Vapaa kuvaus

Feministit ajavat naisten asiaa, miesliike miesten asiaa. Minä ajan tasa-arvoa.

[email protected]

Aloituksia

3

Kommenttia

163

1. Sillä,+miten+nainen+haluaa+kiinnittää+huomiota,+hän+vetää+puoleensa+juuri+sitä,+millainen+se+tapa+on.Esimerkiksi+deittisovelluksissa+pyyhkäisen+kaikki+kaula-aukkoaan+esittelevät+naiset+automaattisesti+pois.+Jos+profiilissa+on+edes+jotain+tekstiä,+se+on+hyvä,+paitsi+jos+siinä+lukee,+millaisia+miehiä+nainen+ei+etsi,+koska+silloin+hän+kohdistaa+viestinsä+heille.
  2. Voin+vakuuttaa,+että+ongelma+on+paljon++syvemmällä+kuin+miesten+itsetunnossa.+Tämän+ymmärtäminen+on+vielä+alkeellisella+tasolla+Suomessa.Täällä+on+vallalla+ajatus,+että+jos+mies+jää+yksin,+hänessä+on+oltava+vikaa.+Monesti+naiset+ovat+ensimmäisenä+leimaamassa+nämä+miehet+luusereiksi,+ja+monet+miehet+laulavat+samassa+kuorossa.Totta+kai+se+nakertaa+itsetuntoa,+jos+mikään+ei+riitä.+Ei+kukaan+voi+kuvitella,+ettei+työttömälle+olisi+isku,+kun+mikään+hakemuksista+ei+tuota+tulosta.+Seuraa+noidankehä,+jossa+työttömyys+vaikeuttaa+työnsaantia.+Monia+miehiä+kohdellaan+seuranhaussa+juuri+tällä+tavalla:+naiset,+joiden+sanotaan+olevan+empaattisempia,+lyövät+lyötyä.Sitten+kun+mies+purnaa,+eipä+ihme,+hänelle+sanotaan,+että+ei+tuollainen+ruikuttaja+ketään+ansaitsekaan.+Täällä+kortit+on+jaettu+täysin+epäreilusti,+ja+se+on+täysin+totta,+ettei+miehen+kunnollisuus+ratkaise,+vaan+päinvastoin,+heikentää+hänen.+mahdollisuuksiaan.Minun+itsetuntoni+on+kunnossa.+Jos+joku+tulee+sanomaan+minulle,+että+olen+ATM,+koska+en+ole+seurustellut,+sillä+ei+ole+mitään+vaikutusta.+Sen+sijaan+en+hyväksy+sitä,+että+tätä+samaa+hoetaan+niille,+joihin+se+voi+oikeasti+koskea.Olen+sanonut,+että+trollaus,+vihapuhe+ja+negatiivisuus+eivät+edistä+mitään.+Aloittamani+positiivisuusketju+ei+saanut+miehiä+sanomaan+naisista+hyvää.+Vaikka+miehet+eivät+tietenkään+ole+mitään+pyhimyksiä,+näen+täällä+monien+viestien+takana+epäreilusti+kohdellun+ihmisen,+joka+vain+haluaa+parempaa.
  3. Jokainen+saa+valita.+Näet+esimerkiksi+tällä+palstalla,+millaisia+seurauksia+huonoilla+valinnoilla+on+tässä+yhteiskunnassa.+On+helpompaa+sanoa,+että+vääriä+valintoja+ei+voi+estää,+kuin+tehdä+jotakin,+millä+on+näille+ihmisille+ja+siten+myös+minulle+merkitystä.Täällä+puhutaan+ätmeistä,+mutta+kyse+ei+ole+siitä.+Väheksynnän+sijaan+otan+nämä+miesten+puheet+täällä+vakavasti,+sillä+tiedän+itse+omasta+kokemuksestani,+miten+mikään+ei+riitä.+Se+on+ongelma,+jota+ei+voi+lakaista+maton+alle.