HenriRönkkö

Perinteitä rakastava 30 vuotias Suomalainen mies, joka katsoo Itään päin kaiholla; josko asiat olisi samalla tolalla kuin Idässäkin? Niin siis pääpiirteissään =D Idän hallituksessa sais olla vähemmän pullistelua XD Ihmiset huomioi toisensa, eletään perinteisesti puutaloissa eikä betoni viidakoissa eli tyydytään vähään siis hieman kaikessa ja varsinkin autoissa! Miksi maksaa itsensä kipeäksi "laatu" merkkien häiriö valojen syttyessä? Samaan lisäten, miksi kuluttaa ja ostaa uusi? Eli puolesta puhun kulutuksen vähentämistä.<br /><br />Kristin uskoni on vahvaa ja arvot sieltä myös. Eli parisuhde vain miehen ja naisen välille. Muu on syntiä. Arvoni ovat siis konservatiiviset ja juuri siksikin pidän Venäjällä matkustelusta koska siellä on konservatiivinen hallitus... Ei näy "niitä". Niin ja bensakin on sitä parasta; alkoholitonta. Kuskikin on alkoholiton ja tupakoimaton XD<br />Kommunistiksi on haukuttu, mutta sitä en ole. Ateistiksi en rupea, mutta nostalgisoin Neuvostoaikojen yhteishenkeä ja tuotteita joita keräilen.<br /><br />
- Kyllä pystyy jos pitää perinteisemmästä tekniikasta. Digitaali pellet toki haukkuu Ladan maanrakoon =D
Ja jotkut Venäjä vastaiset ja myös ne jotka sekoittavat Ladan politiikkaan =D - Noh, älähän nytten. Ajankohtaista kuitata myöhemminkin. On niitä vanhojakin Ladoja liikenteessä, niin hyvä opettaa käyttämään tahi korjaamaan oikein?!
Tai toinen se että nostaa ylös hyvä ketju vuosien takaa. - Haista home! Noin pikkuisen takia ei ajokkia hyljätä!
Ja varo mitä mollaat, satutko tietämään että alusta on Porshen suunnittelema?!
Puslan vaihtamalla saa leimaa. - Onnittelut! Itsellä kohta pamahtaa 200tkm, mutta kori alkaa lahota vm. 2000 Samarasta.
Ollut nimittäin ensimmäiset 7vuottaan Helsingin suola kylvyssä :-/
Ensi töinäni pesetin auton alustan vuonna 2007 ja ruostesuojasin kylä pajalla.
Nyt on tullut aika tehdä ns. viimeinen voitelu XD
Eli ruiskulla pöläyttää jäteöljyt alustaan. Notkistaa ruostesuojauksen ja imeytyy jo alkaneeseen ruosteeseen.
Viherpiipertäjät pyörtyy sadekeleillä, koska auto jättää kivat öljy jäljet jälkeensä XD - Juu, sillä pitäis pärjätä seuraavat 20vuotta... Koska ei enää kunnon autoja uutena saa. Käytän vielä Samaraani loppuun, jotta säästän Grantaa tulevien vuosien ajoihin.
Kohan ei seisominen tee hallaa uudelle ajokille? Pesty on ja vahattu. Myös alusta pesty. Oon minä käynnistelly 2kk:n välein ja ilmastointiakin pyöritelly. Auto on hyvin tuulettuvassa hallissa. Ostin pari vuotta sitten kun vielä sai. Hyvä ostos!
Terveisin: Grantamies - No, niimpä se oli :-/ Ja toisaalta hyvä että NL romahti koska kansalaiset pakotti ateismiin.
Tosissaan tekivät toimivia autoja ja aseita. Kyllä pidän muistakin tuotteista, esim. eletroniikka. - Heh, heh... No tuo ei ollu tietämys vaan kirjoitus virhe. Äkkiäkös tuota sekoittaa numerot kaksi ja kahdeksan? Koolla kun alkaavat?
Ei oo munkaan tarvinnu kansiremonttia tehdä, muuta kuin kerran säädetty hydrauliset nostimet vaihtamalla rikkoja Samarassa.
Grantassa tarkistus joskus myös tehtävä huolto ohjeen mukaan. On muuten hyvä auto ollu. Tuo etanoli bensa vaan pelottaa, kun tehdas ei ole kokeillut kestävyyttä niin varuilta oon ajanu Venäläisellä bensalla. - No empä nyt kommunismista perusta, kun se kieltää uskonnon. Ne kun olis yhdessä niin olisin kristillis-kommunisti, mut kun se on utopiaa vaan kun ovat ateistisia.
Pidän kyllä kommunismin yhteishengestä. Joukko työssä on voimaa! Ja ihminen on onnellisempi kommunismissa kun kaikki on jo valmiina eikä kuten kapitalistisessa järjestelmässä jossa ahneus iskee päälle ja uuvutetaan itsemme kuuta tavoitellessamme taivaalta.
Ja Amerikan meiningistä en pidä. Pitää olla paalua että siellä pärjää. Se on liian kapitalistinen valtio. - Kuule en vaiha Grantaa 20:een vuoteen! Ja mömmöjä en vedä. Yhteiskunta on sairas, en minä!
Ihan joutavaa digitaali hömppää kaikkialla! Mobiili maksut ja varmenteet! Minä käytän vanhaa kunnon KÄTEISTÄ. Ja internetiä en laita ja pidän Nokian 6110 luurin niin pitkään käytössä kun 1G verkko toimii! - Todellakin. Juu ja tuntee ajavansa, eikä vaan leiju =D
- Mutta kyllä se kannattais, jos on sammuksissa yli 30sekuntia?
Pitäis Venäjältä ottaa mallia liikenne valoista, että aikalaskuri näyttää kuinka kauan punaisia jäljellä?
Itse monesti sammutan auton ja rullaan loppumetrit parkkiin tai taukopaikalle.
Mut muuten on älyvapaata sammuttaa hetken pysähdyksen takia. Hölmöä tekniikkaa. Välillä kun moisilla ajelen painan aina sammutuksen eston päälle. - Niinpä :-)
Ja eihän noin vanhaa helmeä pidä edes tuhota laikkaamalla, mutta jos on tosissaan toivoton "reikä juusto"... Niin antaa mennä vaan! Ajelee niin pitkään kun pollarit vetää laatat pois. XD
Huomioi! Varaudu muutaman satasen sakkoon :-)
Itse teen Samaralleni samoin joidenkin vuosien päästä, kun katsastuksessa tulee liikaa korjattavaa... Ruoste! Katto vaan pois! Tuen korin 2"x4" lankulla ristiin ja pitkittäin, niin ei turhia vötkyile =D
Saa sit käyttää koroke jakkaraa autoon päästäkseen, kun ei ovet aukee! =D - Koska on kermaperse. Liian hyvään tottunut. Niinkuin liian moni nykyään.
- Kuules! Älä valehtele! Voit laittaa nollan tuon kolmosen perään, niin aletaan olla lähempänä totuutta...
Trafin tilastoja joskus katselin, mutta se on hankalaa. Tuossa vuoden -17 myyntitilastoa poimittuna Autobildin ketjun avaavasta artikkelista!
"Vuonna 2017 Suomessa rekisteröitiin seitsemän Lada Grantaa, kaksi Lada 2194 -mallia eli Kalinaa sekä kaksi Lada 4x4 Urbania."
Noista yksi Granta on minun ostamani sijoitus perinteisen autoilun tulevaisuuteen. Tiedä kuinka monta onnetonta härpäke autoilijaa pelastan teiden varsilta tulevien vuosi kymmenten aikana. Vetonaru aina valmiina. Saa sähköautot kyytiä lataus asemille yms. XD - Joo sori, oikea nimitys onkin pietarhovi... oppinut nimen väärin. Noh, nyt jatkossa muistan oikein. Tuossa linkkiä josta voi tutustua paikkaan.
https://www.visitpietari.fi/pietarhovi/ - Tuota... Ensimmäiselle kirjoittajalle vastaus, tarkoitatko että minä olen kateellinen? Kuule en ole kateellinen nykyajan digihärpäkkeiden ostajille vaan enemmän nauran että ihmiset ja yhteiskunta on mennyt kummaksi. Toisaalta inhoan kaikkea nykyaikaista. Nettiäkin käytän toisten koneilla, koska en tahdo olla netistä riippuvainen. Kyllä tieto löytää perille perinteisiäkin reittejä.
Joo ja toiselle kuittia. Mitäs siihen sanot kun juuri sellaista nitisijää kuin Lada juuri tahdon käyttää? Jopa niin paljon, että iskin 13000€:n shekin omaa rahaa Super-Motor Oy:n tiskiin ja vaihdokin Ford Ecort -86:n luovarit. Piru vie sanoi myyjä ettei voi shekkiä lunastaa, kun lunastus maksaa?!
Antoi sitten Grantan mulle ja päästi kotiin. Shekki piti perua kotikunnan pankissa ja maksaa suoraan Super-Motor Oy:n tilille. Tiskiltä käsin, luonnollisesti; koska minä en nettipankeja käytä.
Moniko automyyjä olisi päästänyt ostajan matkaan ilman rahoja?! Minusta firma toiminta oli todella reilua ja takuukin on pelannut. Valoreleen lähettivät takuuseen, kun alkoi reistailla.
Että nyt vaan Niva kaupoille, kun vielä voi. - No joo, tiesin sen... Mutta tahdoin tehdä repäisevän nimimerkin, joka houkuttelee lukemaan =D
Katsos kun on noita pakotteita, niin yritän mustamaalata EU:ta. Luulee lukija Ladankin kuuluvan pakote listalle XD
Pisti meidän maaseudulla asuvien leivän kaitaiseksi kun lähti pakote sotaan joka hävitti maito- ja lihatuotteidemme viennin suurille markkinoille! Missä EU; siellä ongelma!
No joo, ei näköjään nykyajan kermaperseille Lada kelpaa? On se kumma, kun halvin auto käyttää. Ei vaan tykätä ajella jäykkäalustaisella ja teknillisesti alkeellisella autolla?
Maksetaan sitten itsensä kipeäksi rahoituslaitosten autoja käyttäen ja kalliissa merkkihuolloissa näyttäen... Voi hyvää päivää! Nykyajan kulutus hysteria!
Neljää en vaihda! Lada Granta, maaseutuelämä, eukko ja 20wee Nokian halko 6110!
Terveisin: 30-vuotias vastavirtaan soutaja. - Pietari kyllä on hieno paikka, kun olen käynyt jo pari kertaa viimekesänä. Olen nähnyt samat äärilaidat; köyhyyttä ja rikkautta. Tuohon saari kysymykseen en osaa vastata.
Itse kiertelin Pietarin hovin piha-alueet ja ihastelin suihkulähteitä. Puutarha-alueet oli pidetty todella hyvässä kunnossa! Hieno paikka, kannattaa käydä.
Eremitaasi jäi katsomatta ajan puutteen takia. Ehdottomasti käyn katsomassa tulevaisuudessa.
Aikani käytin kanava risteilyyn jossa kaupungista sai hyvän kuvan vesiteitse. Täytyy sanoa, että Pietari on Pohjoisen Venetsia! Ja todellakin suosittelen käymään. - Kyllä mulle kelpaa! Minä juuri ihannoin tuota, ettei autoilu maksa paljoa kun itse korjaa ja sekin että auto toimii varmasti.
Ja entäs tuo ajomukavuus? Minä tahdon tuntea ajavani, enkä vaan leijua kuten nykyajan autoissa...
Jäykkä alusta on IN!
Minun mielestä tuo pakkas kestävyys edustaa sitä, että jos toimivuuden raja on -55astetta, niin käyttäjä uskaltaa lähteä liikenteeseen miinus40 asteen pakkasilla, joita vieläkin talvisin esiintyy?
Ostin kuule oikein uuden Ladan toissavuonna, että saan kokea tuota ajamisen ihanuutta seuraavat 20vuotta. Eu ja Suomen valtio vaan vie käyttökelpoiset bensat lähivuosina, niin saa rahdata Venäjältä taikka Ruotsista alkoholitonta bensaa...
Suomen pitää vaan olla niin viherpiipertäjä että... Luullen että ilmasto pelastuu jos me leikataan hiilipäästöjä enemmän kuin muut! Se ei käytännössä vaikuta mitenkään.