Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
125
Kommenttia
16099
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eikös ne ylimääräiset lomat ole kevään ja kesän korvilla ihan ok juttu..? Jos on pinkka kunnossa...
Meillä vaikutti noi trulli eiku trumpin tullisekoilut.. tilauskanta romahti. Tosin mulla on piisannut töitä jaettavaksi asti. Kiina ja eurooppa vetää, jonnin verran jenkitkin.
Jos mulla olisi rahaa, en pistäisi pahitteekisi pientä ylimääräistä lomaa. No, pistävät sitten mieron tielle varmaankin kunhan taas sellaista keksivät. Minuthan siis on irtisanottu kolmesti tästä nykyisestä työpaikastani.. ja juu ei ole kauheasti luottoa työantajaan joka puliveivaa työsuhteellani.
Minkäs merkkinen sun juniorisi on? Rotikka? Bullmastiffi?
15.04.2026 00:27
Perimmiltään kaunis ajatus. Mutta henkilökohtaisesti olen aikalailla teflonia, eikä asiattomuudet häiritse silloin kun ne osuvat minuun. Pystyn sivuuttamaan moiset kokonaan tai itse ilmaisemaan asiattomuuksista.
Ajatuksena se, että puuttuisimme palstakiusaamiseen porukalla jo toimii periaatteessa, sillä kun homma alkaa törkeäksi joku älähtää kumminkin. Viimeisimpänä tämä yksärin maalitus.
Siinä olet oikeassa, että täällä tulisi kaikilla olla oikeus ilmaista itseään, myös niillä herkemmillä. Valitettavaa, jos kirjoittajia katoaa kiusaamisen takia ja sitä en halua. Erilaisuus on rikkaus ja juurikin sen takia haluaisin suojella palstaa kuten sinäkin. Mutta ideasi on maho.. liian wokea ja se taas rikkoo diversiteettiä jos joukkoudumme kiusaajia vastaan.
Palstatrollaus on osa palstaa, valitettavaa, mutta kuuluu tähän kuvioon. Sellaiseen suoranaiseen maalittamiseen ja vainoamiseen täällä kyllä puututaankin yhteisönä.
Kuten avauksessani sanoin, kaunis ajatus, valitettavasti ei kuitenkaan toimiva tuollainen joukkopuolustaminen. Ja muutenkin, itse en halua alkaa palstapoliisiksi.
15.04.2026 00:12
No en laisinkaan .. minähän olen palstan virallisen epävirallinen miesasianainen .. :)
14.04.2026 13:01
Yksilöllistä ymmärtääkseni. Erektio-ongelmat on normaaleja satunnaisesti ja toisilla se jää korvien väliin ja siitä tulee oravanpyörä. Toisilla impotenttius on elimellistä eli tarkoitan eturauhasvaivoja. Ja elintavat vaikuttavat myös.
Jos vähääkään mietityttää, kävisin urologilla hakemassa tietoa sillä varsinkaan eturauhasen kanssa ei kannata leikkiä. Yhdeltä ystävältäni leikattiin eturauhanen ja hänestä tuli impotentti.
Käyväthän naisetkin gynellä säännöllisesti, miksipä ikääntyvä mies ei menisi urologille tutkituttamaan itseänsä. Sama juttu.
14.04.2026 02:12
Meillä on tässä Sinkkulat. Pieni yhteisö jonne kaikki halukkaat ovat tervetulleita. Sinkkulassa saa olla ihan oma itsensä, siitä kyllä välillä vähän vinoillaan, mutta sillain lempeän leikkisästi.
Sinkkulasta saa myös apua ja tukea niin arjen pieniin kuin suuriinkin ongelmiin, ei tarvitse kuin kysyä. Ja mikä parasta, Sinkkulaan tullaan vapaaehtoisesti, mikään ei pakota osallistumaan.
Sinkkulat koostuu erilaisista ihmisistä erilaisissa elämäntilanteissa ja takuuvarmasti löytyy mielipiteitä joka lähtöön. Mikä on erinomainen juttu.
Sinkkula on hyvä paikka niin kauan kuin haluamme pitää sen sellaisena. Omalla pössiksellämme vaikutamme siihen joka päivä kun osallistmme Sinkkuloiden rientoihin. :)
14.04.2026 01:59
No jos haluat noin, niin painu hiiteen siitä sitten. Minä olen iloinen ihmisistä täällä palstalla. Suurin osa loistotyyppejä. Omanlaisia ja erikoisia.
Pidän rikkautena sitä, että voin keskustella erilaisten ihmisten kanssa. Ihmisten, jotka eivät ole arkielämääni kuuluvia ja jokapäiväisiä. Täällä on mielenkiintoisia persoonia, hauskoja tyyppejä ja olenpa täältä löytänyt rakkaudenkin. Ystäviä ja veljen. Ihmisiä.
Saanko kysyä mitä hittoa sinä täällä teet jos et kerta arvosta palstaa pätkääkään?
Minä arvostan paljonkin, enkä häpeä myöntää sitä.
13.04.2026 21:11
Minneen kuvia kumartele.. tykkään elukan persoonasta.. just hyvä.
Sikseen jos tykkäämisestä on kyse, niin mulle kelpaa vaan k&k.
13.04.2026 21:02
Näin on näppylät. Niin moni asia on vain turhaa. Se, miten oon ja elän, se merkkaa.
Toki jo viitsisin, voisin haluta enemmän. Ei huvita. Näin on hyvä.
13.04.2026 20:56
Harmaa ja pölyinen munanjatke!
Hyvä että pesit ja vahasit sen kaikella hellyydellä.. siis trolliautosi.
Eli siis minähän tiedän autoista vain sen, että sen pitää liikkua eteen ja taakse, sekä sen, että siinä pitää olla viisi pyörää.
Juu, otin koko lomani iisisti ja lepäsin. Tuli ihan tarpeeseen. Toiset sanovat polttavansa kynttilää molemmista päistä, minä olen vielä mennyt halkomaan ne päätkin. Nii-i.
No eka kvartaali oli ja meni, nyt pitäisi olla pikkuisen rauhallisempaa tämä kuukausi ja si taas räjähtää toisen kvartaalin loppua kohden. Mut kaikesta huolimatta, minun pitäisi tehdä vähemmän töitä. Ei vain osaa.
13.04.2026 19:24
Mutta hei, olisi jäänyt tutustumatta tämän palstan ihastuttaviin persooniin. Ilman nettiä en olisi suhteessa pujottelijaan, en olisi tavannut häntä koskaan kuten muitakaan ihania palstan persoonia.
Ajatusmaailmani olisi suppeampi, olisin mieleltäni köyhempi ja varmaankaan en olisi näin onnellinen, mitä nyt olen. Ja juu, en käytä somea tätä palstaa enempää. Mutta netti on jokapäiväisessä arjessa mukana. En pääsisi edes työpaikalle ilman nettiä. Musiikki jota kuuntelen päivittäin tulee netistä. Koko elämäni kiikkuu nettiyhteyden varassa.
En ole puhelinaddikti, mutta koko elämäni on puhelimessa. Siis tässä pienessä tietokoneessa jota kannan mukanani lähes kaikkialle. Ja mitäänhän tällä ei pysty ilman nettiä.
Olen hieman vanhanaikainen luonteeltani, vihasin sitä, kun netti alkoi yleistymään, että www sitä ja www tätä. Se otti päähän. Kunnes isäni puoliväkisin tyrkytti meille tietokoneen.
Totuin ja opin käyttämään sitä pikkuhiljaa.
Kännykän hommasin vasta 2012 ja älykännyköitä vastustin viimeiseen asti. Älykännyn hommasin 2017 ja olen tottunut siihen hyvin. Niin hyvin, etten enää pärjäisi ilman.
Ja kännyllähän ei tee mitään ilman nettiä...
13.04.2026 18:38
Mutta kun olet sellainen mielenkiintoinen ihminen. Sillain ihan tavallisella tavalla. :)
13.04.2026 17:54
Häh??
Siis "velkavetoinen 2,5 l korkeapsineturbo nyt niin kummoinen kone ollutkaan"
Mä en puhu autoa. Olen ajokortiton, autoton ja ajokokemukseton.
Mulla on joka matkalla kuljettaja, joka ajaa minut määränpäähäni.. tai no.. sillain aika liki sitä minne olen menossa, riippuen dösiksen sijainnista matkani kohteeseen nähden. :)
Juu, kyllä fiilikset ihan eri sfääreissä. Olin lomalla päästäistä edeltävän viikon ja lepäsin kunnolla. Nukuin lähes ympäripyöreästi pari päivääkin.
Nyt taas jaksaa ja elämä hymyilee.
Olin tosiaan aika alavireinen ihan uupumuksesta, mutta se vaihe meni ohi. Nyt pitää vaan katsoa, etten uuvuta itseäni taas.
Minulla on paha tapa tehdä liikaa töitä, en ole työnarkkis, olen työmasokisti.
Kevään myötä alkaa taas mullakin sellainen sosiaalisempi vaihe. Tässä jo sovittuja menojakin alkaa olemaan. Heräilen koomastani.
Mikä auto sulla on? Trollimobiilina siis? Oikeastaan en ole kiinnostunut, mutta kuitenkin olen. Jäi niin hämäräksi toi sun audikuskille aivoverenvuoto -juttu.
13.04.2026 17:52
No juu, kyllä mullekin maistuisi tuollaisesta kakkuvalikoimasta...
13.04.2026 17:29
Olen saavuttanut jotakin korvaamattoman upeaa, johon kaikki eivät pääsekään.
Sisäisen rauhan. Rakkauden itseäni ja elämää kohtaan.
13.04.2026 17:26
Siis ihan tavallinen palstapörriäinen.. eiku peikko.
Kerroppa vielä tuo mistä olet löytänyt yleisöpuhelimen? Sellaisen historiallisen reliikin minäkin haluaisin nähdä.
12.04.2026 13:10
Sulla on hyvä pössis! Hyvä juttu.
12.04.2026 07:51
Voi tosiaankin. Tämä nykyinen pomoni taitaa jopa arvostaa muutakin työpanostani kuin mittatikkuuttani.
Teinhän talolle viime viikollakin rahaa niin perkuleesti. Siinä mielessä olen osaston arvokkain työntekijä. Mutta en halua ajatella asiaa noin. Se on vain duunia.
Edellisten esihenkilöiden alaisuudessa työmoraaliani käytettiin hhväksi. Eräs esihenkilöistäni kehtasi jopa sanoa että
"Tee vähemmän töitä" .
Nykyinen kiittelee ja osoittaa arvostustaan monin tavoin. Tietää että laitan tosiaan peliin itseni joka hitsin päivä. Mutta on tosiasia, että teen liikaa töitä.
Olen siitä erikoinen tapaus, että tykkään työnteosta, mutta vähemmälläkin selviäisin.
12.04.2026 07:37
Epätavallinen. Kyllä, omasta mielestäni olen.
Koko lähipiirini myöntää tämän. Olen exsentrinen persoona. En kunnioita normikäytäntöjä, olen siis huonokäytöksinen ja jopa törkeä kun poikkean normaalista.
Kunnioitustani normaaliin kanssakäymiseen ei ole, vaan olen irroittautunut sosiaalisesta normistosta ja vähät veisaan mitä minusta ajatellaan. En kulje massan mukana vaan valitsen polkuni itse. Arjessa ja elämässä.
Sosiaalinen paine on asia jota en tunne, olen vapauttanut itseni siitä jo penskana. Eli olen outo. En myöskään pelkää asettua vastateloin yleisen mielipiteen kanssa jos niin tunnen oikeaksi. Uskallan olla eri mieltä ja tunnustaa myös virheeni sekä puutteellisuuteni.
Rakastan elämääni tälläisenään, kun saan olla ihan oma itseni. Se, pidetäänkö minusta, on täysin epärelevantti kysymys ja siksi olen outo.
Mutta kaikessa epätavallisuudessani olen kuitenkin pohjimmiltani hyvin tavallinen minä itse. Eli kysymyksesi on kompa.
11.04.2026 21:03
Ihana sinä!
Olen harvinaisen samaa mieltä siitä, että asiallinen ja toista kunnioittava tulee olla, vaikka asioista oltaisiinkin eri mieltä.
Saa vääntää ja saa olla eriäviä mielipiteitä. Saa olla erilaisia ilmaisutapoja ja yksilöllisiä persoonia. Kaikki tälle palstalle mahtuu.
Henkilöhyökkimiset ovat vsin turhaa kuraa. Sitä emme tänne pieneen yhteisöömme kaipaa.
Itse jätän arvoon arvaamattomaan kaikki minuun kohdistuvat hyökkäykset. En piittaa pätkääkään. Mutta sivusta on vaikeaa katsoa, kun toista kiusataan järjestelmällisesti.
Olemme kaikki anonyymejä palstalaisia, mutta kuten itse sanoit, jokaisen kirjoituksen takana on tunteva ja ajatteleva ihminen. Se tulisi kaikkien muistaa.
11.04.2026 20:47
No minähän en ole kovinkaan älykäs, joten mikäpä minä olisin tuohon vastaamaan.
Olen testien mukaan ihan tavan tallaaja älykkyyteni puolesta.
Vaikka olisinkin älykkäämpi, en lähtisi arvailemaan muiden kirjoittajien älykkyyttä muutaman sanasen perusteella.
11.04.2026 14:45
15 / 805