Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.

Aloituksia

124

Kommenttia

1613

1. Joo+kyllä+Alatalo+tuttu+on,+ikäluokkani+on+vaan+sellainen+että+en+sitten+kauheasti+seuraillut.++Sinänsä+kaskun+alkuosaa+kuulutti+jo+mummuni+ja+uskon+että+valtaosasta+ainakin+minun+ikäisiäni+ihmisiä+on+kuullut+sen.+Mikko+on+vanhempi+minua+mutta+jo+mummoltani+olin+kuullut+sen.+"pane+paska+asialle+ja+mene+ite+perässä"+oli+toinen+samaan+aikaan+kuultu+juttu.Oisko+Mikko+itsekin+kuullut+sen+jostain,+ainakin+sen+alkuosan,+loppuosahan+oli+minulle+uusi+ja+hauska.++Itse+mietin+että+miksi+en+sitä+itse+älynnyt+kääntää+noin+mutta+ei+kait++sitä+tarvetta+jatkaa+ko.+juttua+ole+vaan+yksinkertaisesti+tullut+mieleen.+Oli+kyllä+päivän+piristäjä+tuo+juttu.+Hassun+hauska.
  2. Ajattelin+että+ennen+kuin+vastaan,+oionko+mutkia.+Voisiko+olla+luennekysymys.+Itselläni+ollut+sakuja+aiemmin+mutta+nyt+viimeisen+kuoltua++sanon+että+"mikä+lie+koira"++on+tämä+nykyinen+1+vuotta+ja+3+kuukautta+vanha+ei+kääpiö+mutta+pieni+otus+sakuun+verrattuna.Viimeinen+saku+eli+vain+3+vuotta+ja+7+kuukautta+vanhaksi.+Sen+piti+olla+meidän+viimeinen+saku+jonka+kuvittelin+elävän+ainakin+10+vuotiaaksi+mutta+näin+ei+käynyt.+Ikämme+takia+en+uskaltanut+ottaa+enää+sakua+mutta+sitten+kun+olin+murjottanut+ja+surrut+neljän+seinän+sisälllä++4+kuukautta+päätin+ottaa+jonkun+pienen+koiran.Viimeisin+sakumme+oli+vähän+kuin+kertomasi+koira.+Rakasti+pienenä+kaikkia+ihmisiä+ja+myöskin+kaikkia+muita+koiria.+Kun+se+täytti+2+vuotta+se+tuli+varautuneeksi,+ei+ihmisiä+kohtaan+vaan+toisia+koiria+kohtaan.+Siitä+tuli+helposti+provosoitunut,+jos+toinen+räksytti+tai+murisi,+oli+se+sotaan+valmis+kuin+sotamies+konsanaan.+Meidän+seudullamme+oli+kaksi+koiraa+jota+se+ei+voinut+sietää+eivätkä+ne+sitä+Silti+ne+koskaan+eivät+olleet+kuonokosketuksessa+toisiinsa+vaan+ne+inhosi+toisiaan+kaukaa.+Vähän+kuin+itse+ajattelisin+jostain+ihmisestä+että+en+tykkää+tosta+vaikka+en+olisi+puhunut+ko.+ihmisen+kanssa+koskaa.Silti+aina+kun+joku+koira+tuli+vastaan+päästin+sen+haistamaan+toista+ja+sillä+olikin+liuta+kavereita.+Juuri+tuolla+perusteella+että+koira+hylkää+toisen+ilman+kontaktia+on+kummallista.Nyt+tämä+pikkuolio+on+sellainen+että+se+ei+ole+ikinä+ollut+vihainen+kellekään+koiralle+koosta+riippumatta.+Läheskään+kaikki+eivät+sitä+rakasta+mutta+vaikka+ne+räyhäisivät+kuinka+tämä+ei+virka+mittää.+Katselee+vaan+että+ai+tollai.+Ei+siis+provosoidu+toisen+käytöksestä.++Eli+helppo+tapaus,+ei+tupata+jos+ei+tykätä.+Sillä+on+pienestä+koostaan+huolimatta+isoja+koiria+kavereina+joihin+luotan+että+eivät+satuta+sitä.+Joskus+meidän+on+isommaan+pesäpallo,+joskus+iso+opettaa+kampitustekniikkaa.++Ja+tämä+pikkuotus+on+tyytyväinen.+Olen+ollut+tyytyväinen+ettei+täällä+ole+norsuja+liikenteessä+koska+se+ilman+muuta+leikkisi+senkin+kanssa.+Kärsällä+olisi+kiva+keinua.
  3. Niin+juuri,+mitä+pyytää.+Suomessa+saa+maksaa+600+euroa+sekarotuisesta+pennusta,+omani+on+tuotu+Virosta+ja+ja+maksoi+195+euroa.+Olisiko+tämä+se+syy.Koira+on+nyt+1,3+v+vanha+ja+se+hulvattoman+hauska+tapaus.+Huomasin+tossa+äsken+että+sehän+osaa+tossa+vahtiakin.+Kiva+että+sillä+on+tekemistä.