Siirry sisältöön
Suomi24
ValikkoSulje

Suomi24-palvelut

• 24KeskusteluAiheet ja ketjutOlet täällä
  • 24TreffitSeuranhaku
  • 24ViihdeTV ja elokuvat
  • 24ChatJuttele reaaliajassa

Keskustelun aiheet

Kaikki aihealueetAloita keskustelu

Suosituimmat

• Paikkakunnat
  • Suhteet
  • Yhteiskunta
  • Terveys
  • Viihde ja kulttuuri

Kaikki aiheet A–Ö

• Ajanviete
  • Ajoneuvot ja liikenne
  • Harrastukset
  • Koti ja rakentaminen
  • Lemmikit
  • Matkailu
  • Muoti ja kauneus
  • Nuoret
  • Paikkakunnat
  • Perhe
  • Ruoka ja juoma
  • Ryhmät
  • SeksiK18
  • Suhteet
  • Suomi24 Blogi ★
  • SuomiAreena
  • Talous
  • Terveys
  • Tiede ja teknologia
  • Työ ja opiskelu
  • Urheilu ja kuntoilu
  • Viihde ja kulttuuri
  • Yhteiskunta

Muuta Suomi24:ssä

• Lainaa
  • Reseptit
  • Horoskooppi
  • Hyötylinkit

Ohjeet ja palaute

• Säännöt
  • Opastus
  • Palaute
  • Keskustelu Suomi24:stä
KirjauduRekisteröidy

Ilmoitukset

Ladataan…

Näytä kaikki
    Muokkaa profiiliaJulkinen profiiliAsetukset
    Kirjaudu ulos
    • Keskustelu
    • Viihde
    • Lainaa
    • Treffit
    • Säännöt
    • Chat
    • Keskustelun etusivu
    • Aiheet listaus
    • Paikkakunnat
      • Suhteet
        • Terveys
          • Viihde ja kulttuuri
            • Yhteiskunta
              Näytä lisää
              • Ajanviete
                • Ajoneuvot ja liikenne
                  • Harrastukset
                    • Koti ja rakentaminen
                      • Lemmikit
                        • Matkailu
                          • Muoti ja kauneus
                            • Nuoret
                              • Perhe
                                • Ruoka ja juoma
                                  • Ryhmät
                                    • Seksi
                                      • Suomi24 Blogi ★
                                      • SuomiAreena
                                      • Talous
                                        • Tiede ja teknologia
                                          • Työ ja opiskelu
                                            • Urheilu ja kuntoilu
                                                1. Keskustelu24
                                                2. FollowJesusOnly
                                                1. Keskustelu24
                                                2. FollowJesusOnly

FollowJesusOnly

FollowJesusOnly profiilikuva
                                                Joulu 2024
                                                Vapaa kuvaus

Joh 14:6  Jeesus sanoi hänelle: &quot;Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. <br />Joh 3:3  Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: &quot;Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa&quot;. <br />Joh 3:36  Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä.&quot;<br />Joh 14:15  Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni. <br /><br />Jeesus on minun Kuninkaani ja hän voi pelastaa sinutkin. Jumala haluaa meiltä AIDON parannuksen ja kuuliaisuutta. Usko ilman tekoja on kuollut. Uskon, että pelastuksen voi myös menettää (Joh 15,Mat 18:21-35, Matt 25:1-30 etc)<br />Uskon, että Pyhä Henki johdattaa meitä meidän elämässä. Isä, Poika ja Pyhä Henki = Jumala. 3 Persoonaa 1 Jumala.<br /><br />1Jn 2:2  Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien. <br />1Jn 2:3  Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä. <br />1Jn 2:4  Joka sanoo: &quot;Minä tunnen hänet&quot;, eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä. <br />1Jn 2:5  Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.<br />1Joh 2:6  Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.<br /><br />Luk 6:46  Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon? <br />Luk 6:47  Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan - minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on. <br />Luk 6:48  Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu. <br />Luk 6:49  Mutta joka kuulee EIKÄ TEE, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri.&quot; <br /><br /><br />Jas 2:18  Joku ehkä sanoo: &quot;Sinulla on usko, ja minulla on teot&quot;; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon. <br />Jas 2:19  Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat. <br />Jas 2:20  Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton? <br />Jas 2:21  Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille? <br />Jas 2:22  Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi; <br />Jas 2:23  ja niin toteutui Raamatun sana: &quot;Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi&quot;, ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi. <br />Jas 2:24  Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta. <br /><br />1Jn 4:7  Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.<br />1Jn 4:8  Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.<br />1Jn 4:9  Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.<br />1Jn 4:10  Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.<br /><br />1Jn 5:3  Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;<br /><br />Mar 1:15  ja sanoi: &quot;Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi&quot;. 

Liittynyt 6v sitten
                                                Muokkaa profiilia
                                                1 aloitusta · 55 kommenttia
                                                Uusimmat aloituksetAloituksetSuosituimmat aloituksetSuosituimmatUusimmat kommentitKommentit
                                                • Väärin. Pyhä Henki todistaa itsestään monella tavalla. Armolahjoilla, synnintunnolla, voi puhua meille suoraan, opettaa meitä, johdattaa. Sen myös kokee vahvasti olevan läsnä varsinkin kun uskovat kokoontuvat yhteen rukoilemaan, lukemaan sanaa ym. Pyhä Henki on Jumalan persoona ei mikään "ehkä olen täyttynyt Pyhällä Hengellä" vaan ELÄVÄ.

Mikset usko, että Jumala voi konkreettisesti todistaa hänen läsnäolostaan ja voimastaan?

Sinäkin voit täyttyä Pyhällä Hengellä, jos lähdet seuraamaan Jeesusta koko sydämestäsi ja anot sitä.
                                                  15.06.2020 19:40
                                                • En itse kyllä käy helluntaiseurakunnalla ja kaikki nämä lahkojen erot vain erottavat ja tekevät riitoja. "Meidän lahko on parempi kuin teidän" on huono asenne. (En syytä sinua tai ketään muuta tästä, vaan sanon vain yleisesti) Tietenkin eroja tulee varsinkin opetuksessa ja tulee asioita vastaan mitä ei voi hyväksyä. Näissäkin on paljon eroja saman lahkonkin sisällä.
                                                  Jeesuksen sanat ovat : Joh 14:6  Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. 

Ihmiset helposti yrittävät saada heitä seuraamaan itseään eikä Jeesusta ja hänen opetuksiaan.

Mat 5:19  Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. 

Ei tule ottaa mitään pois siitä mitä Jeesus opetti, kuten moni seurakunta tekee valitettavasti.

Mat 28:19  Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 
                                                  Mat 28:20  ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." 

Armolahjat seuraavat evankeliumin julistusta. Miksi Jumala antaisi armolahjojaan, jollekkin joka ei niitä aio käyttää Jumalan kunniaksi ja että ihmisiä pelastuisi?

Luk 12:45  Mutta jos palvelija sanoo sydämessään: 'Herrani tulo viivästyy', ja rupeaa lyömään palvelijoita ja palvelijattaria sekä syömään ja juomaan ja päihdyttämään itseänsä, 
                                                  Luk 12:46  niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa, ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin uskottomille. 
                                                  Luk 12:47  Ja sitä palvelijaa, joka tiesi herransa tahdon, mutta ei tehnyt valmistuksia eikä toiminut hänen tahtonsa mukaan, rangaistaan monilla lyönneillä. 
                                                  Luk 12:48  Sitä taas, joka ei tiennyt, mutta teki semmoista, mikä lyöntejä ansaitsee, rangaistaan vain muutamilla lyönneillä. Sillä jokaiselta, jolle on paljon annettu, myös paljon vaaditaan; ja jolle on paljon uskottu, siltä sitä enemmän kysytään. 

Puhut totuutta viestissäsi, Hienoa nähdä jatka samaan malliin :)

"Mistä johtuu, että joku, varsin vilpitönkin uskova ei tätä ihmettä koe?"

Heille kannattaa kertoa, että jatkaa Pyhän Hengen anomista niinkuin Jeesuskin opettaa. Monesti Jumala voi koetella haluaako joku oikeasti etsiä häntä. Tiedän erään veljen kuka oli käynyt katolisessa kirkossa vuosia eikä ollut uudestisyntynyt. Sitten hän kuuli evankeliumin ja aloitti lukemaan evankeliumeita ja oli shokissa mitä Jeesus opettaa on ihan eriä mitä hänelle oli kerrottu kirkossa. Hän alkoi seuraamaan Jeesusta ja anomaan Pyhää Henkeä ja vasta 1 ½ vuoden jälkeen täyttyi Pyhällä Hengellä ja on seurannut erittäin vakavasti Jeesusta yli kahdeksan vuotta.

Kuinka paljon enemmän hän nyt arvostaa sitä kuin jos olisi saanut sen samassa hetkessä?

Toisaalta Jumala voi myös toimia tavalla että joku nöyränä voi sen saada samantien. Hän tietää paremmin eikö niin?

Omakohtainen kokemukseni oli, että lähdin seuraamaan Jeesusta ja oli yksi asia mikä oli esteenä ja en ollut varma haluanko päästää siitä irti ja kun päätin olla valmis luopumaan siitäkin niin kesti muutaman päivän kunnes täytyin Pyhällä Hengellä. Samalla tavalla ihmisillä jotka näyttävät olevan vilpittömiä voi olla esteitä kuten: Katkeruus, Viha, Epäusko, Synti mistä ei halua luopua, Addiktio josta ei halua päästä irti ym.

Anteeksiantamattomuus on varmasti aika yleinen este varsinkin vanhemmilla ihmisillä.

Pyhä Henki on Jumalan lahja, joka on tarkoitettu KAIKILLE hänen seuraajilleen. Jos ei ole täyttynyt Pyhällä Hengellä kannattaa tarkasti tutkia oma sydän ja rukoilla Jumalaa näyttämään mistä se johtuu ja lukea sanaa jatkuvasti.

Tietenkin on henkilöitä, jotka haluavat palvella innokkaammin ja toiset vähemmän, mutta on tärkeää että jokainen tekee oman osuutensa. ( Matteus 25 kertoo paljon tästä kannattaa lukea )

Siunausta sinun iltaasi kuka oletkin ja seurataan Jeesusta maksoi mitä maksoi!
                                                  15.06.2020 19:31
                                                • Tähän ei mitenkään mahdu kertomaan kaikkea mitä evankeliumiin kuuluu, koska uudessa testamentissa on niin monta kirjaa, mitkä kaikki ovat tärkeitä ja ne kuuluu kaikki lukea ja pistää käytäntöön.

Mat 28:19  Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 
                                                  Mat 28:20  ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." 

Luk 14:33  Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni. 

Mat 5:17  Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. 
                                                  Mat 5:18  Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. 
                                                  Mat 5:19  Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. 
                                                  Mat 5:20  Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan. 

Luk 18:26  Niin ne, jotka sen kuulivat, sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?" 
                                                  Luk 18:27  Mutta hän sanoi: "Mikä ihmisille on mahdotonta, se on Jumalalle mahdollista". 

Se on vaikeata, mutta se palkkio mikä on luvattuna on niin sen arvoinen!

Gal 5:14  Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". 

Gal 5:16  Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä. 
                                                  Gal 5:17  Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte. 
                                                  Gal 5:18  Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla. 
                                                  Gal 5:19  Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, 
                                                  Gal 5:20  epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, 
                                                  Gal 5:21  kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa. 
                                                  Gal 5:22  Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. 
                                                  Gal 5:23  Sellaista vastaan ei ole laki. 
                                                  Gal 5:24  Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. 
                                                  Gal 5:25  Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
                                                  15.06.2020 18:56
                                                • Millainen on puhdas evankeliumi? Ensinnäkin sen TULEE lukea raamatusta suoraan, mutta jos sen haluaisi lyhentää niin se tulee melko selkeästi tässä:

Tit 3:4  Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi, 
                                                  Tit 3:5  pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, 
                                                  Tit 3:6  jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta, 
                                                  Tit 3:7  että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. 
                                                  Tit 3:8  Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille. 

Jokainen on syntiä tehnyt ja erossa Jumalasta, mutta Jeesus tuli maanpäälle opettamaan meille kuinka elää ja esimerkkinä eli synnittömän elämän esikuvana meille. Jeesus opettaa, että meidän tulee uudelleensyntyä ylhäältä ja lähteä seuraamaan häntä meidän Herrana jolloin hän pyyhkii meidän syntimme pois ja voimme kääntyä pimeydestä valoon.

Joh 12:46  Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen. 
                                                  Joh 12:47  Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman. 
                                                  Joh 12:48  Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä. 

1Jn 1:6-1:9  Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta. 
                                                  Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. 
                                                  Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. 
                                                  Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

Tämä tapahtuu juuri sillä Pyhän Hengen uudistamisella ja jatkuvalla rukouksella ja Jumalan tahdon etsimisellä. Omilla voimilla ei pääse synnistä eroon, mutta kun Pyhän Hengen avulla kuolettaa lihan niin se onnistuu Jumalan voimasta.

Joh 14:15  Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni. 
                                                  Joh 14:16  Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, 
                                                  Joh 14:17  totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. 

Joh 3:16  Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. 
                                                  Joh 3:17  Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. 
                                                  Joh 3:18  Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. 
                                                  Joh 3:19  Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat. 
                                                  Joh 3:20  Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. 
                                                  Joh 3:21  Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt." 

Mat 7:21  Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. 

Luk 6:46  Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon? 
                                                  Luk 6:47  Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan - minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on. 
                                                  Luk 6:48  Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu. 
                                                  Luk 6:49  Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri." 

Tässä on vakava varoitus kaikille uskoville Jeesukselta. ^^

Mar 8:34  Ja hän kutsui tykönsä kansan ynnä opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. 
                                                  34 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen. 
                                                  35  Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi vahingon sielullensa? 

Jatkuu vielä seuraavassa viestissä.
                                                  15.06.2020 18:50
                                                • Yleistät että jokainen helluntaiseurakunta toimisi tuolla tavalla. Mikä ei ole totta, koska tiedän ainakin yhden helluntaiseurakunnan missä ei toimita tuolla tavalla ollenkaan.
                                                  Ongelmia löytyy kyllä melkolailla kaikkialla
                                                  14.06.2020 01:53
                                                • Kannattaa olla melko varovainen, ettet yleistä näitä asioita tai puhu vahingossa pahaa Jumalan palvelijoista. Se on vakava synti. On seurakuntia, jossa ei ole Pyhää Henkeä ja seurakuntia missä on. Se on Jumalan suurta armoa, että vaikka olisi seurakuntia missä mennään ihan omissa kuvioissa niin Jumala voi antaa heille aikaa tulla parannukseen ja tuntemaan hänet.

Kannattaa tutkia omaa uskoa ja mitä Jumala haluaa sinun kautta tekevän eikä tuhlata aikaa arvostelemassa vain muiden heikkouksia. Mikset kerro näille ihmisille puhdasta evankeliumia, että he voisivat tulla tuntemaan Jeesuksen totuuden.

Ja tosiaan en tiedä mistä ulvomisesta sinä puhut, enkä halua kiinnittää tuommoiseen edes huomiota.
                                                  12.06.2020 23:24
                                                • Todistan kuinka Jumala muutti minun elämäni ja olen tavannut erittäin paljon ihmisiä, jotka todistavat samaa. Vihasin ennen ihmisiä ja rakastin vain olla tietokoneella ja pelata. Olin addiktoitunut pornoon ja vaikka mihin asiaan. Kun Jumala kohtasi hän vapautti näistä asioista. Hän täytti minutkin Pyhällä Hengellään vaikken sitä yhtään ansaitse.
                                                  Ihmisen täytyy uudestisyntyä, että todella voi nämä asiat ymmärtää.

Jumala tekee jatkuvasti suuria asioita minun elämässä ja ympärilläni. Hän vastaa rukouksiin ja johdattaa henkilökohtaisesti. Olen nähnyt kun ihmisiä parantuu rukouksen voimasta kun JEESUS parantaa heidät samassa hetkessä. Mikä estää sinua etsimästä Jumalaa ja löytämästä? Jeesus lupaa, että joka etsii tulee löytämään. Mutta aina kun näen sinun kommentoivan ylpeästi ihmisiä vastaan.
                                                  Jaakob 4:6  Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon". 

Nöyrry Jumalan edessä niin hän tulee näyttämään itsensä. Hän haluaa pelastaa jokaisen ja saada henkilökohtaisen suhteen meidän kanssamme.

Ja vannomisesta noudatan Jeesuksen oppia, että minun Kyllä olkoon Kyllä ja Ei olkoon Ei enkä lähde vannomaan vaan puhun vain totta. Inhimillisiä erehdyksiä voi kyllä tapahtua.

En hyödy mitään siitä, että valehtelisin sinulle. Haluan vain, että opit tuntemaan elävän Jumalan joka on antanut meille kaiken. Ilman häntä meitä ei olisi olemassa.
                                                  12.06.2020 23:15
                                                • En ole pahemmin ollut tuossa keskustelussa mukana, mutta jos katsotaan kontekstissa niin Paavali puhuu, että vähäinen pahuus / väärä oppi pilaa koko ihmisen. Meidän kuuluu uudistua ja panna pois vanha ihmisemme, ihmisten oppi ( Uudestisyntyminen ) mistä Jeesuskin puhuu. Vanha -> Uusi liitto, Kuollut -> Elävä

Hapatushan tarkoittaa monessa kohdassa oppia/opetusta.

Todisteena :

Luk 12:1  Kun sillä välin kansaa oli kokoontunut tuhatmäärin, niin että he polkivat toisiaan, rupesi hän puhumaan opetuslapsillensa: "Ennen kaikkea kavahtakaa fariseusten hapatusta, se on: ulkokultaisuutta. 

Mar 8:15  Ja hän käski heitä sanoen: "Varokaa ja kavahtakaa fariseusten hapatusta ja Herodeksen hapatusta". 

Mat 16:6  Ja Jeesus sanoi heille: "Varokaa ja kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta". 

Mat 16:11  Kuinka te ette käsitä, etten minä puhunut teille leivästä? Vaan kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta." 
                                                  Mat 16:12  Silloin he ymmärsivät, ettei hän käskenyt kavahtamaan leivän hapatusta, vaan fariseusten ja saddukeusten oppia. 

Eli väärä oppi pilaa koko taikinan. Ja hyvä puhdas Jumalan sana puhdistaa koko taikinan.

Paavalin kohdassa hän puhuu, että kerskaaminen on se vähäinen väärä mikä tulee pilaamaan koko ihmisen.

1Co 5:6  Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan? 

Vanha hapatus = Ihmisten ja fariseusten oppi mikä tulee panna pois, ei Paavali puhu että Jeesuksen oppi tulisi laittaa pois.

En näe ristiriitaa vai haluatko tarkentaa kysymystä jos en vastannut siihen?
                                                  12.06.2020 22:58
                                                • Sinäkin voit saada Pyhän Hengen jos lähdet koko sydämestä seuraamaan Jeesusta ja anot sitä. Jeesus haluaa, että jokainen pelastuu :)12.06.2020 22:32
                                                • Ap 1:8  vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka". 

Jeesus lupaa että saamme voiman kun Pyhä Henki tulee meidän päällemme, Pyhä Henki todistaa itsestään ja Jeesuksesta monien armolahjojan kautta ja muullakin tavalla.

Jeesus lupaa, että Pyhä Henki opettaa meille kaiken

Joh 14:26  Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. 

Sitten jos luet apostolien teot luvun 2 näet, että merkit seurasi Pyhällä Hengellä täyttymistä (Kielillä puhuminen tässä tapauksessa).

Kannattaa lukea apostolien teot niin näet Pyhän Hengen toimintaa ja sitä, että hän henkilökohtaisesti opasti apostoleja ja antoi heille käskyjä minne mennä ja kuinka toimia.

Room 8:9-17

Rom 8:9  Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa. 
                                                  Rom 8:10  Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden. 
                                                  Rom 8:11  Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu. 
                                                  Heirs with Christ
                                                  Rom 8:12  Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme. 
                                                  Rom 8:13  Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää. 
                                                  Rom 8:14  Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia. 
                                                  Rom 8:15  Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!" 
                                                  Rom 8:16  Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia. 
                                                  Rom 8:17  Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.
                                                  12.06.2020 22:30
                                                • Jos et ole varma oletko täyttynyt Pyhällä Hengellä niin todennäköisemmin et ole. Ei tarkoita ettetkö voisi täyttyä ja kannattaa anoa jatkuvasti sitä, koska Jeesus lupaa että anova tulee sen saamaan. (Joh 14)

Pyhällä Hengellä täyttymisessä useasti merkit (kielet, profetoiminen ym) ja sen voi myös kokea jatkuvasti. Pyhä Henki myös avaa raamatun sanaa ja johtaa meitä ja antaa synnintunnon.

Näkemykseni mukaan ihminen voi olla uudestisyntynyt, muttei vielä ole saanut henkikastetta. (Oman kokemuksen ja muiden uskovien kenen kanssa olen jutellut perusteella). Joskus ihmisillä on esteitä mikä estää täyttymästä Pyhällä Hengellä kuten katkeruus/synti mistä haluaa pitää kiinni. (Ei halua antautua Jumalalle). Tutki itseäsi 2 Kor 13:5

Voit miettiä onko sinulla hengen hedelmiä mistä Paavali puhuu esim Gal 5:16-> 26 kertoo, vai teetkö asioita ns puskemalla ja pakosta. Onko sinulla nälkä tuntea Jumalaa paremmin ja olla vanhurskas/Pyhä.

Täytyy myös muistaa että uskonvaelluksen aikana voi olla aikakausia milloin tuntuu että Jumalaa ei ole ja hän on kaukana ja silloin kannattaa rukoilla ja etsiä Jumalaa erityisen paljon, koska voi olla este suhteen välillä. Suosittelen myös paastoamista.

Jos puhutaan Pietarin lankeamisesta se oli testi hänelle ja mursi hänen itseluottamuksen, jotta hän pystyi nöyrtyä Jumalan edessä eikä vain luottaa omaan voimaansa. Sen takia ainakin itse yritän välttää sanomasta että olisin valmis helposti antamaan henkeni kuoleman uhatessa, koska se olisi mielestäni ylpeä ajattelutapa ja todennäköisesti epäonnistuisin joten luotan enemmän siihen että semmoisessa tilanteessa Jumala antaisi voiman kestää sen. Jos emme ole valmiita kärsimään Jeesuksen tähden normielämässä olisi täysin valehtelua että olisimme valmiita kuolemaan hänen tähden.

Sitten jos puhutaan mitä tarkoittaa, että Jeesus on Herra. Aikalailla noita molempia, mutta se että palvelet häntä orjana on vähän väärä käsitys. On tärkeää palvella kiitollisuudesta ja ilolla eikä sen takia että on pakko koska silloin on väärä asenne Jumalan edessä. Kun tajuaa miten suuren asian Jeesus teki meidän edestämme ei halua tehdä syntiä häntä vastaan. Rakkaus kasvaa mitä enemmän opimme tuntemaan häntä.

Joh 14:21  Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle." 

Voitko sanoa, että Jeesus on sinun Herra jos et tottele häntä?

Mat 7:21  Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. 

Act 5:32  Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat." 

Siunausta ja jatka Jumalan etsimistä :)
                                                  11.06.2020 21:10
                                                • 4.Moos 18:22  Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus. 

Jumala ei muutu.

1Co 6:9  Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, 
                                                  1Co 6:10  eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa. 

Jumala loi avioliiton miehen ja naisen väliseksi. Lopettakaa ihmisten eksyttäminen ja synnin hyväksyminen. Tehkää parannus!

Rom 1:24  Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa, 
                                                  Rom 1:25  nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen. 
                                                  Rom 1:26  Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen; 
                                                  Rom 1:27  samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti. 
                                                  Rom 1:28  Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia. 
                                                  Rom 1:29  He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; 
                                                  Rom 1:30  ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, 
                                                  Rom 1:31  vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta; 
                                                  Rom 1:32  jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
                                                  03.03.2020 16:55
                                                • Mat 15:9  mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'."17.02.2020 01:30
                                                • Rukoile Jumalaa auttamaan sinua pääsemään siitä eroon. Jumala voi hetikin vapauttaa tietyissä tapauksissa. Alussa se on vaikeaa, mutta ajan myötä helpottuu jatkuvasti. Kun himot iskee tee jotain muuta/rukoile. Ota safe filterit käyttöön, jotta ei tule jatkuvia kiusauksia. Siunausta, hienoa että haluat tehdä parannuksen asiassa :)09.02.2020 08:32
                                                • Mat 5:27  Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'. 
                                                  Mat 5:28  Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa. 

Col 3:5  Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta, 
                                                  Col 3:6  sillä niiden tähden tulee Jumalan viha, 

Mar 14:38  Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko." 

Porno/tyydytys on himoa ja syntiä. Näin sen ainakin olen nähnyt ja Jumala voi vapauttaa sinut täysin himoista.

Gal 5:16  Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä. 
                                                  Gal 5:17  Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte. 

Rom 8:5  Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli. 
                                                  Rom 8:6  Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; 
                                                  Rom 8:7  sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. 
                                                  Rom 8:8  Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. 
                                                  Rom 8:9  Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
                                                  08.02.2020 14:50
                                                • Miksi te muistelette kuolleita epäjumalianne.

Luk 9:59  Toiselle hän sanoi: "Seuraa minua". Mutta tämä sanoi: "Herra, salli minun ensin käydä hautaamassa isäni". 
                                                  Luk 9:60  Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Anna kuolleitten haudata kuolleensa, mutta mene sinä ja julista Jumalan valtakuntaa". 
                                                  Luk 9:61  Vielä eräs toinen sanoi: "Minä tahdon seurata sinua, Herra; mutta salli minun ensin käydä ottamassa jäähyväiset kotiväeltäni". 
                                                  Luk 9:62  Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Ei kukaan, joka laskee kätensä auraan ja katsoo taaksensa, ole sovelias Jumalan valtakuntaan".
                                                  07.02.2020 05:21
                                                • En ole kaikkea mitä täällä on kirjoitettu lukenut, mutta se että meidän tulee kääntyä pois synneistämme ja tehdä PARANNUS on niin totta. Jumala ei muutu koskaan. Jumala on aina PYHÄ JUMALA.

Lev 11:45  Sillä minä olen Herra, joka olen johdattanut teidät Egyptin maasta, ja joka olen teidän Jumalanne; olkaa siis pyhät, sillä minä olen pyhä. 

Heb 10:26  Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, 
                                                  Heb 10:27  vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. 
                                                  Heb 10:28  Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: 
                                                  Heb 10:29  kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! 

Joh 7:24  Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio." 

Mat 7:5  Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä. 

Joh 15:20  Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne. 
                                                  Joh 15:21  Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt. 
                                                  Joh 15:22  Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat. 
                                                  Joh 15:23  Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni. 

Jumala on aina halunnut KUULIAISUUTTA. Adam ja Eeva tekivät syntiä kerran, karkotus ja kirous. David teki syntiä ja sai kamalat seuraamukset päällensä. Saul rikkoi Jumalaa vastaan ja menetti hänen henkensä ja sai riivaajahenkiä päällensä. Ananias ja Sapphira valehtelivat Pyhälle Hengelle ja kuolivat samantien. Jumala EI HYVÄKSY syntiä. Joka elää synnissä elää valheessa ja on aika tehdä parannus. Meidät on kutsuttu jatkuvaan parannuksen tekoon. Heprealais luku 6:1-12

Pro_9:8  Älä nuhtele pilkkaajaa, ettei hän sinua vihaisi; nuhtele viisasta, niin hän sinua rakastaa.

1Ti 5:20  Syntiä tekeviä nuhtele kaikkien kuullen, että muutkin pelkäisivät. 
                                                  1Ti 5:21  Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen ja valittujen enkelien edessä, että noudatat tätä, tekemättä ennakolta päätöstä ja ketään suosimatta. 
                                                  1Ti 5:22  Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana. 
                                                  1Ti 5:23  Älä enää juo vain vettä, vaan käytä vähän viiniä vatsasi tähden ja usein uudistuvien vaivojesi vuoksi. 
                                                  1Ti 5:24  Muutamien ihmisten synnit ovat ilmeiset ja joutuvat ennen tuomittaviksi, toisten taas seuraavat jäljestäpäin; 
                                                  1Ti 5:25  samoin myös hyvät teot ovat ilmeiset, eivätkä nekään, jotka eivät ole ilmeisiä, voi salassa pysyä. 

2Ti 4:2  saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella. 
                                                  2Ti 4:3  Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia 
                                                  2Ti 4:4  ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin. 

Tit 1:13  Tämä todistus on tosi; sentähden nuhtele heitä ankarasti, että tulisivat uskossa terveiksi 
                                                  Tit 1:14  eivätkä kiinnittäisi huomiotansa juutalaisiin taruihin eikä totuudesta pois kääntyvien ihmisten käskyihin. 
                                                  Tit 1:15  Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen. 
                                                  Tit 1:16  He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia. 

Luk 17:3  Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi. 

Mat 5:48  Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on." 

Mat 7:13  Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; 
                                                  Mat 7:14  mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät. 

Mat 7:22  Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' 
                                                  Mat 7:23  Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. 

Mat 7:19  Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
                                                  07.02.2020 03:17
                                                • Ei ole facebookkia enkä aio tehdäkkään tunnuksia.

Mar 8:34  Ja hän kutsui tykönsä kansan ynnä opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. 

Risti muistuttaa meitä myös siitä kuinka paljon Jeesus kärsi meidän vuoksemme ristillä.

"Jeesukselta kelpaa nimi ja veri, mutta hänen Henkensä ja Totuutensa onkin Saatanalta."

En tiedä mitä ajat tuolla takaa.

"Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'"

1Co 6:9  Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, 
                                                  1Co 6:10  eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa. 
                                                  1Co 6:11  Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

Et voi olla Jeesuksen oma ja elää synnissä.

Joh 3:5  Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. 
                                                  Joh 3:6  Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. 

Lueppa Hesekiel 18 niin näet ettet peri syntiä vanhemmilta.

Sanot että Jumala on purkanut uuden liiton. Perustele se, koska kuulostaa että puhut ihan omiasi. Jumala ei pura liittojaan vaan ihminen hylkää ne.
                                                  06.02.2020 17:40
                                                • Loistava tulevaisuus taivaassa, mutta maanpäällä me tulemme kärsimään Jeesuksen tähden ja joka ei kärsi niin epäilen ovatko he oikeasti uskossa. En tosin tiedä mitä kaikkea sinä täällä sepität. Pyhää Henkeä meidän tulee kuunnella eikä ihmisten opetuksia. Nimikristittyjä on paljon.

Jas 1:22  Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne. 
                                                  Jas 1:23  Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan; 
                                                  Jas 1:24  hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli. 
                                                  Jas 1:25  Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
                                                  06.02.2020 11:33
                                                • Veli aloita pienellä, kerro kavereillesi perheellesi. Yksittäisille ihmisille kaduilla. Jumala voitelee meitä mitä enemmän osoitamme tahtoa ja kestävyyttä. Se ei todellakaan ole helppoa, mutta pyydä Jumalaa auttamaan!

Se, että heti pitäisi lähteä jonnekkin ulkomaille on harhaa, koska joka kaupungissa on paljon ihmisiä ketkä eivät ole ottaneet vastaan/kuulleet. Miten Jumala johdattelee.
                                                  06.02.2020 08:08
                                                Edellinen
                                                Sivu 1 / 3

Siirry sivulle

• 1
                                                • 2
                                                • 3
                                                Seuraava

Osallistu keskusteluun

• Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteen89

Riikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…

• Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.93

Mitä mieltä olette asiasta?

• Pilattiin sitten Omakanta29

Omakanta uusittiin. Meni päin persiitä. Ennen sain siellä uusia reseptit, katsoa labratulokset ja lukea infoa joka käynnistä. Nyt ne sivut niin kummalliset, että uusimmat tiedot ja reseptit jossain huitsin hiidessä. hel…

• TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."21

Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. ​Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…

• Sinimustan liikkeen rasistisia tarroja on liimattu kouluihin Helsingissä117

Apulaispormestari Shawn Huff (vihr) sanoo, ettei syntyperäisenä helsinkiläisenä ole ennen nähnyt näin avointa vihaa myös lapsia ja nuoria kohtaan https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012316928.html

Suomi24 Viihde

• Maajussi-Jetta lataa faktat pöytään - Yksi ennakkoluulo pulpahti esiin sulhoehdokkaistaMaajussi-Jetta etsii kumppania Maajussille morsian -ohjelmassa.
                                                • Eronnut maajussi-Asko umpirehellisenä farmiviikosta: "Totta kai nyt vähän..."Maajussille morsian sarjassa yksi maajusseista on nauravainen Asko.
                                                • Muistatko Charlien enkelit 70-luvulta? Uudelleenlämmitetyt enkelit tv:ssäCharlien enkelit näyttävät taitojaan vakoilussa, naamioinnissa ja itämaisissa taistelulajeissa.

Stara

• Puolustusvoimilta sykähdyttävä F-35A Lightning II julkaisuIlmavoimat on nyt julkaissut upean videon, jossa esitellään sen
                                                • Puolustusministeri Antti Häkkänen kielsi kiinteistökauppoja: ”Riskejä turvallisuudelle”Puolustusministeri Antti Häkkänen on estänyt jälleen kuusi kiinteistökauppaa, joissa
                                                • Neljä heijastinta testattiin – kaikissa ilmeni puutteitaHeijastimen käyttö on tärkeää syksyisin ja talvisin pimeän aikaan ulkona

Etkö löytänyt etsimääsi?

Aloita keskustelu
                                                Suomi24

Suomen suurin keskustelupalvelu

Palvelut

• 24Keskustelu
                                                • 24Treffit
                                                • 24Viihde
                                                • 24Chat
                                                • Hyötylinkit
                                                • Reseptit
                                                • Horoskooppi
                                                • Lainaa

Ohjeet ja palaute

• Palautelomake
                                                • Opastus
                                                • Säännöt
                                                • Keskustelu Suomi24:stä

Kaupallinen yhteistyö

• Auto1 Vaihtoautot
                                                • TV-ohjelmat
                                                • Sanakirja
                                                • Tietosuojaseloste
                                                • Käyttöehdot
                                                • Evästeasetukset

© 2026 Suomi24, osa City Digitalia