Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
105
Kommenttia
14321
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hei..sellaisen vaikutelman olen saanut. Mikään maailmassa ei tee siitä todenperäistä.
Aika vähän sä avaat itseäsi täällä, vaikka aktiivijäsen oletkin.
Muistan kun aikanaan kerroit niistä hautuumaista, mutta muuten olet hieman mysteeri.
29.07.2025 20:18
Jaahas.. on minua monaksi kokoni puolesta sanottu.. munanmittaiseksi ja vaahtosammuttimeksi ja ties miksi.
Kolpakon mittainen!?!
Okei okei! Pappa yrittää ja yritykseksi se jääkin!
Sydän on mulla paikallaan ja rintaani se mahtuu vaikka suuri onkin.
Ja nyt mua kaduttaa.
29.07.2025 20:15
Danke. Sulle kans hyvää jatkoa .. senkin rahjus.. :)
Mulla on jo melkein, SIIS melkein ollut sinua ikävä.
Voit paukutella henkseleitäsi sit ..
29.07.2025 19:40
Juu. Kiitos. Velkaakaan ei ole enää kuin 28 tonnia. Eli kohta, ei tosin ihan piakkoin voin sanoa omistavani tämän.
29.07.2025 19:34
Mulla on sellainen on-off kytkin.. ajattelen asioita vasta kun mulla on aikaa siihen hommaan. Joskus huomaan ajattelevani asiaa liikaa ja meneväni solmuun. Monasti purankin tuon sitten palstan avulla. Usein saankin asian siten jäsenneltyä paremmin.
Vaikutatkin ajattelevaiselta ihmiseltä. Tosin olen saanut sinusta myös joustamattoman ja yksioikoisen kuvan. En tiedä miksi, mutta sellaisen vaikutelman olen saanut.
Mutta se, mitä sinussa arvostan, että annat mielipiteesi tulla suoraan ja kiertelemättä. Mikä on aina hyvä juttu.
29.07.2025 19:30
Asun jo unelmakodissani. Tilava yksiö omalla pihalla, kaupungin keskustassa ja järven rannalla. Kaikki lähellä, ei isoa kämppää siivottavana, oma hyötypuutarha, hyvät liikenneyhteydet joka suuntaan. Kauppakeskukseen 50 m ja komea puistoalue ympäröi asuinaluettani. Rauhallinen, mutta ei totaalikuollut. En vaihtaisi pois.
29.07.2025 19:22
Juuri tuota tarkoitin.. minäkin luulin ennen, että kaikki ihmiset tykkäävät uppoutua omiin ajatuksiinsa.. ei se mene niin.
Meitä ihmisiä on hyvin monenlaisia ja teen parhaani yrittääkseni ymmärtää sitä. Tämä palsta on avannut silmiäni ihmisten erilaisuudesta ja paljon.
Ennen palstaa oletin ihmisistä paljonkin asioita. Nykyään mieleni on jo sen verran avartunut etten enää harrasta moista niin paljon. Välillä todellakin edelleen yllätyn, omista ennakkoasenteistani tai oletuksistani.
Ihmiset osaa yllättää.. toisinaan positiivisesti ja toisinaan melko ikävästikin. Tärkeintä on kuitenkin aito ja rehellinen ajatusten vaihtaminen. Ei minulle ole tärkeää kuka on oikeassa tai väärässä. Täysin merkityksetöntä loppupeleissä.
Toi on aika paha, että olet noin hajamielinen ajatellessasi. Tavallaan hellyyttävän ihanaa, mutta sinun pitää keksiä on-off kytkin. Kun olet liikenteessä .. oli yö tai päivä.. skarppina pitää olla.
Mä opin oikeastaan kunnolla vasta ajattelemaan kun olin sänkypotilaana n. kolme kuukautta. Ei toiminut kroppa tai näkö.. kuulokin vain puolittain. Ei ollut muuta kuin omat ajatukseni seuranani.
Ainahan olen ollut ajatuksiini uppoutuvainen, mutta tuo aika opetti rakastamaan omia ajatuksiani.
Kiva kuitenkin löytää kanssahenkilö, joka pitää ajattelemisesta.
29.07.2025 19:16
Niin.. meitä on niin erilaisia ihmisiä ja siinä piilee se elämän suola.
Se mikä sopii toiselle onkin ihan sopimatonta toiselle.
En se minäkään ole mikään Suuri Ajattelija, joka ratkoo kaikki maailman ongelmat. Ihan tavallisia juttuja kelaan.
Ajatteleminen on vaan minusta tosi kivaa. Arkena ei juurikaan ole aikaa syventyä asioihin, kun touhua piisaa tai sit on vaan liian väsynyt, eikä jaksa.
Ikävät asiat tulee mulla neutralisoitua ajattelemalla. Kelaan ne läpi ja jatkan elämääni. Annan anteeksi ja unohdan.
Toi jing ja jang.. niin se kuvastaa tasapainoa ja kaksinaisuutta. Sitä että ymmärtää että asioilla on aina kääntöpuolensa. Oppia näkemään asioita itsensä ulkopuoleltakin. Minullakin työsarkaa siinä vielä ihan riittämiin.
29.07.2025 18:55
Kiitos.. onkos se ukkopaha joka siellä toivottelee?
29.07.2025 18:45
Minulla on vain kattotuulettimet ja toimimaton tuuletus ikkunan kautta. :)
Kattovalaisintuulettimista maksoin joku 400 ja niiden asennuksesta semmoinen 500.
Voisin toki hommata ilmalämpöpumpun, mutta en halua. Eikä minulla tätä nykyä olisi edes varaakaan...
29.07.2025 16:42
Ikävät asiat ovat osa elämää. Siinä missä mukavatkin.
29.07.2025 16:37
Tapa ajatella on osa sinua itseäsi. Jos joku ei tykkää siitä, niin se on hänen häviönsä. Mitäpä sitä turhaan viilaamaan.. toki ymmärrän jos alattelumallissasi olisi jotakin oikeasti poikkeavaa, niin sitten.
Paree kuitenkin olla ihan oma itsensä, silloin haaviin tarttuu vain ne aidosti kiinnostuneet fisut.
29.07.2025 16:36
Mun yläkettan naapurilla oli sellainen tuuletusikkunaan laitettava härveli aikanaan. Piti ihan helkutinmoista meteliä ja puhalsi kaiken kuuman ilman alakerran tuuletusikkunalle.
Eli jotkin säännöt on oltava .. muuten homma menee ihan kuin villissä lännessä.
Vitutti ihan vietävästi toi tilanne, mutta en viitsinyt valittaa. Onnekseni meidän järkevä taloyhtiömme hallitus laittoi melurajan ja säännön siitä, ettei se saa näkyä ulospäin.
Joten yläkerran naapuri siis joutui poistamaan poistoputken roikkumasta alakerran tuuletusikkunan päältä. Olin tyytyväinen.
Se, ettei ole mitään sääntöjä suosii halvempia malleja,jotka valitettavan usein ovat hyvin meluisia. Ja ne, joilla ei ole varaa ilmalampöpumppuun ollenkaan, joutuvat tuulettamaan ovet ja ikkunat auki, mikä altistaa sille melulle. Eli hyvät säännöt meillä on.
29.07.2025 10:47
Meillä se ohjautuu parvekkeilta sadevesiränneihin. Sillä jotta härvelin saa asentaa, on se asennettava piiloon parvekkeelle ja sieltä taas on yhteys sadevesiränneihin.
29.07.2025 10:34
Eläs nyt Timppa öyhötä.. juo välivesi ja pieraise. Kyllä se siitä.
29.07.2025 09:57
Totta.. vasta nyt hokasin itse tuon yksityiskohdan. Talonmies, unohdettu ammatinharjoittaja.
29.07.2025 09:53
Meillä on jokunen asentanutkin.. säännöt ovat sellaiset, ettei se saa näkyä tai kuulua. Eli rajoituksena on sijoittelu ja melutaso.
29.07.2025 09:51
Loistava tarina. Kiitos siitä.
28.07.2025 23:16
"Mättähällä metsän, kannon kupeella lehvistön alla, siellä on hyvä olla pikku pikku pirpanan, metsän huumaa, kuppi kuumaa, siinä salaisuus nirvanan"
28.07.2025 18:33
Ymmärtääkseni murehtimiseen voi jopa kuolla. Huoli ja murhe nostaa stressitasoja, mutta en ole alan ekspertti. Ihan mutua.
Jos ei ole hienovaraista tapaa sanoa, niin täräyttää suoraan. Ei se siihen kuole.
Saattaa vaan alkaa murehtimaan sitäkin.
28.07.2025 17:16
15 / 717