Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
125
Kommenttia
16099
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hurjapäisyytesi alkaa rauhoittumaan. Ikä.. se samperi ottaa sinustakin.
13.11.2023 20:28
Toi on hyvä. Pimeä on kuin lämmin peitto, joka syleilee tuttavallisesti.
13.11.2023 20:27
Hyvä juttu, ettet pelkää pimeää. Se olisikin sinulle ihan mahdoton ajatus. Kaikkivoipa Timppa.
13.11.2023 20:25
Niin .. me ollaan kuitenkin päiväeläimiä. Emme ole sopeutuneet yöelämään. Pimeän aikaan keinovalot luovat rakenteen, jossa kykenemme toimimaan.
13.11.2023 20:24
Minäkin olen keski-ikäinen ja aina pelännyt pimeää. Toki sen asian kanssa on sinut ja joskus nautin kovastikin pimeässä olemisesta.
Niitä kauhun väristyksiä vaan tulee silloin tällöin.
Ei voi mitään.
Monasti mielikuvitus tempaisee jostakin kauhuelokuvasta joitakin vaikutteita, joista sitten se pimeän pelko saa pontta ja tuulta alleen.
13.11.2023 20:22
Höh.. voi sinua ja sinun saalistuksiasi.. :D
13.11.2023 20:16
Ei kai nyt sentään mielenvikaisuudesta ole kyse. Nykymaailmassa harvemmin on tarvetta pelätä pimeää.
13.11.2023 20:15
Totta. Tähtiä ei voi katsella muutoin kuin pimeässä.
13.11.2023 20:13
Juu.. tuo on tavallaan eri asia, mutta sama asia. Enhän minäkään pelkää pimeää sinällään.. on ihanaa kun on pimeät illat ja yöt. Mutta se pelko sitä tuntematonta vaaraa kohtaan, joka pimeässä lymyilee.
Esimerkiksi .. pentuna pidettiin spiritismi-istuntoja kynttilän valossa vessassa ja vielä tänäkin päivänä pelkään pimeän wc:n peiliä. Aivan turha ja epärealistinen pelko, mutta jos en näe, mitä siinä peilissä on, pelkään sitä.
Tiedän, ettei pelolleni ole mitään syytä.
Tuollainen kun koira varoittaa pimeässä, on pelolle jokin looginen ja olemassa oleva syy. Pelko on perusteltua.
13.11.2023 20:11
Juu.
Ei ole rakentavaa keskustelemista haukkuminen ollenkaan.
13.11.2023 20:02
Juu.. siinä artikkelissa oli just toi. Pimeän kätkemät vaarat. Evoluutio on suosinut pimeää pelkääviä päivälajeja ja siksi yhä edelleen ihminenkin pelkää pimeää. Varsinkin lapsena, mutta pimeän pelkääminen on mahdollista myös aikuisenakin.
Ajatellut, että olen ihan nöösi kun pelkään pimeää, mut se tuleekin aivojen primitiivisemmästä puolesta.
13.11.2023 20:01
Niin.. mutta onko se aito kohtaaminen kuitenkaan ..?
En pysty tai jaksa uskoa muutaman minuutin aiheuttavan aitoa ihmisen kohtaamista. Satunnainen hetki ohikiitävässä ajassa.
Toki noin voi olla, joskus. Jokainen ihminen, jonka tapaat. En todellakaan usko, että kohtaat heidät kaikki, vaikka itse uskoisitkin olevasi pro.
Ja vaikka olisitkin kuinka pro, en silti usko siihen, että aito kohtaaminen tapahtuu joka kerta. Sula mahdottomuus.
Itse kohtaan harvoin ihmisen.. sellaisen joka on minulle niin merkityksellinen, että haluan kohdata hänet. Sellaisen, jonka haluaisin tuntea ja ottaa osaksi elämääni.
Minulle ihmisiä vaan tulee ja ihmisiä menee. Harvan heistä edes kohtaan aidosti. Satunnaisia tuttavuuksia ilman sen syvällisempää merkitystä.
13.11.2023 19:56
Sä oot camel boots nainen. Tai siis naisoletettu, joka kulkee omia polkujaan. :D
13.11.2023 19:45
Mutta ovatko he tulleet osaksi elämääsi? Tapaat ihmisiä ja kohtaat heidät. Keskustelet ja olet läsnä. Samaistut ja ymmärrät. Jäävätkö he elämääsi vai ovatko vain hetken huvi?
13.11.2023 19:24
No.. nähdäkseni oikeaa tapaamista tapahtuu harvoin. Sellaisia siis kun ihminen oikeasti kohdataan.
Ihmisiä tulee ja ihmisiä menee, mutta monenko sitä on oikeasti kohdannut. Sillain aidosti.
13.11.2023 19:06
Ai että oikein harrastamaan..? Elä ny.. pilaat vielä maineesi viilipyttymäisenä herrasmiehenä.
Joku voipi lukea kaksimieliset juttusi limaisiksi.
Olet sen verran fiksu, että jätä noi hommat kooveeämmälle. Se on limaisten kaksimielisyyksien kunigas. Ja todella harvinaisen lahjakas siinä hommassa. En eläissäni ole törmännyt niin lahjakkaaseen tyyppiin sillä saralla.
Mutta teet kuitenniin kuin parhaaksi näjet.
13.11.2023 18:59
No höh.. citykaniinina 8/12 on huippusuoritus.. sieniin jouduin vastaamaan sokkona, kun kuvat ei latautunut. Mutta väärin se olisi mennyt vaikka olisi latautuneetkin. En meinaan tiedä sienistä muuta kuin että niitä saa säilyketölkissä pilkottuna. Juu ja tuoreina valkoisina palleroina..
Tarvitsen seurakseni eräjorman jos metsään lähtisin...
13.11.2023 18:52
Öh.. mulle toi hatutus töissä on sellaista kaikenkattavaa nykyisin. Olisin lähtenyt menemään jo, mutta kun eivät päästäneet. Mulla jo tiedossa toinen työpaikka ja ne joutuu nyt minua venaamaan. Todella inhottavaa toimintaa työnantajalta tälläinen.. mut kyllä mä tämän loput 4.5 kk jaksan jollakin tavalla.
Olenhan jaksanut jo tätä jaskaa 12 vuotta. Muutama kuukausi ei paljon enää paina.
Ymmärrän tuon tunteen, että työ itsessään antaa paljon.. olen ollut sellaisissakin työpaikoissa, mutta oma tunnollisuus ja sellainen velvollisuuden tunne ovat sen verran mittavia, että hyvälle työnantajalle saatan omistautua aika lahjakkaastikin.
Nyt kun olen sinkku ja velvollisuuteni on minimissä, voi käydä niin, että seuraava työnantajani saa holistisen työmasokistin. Olen aina tehnyt paljon töitä ja se on osa minua.
Minä itseasiassa pidän työn tekemisestä ja haluan tehdä työni hyvin. Laatu on minulle tärkeää. Saatan jopa omistautua työnantajalle.. riippuu osatekijöistä.
---
Kyllähän teinin kanssa pitääkin kipakoita tilanteita syntyä.. mulla oli just sellainen taas omani kanssa. Hän haukkui minut ihan pystyyn ja mä olin ihan että häh.. en todellakaan ansainnut sitä.
No kundi oli isäänsä suivaantunut ja kosti sen minulle. Tuossa kävi syömässä ja pyyteli anteeksi. Ja valtakunnassa taas kaikki hyvin.
Tosin on raivostuttavaa toimia sylkykuppina, mutta kenelleppä muulle hän purkaisikaan pahaa oloaan. Olen olemassa häntä varten. Äidin rakkaus.. onko mitään suurempaa ja äärettömämpää..?
13.11.2023 18:37
No mun duuni on jaskaduunia, ei siihen kannata laittaa itseännä kiinni. Toisin on sellaisten duunien kanssa joista nauttii. Se ny riippuu miten elämä kuljettaa. En viihdy työssäni ja onkinnsiunaus että se loppuu viiden kuukauden päästä. Saisi kyllä loppua vaikka heti.. ei haittaisi ollenkaan.
Toisaalta mun yksi motoista on, duuni se on jaskaduunikin.
Oih.. mä olen jopa hyvin kade sinulle noista lämpimistä hellyyden ja rakkauden hetkistä poikasi kanssa. Kuulostaa taivaalliselta.
Meillä poitsun kanssa niin paljon käytännön hoidettavaa, että tuommoisia hetkiä ei juuri ole.
Mutta pääsen nauttimaan tuosta siipeillen sinun kustannuksellasi. Kiitos.
13.11.2023 05:45
No hyödyllistähän tuo on. Toisin kuin palstailu.
Kiva kuulla, että voit jo paremmin.
12.11.2023 20:20
322 / 805