Vapaa kuvaus

Aloituksia

14

Kommenttia

1725

  1. ei+se+tyhmä+ole+se+joka+pyytää,+vaan+se+joka+maksaa..+:Dohan+nuita+automarketteja+jo+vaikka+kuinka+sielä+vähemmän+taajaan+asutuilla+alueilla+misä+ei+tarvi+maksaa+autonsa+pysäköinnistä.
  2. ei+se+palkan+pienuus+niinkään+vielä+mitään+(kunhan+työvoimaa+hakevat+firmat+jättäisivät+sit+sen+palkkatoivomus-kohdan+kokonaan+pois+työhakemuksistaan+ja+ilmoittaisivat+heti+suoraan+työpaikkailmoituksessaan+maksavansa+summan+X/tunti.+se+on+aika+perseestä+kuulla+vasta+siinä+työsopparia+allekirjoittaessa+et+"me+on+sit+ruukattu+maksaa+tän+verran",+mikä+sekin+oli+kikkailtu+niin+et+ilmoitettu+summa+oli+lopullinen+tuntipalkka+lisineen,+eikä+niin+et+se+olis+se+peruspalkka+mihin+tulee+lisät+päälle,+miten+sen+kai+käsittääkseni+pitäisi+mennä..)toisekseen+jos+ilmoituksessa+palkkauksen+kohdalla+lukee+vain+'TES'+sen+yleensä+luulisi+tarkoittavan+sen+alan+tessin+palkkataulukosta+omaa+alan+työkokemusta+vastaavaa+palkkaa.+EI+sitä+alinta+mahdollista!+ei+oo+kauheen+houkuttelevaa+ottaa+vastaan+töitä+harjoittelijan+palkalla+kun+työkokemusta+alalta+on+jo+yli+5+vuotta+ja+koulutukset+ja+kaikki,+eikä+varsinkaan+mitenkään+mieltä+ylentävää+kun+yhtä+hyvin+olis+sit+voinu+ne+vuodet+mitä+on+käyttänyt+opiskeluun+ja+työkokemuksen+hankkimiseen+maata+kotisohvalla+kaivelemassa+persettään.sit+toisaalta+sitä+työkokemusta+Pitäisi+Niinku+Olla!+joskus+tuntui+suosittelijoiden+puute+olevan+se+kynnyskysymys+(ja+kyseessä+nyt+ei+kuitenkaan+ole+mikään+pitkälle+kouluttautunutta+huippuasiantuntijuutta+vaativa+homma)ja+sit+vielä+sen+vähäisen+summan+mitä+työnantaja+nyt+viitsii+maksaa,+eteen+täytyisi+sen+lisäksi+et+kykenisi+työskentelemään+juosten,+hoitaa+vielä+niinku+"ihan+tuommosia+muutamia+pikkuhommia,+kato+ku+moniosaaminen+se+on+tätä+päivää!"+et+ei+riitä+et+se+oma+varsinainen+työmäärä+riittäisi+jo+vähintään+kahdelle,+siihen+päälle+täytyisi+mielellään+vielä+kyetä+tekemään+vähintään+puolikkaan+työntekijän+verran+jotain+muuta..että+eipä+joo+oikein+viitsi.eikä+se+johdu+pienistä+palkoista,+eikä+siitä+et+ei+työnteko+maittaisi,vaan+siitä,+et+oma+terveys,+eritoten+mielenterveys+on+mulle+tärkeämpää.
  3. suurin+osa+maapallolla+viljellystä+soijasta+taitaa+kuitenkin+mennä+tuotantoeläinten+rehuksi..siksi+olisi+ympäristöystävällisempää+ihmisten+syödä+se+soija+itse+ja+jättää+se+eläin+siitä+tuotantoketjusta+pois.jos+lihaa+haluaa+syödä,+niin+(mun+mielestä)+järkevintä+olisi+syödä+kotimaista+nurmirehulla+kasvatettua,+sitäkin+toki+kohtuudella.+koska+toisin+ku+soijaa,+ihminen+ei+pysty+itse+suoraan+syömään+heinää+(tai+no,+pystyy..+mut+elimistö+ei+kykene+sulattamaan+sitä)