TorstaiVisa - Tunnetko marjoja?

Tuosta:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009066609.html

Kyllä noita hiukan tunnen, mutten nyt erityisesti. Oli kyllä sellaisia kysymyksiäkin, ettei mitään hajua oikeasta vastauksesta... Olen kuitenkin tosi tyytyväinen omaan tulokseeni.

Tunnet hyvin muitakin luonnonmarjoja kuin mustikan ja puolukan!
Vastasit oikein 9 kysymykseen

27

80

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tunnet hyvin muitakin luonnonmarjoja kuin mustikan ja puolukan!
      Vastasit oikein 9 kysymykseen

Meni paremmin kuin sienet, kyllä nyt kelpaa 😄

- Sheena

• Anonyymi

Iltapaskan botti taas vauhdissa 💩

• Anonyymi

Ahdistaako? Tuntuuko rinnassa kipua?

• Anonyymi

Minkä takia mulla näkyi tässä visassa korvapuusti?!?

Se ei ole marja!

Sinäkö vastaat tästä testistä häh?

• Anonyymi

🤣🤣

• Anonyymi

Eipä näy mitään muuta kuin teksti katso mainos että pääset tekemään testin. Ei vaikka pisti AdBlockin pois!

• Toinen selain kokeiluun, kenties? Tai päivitä se näkymä ensin.

• Anonyymi

Kyllä on outo testi, mulla näkyy korvapuusti mitäh?

• Heh, vain 5 oikein. 🥴

• Jaahans, ei ehkä kannata sinun mennä mustikkaa pidemmälle marjaan 😂

• randombypasser kirjoitti:

Jaahans, ei ehkä kannata sinun mennä mustikkaa pidemmälle marjaan 😂

Turvallisinta, kun kerään vaan kotipihasta herukat, karviaiset ja mansikat. Pakastealtaasta loput. 😛

• PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

Turvallisinta, kun kerään vaan kotipihasta herukat, karviaiset ja mansikat. Pakastealtaasta loput. 😛

Oiva valinta, pakasteallas on usein se turvallisin vaihtoehto 😁

• 8 oikein, nyt en käyttäny oljenkorsia💪

• No niin, sehän meni hyvin ilman apujakin 👍😊

• scrg

Aika vaikeita. 8/12. Ja minä sentään olen marjanpoimija enkä mikään mies.

• Ei tuo huono tulos ole, ei todellakaan :)

Ei tuo huono tulos ole, ei todellakaan :)

Lisään itselleni nyt yhden pisteen. Olen mä ennenkin nähnyt lillukanmarjoja, mutta en tiennyt niiden olevan lillukoita. Mutta tänään olen nähnyt pieniä kirkkaanpunaisia marjoja niin paljon, että väri on jatkossa tiedossa ja muistissa. Pihlajat taas ovat miltei marjattomia täällä tänä vuonna. Tämähän on varma merkki siitä että talvi on runsasluminen, tai sitten vähäluminen tai sitten jotain siltä väliltä tai jotain ihan muuta.

• scrg kirjoitti:

Lisään itselleni nyt yhden pisteen. Olen mä ennenkin nähnyt lillukanmarjoja, mutta en tiennyt niiden olevan lillukoita. Mutta tänään olen nähnyt pieniä kirkkaanpunaisia marjoja niin paljon, että väri on jatkossa tiedossa ja muistissa. Pihlajat taas ovat miltei marjattomia täällä tänä vuonna. Tämähän on varma merkki siitä että talvi on runsasluminen, tai sitten vähäluminen tai sitten jotain siltä väliltä tai jotain ihan muuta.

Juuri näin, talvi tulee ja se on luminen, enemmän tai vähemmän 😁

• Anonyymi

Epistä.
      Mulla oli 11/12 oikein, eikä silti kehuttu enemmän kuin sinua :(

-keinovaginamies-

• No minäpä kehun. Tuo oli loistava tulos! Tietääkseni paras tähän mennessä, hyvä!

• Anonyymi

Tein testin eilen illalla toisella koneella kun sattui tulemaan uudestaan vastaan (silloin kun ekan kerran koitin, ei toiminut). Tulos 11/12. Väärin meni se "mitä marjaa usein sanotaan Suomen tärkeimmäksi marjaksi". Arvasin mustikkaa mutta se oli puolukka. Mikä kysymys tuollainen oikein on?!? Voinhan minä sanoa itse tuhat kertaa että mustikka on Suomen tärkein marja, niin eikö se jo aika usein ole?!?!?

• Anonyymi

8 oikein. Kyllä minäkin mustikkaa tärkeimpänä pidän. En ole kuullut että se olisi puolukka. Ihan kuin olisi virhe.

• randombypasser

Hyvä tulos!

Niin, en tiedä millä perusteella puolukka olisi Suomen tärkein marja, mutta onko sillä väliäkään?

• En ole innostunut marjastaja, enkä, ole koskaan viihtynyt marjametsässä, mutta ilmeisesti joku yksityiskohta on jäänyt marjoista mieleen. Muutama vastaus meni ihan arvaamalla.

"Tunnet hyvin muitakin luonnonmarjoja kuin mustikan ja puolukan!
      Vastasit oikein 11 kysymykseen"

Hauska visailu. Kiitos. :D

• Loistava tulos, etenkin kertomasi taustan perusteella!

Ole hyvä, jatkan palsta saatuttamista näillä parhaani mukaan ;D

Loistava tulos, etenkin kertomasi taustan perusteella!

Ole hyvä, jatkan palsta saatuttamista näillä parhaani mukaan ;D

Siis "saaStuttamista"...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      240
      45281
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      11223
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      176
      10821
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9691
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8498
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      223
      6501
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      2850
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      28
      2202
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      32
      1485
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1470
    Aihe