Vapaa kuvaus

Korppikotka jäi tämän vuoden viimeiseksi keramiikkatyökseni. Aloitin sen teon viime keväänä, mutta se jäi kesken koska korona lopetti kurssit. Sain sen lopullisesti valmiiksi 21.9.2020.

Aloituksia

5

Kommenttia

293

1. Hesan+reissuilla+on+tullut+tunnetuksi+mm.+Kauppakeskus+Redi.+Kovin+oli+selkeä+maalaistytölle.+Ihastelin+kattopuutarhaa+ja+söin+maukkaan+annoksen+yhdessä+ravintolassa.+En+tehnyt+ostoksia+kävin+uteliaisuuttani+katsomassa+kun+kuulin+sen+vaikeuksista+menestyä.Parhaiten+Helsinki+avautuu+yleisillä+kulkuneuvoilla.+Ei+ongelmia+ollut+niissäkään.+esikoinen+ostaa+minulle+aina+parinpäivän+lipun+yleisiin+kulkuneuvoihin.+Moottoripyöristäkin+on+ollut+juttua.+Olin+motskarityttö+nuorena.+Isä+osti+minulle+kuuskytluvulla+Tunturi-mopon,+joka+sitten+70-luvulla+varastettiin+Seinäjoen+asemalta.+Mopoa+seurasi+ensin+satapiikkinen+ja+sen+jälkeen+250+kuutioinen+Yamaha.+Jos+nyt+pitäisi+ostaa+uusi+kulkuneuvo+ostaisin+pappa+tunturin+mökkimopoksi.+Kaksi+päivää+haastavissa+mökkihommissa,+ikkunat+kaipasivat+kohennusta.+Lauantaina+pesin+ikkunat+sisäpuolelta+ja+väleistä.+Tänään+uurastin+ulkopuolella.+Pirtin+kaksi+isoa+ikkunaa+ovat+karmien+alaosiltaan+sateissa+ja+päivänpoltteessa+altistuneet+lahoamiselle.+Niinpä+rapsutin+lahot+kohdat+pois+silta+osin+kuin+oli+pakko,+kittasin+kolot+ja+nikkaroin+uudet+suojapuut+karmien+alaosiin.+Olihan+siinä+hommaa,+mutta+sain+ikkunoille+lisäaikaa.+Kohta+pitää+vakavissaan+harkita+ikkunoiden+vaihtoa.+Toisaalta+varjopuolen+ikkunat+ovat+hyvässä+kunnossa.Lämmitin+eilen+rantasaunan+ja+kävin+vedessä+räpiköimässä.+Hyvin+nukutti+kun+vihdoin+ylisille+kömmin.Tänään+ajelin+tänne+kotiin+suihkuun+kun+en+enää+jaksanut+saunaa+lämmittää.+Huomenna+maalikauppaan,+ikkunan+karmit+saavat+uutta+meikkiä+pintaan.Nyt+alkaa+jo+silmät+lupsahtaa,+kohta+peitto+korville.
  2. Miksi?
  3. No,+mitä+minä+sain?
  4. No,+jopas+nyt,+olen+elänyt+tiistaita+koko+päivän,+huh+pitäisikö+olla+huolissaan.+Käykö+muille+kodkaan+näin?+Kävelykatu+ja+synttäriliihottelut+kirkon+vilinässä+onkin+vasta+keskiviikkona,+hyvä+niin,+tuntuu+kuin+olisin+saanut+yhden+päivän+lisää.+No,+huomenissa+loikoilen+laiturilla.+Nyt+näyttää+käyvän+niin,+että+Etelä-Suomi+saa+tuta+korven+viimeaikaiset+tuulet+ja+sateet+ja+täällä+suomineidon+uumalla+on+vihdoin+lempeämmät+tuulet.Nyt+pehkuihin.