FollowJesusOnly

Joh 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. <br />Joh 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa". <br />Joh 3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."<br />Joh 14:15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni. <br /><br />Jeesus on minun Kuninkaani ja hän voi pelastaa sinutkin. Jumala haluaa meiltä AIDON parannuksen ja kuuliaisuutta. Usko ilman tekoja on kuollut. Uskon, että pelastuksen voi myös menettää (Joh 15,Mat 18:21-35, Matt 25:1-30 etc)<br />Uskon, että Pyhä Henki johdattaa meitä meidän elämässä. Isä, Poika ja Pyhä Henki = Jumala. 3 Persoonaa 1 Jumala.<br /><br />1Jn 2:2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien. <br />1Jn 2:3 Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä. <br />1Jn 2:4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä. <br />1Jn 2:5 Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.<br />1Joh 2:6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.<br /><br />Luk 6:46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon? <br />Luk 6:47 Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan - minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on. <br />Luk 6:48 Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu. <br />Luk 6:49 Mutta joka kuulee EIKÄ TEE, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri." <br /><br /><br />Jas 2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon. <br />Jas 2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat. <br />Jas 2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton? <br />Jas 2:21 Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille? <br />Jas 2:22 Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi; <br />Jas 2:23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi. <br />Jas 2:24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta. <br /><br />1Jn 4:7 Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.<br />1Jn 4:8 Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.<br />1Jn 4:9 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.<br />1Jn 4:10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.<br /><br />1Jn 5:3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;<br /><br />Mar 1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".
- Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Joh 3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
Luk 24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
Jer 32:39 Ja minä annan heille yhden sydämen ja yhden tien, niin että he pelkäävät minua kaiken elinaikansa, ja niin heidän käy hyvin ja heidän lastensa heidän jälkeensä.
Jer 32:40 Ja minä teen heidän kanssansa iankaikkisen liiton, niin etten käänny heistä pois, vaan teen heille hyvää; ja minä annan pelkoni heidän sydämiinsä, niin etteivät he minusta luovu.
Mat 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Uudelleensyntyminen on kristinuskon ensialkel ja Jumalan teko, joka lähtee Evankeliumin kuulemisesta. Jumala vetää meitä parannukseen, mutta jos et halua tehdä parannusta et myöskään tule uudestisyntyneeksi.
1Jn 1:6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
1Jn 1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
1Jn 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
1Jn 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
1Jn 1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
1Jn 2:1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
1Jn 2:2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
1Jn 2:3 Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
1Jn 2:4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
1Jn 2:5 Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
1Jn 2:6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.
Kuinka Jeesus vaelsi? Hän totteli kaikkea mitä Isä sanoi, että hänen pitää tehdä. Hän ei halunnut mennä ristille ja rukoili Isää ettei tarvitsi tehdä sitä, mutta silti meni koska se oli Isän tahto.
Luk 9:23 Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.
Luk 9:24 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen.
Näitä asioita ei näissä seurakunnissa usein kerrota minkä takia Kristityt ovat unessa. Meidän tulee seurata Jeesusta ja mitä hän opetti! Ei ihmiskäskyjä! - Vahingossa anonyymi viesti ^^
- Lueppa se koko konteksti ja luku:
Rom 1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
Rom 1:19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
Rom 1:20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
Rom 1:21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
Rom 1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
Rom 1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
Rom 1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
Rom 1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
Rom 1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
Rom 1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
Rom 1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
Rom 1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
Rom 1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
Rom 1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
Rom 1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
Jae 21 ja 25 kertovat niin nykypäivän "uskovista". Ihmiset väittävät uskovansa, mutta teoillaan näyttävät toisin. - Ezekiel suomennettuna Hesekiel. Hän oli yksi Jumalan suurimpia profeettoja ja yksi raamatun kirjoista.
- Näinhän se on. Parannuksenteko. uudelleensyntyminen, jatkuva lihan himojen kuollettaminen, Jeesuksen seuraaminen!
Luk 24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista. - En ole väittänyt, että sinä tuomitsisit ketään helvettiin. Lue mitä sanoin uudestaan :)
"Jos sanon, että raamatun mukaan homoseksuualiset eivät peri Jumalan valtakuntaa niin tällä logiikalla voin sanoa, että jos joku sitä tekee ei pääse sinne, tämä ei ole tuomitsemista"
Joh 7:24 Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."
Puhuin logiikasta, että me kaikki synnyimme syntisenä. Mistä olen eri mieltä.
En ole varma oletko sama henkilö kenelle puhuni tuolla ylempänä kun te kaikki käytätte anonyymi nimimerkkiä.
Synnin palkka on kuolema ja jokainen, joka tekee syntiä ansaitsee kuoleman itselleen.
Tämä ei ole edes niin oleellinen kysymys, koska me kaikki teemme syntiä jossain vaiheessa.
Gen 5:22 Ja Hanok vaelsi Metusalahin syntymän jälkeen Jumalan yhteydessä kolmesataa vuotta, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä.
Gen 5:23 Niin oli Hanokin koko elinaika kolmesataa kuusikymmentä viisi vuotta.
Gen 5:24 Ja kun Hanok oli vaeltanut Jumalan yhteydessä, ei häntä enää ollut, sillä Jumala oli ottanut hänet pois.
Heb 11:5 Uskon kautta otettiin Eenok pois, näkemättä kuolemaa, "eikä häntä enää ollut, koska Jumala oli ottanut hänet pois". Sillä ennen poisottamistaan hän oli saanut todistuksen, että hän oli otollinen Jumalalle.
Tässä käännöksessä nimet on käännetty vähän väärin, mutta voit tarkistaa että samasta henkilöstä puhutaan. Hän ei kuollut vaikka oli adamin jälkeläinen.
Eze 33:11 Sano heille: Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei ole minulle mieleen jumalattoman kuolema, vaan se, että jumalaton kääntyy tieltänsä ja elää. Kääntykää, kääntykää pois pahoilta teiltänne; ja minkätähden te kuolisitte, Israelin heimo!
Eze 33:12 Ja sinä, ihmislapsi! Sano kansasi lapsille: Vanhurskasta ei pelasta hänen vanhurskautensa sinä päivänä, jona hän rikkoo, ja jumalaton pääsee suistumasta turmioon jumalattomuutensa tähden sinä päivänä, jona hän kääntyy pois jumalattomuudestaan, ja vanhurskas ei voi elää vanhurskautensa turvin sinä päivänä, jona hän syntiä tekee.
Eze 33:13 Jos minä sanon vanhurskaalle, että hän totisesti saa elää, mutta hän sitten luottaa vanhurskauteensa ja tekee vääryyttä, niin hänen vanhurskauttansa ei ensinkään muisteta, vaan hän kuolee vääryydessään, jota on tehnyt.
Eze 33:14 Ja jos minä sanon jumalattomalle, että hänen totisesti on kuoltava, mutta hän kääntyy pois synnistänsä ja tekee oikeuden ja vanhurskauden
Eze 33:15 - antaa takaisin, tuo jumalaton, pantin, korvaa riistämänsä ja vaeltaa elämän käskyjen mukaan, niin ettei vääryyttä tee - niin totisesti hän saa elää; ei hänen ole kuoltava.
Eze 33:16 Hänen syntejänsä, jotka hän on tehnyt, ei ensinkään muisteta: hän on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, hän totisesti saa elää.
Eze 33:17 Ja vielä sinun kansasi lapset sanovat: 'Herran tie ei ole oikea'. Juuri heidän omat tiensä eivät ole oikeat.
Eze 33:18 Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja vääryyttä tekee, on hänen sentähden kuoltava.
Eze 33:19 Ja jos jumalaton kääntyy pois jumalattomuudestansa ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, saa hän sentähden elää.
Jokatapauksessa, kuten sanoin tämä ei ole niin oleellinen asia, josta kannattaa lähteä väittelemään :) Oleellista ei ole se synnyitkö synnissä vai et vaan ELÄTKÖ SYNNISSÄ TÄLLÄ HETKELLÄ ja oletko uudestisyntynyt. Tärkeintä on parannuksen teko, rakkaus ja Jeesuksen seuraaminen. Anteeksi jos ymmärsit viestini vääri ja sain sinut luulemaan, että tuomitset ihmisiä. Siunausta sinulle :) - Olet perinyt syntisen luonnon. Et syntiä. Mistä sinä olet synnin perinyt. Perustele raamatun perusteella miksi olisit syntinen syntyessäsi. Lue tuo hesekielin kohta kokonaan. Olen vastuussa niistä synneistä mitä olen tehnyt Jumalaa vastaan, en mitä adam tai minun maallinen isäni on tehnyt.
Sinun logiikalla vauva, joka kuolee joutuu helvettiin adamin synnin takia.
Kuten sanoin laita raamatunpaikkoja, joka tukee sinun mielipidettä äläkä vain huutele asioita mitä sinulle on opetettu.
Rom 5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet -
Rom 2:14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
Rom 2:15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä - - Jos vauva on synnitön miksi Jeesus oli synnitön hänhän olisi syntynyt syntiseksi sinun näkökulmalla. Tuo on ihan väärää ajattelua. Jokainen on syntinen, koska jokainen tekee syntiä elämänsä aikana. Synti tulee tiedosta. Jos Jumala ei olisi kieltänyt mitään Adamilta ja Eevalta kuinka he olisivat voineet tehdä syntiä ilman tietoa? Mutta koska hän kielsi puun heiltä ja he menivät sitä vastaan he tekivät. Kuinka vauva voi tehdä syntiä ennenkuin tietää oikean ja väärän. Lue se hesekiel 18
Eze 18:14 Mutta katso, jos tälle on syntynyt poika ja hän näkee kaikki isänsä synnit, jotka tämä on tehnyt - näkee ne eikä tee sellaisia:
Eze 18:15 ei syö uhrivuorilla, ei luo silmiänsä Israelin heimon kivijumaliin, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa,
Eze 18:16 ei sorra toista, ei ota panttia, ei riistä eikä raasta, vaan antaa leipäänsä nälkäiselle, verhoaa vaatteella alastonta,
Eze 18:17 pidättää kätensä kurjasta, ei ota korkoa eikä voittoa, vaan tekee minun oikeuksieni mukaan, vaeltaa käskyjeni mukaan - hänen ei ole kuoltava isänsä syntivelan tähden, hän totisesti saa elää.
Eze 18:18 Hänen isänsä taas kun teki väkivallan töitä, riisti ja raastoi veljeltänsä ja teki kansansa keskuudessa sitä, mikä ei ole hyvää, niin katso, hänen oli kuoltava syntivelkansa tähden.
Eze 18:19 Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava.
Eze 18:20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
Tämän asian selittäminen vaatii paljon enemmän tutkiskelua ja aikaa, mutta tutki enemmän asiaa. Roomalais 5:12 on niin väärinkäsitetty paikka.
Mat 15:8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,
Mat 15:9 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'." - Minun tulkinnat ja mitä raamatussa lukee, tutki itse paremmin. Pyhän Hengen kanssa :)
Aatamin kautta kirous tuli kaikille hänen jälkeläisilleen ja synti tuli maailmaan. Vauva ei kuitenkaan synny syntisenä vaan jokainen tekee valintansa tehdä syntiä myöhemmin.
Lue Hesekiel 18 luku. Se kuka tekee syntiä kuolee.
2. Raamatun perusteella ei mene.
Ensimmäinen ylösnousemus mihin pääsee osallisiksi 4 jakeen mukaiset henkilöt:
Rev 20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
Rev 20:5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
Rev 20:6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
Toinen ylösnousemus tulee kaikille muille, jonka kohdalla tulee tuomiopäivä.
Rev 20:11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
Rev 20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
Rev 20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
Rev 20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
Rev 20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Sitten luvussa 21 tulee uusi taivas ja uusi maa.
Rev 21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
Rev 21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
Rev 21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
Rev 21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
Jokainen joka kuolee pysyy kuolleena kunnes heidät herätetään henkiin ensimmäisessä tai toisessa ylösnousemuksessa. Vanhan testamentin mukaan myös kuolema on "nukkumista" kunnes ylösnousemus tulee.
Joh 11:11 Näin hän puhui, ja sitten hän sanoi heille: "Ystävämme Lasarus nukkuu, mutta minä menen herättämään hänet unesta".
Joh 11:12 Niin opetuslapset sanoivat hänelle: "Herra, jos hän nukkuu, niin hän tulee terveeksi".
Joh 11:13 Mutta Jeesus puhui hänen kuolemastaan; he taas luulivat hänen puhuneen unessa-nukkumisesta.
Joh 11:14 Silloin Jeesus sanoi heille suoraan: "Lasarus on kuollut, - Kysyin, koska halusin tarkennusta sun kysymykseen. En ole näillä palstoilla ollut kuin alle kuukauden. En myöskään voi tuntea kaikkia uskovia. Olen huomannut kuinka paljon suomessa seurataan ihmisopetuksia ja mennään maailman mukaan. Elämmekin suuresti ajassa, jossa Ilm 3:14-22 kuvaama seurakunta toimii.
Se, että laitetaan kaikki rahat/omaisuus kokoon on raamatunmukainen oppi apostolien teoissa. He antoivat, koska heidän sydämessään oli tullut muutos, että he halusivat antaa.
(esim Luk 19:1-10 sakkeus)
Luk 19:8 Mutta Sakkeus astui esiin ja sanoi Herralle: "Katso, Herra, puolet omaisuudestani minä annan köyhille, ja jos joltakulta olen jotakin petoksella ottanut, niin annan nelinkertaisesti takaisin".
Luk 19:9 Niin Jeesus sanoi hänestä: "Tänään on pelastus tullut tälle huoneelle, koska hänkin on Aabrahamin poika;
Luk 16:1-13 vertauksen mukaan kehutaan kuinka maailman lapset käyttävät niin paljon aikaa ja vaivaa saadakseen omaisuutta mikä kestää vain hetken, mutta Jumalan lapset eivät ole yhtä fiksuja tässä, eivätkä käytä aikaansa ja rahaansa kerätäkseen aarteita iankaikkisuuteen. (selitin ehkä vähän epäselvästi tämän)
Eli on selvä kehotus käyttämään rahaa, juurikin Jumalan valtakunnan eteenviemiseen mikä tulee ilmi tukemalla, viemällä eteenpäin evankeliumia, seurakunta työtä, aktio matkoja jne.
Se, miksi laitettiin rahat yhteen tulee esiin esim tässä:
Act 4:32 Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
Act 4:33 Ja apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen ylösnousemuksesta, ja suuri armo oli heillä kaikilla.
Act 4:34 Ei myöskään ollut heidän seassaan ketään puutteenalaista; sillä kaikki, joilla oli maatiloja tai taloja, myivät ne ja toivat myytyjen hinnan
Eli ymmärrän asian näin, ne tekivät sen ettei kenelläkään ole mitään puuttetta. Esim suomessa on erittäin hyvä tilanne ja kaikkia vähäosaisia autetaan valtion puolesta ja täytyy melko vakavasti tunaroida omat asiat, että kuolisi nälkään tai ei olisi lämpimää kotia. Kaikilla on mahdollisuudet tulla toimeen, joten se että laitetaan kaikki yhteen nyky-yhteiskunnassa ei ole niin hyödyllistä mielestäni. Täytyy kuitenkin tutkia asiaa tarkemmin.
Jeesuksen opetuksissa oli myös se, että myy kaikki ja anna köyhille, joka oli nimenomaan tarkoitettu henkilöille, joille raha on epäjumala ja tärkein asia heille. Tietenkin on tärkeää auttaa puutteenalaisia, mutta en halua tukea ihmisten huume/alkoholi ongelmia mistä esim suomessa köyhyys monesti johtuu. Raamatussa myös opetetaan pitämään huoli ensisijaisesti omasta perheestä ja uskovista veljistä ja sisarista jos heillä on puutteita.
"Teil on kumma tapa tehä vain vastakysymyksiä tai väistää ja väistää, opetetaanko teille sitäkin, miten must tuntuu että tunnette voitonriemua siitä että osaatte väistellä ihmisten kysymyksiä parhaan kykynne mukaan"
Henkilökohtaisesti sanon, että jos joku haluaa haastaa vain väittelyitä eikä oikeasti halua vastauksia on turhaa lähteä tuhlaamaan aikaa sellaisen ihmisen kanssa. Eikä minulla ole kaikkia vastauksia kaikkeen, se että jokaisen pitäisi olla expertti joka asiassa, koska on uskova on niin tyhmä ajattelutapa. En sano että sinulla näin olisi ja vastaankin koska näytät haluavan oikeasti vastauksia. Ja myös moni pyytää vastauksia eikä itse selvitä asiaa koska heitä ei oikeasti kiinnosta se.
"Oletko Sinä muuten se sama joka tuossa edellä mulle jo kommentoi niin 'Raamatullisesti'?" En ole. Erittäin harvoin käytän anonyymi nimimerkkiä. - Haluatko määritellä mitä tarkoitat alkuseurakunnan elämäntyylillä?
- Taas sinä jatkat valheitasi täällä. "Kukaan aikalainen ei huomannut häntä tai hänen ihmetekojaan." Miksi sitten kristinusko jatkoi kasvuaan ja ihmiset todistavat hänestä vieläkin. Miksi ihmiset olisivat valmiina kuolemaan valheensa takia? Miksi evankeliumit ja kirjeet, jotka raamattuun on koottu todistavat hänestä jos kukaan ei nähnyt.
Et vain halua löytää totuutta. - Uskot mahdottomuuteen, että kaikki tuli tyhjästä ja ilman suunnittelua. Aurinko on juuri oikealla etäisyydellä että pystymme elämään. Olosuhteet ovat juuri oikeanlaiset elämään. Ei ole todisteita macro evoluutiosta. Jos on näytä minulle. Jumalan luomistyö todistaa hänen suurudestaan. Et usko historiaan mitä tapahtui 2000 vuotta sitten mutta uskot ihmisiin jotka sanovat että miljoonia ja biljoonia vuosia sitten kaikki tapahtui itsestään vahingossa ja elämä vaan kehittyi itsestään ilman mitään todisteita. Osoitatte tyhmyytenne kun väitätte näin.
https://www.youtube.com/watch?v=76zrdnvkmtc
Opetuslapset eivät hyötyneet mitään ja heillä ei ollut syytä valehdella ja olla vainottuna. Roomalaiset/Juutalaiset olisivat voineet helposti näyttää että hauta on tyhjä. Pyhä Henki toimii vieläkin ottakaa varoitukset vastaan kun on vielä aikaa. - Luk 10:16 , että ottaa heidät vastaan tarkoittaa ottamaan vastaan heidän sanoman mitä Jeesus käski heidän julistaa. Eli Parannuksen teko. Ilman parannusta ja uudeksisyntymistä usko on kuollut. Kuinka vastaanottaa Jeesus? Kuulemalla häntä ja tekemällä sen mukaan.
Luk 10:10 Mutta kun tulette kaupunkiin, jossa teitä ei oteta vastaan, niin menkää sen kaduille ja sanokaa:
Luk 10:11 'Tomunkin, joka teidän kaupungistanne on jalkoihimme tarttunut, me pudistamme teille takaisin; mutta se tietäkää, että Jumalan valtakunta on tullut lähelle'.
Luk 10:12 Minä sanon teille: Sodoman on oleva sinä päivänä helpompi kuin sen kaupungin.
Luk 10:13 Voi sinua, Korasin! Voi sinua, Beetsaida! Sillä jos ne voimalliset teot, jotka teissä ovat tapahtuneet, olisivat tapahtuneet Tyyrossa ja Siidonissa, niin nämä jo aikaa sitten olisivat säkissä ja tuhassa istuen tehneet parannuksen.
Luk 10:14 Mutta Tyyron ja Siidonin on oleva tuomiolla helpompi kuin teidän.
Luk 10:15 Ja sinä, Kapernaum, korotetaankohan sinut hamaan taivaaseen? Hamaan tuonelaan on sinun astuttava alas.
Luk 10:16 Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt."
Nuo muut kohdat ovatkin eri asiaa. Siinä opetuslapset kiistelivät siitä kuka heistä on suurin Jumalan valtakunnassa.
Luk 9:46 Ja heidän mieleensä tuli ajatus, kuka heistä mahtoi olla suurin.
Luk 9:47 Mutta kun Jeesus tiesi heidän sydämensä ajatuksen, otti hän lapsen ja asetti sen viereensä
Luk 9:48 ja sanoi heille: "Joka ottaa tykönsä tämän lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa tykönsä minut, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. Sillä joka teistä kaikista on pienin, se on suuri."
1Ti 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
Heb 12:24 ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.
Heb 12:25 Katsokaa, ettette torju luotanne häntä, joka puhuu; sillä jos nuo, jotka torjuivat luotaan hänet, joka ilmoitti Jumalan tahdon maan päällä, eivät voineet päästä pakoon, niin paljoa vähemmän me, jos käännymme pois hänestä, joka ilmoittaa sen taivaista.
Jeesus on juuri se välikäsi meidän ja Isän välillä. Hän on uusi ylipappimme (lue heprealaiskirje). Hänen kauttaan meillä on yhteys myös Isään.
Luk 6:46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
Luk 6:47 Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan - minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on.
Luk 6:48 Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu.
Luk 6:49 Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri."
Jas 1:22 Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
Mat 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
Mat 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Mat 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Rev 1:8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
Rev 22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
Rev 22:14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
Rev 22:15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
Rev 22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
Joh 17:21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
Joh 17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -
Joh 14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
Joh 14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
Joh 14:11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
Joh 8:58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".
Joh 8:59 Silloin he poimivat kiviä heittääksensä häntä niillä; mutta Jeesus lymysi ja lähti pyhäköstä.
Jeesus kyllä monesti laittoi itsensä Jumalan vertaiseksi. - Jos Jumalan olisi joku luonut ei hän enään olisi Jumala.
Olemme kiinni ajallisessa käsityksessä niin emme voi ymmärtää miten joku on voinut olla aina. Jumala on luonut ajankin.
Rev 1:8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
Jeesus Kristus kuoli ristillä ja nousi ylös. Hauta on tyhjä. Hän todisti kaikki opetuksensa todeksi. On aika tehdä parannus ja uskoa evankeliumi.
Siunausta! - Hienoa, että kyseenalaistat ihmisten opetukset. Jeesus käski meitä seuraamaan häntä.
Luk 9:23 Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.
Luk 9:24 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen.
Luk 9:25 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?
Luk 9:26 Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee omassa ja Isänsä ja pyhäin enkelien kirkkaudessa.
Luk 9:27 Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan."
Jumalan valtakunta on siellä missä hänen opetuslapset eli uudelleensyntyneet ovat tai kokoontuvat.
Luk 17:20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
Luk 17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
Mar_1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".
Jos kukaan ikinä sanoo sinulle ettet saa yksin tutkia asioita ja kyseenalaistaa hälytyskellot soimaan heti. Seurataan mitä Jeesus opetti.
Joh 14:15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
Joh 14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
Joh 14:17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
Joh 14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
Joh 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Luk 11:13 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"
Act 5:32 Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."
On erittäin vaikeaa löytää oikeaa opetusta enään kirkoista.
Tuo ilmestyskirja on eriasia mistä Jeesus puhui. Jumalan valtakunta on jo meidän keskellämme/sisällämme ( Pyhä Henki )
1Co 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
1Co 3:17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.
ja meidän kuuluu olla Pyhiä Temppeleitä, mutta kaikessa kirkkaudessaan pääsemme sinne vasta kuoleman jälkeen (uusi maa ja taivas) ilm 21 minkä linkkasit.
Jos haluat tarkemmin jutella asiasta mielelläni juttelen ja voin yrittää avata asiaa, mutta tärkeintä on kuunnella Pyhää Henkeä!
2Ti 4:2 saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
2Ti 4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
2Ti 4:4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.
Tit 3:9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
Tit 3:10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
Tit 3:11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut. - Mat 5:48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
Luk 6:40 Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi; täysin oppineena jokainen on oleva niinkuin hänen opettajansa.
2Co 13:11 Lopuksi, veljet, iloitkaa, tulkaa täydellisiksi, ottakaa vastaan kehoituksia, olkaa yhtä mieltä, eläkää sovussa, niin rakkauden ja rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne.
Col 1:28 Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa.
Col 4:12 Tervehdyksen lähettää teille teikäläinen Epafras, Kristuksen Jeesuksen palvelija, joka rukouksissaan aina taistelee teidän puolestanne, että te pysyisitte täydellisinä ja täysin vahvoina kaikessa, mikä on Jumalan tahto.
Gal 5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
Gal 5:17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
Gal 5:18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
1Pe 1:14 Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
1Pe 1:15 vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi.
1Pe 1:16 Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä".
Se, että voimme tulla ns täydellisiksi on raamatullinen oppi, se ei tosin onnistu meidän omalla voimalla vaan Jeesuksen ja Pyhän Hengen kautta. Ihmiset haluavat laimentaa, mitä Jeesus opetti. Ei se ole helppoa, mutta meidän täytyy yrittää :)
1Jn 2:6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi. - Niin siis en edes avannut tuota linkkiä. Mutta tosiaan se että homot pitää kivittää oli vanhassa liitossa Israelin kansan laki. Nythän ollaan uuden liiton alla mitä monet eivät ymmärrä. Selitin siis miksi Jeesus ei vanhan liiton mukaankaan olisi kivittänyt kyseistä naista.
Se että meidän pitäisi nykyään kivittää ihmisiä on ihan harhaoppia ja monet ei ymmärrä vanhan ja uuden liiton eroja. - En oikein tiedä mitä selität, mutta kuka tahansa voi väittää että Pyhä Henki johdattaa. Raamattu käskee koetella kaikki henget, eikä sokeasti seurata. Pyhä Henki ei koskaan opeta Jumalan sanaa vastaan.
Mat 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
Mat 7:16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
Mat 7:17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
Sinun esimerkkisi perusteella aikalailla näet jo sen hedelmän, joten teeppä se oikea johtopäätös ettei se ollut Pyhän Hengen toimintaa.
Deu 13:2 ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen: 'Lähtekäämme seuraamaan muita jumalia, joita te ette tunne, ja palvelkaamme niitä',
Tässä puhutaan, että joku tekee ihmeitä muiden Jumalien nimessä eksyttääkseen. Samaa opetti Jeesus ja lopunajoilla peto tulee eksyttämään erittäin suuren määrän ihmisiä tekemällä ihmeitä (ilmestyskirja)
Mat_24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Jumala on meitä varoittanut näistä asioista. Nyt on aika olla valppaina ja pitää silmät auki.