Arno Kotro on fiksu tyyppi.

Armeija vaan täysin vapaaehtoiseksi!

Motivoitunut vapaaehtoinen armeija!

Heijaa! Vihdoin joku ajattelee!!!

61

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Haluaisinpa nähdä 10000:n tyttöarmeijan ilmeet kun rajan yli tulossa 10000 tankkia ja puolitoista miljoonaa piippalakkia kalashnikovit tanassa.

      • No enpä tiedä onko tämän palstan miesurhoistakaan kovin moni sen valmiimpia. Sellaista vinkujaa tuntuu löytyvän...


    • Onpa tuota joku muukin aiemmin ehdotellut mutta millä tämä kaveri nyt ideaansa perusteli?

      • Sillä, että nykyinen systeemi ei ole tasa-arvon mukaista. Sitten pakollisena se ei motivoi ja päinvastoin tekee siitä toimivattoman ja kalliin.

        Systeemi siis jaaraa perässä.... muutkin maat jo uudistaneet armeijoitansa.


      • Disse kirjoitti:

        Sillä, että nykyinen systeemi ei ole tasa-arvon mukaista. Sitten pakollisena se ei motivoi ja päinvastoin tekee siitä toimivattoman ja kalliin.

        Systeemi siis jaaraa perässä.... muutkin maat jo uudistaneet armeijoitansa.

        Taisi olla tämä ylen ohjelma?

        Kyllähän siinä tiettyjä asioita oli joita itsekkin olen miettinyt. Lähinnä juuri tuo porkkanan puuttuminen varusmiespalveluksesta. Itse olen joskus miettinyt että miehille pakollinen kolmen kuukauden palvelus jossa käytäisiin perusasiat ja siitä voisi jatkaa ja mitä pidemmän koulutuksen tai palveluksen kävisi niin sitä enemmän saisi pisteitä vaikka koulujen pääsykokeisiin. Naisille vapaaehtoisena.

        Oli myös mielenkiintoista seurata miten studiossa kerrottiin itsevarmasi ettei sotilaat enää ole metsässä. Olisi ehkä kannattanut tutustua uuteen maavoimien taistelutapaan. Tietysti pienemmälläkin määrällä selvitään jos lähdetään siitä että kehä kolmosen ulkopuolta ei tarvi uolustaa.


      • M184 kirjoitti:

        Taisi olla tämä ylen ohjelma?

        Kyllähän siinä tiettyjä asioita oli joita itsekkin olen miettinyt. Lähinnä juuri tuo porkkanan puuttuminen varusmiespalveluksesta. Itse olen joskus miettinyt että miehille pakollinen kolmen kuukauden palvelus jossa käytäisiin perusasiat ja siitä voisi jatkaa ja mitä pidemmän koulutuksen tai palveluksen kävisi niin sitä enemmän saisi pisteitä vaikka koulujen pääsykokeisiin. Naisille vapaaehtoisena.

        Oli myös mielenkiintoista seurata miten studiossa kerrottiin itsevarmasi ettei sotilaat enää ole metsässä. Olisi ehkä kannattanut tutustua uuteen maavoimien taistelutapaan. Tietysti pienemmälläkin määrällä selvitään jos lähdetään siitä että kehä kolmosen ulkopuolta ei tarvi uolustaa.

        Minä en tajua miksi ketään pitäisi pakotta mihinkään? Ollaan tultu jo keskiajalta sen verran eteenpäin, että suurinosa ihmisistä tietää paljon asioita jo nuorena, ei tälläinen pakottaminen kuulu 2000-luvulle.

        Ja kyllä joskus aikoinaan oli myös kova pala, kun joku keksi 2-maailmansodan aikaisen tavan käydä sotaa, siinä oli hevosilla varustetut miekkamiehet ihmeissään, kun ei pärjätty.

        Maailma menee eteenpäin, Suomen armeijankin kannattaisi... kyllä mä oon ainakin huolissaan nykysysteemistä. Kohta armeijassa ei saa ylemmät enää käskeä, vaan pitää pyytää alokasta tekemään asioita.... ihan toimimatonta toi pelleily...


      • ..aika monikin.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        ..aika monikin.

        Kelle vastasit noin? Kun ei näistä nykyään ota enää mitään selvää....😤

        (Vtun Allerin ropellihatut! )


      • Disse kirjoitti:

        Kelle vastasit noin? Kun ei näistä nykyään ota enää mitään selvää....😤

        (Vtun Allerin ropellihatut! )

        Joo, huono uudistus.

        Tähän vaan vastasin.."Onpa tuota joku muukin aiemmin ehdotellut "


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Joo, huono uudistus.

        Tähän vaan vastasin.."Onpa tuota joku muukin aiemmin ehdotellut "

        Takapakkia oli tämä uudistus....

        Saisivat alkaa korjaamaan takaisin tätä.... mieli tekis sanoa vtun apinat, mutta ne on syyttömiä! 🐒💨


      • Disse kirjoitti:

        Minä en tajua miksi ketään pitäisi pakotta mihinkään? Ollaan tultu jo keskiajalta sen verran eteenpäin, että suurinosa ihmisistä tietää paljon asioita jo nuorena, ei tälläinen pakottaminen kuulu 2000-luvulle.

        Ja kyllä joskus aikoinaan oli myös kova pala, kun joku keksi 2-maailmansodan aikaisen tavan käydä sotaa, siinä oli hevosilla varustetut miekkamiehet ihmeissään, kun ei pärjätty.

        Maailma menee eteenpäin, Suomen armeijankin kannattaisi... kyllä mä oon ainakin huolissaan nykysysteemistä. Kohta armeijassa ei saa ylemmät enää käskeä, vaan pitää pyytää alokasta tekemään asioita.... ihan toimimatonta toi pelleily...

        No jos ketään ei saisi pakottaa niin aika kevyt olisi esim verokertymä. Liikennekin sujuu paremmin kun lailla pakotetaan noudattamaan tiettyjä sääntöjä.

        Itse olen käynyt vuosittain kertaamassa ja vaikka se ei ulos näytä niin aika paljon on sielläkin muutosta tapahtunut. Onneksi vielä parempaan suuntaan ettei enää ole kiire odottamaan ja kasarmilla oleskeluun.
        Sama myös kutsunnoissa joissa on mukana myös sosiaalipuolen ihmiset sekä lääkärit ja jos ei kelpaa palvelukseen niin ohjataan samalla muualle saamaan apua ettei nuori jää tyhjän päälle.


      • M184 kirjoitti:

        No jos ketään ei saisi pakottaa niin aika kevyt olisi esim verokertymä. Liikennekin sujuu paremmin kun lailla pakotetaan noudattamaan tiettyjä sääntöjä.

        Itse olen käynyt vuosittain kertaamassa ja vaikka se ei ulos näytä niin aika paljon on sielläkin muutosta tapahtunut. Onneksi vielä parempaan suuntaan ettei enää ole kiire odottamaan ja kasarmilla oleskeluun.
        Sama myös kutsunnoissa joissa on mukana myös sosiaalipuolen ihmiset sekä lääkärit ja jos ei kelpaa palvelukseen niin ohjataan samalla muualle saamaan apua ettei nuori jää tyhjän päälle.

        No juurikin mitä olen itse joiltain nuorilta kysynyt, niin sellaista jonninjoutavaa läpsyttelyä on intin käyminen nykyään.

        Samoin kaveri, joka on töissä siellä sanoo, että aikamoista huumoritouhua.

        Minulla on itsellä sellainen käsitys, että koitetaan nyt vaan haalia tahdotonta porukkaa tekemään mahdottomia...määrällä ei ole merkitystä, jos se porukka ei tee mitään...


    • no niin.
      jotain oikeesti fiksuakin, eikä niinku se joku oli et naiset pois armeijasta - säästösyistä, tai niinku tälläkin palstalla joskus näkee et naisille synnytyspakko koska miehille armeijapakko...

      • ja vielä,

        https://www.city.fi/ilmiot/miesasiamiehellla on asiaa/2421

        en ensin huomannutkaan et tuohan on vuodelta 2007, en oo itte seurannu tätä palstaa niin pitkään etten tiiä onko tätä kenties joskus noteerattu täällä, mut noin niinku täällä tuntuu olevan aika paljon miesasiaa ajavia miehiä ja miesten tasa-arvosta huolissaan olevia, niin voisin kuvitella et kiinnostais..


      • No kaikesta muusta halutaan vinkua, mutta sitten pitäis pitää armeija miehille pakollisena käydä.... ihan joutavaa!

        Tosiaankin megalomaaninen tasa-arvoon liittyvä epäkohta.

        Itse kävin intin ja tykkäsin, mutta olisin halunnut käydä sen sellaisten kanssa, jotka myös haluaa käydä sen koulutuksen. Vinkujat vierellä vaan ahdisti. Onneksi kouluttaja järjesti pahimmat pois jaloista.


      • Disse kirjoitti:

        No kaikesta muusta halutaan vinkua, mutta sitten pitäis pitää armeija miehille pakollisena käydä.... ihan joutavaa!

        Tosiaankin megalomaaninen tasa-arvoon liittyvä epäkohta.

        Itse kävin intin ja tykkäsin, mutta olisin halunnut käydä sen sellaisten kanssa, jotka myös haluaa käydä sen koulutuksen. Vinkujat vierellä vaan ahdisti. Onneksi kouluttaja järjesti pahimmat pois jaloista.

        minähän uhosin meneväni armeijaan silloin kun se oli vast'ikään tullut naisille mahdolliseksi
        olin jotain 14 ja tiesin kaikesta kaiken :D

        mut vakavemmin sanottuna, kun on vierestä nähnyt sen omien veljien kipuilun joko asepalveluksen taikka sivarin kanssa, niin on jäänyt miettimään et Mitä Järkeä?
        miksi heidät pakotetaan mut minä saan valita? ihan paskaa.


      • m.wurst kirjoitti:

        minähän uhosin meneväni armeijaan silloin kun se oli vast'ikään tullut naisille mahdolliseksi
        olin jotain 14 ja tiesin kaikesta kaiken :D

        mut vakavemmin sanottuna, kun on vierestä nähnyt sen omien veljien kipuilun joko asepalveluksen taikka sivarin kanssa, niin on jäänyt miettimään et Mitä Järkeä?
        miksi heidät pakotetaan mut minä saan valita? ihan paskaa.

        Joo. Siis mä tykkäsin, koska halusin. Mä halusin kovan sissikoulutuksen, mut sitä en saanut, kun moni homma tyssäs siihen, että jotkut ei kestänyt kun se oli pakkoa.

        Perseestä ja suoranaisesti sanottuna pelleilyä. Sitäkin voisi tehdä ammattimaisesti ja fiksusti.... nyt se on olevinaan jotain mitä ei ole.

        Jotain hyötyä pitäis olla, että intin käy. Pisteitä jatkokoulutuksiin? Työpaikkoihin? Kyllä sinne se 10 000 vapaaehtoista saatais...🤔 Motivoituneita sotilaita, miehiä ja naisia. 😁💪


      • m.wurst kirjoitti:

        minähän uhosin meneväni armeijaan silloin kun se oli vast'ikään tullut naisille mahdolliseksi
        olin jotain 14 ja tiesin kaikesta kaiken :D

        mut vakavemmin sanottuna, kun on vierestä nähnyt sen omien veljien kipuilun joko asepalveluksen taikka sivarin kanssa, niin on jäänyt miettimään et Mitä Järkeä?
        miksi heidät pakotetaan mut minä saan valita? ihan paskaa.

        Mun veljen itsetunto nous kohisten armeijan käynnin myötä, että on joillekin siitä hyötyäkin. Mun puolesta vois koskea naisiakin.

        Eikä armeijaa käy enää kuin 65% miehistä, että aika vapaaehtoista se nytkin on..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mun veljen itsetunto nous kohisten armeijan käynnin myötä, että on joillekin siitä hyötyäkin. Mun puolesta vois koskea naisiakin.

        Eikä armeijaa käy enää kuin 65% miehistä, että aika vapaaehtoista se nytkin on..

        no joo, ne kaks mun veljistä jotka kävivät armeijan loppuun asti kyllä tykkäsivätkin siitä, että ei se nyt pelkästään se pakollinen paha ole minunkaan perheen miehille ollu..

        ja puoliskon mielestä se oli lähinnä isojen poikien (sota-) leikkiä,


      • m.wurst kirjoitti:

        no joo, ne kaks mun veljistä jotka kävivät armeijan loppuun asti kyllä tykkäsivätkin siitä, että ei se nyt pelkästään se pakollinen paha ole minunkaan perheen miehille ollu..

        ja puoliskon mielestä se oli lähinnä isojen poikien (sota-) leikkiä,

        Armeijassa parhaimmillaan oppii kunnon joukkuehenkeä, jos sitä ei satu jo jossain pelin harrastamisessa oppimaan.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Joo. Siis mä tykkäsin, koska halusin. Mä halusin kovan sissikoulutuksen, mut sitä en saanut, kun moni homma tyssäs siihen, että jotkut ei kestänyt kun se oli pakkoa.

        Perseestä ja suoranaisesti sanottuna pelleilyä. Sitäkin voisi tehdä ammattimaisesti ja fiksusti.... nyt se on olevinaan jotain mitä ei ole.

        Jotain hyötyä pitäis olla, että intin käy. Pisteitä jatkokoulutuksiin? Työpaikkoihin? Kyllä sinne se 10 000 vapaaehtoista saatais...🤔 Motivoituneita sotilaita, miehiä ja naisia. 😁💪

        Sotilasarvosi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sotilasarvosi?

        Vitun Aller! Tais mennä minne sattuu.... Korpraali siis...


    • Vielä parempi olis motivoitunut ammattiarmeija, sukuelimen muotoon katsomatta.
      Niin, siis jos tällä kansakunnalla olisi varaa sellaiseen.

      • Anonyymi

        Urho Kekkonen on syntyperäinen luuseri jo ampumataidoillaankin, kuten Sauli Niinistö on Homppeli sekseissäään ;D;D


      • Osittainhan se on jo ammattiarmeija, päällystön perusteella. Saattaisi olla heidänkin parempi tehdä töitä sellaisten kanssa, jotka haluavat siellä olla.


      • Disse kirjoitti:

        Osittainhan se on jo ammattiarmeija, päällystön perusteella. Saattaisi olla heidänkin parempi tehdä töitä sellaisten kanssa, jotka haluavat siellä olla.

        Kovat liksat niillä ainakin on..

        https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/e9cbfd53-0d3e-4c12-9a86-cea75fea814f

        Tuossa ei enää näy sitä taulukkoa, mutta upseerit kuuluivat tuohon yli 4000 euroa kuussa tienaavien joukkoon.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kovat liksat niillä ainakin on..

        https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/e9cbfd53-0d3e-4c12-9a86-cea75fea814f

        Tuossa ei enää näy sitä taulukkoa, mutta upseerit kuuluivat tuohon yli 4000 euroa kuussa tienaavien joukkoon.

        Ja sitten kuulemma ( tän palstan mukaan) yliopiston käyneet lastentarhanopettajat saavat ihan oikeaa palkkaa, kun tienaavat noin 2000 euroa kuussa.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ja sitten kuulemma ( tän palstan mukaan) yliopiston käyneet lastentarhanopettajat saavat ihan oikeaa palkkaa, kun tienaavat noin 2000 euroa kuussa.

        Noista palkoista päästään nopeasti perheisiin. Monesti nainen on lasten kanssa kotona ja miehet menee töihin, mistä saa kovempaa palkkaa....

        Vaikka miesaloilla on kovempi palkka, on siihen vielä syy.... monesti lapset. Sinnekin sitä tasapäistämistä jotenkin.... vaikka hetkittäisillä sukupuolikiintiöillä.... onhan niitä ollut naisten tasa-arvon aikaansaamiseks käytössä.... ei mikään vaaka keikahda tasaisemmaksi, jos toiselta puolelta vaan otetaan...

        Kun laitetaan miehet jokatapauksessa lasten kanssa kotiin, ei välttämättä palkoillakaan ole niin väliä.

        Vanhaa ydinperhemalliakin on purettava, että saadaan palkat työn mukaan kohdalleen.


      • Disse kirjoitti:

        Noista palkoista päästään nopeasti perheisiin. Monesti nainen on lasten kanssa kotona ja miehet menee töihin, mistä saa kovempaa palkkaa....

        Vaikka miesaloilla on kovempi palkka, on siihen vielä syy.... monesti lapset. Sinnekin sitä tasapäistämistä jotenkin.... vaikka hetkittäisillä sukupuolikiintiöillä.... onhan niitä ollut naisten tasa-arvon aikaansaamiseks käytössä.... ei mikään vaaka keikahda tasaisemmaksi, jos toiselta puolelta vaan otetaan...

        Kun laitetaan miehet jokatapauksessa lasten kanssa kotiin, ei välttämättä palkoillakaan ole niin väliä.

        Vanhaa ydinperhemalliakin on purettava, että saadaan palkat työn mukaan kohdalleen.

        Korvamerkityt perhevapaat, siinäpä se.

        Sähän kuulosat ihan feministiltä..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Korvamerkityt perhevapaat, siinäpä se.

        Sähän kuulosat ihan feministiltä..

        Malenisti mä oon, kuten Kotro.

        Nää monet muut miehet vaan kinisee saamattomuuttaan ja sitä vanhaa tapaa elää miehenä....

        Tehdään se tasa-arvo, mutta sitten se onkin tasa-arvo....🤨


      • Disse kirjoitti:

        Malenisti mä oon, kuten Kotro.

        Nää monet muut miehet vaan kinisee saamattomuuttaan ja sitä vanhaa tapaa elää miehenä....

        Tehdään se tasa-arvo, mutta sitten se onkin tasa-arvo....🤨

        Tasa-arvo koskee muitakin juttuja kuin sukupuolia..eiks je.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Tasa-arvo koskee muitakin juttuja kuin sukupuolia..eiks je.

        Varmaan.... mutta tiedostetuilla säännöillähän saadaan aikaan ihmeitä.

        Ja mä en lähde sinne maahanmuuttohommiin ollenkaan.... ei kiinnosta. 😬


      • Disse kirjoitti:

        Varmaan.... mutta tiedostetuilla säännöillähän saadaan aikaan ihmeitä.

        Ja mä en lähde sinne maahanmuuttohommiin ollenkaan.... ei kiinnosta. 😬

        Rikkaat - köyhät. Vammaiset - terveet. Sukupuoli, ihonväri, uskonto ..

        Nuo nyt ainakin..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Rikkaat - köyhät. Vammaiset - terveet. Sukupuoli, ihonväri, uskonto ..

        Nuo nyt ainakin..

        Ja sukupuolinen suuntautuminen.



      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ja sukupuolinen suuntautuminen.

        Niinpä, lista ois loputon.... mutta miksi kaikkien pitäisi olla tasa-arvoisia? Pitääkö täällä änkyttävän p.llua vaativan tyypin saada sama elämä kun sulla on?

        Tai pitääkö ulkomailta tullut saada samat etuudet kuin me, kun vaan sattui pääsemään maahan?

        Eikös tuolle tasa-arvoajatukselle keksitty nimikin? Kommunismi. 😂

        Ei tule toimimaan.

        Mutta sukupuoleinen tasa-arvo voikin toteutua, mutta ei vaan niin, että ajatellaan miten mitäkin parannetaan naisten osalta... niinkuin nyt pitkään on menty.... ei niin saada naistenkaan osakkeita korjattua...😊


      • Disse kirjoitti:

        Niinpä, lista ois loputon.... mutta miksi kaikkien pitäisi olla tasa-arvoisia? Pitääkö täällä änkyttävän p.llua vaativan tyypin saada sama elämä kun sulla on?

        Tai pitääkö ulkomailta tullut saada samat etuudet kuin me, kun vaan sattui pääsemään maahan?

        Eikös tuolle tasa-arvoajatukselle keksitty nimikin? Kommunismi. 😂

        Ei tule toimimaan.

        Mutta sukupuoleinen tasa-arvo voikin toteutua, mutta ei vaan niin, että ajatellaan miten mitäkin parannetaan naisten osalta... niinkuin nyt pitkään on menty.... ei niin saada naistenkaan osakkeita korjattua...😊

        Elä sekoita tasa-arvoa tasapäistämiseen. Tasa-arvossa on kyse ihmisarvosta.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Elä sekoita tasa-arvoa tasapäistämiseen. Tasa-arvossa on kyse ihmisarvosta.

        Ja kun naisten asemaa parennetaan paranee myös miesten asema.

        Esim. nyt perhevapaiden jaon suhteen 🔜 naisten asematyöelämässä paranee 🔜 miesten asema huoltajina paranee.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ja kun naisten asemaa parennetaan paranee myös miesten asema.

        Esim. nyt perhevapaiden jaon suhteen 🔜 naisten asematyöelämässä paranee 🔜 miesten asema huoltajina paranee.

        Niin, siis jootain asioita ei voi millään säännöksillä vain muuttaa, vaan tarvitaan keskustelua, mutta osaa ei varmalla saa muuten kuin jämäkillä muutoksilla aikaiseksi.

        Vanhemmuuttakin jos halutaan tasa-arvoisemmaksi saada, on se tehtävä tukimuotojen pakotuksella. Jos nyt lapsi msksetaan 3 vuotta kotiin, tulee siitä 50/50 isälle ja äitille.

        Maahanmuuttoakin voisi pistää sukupuolien välille tasan. Se ois naisten ja miesten etu.

        Näitä löytyy aikapaljon tään armeijan lisäksi, missä tää tasa-arvo ei vaan toimi yhtään ja se polkee alta koko hyvää ideaa...


      • Disse kirjoitti:

        Niin, siis jootain asioita ei voi millään säännöksillä vain muuttaa, vaan tarvitaan keskustelua, mutta osaa ei varmalla saa muuten kuin jämäkillä muutoksilla aikaiseksi.

        Vanhemmuuttakin jos halutaan tasa-arvoisemmaksi saada, on se tehtävä tukimuotojen pakotuksella. Jos nyt lapsi msksetaan 3 vuotta kotiin, tulee siitä 50/50 isälle ja äitille.

        Maahanmuuttoakin voisi pistää sukupuolien välille tasan. Se ois naisten ja miesten etu.

        Näitä löytyy aikapaljon tään armeijan lisäksi, missä tää tasa-arvo ei vaan toimi yhtään ja se polkee alta koko hyvää ideaa...

        Sunnuntailounas.

        Miesasiamies..
        https://youtu.be/1jFq3sIDpqM



      • Disse kirjoitti:

        Just niin... ja sanoit, että naiset on enkeleitä! 🤨☝️

        Mulla olikin sormet ristissä..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mulla olikin sormet ristissä..

        Arvasin.... vielä todistettavasti istut jonkun poron päällekin, mokomakin runtti! 😝


    • Anonyymi

      Satuolennot, eli aviovaimot vievät liian paljon aikaa, ei ehdi edes pelailla mitään tietokonepelejäkään, niin luusereita nämä joilla on vaimoja... mielikuvituksissaan vain jotkut sitten vaimojensa kanssa seikkailevat ;D

    • Anonyymi

      Raatteen tielle voi mennä jo vaijymään.

      • Joo. Sun kannattaa varmaan jo lähtee sinne.... lämpimästi päälle vaan ja vilkutat sitten tänne, jos joku tulee...


    • Korpraali. Tasan 8 kk palvelin. Ja niin hyvin kerralla, että ei ole tarvinnut kerrata. 😃☝️

      • Ai sääkin?! Ukkokin on eikä sekään ole kerrannut. 😃


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Ai sääkin?! Ukkokin on eikä sekään ole kerrannut. 😃

        Jep. Ja Kontiorannan sissikomppanian televisioaulassa oli tornin muotoinen vaakuna, missä oli mun nimi kaiverrettuna. Saapumiserän paras sissi. 😬☝️

        Se varuskunta vaan lakkautettiin.....😤


      • Disse kirjoitti:

        Jep. Ja Kontiorannan sissikomppanian televisioaulassa oli tornin muotoinen vaakuna, missä oli mun nimi kaiverrettuna. Saapumiserän paras sissi. 😬☝️

        Se varuskunta vaan lakkautettiin.....😤

        Helkkari, ei oo kaikilla nimeä vaakunassa. 😃


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Helkkari, ei oo kaikilla nimeä vaakunassa. 😃

        Ei oo ei....😃☝️

        Vaan missähän lie sekin vaakuna? Tokko on enää olemassakaan? Jossain kaatopaikalla kinoksessa matojenruokana. 😁


      • Disse kirjoitti:

        Ei oo ei....😃☝️

        Vaan missähän lie sekin vaakuna? Tokko on enää olemassakaan? Jossain kaatopaikalla kinoksessa matojenruokana. 😁

        Ties missä museossa!! 😊 👍

        Mullakin on kuva, iso juliste vaakunasta. Sukuvaakunasta. Mutta omaa vaakunaa ei ole. Pitäsköhän tehdä. 😜


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Ties missä museossa!! 😊 👍

        Mullakin on kuva, iso juliste vaakunasta. Sukuvaakunasta. Mutta omaa vaakunaa ei ole. Pitäsköhän tehdä. 😜

        Joo. Mäkin voisin tehdä oman vaakunan...

        Mun vaakunaan pääsis, kun keksii itse, että on tyhmää tehdä itse sellaista, minkä saa vähän kalliimmalla mutta toimivampana ja helkutin paljon helpommalla niin fyysisesti, kuin ennenkaikkea henkisesti, kuin tekemällä itse.

        Mikä helekatin päähänpätkähtämä mulla oli ruveta tuota kärrinpaskaa laittamaan??😤
        Nyt keksin, että tarvitsen 14 mm metalliporan terän.... no arvaa onko? Ei! Ja varmaan tähän lauantai-iltaan sen Prismasta ostan????!!! Viiittttiuuuu!!! Piä leviää oikeesti....😤😤😤😤🤪🤪🤬🤬🤬🤯🤯🤯

        Joskus mä vielä ymmärrän ihteeni, ettei tarvii kiivetä perse edellä puuhun.... joskus....😩


      • Disse kirjoitti:

        Joo. Mäkin voisin tehdä oman vaakunan...

        Mun vaakunaan pääsis, kun keksii itse, että on tyhmää tehdä itse sellaista, minkä saa vähän kalliimmalla mutta toimivampana ja helkutin paljon helpommalla niin fyysisesti, kuin ennenkaikkea henkisesti, kuin tekemällä itse.

        Mikä helekatin päähänpätkähtämä mulla oli ruveta tuota kärrinpaskaa laittamaan??😤
        Nyt keksin, että tarvitsen 14 mm metalliporan terän.... no arvaa onko? Ei! Ja varmaan tähän lauantai-iltaan sen Prismasta ostan????!!! Viiittttiuuuu!!! Piä leviää oikeesti....😤😤😤😤🤪🤪🤬🤬🤬🤯🤯🤯

        Joskus mä vielä ymmärrän ihteeni, ettei tarvii kiivetä perse edellä puuhun.... joskus....😩

        No hengittele rauhassa sen aikaa. :)

        Kyllä se helpottaa vielä, usko pois.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        No hengittele rauhassa sen aikaa. :)

        Kyllä se helpottaa vielä, usko pois.

        Joo, toivottavasti. 😝👌


    • Pekka Haavisto teki viisaasti, kun meni sivariin eikä armeijaan. Pekka pelkäsi joutuvansa sotaan...

      • Siviilipalveluskin on vuosi ihmisen elämästä suoraan valtiolle. Hattua pitää Pekalle nostaa, jos ois kiukunnut muitten seassa metsässä, olis se haitannut muitten kouluttautumista. Jokainrn sivari on upea muita ajatteleva tyyppi. Ne vinkujat ja inisijät jotka sitkuttavat intissä väkisin, kun eivät halua olla sivareita, on paljon enemmän munattomia....


    • Vai semmoista se on esittänyt?

      "Motivoitunut vapaaehtoinen armeija!"

      Suursuomen puolustusvoimat: "Meillä on 50 ukkoa heittää milloin vaan taistelukentälle" kyllä siinä ryssä ja mikä tahansa muukin vihulainen varmasti säikähtää :D

      • Minusta osuvin kommentointi oli vääpeli Körmyssä... Vääpeli teki facepalmin ja piteli päätään sanoen: ” toivottavasti vohollinen ei tietä puolustusvalmiudestamme!”

        Innokas ja hieman yksinkertainen kersantti vastasi, ”ei olla kerrottu, herra vääpeli!”. 😁


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Armeija/siviilipalvelus pakolliseksi kaikille! Jokainen tietää toimensa hätätilassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1960
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      139
      1373
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1039
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      116
      933
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      771
    Aihe