Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
m.wurst
profiilit
m.wurst
m.wurst
Vapaa kuvaus
Aloituksia
20
Kommenttia
1942
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
jaa-a,+että+sisäiseen+rasvanpoistoon..+eipä+oo+tullu+testattua+:D
joskus+näin+myynnissä+jotain+havupuu-uutejuomaa,+oliskohan+se+ollu+yks+niitä+ihmetuotteita+jotka+sulattaa+rasvan+juuri+oikeista+kohdista,+nopeuttaa+hiusten+kasvua,+siloittaa+ihon,+valkaisee+hampaat,+desinfioi+wc-pytyn,+tappaa+koit+ja+luteet+ja+auttaa+oppimaan+algebraa...
19.06.2019 19:57
Pihka+lähtee+iholta+pois+voilla+tai+margariinilla.
Tosin+kuluu+se+ajan+oloon+itekseenkin+pois,
19.06.2019 13:44
no+se+on+hyvä,+että+aika+riittää.+kun+niin+sanot.
mutta+tunnut+jatkuvasti+puhuvan+vain+tästä+yhdestä+pojasta,+ymmärrän+kyllä+että+hänestä+on+huoli.+mutta+miten+teidän+muut+lapset?
19.06.2019 09:35
jep.
sitä+on+monta+kertaa+tullut+mietittyä+tossa+parvekkeella+tupakilla+käydessä+et+miten+siin+on+pysyny..+määhän+olin+tuhannen+kännissä+sillon.
18.06.2019 20:15
no+eipä+kai,
jossei+miltään+tunnu.
turhaa+hikoilua.
18.06.2019 20:00
niin+ja,+jonkun+pitäisi+puhua+sille+ukkosellesi+hieman+järkeä+päähän.
niinku+miettis+mitä+kaikkea+hän+menettäisi+jos+itsensä+tappaisi.
ja+tiedän+kyllä,+valitettavasti+omasta+kokemuksesta+et+masentuneen+mieli+ei+aina+toimi,+eikä+asioita+näe+muuta+kuin+sen+masennuksen+kautta.
itte+istuin+muutama+vuosi+sitten+tuossa+parvekkeen+kaiteella,+kuusi+kerrosta+alempana+odotti+asfaltti,+siinä+olisi+tullut+rumaa+jälkeä.
sitten+hivuttauduin+varovasti+takaisin+parvekkeelle.+ajattelin+että+en+perkele+tee+tätä+perheelleni,+läheisilleni.
Äidilleni.
(anteeks+kiroilu)
18.06.2019 19:48
kyseessä+oli+kuitenkin+vanhempieni+sisarusten+perheet,+sekä+äitini+parhaan+ystävän+perhe+missä+niin+pienenä+kyläilin.
ei+sitä+nyt+ihan+mihin+tahansa+silloin+muinaisella+80-luvullakaan+lapsia+laskettu,
18.06.2019 19:39
minä+taas+olen+yökyläillyt+serkkujen+ja+kavereiden+luona+ensimmäisiä+kertoja+jo+alle+kouluikäisenä.
mikä+taas+ei+mulle+ole+mitenkään+epänormaalia,+ja+noin+niinku+tietyllä+tapaa+myös+kasvattavaa+nähdä+miten+muissa+perheissä+eletään.+ja+hyväksikin+päästä+välillä+sen+oman+"lauman"+ulkopuolelle.
ja+meillä+on+rampannut+serkkuja+ja+jokaisen+sisaruksen+kavereita,+eikä+siinäkään+mitään+ihmeellistä+ole,+tai+tarkoita+sitä+että+heitä+välttämättä+olisi+laiminlyöty+kotonaan..
enkä+tuolla+aiemmin+tarkoittanut+että+iso+lapsiluku+väistämättä+olisi+vain+pahasta,+on+siinä+"laumassa"+hyvätkin+puolensa,+tosin+nyt+en+keksi+yhtään+:D
mut+en+minä+voisi+ajatellakkaan+että+jotain+heistä+ei+olisi+olemassakaan,+nyt+kun+he+ovat.+
mutta+kehottaisin+silti+vielä+harkitsemaan+tarkkaan+ennen+uuden+vauvan+laittamista.+teitä+on+siunattu+jo+seitsemästi+(muistaakseni,+en+ole+ihan+niin+hyvin+perillä,).+ja+mikäli+en+taas+ihan+väärin+muista+niin+teillä+on+nuorin+ihan+pikkuinen+vielä.+tutustukaa+rauhassa+häneen+ja+antakaa+myös+muille+lapsillenne+aikaa+ja+kuuntelevan+ja+turvallisen+aikuisen+läsnäoloa.+ja+ottakaa+aikaa+myös+itsellenne.+lapset+kyllä+aistii+sen+jos+vanhemmat+voi+huonosti.
18.06.2019 19:24
Siis+ei+sun+vanhimmatkaan+lapset?+Eikös+teillä+ala+olla+jo+lähestulkoon+murrosikäisiä+isoimmat?
Eivätkä+saa+olla+esim.+yökylässä+kaverin+luona,
Outoa.
18.06.2019 17:23
Eikö+sun+lapsilla+siis+saa/saisi+olla+kavereita+perheen+ulkopuolella?
Käyvätkö+lapsesi+kavereiden+kotona+kylässä?
18.06.2019 16:15
Niinpä.+Sikäli+se+oli+yksi+kotitöihin+luettavista+tehtävistä,+mutta+päävastuun+pitäisi+aina+olla+vanhemmilla.
Ja+enempi+se+oli+kai+meistä+isommista+sisaruksista+lähtöisin+ettei+toivottu+sitä+itkua+ja+parkua,+älämölöä+kun+oli+aivan+riittämiin+muutenkin.
18.06.2019 14:03
Varmasti+kavereita+löytyykin,+mut+ei+se+ole+vanhempien+tehtävä+"tehdä"+niitä+leikkikavereita.+
Siinä+voi+kehitykseen+kuuluva+sosiaalistuminen+jäädä+huonommalle+tolalle+jos+aina+on+vain+"oman+laumansa"+seurassa.
Ja+verrattuna+muihin,+itse+hankittuihin+kavereihin,+sisaruksissa+on+se+vika+et+niitä+ei+ole+itse+valinnut.+Jos+jonkun+perheen+ulkopuolisen+henkilön+kanssa+ei+tule+toimeen,+niin+sen+seurassa+ei+ole+pakko+olla.
Entä+jos+sisaruksista+osa+on+sellaisia?+Perheen+sisälläkin+jokainen+on+kuitenkin+oma+erilainen+yksilönsä,+eikä+sukulaisuuskaan+takaa+sitä+että+automaattisesti+pitäisi+toisesta.
18.06.2019 13:57
ei+omaa+tilaa+eikä+yksityisyyttä,+vanhemmat+jatkuvasti+väsyneitä+ja+kiireisiä,+omat+pelot+ja+murheet+jäi+heille+kertomatta+kun+ei+itse+halunnut+tuottaa+lisää+vaivaa,+ja+jos+jotain+kertoikin+oli+muu+sisarusparvi+ilvimässä+ja+rääpimässä,+tai+vanhempi+ei+ollut+tilanteessa+läsnä,+mikä+helposti+sai+tuntemaan+olonsa+typeräksi+ja+mitättömäksi..+joten+helpointa+oli+sulkea+kaikki+sisäänsä.
isommat+vahti+pienempiä+ja+jos+joku+ehti+loukkaamaan+itsensä,+isompi+sai+nuhteet+kun+ei+vahtinut+kunnolla,+mistä+opittiin+"pehmustamaan"+kaikki+muiden+tieltä,+varoittelemaan+ja+kieltämään,+ettei+sattuisi+mitään+mistä+seuraisi+itkua+ja+parkua,+meteliä+riitti+muutenkin.+myös+vanhemmat+ylisuojelivat+ja+varjelivat+yleisen+rauhan+ja+hiljaisuuden+nimissä.+
toki+oli+paljon+hyvääkin.+ja+tietenkään+eri+perheet+ja+ihmiset+niissä+eivät+ole+samanlaisia..
mutta+teidänkin+kannattaisi+pohtia+tuota+lasten+omaa+tilaa+ja+rauhaa+ja+yksityisyyttä,+pienet+vielä+leikkiikin+keskenään,+mut+miten+sitten+kun+alkavat+tulla+teini-ikään?
ja+miten+aikanne+riittää+jokaisen+lapsen+huomioimiseen+yksilönä?+tarpeen+tullen+olla+se+kuunteleva+ja+turvallinen+aikuinen,+jolle+voi+kertoa+pieneltä+ja+mitättömältäkin+tuntuvat+lapsen+mieltä+painavat+asiat?
18.06.2019 11:02
Tutussa+seurassa+oonkin+enempi+omituinen+höpöttäjä,+mut+muutoin+hiljainen+ja+syrjäänvetäytyvä.
17.06.2019 23:59
Mitä+ne+itsemurhapuheet+sitten+oli+jos+on+niin+onnellista+ja+nautitaan+vaan+kesälomasta?
Etkä+vieläkään+vastannut.+Teillä+on+jo,+mitä,+7+lasta.
Miksi+koet+etteivät+he+riitä?+
Ja+ellet+satu+muistamaan,+niin+minä+olen+suurperheessä+kasvanut.+Eikä+se+lapsen+näkökulmasta+todellakaan+ainaista+auvoa+ollut.+Vaikkei+vanhemmillani+ollutkaan+mainittavammin+mielenterveysongelmia.
17.06.2019 23:55
mut+sano+Miksi+niitä+lapsia+täytyy+tehdä?
jos+mielialat+ailahtelee+tuohon+malliin+että+välillä+ollaan+jo+itsemurhaa+suunnittelemassa+ja+sen+lisäksi+on+jo+tupa+täynnä+lapsia+ja+ainakin+yhdellä+erityistarpeita,+niin+mieti+minkälaisen+lapsuuden+annat+lapsillesi.
Erityislapsi+ja+sinulla+parin+vuoden+välein+uusi+vauva.+Entä+ne+kaikki+muut+lapset?+Mistä+he+saavat+huomiota,+läsnäolevaa,+kuuntelevaa,+turvallista+vanhempaa?
Ei+se+vanhempien+lapsilleen+käytössä+oleva+aika+todellakaan+lisäänny+lapsiluvun+kasvaessa.
17.06.2019 21:47
edelleen+enimmäkseen+todellista+ikääni+nuoremman+kuvan.
vaikea+uskoa+kun+päivittäin+näkee+oman+nahistuvan+naaman+peilistä,+mut+lähes+kaikilla+viime+vuosien+työpaikoillani+on+luultu+joksikin+opiskelijalikaksi.
olisko+siihen+sit+syynä+mun+lyhyys+ja+ujous,+entiiä.
myös+hymyttömyydestä+saa+usein+kuulla+tai+luullaan+pahantuuliseksi,
resting+bitch+face+se+vaan+on.
17.06.2019 21:39
Et+voi+oikeasti+olla+noin+typerä!+Miksi+sä+niitä+lapsia+teet?+Tuossa+muutama+kommentti+ylempänä+olit+jo+itsemurhaa+suunnittelemassa,+ainoastaan+tekotapaa+et+vielä+ollut+päättänyt...+nyt+uhoat+jo+uutta+lasta+laittavasi.+
Miksi+ihmeessä?
Lapsistasi+ainakin+osa+on+erityislapsia+(en+nyt+muista+tarkkaan+oliko+esikoisen+lisäksi+muita),+eikä+minkäänlainen+apu+tunnu+kelpaavan,+lapsen+kouluongelmiin,+omiin+mielenterveys-+taikka+muihinkaan+terveysongelmiin...+kun+se+on+aina+"vääränlaista"+apua!+Ja+jatkuvasti+vain+valitetaan+kun+ei+yhteiskunta+tarjoa+tarpeeksi+(ja+tarpeeksi+hyviä)+palveluita+ja+tukia.+Mikä+olisi+tarpeeksi?
17.06.2019 21:33
Nii,+naiset+on+fiksumpia.
Ku+ollaan+töissä+nii+tehhään+töitä,
sutinat+hoijetaan+sitte+omalla+ajalla.
17.06.2019 13:48
Joo,+ihime+niuhotusta.
Jokainen+miesoletettuhan+vaan+tykkää+ko+joku+ittensä+maailman+kauneimmaksi+ja+seksikkäimmäksi+juonut+pirkko+tarraa+sukukalleuksiin+kiinni..
17.06.2019 13:44
84 / 98