Vapaa kuvaus

https://www.kirjamaa.fi/kulttuurierot-viidakon-viettelys-ja-henkinen-matka/

"ehdottomasti lukemisen arvoinen. Uskon vahvasti, että Vega-Brandt on onnistunut tarjoamaan lukijalle sellaista tietoa ja tarinaa, jota ei muualta voi löytää, kuin kokeilemalla itse Kolumbian syvien viidakoiden samoamista, alkuperäiskansan kanssa elämistä ja vaihtoehtohoitojen vaikutusta. Tarina on sisältönsä vuoksi ainutlaatuinen."

Julkinen kirjasivuni löytyy Facebookista nimellä Lempeät tuulet Gentle Winds. Siellä kerron kirjoistani, kirjoittamisesta, kirjatapaamisistani.

Boomerien juttuklubihttps://www.facebook.com/groups/863479157651489suljettu keskusteluryhmä "ilman sarvia ja hampaita"Kirjablogini;https://taruajatotta01.blogspot.com/https://taruajatotta01.blogspot.com/2023/10/ensimmainen-blogiarvostelu.html

Valkohaikara on saanut erinomaisia arvosteluja (kulttuurijulkaisu Liekissä, kirjablogissa ja lukijoilta)
Viimeisin:
"Kun pyysin sunnuntaina kirjoittajakurssilaisilta kirjasuosituksia, sai Valkohaikara-kirjasi suuret kehut ja kuvauksen sisällöstä: maagisuus, värikkyys, monipuolisuus, eksotiikka ...."

Puumerkkini valkoinen kyyhky, jos kirjoitan tabletiltani ilman kirjautumista.

Aloituksia

245

Kommenttia

7327

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Maanantaiaamuun ollaan päästy ja edelleen tuuli pouhaltelee navakkana, mutta taivas on kirkas. Myrskyn jälkiä siivoilllan täällä keski-Ruotsissa, taisivat Gävleborgin ja Taalainmaan läänit olla ne joissa oli eniten kaatuneita puita ja sähkölinjoija poikki. Juuri meidän kohdalla myrsky ei tehnyt suurempia vahinkoja, mitä nyt vähän siirteli irtaimistoa pihalla uusiin paikkoihin. Kävin saunarakennuksessa pyykkiä pesemässä ja ovesta piti pitää lujaa kiinni, ettei tuuli repäissyt. Päätin sitten käyttää rumpukuivaajaa (normaalisti ripustelen tuulisina päivinä ulos narulle) että löydän pyykkini sitten omalta tontilta eikä esimerkiksi naapurin katolta.

Pyhät on menneet perhepiirissä täälläkin ja joulupäivänä tuli poikani myös joululomalleen tänne meidän seuraksemme. Sauna on lämminnyt joka toinen päivä (poikani on ahkera saunoja) ja ruuanlaittamista tavallista enemmän, kun meitä on nyt neljä, joista kolme aikuisia miehiä, joilla kaikilla on hyvä ruokahalu. Onneksi saan apua ruuanlaittoon joka toinen päivä olen keittiövapaalla puolenpäivän jälkeen.

Mitään sssrempia ruuanlaittosessioita ei täällä ole pidetty, jouluruuat alkavat olla nyt loppu ja eilen siivutimme koneella lopun kinkun leivänpäällisiksi. Puuroja minä keittelen ja olen tehnyt sekä Ahvenamaan pannukakkua että sen rikkaampaa gotlantilaista serkkua, sahramipannukakkua, johon ltehdään riisipuurosta ja siihen laitetaan manteleita. Molemmat syödään hillon ja kermavaahdon kera.

Olen tainnut kuitenkin olla kiltti koska sain paljon lahjoja, sekä lapsilta että etenkin mieheltä, joka ei koskaan malta odottaa jouluaattoon assakka vaan tilaa ennen joulua netistä minulle kaikenlaista, mitä vähänkään satun vinkaisemaan että tollanen oilisi kiva.

Auringonkehrillä koristettu pikku kuuseni pudottelee neulasiaan vaikka vettä olen lisännyt jalkaan lähes päivittäin. Tytär oli jo lauantaina siivonnut joulun takaisin ullakolle, mutta hän koristelikin jo marraskuussa, joten ymmärrän hänen kiireensä. Minä alan kohta lajittelemaan joulukoristeita ja osa varmasti joutaa kierrätykseen,

Hyvää alkavaa viikkoa ja uudenvuoden odotusta (taitaa se tulla odottamattakin :)
  2. Brigitte Bardot oli aikansa nainen ja edusti viisikymmentäluvun perinteisiä poroporvallisia arvoja, katolinen perhetyttö jsta tuli uuden ajan ja seksuaalisen vapautumisen symboli. Hänestä tehtiin kansallinen ikoni ja Ranskan tärkein vientitavara.
    Media ja filmiyleisösö nosti hänet lähes jumalattaren asemaan, mutta hänessä oli aina kaksi eri puolta. Hän ei koskaan viihtynyt näyttelijän roolissaan ja kun hän uransa huipulla vetäytyi St. Tropezin taloonsa ja perusti eläintensuojeluyhdistyksensä, hän sanoi että oli antanut nuoruutensa ja kauneuteutensa miehille, nyt hän antaa viisautensa ja elämänkokemuksensa eläimille.
    Hän radikaloisoitui äärioikeistolaiseksi, äitinä hän oli välinpitämätön ja surkea vanhempi, perhe-elämä ja äitiys eivät olleet hänen juttujaan. Hän vastusti maahnamuuttoa, islamisoitumista, homoseksuaaleja ja feminismiä. Hän vastusti metoo-kampanjaa ja kutsui naisia jotka todistivat seksuaalisesta ahdistelusta ja hyväksikäytöstä "tekopyhiksi".
    Hän oli valovaimainen ja karismaattinen ja hänen kauneudellaan ja tähtistatuksellaan miespuoliset ohjaajat, tuottajat ja filmiyhtiöt tekivät paljon rahaa. Hän oli viimeiseen saakka esineellistetty ja elokuvateollisuuden tuotemerkki.
    Jopa me, periferiassa, kaukaisen Suomen korvessa puimme päällemme bardotruutuisia bikinejä ja leninkejä ja unelmoimme olevamme yhtä ihania kuin Brigitte, kaikkien miesten unelma ja naisten esikuva. Rikas, kaunis, hemmoteltu nuori nainen joka hallitsi ja vallitsi miesten ehdoilla ja miesten maailmassa. Brigitte hyppäsi ulos siitä maailmasta vetäytymällä jo nuorena eläinten suojelijaksi, Marilyn teki itsemurhan.
  3. ;) :) :)
  4. Talo on velaton.
    En ikimaailmassa menisi panttaamnaan taloa pankille.