+saanut+kritiikkiä+kirjoittaessani+tänne+mm.+kakkojen+korjaamisesta.
28.05.2019 21:24
Juuri+noin+se+on.+Tontinomistajan+ei+kuulu+kärsiä+näistä+porsaskoiranomistajista.
Vähän+sama+kuin+että+koulukusattu+lapsi+on+se+joka+muuttaa+toiseen+kouluun.+Kiusaajat+pitäisi+potkia+koulusta+pihalle,+ei+kiusattu.+Sama+koskee+esim.+häiriköiviä+naapureita.+Muutetaan+pois+kun+ei+enää+jakseta.+Häiriköt+maantielle+ilman+mitään+uusia+asuntoja+muualta.+Siellähän+alkaisi+taas+sama+laulu+ja+kehä+on+valmis.
28.05.2019 21:21
Veikkaisin+tuota+että+totanoin+vois+olla+Suomen+lippupalvelu.+
Mitä+lippuja?
Mist+mää+voisin+sen+tietää.
Vaikka+päivälippuja+Ähtäriin+pandakarhuja+katsomaan.+
Onko+sillä+niin+väliä+että+mitä+lippuja,+kiva+kun+on+kumminkin+tommonen+firma.
28.05.2019 20:58
Näin+on.+Heitä+osamme+ns.+lukea,+tietty+yksilöeroja+on.+Viinalle+haisevaa+ihmistä+osaamme+edes+varoa,+huumeet+eivät+näy+ihmiselle+joka+ei+tiedä+huumeista+mitään.
28.05.2019 16:13
Hyvä+väri-+menkööt+kaupungin+miehet+männikköön,+,+se+eiÄlytön+juttu+kaiken+kaikkiaan+.+Että+voidaankin+moisesta+tehdä+tuon+suuruusluokan+ongelma,+niin+herää+kysymus+kenelle+se+on+ongelma?+Pidin+siitä+vaalenpunaisesta+,se+ei+erottunut+milläänlailla+epäedukseen.
22.05.2019 22:48
Se+on+kuule+sitä+demokratiaa.+Kaikia+kuullaan+ja+vahemmisto+ottaa+huomioon+myös+lasten+toiveet+ja+kommentit.
Hyödyllinen+taito+elämässä+ylipäätään.+Kompromisseja+ihminen+joutuu+tekemään+läpi+elämän.++
Tuo+sanelupolitiikka+se+vasta+vanhanaikaista+on.+Ei+nykyihmiset+enää+juuri+taivu+sellaiseen.
22.05.2019 15:58
Nyt+menee+vähän+yli+nämä+meetoot.+Kaksi+17+vuotiasta+tyttöä+(minun+nähdäkseni+nuoria+naisia)+lähtevät+hyvin+tuntemansa+ihmisen+mukaan+hänen+kotiinsa.+Kyllä+on+sanottava+että+rahastuksen+makua.+Turha+selittää+tyttöjenkään+ettei+me+tiietä+mistään+mitään.+
Itse+menin+vuosi+heidän+ikäänsä+lisää+naimisiin+ja+sama+mies+on+edelleen.+
Juuri+tuollaista+se+oli+meilläkin+tossa+iässä.++Tuliko+rikosilmoitus+"tytöiltä"+vähän+myöhään.+Itse+jos+olisin+oikeasti+ollut+heidän+kannallaan+niin+olisin+tehnyt+poliisille+ilmoituksen+seuraavana+päivänä.+Hyvää+tarkoittava++Meetoo+on+hyvä+mutta+olisi+kiva+jos++amerikan+mallilla+julkkisten+rahastaminen+loppuisi.+Aku+oli+hölmö+mutta+eiköhän+nämä+tytöt+tule+rahansa+saamaan.
Mietin+itseäni+samassa+tilanteessa.+Silloin+ei+ollut+Meetoota.+Jos+olisin+lähtenyt+kenen+tahansa+mukaan+ja+mulle+olisi+sattunut+vastaavaa,+syyttäisin+itseäni+siitä+että+olin+niin+tyhmä.
17.05.2019 23:15
Missäs+vaiheessa+lasten+isä+astuu+kuvioihin.+Kirjoituksesta+saa+käsitysen+kuin+isä+kävisi+töissä+mutta+lasten+osuudesta+ei+mitään+hänen+taholtaan+ole+otettu+kantaa.+Mikä+on+isän+mielipide,+onko+se+ristiriidassa+uuden+äidin+kanssa+jne.+
Nuo+asiat+eivät+ole+mustavalkoisia,+ei+tai+juu+periaatteella.+Paljon+vaikuttaa+lasten+entinen+elämä.+Onko+se+ollut+tasainen+vai+vanhempien+esim.+riidoista+johtuen+pelottava+lapsille.+Paljon+merkitsee+myös+lasten+luonne,+joku+pelkää+jotain+ja+joku+toinen+taas+toista.
Isän+näkyvä+ja+kuuluva+rooli+tällaisessa+asiassa+on+erityisen+tärkeä.+Myös+se+että+isän+ja+uuden+äidin+roolit+puhutaan+selviksi.++Samoin+biologisen+äidin+asema.++Perhekokous+kerran+viikossa.+Pitäisi+olla+kaikille+selvää+kuka+tekee+ja+sanoo+ja+niin+että+jos+lapset+ovat+esim.+kouluiässä,+hekin+olivat+tällaisessa+"perhepalaverissa"++mukana.+Ylipäätään+tällainen+vaikka+kerran+viikossa+sovittu+palaveri+koko+perheen+kesken+voisi+olla+hyvä.+Siellä+saisi+jokainen+sanoa+asiansa+ääneen+ja+myös+puolustautua+jos+siltä+tuntuu.+Siellä+myös+yhteisesti+sovittaisiin+pelisäännöistä+ja+mahdollisista+sanktioista+jos+on+tarpeen.+
Näin+ollen+tuki+olisi+uudella+äidillä+siihen+mitä+voi+tehdä+ja+mitä+ei.+Keskustelu+sinällään+ei+vahingoita+ketään+ja+pienetkin+lapset+oppivat+sen+että+asioista+voi+keskustella+ja+kompromisseja+tehdä.
Vain+oma+ajatukseni+aloittajan+kirjoitukseen,+naimissa+47+vuotta,+2+poikaa+joista+toinen+kuoli+vuosi+sitten.
17.05.2019 22:54
Voit+mennä+paskalle+tonne+lenkkipolun+varteen,+maatuuhan+se.
16.05.2019 20:26
Ai+niin+mistä+sitä+apua+pitäisi+hakea.+Jos+sanon+että+en+koe,+niin+ei+se+minusta+mitään+fania+tee.
16.05.2019 20:24
Heh+he+sulla+on+jutut+kuin+lehmänostajalla.+Ei+edes+sen+kummemman+kommentin+arvoinen.
16.05.2019 20:21
Ei+minunkaan+äänelläni.+En+koe+Venäjää+oikeaksi+viholliseksi.
10.05.2019 22:43
No+jos+se+on+pikeä+tai+jotain+muuta+tieltä+tarttunutta.++Jos+ei+sillä+muuta+haittaa+siitä+ole+niin+katso+päivä+kaksi.+Vai+onko+sillä+paljonkin+sitä.+Omalla+koirallani+aina+roikkui+leuan+alla+ties+mitä.+Puun+kuivia+lehtiä,+risuja+ja+muutakin+mitä+en+aina+tiennyt.+Nyt+trimmauksen+jälkeen+tota+ongelmaa+ei+ole+mutta+palannee+taas+kun+tupakarvat+kasvaa.+Jos+ei+se+itse+siitä+välitä+niin+ei+kait+se+kauhea+asia+ole,+luulisin.
10.05.2019 21:58
56 / 81