Vapaa kuvaus

Joh 14:6  Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. 
Joh 3:3  Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa". 
Joh 3:36  Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
Joh 14:15  Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni. 

Jeesus on minun Kuninkaani ja hän voi pelastaa sinutkin. Jumala haluaa meiltä AIDON parannuksen ja kuuliaisuutta. Usko ilman tekoja on kuollut. Uskon, että pelastuksen voi myös menettää (Joh 15,Mat 18:21-35, Matt 25:1-30 etc)
Uskon, että Pyhä Henki johdattaa meitä meidän elämässä. Isä, Poika ja Pyhä Henki = Jumala. 3 Persoonaa 1 Jumala.

1Jn 2:2  Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien. 
1Jn 2:3  Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä. 
1Jn 2:4  Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä. 
1Jn 2:5  Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
1Joh 2:6  Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.

Luk 6:46  Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon? 
Luk 6:47  Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan - minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on. 
Luk 6:48  Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu. 
Luk 6:49  Mutta joka kuulee EIKÄ TEE, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri." 

Jas 2:18  Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon. 
Jas 2:19  Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat. 
Jas 2:20  Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton? 
Jas 2:21  Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille? 
Jas 2:22  Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi; 
Jas 2:23  ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi. 
Jas 2:24  Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta. 

1Jn 4:7  Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.
1Jn 4:8  Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
1Jn 4:9  Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
1Jn 4:10  Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.

1Jn 5:3  Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;

Mar 1:15  ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi". 

Aloituksia

1

Kommenttia

55

1. Joh+3:5 +Jeesus+vastasi:+"Totisesti,+totisesti+minä+sanon+sinulle:+jos+joku+ei+synny+vedestä+ja+Hengestä,+ei+hän+voi+päästä+sisälle+Jumalan+valtakuntaan. Joh+3:6 +Mikä+lihasta+on+syntynyt,+on+liha;+ja+mikä+Hengestä+on+syntynyt,+on+henki.Luk+24:47 +ja+että+parannusta+syntien+anteeksisaamiseksi+on+saarnattava+hänen+nimessänsä+kaikille+kansoille,+alkaen+Jerusalemista. Jer+32:39 +Ja+minä+annan+heille+yhden+sydämen+ja+yhden+tien,+niin+että+he+pelkäävät+minua+kaiken+elinaikansa,+ja+niin+heidän+käy+hyvin+ja+heidän+lastensa+heidän+jälkeensä. Jer+32:40 +Ja+minä+teen+heidän+kanssansa+iankaikkisen+liiton,+niin+etten+käänny+heistä+pois,+vaan+teen+heille+hyvää;+ja+minä+annan+pelkoni+heidän+sydämiinsä,+niin+etteivät+he+minusta+luovu.Mat+3:11 +Minä+kastan+teidät+vedellä+parannukseen,+mutta+se,+joka+minun+jäljessäni+tulee,+on+minua+väkevämpi,+jonka+kenkiäkään+minä+en+ole+kelvollinen+kantamaan;+hän+kastaa+teidät+Pyhällä+Hengellä+ja+tulella. Uudelleensyntyminen+on+kristinuskon+ensialkel+ja++Jumalan+teko,+joka+lähtee+Evankeliumin+kuulemisesta.+Jumala+vetää+meitä+parannukseen,+mutta+jos+et+halua+tehdä+parannusta+et+myöskään+tule+uudestisyntyneeksi.+1Jn+1:6 +Jos+sanomme,+että+meillä+on+yhteys+hänen+kanssaan,+mutta+vaellamme+pimeydessä,+niin+me+valhettelemme+emmekä+tee+totuutta. 1Jn+1:7 +Mutta+jos+me+valkeudessa+vaellamme,+niinkuin+hän+on+valkeudessa,+niin+meillä+on+yhteys+keskenämme,+ja+Jeesuksen+Kristuksen,+hänen+Poikansa,+veri+puhdistaa+meidät+kaikesta+synnistä. 1Jn+1:8 +Jos+sanomme,+ettei+meillä+ole+syntiä,+niin+me+eksytämme+itsemme,+ja+totuus+ei+ole+meissä. 1Jn+1:9 +Jos+me+tunnustamme+syntimme,+on+hän+uskollinen+ja+vanhurskas,+niin+että+hän+antaa+meille+synnit+anteeksi+ja+puhdistaa+meidät+kaikesta+vääryydestä. 1Jn+1:10 +Jos+sanomme,+ettemme+ole+syntiä+tehneet,+niin+me+teemme+hänet+valhettelijaksi,+ja+hänen+sanansa+ei+ole+meissä.1Jn+2:1 +Lapsukaiseni,+tämän+minä+kirjoitan+teille,+ettette+syntiä+tekisi;+mutta+jos+joku+syntiä+tekeekin,+niin+meillä+on+puolustaja+Isän+tykönä,+Jeesus+Kristus,+joka+on+vanhurskas. 1Jn+2:2 +Ja+hän+on+meidän+syntiemme+sovitus;+eikä+ainoastaan+meidän,+vaan+myös+koko+maailman+syntien. 1Jn+2:3 +Ja+siitä+me+tiedämme+hänet+tuntevamme,+että+pidämme+hänen+käskynsä. 1Jn+2:4 +Joka+sanoo:+"Minä+tunnen+hänet",+eikä+pidä+hänen+käskyjänsä,+se+on+valhettelija,+ja+totuus+ei+ole+hänessä. 1Jn+2:5 +Mutta+joka+pitää+hänen+sanansa,+hänessä+on+Jumalan+rakkaus+totisesti+täydelliseksi+tullut.+Siitä+me+tiedämme,+että+me+hänessä+olemme. 1Jn+2:6 +Joka+sanoo+hänessä+pysyvänsä,+on+velvollinen+vaeltamaan,+niinkuin+hän+vaelsi. Kuinka+Jeesus+vaelsi?+Hän+totteli+kaikkea+mitä+Isä+sanoi,+että+hänen+pitää+tehdä.+Hän+ei+halunnut+mennä+ristille+ja+rukoili+Isää+ettei+tarvitsi+tehdä+sitä,+mutta+silti+meni+koska+se+oli+Isän+tahto.Luk+9:23 +Ja+hän+sanoi+kaikille:+"Jos+joku+tahtoo+minun+perässäni+kulkea,+hän+kieltäköön+itsensä+ja+ottakoon+joka+päivä+ristinsä+ja+seuratkoon+minua. Luk+9:24 +Sillä+joka+tahtoo+pelastaa+elämänsä,+hän+kadottaa+sen,+mutta+joka+kadottaa+elämänsä+minun+tähteni,+hän+pelastaa+sen.Näitä+asioita+ei+näissä+seurakunnissa+usein+kerrota+minkä+takia+Kristityt+ovat+unessa.+Meidän+tulee+seurata+Jeesusta+ja+mitä+hän+opetti!+Ei+ihmiskäskyjä!
  2. Lueppa+se+koko+konteksti+ja+luku:Rom+1:18 +Sillä+Jumalan+viha+ilmestyy+taivaasta+kaikkea+ihmisten+jumalattomuutta+ja+vääryyttä+vastaan,+niiden,+jotka+pitävät+totuutta+vääryyden+vallassa, Rom+1:19 +sentähden+että+se,+mikä+Jumalasta+voidaan+tietää,+on+ilmeistä+heidän+keskuudessaan;+sillä+Jumala+on+sen+heille+ilmoittanut. Rom+1:20 +Sillä+hänen+näkymätön+olemuksensa,+hänen+iankaikkinen+voimansa+ja+jumalallisuutensa,+ovat,+kun+niitä+hänen+teoissansa+tarkataan,+maailman+luomisesta+asti+nähtävinä,+niin+etteivät+he+voi+millään+itseänsä+puolustaa, Rom+1:21 +koska+he,+vaikka+ovat+tunteneet+Jumalan,+eivät+ole+häntä+Jumalana+kunnioittaneet+eivätkä+kiittäneet,+vaan+ovat+ajatuksiltansa+turhistuneet,+ja+heidän+ymmärtämätön+sydämensä+on+pimentynyt. Rom+1:22 +Kehuessaan+viisaita+olevansa+he+ovat+tyhmiksi+tulleet Rom+1:23 +ja+ovat+katoamattoman+Jumalan+kirkkauden+muuttaneet+katoavaisen+ihmisen+ja+lintujen+ja+nelijalkaisten+ja+matelevaisten+kuvan+kaltaiseksi. Rom+1:24 +Sentähden+Jumala+on+heidät,+heidän+sydämensä+himoissa,+hyljännyt+saastaisuuteen,+häpäisemään+itse+omat+ruumiinsa, Rom+1:25 +nuo,+jotka+ovat+vaihtaneet+Jumalan+totuuden+valheeseen+ja+kunnioittaneet+ja+palvelleet+luotua+enemmän+kuin+Luojaa,+joka+on+ylistetty+iankaikkisesti,+amen. Rom+1:26 +Sentähden+Jumala+on+hyljännyt+heidät+häpeällisiin+himoihin;+sillä+heidän+naispuolensa+ovat+vaihtaneet+luonnollisen+yhteyden+luonnonvastaiseen; Rom+1:27 +samoin+miespuoletkin,+luopuen+luonnollisesta+yhteydestä+naispuolen+kanssa,+ovat+kiimoissaan+syttyneet+toisiinsa+ja+harjoittaneet,+miespuolet+miespuolten+kanssa,+riettautta+ja+villiintymisestään+saaneet+itseensä+sen+palkan,+mikä+saada+piti. Rom+1:28 +Ja+niinkuin+heille+ei+kelvannut+pitää+kiinni+Jumalan+tuntemisesta,+niin+Jumala+hylkäsi+heidät+heidän+kelvottoman+mielensä+valtaan,+tekemään+sopimattomia. Rom+1:29 +He+ovat+täynnänsä+kaikkea+vääryyttä,+pahuutta,+ahneutta,+häijyyttä,+täynnä+kateutta,+murhaa,+riitaa,+petosta,+pahanilkisyyttä; Rom+1:30 +ovat+korvaankuiskuttelijoita,+panettelijoita,+Jumalaa+vihaavaisia,+väkivaltaisia,+ylpeitä,+kerskailijoita,+pahankeksijöitä,+vanhemmilleen+tottelemattomia, Rom+1:31 +vailla+ymmärrystä,+luotettavuutta,+rakkautta+ja+laupeutta; Rom+1:32 +jotka,+vaikka+tuntevat+Jumalan+vanhurskaan+säädöksen,+että+ne,+jotka+senkaltaisia+tekevät,+ovat+kuoleman+ansainneet,+eivät+ainoastaan+itse+niitä+tee,+vaan+vieläpä+osoittavat+hyväksymistä+niille,+jotka+niitä+tekevät. Jae+21+ja+25+kertovat+niin+nykypäivän+"uskovista".+Ihmiset+väittävät+uskovansa,+mutta+teoillaan+näyttävät+toisin.
  3. En+ole+väittänyt,+että+sinä+tuomitsisit+ketään+helvettiin.+Lue+mitä+sanoin+uudestaan+:)"Jos+sanon,+että+raamatun+mukaan+homoseksuualiset+eivät+peri+Jumalan+valtakuntaa+niin+tällä+logiikalla+voin+sanoa,+että+jos+joku+sitä+tekee+ei+pääse+sinne,+tämä+ei+ole+tuomitsemista"Joh+7:24 +Älkää+tuomitko+näön+mukaan,+vaan+tuomitkaa+oikea+tuomio." Puhuin+logiikasta,+että+me+kaikki+synnyimme+syntisenä.+Mistä+olen+eri+mieltä.En+ole+varma+oletko+sama+henkilö+kenelle+puhuni+tuolla+ylempänä+kun+te+kaikki+käytätte+anonyymi+nimimerkkiä.Synnin+palkka+on+kuolema+ja+jokainen,+joka+tekee+syntiä+ansaitsee+kuoleman+itselleen.Tämä+ei+ole+edes+niin+oleellinen+kysymys,+koska+me+kaikki+teemme+syntiä+jossain+vaiheessa.Gen+5:22 +Ja+Hanok+vaelsi+Metusalahin+syntymän+jälkeen+Jumalan+yhteydessä+kolmesataa+vuotta,+ja+hänelle+syntyi+poikia+ja+tyttäriä. Gen+5:23 +Niin+oli+Hanokin+koko+elinaika+kolmesataa+kuusikymmentä+viisi+vuotta. Gen+5:24 +Ja+kun+Hanok+oli+vaeltanut+Jumalan+yhteydessä,+ei+häntä+enää+ollut,+sillä+Jumala+oli+ottanut+hänet+pois. Heb+11:5 +Uskon+kautta+otettiin+Eenok+pois,+näkemättä+kuolemaa,+"eikä+häntä+enää+ollut,+koska+Jumala+oli+ottanut+hänet+pois".+Sillä+ennen+poisottamistaan+hän+oli+saanut+todistuksen,+että+hän+oli+otollinen+Jumalalle. Tässä+käännöksessä+nimet+on+käännetty+vähän+väärin,+mutta+voit+tarkistaa+että+samasta+henkilöstä+puhutaan.+Hän+ei+kuollut+vaikka+oli+adamin+jälkeläinen.Eze+33:11 +Sano+heille:+Niin+totta+kuin+minä+elän,+sanoo+Herra,+Herra,+ei+ole+minulle+mieleen+jumalattoman+kuolema,+vaan+se,+että+jumalaton+kääntyy+tieltänsä+ja+elää.+Kääntykää,+kääntykää+pois+pahoilta+teiltänne;+ja+minkätähden+te+kuolisitte,+Israelin+heimo! Eze+33:12 +Ja+sinä,+ihmislapsi!+Sano+kansasi+lapsille:+Vanhurskasta+ei+pelasta+hänen+vanhurskautensa+sinä+päivänä,+jona+hän+rikkoo,+ja+jumalaton+pääsee+suistumasta+turmioon+jumalattomuutensa+tähden+sinä+päivänä,+jona+hän+kääntyy+pois+jumalattomuudestaan,+ja+vanhurskas+ei+voi+elää+vanhurskautensa+turvin+sinä+päivänä,+jona+hän+syntiä+tekee. Eze+33:13 +Jos+minä+sanon+vanhurskaalle,+että+hän+totisesti+saa+elää,+mutta+hän+sitten+luottaa+vanhurskauteensa+ja+tekee+vääryyttä,+niin+hänen+vanhurskauttansa+ei+ensinkään+muisteta,+vaan+hän+kuolee+vääryydessään,+jota+on+tehnyt. Eze+33:14 +Ja+jos+minä+sanon+jumalattomalle,+että+hänen+totisesti+on+kuoltava,+mutta+hän+kääntyy+pois+synnistänsä+ja+tekee+oikeuden+ja+vanhurskauden Eze+33:15 +-+antaa+takaisin,+tuo+jumalaton,+pantin,+korvaa+riistämänsä+ja+vaeltaa+elämän+käskyjen+mukaan,+niin+ettei+vääryyttä+tee+-+niin+totisesti+hän+saa+elää;+ei+hänen+ole+kuoltava. Eze+33:16 +Hänen+syntejänsä,+jotka+hän+on+tehnyt,+ei+ensinkään+muisteta:+hän+on+tehnyt+oikeuden+ja+vanhurskauden,+hän+totisesti+saa+elää. Eze+33:17 +Ja+vielä+sinun+kansasi+lapset+sanovat:+'Herran+tie+ei+ole+oikea'.+Juuri+heidän+omat+tiensä+eivät+ole+oikeat. Eze+33:18 +Jos+vanhurskas+kääntyy+pois+vanhurskaudestansa+ja+vääryyttä+tekee,+on+hänen+sentähden+kuoltava. Eze+33:19 +Ja+jos+jumalaton+kääntyy+pois+jumalattomuudestansa+ja+tekee+oikeuden+ja+vanhurskauden,+saa+hän+sentähden+elää.Jokatapauksessa,+kuten+sanoin+tämä+ei+ole+niin+oleellinen+asia,+josta+kannattaa+lähteä+väittelemään+:)+Oleellista+ei+ole+se+synnyitkö+synnissä+vai+et+vaan+ELÄTKÖ+SYNNISSÄ+TÄLLÄ+HETKELLÄ+ja+oletko+uudestisyntynyt.+Tärkeintä+on+parannuksen+teko,+rakkaus+ja+Jeesuksen+seuraaminen.+Anteeksi+jos+ymmärsit+viestini+vääri+ja+sain+sinut+luulemaan,+että+tuomitset+ihmisiä.+Siunausta+sinulle+:)
  4. Jos+vauva+on+synnitön+miksi+Jeesus+oli+synnitön+hänhän+olisi+syntynyt+syntiseksi+sinun+näkökulmalla.+Tuo+on+ihan+väärää+ajattelua.+Jokainen+on+syntinen,+koska+jokainen+tekee+syntiä+elämänsä+aikana.+Synti+tulee+tiedosta.+Jos+Jumala+ei+olisi+kieltänyt+mitään+Adamilta+ja+Eevalta+kuinka+he+olisivat+voineet+tehdä+syntiä+ilman+tietoa?+Mutta+koska+hän+kielsi+puun+heiltä+ja+he+menivät+sitä+vastaan+he+tekivät.+Kuinka+vauva+voi+tehdä+syntiä+ennenkuin+tietää+oikean+ja+väärän.+Lue+se+hesekiel+18Eze+18:14 +Mutta+katso,+jos+tälle+on+syntynyt+poika+ja+hän+näkee+kaikki+isänsä+synnit,+jotka+tämä+on+tehnyt+-+näkee+ne+eikä+tee+sellaisia: Eze+18:15 +ei+syö+uhrivuorilla,+ei+luo+silmiänsä+Israelin+heimon+kivijumaliin,+ei+saastuta+lähimmäisensä+vaimoa, Eze+18:16 +ei+sorra+toista,+ei+ota+panttia,+ei+riistä+eikä+raasta,+vaan+antaa+leipäänsä+nälkäiselle,+verhoaa+vaatteella+alastonta, Eze+18:17 +pidättää+kätensä+kurjasta,+ei+ota+korkoa+eikä+voittoa,+vaan+tekee+minun+oikeuksieni+mukaan,+vaeltaa+käskyjeni+mukaan+-+hänen+ei+ole+kuoltava+isänsä+syntivelan+tähden,+hän+totisesti+saa+elää. Eze+18:18 +Hänen+isänsä+taas+kun+teki+väkivallan+töitä,+riisti+ja+raastoi+veljeltänsä+ja+teki+kansansa+keskuudessa+sitä,+mikä+ei+ole+hyvää,+niin+katso,+hänen+oli+kuoltava+syntivelkansa+tähden. Eze+18:19 +Ja+vielä+te+kysytte:+'Minkätähden+ei+poika+kanna+isän+syntivelkaa?'+Kun+poika+on+tehnyt+oikeuden+ja+vanhurskauden,+noudattanut+kaikkia+minun+käskyjäni+ja+tehnyt+niitten+mukaan,+hän+totisesti+saa+elää.+Se+sielu,+joka+syntiä+tekee+-+sen+on+kuoltava. Eze+18:20 +Poika+ei+kanna+isän+syntivelkaa,+eikä+isä+kanna+pojan+syntivelkaa.+Vanhurskaan+ylitse+on+tuleva+hänen+vanhurskautensa,+ja+jumalattoman+ylitse+on+tuleva+hänen+jumalattomuutensa.Tämän+asian+selittäminen+vaatii+paljon+enemmän+tutkiskelua+ja+aikaa,+mutta+tutki+enemmän+asiaa.+Roomalais+5:12+on+niin+väärinkäsitetty+paikka.Mat+15:8 +'Tämä+kansa+kunnioittaa+minua+huulillaan,+mutta+heidän+sydämensä+on+minusta+kaukana, Mat+15:9 +mutta+turhaan+he+palvelevat+minua+opettaen+oppeja,+jotka+ovat+ihmiskäskyjä'."
  5. Minun+tulkinnat+ja+mitä+raamatussa+lukee,+tutki+itse+paremmin.+Pyhän+Hengen+kanssa+:)Aatamin+kautta+kirous+tuli+kaikille+hänen+jälkeläisilleen+ja+synti+tuli+maailmaan.++Vauva+ei+kuitenkaan+synny+syntisenä+vaan+jokainen+tekee+valintansa+tehdä+syntiä+myöhemmin.Lue+Hesekiel+18+luku.+Se+kuka+tekee+syntiä+kuolee.+2.+Raamatun+perusteella+ei+mene.Ensimmäinen+ylösnousemus+mihin+pääsee+osallisiksi+4+jakeen+mukaiset+henkilöt:Rev+20:4 +Ja+minä+näin+valtaistuimia,+ja+he+istuivat+niille,+ja+heille+annettiin+tuomiovalta;+ja+minä+näin+niiden+sielut,+jotka+olivat+teloitetut+Jeesuksen+todistuksen+ja+Jumalan+sanan+tähden,+ja+niiden,+jotka+eivät+olleet+kumartaneet+petoa+eikä+sen+kuvaa+eivätkä+ottaneet+sen+merkkiä+otsaansa+eikä+käteensä;+ja+he+virkosivat+eloon+ja+hallitsivat+Kristuksen+kanssa+tuhannen+vuotta. Rev+20:5 +Muut+kuolleet+eivät+vironneet+eloon,+ennenkuin+ne+tuhat+vuotta+olivat+loppuun+kuluneet.+Tämä+on+ensimmäinen+ylösnousemus. Rev+20:6 +Autuas+ja+pyhä+on+se,+jolla+on+osa+ensimmäisessä+ylösnousemuksessa;+heihin+ei+toisella+kuolemalla+ole+valtaa,+vaan+he+tulevat+olemaan+Jumalan+ja+Kristuksen+pappeja+ja+hallitsevat+hänen+kanssaan+ne+tuhannen+vuotta. Toinen+ylösnousemus+tulee+kaikille+muille,+jonka+kohdalla+tulee+tuomiopäivä.Rev+20:11 +Ja+minä+näin+suuren,+valkean+valtaistuimen+ja+sillä+istuvaisen,+jonka+kasvoja+maa+ja+taivas+pakenivat,+eikä+niille+sijaa+löytynyt. Rev+20:12 +Ja+minä+näin+kuolleet,+suuret+ja+pienet,+seisomassa+valtaistuimen+edessä,+ja+kirjat+avattiin;+ja+avattiin+toinen+kirja,+joka+on+elämän+kirja;+ja+kuolleet+tuomittiin+sen+perusteella,+mitä+kirjoihin+oli+kirjoitettu,+tekojensa+mukaan. Rev+20:13 +Ja+meri+antoi+ne+kuolleet,+jotka+siinä+olivat,+ja+Kuolema+ja+Tuonela+antoivat+ne+kuolleet,+jotka+niissä+olivat,+ja+heidät+tuomittiin,+kukin+tekojensa+mukaan. Rev+20:14 +Ja+Kuolema+ja+Tuonela+heitettiin+tuliseen+järveen.+Tämä+on+toinen+kuolema,+tulinen+järvi. Rev+20:15 +Ja+joka+ei+ollut+elämän+kirjaan+kirjoitettu,+se+heitettiin+tuliseen+järveen. Sitten+luvussa+21+tulee+uusi+taivas+ja+uusi+maa.Rev+21:1 +Ja+minä+näin+uuden+taivaan+ja+uuden+maan;+sillä+ensimmäinen+taivas+ja+ensimmäinen+maa+ovat+kadonneet,+eikä+merta+enää+ole. Rev+21:2 +Ja+pyhän+kaupungin,+uuden+Jerusalemin,+minä+näin+laskeutuvan+alas+taivaasta+Jumalan+tyköä,+valmistettuna+niinkuin+morsian,+miehellensä+kaunistettu. Rev+21:3 +Ja+minä+kuulin+suuren+äänen+valtaistuimelta+sanovan:+"Katso,+Jumalan+maja+ihmisten+keskellä!+Ja+hän+on+asuva+heidän+keskellänsä,+ja+he+ovat+hänen+kansansa,+ja+Jumala+itse+on+oleva+heidän+kanssaan,+heidän+Jumalansa; Rev+21:4 +ja+hän+on+pyyhkivä+pois+kaikki+kyyneleet+heidän+silmistänsä,+eikä+kuolemaa+ole+enää+oleva,+eikä+murhetta+eikä+parkua+eikä+kipua+ole+enää+oleva,+sillä+kaikki+entinen+on+mennyt." Jokainen+joka+kuolee+pysyy+kuolleena+kunnes+heidät+herätetään+henkiin+ensimmäisessä+tai+toisessa+ylösnousemuksessa.+Vanhan+testamentin+mukaan+myös+kuolema+on+"nukkumista"++kunnes+ylösnousemus+tulee.Joh+11:11 +Näin+hän+puhui,+ja+sitten+hän+sanoi+heille:+"Ystävämme+Lasarus+nukkuu,+mutta+minä+menen+herättämään+hänet+unesta". Joh+11:12 +Niin+opetuslapset+sanoivat+hänelle:+"Herra,+jos+hän+nukkuu,+niin+hän+tulee+terveeksi". Joh+11:13 +Mutta+Jeesus+puhui+hänen+kuolemastaan;+he+taas+luulivat+hänen+puhuneen+unessa-nukkumisesta. Joh+11:14 +Silloin+Jeesus+sanoi+heille+suoraan:+"Lasarus+on+kuollut,
  6. Kysyin,+koska+halusin+tarkennusta+sun+kysymykseen.+En+ole+näillä+palstoilla+ollut+kuin+alle+kuukauden.+En+myöskään+voi+tuntea+kaikkia+uskovia.+Olen+huomannut+kuinka+paljon+suomessa+seurataan+ihmisopetuksia+ja+mennään+maailman+mukaan.+Elämmekin+suuresti+ajassa,+jossa+Ilm+3:14-22+kuvaama+seurakunta+toimii.Se,+että+laitetaan+kaikki+rahat/omaisuus+kokoon+on+raamatunmukainen+oppi+apostolien+teoissa.+He+antoivat,+koska+heidän+sydämessään+oli+tullut+muutos,+että+he+halusivat+antaa.(esim+Luk+19:1-10+sakkeus)Luk+19:8 +Mutta+Sakkeus+astui+esiin+ja+sanoi+Herralle:+"Katso,+Herra,+puolet+omaisuudestani+minä+annan+köyhille,+ja+jos+joltakulta+olen+jotakin+petoksella+ottanut,+niin+annan+nelinkertaisesti+takaisin". Luk+19:9 +Niin+Jeesus+sanoi+hänestä:+"Tänään+on+pelastus+tullut+tälle+huoneelle,+koska+hänkin+on+Aabrahamin+poika; +Luk+16:1-13+vertauksen+mukaan+kehutaan+kuinka+maailman+lapset+käyttävät+niin+paljon+aikaa+ja+vaivaa+saadakseen+omaisuutta+mikä+kestää+vain+hetken,+mutta+Jumalan+lapset+eivät+ole+yhtä+fiksuja+tässä,+eivätkä+käytä+aikaansa+ja+rahaansa+kerätäkseen+aarteita+iankaikkisuuteen.+(selitin+ehkä+vähän+epäselvästi+tämän)Eli+on+selvä+kehotus+käyttämään+rahaa,+juurikin+Jumalan+valtakunnan+eteenviemiseen+mikä+tulee+ilmi+tukemalla,+viemällä+eteenpäin+evankeliumia,+seurakunta+työtä,+aktio+matkoja+jne.+Se,+miksi+laitettiin+rahat+yhteen+tulee+esiin+esim+tässä:Act+4:32 +Ja+uskovaisten+suuressa+joukossa+oli+yksi+sydän+ja+yksi+sielu;+eikä+kenkään+heistä+sanonut+omaksensa+mitään+siitä,+mitä+hänellä+oli,+vaan+kaikki+oli+heillä+yhteistä. Act+4:33 +Ja+apostolit+todistivat+suurella+voimalla+Herran+Jeesuksen+ylösnousemuksesta,+ja+suuri+armo+oli+heillä+kaikilla. Act+4:34 +Ei+myöskään+ollut+heidän+seassaan+ketään+puutteenalaista;+sillä+kaikki,+joilla+oli+maatiloja+tai+taloja,+myivät+ne+ja+toivat+myytyjen+hinnanEli+ymmärrän+asian+näin,+ne+tekivät+sen+ettei+kenelläkään+ole+mitään+puuttetta.+Esim+suomessa+on+erittäin+hyvä+tilanne+ja+kaikkia+vähäosaisia+autetaan+valtion+puolesta+ja+täytyy+melko+vakavasti+tunaroida+omat+asiat,+että+kuolisi+nälkään+tai+ei+olisi+lämpimää+kotia.+Kaikilla+on+mahdollisuudet+tulla+toimeen,+joten+se+että+laitetaan+kaikki+yhteen+nyky-yhteiskunnassa+ei+ole+niin+hyödyllistä+mielestäni.+Täytyy+kuitenkin+tutkia+asiaa+tarkemmin.Jeesuksen+opetuksissa+oli+myös+se,+että+myy+kaikki+ja+anna+köyhille,+joka+oli+nimenomaan+tarkoitettu+henkilöille,+joille+raha+on+epäjumala+ja+tärkein+asia+heille.+Tietenkin+on+tärkeää+auttaa+puutteenalaisia,+mutta+en+halua+tukea+ihmisten+huume/alkoholi+ongelmia+mistä+esim+suomessa+köyhyys+monesti+johtuu.+Raamatussa+myös+opetetaan+pitämään+huoli+ensisijaisesti+omasta+perheestä+ja+uskovista+veljistä+ja+sisarista+jos+heillä+on+puutteita."Teil+on+kumma+tapa+tehä+vain+vastakysymyksiä+tai+väistää+ja+väistää,+opetetaanko+teille+sitäkin,+miten+must+tuntuu+että+tunnette+voitonriemua+siitä+että+osaatte+väistellä+ihmisten+kysymyksiä+parhaan+kykynne+mukaan"Henkilökohtaisesti+sanon,+että+jos+joku+haluaa+haastaa+vain+väittelyitä+eikä+oikeasti+halua+vastauksia+on+turhaa+lähteä+tuhlaamaan+aikaa+sellaisen+ihmisen+kanssa.+Eikä+minulla+ole+kaikkia+vastauksia+kaikkeen,+se+että+jokaisen+pitäisi+olla+expertti+joka+asiassa,+koska+on+uskova+on+niin+tyhmä+ajattelutapa.+En+sano+että+sinulla+näin+olisi+ja+vastaankin+koska+näytät+haluavan+oikeasti+vastauksia.+Ja+myös+moni+pyytää+vastauksia+eikä+itse+selvitä+asiaa+koska+heitä+ei+oikeasti+kiinnosta+se."Oletko+Sinä+muuten+se+sama+joka+tuossa+edellä+mulle+jo+kommentoi+niin+'Raamatullisesti'?"+En+ole.+Erittäin+harvoin+käytän+anonyymi+nimimerkkiä.
  7. Luk+10:16+,+että+ottaa+heidät+vastaan+tarkoittaa+ottamaan+vastaan+heidän+sanoman+mitä+Jeesus+käski+heidän+julistaa.+Eli+Parannuksen+teko.+Ilman+parannusta+ja+uudeksisyntymistä+usko+on+kuollut.+Kuinka+vastaanottaa+Jeesus?+Kuulemalla+häntä+ja+tekemällä+sen+mukaan.Luk+10:10 +Mutta+kun+tulette+kaupunkiin,+jossa+teitä+ei+oteta+vastaan,+niin+menkää+sen+kaduille+ja+sanokaa: Luk+10:11 +'Tomunkin,+joka+teidän+kaupungistanne+on+jalkoihimme+tarttunut,+me+pudistamme+teille+takaisin;+mutta+se+tietäkää,+että+Jumalan+valtakunta+on+tullut+lähelle'. Luk+10:12 +Minä+sanon+teille:+Sodoman+on+oleva+sinä+päivänä+helpompi+kuin+sen+kaupungin. Luk+10:13 +Voi+sinua,+Korasin!+Voi+sinua,+Beetsaida!+Sillä+jos+ne+voimalliset+teot,+jotka+teissä+ovat+tapahtuneet,+olisivat+tapahtuneet+Tyyrossa+ja+Siidonissa,+niin+nämä+jo+aikaa+sitten+olisivat+säkissä+ja+tuhassa+istuen+tehneet+parannuksen. Luk+10:14 +Mutta+Tyyron+ja+Siidonin+on+oleva+tuomiolla+helpompi+kuin+teidän. Luk+10:15 +Ja+sinä,+Kapernaum,+korotetaankohan+sinut+hamaan+taivaaseen?+Hamaan+tuonelaan+on+sinun+astuttava+alas. Luk+10:16 +Joka+kuulee+teitä,+se+kuulee+minua,+ja+joka+hylkää+teidät,+hylkää+minut;+mutta+joka+minut+hylkää,+hylkää+hänet,+joka+on+minut+lähettänyt." Nuo+muut+kohdat+ovatkin+eri+asiaa.+Siinä+opetuslapset+kiistelivät+siitä+kuka+heistä+on+suurin+Jumalan+valtakunnassa.Luk+9:46 +Ja+heidän+mieleensä+tuli+ajatus,+kuka+heistä+mahtoi+olla+suurin. Luk+9:47 +Mutta+kun+Jeesus+tiesi+heidän+sydämensä+ajatuksen,+otti+hän+lapsen+ja+asetti+sen+viereensä Luk+9:48 +ja+sanoi+heille:+"Joka+ottaa+tykönsä+tämän+lapsen+minun+nimeeni,+se+ottaa+tykönsä+minut;+ja+joka+ottaa+tykönsä+minut,+ottaa+tykönsä+hänet,+joka+on+minut+lähettänyt.+Sillä+joka+teistä+kaikista+on+pienin,+se+on+suuri." 1Ti+2:5 +Sillä+yksi+on+Jumala,+yksi+myös+välimies+Jumalan+ja+ihmisten+välillä,+ihminen+Kristus+Jeesus, Heb+12:24 +ja+uuden+liiton+välimiehen,+Jeesuksen,+tykö,+ja+vihmontaveren+tykö,+joka+puhuu+parempaa+kuin+Aabelin+veri. Heb+12:25 +Katsokaa,+ettette+torju+luotanne+häntä,+joka+puhuu;+sillä+jos+nuo,+jotka+torjuivat+luotaan+hänet,+joka+ilmoitti+Jumalan+tahdon+maan+päällä,+eivät+voineet+päästä+pakoon,+niin+paljoa+vähemmän+me,+jos+käännymme+pois+hänestä,+joka+ilmoittaa+sen+taivaista.Jeesus+on+juuri+se+välikäsi+meidän+ja+Isän+välillä.+Hän+on+uusi+ylipappimme+(lue+heprealaiskirje).+Hänen+kauttaan+meillä+on+yhteys+myös+Isään.Luk+6:46 +Miksi+te+huudatte+minulle:+'Herra,+Herra!'+ettekä+tee,+mitä+minä+sanon? Luk+6:47 +Jokainen,+joka+tulee+minun+tyköni+ja+kuulee+minun+sanani+ja+tekee+niiden+mukaan+-+minä+osoitan+teille,+kenen+kaltainen+hän+on. Luk+6:48 +Hän+on+miehen+kaltainen,+joka+huonetta+rakentaessaan+kaivoi+syvään+ja+laski+perustuksen+kalliolle;+kun+sitten+tulva+tuli,+syöksähti+virta+sitä+huonetta+vastaan,+mutta+ei+voinut+sitä+horjuttaa,+sillä+se+oli+hyvästi+rakennettu. Luk+6:49 +Mutta+joka+kuulee+eikä+tee,+se+on+miehen+kaltainen,+joka+perustusta+panematta+rakensi+huoneensa+maan+pinnalle;+ja+virta+syöksähti+sitä+vastaan,+ja+heti+se+sortui,+ja+sen+huoneen+kukistuminen+oli+suuri." Jas+1:22 +Mutta+olkaa+sanan+tekijöitä,+eikä+vain+sen+kuulijoita,+pettäen+itsenne. Mat+7:21 +Ei+jokainen,+joka+sanoo+minulle:+'Herra,+Herra!',+pääse+taivasten+valtakuntaan,+vaan+se,+joka+tekee+minun+taivaallisen+Isäni+tahdon. Mat+7:22 +Moni+sanoo+minulle+sinä+päivänä:+'Herra,+Herra,+emmekö+me+sinun+nimesi+kautta+ennustaneet+ja+sinun+nimesi+kautta+ajaneet+ulos+riivaajia+ja+sinun+nimesi+kautta+tehneet+monta+voimallista+tekoa?' Mat+7:23 +Ja+silloin+minä+lausun+heille+julki:+'Minä+en+ole+koskaan+teitä+tuntenut;+menkää+pois+minun+tyköäni,+te+laittomuuden+tekijät'.
  8. Rev+1:8 +"Minä+olen+A+ja+O",+sanoo+Herra+Jumala,+joka+on+ja+joka+oli+ja+joka+tuleva+on,+Kaikkivaltias. Rev+22:13 +Minä+olen+A+ja+O,+ensimmäinen+ja+viimeinen,+alku+ja+loppu. Rev+22:14 +Autuaat+ne,+jotka+pesevät+vaatteensa,+että+heillä+olisi+valta+syödä+elämän+puusta+ja+he+pääsisivät+porteista+sisälle+kaupunkiin! Rev+22:15 +Ulkopuolella+ovat+koirat+ja+velhot+ja+huorintekijät+ja+murhaajat+ja+epäjumalanpalvelijat+ja+kaikki,+jotka+valhetta+rakastavat+ja+tekevät. Rev+22:16 +Minä,+Jeesus,+lähetin+enkelini+todistamaan+näitä+teille+seurakunnissa.+Minä+olen+Daavidin+juurivesa+ja+hänen+suvustansa,+se+kirkas+kointähti."Joh+17:21 +että+he+kaikki+olisivat+yhtä,+niinkuin+sinä,+Isä,+olet+minussa+ja+minä+sinussa,+että+hekin+meissä+olisivat,+niin+että+maailma+uskoisi,+että+sinä+olet+minut+lähettänyt. Joh+17:22 +Ja+sen+kirkkauden,+jonka+sinä+minulle+annoit,+minä+olen+antanut+heille,+että+he+olisivat+yhtä,+niinkuin+me+olemme+yhtä+-Joh+14:9 +Jeesus+sanoi+hänelle:+"Niin+kauan+aikaa+minä+olen+ollut+teidän+kanssanne,+etkä+sinä+tunne+minua,+Filippus!+Joka+on+nähnyt+minut,+on+nähnyt+Isän;+kuinka+sinä+sitten+sanot:+'Näytä+meille+Isä'? Joh+14:10 +Etkö+usko,+että+minä+olen+Isässä,+ja+että+Isä+on+minussa?+Niitä+sanoja,+jotka+minä+teille+puhun,+minä+en+puhu+itsestäni;+ja+Isä,+joka+minussa+asuu,+tekee+teot,+jotka+ovat+hänen. Joh+14:11 +Uskokaa+minua,+että+minä+olen+Isässä,+ja+että+Isä+on+minussa;+mutta+jos+ette,+niin+uskokaa+itse+tekojen+tähden. Joh+8:58 +Jeesus+sanoi+heille:+"Totisesti,+totisesti+minä+sanon+teille:+ennenkuin+Aabraham+syntyi,+olen+minä+ollut". Joh+8:59 +Silloin+he+poimivat+kiviä+heittääksensä+häntä+niillä;+mutta+Jeesus+lymysi+ja+lähti+pyhäköstä. Jeesus+kyllä+monesti+laittoi+itsensä+Jumalan+vertaiseksi.
  9. Hienoa,+että+kyseenalaistat+ihmisten+opetukset.+Jeesus+käski+meitä+seuraamaan+häntä.Luk+9:23 +Ja+hän+sanoi+kaikille:+"Jos+joku+tahtoo+minun+perässäni+kulkea,+hän+kieltäköön+itsensä+ja+ottakoon+joka+päivä+ristinsä+ja+seuratkoon+minua. Luk+9:24 +Sillä+joka+tahtoo+pelastaa+elämänsä,+hän+kadottaa+sen,+mutta+joka+kadottaa+elämänsä+minun+tähteni,+hän+pelastaa+sen. Luk+9:25 +Sillä+mitä+se+hyödyttää+ihmistä,+vaikka+hän+voittaisi+omaksensa+koko+maailman,+mutta+saattaisi+itsensä+kadotukseen+tai+turmioon? Luk+9:26 +Sillä+joka+häpeää+minua+ja+minun+sanojani,+sitä+Ihmisen+Poika+on+häpeävä,+kun+hän+tulee+omassa+ja+Isänsä+ja+pyhäin+enkelien+kirkkaudessa. Luk+9:27 +Totisesti+minä+sanon+teille:+tässä+seisovien+joukossa+on+muutamia,+jotka+eivät+maista+kuolemaa,+ennenkuin+näkevät+Jumalan+valtakunnan."Jumalan+valtakunta+on+siellä+missä+hänen+opetuslapset+eli+uudelleensyntyneet+ovat+tai+kokoontuvat.Luk+17:20 +Ja+kun+fariseukset+kysyivät+häneltä,+milloin+Jumalan+valtakunta+oli+tuleva,+vastasi+hän+heille+ja+sanoi:+"Ei+Jumalan+valtakunta+tule+nähtävällä+tavalla, Luk+17:21 +eikä+voida+sanoa:+'Katso,+täällä+se+on',+tahi:+'Tuolla';+sillä+katso,+Jumalan+valtakunta+on+sisällisesti+teissä". Mar_1:15 +ja+sanoi:+"Aika+on+täyttynyt,+ja+Jumalan+valtakunta+on+tullut+lähelle;+tehkää+parannus+ja+uskokaa+evankeliumi".Jos+kukaan+ikinä+sanoo+sinulle+ettet+saa+yksin+tutkia+asioita+ja+kyseenalaistaa+hälytyskellot+soimaan+heti.+Seurataan+mitä+Jeesus+opetti.Joh+14:15 +Jos+te+minua+rakastatte,+niin+te+pidätte+minun+käskyni. Joh+14:16 +Ja+minä+olen+rukoileva+Isää,+ja+hän+antaa+teille+toisen+Puolustajan+olemaan+teidän+kanssanne+iankaikkisesti, Joh+14:17 +totuuden+Hengen,+jota+maailma+ei+voi+ottaa+vastaan,+koska+se+ei+näe+häntä+eikä+tunne+häntä;+mutta+te+tunnette+hänet,+sillä+hän+pysyy+teidän+tykönänne+ja+on+teissä+oleva. Joh+14:21 +Jolla+on+minun+käskyni+ja+joka+ne+pitää,+hän+on+se,+joka+minua+rakastaa;+mutta+joka+minua+rakastaa,+häntä+minun+Isäni+rakastaa,+ja+minä+rakastan+häntä+ja+ilmoitan+itseni+hänelle." Joh+14:26 +Mutta+Puolustaja,+Pyhä+Henki,+jonka+Isä+on+lähettävä+minun+nimessäni,+hän+opettaa+teille+kaikki+ja+muistuttaa+teitä+kaikesta,+minkä+minä+olen+teille+sanonut. Luk+11:13 +Jos+siis+te,+jotka+olette+pahoja,+osaatte+antaa+lapsillenne+hyviä+lahjoja,+kuinka+paljoa+ennemmin+taivaallinen+Isä+antaa+Pyhän+Hengen+niille,+jotka+sitä+häneltä+anovat!"Act+5:32 +Ja+me+olemme+kaiken+tämän+todistajat,+niin+myös+Pyhä+Henki,+jonka+Jumala+on+antanut+niille,+jotka+häntä+tottelevat."On+erittäin+vaikeaa+löytää+oikeaa+opetusta+enään+kirkoista.Tuo+ilmestyskirja+on+eriasia+mistä+Jeesus+puhui.+Jumalan+valtakunta+on+jo+meidän+keskellämme/sisällämme+(+Pyhä+Henki+)+1Co+3:16 +Ettekö+tiedä,+että+te+olette+Jumalan+temppeli+ja+että+Jumalan+Henki+asuu+teissä? 1Co+3:17 +Jos+joku+turmelee+Jumalan+temppelin,+on+Jumala+turmeleva+hänet;+sillä+Jumalan+temppeli+on+pyhä,+ja+sellaisia+te+olette. ja+meidän+kuuluu+olla+Pyhiä+Temppeleitä,+mutta+kaikessa+kirkkaudessaan+pääsemme+sinne+vasta+kuoleman+jälkeen+(uusi+maa+ja+taivas)+ilm+21+minkä+linkkasit.+Jos+haluat+tarkemmin+jutella+asiasta+mielelläni+juttelen+ja+voin+yrittää+avata+asiaa,+mutta+tärkeintä+on+kuunnella+Pyhää+Henkeä!+2Ti+4:2 +saarnaa+sanaa,+astu+esiin+sopivalla+ja+sopimattomalla+ajalla,+nuhtele,+varoita,+kehoita,+kaikella+pitkämielisyydellä+ja+opetuksella. 2Ti+4:3 +Sillä+aika+tulee,+jolloin+he+eivät+kärsi+tervettä+oppia,+vaan+omien+himojensa+mukaan+korvasyyhyynsä+haalivat+itselleen+opettajia 2Ti+4:4 +ja+kääntävät+korvansa+pois+totuudesta+ja+kääntyvät+taruihin. Tit+3:9 +Mutta+vältä+mielettömiä+riitakysymyksiä+ja+sukuluetteloita+ja+kinastelua+ja+kiistoja+laista,+sillä+ne+ovat+hyödyttömiä+ja+turhia. Tit+3:10 +Harhaoppista+ihmistä+karta,+varoitettuasi+häntä+kerran+tai+kahdesti, Tit+3:11 +sillä+sinä+tiedät,+että+semmoinen+ihminen+on+joutunut+harhaan+ja+tekee+syntiä,+ja+hän+on+itse+itsensä+tuominnut.
  10. Mat+5:48 +Olkaa+siis+te+täydelliset,+niinkuin+teidän+taivaallinen+Isänne+täydellinen+on." Luk+6:40 +Ei+ole+opetuslapsi+opettajaansa+parempi;+täysin+oppineena+jokainen+on+oleva+niinkuin+hänen+opettajansa. 2Co+13:11 +Lopuksi,+veljet,+iloitkaa,+tulkaa+täydellisiksi,+ottakaa+vastaan+kehoituksia,+olkaa+yhtä+mieltä,+eläkää+sovussa,+niin+rakkauden+ja+rauhan+Jumala+on+oleva+teidän+kanssanne. Col+1:28 +Ja+häntä+me+julistamme,+neuvoen+jokaista+ihmistä+ja+opettaen+jokaista+ihmistä+kaikella+viisaudella,+asettaaksemme+esiin+jokaisen+ihmisen+täydellisenä+Kristuksessa. Col+4:12 +Tervehdyksen+lähettää+teille+teikäläinen+Epafras,+Kristuksen+Jeesuksen+palvelija,+joka+rukouksissaan+aina+taistelee+teidän+puolestanne,+että+te+pysyisitte+täydellisinä+ja+täysin+vahvoina+kaikessa,+mikä+on+Jumalan+tahto. Gal+5:16 +Minä+sanon:+vaeltakaa+Hengessä,+niin+ette+lihan+himoa+täytä. Gal+5:17 +Sillä+liha+himoitsee+Henkeä+vastaan,+ja+Henki+lihaa+vastaan;+nämä+ovat+nimittäin+toisiansa+vastaan,+niin+että+te+ette+tee+sitä,+mitä+tahdotte. Gal+5:18 +Mutta+jos+te+olette+Hengen+kuljetettavina,+niin+ette+ole+lain+alla. 1Pe+1:14 +Niinkuin+kuuliaisten+lasten+tulee,+älkää+mukautuko+niiden+himojen+mukaan,+joissa+te+ennen,+tietämättömyytenne+aikana,+elitte, 1Pe+1:15 +vaan+sen+Pyhän+mukaan,+joka+on+teidät+kutsunut,+tulkaa+tekin+kaikessa+vaelluksessanne+pyhiksi. 1Pe+1:16 +Sillä+kirjoitettu+on:+"Olkaa+pyhät,+sillä+minä+olen+pyhä".Se,+että+voimme+tulla+ns+täydellisiksi+on+raamatullinen+oppi,+se+ei+tosin+onnistu+meidän+omalla+voimalla+vaan+Jeesuksen+ja+Pyhän+Hengen+kautta.++Ihmiset+haluavat+laimentaa,+mitä+Jeesus+opetti.+Ei+se+ole+helppoa,+mutta+meidän+täytyy+yrittää+:)1Jn+2:6 +Joka+sanoo+hänessä+pysyvänsä,+on+velvollinen+vaeltamaan,+niinkuin+hän+vaelsi.