Moni meistä rakastaa hemmotella muita, mutta mitä sinä teet hemmotellaksesi itseäsi? Millaisista asioista sinulle tulee erityisen hyvä olo?
Miten hemmottelet itseäsi?
253
1543
Vastaukset
- Anonyymi
Rankaisen itseäni ankaralla fyysisellä työnteolla jonka jälkeen lämmitän pihasaunan. Saunan jälkeen hyvä olut ja silikonikokoelman kimppuun :))
-keinovaginamies-- Anonyymi
Hah. Voi hlv. Luin yhdellä silmälläni, että siilikokoelman kimppuun. 🦔
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>simiti<No, erheyksiä sattuu.
Minä olen kuule eläinrakas ihminen, mutten tuolla tavalla :) Siinä voisi sattua miestä sekä siiltä.
Tiedätkö muuten millä kahdella eri tavalla siilit parittelevat?
-keinovaginamies- Fyysinen tekeminen antaa kyllä usein ihanan olon, mutta ei sillä kannata itseään rankaista. Pihasauna kuulostaa kadehdittavan ihanalta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, erheyksiä sattuu.
Minä olen kuule eläinrakas ihminen, mutten tuolla tavalla :) Siinä voisi sattua miestä sekä siiltä.
Tiedätkö muuten millä kahdella eri tavalla siilit parittelevat?
-keinovaginamies-Ööh. En tahallaankaan kuukleta. Yhden tavan luulisin tietäväni ja luultavasti tämä on joku hauskuusjuttu.
>simiti< - Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Fyysinen tekeminen antaa kyllä usein ihanan olon, mutta ei sillä kannata itseään rankaista. Pihasauna kuulostaa kadehdittavan ihanalta!
Sisälläni asuva masokisti ja työhullu vaatii välillä päästä pintaan, muuten elämä on liian pliisu ja nössö.
-keinovaginamies- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sisälläni asuva masokisti ja työhullu vaatii välillä päästä pintaan, muuten elämä on liian pliisu ja nössö.
-keinovaginamies-No vtu kerro jo se siilien juttu!
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No vtu kerro jo se siilien juttu!
>simiti<:))
Sori. Elämässä on aina välillä näitä häiriötekijöitä.
No tietysti varovaisesti tai tuskaisesti.
-keinovaginamies- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
:))
Sori. Elämässä on aina välillä näitä häiriötekijöitä.
No tietysti varovaisesti tai tuskaisesti.
-keinovaginamies-😁 no tokihan. Mutta kerronnpa ihan oikean tapauksen kun luonto tuli toosi lähelle.
Vuosia sitten talitintti oli jostain raosta tullut pörräämään lasitetulle psrvekkeelleni. Tietenkin päätin auttaa ja avata parvekkeen lasin.
Laitoin päähäni varuilta motocross kypäräni ja riensin auttamaan tinttiä.
Ei mennyt suunitelmani mukaan. Kun avasin parvekkeen oven, niin se pöljä lensi sisälle. Siinä se sitten pörräsi pitkin huoneistoa paniikin omaisesti.
Avasin kaikki parvekkeen lasit ja oven. Viimein se pörräsi ulos vapauteen. En tiedä kumpaa jännitti enemmän. Sen onneksi ei enää Maine Coon kisuliinini ollut hengissä. Se kymppikiloinen iso paskiainen olisi syönyt sen ruotoineen ja etsinyt lisää. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Maine_coon
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
-keinovaginamies-Ymmärrän. Minäkin pidän tunteesta, että käyn ensin esim hikisellä lenkillä ja vasta sen jälkeen rentoudun. Se tuntuu jotenkin erilaiselta kehossa, kuin ettei olisi tehnyt mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>simiti<Mulla on Siilimaailmassa oma jo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on Siilimaailmassa oma jo.
Tiedätkö kuinka minun kieroutunut mieleni haluaa koko ajan lukea tämän viestin?
-keinovaginamies?
- Anonyymi
Noh joo. Anteeksi vaatimattomuuteni, mutta joskus teen paahtoleipää juustolla.
Kerran olin aivan hulluttelu päällä ja laitoin päälle venäläistä metvurstia. Ja kiljukauloille tiedoksi, että tuo on tuotteen nimi eikä liity Venäjään.
Itse pidän kyseisestä metvurstista ja siinä on hiukan myös hevoisen lihaakin.
>simiti<Ei tarvitse pyydellä anteeksi, jokainen hemmotelkoot itseään kuten parhaaksi näkee 😊 Paahtoleipähän on oikein mainiota syömistä 🤗
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Arvasin, että hevoset on sinulle tärkeitä. :o)
Toki toki. Asunhan raviradan vieressä. Kesäisin on hassua kun parvekkeella kahvilla kuulee ravit livenä.
Edesmennyt naisystäväni oli entinen raviohjastaja. Ihan pohjoismaiden kärkeä. Joka tapauksessa piti hänen kanssaan mennä katsomaan kopukoiden kisaa.
Tietenkin lisäsin jännitystä ja veikkasin vitosella voittajaa. Naisystävä pyöritteli päätä ja sanoi kuka voittaa oikeasti.
Noh sinne meni vitonen ja nöyrästi myönsin hänen olleen jälleen oikeassa. Mutta sainpas illalla.. teetä ja voileipää...
Toki toki. Asunhan raviradan vieressä. Kesäisin on hassua kun parvekkeella kahvilla kuulee ravit livenä.
Edesmennyt naisystäväni oli entinen raviohjastaja. Ihan pohjoismaiden kärkeä. Joka tapauksessa piti hänen kanssaan mennä katsomaan kopukoiden kisaa.
Tietenkin lisäsin jännitystä ja veikkasin vitosella voittajaa. Naisystävä pyöritteli päätä ja sanoi kuka voittaa oikeasti.
Noh sinne meni vitonen ja nöyrästi myönsin hänen olleen jälleen oikeassa. Mutta sainpas illalla.. teetä ja voileipää...
>simiti<Enon kaveri tietää mitä veikata raveissa... se pysyy Bemareissaan ihan ravivoitoilla. :oD
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Enon kaveri tietää mitä veikata raveissa... se pysyy Bemareissaan ihan ravivoitoilla. :oD
Ei kisapäivänä tuonnekkaan ihan millään Ladoilla ajella. Silloin kun tyttö oli pikkuinen, niin Sin Moo Do Hapkidon lisäksi harrasti kouluratsastusta.
Ei minua pelottanut se hapkidon hakkaaminen ja opit tappamiseen. Se minua pelotti, kun ratsastustunnin jälkeen piti se hemmetin maapallon suurin kaakki viedä pilttuunsa.
Onneksi se hepoinen oli jo tottunut ja kokenenut vanha rouva. Kerran sanoin sille, että syöhän nyt kunnolla rehua. Mä haen kaljan kaupasta. Hevoinen katsoi mua suoraan silmiin ja sanoi PRHHHH.
Ei kisapäivänä tuonnekkaan ihan millään Ladoilla ajella. Silloin kun tyttö oli pikkuinen, niin Sin Moo Do Hapkidon lisäksi harrasti kouluratsastusta.
Ei minua pelottanut se hapkidon hakkaaminen ja opit tappamiseen. Se minua pelotti, kun ratsastustunnin jälkeen piti se hemmetin maapallon suurin kaakki viedä pilttuunsa.
Onneksi se hepoinen oli jo tottunut ja kokenenut vanha rouva. Kerran sanoin sille, että syöhän nyt kunnolla rehua. Mä haen kaljan kaupasta. Hevoinen katsoi mua suoraan silmiin ja sanoi PRHHHH.
>simiti<No mä en hevosistä välitä muuten kuin meetwurstissa...oon niille erittäin allerginen. :oD
Oi kuinka ihana kysymys, kiitos. 🤗
En nyt tiedä onko se hemmottelua, mutta ostan itselleni kukkia. - Nykyään, kun teen säännöllisesti etätöitä ja vietän siis kotona paljon enemmän aikaa kuin vuosiin, ostan säännöllisesti kimpun tuoreita kukkia olohuoneeseen, missä näen ne koko ajan; keittiöstä ja työhuoneestakin. Värikkäitä kimppuja.
Neljän viikon välein lakkautan omat kynteni geelilakkauksessa.
Sitten käyn useamman kerran vuodessa jalkahoidossa, kasvohoidossa tai kampaajalla. - Ja erityisesti nyt, kun töissä on ihan sikakiirettä, olen käynyt jo parikin kertaa hierojalla. Tunnin hieronnassa saadaan kyllä alaselkäkin kuntoon, kun se on jäykistynyt liiasta istumisesta.
Hemmottelua on monentasoista. Voin kokea oloni hemmotelluksi, kun kävimme tyttären kanssa sunnuntaina brunssilla ja pojan kanssa viime viikolla käytiin jääkiekkopelissä. ❤️Voi ihana vastaus 😍 Kyllä kukkien ostaminen hemmotteluksi lasketaan, ostaapa niitä sitten itselle tai toiselle. Minäkin olen ostanut kotiin nyt uusia viherkasveja ja seuraavaksi uusin olohuoneen pöydällä olevat kynttilät. Se on näköjään iso päätös, kun olen nyt pari viikkoa etsinyt oikean sävyisiä kynttilöitä 😄
Tuollaiset kauneushoidot ovat kyllä ihania. Itsekin kävisin mielelläni enemmänkin kaikissa hoidoissa, mutta talous ei nykyään enää anna myöden, joten teen sitten hoitoja itselleni 😊 Nekin ovat aika kivoja, vaikkeivat tietysti teholtaan vastaa sitä, mihin ammattilaiset pystyvät.
Tapaamiset ihanien ihmisten kanssa voivat olla hyvinkin hemmottelevia hetkiä. Minullakin on huomenna lounastreffit ystävän kanssa ja odotan niitä innoissani 🤗Aletheias kirjoitti:
Voi ihana vastaus 😍 Kyllä kukkien ostaminen hemmotteluksi lasketaan, ostaapa niitä sitten itselle tai toiselle. Minäkin olen ostanut kotiin nyt uusia viherkasveja ja seuraavaksi uusin olohuoneen pöydällä olevat kynttilät. Se on näköjään iso päätös, kun olen nyt pari viikkoa etsinyt oikean sävyisiä kynttilöitä 😄
Tuollaiset kauneushoidot ovat kyllä ihania. Itsekin kävisin mielelläni enemmänkin kaikissa hoidoissa, mutta talous ei nykyään enää anna myöden, joten teen sitten hoitoja itselleni 😊 Nekin ovat aika kivoja, vaikkeivat tietysti teholtaan vastaa sitä, mihin ammattilaiset pystyvät.
Tapaamiset ihanien ihmisten kanssa voivat olla hyvinkin hemmottelevia hetkiä. Minullakin on huomenna lounastreffit ystävän kanssa ja odotan niitä innoissani 🤗Minä ostin olohuoneen pöydälle myös tuollaisen vaalean led-pöytäkynttilän. Pari kertaa se on jäänyt vahingossa päälle ja olen herätessäni tai kotiin tullessani ihan hätkähtänyt sitä elävän näköisenä lepattavaa liekkiä.
Kotona tehdyt kauneushetket ovat myös ihania. - Meillä on tyttären kanssa aina muutamia kasvonaamioita jääkaapissa. Siis niitä kankaisia, mitkä avataan ja levitetään kasvoille 15 minuutiksi vaikka saunan jälkeen. Ihanan virkistäviä! 😍 Ja kotikäyttöön on vaikka kuorivia sukkia ja muita mahdollisuuksia myös! 🤗- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Minä ostin olohuoneen pöydälle myös tuollaisen vaalean led-pöytäkynttilän. Pari kertaa se on jäänyt vahingossa päälle ja olen herätessäni tai kotiin tullessani ihan hätkähtänyt sitä elävän näköisenä lepattavaa liekkiä.
Kotona tehdyt kauneushetket ovat myös ihania. - Meillä on tyttären kanssa aina muutamia kasvonaamioita jääkaapissa. Siis niitä kankaisia, mitkä avataan ja levitetään kasvoille 15 minuutiksi vaikka saunan jälkeen. Ihanan virkistäviä! 😍 Ja kotikäyttöön on vaikka kuorivia sukkia ja muita mahdollisuuksia myös! 🤗Pyh teitä Vasta-alkajia. Silloin hulluina vuosina mulla oli ok talo piha ja istutin hansaruusuja sekä niitä tulipunaisia ruudupensaita, joiden nimeä en nyt muista.
Lisäksi rakensin lammikon suihkulähteineen ja johdin sadevedet sinne. Toki tein perennan altaan eteläreunalle.
Ilmankos minulle tulikin silloin ero. Unohdin hoitaa sitä yhtä kukkaa...
Pyh teitä Vasta-alkajia. Silloin hulluina vuosina mulla oli ok talo piha ja istutin hansaruusuja sekä niitä tulipunaisia ruudupensaita, joiden nimeä en nyt muista.
Lisäksi rakensin lammikon suihkulähteineen ja johdin sadevedet sinne. Toki tein perennan altaan eteläreunalle.
Ilmankos minulle tulikin silloin ero. Unohdin hoitaa sitä yhtä kukkaa...
>simiti<Kaunis puutarha sinulla on ollut 😍
Niin.. sillain voi parisuhteessa käydä molemmille, että unohtaa sen, ettei kumppani ole itsestäänselvyys siinä rinnalla.Xena-183 kirjoitti:
Minä ostin olohuoneen pöydälle myös tuollaisen vaalean led-pöytäkynttilän. Pari kertaa se on jäänyt vahingossa päälle ja olen herätessäni tai kotiin tullessani ihan hätkähtänyt sitä elävän näköisenä lepattavaa liekkiä.
Kotona tehdyt kauneushetket ovat myös ihania. - Meillä on tyttären kanssa aina muutamia kasvonaamioita jääkaapissa. Siis niitä kankaisia, mitkä avataan ja levitetään kasvoille 15 minuutiksi vaikka saunan jälkeen. Ihanan virkistäviä! 😍 Ja kotikäyttöön on vaikka kuorivia sukkia ja muita mahdollisuuksia myös! 🤗Led-kynttilät ovat nykyään todella aidon näköisiä! Sellaisiakin olen katsellut, mutta pitäisi vain löytää aidon näköinen ja väriksi haluaisin sellaisen pehmeän ruskean harmaan, ehkä jopa beigeen kääntyvän. Kaipaisin nyt jotain pehmeyttä kotiin talveksi ja etsinnässä on valkoinen pehmeä iso matto, jossa olisi vähän villamaton tuntua. Viltit ajattelin uusia ja seinille vaihdan vähän pehmeämpiä värejä, kehykset vaihtuu tammisiin lattian mukaan.. Sellaista seesteisempää fiilistä 😊
Minullakin on niitä kankaisia kotona, niitä on tosiaan ihana käyttää! 😍 Teen joskus pitkän kaavan mukaan ensin kunnon kaksoispuhdistuksen, sitten kuorinnan, kasvohieronnan öljyn avulla (poistan öljyn), sitten kangasnaamio ja sen jälkeen vielä kosteusvoide, silmänympärysvoide ja huulivoide. Ei ihme, että kaapissa on 350 erilaista purnukkaa vai mikähän se naisten kylppärituotteiden keskimäärä mahtoi ollakaan 🙈Aletheias kirjoitti:
Led-kynttilät ovat nykyään todella aidon näköisiä! Sellaisiakin olen katsellut, mutta pitäisi vain löytää aidon näköinen ja väriksi haluaisin sellaisen pehmeän ruskean harmaan, ehkä jopa beigeen kääntyvän. Kaipaisin nyt jotain pehmeyttä kotiin talveksi ja etsinnässä on valkoinen pehmeä iso matto, jossa olisi vähän villamaton tuntua. Viltit ajattelin uusia ja seinille vaihdan vähän pehmeämpiä värejä, kehykset vaihtuu tammisiin lattian mukaan.. Sellaista seesteisempää fiilistä 😊
Minullakin on niitä kankaisia kotona, niitä on tosiaan ihana käyttää! 😍 Teen joskus pitkän kaavan mukaan ensin kunnon kaksoispuhdistuksen, sitten kuorinnan, kasvohieronnan öljyn avulla (poistan öljyn), sitten kangasnaamio ja sen jälkeen vielä kosteusvoide, silmänympärysvoide ja huulivoide. Ei ihme, että kaapissa on 350 erilaista purnukkaa vai mikähän se naisten kylppärituotteiden keskimäärä mahtoi ollakaan 🙈Minulla ei ole ihan noin paljon purnukoita, mutta kyllä niitä muutama kymmenen on ja monet niistä vanhentuvat käyttämättöminä.. Erityisen huono olen rasvailemaan jalkoja tai vartaloa. - Nyt talven tullen taas sääretkin alkavat jo ihan pöllytä ja yritänkin nyt tsempata itseäni muistamaan kosteutuksen aina vähintään suihkun jälkeen. 🙂
Minä en juurikaan ole kodin sisustaja. - Minä tykkään, kun ilme säilyy vuodesta toiseen suurin piirtein samana. 😄 Toki pariin huoneeseen vaihdan jouluverhot, ainakin keittiöön, mutta aina en ole vaihtanut edes kesäverhoja. - Muutamaan pöytään vaihdan myös liinoja, mutta siinä kaikki.- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Led-kynttilät ovat nykyään todella aidon näköisiä! Sellaisiakin olen katsellut, mutta pitäisi vain löytää aidon näköinen ja väriksi haluaisin sellaisen pehmeän ruskean harmaan, ehkä jopa beigeen kääntyvän. Kaipaisin nyt jotain pehmeyttä kotiin talveksi ja etsinnässä on valkoinen pehmeä iso matto, jossa olisi vähän villamaton tuntua. Viltit ajattelin uusia ja seinille vaihdan vähän pehmeämpiä värejä, kehykset vaihtuu tammisiin lattian mukaan.. Sellaista seesteisempää fiilistä 😊
Minullakin on niitä kankaisia kotona, niitä on tosiaan ihana käyttää! 😍 Teen joskus pitkän kaavan mukaan ensin kunnon kaksoispuhdistuksen, sitten kuorinnan, kasvohieronnan öljyn avulla (poistan öljyn), sitten kangasnaamio ja sen jälkeen vielä kosteusvoide, silmänympärysvoide ja huulivoide. Ei ihme, että kaapissa on 350 erilaista purnukkaa vai mikähän se naisten kylppärituotteiden keskimäärä mahtoi ollakaan 🙈Sivusta totean, että meillä on vähän samat mietteet. Mä olen myös tässä jo jonkin aikaa etsiskellyt sellaisia juuri oikean näköisiä ledkynttilöitä. Joitakin kotoa löytyy ja ovat käytössä, mutta en oli niihin ihan tyytyväinen. Nyt olen myös mietiskellyt, että voisin viimein hankkia muutaman pörrömaton, joista olen jo jokusen vuoden haaveillut. Aiemmin en ole niitä hankkinut, kun oli vielä koira. Nyt koiran poistuttua sateenkaaren tuolle puolen voisi mattokin jo pysyä siistinä. 🙂
Xena-183 kirjoitti:
Minulla ei ole ihan noin paljon purnukoita, mutta kyllä niitä muutama kymmenen on ja monet niistä vanhentuvat käyttämättöminä.. Erityisen huono olen rasvailemaan jalkoja tai vartaloa. - Nyt talven tullen taas sääretkin alkavat jo ihan pöllytä ja yritänkin nyt tsempata itseäni muistamaan kosteutuksen aina vähintään suihkun jälkeen. 🙂
Minä en juurikaan ole kodin sisustaja. - Minä tykkään, kun ilme säilyy vuodesta toiseen suurin piirtein samana. 😄 Toki pariin huoneeseen vaihdan jouluverhot, ainakin keittiöön, mutta aina en ole vaihtanut edes kesäverhoja. - Muutamaan pöytään vaihdan myös liinoja, mutta siinä kaikki.Tuohon 350:een oltiin taidettiin laskea kaikki tuotteet ja esineet, joita naisen kylppäristä löytyy ja kun alkaa laskemaan niin kyllähän siellä kaapeissa aika paljon kaikkea on 😄 Mutta säännöllisesti käytettynä tuotteita ei ole niin kauheasti ja aika vähälläkin itseasiassa pärjäisi.
Minä OLISIN sisustaja, jos kukkaro antaisi myöden 😄 Nyt olen niin kyllästynyt, että teen muutoksia pienin askelin, jos jouluun mennessä olisi hieman saanut ilmettä raikastettua 🤗Anonyymi kirjoitti:
Sivusta totean, että meillä on vähän samat mietteet. Mä olen myös tässä jo jonkin aikaa etsiskellyt sellaisia juuri oikean näköisiä ledkynttilöitä. Joitakin kotoa löytyy ja ovat käytössä, mutta en oli niihin ihan tyytyväinen. Nyt olen myös mietiskellyt, että voisin viimein hankkia muutaman pörrömaton, joista olen jo jokusen vuoden haaveillut. Aiemmin en ole niitä hankkinut, kun oli vielä koira. Nyt koiran poistuttua sateenkaaren tuolle puolen voisi mattokin jo pysyä siistinä. 🙂
Olen myös nähnyt led-kynttilöitä, jotka ovat aika tökerön näköisiä, mutta sitten taas jotkut ovat todella aidon näköisiä. Pitää yrittää löytää niitä laadukkaampia versioita, niin voi "polttaa" kynttilöitä huoletta.
Matolla saa muutettua huoneen ilmettä todella paljon. Itselläkin vähän sellainen tilanne, että lapsi alkaa olla teini eikä enää ihan niinpaljoa sotke, niin voisi uskaltaakin ostaa vaalean maton. Toisaalta meillä on aina ollut valkoinen sohva ja ihan hyvin sen kanssa on pärjätty, kun päälliset ovat pestävät, eli en sinänsä pelkää käyttää vaaleaa väriä, mutta maton pesu tietenkin on vähän vaivalloisempaa.
Toivottavasti löydät mieluisen maton ja kynttilät 😊
Saateri. Meinasin jo vastata, mutta luin otsikon uudelleen eikä siinä lukenutkaan "miten koskettelet itseäsi?" Sitä ne seniilit silmät teettävät.
Mun itteni hemmottelu on kyllä pitkälti sitä, että voi päättää etten tee mitään asiallista, vaan olen kuin sika pellossa tai Ellun kanat, miten vain. Se on pirukseen kivaa jos viikonloppuna voi ottaa päivän tai jopa sen toisenkin niin, ettei tartte huolehtia mistään. Toki kateille pitää struktuuria pitää yllä, mutta ettei ole mitään muuta hoidettavaa, ei edes kauppaan ole tarvetta mennä. Aaaaaa että 🤗Kyllä sä saat kertoa, miten koskettelee itseäsi, jos haluat 😅 Ei kyllä yhtään ihmetytä, että juuri sinä luit kysymyksen noin 🤣
Tuo onkin ihanaa, kun ei tarvitse tehdä mitään, nauttii vaan olostaan. Joskus sellaiset päivät tulevat tosiaan tarpeeseen, kun ei tarvitse suorittaa eikä saada aikaiseksi. Pitäisi osata enemmän vain olla 😊Aletheias kirjoitti:
Kyllä sä saat kertoa, miten koskettelee itseäsi, jos haluat 😅 Ei kyllä yhtään ihmetytä, että juuri sinä luit kysymyksen noin 🤣
Tuo onkin ihanaa, kun ei tarvitse tehdä mitään, nauttii vaan olostaan. Joskus sellaiset päivät tulevat tosiaan tarpeeseen, kun ei tarvitse suorittaa eikä saada aikaiseksi. Pitäisi osata enemmän vain olla 😊Yleensä naiset nimenomaan ei halua kuulla siitä eikä ainakaan nähdä niitä legendaarisia videoita, mutta olet näemmä toista maata 🤣
Mitä täh? Ongelmahan otsikon lukemisen osalta on puhtaasti se, että sinä, nainen, menit ja kirjoitit sen hitaasti, luultavasti harkiten. Sen sijaan taas minä, mies, luin sen nopeasti. Eli tulkinnallinen ristiriita on ilmiselvä, ei hitaasti kirjoitettua voi lukea nopeasti tai toisin päin, silloin viesti ei mene oikein. Joten ensi kerralla, kirjoita nopeammin 😂
Njuuh, se on aina kiva kun on totaalinen day off, niitä nyt ei tietty vaan osu niin useita, aina on jotain. Tosin nyt mökillä, melkein kaikki on day off vaikka puuhattavaa onkin. Siinä on jokin jännä klikki, se pitäisi kyetä hahmottamaan, niin voisi saada useamminkin korvien välin asetettua day off asentoon, silloinkin kun on viikonloppuna kauhiast pal tekemistä.randombypasser kirjoitti:
Yleensä naiset nimenomaan ei halua kuulla siitä eikä ainakaan nähdä niitä legendaarisia videoita, mutta olet näemmä toista maata 🤣
Mitä täh? Ongelmahan otsikon lukemisen osalta on puhtaasti se, että sinä, nainen, menit ja kirjoitit sen hitaasti, luultavasti harkiten. Sen sijaan taas minä, mies, luin sen nopeasti. Eli tulkinnallinen ristiriita on ilmiselvä, ei hitaasti kirjoitettua voi lukea nopeasti tai toisin päin, silloin viesti ei mene oikein. Joten ensi kerralla, kirjoita nopeammin 😂
Njuuh, se on aina kiva kun on totaalinen day off, niitä nyt ei tietty vaan osu niin useita, aina on jotain. Tosin nyt mökillä, melkein kaikki on day off vaikka puuhattavaa onkin. Siinä on jokin jännä klikki, se pitäisi kyetä hahmottamaan, niin voisi saada useamminkin korvien välin asetettua day off asentoon, silloinkin kun on viikonloppuna kauhiast pal tekemistä.Voi kamala, minkä Pandoran lippaan sitä tuli avatuksi 🤣 Ehkä mä otan sanani takaisin 😁
Kirjoitin hitaasti? Nyt oli kyllä sen luokan analyysi, ettämwnis opettajatkin hiljaiseksi jos joku oppilas tarjoaisi tuota selitykseksi, miksi on ymmärtänyt läskit väärin 😂 Mutta yritän korjata kirjoittamistyliäni, niin että se sopii jatkossa paremmin sun tempoon 😁
Pakko laittaa tämä, kun alkoi soimaan päässä.. https://youtu.be/MBZ_Pb2XYiU?si=Of_m-fx3846T-kms
Jokin henkinen juttuhan se on, että saisi mielen "palautumistilaan". Jos pää käy koko ajan täysillä, niin ei sitä ihminen pääse rauhoittumaan ollenkaan, vaikka miten olisi vapaapäivä. Mä oon yrittänyt lisätä sekä arkeen, että viikonloppuihin jotain sellaisia tekijöitä, mitkä katkaisis mut ainakin työn ajattelusta. Esim jumppa heti töiden päälle toimii hyvin yksittäisenä keinona.Aletheias kirjoitti:
Voi kamala, minkä Pandoran lippaan sitä tuli avatuksi 🤣 Ehkä mä otan sanani takaisin 😁
Kirjoitin hitaasti? Nyt oli kyllä sen luokan analyysi, ettämwnis opettajatkin hiljaiseksi jos joku oppilas tarjoaisi tuota selitykseksi, miksi on ymmärtänyt läskit väärin 😂 Mutta yritän korjata kirjoittamistyliäni, niin että se sopii jatkossa paremmin sun tempoon 😁
Pakko laittaa tämä, kun alkoi soimaan päässä.. https://youtu.be/MBZ_Pb2XYiU?si=Of_m-fx3846T-kms
Jokin henkinen juttuhan se on, että saisi mielen "palautumistilaan". Jos pää käy koko ajan täysillä, niin ei sitä ihminen pääse rauhoittumaan ollenkaan, vaikka miten olisi vapaapäivä. Mä oon yrittänyt lisätä sekä arkeen, että viikonloppuihin jotain sellaisia tekijöitä, mitkä katkaisis mut ainakin työn ajattelusta. Esim jumppa heti töiden päälle toimii hyvin yksittäisenä keinona.Sorry meni jo, et voi enää niellä sanojasi. Nimenomaan sanojasi 🤣
No siis jos totta puhutaan, niin suunnilleen vastaavan analyysin annoin yläasteen äikänopelle (kiitos Auli kärsivällisyydestä) ja kyllä sillä ihmeellisellä selittelyllä saatiin hiukan muutettua sen lukuvuoden todistustani. Ja kuulemma ihan vain siksi, että läppä oli niin ilmiöimäisen sekopäinen, mutta toisaalta hyvin perusteltu, että joku voisi oikeasti ostaa sen. Kuten esim. sinä teit (kiitos taas Auli, parhaat iskureplat ikinä!)
Mutta jos nyt vaan (nainen...) pysyt ruodussa ja kirjoitat jatkossa hiukan säntillisemmin, lukijan tahtia seuraten, niin pysytään nuhteessa ja luultavasti jututkin enemmän asiassa asiakkaanhaarojen sijaan, kas kun sekin on sun kirjoittamisen aiheuttamaa 😂
Aaaargh, ei tiuota biisiä, se jää soimaan korvien välissä! 😱🤣
Noin se on. Mun yliaktiivinen pääkoppani kaivaa vaikka kesken puunkaadon mieleensä jonkin työasian, jos siihen on löydettävissä minkäänlainen aasinsilta. Niinku yleensä jokseenkin kaikesta löytyy. Mökkitöuhuissa tai mettässä onneksi yleensä ne ajatukset se kadotettua yhtä nopeasti ja keskityttyä johonkin käsillä olevaan, mutta muuten se on aika kuormittavaa. Eli tarttis oppia jotain, että oppis pois.randombypasser kirjoitti:
Sorry meni jo, et voi enää niellä sanojasi. Nimenomaan sanojasi 🤣
No siis jos totta puhutaan, niin suunnilleen vastaavan analyysin annoin yläasteen äikänopelle (kiitos Auli kärsivällisyydestä) ja kyllä sillä ihmeellisellä selittelyllä saatiin hiukan muutettua sen lukuvuoden todistustani. Ja kuulemma ihan vain siksi, että läppä oli niin ilmiöimäisen sekopäinen, mutta toisaalta hyvin perusteltu, että joku voisi oikeasti ostaa sen. Kuten esim. sinä teit (kiitos taas Auli, parhaat iskureplat ikinä!)
Mutta jos nyt vaan (nainen...) pysyt ruodussa ja kirjoitat jatkossa hiukan säntillisemmin, lukijan tahtia seuraten, niin pysytään nuhteessa ja luultavasti jututkin enemmän asiassa asiakkaanhaarojen sijaan, kas kun sekin on sun kirjoittamisen aiheuttamaa 😂
Aaaargh, ei tiuota biisiä, se jää soimaan korvien välissä! 😱🤣
Noin se on. Mun yliaktiivinen pääkoppani kaivaa vaikka kesken puunkaadon mieleensä jonkin työasian, jos siihen on löydettävissä minkäänlainen aasinsilta. Niinku yleensä jokseenkin kaikesta löytyy. Mökkitöuhuissa tai mettässä onneksi yleensä ne ajatukset se kadotettua yhtä nopeasti ja keskityttyä johonkin käsillä olevaan, mutta muuten se on aika kuormittavaa. Eli tarttis oppia jotain, että oppis pois.Sä oot ihan kamala! 😁 Mutta voin kyllä halutessani hyvin niellä sanojani. Nimenomaan sanojani 🤣
Päivittelin joskus, mitä sun äiti on joutunut kestämään, mutta täytyy lisätä listaan näköjään myös opettajat 😄 On mahtanut opettajilla olla pokassa pitämistä, kun olet tarinoinut mitä vauhdikkaampia selityksiä 😁
Lupaan olla jatkossakin sopeuttamatta kirjoitusnopeuttani sun rytmiin tehden tästä mahdollisimman haasteellista sulle 🤣
Eikö vaan jäänytkin mukavasti pomppimaan mielessä? 😁 Sä sait mut rakastumaan suhun tähän tempoon, tempoon, tempoon...
Elämä on yhtä oppimista ja joinain päivinä sitä tuntuu oppivan paremmin kuin toisina. Tänä viikonloppuna pääsin töistä aika hyvin eroon, kun vietin eilen päivän ystävän kanssa ja tänään olen yrittänyt hemmotella itseäni kaikenlaisilla pienillä jutuilla, mutta nyt alkaa mieli jo stressata ensi viikkoa. Tuossa mulla on tekemistä, etten stressais töistä ylipäätään..Aletheias kirjoitti:
Sä oot ihan kamala! 😁 Mutta voin kyllä halutessani hyvin niellä sanojani. Nimenomaan sanojani 🤣
Päivittelin joskus, mitä sun äiti on joutunut kestämään, mutta täytyy lisätä listaan näköjään myös opettajat 😄 On mahtanut opettajilla olla pokassa pitämistä, kun olet tarinoinut mitä vauhdikkaampia selityksiä 😁
Lupaan olla jatkossakin sopeuttamatta kirjoitusnopeuttani sun rytmiin tehden tästä mahdollisimman haasteellista sulle 🤣
Eikö vaan jäänytkin mukavasti pomppimaan mielessä? 😁 Sä sait mut rakastumaan suhun tähän tempoon, tempoon, tempoon...
Elämä on yhtä oppimista ja joinain päivinä sitä tuntuu oppivan paremmin kuin toisina. Tänä viikonloppuna pääsin töistä aika hyvin eroon, kun vietin eilen päivän ystävän kanssa ja tänään olen yrittänyt hemmotella itseäni kaikenlaisilla pienillä jutuilla, mutta nyt alkaa mieli jo stressata ensi viikkoa. Tuossa mulla on tekemistä, etten stressais töistä ylipäätään..Kamala is my middle name. Tai no, ainakin eka kirjain on sama 😁
Ja siis näin miehen näkökulmasta, harva asia on makeampi kuin nainen joka saa/joutuu nielemään omia sanojaan. Ja nimenomaan sanojaan, joten otan tuon ilolla vastaan 😂
Aulilla ei ollut kyllä pokassa pitämistä, se oli tiukka emäntä vetämään luokkaa. Mutta kaiken sen mouhoamisen alla oli myös se opettajaihminen, se joka otti tunnin jälkeen korvasta kiinni ja selitti vähän elämän tosiasioita, kuten vaikka sitä, että yläasteen lopputodistuksen numeroilla on aika iso merkitys sille minne voi kuvitella jatkavansa. Ja se oli kyllä hyvä siinä. Tiukka tunneilla, syystäkin, tuntien ulkopuolella varsin hyvä oheiskasvattaja, hyvä ote duuniin. Sillon arvostin lähinnä "hyviä näkymiään", myöhemmin tajusin arvostaa ammattilaisuuttaan. Kova leidi, arvostan suuresti 🤗🥳
Jää, stana, aina se jää, siksi en halua kuullakaan sitä. Jo pelkkä sanallinen syöttäminen riittää, alkaa jumputus soimaan pipodiskossa ja niska nyökkii. Ei! Onneksi on rikas mielikuvitus ja lyriikat saattaa hiukan muuttua, suuntaan jos toiseenkin: "Sain sut rakastumaan tähän tumppuun, tumppuun, tumppuun". Ja toi oli se ns. Sallittu-versio, haluatko kuulla ne K-18 -versiot? 😂
Jaa että samaa vikaa? Haluaisin kyllä oppia pois siitä, että ajatukset aina kääntyy duuniin, oli aasinsiltaa tai ei. Mutta jotenkin se pääkoppa aina vaan koittaa ratkaista tiedettyjä ongelmia, piirtää uuden sopimuksen pohjaa tai jotain. Aina se vaan hyökkää sinne. On toki asioita joilla saan itseni zenisti fokusoitua niin tarkasti, että kaikki muu unohtuu, mutta ei niitäkään aina voi tehdä.
No mä tykkään tälleen syksytalvesta olla maalla. Vaikka siellä eka päivä menee ihan vaan lämmittäessä mökkiä ja puuta kantamalla. Mutta sitten päälle ulkosaunaa ja musiikkia. Saunamakkarat ja pitkän kaavan kautta saunassa viettää aikaa... sit vähän olutta ja lisää musiikkia ja vaan oleilua.
Nyt tekisi mieli hemmoitella itseään kunnon rankametsällä. Vois rauhassa kaataa puun sieltä, toisen täältä. Karsia, pätkiä ja riehua kyytiin ja ajaa pihaan. Sit uusi kuorma. Nokimakkarat, termoksesta kahvia ja leipäpalasta jossain kannonnokassa ja taas menoksi.
Illalla taas saunaan, ja seuraavana päivänä taas metsään.
Kun pari päivää tekee hommia ja sit mittailee rankakasaa pihassa, niin se rentouttaa. Voi miettiä, että miten paljon mistäkin ja milloinkas noita pienis. Ja on taas kiva tehdä töitä ja vetää sitä harmaata arkea, kun on saanut jotain konkreettista ja terapeuttista tehtyä.
Se on mun itseni hemmottelua mm. :o)Nyt täytyy myöntää, että olen niin kateellinen sulle tuosta mökkikuvauksesta.. Koko toi eka kappale.. 🤗
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Nyt täytyy myöntää, että olen niin kateellinen sulle tuosta mökkikuvauksesta.. Koko toi eka kappale.. 🤗
Samoin :) Melkein haistan saunan savun ja lempeän syksyn tuoksun kosteassa iltatuulessa. Metsäreissun jälkeen onni mennä saunaan, rentouttaa rasituksen raatelemia raajojaan ja siirtyä lämpimään mökkitupaa saunamakkaran pariin ja illan laiskoille jatkoille.
Xena-183 kirjoitti:
Nyt täytyy myöntää, että olen niin kateellinen sulle tuosta mökkikuvauksesta.. Koko toi eka kappale.. 🤗
No ihan parasta, että saan olla korvessa ihan yksin. Pitää ehkä mutsille, siskolle ja pojalle laitella iltaisin ja aamuisin hengissä ollaan-viesti, mutta muuten koitan olla puhelematta kellekkään mitään. No enoa käyn moikkaamassa, mutta muuten voin nauttia yksinolemisesta muualla kuin kotona ja töissä. Se on jotenkin eri juttu siellä. :o)
Lupaili vissiin ihan kivaa keliäkin, että ei kovin paljoa satelis vettä... Ei oo niin märkänä työkamat sitten...vaikka kymmenen astetta pakkasta ois parempi. :o)Millaisia mielikuvia noita kuvauksista mieleen nousikaan! 🤗 Osaan kuvitella sen tunnelman, mikä noissa hetkissä vallitsee. Kuvauksistasi välittyy tietynlainen seesteys, yhteys luontoon, hiljaisuus, perusasioiden äärellä oleminen.. Ymmärrän miksi juuri sinä koet esim rankamettån itsesi hemmotteluksi. Se kuulostaa niin dissemäiseltä 😊
Aletheias kirjoitti:
Millaisia mielikuvia noita kuvauksista mieleen nousikaan! 🤗 Osaan kuvitella sen tunnelman, mikä noissa hetkissä vallitsee. Kuvauksistasi välittyy tietynlainen seesteys, yhteys luontoon, hiljaisuus, perusasioiden äärellä oleminen.. Ymmärrän miksi juuri sinä koet esim rankamettån itsesi hemmotteluksi. Se kuulostaa niin dissemäiseltä 😊
No se kun katselet puita....tuossa on kaksi koivua vierekkäin..toinen joutais...katsot latvaan, runkoa, tuon minä otan, sitten pitää miettiä mihinpäin se kaadetaan, sitten miten se sinne kaadetaan. Tartteeko kiiloja? Sitten vaan rojauttaa sen nurin, mitta kiinni tyveen ja lähtee kohti latvaa. Karsii, mittaa, ehk katkaisee, kääntää jalalla puuta, tai saksilla, karsii, pätkii, kunnes puu on pätkinä. Sitten saha pois, ehkä huikat vissyä, samalla voi tähäillä seuraavaa kohdetta. Sit puu kyytiin ja traktorilla seuraavan puun kohdalle...ja sama homma... Jossain kuuluu laukaus....sitten merkkiampumiset...heh...hirvi juossut mutkille, eivät saaneet. :oD
Disseisback kirjoitti:
No ihan parasta, että saan olla korvessa ihan yksin. Pitää ehkä mutsille, siskolle ja pojalle laitella iltaisin ja aamuisin hengissä ollaan-viesti, mutta muuten koitan olla puhelematta kellekkään mitään. No enoa käyn moikkaamassa, mutta muuten voin nauttia yksinolemisesta muualla kuin kotona ja töissä. Se on jotenkin eri juttu siellä. :o)
Lupaili vissiin ihan kivaa keliäkin, että ei kovin paljoa satelis vettä... Ei oo niin märkänä työkamat sitten...vaikka kymmenen astetta pakkasta ois parempi. :o)Että siellä juhlit sitten isänpäivää ja laitat mukavia musiikkilinkkejä palstalle 😄 Rai rai 👍
Xena-183 kirjoitti:
Että siellä juhlit sitten isänpäivää ja laitat mukavia musiikkilinkkejä palstalle 😄 Rai rai 👍
Katsotaan nyt, että vietänkö ihan rairaita, kun olis sinne metsäänkin mentävä. :oD
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No se kun katselet puita....tuossa on kaksi koivua vierekkäin..toinen joutais...katsot latvaan, runkoa, tuon minä otan, sitten pitää miettiä mihinpäin se kaadetaan, sitten miten se sinne kaadetaan. Tartteeko kiiloja? Sitten vaan rojauttaa sen nurin, mitta kiinni tyveen ja lähtee kohti latvaa. Karsii, mittaa, ehk katkaisee, kääntää jalalla puuta, tai saksilla, karsii, pätkii, kunnes puu on pätkinä. Sitten saha pois, ehkä huikat vissyä, samalla voi tähäillä seuraavaa kohdetta. Sit puu kyytiin ja traktorilla seuraavan puun kohdalle...ja sama homma... Jossain kuuluu laukaus....sitten merkkiampumiset...heh...hirvi juossut mutkille, eivät saaneet. :oD
Murha! Voi kun saisi puu kasvaa vapaana ilman että ihminen tulee kaatamaan :(
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Murha! Voi kun saisi puu kasvaa vapaana ilman että ihminen tulee kaatamaan :(
-harmiseikirj-No oikeesti ne tykkää, kun niistä tekee polttopuita. Nehän poksavat niin iloisesti ja rätisevät tyytyväisyyttään, kun pääsevät oikealla tavalla kiertoon. Ei ne halua tatinruuaksi maatua. :oD
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No oikeesti ne tykkää, kun niistä tekee polttopuita. Nehän poksavat niin iloisesti ja rätisevät tyytyväisyyttään, kun pääsevät oikealla tavalla kiertoon. Ei ne halua tatinruuaksi maatua. :oD
Ajattelikohan ne aikoinaan saksassakin noin :D
Ajattelikohan ne aikoinaan saksassakin noin :D
-harmiseikirj-Mene ja tiedä...puut tykkää kautta linjan, että niistä saadaan hyötyjä. :o)
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Mene ja tiedä...puut tykkää kautta linjan, että niistä saadaan hyötyjä. :o)
Niinhän sitä voi itselleen selitellä omatuntoaan puhdistaakseen :D
-harmiseikirj- Disseisback kirjoitti:
Vaikkei rankamettä ole se oma juttu, niin kuvailet asiaa niin hienosti, että pystyn näkemään miksi koet sen rentouttavaksi 😊 Siinä saa keskittyä johonkin asiaan ilman häiriötekijöitä, luonto ympärillä, omaehtoinen eteneminen.. Kyllä siinä ihmisen kelpaa olla 🤗
Aletheias kirjoitti:
Vaikkei rankamettä ole se oma juttu, niin kuvailet asiaa niin hienosti, että pystyn näkemään miksi koet sen rentouttavaksi 😊 Siinä saa keskittyä johonkin asiaan ilman häiriötekijöitä, luonto ympärillä, omaehtoinen eteneminen.. Kyllä siinä ihmisen kelpaa olla 🤗
Joo ja kun nyt oon löytänyt siitä sen työtehokkuuden järjen kautta....ennen painoin vaan hulluna ja kaatelin puita ristiin rastiin...sit karsin niitä siellä enkä tiennyt mikä oli karsittu, onko katkottu ja ristiin rastiin tein sitä ja tätä, niin sitten lopputuloksena oli rättipoikki ja hirveä sotku. Sitten joutu kantelemaan risujen keskellä ja konetta piti siirrellä sinne tänne. Kaadoin puutkin sinne minne ne oli nojallaan, enkä sinne, missä ne oli heloin työstää ja ottaa kyytiin. Mä saan nykyään verkkaisemmalla tahdilla enemmän aikaan ja kerkeää huileja pitää ja savolaisittain sanottuna naatiskella. :oD
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän sitä voi itselleen selitellä omatuntoaan puhdistaakseen :D
-harmiseikirj-Kyllä se saksalainenkin puu tykkää tulla käytetyksi... ja mennä taas kiertoon. :o)
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Lupaili vissiin ihan kivaa keliäkin, että ei kovin paljoa satelis vettä... Ei oo niin märkänä työkamat sitten...vaikka kymmenen astetta pakkasta ois parempi. :o)Mulla sama; korvessa yksin <3
Se on mulle suurin rakkaus ja nautinto.
Sä tajuat. Disseisback kirjoitti:
Joo ja kun nyt oon löytänyt siitä sen työtehokkuuden järjen kautta....ennen painoin vaan hulluna ja kaatelin puita ristiin rastiin...sit karsin niitä siellä enkä tiennyt mikä oli karsittu, onko katkottu ja ristiin rastiin tein sitä ja tätä, niin sitten lopputuloksena oli rättipoikki ja hirveä sotku. Sitten joutu kantelemaan risujen keskellä ja konetta piti siirrellä sinne tänne. Kaadoin puutkin sinne minne ne oli nojallaan, enkä sinne, missä ne oli heloin työstää ja ottaa kyytiin. Mä saan nykyään verkkaisemmalla tahdilla enemmän aikaan ja kerkeää huileja pitää ja savolaisittain sanottuna naatiskella. :oD
Miten inspiroivaa kehitystä. Takuulla tekeminen on mielekkäämpää, kun siihen on saanut tietynlaisen flown. Voi olla iloinen kättensä tuloksista 😊
- Anonyymi
Minä luulen että tuollainen itsensä hemmottelu on lähinnä naisten juttu, miehet on yleensä ihan tyytyväisiä kun saavat vain olla möllöttää. Itseasiassa en ole tainnut koskaan kenenkään miehen sanovan että aikoo hemmotella itseään. Jos mies menee naisen vaatimuksesta kaveriksi vaikka jonnekin kylpylään ei se mene sinne hemmoteltavaksi vaan se sanoo menevänsä viikonloppuna kylpylään kun vaimo haluaa sinne.
-harmiseikirj-Miksihän asia on niin? Tunnistan tuon saman ilmiön, eivät miehet ainakaan hirveästi mainosta hemmottelevansa itseään samaan taoaan kuun naiset, vaikka jokaiselle olisi terveellistä antaa itselle pieniä hyvän olon hetkiä.
- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Miksihän asia on niin? Tunnistan tuon saman ilmiön, eivät miehet ainakaan hirveästi mainosta hemmottelevansa itseään samaan taoaan kuun naiset, vaikka jokaiselle olisi terveellistä antaa itselle pieniä hyvän olon hetkiä.
En oikein tiedä mutta niin se vain on, ehkä miehiseen itsetuntoon ei oikein sovi itsensä hyvänä pito. Eihän miehet mene lääkärinkään kuin naisen vaatimuksesta, ainakaan me tosimiehet.
-harmiseikirj- Aletheias kirjoitti:
Miksihän asia on niin? Tunnistan tuon saman ilmiön, eivät miehet ainakaan hirveästi mainosta hemmottelevansa itseään samaan taoaan kuun naiset, vaikka jokaiselle olisi terveellistä antaa itselle pieniä hyvän olon hetkiä.
No mullahan on amme tuolla spaa-osastolla, mutta en mä siinä jaksa lillua pitkään.... jotenkin vaan tylsää..
Mutta voisin mä jossain kylpylässä sen pari kolme tuntia lillua hyvässä seurassa...
Joku lämminkivijuttu vois kanssa olla jees ja joku hierontaläpsyttely, mutta helkatin kalliita ja ei tän ihon läpi mitäkään rasvat ja muut lillukkeet mene...ei muutu sen pehmeemmäks, eikä kuorinat juuri auta... pitäis olla kuule kuorintaan persikankivirasvan sijasta rälläkkä 120;llä hiekkapaperilaikalla. :oDAnonyymi kirjoitti:
En oikein tiedä mutta niin se vain on, ehkä miehiseen itsetuntoon ei oikein sovi itsensä hyvänä pito. Eihän miehet mene lääkärinkään kuin naisen vaatimuksesta, ainakaan me tosimiehet.
-harmiseikirj-Kannattaisi pitää itsenään hyvänä. Se ei vähennä miehekkyyttä yhtään. Tuo on kyllä harvinaisen totta, että miehiä ei lääkäriinkään meinaa saada. Onnekkaita ne, joilla on vaimo käskyttämässä tässä asiassa. Muilla saattaa jäädä vakavakin sairaus diagnosoimatta itsepäisyyden takia.
Disseisback kirjoitti:
No mullahan on amme tuolla spaa-osastolla, mutta en mä siinä jaksa lillua pitkään.... jotenkin vaan tylsää..
Mutta voisin mä jossain kylpylässä sen pari kolme tuntia lillua hyvässä seurassa...
Joku lämminkivijuttu vois kanssa olla jees ja joku hierontaläpsyttely, mutta helkatin kalliita ja ei tän ihon läpi mitäkään rasvat ja muut lillukkeet mene...ei muutu sen pehmeemmäks, eikä kuorinat juuri auta... pitäis olla kuule kuorintaan persikankivirasvan sijasta rälläkkä 120;llä hiekkapaperilaikalla. :oDNo hyvässä seurassa lilluminen onkin tuplasti terapeuttista 😍 Lämmin vesi ja hyvä seura, kylmää juomaa.. Siitä ei hemmotteluhetki juuri parane 😊
Hoidot ovat kyllä oikeasti ihania, niitä voin suositella lämpimästi vaikka tuntuisi, ettei mikään omaan ihoon auta. Kaikista tehokkain kokovartalohoito, jossa olen ollut, oli turkkilaisessa hoitolassa kuorinta, pesu ja hieronta. Iho oli uskomattoman pehmeä sen jälkeen! Puhumattakaan siitä rentouden tasosta, joka koko vartalossa vallitsi tuon jälkeen.
Mutta älä sillä rälläkällä nyt lähde mitään kokeiluja tekemään 😂- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Kannattaisi pitää itsenään hyvänä. Se ei vähennä miehekkyyttä yhtään. Tuo on kyllä harvinaisen totta, että miehiä ei lääkäriinkään meinaa saada. Onnekkaita ne, joilla on vaimo käskyttämässä tässä asiassa. Muilla saattaa jäädä vakavakin sairaus diagnosoimatta itsepäisyyden takia.
Niin tai sitten se menee ihan huomaamatta ohi kun lekurit ei pääse sotkemaan ja elimistö korjaa itse itsensä :) Aika moni on kuollut melko nopeasti sen jälkeen kun on alkanut lääkärissä hyppäämään :D
Niin tai sitten se menee ihan huomaamatta ohi kun lekurit ei pääse sotkemaan ja elimistö korjaa itse itsensä :) Aika moni on kuollut melko nopeasti sen jälkeen kun on alkanut lääkärissä hyppäämään :D
-harmiseikirj-Onhan tuokin yksi tapa nähdä asia 😄
Aletheias kirjoitti:
No hyvässä seurassa lilluminen onkin tuplasti terapeuttista 😍 Lämmin vesi ja hyvä seura, kylmää juomaa.. Siitä ei hemmotteluhetki juuri parane 😊
Hoidot ovat kyllä oikeasti ihania, niitä voin suositella lämpimästi vaikka tuntuisi, ettei mikään omaan ihoon auta. Kaikista tehokkain kokovartalohoito, jossa olen ollut, oli turkkilaisessa hoitolassa kuorinta, pesu ja hieronta. Iho oli uskomattoman pehmeä sen jälkeen! Puhumattakaan siitä rentouden tasosta, joka koko vartalossa vallitsi tuon jälkeen.
Mutta älä sillä rälläkällä nyt lähde mitään kokeiluja tekemään 😂No teräsharjapäällä ei tarvinnut sutaista käteen pitkään, kun kuori hyvin nahkat... :oD
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joku lämminkivijuttu vois kanssa olla jees ja joku hierontaläpsyttely, mutta helkatin kalliita ja ei tän ihon läpi mitäkään rasvat ja muut lillukkeet mene...ei muutu sen pehmeemmäks, eikä kuorinat juuri auta... pitäis olla kuule kuorintaan persikankivirasvan sijasta rälläkkä 120;llä hiekkapaperilaikalla. :oDSun mielestä kylpylässä voi lillua,
jos saa ..... rentoutua?
Perskules, suomimies on niin peruslukemanaamanen että naaman kuorintaan käy tasohiomakone. Lähtee näpyt ja enimmät paskat samalla käsittelyllä.
Jätä kuitenkin rairairailattelut jos aiot huomenna puunkaatoon. Ettet erreyksessä kaada puuta mutkille juoksevan hirven päälle. Se kuuluisa humalaisen tuuri juu knou. Toisaalta, saisit samalla talven saunapuut ja lihat. Ainoa ongelma ois reuhtoa hirvi pöllipinon päälle. Ei mitään, kyllä sekin onnistuu kun on vähä rairaita nenänpäässä. :D Anonyymi kirjoitti:
Sun mielestä kylpylässä voi lillua,
jos saa ..... rentoutua?
Perskules, suomimies on niin peruslukemanaamanen että naaman kuorintaan käy tasohiomakone. Lähtee näpyt ja enimmät paskat samalla käsittelyllä.
Jätä kuitenkin rairairailattelut jos aiot huomenna puunkaatoon. Ettet erreyksessä kaada puuta mutkille juoksevan hirven päälle. Se kuuluisa humalaisen tuuri juu knou. Toisaalta, saisit samalla talven saunapuut ja lihat. Ainoa ongelma ois reuhtoa hirvi pöllipinon päälle. Ei mitään, kyllä sekin onnistuu kun on vähä rairaita nenänpäässä. :DNo sn tee sitä erhettä, etten saa per...jantaina pitsaa. 😁
No pitää katsella nyt mitä saa maalla aikasiks...mähän keksin, etten saa sisuskumia nyt, kun on viikonloppu, joten puut joko pitää jättää metsään tai ajella metrisenä laatikolla. 😁Aletheias kirjoitti:
Se on vaan pelkkää feikkaamista mä voin paljastaa miehisen salaisuuden että miehet tykkää siitä ihan yhtä paljon kuin naisetkin vaikka kuinka muuta väittäisivätkin.😄.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Täyttä pskaa, ettei miehisen itsetuntoon sovi itsensä hemmottelu, missä perähikiällä tuollaisia ajatteleva juntti oikein elää?
Lääkärissä käynnit on sitten toinen juttu, itsestään täytyy pitää huolta, ettei sinne tarvii turhaan mennä. Ammattivalittajat on totta usein naisia.
Mikään ei ole parempaa kuin itsensä hemmottelu, enkä tarkoita mitään kasvonaamiota, vaan kokonaisvaltaisempaa nautiskelua. Disseisback kirjoitti:
No teräsharjapäällä ei tarvinnut sutaista käteen pitkään, kun kuori hyvin nahkat... :oD
Suosittelen "hieman" hellavaraisempia hoitoja 😂
Mikkojuhan kirjoitti:
Se on vaan pelkkää feikkaamista mä voin paljastaa miehisen salaisuuden että miehet tykkää siitä ihan yhtä paljon kuin naisetkin vaikka kuinka muuta väittäisivätkin.😄.
Mahtavaa! 😁 Se on siis vain jokin juttu, ettei koeta niin miehekkääksi ehkä hehkuttaa sitä.
Aletheias kirjoitti:
Mahtavaa! 😁 Se on siis vain jokin juttu, ettei koeta niin miehekkääksi ehkä hehkuttaa sitä.
Juurikin näin.😀. Sitähän vois just herranjumala vaikka vaikuttaa jotenkin epämiehekkäältä että ei syökkään rautanauloja ja paskanna kettinkiä ja joku vois luulla vielä että on mikä kaikkein kauheinta ehkä jollain tapaa heikko ja tunteellinenkin mikä olis siis aivan täydellinen maailmanloppu ja ikuinen häpeä.😂.
- Anonyymi
En ymmärrä.
Ei ketään kiinnosta hemmotella muita.
Jack Daniels
(hihitystä)
https://youtu.be/Syq8pOTS77o?si=_y_fiSWSo3PJalX_No minua kiinnostaa, kuten varmaan aika monia muitakin. On upea tunne, kun saa toiselle hyvän olon. Minusta olisi esim kivaa tehdä miehelle kasvohoito. Kaikki miehet eivät vaan tuollaisesta innostu, mutta se olisi ihanaa, jos mies antaisi tehdä 😊
Aletheias kirjoitti:
No minua kiinnostaa, kuten varmaan aika monia muitakin. On upea tunne, kun saa toiselle hyvän olon. Minusta olisi esim kivaa tehdä miehelle kasvohoito. Kaikki miehet eivät vaan tuollaisesta innostu, mutta se olisi ihanaa, jos mies antaisi tehdä 😊
Kyllä mä tiedän mikä "hoito" ois monelle miehelle mieleen! :oD
- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
No minua kiinnostaa, kuten varmaan aika monia muitakin. On upea tunne, kun saa toiselle hyvän olon. Minusta olisi esim kivaa tehdä miehelle kasvohoito. Kaikki miehet eivät vaan tuollaisesta innostu, mutta se olisi ihanaa, jos mies antaisi tehdä 😊
Mjaa
No kukas sinä sitten olet?
Otatko kuppia?
(naurua) - Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Mjau
Koska kaikilla meillä on omat paikkamme nyrjähtää, niin sinulla se on tuo sanan mies käyttö.
Et osaa käyttää sitä.
Valitan
(hihitystä) Disseisback kirjoitti:
Niin tiedän minäkin, mutta miksi rajoittaa hoitoja vain yhteen lajiin 😂
- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Etkö ätmi uskalla omalla sukupuolella oksentaa näitä miesfantasioita
Aletheias kirjoitti:
No siis mä nyt vaan heitin, kun oli mahku heittää, että ei sitä ihan kaikesta kieltäydytä. :oD
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joku pesee ja imuroi auton miehen puolesta....?
Anonyymi kirjoitti:
Joku pesee ja imuroi auton miehen puolesta....?
Just, ihan just toi "hoito". 😀
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Just, ihan just toi "hoito". 😀
Siinäs näit. Me naiset osataan lukea miesten ajatukset 😂
Anonyymi kirjoitti:
Siinäs näit. Me naiset osataan lukea miesten ajatukset 😂
No mä mieluummin ottaisinkin nyt sellaisen autohoidon...on nimittäin vaikka sun mitä auton kyydissä ja koko kärry haisee karseelle. Pitää katsoa jos on keliä, niin vois tuossa vapailla ehkä vähän siivota sitä, imuroidakin ja miksipä ei vaikka pestäkin päältäpäin. Ois nyt kaivovettäkin tarjolla. Ei menis rahavettä siihen. :o)
- Anonyymi
Tykkään käsihoidosta ... siis manikyyristä. Olen siis mies.
Manikyyrit sopivat kaikille. Käsistään huolehtiminen on jopa terveyden kannalta hyvä, kun iho pysyy ehjänä, kosteutettuna ja terveenä ja onhan se visuaalisestikin mukavaa, kun tuntee käsiensä olevan huolitellut.
- Anonyymi
Vielä sauna ja tieteenkuvalehti hoitoa odottavassa kädessä ... siis manikyyri saunassa.
- Anonyymi
Ei vielä mitään. Tulen saamaan perintöä.
Puhtaat liinavaatteet, paljon nukkumista: paljon tyynyjä ja useampi peitto. Nukun ikkuna auki.
Kosmetiikkaa, vartalonhoitoa, saunomista yksin. Pari hyvää ystävää. Näin.
Sinua en kaipaa.
Teit virheen. - Anonyymi
Ei mistään tule niin hyvää oloa kuin runsaasti alkoholia juomalla. Olo on lämmin, turvallinen ja menneisyys ja tulevaisuus käpertyvät suloisesti yhteen hetkeen.
- Anonyymi
Kuulostaa hyvältä, taidan uskaltaa ostaa jouluksi pussin liköörikonvehteja.
Liika alkoholin nauttiminen saattaa kääntyä itseään vastaan, joten pitkäaikaisena hemmottelukeinona ei suositeltava.
- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Liika alkoholin nauttiminen saattaa kääntyä itseään vastaan, joten pitkäaikaisena hemmottelukeinona ei suositeltava.
Olisit määritellyt kysymyksessäsi sallitut määrät ja ajanjaksot niin oltaisiin ehkä osattu vastata juuri sinua miellyttävällä tavalla.
Anonyymi kirjoitti:
Olisit määritellyt kysymyksessäsi sallitut määrät ja ajanjaksot niin oltaisiin ehkä osattu vastata juuri sinua miellyttävällä tavalla.
Eihän se minun asiani ole määritellä. Juo mitä juot.
- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Eihän se minun asiani ole määritellä. Juo mitä juot.
Sinä kai tämän keskustelun aloitit. Jos vastaus ei miellytä niin aina voi miettiä oliko kysymys oikea.
- Anonyymi
Sivusta totean, että kuka mistäkin tykkää. Mun mielestä alkoholista tulee paskamainen olo ja inhoan humalaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivusta totean, että kuka mistäkin tykkää. Mun mielestä alkoholista tulee paskamainen olo ja inhoan humalaa.
Itse en kommentoisi toisten iloja vastaavalla tavalla mutta kukin tyylillään ja kykyjensä mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en kommentoisi toisten iloja vastaavalla tavalla mutta kukin tyylillään ja kykyjensä mukaan.
Minä olenkin rehellinen ja suora. Sinä saat tietysit olla jotain muuta.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä kai tämän keskustelun aloitit. Jos vastaus ei miellytä niin aina voi miettiä oliko kysymys oikea.
Ei vastausten tarvitse minua miellyttää 😊 Jokainen saa vapaasti vastata, mitä haluaa.
- Anonyymi
Alkoholi on junteille, jotka ei paremmasta tiedä, kaikkineen paska päihde, epäterveellinen, jopa vaarallinen.
- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Ei vastausten tarvitse minua miellyttää 😊 Jokainen saa vapaasti vastata, mitä haluaa.
Pitkään olin vetämättä. Humalassa vedin tupakkaa ja sen jälkeen zonnic nikotiinipusseja. On tuo nikotiini aika koukuttavaa. Pah, jos yleensäkkin elät maailmassa missä on peilejä, niin olet komea ytmi.
Kirjoitin viisi riviä seksistä.
Sitten pyyhin ne pois.
Vastaan:
Näin talvella, pitkät kalsarit ja villasukat.Oliait nyt vain jättänyt ne ensimmäiset mieleen tulevat asiat 😄
Mutta lämpimät jalat kuuluu kyllä ehdottomasti hemmottelevuuden piiriin. Ostin tänään juuri uudet lämpösukat, niin pysyy jalat lämpöisenä kovillakin pakkasilla.- Anonyymi
Minulla oli vain yksi ajatus :) Se oli ihon tunne toista vasten, miltä se tuntuu saunan, uinnin ja saunan jälkeen äänettömyyden keskellä syksyisessä yössä.
Hah, ei ole oikein jättää muita arvailemaan. Kerro omat pois :)
🐾 Anonyymi kirjoitti:
Minulla oli vain yksi ajatus :) Se oli ihon tunne toista vasten, miltä se tuntuu saunan, uinnin ja saunan jälkeen äänettömyyden keskellä syksyisessä yössä.
Hah, ei ole oikein jättää muita arvailemaan. Kerro omat pois :)
🐾Puolison puhtaan ihon tuoksu rauhoittaa minua. Nenäni liukuu hänen vartalollaan, hengittäen hänen ihoaan.
Valitettavasti seksimme on siirtymässä talviaikaan, vaatteet lisääntyvät ja pian ei edes käsi pääse tiukkojen vaatekerrosten alle.
Spontaani iholla oleminen vähenee.
Mutta onneksi on ne pitkät kalsarit ja villasukat. :-)Gattino kirjoitti:
Puolison puhtaan ihon tuoksu rauhoittaa minua. Nenäni liukuu hänen vartalollaan, hengittäen hänen ihoaan.
Valitettavasti seksimme on siirtymässä talviaikaan, vaatteet lisääntyvät ja pian ei edes käsi pääse tiukkojen vaatekerrosten alle.
Spontaani iholla oleminen vähenee.
Mutta onneksi on ne pitkät kalsarit ja villasukat. :-)Nenä toimii kyllä talvellakin ja vaatekerrokset saa pois 😉
- Anonyymi
Olen hurahtanut palapelien (1000kpl) maailmaan. Työstäminen on rentouttavaa pienenkin hetken. Eikä malta lopettaa ennen kuin silmät ovat ristissä ja yö kutsuu.
Antanut yhtä lukuunottamatta lahjaksi eteenpäin.Tuo on mahtavaa, jos löytää jonkin itseään kiinnostavan jutun. Itse hurahdin jokin aika sitten mandala-väritykseen. Se on niin rauhoittavaa, kun keskittyy vain siihen, mitä sillä hetkellä tekee ilman mitään häiriötekijöitä.
- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Tuo on mahtavaa, jos löytää jonkin itseään kiinnostavan jutun. Itse hurahdin jokin aika sitten mandala-väritykseen. Se on niin rauhoittavaa, kun keskittyy vain siihen, mitä sillä hetkellä tekee ilman mitään häiriötekijöitä.
Käsillä tekeminen on ollut aina mulle tuiki tärkeätä. Ryijyjen solmiaminen vei viime vuonna aikaa turhankin paljon. Raahasin jopa keskeneräisiä lankakasoja mukanani, mitä mahtoivatkaan kyläpaikassa ajatella: D
Anonyymi kirjoitti:
Käsillä tekeminen on ollut aina mulle tuiki tärkeätä. Ryijyjen solmiaminen vei viime vuonna aikaa turhankin paljon. Raahasin jopa keskeneräisiä lankakasoja mukanani, mitä mahtoivatkaan kyläpaikassa ajatella: D
Ajattelit varmaan, että olet todella intohimoinen harrastaja 😄 Mutta upeaa, kun olet löytänyt omannäköisiä tapoja hemmotella itseäsi tekemällä sellaisia asioita, joista selvästi nautit.
- Anonyymi
Värikästä, ajattelin, ja ihmettelin, että kuinka he jaksavat aina hymyillä. Tervehdin rouvaa ja kyselin vointia. Hän näytti olevan raskaana.
- Anonyymi
Tekemällä asioita mistä nautin. Kuten puutarjailu, eläinten parissa ajan viettäminen, lasten kanssa ajan viettäminen, nukkuminen kun väsyttää jne. Elän kivaa elämää tällä hetkellä. Kivuista huolimatta.
Ex HuitaleIhana kuulla, että elät kivaa elämää 😊 Nuo mainitsemasi asiat ovat kyllä takuulla rentouttavia, ja henkisesti lataavia eritoten, kun aikaa viettää rakkaiden kanssa.
Ikävä kuulla kuitenkin, että sinulla on kipuja 😕- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Ihana kuulla, että elät kivaa elämää 😊 Nuo mainitsemasi asiat ovat kyllä takuulla rentouttavia, ja henkisesti lataavia eritoten, kun aikaa viettää rakkaiden kanssa.
Ikävä kuulla kuitenkin, että sinulla on kipuja 😕Kyllä ne itselle merkitykselliset asiat kummasti antaa enemmän mitä vievät. 🙂👍Nettiä käytän lähinnä krääsän myyntiin ja lahjoitteluun. Kaikki turha nurkista pois myös kummasti keventää mieltäkin.
Kivut on aina seuranani, tuskin pääsen niistä ikinä eroon 100% kivuttomuuteen edes viikoksi, mutta nämä henkisen puolen mukavat jutut on sitten se mikä ylläpitää tarmoa ja elämäniloa. 😅
Ex Huitale - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne itselle merkitykselliset asiat kummasti antaa enemmän mitä vievät. 🙂👍Nettiä käytän lähinnä krääsän myyntiin ja lahjoitteluun. Kaikki turha nurkista pois myös kummasti keventää mieltäkin.
Kivut on aina seuranani, tuskin pääsen niistä ikinä eroon 100% kivuttomuuteen edes viikoksi, mutta nämä henkisen puolen mukavat jutut on sitten se mikä ylläpitää tarmoa ja elämäniloa. 😅
Ex HuitaleJa yksi mikä on ilahduttanut nyt yllättävänkin paljon minua, niin tuo painoni pudottaminen. Olotila on kirjaimellisesti kevyempi. 76,6 kg oli jo eilen vaakani lukemat vaatteet päällä eli alan olla tavoitepainossani ja tokihan olen joutunut laittamaan isot vaatteet kiertoon. Pienempiä hommaten, mutta sekin tuntuu mukavalle. Vaihtelua. 😊
En Huitale - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja yksi mikä on ilahduttanut nyt yllättävänkin paljon minua, niin tuo painoni pudottaminen. Olotila on kirjaimellisesti kevyempi. 76,6 kg oli jo eilen vaakani lukemat vaatteet päällä eli alan olla tavoitepainossani ja tokihan olen joutunut laittamaan isot vaatteet kiertoon. Pienempiä hommaten, mutta sekin tuntuu mukavalle. Vaihtelua. 😊
En HuitaleOho en laittoi shöttö. 😂
En no en enää Huitale nimimerkilläni, vaikka sen sinisyys hämää luulemaan että olis vielä olemassa. Nykyään ei vissiin nimimerkit enää muutu mustiksi niistä luovuttua ollenkaan?! 🤔
Vaan samapa tuo.
Ex Huitale tai vaan Huitale Anonyymi kirjoitti:
Oho en laittoi shöttö. 😂
En no en enää Huitale nimimerkilläni, vaikka sen sinisyys hämää luulemaan että olis vielä olemassa. Nykyään ei vissiin nimimerkit enää muutu mustiksi niistä luovuttua ollenkaan?! 🤔
Vaan samapa tuo.
Ex Huitale tai vaan HuitaleTuo on kyllä totta, että kun siivoaa vähän nurkkia, niin mielikin jotenkin kevenee siinä samalla. Minullakin olisi tiedossa vähän kaappien tyhjennystä, kun saisi vain aikaiseksi aloittaa 🙈
Tuo on niin ikävää, kun joudut elämään kipujen kanssa, mutta ihailtavaa, kun olet löytänyt tavan suhtautua niihin niin, ettet kuormita itseäsi enempää asenteen kautta, vaan vaikutat keskittyvän hyviin asioihin elämässäsi. En osaa täysin samaistua tilanteeseesi, mutta puheistasi välittyy tilanteen hyväksyminen ja täysillä eläminen. Ja sinulla on niin paljon ilon aiheita elämässäsi, puhut ihanasti elämäsi tärkeistä asioista, kuten lapsistasi 🥰 Ja puutarhasta! Ihan kateudesta luen, mitä kaikkea olet puuhaillut puutarhassa 😄 Itsellä kun on niin pieni pläntti, mutta onpahan sentään oma 😊
En voi kuin hattua nostaa sille, miten paljon olet saanut painoa alemmaksi. Se ei ole ihan helppo juttu ja moni kamppailee painonsa kanssa ihan mielettömän paljon. Yksinkertaisimmillaanhan se on, että syö vähemmän kuin kulutat, mutta käytännössä se ei todellakaan ole noin simppeliä, kun ihmisen kehoon vaikuttaa niin moni asia. Stressi, uni, sairaudet jne.. Mutta upea juttu, kun olet saanut iloa onnistuneesta painonoudotuksesta 🤗- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Tuo on kyllä totta, että kun siivoaa vähän nurkkia, niin mielikin jotenkin kevenee siinä samalla. Minullakin olisi tiedossa vähän kaappien tyhjennystä, kun saisi vain aikaiseksi aloittaa 🙈
Tuo on niin ikävää, kun joudut elämään kipujen kanssa, mutta ihailtavaa, kun olet löytänyt tavan suhtautua niihin niin, ettet kuormita itseäsi enempää asenteen kautta, vaan vaikutat keskittyvän hyviin asioihin elämässäsi. En osaa täysin samaistua tilanteeseesi, mutta puheistasi välittyy tilanteen hyväksyminen ja täysillä eläminen. Ja sinulla on niin paljon ilon aiheita elämässäsi, puhut ihanasti elämäsi tärkeistä asioista, kuten lapsistasi 🥰 Ja puutarhasta! Ihan kateudesta luen, mitä kaikkea olet puuhaillut puutarhassa 😄 Itsellä kun on niin pieni pläntti, mutta onpahan sentään oma 😊
En voi kuin hattua nostaa sille, miten paljon olet saanut painoa alemmaksi. Se ei ole ihan helppo juttu ja moni kamppailee painonsa kanssa ihan mielettömän paljon. Yksinkertaisimmillaanhan se on, että syö vähemmän kuin kulutat, mutta käytännössä se ei todellakaan ole noin simppeliä, kun ihmisen kehoon vaikuttaa niin moni asia. Stressi, uni, sairaudet jne.. Mutta upea juttu, kun olet saanut iloa onnistuneesta painonoudotuksesta 🤗Kiitos. 😊❣️
Luulen, että tuo stressittömään elämään pyrkiminen ja sisäinen matka itseeni on ollut se mikä on osaltaan mahdollistanut sen, etten stressaa, niin sillä on myönteisiä vaikutuksia kehoon. Myös siihen, että jaksaa sitoutua syömään järkevästi.
Toki voisin olla onnellisempikin, kun olisi kivutonta ja elämänkumppanin kanssa jotain yhteistäkin, muutakin kuin laoset ja koti. Mutta aika hyvin näinkin, hyväksyy vaan ettei kaikki oo aina täydellistä. 😁
Ex Huitale Anonyymi kirjoitti:
Kiitos. 😊❣️
Luulen, että tuo stressittömään elämään pyrkiminen ja sisäinen matka itseeni on ollut se mikä on osaltaan mahdollistanut sen, etten stressaa, niin sillä on myönteisiä vaikutuksia kehoon. Myös siihen, että jaksaa sitoutua syömään järkevästi.
Toki voisin olla onnellisempikin, kun olisi kivutonta ja elämänkumppanin kanssa jotain yhteistäkin, muutakin kuin laoset ja koti. Mutta aika hyvin näinkin, hyväksyy vaan ettei kaikki oo aina täydellistä. 😁
Ex HuitaleStressi tekee ihmiselle kyllä hallaa niin monella tasolla. Sitä ei heti huomaa ja stressi sinänsä on ihan normaali reaktio, mikä ei ole aina niin paha asia, mutta pitkittyessään se alkaa hiljalleen sairastuttamaan kehoa ja mieltä. Omalla kohdallani stressi on merkittävin terveyteeni negatiivinen vaikuttava asia ja yritän sitä saada pala palalta vähennettyä. Vinkit ovat tervetulleita 😊
Elämä harvoin on täydellistä ja hyväksymällä ne asiat, joihin ei itse voi vaikuttaa, on helpompi hengittää. Voi vain tehdä parhaansa minimoidakseen negatiivisten asioiden vaikutukset. Itseäni auttaa kiitollisuus niitä ihania asioita kohtaan, joita elämässäni on. Kuten lapseni, sisareni ja ystäväni. Koen olevani onnekas monessa mielessä ja paljosta saan olla kiitollinen. Se auttaa eritoten tilanteissa, kun elämääni vaikuttavat tietyt asiat tuntuvat raskailta.
- Anonyymi
Lautaselle viinirypäleitä ja juustoa. Tiettyjen maisemien epäsäännöllinen näkeminen, varsinkin syksyllä. Ovat ajomatkan päässä. Kirpparit. Kahvilla istuskelu jossain ja en kaiva kännykkää esille. Istun vain siinä ja saatan joskus torkahtaakin. Nojatuolissa löhöäminen ja saatan havahtua siihen, että olen vain tuijottanut tyhjyyteen mutta että pulssi on tosi rauhallinen, johtunee uloshengityksen jälkeisestä muutamasta tylsästä sekunnista. Tylsä Flow-hetki, kait. - cu-
Tuo oli mielenkiintoinen, tiettyjen maisemien näkeminen. Minulla on muutamia lempparimaisemia, joiden äärelle pysähdyn aina kun voin. Monet näistä on lenkkireittini varrella. Siellä on esim todella vanha jalopuu, joka kaartuu kauniisti polun päälle. Se on vuodenajasta huolimatta aina niin kaunis, että tuntuu kuin sillä olisi persoona.
- Anonyymi
En tiedä erityisen hyvästä olosta ja eri päivinä ilahduttaa eri jutut. Tälleen perjantaisin on tapanani pitää sellainen ulkoisen hemmottelun päivä. Käyn saunassa, teen kasvohoidon ja hiushoidon. Arkipäivisin ei viitsi uhrata ihan niin paljoa aikaa näihin puuhiin.
Noin yleisemmällä tasolla kuntoilusta tulee hyvä olo, mutta en osaa ajatella sitä hemmotteluna. Poikkeuksena uinti, joka menee vähän jopa hemmottelusta. Sitä voisi tehdä enemmänkin. Hieronta tekee myös hyvää, mutta mä miellän sen ehkä jopa enemmän enemmän kidutukseksi kuin itseni hemmotteluksi. Välillä on kivaa myös syödä ruokaa, joka on aidosti tosi hyvää, eikä vain että kyllä tällä elää. Sen voi määritellä hemmotteluksikin. Tähän aikaan vuodesta tekisi aina mieli hemmotella itseään etelänlomalla, mutta yleensä jätän sitten kuitenkin tuon puuhan kevätpuolelle vuotta. Takkatuli, kuppi lämmintä teetä ja ehkä pari voileipää, sekä hyäv kirja tai elokuva, tuossakin mukava hemmottelumuoto. Samoin aamulla pitkään nukkuminen, mutta se olisi vielä mukavampaa seurassa kuin yksinään.
Toisinaan hemmottelen itseäni ostamalla jonkun uuden kasvin, joko viherkasvin tai kesällä pihakasvin. Noita ei kuitenkaan ihan rajattomasti voi hankkia kun tila loppuu.- Anonyymi
Kesällä tuon takkatulen voi korvata riipputuolilla, pihapuun varjossa, vierellä kylmää juotavaa ja kuulokkeissa mukava podcast. Viime kesänä tein tuota suorastaan luvattoman paljon. Tuli jo huono omatunto. 😀
Voi, miten ihana hemmottelulista! Voin yhtyä jokaiseen kohtaan. En käy säännöllisesti kyllä uimassa, mutta pidän uimisesta muutoin. Täällä päin on niin huono tilanne uimahallien suhteen kun ne ovat aina niin täynnä, ettei sinne mahdu niin en ole viitsinyt änkeä.
- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Voi, miten ihana hemmottelulista! Voin yhtyä jokaiseen kohtaan. En käy säännöllisesti kyllä uimassa, mutta pidän uimisesta muutoin. Täällä päin on niin huono tilanne uimahallien suhteen kun ne ovat aina niin täynnä, ettei sinne mahdu niin en ole viitsinyt änkeä.
Vähän sama juttu. Mä tykkään uimisesta ihan älyttömästi ja voisin harrastaa sitä vaikka joka päivä. Hallit on kuitenkin ihan liian täynnä ja porukkaa yleensä paahtaa siellä(kin) hiki hatussa ja aikaa tuijotellen. Jos mulla olisi varaa altaan lämmittämiseen (tai ilmanen sähkö vaikka auringosta) niin hemmottelisin itseni hankkimalla uima-altaan. Tosin sitten tarvis uuden talonkin, mutta ei pidä antaa pikkujuttujen häiritä hyviä haaveita. 😀
Anonyymi kirjoitti:
Vähän sama juttu. Mä tykkään uimisesta ihan älyttömästi ja voisin harrastaa sitä vaikka joka päivä. Hallit on kuitenkin ihan liian täynnä ja porukkaa yleensä paahtaa siellä(kin) hiki hatussa ja aikaa tuijotellen. Jos mulla olisi varaa altaan lämmittämiseen (tai ilmanen sähkö vaikka auringosta) niin hemmottelisin itseni hankkimalla uima-altaan. Tosin sitten tarvis uuden talonkin, mutta ei pidä antaa pikkujuttujen häiritä hyviä haaveita. 😀
Sama haave täällä 😄 Ei ole sellaista taloa mihin yima-allasta edes saisi ja vaikka saisi, ei olisi sellaiseen varaa. Saahan sitä ihminen kuitenkin haaveilla 🤗
- Anonyymi
Palstan kiinni pitäminen on hyvää hemmottelua
Välillä on vaikea muistaa hemmotella itseään. Jos olisi amme, se olisi helpostl toteuttava ykkönen. Ei ole. Kesällä maalla henmottelen itseäni paljulla, rantasaunalla, järvellä ja käymässä kävelemässä ihan yksin.
Istutin pihalle ainakin 300 tulppaania/narsissa/
krokusta/muita sipuleja, kaksi köynnösruusua, 3 kärhöä, 5 pionia, 5 pensasmustikkaa, kasa mansikoita. Puolet tosin oli vanhoja kesän varaistutuksessa olleita kasveja. Ensi keväänä ja kesänä pääsee nauttimaan hemmottelusta. 😁 Lapseni kutsuu minua orkidea-hulluksi. Ostan aina välillä uuden ja tälläkinhelkellä on 3 vanhaa orkideaa kukassa. Kesällä upeimmassa uudellen kukkiassa oli noin 30 kappaletta 6-9cm kokoista kukkaa. Välillä ostan tulppaaneja tai vaan nautin kynttilän lepatyksesta (se tosin vaatii rauhaa ympärille).
Joskus harvoin kun olen yksin kotona, ostan itselleni yhden karpalolonkeron ja patonkia tai/ja salaattia . Mielummin ostaisin punaviiniä, mutta tavallinen pullo on liian iso ja minipulloa en jaksa lähteä hakemaan erikseen. Joskus ostan samaan tarkoitukseen glögiä (söilyy jonkun aikaa) tai portviiniä (säilyy ainakin puoli vuotta jk avattuna).
Hemmottelen itseäni myös hierontamatolla, tai varaamalla oikean hieronnan. Myös piikkimatto toimii, vaikka onkin masokistinen nautinto. Myös keikalle menoa käytän itsepalkitsemiseen.
Jos olisi parisuhde, minut olisi helpoin hemmotella läheisyydellä, kosketuksella, lusikassa makoilulla ja läsnäololla. Joskus halaan vartalotyynyä paremman puutteessa.Mökillä pääsee takuulla ihan omaanlaiseensa hemmottelun tunnelmaan 😊
Vaikuttava määrä istutuksia! Niistä tulee takuulla upeita, kun pääsevät täyteen voimaansa. Olet tainnut palstallakin puhua pihaprojektistasi, mikä on ilmeisesti ollut vähän massiivisempi. Toivottavasti ensi kesänä pääset nauttimaan siitä täysin rinnoin! Oma pihani on lähinnä säälittävä tällä hetkellä ja kaipais todellakin hieman hemmottelua.. 🙈
Minäkin joisin mielelläni lasin punaviiniä silloin tällöin, mutta yksin kokonainen pullo on vaikea tuhota. Ostan sitten tilalle juuri jonkun lonkeron tai siiderin, jos sellainen fiilis on. Huomenna menen lounaalle ystävän kanssa ja siellä voisi ehkä lasillisen viiniä nauttiakin 😊
Toivon, että löydät itsellesi sen oman hemmottelijan. Se ei tosiaan vaadi mitään sirkustemppuja vaan yksinkertaiset teot ja huomioimiset ovat niitä parhaita. Aito läsnäolo, kosketus, välittäminen..Aletheias kirjoitti:
Mökillä pääsee takuulla ihan omaanlaiseensa hemmottelun tunnelmaan 😊
Vaikuttava määrä istutuksia! Niistä tulee takuulla upeita, kun pääsevät täyteen voimaansa. Olet tainnut palstallakin puhua pihaprojektistasi, mikä on ilmeisesti ollut vähän massiivisempi. Toivottavasti ensi kesänä pääset nauttimaan siitä täysin rinnoin! Oma pihani on lähinnä säälittävä tällä hetkellä ja kaipais todellakin hieman hemmottelua.. 🙈
Minäkin joisin mielelläni lasin punaviiniä silloin tällöin, mutta yksin kokonainen pullo on vaikea tuhota. Ostan sitten tilalle juuri jonkun lonkeron tai siiderin, jos sellainen fiilis on. Huomenna menen lounaalle ystävän kanssa ja siellä voisi ehkä lasillisen viiniä nauttiakin 😊
Toivon, että löydät itsellesi sen oman hemmottelijan. Se ei tosiaan vaadi mitään sirkustemppuja vaan yksinkertaiset teot ja huomioimiset ovat niitä parhaita. Aito läsnäolo, kosketus, välittäminen..Tosiaan punaviinihän säilyy jotenkuten ehkä viikon, mutta ei pullo mene yksin edes viikossa. Kun joskus vuosia sitten avasin yhden lentokentältä työmatkalta ostetun palkitun 20e pullon, puolet siitä päätyi kastikkeen pohjaksi lopulta… Vähän harmi, vaikka ihan hyvä kastike siitä tuli myös. 😂
Jos tykkäät punaviinistä, oletko kokeillut portviiniä? Toimii mustan suklaan kanssa hyvin. 😁 Eikä tarvitse juoda koko pulloa eikä edes 24cl eikä syödä koko levyä, aika vahvoja makuja. 😉 Tuota myydään pienissäkin pulloissa ja säilyy jääkaapissa todella pitkään. Aika harvoin ostan juustoja (yleensä jouluksi äitiäni ajatellen), niiden kanssa sopii myös varsin hyvin.
Itse olin hetki sitten ystävien kanssa Vietnamilaisessa ravintolassa syömässä. Oli ihan pakko ottaa lasi portugalilaista punaviiniä, vaikka ruokaan olisi sopinut varmaan joku muu paremmin. Kumpikin oli tosi hyvää.Citrinella kirjoitti:
Tosiaan punaviinihän säilyy jotenkuten ehkä viikon, mutta ei pullo mene yksin edes viikossa. Kun joskus vuosia sitten avasin yhden lentokentältä työmatkalta ostetun palkitun 20e pullon, puolet siitä päätyi kastikkeen pohjaksi lopulta… Vähän harmi, vaikka ihan hyvä kastike siitä tuli myös. 😂
Jos tykkäät punaviinistä, oletko kokeillut portviiniä? Toimii mustan suklaan kanssa hyvin. 😁 Eikä tarvitse juoda koko pulloa eikä edes 24cl eikä syödä koko levyä, aika vahvoja makuja. 😉 Tuota myydään pienissäkin pulloissa ja säilyy jääkaapissa todella pitkään. Aika harvoin ostan juustoja (yleensä jouluksi äitiäni ajatellen), niiden kanssa sopii myös varsin hyvin.
Itse olin hetki sitten ystävien kanssa Vietnamilaisessa ravintolassa syömässä. Oli ihan pakko ottaa lasi portugalilaista punaviiniä, vaikka ruokaan olisi sopinut varmaan joku muu paremmin. Kumpikin oli tosi hyvää.Joskus, kun olen viettänyt pääsiäistä tai vastaavaa pitkään viikonloppua yksin, olen saattanut saada pullollisen tuhotuksi yksin 😁 Mutta onneksi tosiaan loput viinit voi käyttää ruoanlaitossa, vaikka 20€ viini kastikkeen maustajana ehkä hieman kirpaiseekin 😊
En ole pitkään aikaan maistanut portviiniä, mutta tuotapa voisi kokeilla. Mikä ihana tekosyy ostaa sille tumaa suklaata kaveriksi, koska eihän tuon suosituksen perusteella pelkkää viiniä voi ostaa 😄
Eilen olin lounaalla ystäväni kanssa ja söin lohisalaattia, minkä kanssa otin roseeta. Se oli ehkä melko kesäinen valinta synkkään marraskuun päivään, mutta miten ihanalta tuo yhdistelmä maistuikaan hyvässä seurassa. Sen jälkeen vielä suklaamuffinssi ihanassa kahvilassa. Oli todellinen hemmottelupäivä 🤗
- Anonyymi
Kumma, että naiset kokevat ulkonäköön liittyvät hoidot hemmotteluna.
- Anonyymi
Kaikki ulkonäköön liittyvä ei aina liitykään suoranaisesti ulkonäköön, vaikka sellainen yksinkertaistus on helppo tehdä. Minä esimerkiksi saan ihan fyysistä hyvänolon tunnetta kasvohoidosta. Luultavasti ainakin jokainen, joka on tuskaillut samanlaisen ongelmaihon kanssa kuin minä, voi allekirjoittaa tuon.
- Anonyymi
Naisilla ei juuri ole sielua jota hemmotella vaikkapa lempeillä ajatuksilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naisilla ei juuri ole sielua jota hemmotella vaikkapa lempeillä ajatuksilla.
Naiset ovat enemmänkin koneita, tai eläimiä.
Hyvä huomio. Monet hemmottelut tosiaan liittyvät jollain tavalla ulkonäöstä huolehtimiseen. Itse näen sen kuitenkin laajemmin niin, että se on kokonaisvaltaista hyvinvoinnistaan huolehtimista, jonka yksi osa-alue ulkonäkö on.
- Anonyymi
Hyppään Opel Astraan.
- Anonyymi
Huomenna hivelen Stacya ja hän resonoi mulle takaisin mitä ihanimmilla äänillä :)
- Anonyymi
hassua kai olisi jos kaikki planeetat kuukin olisivat palloja..
- Anonyymi
Ohuet hepeneet ja monet pikkujoulut.
- Anonyymi
Hyvin nukuttu yö ja hyvä runsas aamiainen, energiatasot korkealla.
Salitreenit ja kuuma suihku kipeytyneille lihaksille.
Pirteä olo istahtaa vaikka katsomaan jotain hyvää leffaa tai urheilutapahtumaa, fyysinen rasitus piristää kehoa ja mieltä.
AVFyysinen rasitus saa kehossa aikaan monenlaisia hyvän olon tunteita. Kuuma suihku rasituksen jälkeen on yksi elämän monista nautinnoista. Keho rentoutuu ihan eri tavalla rasituksen jälkeen sohvalle köllähtäessä, kun jos olisi maannut siinä koko päivän. Toki joskus voi olla paikallaan vain olla tekemättä yhtään mitään. Itseään kuunnellen tulee paras lopputulos 😊
- Anonyymi
Pakkaan reppuun eväät ja lähden metsään. Ai että... Mettässä istahdan noin tunnin välein hetkeksi hörppimään kuumaa Marlin perinteistä glögiä termospullosta 😊
Alkuviikosta ostin pienen siivun oikein kauan kypsynyttä juustoa. Iltasella siitä pari palaa 😋 Riittää pitkälle ensi viikolle.
Avantouinti, uimahalli, kaikki treenit..
En tunne rakkautta toisten hemmotteluun. Jos tykkää mun kanssani rämpiä metsässä niin kiva heille. Mutta mulle olis ihan kidutusta järjestellä jotain karnevaaleja ihmisille jotka eivät näe luksusta omassa arjessaan.
xLinerMetsässä oleminen on kuin salvaa sielulle. Se todella hemmottelee ihmismieltä monella tavalla 😊 Avantouinti on sellainen, mistä muutama ystäväni on saanut todella rakkaan harrastuksen. Itse en ole vielä tohtinut mennä mukaan, mutta ehkä pitäisi antaa mahdollisuus.
Itse pidän muiden, esim oman kumppanin, hemmottelusta, mutta en näe sitä minkäänlaisena karnevaalien järjestämisenä vaan enemmänkin toisen huomioimisena ja ilahduttamisena. Pieniä arjen asioita.. Jos tiedän esim, että miehellä on ollut pitkä ja rankka päivä töissä, niin voisin tehdä jotain erityisen hyvää ruokaa, antaa toiselle mahdollisuus levätä, ehkä antaa hierontaa.. Mikä nyt sitten juuri siinä tilanteessa tuntuisi sellaiselta, mistä mies saisi hyvää oloa arkeensa.
No nyt pistit todella vaikean. En hemmoittele itseäni vaan elämäni on yhtä pötköä pelkkää naatiskelua. En tee mitään, mistä en nauti. Kaikki mitä teen, on sitä mitä haluankin tehdä. Ja siitä on vaikeaa enää itseään palkita.
En käy hieronnoissa, kasvohoidoissa tai edes kampaajalla. Itseeni en sijoita latiakaan. Vaatteeni ovat vain peitteitä soveliaisuudesta ja kotini on linnani.
Olen hyvin miesmäisesti asioihin suhtautuva nainen.
No höh.. jos joku täytyy nostaa hemmotteluksi, niin .. ehkä se, että saatan ostaa itselleni sipsipussin viikonlopuksi..
Muutoin elän kuin viimoista päivää. Teen mitä huvittaa ja mikä tuntuu hyvälle. Mutta joo.. olen hyvin pieneen tyytyväinen ja minulle suo tyydytystä jopa lasillinen kylmää vettä.
Perustunteenani on onnellisuus ja siihen en tarvitse enää mitään extraa ollakseni onnellinen. Itseni hemmoittelua. Olen tyytyväinen siihen mitä minulla on.
Nyt kun luin tätä ketjua muiden onnellisuuden tarpeesta, pidän itse itseäni askeettisen outona ja erilaisena. Mä olen ihan friikki. Ainakin naiseksi.- Anonyymi
Et ole mikään poikkeus. Muutkin elää niin että olisi kivaa. Melko outoa olisi pyrkiä elämään kuten ei halua. Tuntuisiko hemmottelu silloin yhtään sen enemmän ja ansaitummalta??
Jollekin sipsipussi viikonlopuksi ei ole hemmottelua vaan arkipäivää. Mulle hemmottelua on vaan olla, eikä mihinkään kiire, tai muutakaan. Omaa aikaa, musiikkia, lasi viiniä, sauna, ja nauttia.
Hemmottelussa ei ole yhtä tiettyä tapaa, vaan itse kukin käsittää hemmottelun eri tavalla. Sulle hemmottelu on sipsipussi, jollekin se kasvohoito. Unohditko yhteisen ajan pujiksen kanssa, eikö se ole susta hemmottelua? Et sinä ole friikki vaan sinulla on oma, mahtava tapasi suhtautua elämään 😊 Noinhan sen pitäisi olla, että tekee vain sitä mistä nauttii. Käytännössä se ei ihan aina onnistu ja esim itsellä työkuviot käy välillä aika rankoiksi, jolloin koen enemmän tarvetta saada vastapainoa työlle tekemällä entistä enemmän asioita, joista nautin ja joista tulee hyvä olo. Se on minunkin tavoitteeni täyttää elämäni asioilla, jotka tekevät minut onnelliseksi. En esim käytä yhtään enempää aikaa kuin on pakko sellaisiin ihmisiin, jotka eivät tee minulle hyvää.
Tuosta onnellisuudesta tuli mieleen, miten eilen olin ihan mielettömän onnellinen, kun poikani oli hassuttelevalla tuulella ja hän sai minut uskomattoman hyvällw tuulelle. Miten ihanan ihmisen olenkaan saanut elämääni lapseni myötä. Hän on aivan mahtava tyyppi ❤️- Anonyymi
Ei ole oikeaa eikä väärää tapaa hemmotella itseään. Mä kuitenkin mietin, että ehkä sun kannattisi opetella hieman enemmän pysähtymään niihin hetkiin, kun tuntuu hyvältä, ottamatta kantaa siihen mitä se sinulle on. Minusta hemmottelu on ennenkaikkea mielentila, se että osaa pysähtyä ja nauttia.
Sinällään mä en ihan usko siihen, että ihminen ei koskaan tekisi mitään mistä ei nauti. Jos tuohon kykenee, niin on hyvin onnekas ihminen tai ehkä hieman valheellinen sanoissaan. Tai kenties sitten erinomaisen mukautuvainen ja sopeutuvainen. Sekin on mahdollista. Noin yleisesti mä en oikeasti usko, että kukaan tuohon pystyy. Kenenkään ihmisen elämä ei ole niin täydellistä, etteikö siihen välillä kuuluisi myös epämiellyttävämpi hetkiä ja asioita, jotka täytyy vain tehdä ja kestää. Anonyymi kirjoitti:
Et ole mikään poikkeus. Muutkin elää niin että olisi kivaa. Melko outoa olisi pyrkiä elämään kuten ei halua. Tuntuisiko hemmottelu silloin yhtään sen enemmän ja ansaitummalta??
Jollekin sipsipussi viikonlopuksi ei ole hemmottelua vaan arkipäivää. Mulle hemmottelua on vaan olla, eikä mihinkään kiire, tai muutakaan. Omaa aikaa, musiikkia, lasi viiniä, sauna, ja nauttia.
Hemmottelussa ei ole yhtä tiettyä tapaa, vaan itse kukin käsittää hemmottelun eri tavalla. Sulle hemmottelu on sipsipussi, jollekin se kasvohoito. Unohditko yhteisen ajan pujiksen kanssa, eikö se ole susta hemmottelua?En pidä yhteistä aikaa pujottelijan kanssa hemmotteluna. Mulle se on aikalailla kuin pako arjesta. Miniloma elämästäni. Varmaankin minun tulisi pitää sitä hemmotteluna, en vain osaa.
Arkiset asiat ovat minulle tärkeitä tehdä naatiskellen ja kiitollisuudella, siksi en osaa ehkä pitää oikein mitään juurikaan hemmotteluna. Omasta mielestäni en hemmottele itseäni. Kai se riippuu ihan ajattelumallista. En tiedä. Olen hedonisti ja en tee oikeastaan mitään mikä ei nappaisi, joten sellainen että erityisesti tekisin jotakin itselleni mieliksi ei juurikaan tapahdu. Sillä teen kaiken miellyttääkseni itseäni.
No kyseessähän voi olla myös tuo minun matala omanarvontunteeni. Arvostan itseäni, mutta en anna arvoa itselleni. Ehkäpä itsensä hemmotteleminen on siksi hieman vieras käsite minulle.Aletheias kirjoitti:
Et sinä ole friikki vaan sinulla on oma, mahtava tapasi suhtautua elämään 😊 Noinhan sen pitäisi olla, että tekee vain sitä mistä nauttii. Käytännössä se ei ihan aina onnistu ja esim itsellä työkuviot käy välillä aika rankoiksi, jolloin koen enemmän tarvetta saada vastapainoa työlle tekemällä entistä enemmän asioita, joista nautin ja joista tulee hyvä olo. Se on minunkin tavoitteeni täyttää elämäni asioilla, jotka tekevät minut onnelliseksi. En esim käytä yhtään enempää aikaa kuin on pakko sellaisiin ihmisiin, jotka eivät tee minulle hyvää.
Tuosta onnellisuudesta tuli mieleen, miten eilen olin ihan mielettömän onnellinen, kun poikani oli hassuttelevalla tuulella ja hän sai minut uskomattoman hyvällw tuulelle. Miten ihanan ihmisen olenkaan saanut elämääni lapseni myötä. Hän on aivan mahtava tyyppi ❤️No joudunhan minäkin työajalla tekemään asioita jotka eivät ole mieluisia. Mutta muokkaamalla omaa asennettaan pääsee jo pitkälle.
Toisaalta työaika ei ole omaa aikaani, sen omistaa työnantaja ja silloin teen sitä mitä käsketään. Tosin työni tällähetkellä on varsin tyhmää kellokorttiduunia. Eip vaivaa minun omaa elämääni mitenkään. Myyn tuotetta, eli itseäni työnantajalle vain korvausta vastaan.
Eli työni on pakollinen paha.
Kiva kuulla tuollaista äidin ylpeyttä. Todella hyvä fiilis välittyi tänne asti. Elämässä on aika-ajoin mitä ihanampia hetkiä. Ne tekee elämästä elämisen arvoista.Anonyymi kirjoitti:
Ei ole oikeaa eikä väärää tapaa hemmotella itseään. Mä kuitenkin mietin, että ehkä sun kannattisi opetella hieman enemmän pysähtymään niihin hetkiin, kun tuntuu hyvältä, ottamatta kantaa siihen mitä se sinulle on. Minusta hemmottelu on ennenkaikkea mielentila, se että osaa pysähtyä ja nauttia.
Sinällään mä en ihan usko siihen, että ihminen ei koskaan tekisi mitään mistä ei nauti. Jos tuohon kykenee, niin on hyvin onnekas ihminen tai ehkä hieman valheellinen sanoissaan. Tai kenties sitten erinomaisen mukautuvainen ja sopeutuvainen. Sekin on mahdollista. Noin yleisesti mä en oikeasti usko, että kukaan tuohon pystyy. Kenenkään ihmisen elämä ei ole niin täydellistä, etteikö siihen välillä kuuluisi myös epämiellyttävämpi hetkiä ja asioita, jotka täytyy vain tehdä ja kestää.Minä olen äärimmäisen mukautuvainen.
Aika suurelta osin johtunee siitä kun sairastuin ja makasin sairaalassa kolmisen kuukautta täysin kykenemättömänä oikeastaan mihinkään.
Kun minulle tulee hetki, että kehtaan ajatella jotakin asiaa ikävästi, mikä minun täytyy hoitaa.. muistan ajan, jolloin en olisi kyennyt sitä hoitamaan. Ajan jonka kestosta ei ollut tietoa. Eikä paranemisen määrästä ollut tietoa.
En tiennyt kävelenkö enää koskaan.. pystyisinkö koskaan käymään itse omin toimin wceessä tai kykenisinkö syömään ruokaa tai lukemaan. En tiennyt.
Ja tuossa valossa katsottuna kaikki mitä pystyn nykyään tekemään on lahja. Oli kyse sitten vaikka ikävistä työtehtävistä tai pakollisista kotitöistä. Muokkaan omaa asennettani siten että kaikki mitä teen on naatiskelua.
Voisin tälläkin hetkellä olla letkuruokinnassa sokeana ja kuurona möhkylänä jos kohtalo olisi niin päättänyt. Mutta kun en ole. Minä paranin ja jäi vain pieniä vaurioita aivoissa silloisista tulehduksista.
Olen onnekas, onnekkaampi kuin eurojakpottaaja joka voitti päävoiton.
Minua on siunattu. Ja sen kun muistaa, ei ole vaikeaa asennoitua elämän haasteisiin.
Minulla oli hyvin aikaa ajatella asioita silloin, kun muuhun en kyennyt. Nyt vain naatiskelen.- Anonyymi
Mitä tarkoittaa suhtautua ”miesmäisesti”?
Onko miehiltä kysytty, haluaako ne suhtautua kuvaamallasi tavalla asioihin? Anonyymi kirjoitti:
Onko miehiltä kysytty, haluaako ne suhtautua kuvaamallasi tavalla asioihin?No .. en tarkoittanut kaikkia maailman miehiä.. joten wokeile jossakin muualla. Tarkoitin ettei minua kiinnosta kasvonaamiot ja spaat.. se ei tarkoita etteikö osa miehistä olisi kiinnostunut niistä. Mihetkin on yksilöitä.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Minä olen äärimmäisen mukautuvainen.
Aika suurelta osin johtunee siitä kun sairastuin ja makasin sairaalassa kolmisen kuukautta täysin kykenemättömänä oikeastaan mihinkään.
Kun minulle tulee hetki, että kehtaan ajatella jotakin asiaa ikävästi, mikä minun täytyy hoitaa.. muistan ajan, jolloin en olisi kyennyt sitä hoitamaan. Ajan jonka kestosta ei ollut tietoa. Eikä paranemisen määrästä ollut tietoa.
En tiennyt kävelenkö enää koskaan.. pystyisinkö koskaan käymään itse omin toimin wceessä tai kykenisinkö syömään ruokaa tai lukemaan. En tiennyt.
Ja tuossa valossa katsottuna kaikki mitä pystyn nykyään tekemään on lahja. Oli kyse sitten vaikka ikävistä työtehtävistä tai pakollisista kotitöistä. Muokkaan omaa asennettani siten että kaikki mitä teen on naatiskelua.
Voisin tälläkin hetkellä olla letkuruokinnassa sokeana ja kuurona möhkylänä jos kohtalo olisi niin päättänyt. Mutta kun en ole. Minä paranin ja jäi vain pieniä vaurioita aivoissa silloisista tulehduksista.
Olen onnekas, onnekkaampi kuin eurojakpottaaja joka voitti päävoiton.
Minua on siunattu. Ja sen kun muistaa, ei ole vaikeaa asennoitua elämän haasteisiin.
Minulla oli hyvin aikaa ajatella asioita silloin, kun muuhun en kyennyt. Nyt vain naatiskelen.Tuo on tietysti yksi tapa nähdä tuo. Itselläni vakava sairastuminen loi ihan toisenlaisen kokemuksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko miehiltä kysytty, haluaako ne suhtautua kuvaamallasi tavalla asioihin?Samaa mietin. Mä en nähnyt tuossa Pirpanan tekstissä juuri mitään erityisen miesmäistä. En ole tuntenut yhtään ainoaa miestä, joka ajattelisi noin. Ei se tietenkään tarkoita, etteikö sellaisia miehiä(kin) varmaan ole, mutta kovin tavanomaisia he eivät ole.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
No .. en tarkoittanut kaikkia maailman miehiä.. joten wokeile jossakin muualla. Tarkoitin ettei minua kiinnosta kasvonaamiot ja spaat.. se ei tarkoita etteikö osa miehistä olisi kiinnostunut niistä. Mihetkin on yksilöitä.
Ei minuakaan kiinnosta kasvonaamiot, mutta käytän kasvonaamioita. Minua kiinnostaa se, että ihoni voi hyvin ja tuntuu hyvältä. Kun on elänyt öljyisen, mutta kutisevan ja pintakuivan, akneen ja tulehduksiin taipuvaisen ihon kanssa likipitäen koko ikänsä (jos siis lapsuutta ei lasketa) niin kasvonaamiot ja ihonhoito ylipäänsä on nautinto ja erityisesti se lopputulos on nautinto. Tulehtunut, ärtynyt ja kipeä iho ei ole mikään nautinto.
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on tietysti yksi tapa nähdä tuo. Itselläni vakava sairastuminen loi ihan toisenlaisen kokemuksen.
Jokainen meistä on yksilö ja suhtautuu asioihin omalla tavallaan. Minä noin. Näen, että minun piti käydä läpi tuo prosessi voidakseni olla onnellinen. En vaihtaisi elämästäni päivääkään pois. En niitä kivuliaita tai hunojakaan. Minä olen minä juuri siksi kun olen käynyt läpi tämän elämän.
Ja minä pidän itsestäni ja elämästäni juuri näin. Minun on hyvä olla mä.Anonyymi kirjoitti:
Ei minuakaan kiinnosta kasvonaamiot, mutta käytän kasvonaamioita. Minua kiinnostaa se, että ihoni voi hyvin ja tuntuu hyvältä. Kun on elänyt öljyisen, mutta kutisevan ja pintakuivan, akneen ja tulehduksiin taipuvaisen ihon kanssa likipitäen koko ikänsä (jos siis lapsuutta ei lasketa) niin kasvonaamiot ja ihonhoito ylipäänsä on nautinto ja erityisesti se lopputulos on nautinto. Tulehtunut, ärtynyt ja kipeä iho ei ole mikään nautinto.
No minulla on huono iho jokseenkin ja en todellakaan koe tarvetta tehdä asialle mitään. En kasvonaamioita tai muutakaan.
Minulla oli jokunen vuosi sitten aikuistyypin akne pintakuivalla iholla. Lääkitsin sitä akuuttivaiheissa, mutta en koe kasvonaamioita nautintona.. wtf?
Olen kai jonkinlainen purinisti. En vällää työntää itseeni mitään tarpeetonta kemikaalia.. naamalleni tai muuallekkaan. Meikkaankin vain harvoin. Kyllä tommoinen on että kasvonaamio on nautinto, niin ihan turhanpäiväistä minulle.
Se, että sä käytät kasvonaamioita ja nautit siitä, on sun juttusi. That`s it. Minun ei tarvii siitä sen takia tykätä ja voin sanoa mielipiteenäni, että akkojen hapatusta..
Turha sun on vängätä siitä. Ei se ole yhtään paha jos tykkäät kasvonaamioista. Se vaan on sun juttusi. Ei mun. Ihmeellistä .. eikö niin. Ja sillä ole väliä oletko mies tai nainen. Aivan se ja sama.
Mun mielestä kasvonaamiot on yhtä humpuukkia ja rahan tuhlausta. Aivan tarpeeton turhake, joka on myyty höynäytetyille uunoille. Se ny on vain mielipide.
Se, että joku pitää sitä nautintona, ei ole väärin. Jokainen saa tykätä mistä tykkää. Ei se ole multa pois. Eikä se ole sulta pois jos mä en tykkää siitä mistä sä tykkäät.
Ihmeellistä, mutta totta.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
No minulla on huono iho jokseenkin ja en todellakaan koe tarvetta tehdä asialle mitään. En kasvonaamioita tai muutakaan.
Minulla oli jokunen vuosi sitten aikuistyypin akne pintakuivalla iholla. Lääkitsin sitä akuuttivaiheissa, mutta en koe kasvonaamioita nautintona.. wtf?
Olen kai jonkinlainen purinisti. En vällää työntää itseeni mitään tarpeetonta kemikaalia.. naamalleni tai muuallekkaan. Meikkaankin vain harvoin. Kyllä tommoinen on että kasvonaamio on nautinto, niin ihan turhanpäiväistä minulle.
Se, että sä käytät kasvonaamioita ja nautit siitä, on sun juttusi. That`s it. Minun ei tarvii siitä sen takia tykätä ja voin sanoa mielipiteenäni, että akkojen hapatusta..
Turha sun on vängätä siitä. Ei se ole yhtään paha jos tykkäät kasvonaamioista. Se vaan on sun juttusi. Ei mun. Ihmeellistä .. eikö niin. Ja sillä ole väliä oletko mies tai nainen. Aivan se ja sama.
Mun mielestä kasvonaamiot on yhtä humpuukkia ja rahan tuhlausta. Aivan tarpeeton turhake, joka on myyty höynäytetyille uunoille. Se ny on vain mielipide.
Se, että joku pitää sitä nautintona, ei ole väärin. Jokainen saa tykätä mistä tykkää. Ei se ole multa pois. Eikä se ole sulta pois jos mä en tykkää siitä mistä sä tykkäät.
Ihmeellistä, mutta totta.Jos et koe tarpeelliseksi tehäd asialle mitään, niin ihosi ei selvästikään ole mitenkään huonossa kunnossa. Sun on aivan turha vängätä moista, sillä ihosi ei selvästikään ole kipeä, tulehtunut, kutiseva, hilseilevä jne. Kyse kun ei tosian ole vähän huonosta ulkokuoresta, vaan kivusta ja kutinasta.
Ja kasvonaamiot eivät todellakaan ole mun juttuni. Jos voisin, niin olisin mielelläni tekemättä iholleni yhtään mitään. Helppous ja mitään tekemättömyys olisivat mun juttuni, mutta lopputulos olisi, että olisin parin kuukauden päästä taas hakemassa lääkäriltä reseptiä. Been there done that ja oppinut siitä. - Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ihmeellistä, mutta totta.Mitä tulee kasvonaamioiden humpuukiuteen, niin niitäkin on monenmoisia. Omani ovat ihan lääkäritavaraa, vailla mitään humpuukia, vain lääketieteellisin tutkimuksin toimiviksi todettuja aineita. Onneksi ihoni on nyt niin hyvässä kunnossa, että esim. nuo miedommat retinolit tehoavat, eikä tarvitse käyttää niitä ihoa ihan hitokseen kuivattavia tujumpia a-vitamiineja. Niiden kanssa jouduin lyömään perään kosteuttavia, jotka kirvelivät, mutta sentään toimivat hyvin kosteuttaen. Sitten rasvaista perusvoidetta ja vielä vaseliini päälle, että kaikki laitettu kosteus taatusti pysyy siellä ihossa. Ei todellakaan miellyttävää puuhaa, joten nämä kasvonaamiot joita nyt käytän ovat ehdottomasti +++.
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tulee kasvonaamioiden humpuukiuteen, niin niitäkin on monenmoisia. Omani ovat ihan lääkäritavaraa, vailla mitään humpuukia, vain lääketieteellisin tutkimuksin toimiviksi todettuja aineita. Onneksi ihoni on nyt niin hyvässä kunnossa, että esim. nuo miedommat retinolit tehoavat, eikä tarvitse käyttää niitä ihoa ihan hitokseen kuivattavia tujumpia a-vitamiineja. Niiden kanssa jouduin lyömään perään kosteuttavia, jotka kirvelivät, mutta sentään toimivat hyvin kosteuttaen. Sitten rasvaista perusvoidetta ja vielä vaseliini päälle, että kaikki laitettu kosteus taatusti pysyy siellä ihossa. Ei todellakaan miellyttävää puuhaa, joten nämä kasvonaamiot joita nyt käytän ovat ehdottomasti .
Juu.. myönnän, ettei minulla ole tuon laajuisia juttuja. Tosiaan. Käytin aikanaan eri litkuja ja lääkkeitä siihen akneen, mutta oireet poistuneet jo vuosia sitten. Tuossa mittakaavassa en tietenkään ole ollut kuin sinä.
Kyse ny olikin itsensä hemmottelemisesta kasvonaamioilla. Eri juttu kuin terveyden ylläpitäminen, mitä sinulla tuntuisi tuo touhu olevan.
En tietenkään kykene ymmärtämään,kun en sinun pöksyissäsi ole kulkenut. Mutta auttaa kummasti ymmärtämään, kun kerrot ja avaat omia juttujasi.
Kuten olen aina todennut, ollaan yksilöitä ja yksilölliset jutut, jotka meitä liikuttaa. Se, että pidän kasvonaamioita jotenkin turhakkeina on vain mielipiteeni. Sehän on aivan se ja sama, vaikka niin teenkin. Suuri osa naisista pitää taas minun mielipidettäni turhakkeena. Entä sitten? Ei minua se liikuta.
En ala sopeutumaan ja hakemaan hyväksyntää siksi, että suurin osa naisista pitää kasvonaamioista. Minä en pidä. Entä sitten?
Sinun tapaus ei myöskään mene tavalliseen ryhmään. Olet poikkeus siinä missä moni muukin. Teet itsellesi hyvää koska sinun on pakko.. tavallaan.
Minä olen monesta asiasta eri mieltä kuin yleinen mielipide tuntuisi olevan. Ja se ei haittaa minua. Eikä minua häiritse se, etten "kuulu" joukkoon. Minä saan olla tätä mieltä ja olen. Jos tulee tarve muuttaa mielipidettäni, niin muutan sitä. Tässä asiassa en kyllä koe siihen tarvetta.
Mutta noin niinkuin annoit minulle kyllä hyvän aspektin, jota en ollut huomannut itse. Terveydellisen seikan, jossa joku tarvitsee oikeasti kasvonaamioita..
Ei ole koskaan pälkähtänyt mieleenikään, että noin voisi olla. Silloinhan kasvonaamio on kuin lääke. Ja silloin puhutaankin ihan eri asiasta kuin laiskan sunnuntain hemmotteluhetkestä.
Eikä siinä mitään jos joku tykkää, niin tykätköön. Ei se muuta mielipidettäni. Eikä mielipiteeni ole muuttamassa kenenkään toisen hemmotteluhetkiä. Eli höh? Mistä tässä niinkuin oikeasti on kyse?- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Juu.. myönnän, ettei minulla ole tuon laajuisia juttuja. Tosiaan. Käytin aikanaan eri litkuja ja lääkkeitä siihen akneen, mutta oireet poistuneet jo vuosia sitten. Tuossa mittakaavassa en tietenkään ole ollut kuin sinä.
Kyse ny olikin itsensä hemmottelemisesta kasvonaamioilla. Eri juttu kuin terveyden ylläpitäminen, mitä sinulla tuntuisi tuo touhu olevan.
En tietenkään kykene ymmärtämään,kun en sinun pöksyissäsi ole kulkenut. Mutta auttaa kummasti ymmärtämään, kun kerrot ja avaat omia juttujasi.
Kuten olen aina todennut, ollaan yksilöitä ja yksilölliset jutut, jotka meitä liikuttaa. Se, että pidän kasvonaamioita jotenkin turhakkeina on vain mielipiteeni. Sehän on aivan se ja sama, vaikka niin teenkin. Suuri osa naisista pitää taas minun mielipidettäni turhakkeena. Entä sitten? Ei minua se liikuta.
En ala sopeutumaan ja hakemaan hyväksyntää siksi, että suurin osa naisista pitää kasvonaamioista. Minä en pidä. Entä sitten?
Sinun tapaus ei myöskään mene tavalliseen ryhmään. Olet poikkeus siinä missä moni muukin. Teet itsellesi hyvää koska sinun on pakko.. tavallaan.
Minä olen monesta asiasta eri mieltä kuin yleinen mielipide tuntuisi olevan. Ja se ei haittaa minua. Eikä minua häiritse se, etten "kuulu" joukkoon. Minä saan olla tätä mieltä ja olen. Jos tulee tarve muuttaa mielipidettäni, niin muutan sitä. Tässä asiassa en kyllä koe siihen tarvetta.
Mutta noin niinkuin annoit minulle kyllä hyvän aspektin, jota en ollut huomannut itse. Terveydellisen seikan, jossa joku tarvitsee oikeasti kasvonaamioita..
Ei ole koskaan pälkähtänyt mieleenikään, että noin voisi olla. Silloinhan kasvonaamio on kuin lääke. Ja silloin puhutaankin ihan eri asiasta kuin laiskan sunnuntain hemmotteluhetkestä.
Eikä siinä mitään jos joku tykkää, niin tykätköön. Ei se muuta mielipidettäni. Eikä mielipiteeni ole muuttamassa kenenkään toisen hemmotteluhetkiä. Eli höh? Mistä tässä niinkuin oikeasti on kyse?No. Mulla on sellaiset geenit, että tilanne nyt vain on tämä. Äitini on kohta 70 ja saa edelleen toisinaan aknenäppyjä. Tosin onhan tässä hyväkin puolensa, ei tule ryppyjä. Tuon totesi yksi lääkärikin mulle jo aikoinaan, että jos positiivista etsin, niin etpähän rypisty. Mutta tosiaan mulle on tärkeää hoitaa ihoa, jos en halua kärsiä täysin turhaa kipua. Vähän sama juttu, kuin kun onnistuin kerran kunnolla loukkaamaan selkäni. Olihan se korsetti hiton hankala ja vaivalloinen, mutta helpotti kipua ja auttoi paranemista.
Mutta kyllä se naamio on mulle omalla tavallaan hemmotteluhetki, kun tiedän sen vaikutuksen. Kun sen yhdistää muutoinkin mukavaan puuhaan, vaikka hyvään kirjaan, niin mikä jottei. Olen mä kuullut (ja tässäkin ketjussa väitetty), että jotkus saavat jotain hyvää olo liikunnastakin. Itseäni ei ole niillä geeneillä siunattu ja liikunta ei tuota mulla minkään valtakunnan hyvää oloa. eiole koskaan tuottanut ja tuskin tulee koskaan tuottamaan. Liikunta on mulla pakkopullaa, jota harrastn ihan pelkästään terveydellisistä syistä ja myönnetään myös ulkonäöllisistä syistä. Mä kuitenkin henkilökohtaisesti koen sen jaskapuheeksi, että muka ikinä harrastaisi liikuntaa muista kuin ulkonäöllisistä ja terveydellisistä syitä. Vaan no, kai se sitten joillekin jotain nautintoakin tuottaa, vaikken itse moista tajua. Anonyymi kirjoitti:
No. Mulla on sellaiset geenit, että tilanne nyt vain on tämä. Äitini on kohta 70 ja saa edelleen toisinaan aknenäppyjä. Tosin onhan tässä hyväkin puolensa, ei tule ryppyjä. Tuon totesi yksi lääkärikin mulle jo aikoinaan, että jos positiivista etsin, niin etpähän rypisty. Mutta tosiaan mulle on tärkeää hoitaa ihoa, jos en halua kärsiä täysin turhaa kipua. Vähän sama juttu, kuin kun onnistuin kerran kunnolla loukkaamaan selkäni. Olihan se korsetti hiton hankala ja vaivalloinen, mutta helpotti kipua ja auttoi paranemista.
Mutta kyllä se naamio on mulle omalla tavallaan hemmotteluhetki, kun tiedän sen vaikutuksen. Kun sen yhdistää muutoinkin mukavaan puuhaan, vaikka hyvään kirjaan, niin mikä jottei. Olen mä kuullut (ja tässäkin ketjussa väitetty), että jotkus saavat jotain hyvää olo liikunnastakin. Itseäni ei ole niillä geeneillä siunattu ja liikunta ei tuota mulla minkään valtakunnan hyvää oloa. eiole koskaan tuottanut ja tuskin tulee koskaan tuottamaan. Liikunta on mulla pakkopullaa, jota harrastn ihan pelkästään terveydellisistä syistä ja myönnetään myös ulkonäöllisistä syistä. Mä kuitenkin henkilökohtaisesti koen sen jaskapuheeksi, että muka ikinä harrastaisi liikuntaa muista kuin ulkonäöllisistä ja terveydellisistä syitä. Vaan no, kai se sitten joillekin jotain nautintoakin tuottaa, vaikken itse moista tajua.Niin.. kiitos kun avauduit.. omakin näkemykseni asiasta täydentyy kun saa vähän maistella vierasta.
Kuka mistäkin kiksinsä saa.. ei se ole keneltäkään toiselta pois. Toi liikunta on itelle sellainen juttu, että teen sitäkin vain naatiskellen. Minusta ei saa suorittajaa siinäkään. Joskus saan kunnon endorfiiniryöpyn liikunnasta, joten kykenen ymmärtämään niitä jotka himourheilevat sen takia. Mutta harvemmin mä niitä saan.
Kyllä mulle se liikunta lähtee tarpeesta liikkua ja jos tarvetta ei esiinny, en liiku. Teen vain itselleni mielekkäitä asioita. En pakota itseäni liikkumaan jos en halua sitä juuri sillä hetkellä.
Tää onkin niin makuasia koko hemmottelujuttu. Yksi tykkää äidistä .. toinen tyttärestä.. ja kolmas panee iskää kakkoseen.
Ei näitä voi arvottaa tai rankata. Ei laittaa paremmuusjärkkään.
Mun on hyvin vaikeaa ymmärtää koko itsensä hemmottelua. En koe tekeväni sellaista ollenkaan. Toki luulen että koko elämäni on tavallaan sitä kokoaikaisesti ja siksi en osaa nostaa mitään erityistä esille.
En tiedä. Kuten jo avasin ensimmäisen viestini tähän ketjuun.. Alette pisti todella pahan kyssärin. En oikeastaan ole koskaan suonut ajatustakaan koko tälle asialle.. että minä hemmottelisin itseäni. No.. näillä mennään.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin.. kiitos kun avauduit.. omakin näkemykseni asiasta täydentyy kun saa vähän maistella vierasta.
Kuka mistäkin kiksinsä saa.. ei se ole keneltäkään toiselta pois. Toi liikunta on itelle sellainen juttu, että teen sitäkin vain naatiskellen. Minusta ei saa suorittajaa siinäkään. Joskus saan kunnon endorfiiniryöpyn liikunnasta, joten kykenen ymmärtämään niitä jotka himourheilevat sen takia. Mutta harvemmin mä niitä saan.
Kyllä mulle se liikunta lähtee tarpeesta liikkua ja jos tarvetta ei esiinny, en liiku. Teen vain itselleni mielekkäitä asioita. En pakota itseäni liikkumaan jos en halua sitä juuri sillä hetkellä.
Tää onkin niin makuasia koko hemmottelujuttu. Yksi tykkää äidistä .. toinen tyttärestä.. ja kolmas panee iskää kakkoseen.
Ei näitä voi arvottaa tai rankata. Ei laittaa paremmuusjärkkään.
Mun on hyvin vaikeaa ymmärtää koko itsensä hemmottelua. En koe tekeväni sellaista ollenkaan. Toki luulen että koko elämäni on tavallaan sitä kokoaikaisesti ja siksi en osaa nostaa mitään erityistä esille.
En tiedä. Kuten jo avasin ensimmäisen viestini tähän ketjuun.. Alette pisti todella pahan kyssärin. En oikeastaan ole koskaan suonut ajatustakaan koko tälle asialle.. että minä hemmottelisin itseäni. No.. näillä mennään.Mä en tosiaan ole koskaan saanut liikunnasta mitään endorfiineja. Hyvä olo ei saisi mua liikkumaan, kun sellaista ei itselleni siitä tule. Mulle toimii vain suoritus, asetettu tavoite ja tavoitteen saavuttamisen antama tyydytys. Mä olen jo vuosia sitten "pelillistänyt" liikunnan itselleni, sillä se on ainoa tapa, jolla saan siitä mitään iloa. Mulla ei olisi minkäänlaista myötäsyntyistä tarvetta liikkua, että jos sitä odottaisin, niin en liikkuisi ikinä.
Mä luulen, että kyse on vain eri tavasta nähdä tuo hemmottelu. Sä et itse koe hemmottelevasi itseäsi ikinä, mutta kyllä sä luultavsti teet asioita, jotka sitten joku toinen kokisi itsensä hemmottelemiseksi. Ihmiset näkevät nämä asiat usein eri tavoilla, johtuen erilaisuudestamme. Anonyymi kirjoitti:
Mä en tosiaan ole koskaan saanut liikunnasta mitään endorfiineja. Hyvä olo ei saisi mua liikkumaan, kun sellaista ei itselleni siitä tule. Mulle toimii vain suoritus, asetettu tavoite ja tavoitteen saavuttamisen antama tyydytys. Mä olen jo vuosia sitten "pelillistänyt" liikunnan itselleni, sillä se on ainoa tapa, jolla saan siitä mitään iloa. Mulla ei olisi minkäänlaista myötäsyntyistä tarvetta liikkua, että jos sitä odottaisin, niin en liikkuisi ikinä.
Mä luulen, että kyse on vain eri tavasta nähdä tuo hemmottelu. Sä et itse koe hemmottelevasi itseäsi ikinä, mutta kyllä sä luultavsti teet asioita, jotka sitten joku toinen kokisi itsensä hemmottelemiseksi. Ihmiset näkevät nämä asiat usein eri tavoilla, johtuen erilaisuudestamme.Luulen kyllä että olet oikeassa minun suhteeni tuosta hemmotteluasiasta. Nytkin nautiskelen rommikolasta ja varmasti joku pitää sitä itsensä hemmotteluna. Mulle se on normisettiä, että otan naukun lempirommia kun siltä tuntuu. Toiselle se on varmasti hemmottelua.
Kuten sanoin, vaikeaa sanoa juurikin siksi, koska olen hedonisti ja menen mielihalut edellä. Tyydytän niin paljon omia mielihalujani, etten ehkä sit oikein saa erityisiä kiksejä enää mistään.
Ja tavallaanhan se on sit muuten aika säälittävääkin, jos mikään ei sinällään enää tuota kiksejä.. no.. pitää joskus miettiä asiaa tarkemmin.
Tavallaan kun on sellainen tyytyväisen tasapaksu tunne koko ajan, ilman huippuja ja laaksoja .. siinä saattaa arvostus sitä kohtaan karista.
Ääh. Menee jo liian kaukaa haetuksi...Pikku-pirpana kirjoitti:
No joudunhan minäkin työajalla tekemään asioita jotka eivät ole mieluisia. Mutta muokkaamalla omaa asennettaan pääsee jo pitkälle.
Toisaalta työaika ei ole omaa aikaani, sen omistaa työnantaja ja silloin teen sitä mitä käsketään. Tosin työni tällähetkellä on varsin tyhmää kellokorttiduunia. Eip vaivaa minun omaa elämääni mitenkään. Myyn tuotetta, eli itseäni työnantajalle vain korvausta vastaan.
Eli työni on pakollinen paha.
Kiva kuulla tuollaista äidin ylpeyttä. Todella hyvä fiilis välittyi tänne asti. Elämässä on aika-ajoin mitä ihanampia hetkiä. Ne tekee elämästä elämisen arvoista.Työaika on tosiaan työnantajalle omistettu ja silloin tehdään oman toimenkuvan mukaisia asioita. Omalla asenteella on huikea merkitys työssä viihtymisen kannalta, mutta ihan aina sekään ei riitä. Omassa työssäni paineet ovat joskus todella kovat ja vaikka olen oppinut ottamaan asioita rennommin, minulla on vielä paljon oppimista esim siinä, etten ottaisi työtäni niin henkilökohtaisesti. Uppoudun työhöni joskus liikaa ja olen perfektionisti, mikä ei ole aina hyväksi. Työstän näitä epäkohtiani 😊
Tuollaiset hetket poikani kanssa ovat sitä elämän parhainta antia. Hetket, kun jokin hetki tuntuu lämpöaaltona sydämessä asti ❤️Aletheias kirjoitti:
Työaika on tosiaan työnantajalle omistettu ja silloin tehdään oman toimenkuvan mukaisia asioita. Omalla asenteella on huikea merkitys työssä viihtymisen kannalta, mutta ihan aina sekään ei riitä. Omassa työssäni paineet ovat joskus todella kovat ja vaikka olen oppinut ottamaan asioita rennommin, minulla on vielä paljon oppimista esim siinä, etten ottaisi työtäni niin henkilökohtaisesti. Uppoudun työhöni joskus liikaa ja olen perfektionisti, mikä ei ole aina hyväksi. Työstän näitä epäkohtiani 😊
Tuollaiset hetket poikani kanssa ovat sitä elämän parhainta antia. Hetket, kun jokin hetki tuntuu lämpöaaltona sydämessä asti ❤️No mun duuni on jaskaduunia, ei siihen kannata laittaa itseännä kiinni. Toisin on sellaisten duunien kanssa joista nauttii. Se ny riippuu miten elämä kuljettaa. En viihdy työssäni ja onkinnsiunaus että se loppuu viiden kuukauden päästä. Saisi kyllä loppua vaikka heti.. ei haittaisi ollenkaan.
Toisaalta mun yksi motoista on, duuni se on jaskaduunikin.
Oih.. mä olen jopa hyvin kade sinulle noista lämpimistä hellyyden ja rakkauden hetkistä poikasi kanssa. Kuulostaa taivaalliselta.
Meillä poitsun kanssa niin paljon käytännön hoidettavaa, että tuommoisia hetkiä ei juuri ole.
Mutta pääsen nauttimaan tuosta siipeillen sinun kustannuksellasi. Kiitos.Pikku-pirpana kirjoitti:
No mun duuni on jaskaduunia, ei siihen kannata laittaa itseännä kiinni. Toisin on sellaisten duunien kanssa joista nauttii. Se ny riippuu miten elämä kuljettaa. En viihdy työssäni ja onkinnsiunaus että se loppuu viiden kuukauden päästä. Saisi kyllä loppua vaikka heti.. ei haittaisi ollenkaan.
Toisaalta mun yksi motoista on, duuni se on jaskaduunikin.
Oih.. mä olen jopa hyvin kade sinulle noista lämpimistä hellyyden ja rakkauden hetkistä poikasi kanssa. Kuulostaa taivaalliselta.
Meillä poitsun kanssa niin paljon käytännön hoidettavaa, että tuommoisia hetkiä ei juuri ole.
Mutta pääsen nauttimaan tuosta siipeillen sinun kustannuksellasi. Kiitos.Joillekin työ on enemmän elämäntapa, josta nauttii täysillä, mutta itse en ole valmis sieluani työnantajalle myymään. Pidän työstäni kyllä ja työn tekeminen ylipäätään on minulle tärkeää, mutta silti työ on aika merkityksetön elämän aidosti tärkeiden asioiden rinnalla. Työtä saa aina uutta, monet muut asiat elämässä ovat korvaamattomia. Ongelmani on tuo perfektionismi, vaadin itseltäni paljon ja joskus riittäisi vähempikin. Tuo altistaa stressille, kun mieli ottaa liian suurta taakkaa kantaakseen jopa sellaisista asioista, joista ei tarvitsisi. Tätä yritän opetella.
Työtä se on kaikki, mutta tärkeä olisi, että työssä edes viihtyisi. Harvassa työssä joka päivä on pelkkää auringonpaistetta, mutta jos hatutus on jatkuva olotila, niin sitten kannattaa etsiä jotain muuta. Usein se ei ole itse työstä kiinni vaan esim ilmapiiri aiheuttaa sen, ettei työssään viihdy. Toivottavasti löydät jotain parempaa tämän työn loputtua!
Teillä on omanlainen tilanteenne, joka vaatii omat juttunsa, jotta arki toimii. On meilläkin joskus haasteellisia hetkiä pojan kanssa, mutta kenenpä teinin kanssa ei olisi. Poikani on fiksu ja reipas nuori mies, mutta myös hyvin omaehtoinen ja omapäinen ja se joskus aiheuttaa hyvinkin kipakoita keskusteluja. Ja kun minussakin on jonkin verran temperamenttia, niin yhteenotoilta ei voi välttyä. Valtaosin meillä on silti rauhallista ja tuollaisia ihania yhteisiä hetkiä mahtuu onneksi kiireisenkin arjen keskelle.Aletheias kirjoitti:
Joillekin työ on enemmän elämäntapa, josta nauttii täysillä, mutta itse en ole valmis sieluani työnantajalle myymään. Pidän työstäni kyllä ja työn tekeminen ylipäätään on minulle tärkeää, mutta silti työ on aika merkityksetön elämän aidosti tärkeiden asioiden rinnalla. Työtä saa aina uutta, monet muut asiat elämässä ovat korvaamattomia. Ongelmani on tuo perfektionismi, vaadin itseltäni paljon ja joskus riittäisi vähempikin. Tuo altistaa stressille, kun mieli ottaa liian suurta taakkaa kantaakseen jopa sellaisista asioista, joista ei tarvitsisi. Tätä yritän opetella.
Työtä se on kaikki, mutta tärkeä olisi, että työssä edes viihtyisi. Harvassa työssä joka päivä on pelkkää auringonpaistetta, mutta jos hatutus on jatkuva olotila, niin sitten kannattaa etsiä jotain muuta. Usein se ei ole itse työstä kiinni vaan esim ilmapiiri aiheuttaa sen, ettei työssään viihdy. Toivottavasti löydät jotain parempaa tämän työn loputtua!
Teillä on omanlainen tilanteenne, joka vaatii omat juttunsa, jotta arki toimii. On meilläkin joskus haasteellisia hetkiä pojan kanssa, mutta kenenpä teinin kanssa ei olisi. Poikani on fiksu ja reipas nuori mies, mutta myös hyvin omaehtoinen ja omapäinen ja se joskus aiheuttaa hyvinkin kipakoita keskusteluja. Ja kun minussakin on jonkin verran temperamenttia, niin yhteenotoilta ei voi välttyä. Valtaosin meillä on silti rauhallista ja tuollaisia ihania yhteisiä hetkiä mahtuu onneksi kiireisenkin arjen keskelle.Öh.. mulle toi hatutus töissä on sellaista kaikenkattavaa nykyisin. Olisin lähtenyt menemään jo, mutta kun eivät päästäneet. Mulla jo tiedossa toinen työpaikka ja ne joutuu nyt minua venaamaan. Todella inhottavaa toimintaa työnantajalta tälläinen.. mut kyllä mä tämän loput 4.5 kk jaksan jollakin tavalla.
Olenhan jaksanut jo tätä jaskaa 12 vuotta. Muutama kuukausi ei paljon enää paina.
Ymmärrän tuon tunteen, että työ itsessään antaa paljon.. olen ollut sellaisissakin työpaikoissa, mutta oma tunnollisuus ja sellainen velvollisuuden tunne ovat sen verran mittavia, että hyvälle työnantajalle saatan omistautua aika lahjakkaastikin.
Nyt kun olen sinkku ja velvollisuuteni on minimissä, voi käydä niin, että seuraava työnantajani saa holistisen työmasokistin. Olen aina tehnyt paljon töitä ja se on osa minua.
Minä itseasiassa pidän työn tekemisestä ja haluan tehdä työni hyvin. Laatu on minulle tärkeää. Saatan jopa omistautua työnantajalle.. riippuu osatekijöistä.
---
Kyllähän teinin kanssa pitääkin kipakoita tilanteita syntyä.. mulla oli just sellainen taas omani kanssa. Hän haukkui minut ihan pystyyn ja mä olin ihan että häh.. en todellakaan ansainnut sitä.
No kundi oli isäänsä suivaantunut ja kosti sen minulle. Tuossa kävi syömässä ja pyyteli anteeksi. Ja valtakunnassa taas kaikki hyvin.
Tosin on raivostuttavaa toimia sylkykuppina, mutta kenelleppä muulle hän purkaisikaan pahaa oloaan. Olen olemassa häntä varten. Äidin rakkaus.. onko mitään suurempaa ja äärettömämpää..?Pikku-pirpana kirjoitti:
Öh.. mulle toi hatutus töissä on sellaista kaikenkattavaa nykyisin. Olisin lähtenyt menemään jo, mutta kun eivät päästäneet. Mulla jo tiedossa toinen työpaikka ja ne joutuu nyt minua venaamaan. Todella inhottavaa toimintaa työnantajalta tälläinen.. mut kyllä mä tämän loput 4.5 kk jaksan jollakin tavalla.
Olenhan jaksanut jo tätä jaskaa 12 vuotta. Muutama kuukausi ei paljon enää paina.
Ymmärrän tuon tunteen, että työ itsessään antaa paljon.. olen ollut sellaisissakin työpaikoissa, mutta oma tunnollisuus ja sellainen velvollisuuden tunne ovat sen verran mittavia, että hyvälle työnantajalle saatan omistautua aika lahjakkaastikin.
Nyt kun olen sinkku ja velvollisuuteni on minimissä, voi käydä niin, että seuraava työnantajani saa holistisen työmasokistin. Olen aina tehnyt paljon töitä ja se on osa minua.
Minä itseasiassa pidän työn tekemisestä ja haluan tehdä työni hyvin. Laatu on minulle tärkeää. Saatan jopa omistautua työnantajalle.. riippuu osatekijöistä.
---
Kyllähän teinin kanssa pitääkin kipakoita tilanteita syntyä.. mulla oli just sellainen taas omani kanssa. Hän haukkui minut ihan pystyyn ja mä olin ihan että häh.. en todellakaan ansainnut sitä.
No kundi oli isäänsä suivaantunut ja kosti sen minulle. Tuossa kävi syömässä ja pyyteli anteeksi. Ja valtakunnassa taas kaikki hyvin.
Tosin on raivostuttavaa toimia sylkykuppina, mutta kenelleppä muulle hän purkaisikaan pahaa oloaan. Olen olemassa häntä varten. Äidin rakkaus.. onko mitään suurempaa ja äärettömämpää..?Kuvittelin vastanneeni tähän, mutta näköjään menee viestit jotenkin sekaisin, kun ilmoituksia on nyt tullut satoja yhtäkkiä, niin hukkuu hieman 🙈
Kuulostaa kyllä kurjalta, jos joudut vastentahtoisesti olemaan töissä vielä noin kauan. Yleensä on kaikkien etu, että työntekijä päästetään sovussa jatkamaan matkaa seuraavaan paikkaan. Ihanaa kuitenkin kuulla, että sinulla on jo uusi työpaikka valmiina. Toivotaan, että siellä on meno huomattavasti mukavampaa kuun nykyisessä työpaikassasi.
En halua hukuttautua työhön, mutta saan kyllä työstäni paljon tyydytystä ainakin silloin, kun olen saanut aikaiseksi jotain sellaista, mistä voin olla ylpeä. Se auttaa jaksamaan vaikeinakin aikoina, vaikka se täytyy myöntää, että nykyajan jatkuva kiire ja paine tuntuvat joskus turhan raskailta. Minua ei ole koskaan haitannut vauhdikas meno työmaailmassa, mutta nykyään ei ole yhtään suvantohetkiä vaan koko ajan paahdetaan täysillä. Se ei voi olla hyväksi ihmiselle.
Voi miten ikävää, että olet joutunut ottamaan vastaan poikasi pahaa oloa, joka ei ole ollut sinun aiheuttamasi. Se tietenkin kertoo siitä, että poikasi kokee voivansa turvallisesti purkaa tuntojaan kanssasi ja tietää, että rakastat häntä kaikestsa huolimatta, mutta eihän se tietystikään reilua ole. Upeaa silti, että poikasi osaa pyytää anteeksi ja tiedostaa toimineensa epäreilusti.
En uskoa, että mitään suurempaa tai äärettömämpää kuin äidinrakkaus on olemassa. Isänrakkaus toki myös, mutta äitinä ymmärrän äidinrakkauden olemuksen paremmin.Aletheias kirjoitti:
Kuvittelin vastanneeni tähän, mutta näköjään menee viestit jotenkin sekaisin, kun ilmoituksia on nyt tullut satoja yhtäkkiä, niin hukkuu hieman 🙈
Kuulostaa kyllä kurjalta, jos joudut vastentahtoisesti olemaan töissä vielä noin kauan. Yleensä on kaikkien etu, että työntekijä päästetään sovussa jatkamaan matkaa seuraavaan paikkaan. Ihanaa kuitenkin kuulla, että sinulla on jo uusi työpaikka valmiina. Toivotaan, että siellä on meno huomattavasti mukavampaa kuun nykyisessä työpaikassasi.
En halua hukuttautua työhön, mutta saan kyllä työstäni paljon tyydytystä ainakin silloin, kun olen saanut aikaiseksi jotain sellaista, mistä voin olla ylpeä. Se auttaa jaksamaan vaikeinakin aikoina, vaikka se täytyy myöntää, että nykyajan jatkuva kiire ja paine tuntuvat joskus turhan raskailta. Minua ei ole koskaan haitannut vauhdikas meno työmaailmassa, mutta nykyään ei ole yhtään suvantohetkiä vaan koko ajan paahdetaan täysillä. Se ei voi olla hyväksi ihmiselle.
Voi miten ikävää, että olet joutunut ottamaan vastaan poikasi pahaa oloa, joka ei ole ollut sinun aiheuttamasi. Se tietenkin kertoo siitä, että poikasi kokee voivansa turvallisesti purkaa tuntojaan kanssasi ja tietää, että rakastat häntä kaikestsa huolimatta, mutta eihän se tietystikään reilua ole. Upeaa silti, että poikasi osaa pyytää anteeksi ja tiedostaa toimineensa epäreilusti.
En uskoa, että mitään suurempaa tai äärettömämpää kuin äidinrakkaus on olemassa. Isänrakkaus toki myös, mutta äitinä ymmärrän äidinrakkauden olemuksen paremmin.No eipä tuo ole ihme, jos jää vastaamatta. Tuollaisessa tilanteessa minulle ainakin tulee sellainen viestiväsymys, kun viestejä tulvii.
Juu ..poitsu tietää että rakastan. Sen kerron päivittäin ja halaan myös. On tärkeää tuntea itsensä rakastetuksi.Pikku-pirpana kirjoitti:
No eipä tuo ole ihme, jos jää vastaamatta. Tuollaisessa tilanteessa minulle ainakin tulee sellainen viestiväsymys, kun viestejä tulvii.
Juu ..poitsu tietää että rakastan. Sen kerron päivittäin ja halaan myös. On tärkeää tuntea itsensä rakastetuksi.Pyrin vastailemaan tekemiini aloituksiini aktiivisesti, mutta viestien perässä on joskus vaikea pysyä. Jatkan yrittämistä 😄
Tuopa se on kaiken ydin, saada tuntea itsensä rakastetuksi. Se on huikean tärkeä tunne lapselle iästä huolimatta (kuten meille kaikille).Aletheias kirjoitti:
Pyrin vastailemaan tekemiini aloituksiini aktiivisesti, mutta viestien perässä on joskus vaikea pysyä. Jatkan yrittämistä 😄
Tuopa se on kaiken ydin, saada tuntea itsensä rakastetuksi. Se on huikean tärkeä tunne lapselle iästä huolimatta (kuten meille kaikille).Niin.. sama on mullakin. Ja luen aina kaikki viestit.
- Anonyymi
Juon lasillisen laadukasta punaviiniä ja luen kirjaa.
- Anonyymi
Heitä joku vinkki hyvästä punkusta ja kirjasta?
- Anonyymi
Jenni 38v korkeastikoulutettu hemmottelee itseään tinderi ja arabimiehillä tai sormi taikka boris teko dildolla
- Anonyymi
Miksi sä puhut itsestäsi aina kolmannessa persoonassa?
Juuri nyt Dumle Winter Mix makeisilla
- Anonyymi
Haukkaan palan sokerista ja rapeakuorista hillopossua, jossa sisällä vaniljakreemiä ja vadelmahilloa.
Silloin tulee kipinöivän nautinnollinen olo, mielihyvähormonit purkautuvat aivoissa ja selkärangassa kiitää sähköisiä sykäyksiä.
Samanlaisia tuntemuksia saa esim, runebergin torttu aikaiseksi.Itse en ole erityisemmin hillopossujen ystävä, mutta eräässä paikassa tehdään itse omenapossuja ja vielä hieman lämpiminä ne ovat taivaallisen hyviä. En tiedä, mikä taika niissä on, mutta ne ovat todella maukkaita.
Jäin vielä miettimään hemmottelu-sanaa, Sen miellän eri merkityksessä kuin hyvä olo. Hyvä olo on laajempi käsite, ja se sisältää myös asioita, joista hyvä olo tulee viiveellä.
Ajattelen toisin kuin Pirpana, vaikka olen myös perusonnellinen ja varsin positiivinen ihminen. Pienet asiat tekee elämän paremmaksi kun ne huomaa ja kun niistä osaa nauttia. Ilmankin on onnellinen, mutta miksi elämästä ei nauttisi kun tulee siihen mahdollisuus? Sitten taas jaksaa mahdolliset huonot hetketkin paremmin.
Nautin kovasta liikunnasta. Nauttisin 10km lenkeistä, jos kunto kestäisi. Nautin 1.5-2km uinnista (sen kunto kestää) tai 2-5h 40kg laattojen kantamisesta. Tai 10km kävelystä metsässä. Mikä kovempi räääkki, sitä isommat kiksit. Nautin avannosta. Nautin tietysti seksistä yksin tai parisuhteessa, jos sellainen olisi. Nautin siitä kun yritän ratkoa jotain ongelmaa töissä, olen aivan jumissa ja yksi aamu herään ja tajuan keksineeni ratkaisun. Haaste-työ-tulos nostaa dopaaminit kattoon. Alkoholi voi olla makuelämys, mutta kiksejä siitä ei saa. Makuelämykset ja visuaalinen kauneus tuo hyvää mieltä, erityisesti luonto meri, vuoret, järvet, vuonot, revontulet ja tunturit. Lasten onnistuminen tuo myötäelämisen kautta paljon iloa, Samoin lasten halaukset, lemmikkin paijaus, ystävät ja oma perhe ja ihmissuhteet muutenkin.- Anonyymi
Mä miellän hemmottelun hyvin samoin. Se koostuu asioista, joista tulee hyvä ja olo ja hyvä mieli. Itselleni hemmottelu ei ole mitään ylettömän ihmeellistä ja suurta, vaan pieniä asioita, joista tulee hyvä mieli. Yleensä ne ovat myös asioita, joita ei tule tehtyä, eikä halua tehdä joka päivä. Asioista katoaa hohto, jos niitä tekee jatkuvasti ja silloin jos hemmottelu koostuu jostain hieman "huonost tavasta", niin siitä on pidemmän päälle haittaa, jos sitä tekee jatkuvasti. Minulle hemmottelu on myös hyvin pitkälle juuri tuota, että pysähdyn ja sen jonkin asian äärelle ja aktiivisesti nautin ja keskityn jne.
Esimerkiksi juuri äsken nautin pienestä "hemmotteluhetkestä". Kävin poikani kanssa (tai ehkä pikemmin hänen seuranaan) parturissa. Oli muksun eka oikea parturikäynti ja hän kyllä nautti siitä. Kotiin lähtiesämme päätimme hetken mielijohteesta käydä hakemassa leipomosta mukaan pari leivonnaista ja sitten kävelimme kotiin keittämään kahvia/teetä ja syömään ne pullat. Muksu just totesi, että olipas kivaa ja kiitos. Minusta on ihan positiivista, että lapseni osaa nauttia näinkin pikkujutuista, eikä tarvitse valtavia spektaakkeleita. Ymmärrän myös hyvän olon laajempana käsitteenä. Siihen liittyy henkinen ja fyysinen terveys, kokonaisvaltainen elämäntilannne jne. Hemmottelun näen enemmän sellaisina pieninä suurina hetkinä arjessa (toki joskus juhlassakin), joista saa nautintoa tai erityisen hyvää oloa. Hyvä olo ja hemmottelu menevät käsitteinä osittain limittäin ja niiden merkitykset vaihtelevat hieman keskustelijasta riippuen.
Mielestäni on tärkeää osata nauttia elämästä, olipa keinot siihen mitä vain. Luettelit paljon sellaisia asioita, jotka itsekin koen nautinnon ja hyvän olon lähteiksi elämässäni. Se, että osaa pysähtyä ihailemaan esim auringonlaskun kauneutta ja saada siitä iloa, on arvokasta eikä maksa yhtään mitään.
- Anonyymi
Kahtelemal MAISEMIA 😉👍🏾
Olen vaatimaton ja vähään tyytyväinen, hemmottelin itseäni syömällä simitin suosimia punaisia pullia 2 kappaletta 🙂
Aletheias kirjoitti:
Punaisia pullia? Tuo on tainnut mennä itseltäni ohi 😊
klassikkoja berliinin munkkeja 🙂
Hemmottelupäivinä käyn kampaajalla, kynsi- ja/ tai jalkahoidossa. Kotona hemmottelen itseäni tuoksuvilla suihkugeeleillä, laadukkailla kuorinta-aineilla ja ihonhoitotuotteilla.
Lopuksi istun sohvannurkkaan teekupin kanssa. Joskus tarjoilen itselleni lautasellisen naposteltavaa (erilaisia juustoja, hapankorppuja, ruissipsejä, viinirypäleitä, omenasiivuj, jne.). Avaan läppärin ja katson jonkun leffan, tai sarjan.Ihana mielikuva tuli tuosta 😊 Hemmottelen myös itseäni kotosalla hyvin samankaltaisilla tavoilla kuin sinä. Höyryävä kuppi teetä eritoten näin pimeänä ja kylmänä vuodenaikana tuntuu todelliselta hemmottelulta!
Aletheias kirjoitti:
Ihana mielikuva tuli tuosta 😊 Hemmottelen myös itseäni kotosalla hyvin samankaltaisilla tavoilla kuin sinä. Höyryävä kuppi teetä eritoten näin pimeänä ja kylmänä vuodenaikana tuntuu todelliselta hemmottelulta!
Tuo on itsensähemmottelua parhaimmillaan. Hemmottelutilanne vaatii omaa rauhaa ja kiireetöntä aikaa. Saa keskittyä vain omaan tekemiseen. 😊
Toisen hemmottelemisesta kun voi tehdä toisen iloiseksi ja onnelliseksi.😊.
Aletheias kirjoitti:
Voi kun olet ihana. Ajattelet toista ennen itseäsi 🥰
Kiitos...no tulee siitä hyvä mieli itellekin kun näkee että toinen on iloinen ja onnellinen.😊.
- Anonyymi
niiin en halusidi kättää tuota nimittelijä-juttua koska jos se tekee jotain pahoja nimiä työöillkinm
mutta joku hauska elokuvamainen juttu:; leisure suit larry 6, jossa niin seikkailemassa tyttöjen kanssa kylpylässä - Anonyymi
tuollainen että joku ksrhu hyökkää kimppuusi rtikoidyskin bähän
- Anonyymi
oikeasti nuo linnutkin pystynvvät olekmaan aika pajoja haukat varsinkin ja niin pöllöt voivat tehdä ihmisille paljon pashaa
Siis ööö..😄 No siis tällä hetkellä hemmottelen itseäni musiikkia kuunnellen. Jollain lailla se piristää ja antaa lisää virtaa vaikka sitä virtaa ei olisikaan🙂
Mietin kyllä, että joku viikonloppu olisi kiva lähteä hotelliin missä on kylpyamme. Vaahtokylpyyn ja siihen kaveriks vähän kuohuvaa, mansikoita ja kermavaahtoa😋 ai että.. nukkua pitkään..- Anonyymi
Ja sitten mä oisin myös siellä kylpytakissa? 🚿
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten mä oisin myös siellä kylpytakissa? 🚿
No toivottavasti otat kylpytakin pois, ennen ammeeseen menoa😉
- Anonyymi
Haaveilija39 kirjoitti:
No toivottavasti otat kylpytakin pois, ennen ammeeseen menoa😉
Jaa no toki :D
Kylpyammeessa lilluminen pitkän kaavan mukaan on orgastisen ihanaa 😍 Teen aina hotellissa ollessani tuota, jos siihen suinkin vain on ajallisesti mahdollisuus. Joskus työreissussa kun aikataulut ovat niin tiukat, ettei meinaa millään ehtiä nautiskelemaan 😄
Aletheias kirjoitti:
Kylpyammeessa lilluminen pitkän kaavan mukaan on orgastisen ihanaa 😍 Teen aina hotellissa ollessani tuota, jos siihen suinkin vain on ajallisesti mahdollisuus. Joskus työreissussa kun aikataulut ovat niin tiukat, ettei meinaa millään ehtiä nautiskelemaan 😄
Niin eikö olekkin kivaa puuhaa. 😁
Lapsena tuli paljon harrastettua lillumista😄
Suht harvoin olen ollut hotelleissa ja kun olen ollut niin, ei ole tullut mieleen pyytää sellaista huonetta missä olisi kylpyamme. Nyt sitten seuraavalla kerralla pyydän. 😊 tulis kyllä niin tarpeeseen.Haaveilija39 kirjoitti:
Niin eikö olekkin kivaa puuhaa. 😁
Lapsena tuli paljon harrastettua lillumista😄
Suht harvoin olen ollut hotelleissa ja kun olen ollut niin, ei ole tullut mieleen pyytää sellaista huonetta missä olisi kylpyamme. Nyt sitten seuraavalla kerralla pyydän. 😊 tulis kyllä niin tarpeeseen.No on kyllä ihan lempparipuuhaa 😍 Haluaisin kylpyammeen kotiinkin, mutta tähän asuntoon sellaista ei saa. Täytyy tyytyä kuumiin suihkuihin 😊
Pyydä ihmeessä seuraavalla kerralla huonetta, jossa on amme 😊 Ainakin jos on matkassa yksin tai miehen kanssa, niin kylvystä saa nauttia pitkän kaavan mukaan.Aletheias kirjoitti:
No on kyllä ihan lempparipuuhaa 😍 Haluaisin kylpyammeen kotiinkin, mutta tähän asuntoon sellaista ei saa. Täytyy tyytyä kuumiin suihkuihin 😊
Pyydä ihmeessä seuraavalla kerralla huonetta, jossa on amme 😊 Ainakin jos on matkassa yksin tai miehen kanssa, niin kylvystä saa nauttia pitkän kaavan mukaan.Poreamme olis kiva, mutta pitäis kaataa seinää, että mahtuisi sisään😁 kuuma suihku on kyllä hot😊
Haaveilija39 kirjoitti:
Poreamme olis kiva, mutta pitäis kaataa seinää, että mahtuisi sisään😁 kuuma suihku on kyllä hot😊
Niin pitäisi täälläkin kaataa seiniä enkä usko, että taloyhtiö antaisi siihen lupaa 😩 Mutta ehkä kylpy- ja poreamme tuntuu ihanilta juuri sen takia, että ne ovat harvoin nautittavissa. Ehkä siitä tulisi arkipäiväinen nautinto, jos se olisi koko ajan saatavilla. Haluaisin silti ammeen 😁
Kuuma suihku olisi vielä hotimpi, kun siellä ei olisi yksin 🤭Aletheias kirjoitti:
Niin pitäisi täälläkin kaataa seiniä enkä usko, että taloyhtiö antaisi siihen lupaa 😩 Mutta ehkä kylpy- ja poreamme tuntuu ihanilta juuri sen takia, että ne ovat harvoin nautittavissa. Ehkä siitä tulisi arkipäiväinen nautinto, jos se olisi koko ajan saatavilla. Haluaisin silti ammeen 😁
Kuuma suihku olisi vielä hotimpi, kun siellä ei olisi yksin 🤭Se voi olla juurikin noin, että se mihin pääsee harvoin, niin sitä kaipaa enemmän.🙂 lapsena tuli nautittua joka päivä silloin alussa, kun muutimme.. mutta kyllähän se innostus siitä sitten pikkuhiljaa laski.
Ai vitsit nyt puhut kuule asiaa. Kaksin meno onkin sitten hieman kuumempaa😁🔥 pitäis olla semmoinen emoji missä on tulilieskat silmissä☺️
- Anonyymi
minua haavawilija jostain syystä jota en tiedä, mutta eräs uusi jakso kohta illalla tuo smazing race suomni
- Anonyymi
tuollainen ehkä haaveilija-naisen ielestä hassua; että miten pitää toisesta mutta niin tiedä etttä miten oikein.
Nyt alkaa suosikkiohjelmani tuo hämmästyttävä ralli jossa nuo nuo ampumahiihtotytötkin - Anonyymi
Hiusnaamio. Tukka hyvin kaikki hyvin.
- Anonyymi
Ei riitä.
Pitää olla:
1. hiukset, kasvot, pää
2. kengät
3. ryhti, kehonkannattelu
Välissä voi olla mitä melkein vaan..
T: tyyli
- Anonyymi
Teen nuotion ja paistan makkaraa, keitän notski kahvit ja kuuntelen - katselen luontoa.
Liian harvoin muuten kuitenkin..- Anonyymi
Phyyihhh
- Anonyymi
Pysy metsässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pysy metsässä.
Juu pysyn.
- Anonyymi
Hyvää syötävää, musiikkia, elokuva, komediaa, kukkaa, joka rentouttaa mielen, sekä kehon 100% ja kymmenkertaistaa samalla kaikki aistinautinnot. Koettu nautinto säteilee pitkälle seuraavaa viikkoa, siten että hymyilyttää ja naurattaa normaalia enemmän.
Nautinnosta saa kyllä energiaa ja hyvää oloa pitkäksi aikaa. Siihen kannattaa panostaa aina kun voi 😊
- Anonyymi
Yksin oleminen on parasta hemmottelua. Kukaan ei vaadi mitään ja saa viettää aikaa juuri siten miten parhaimmalta itsestä tuntuu!
Yksinolo tulee kyllä tarpeeseen itse kullekin aina välillä. Saa nauttia omasta loistavasta seurastaan 😊
- Anonyymi
Kiusaan muita koska saan siitä hyvän mielen.
- Anonyymi
💕💕
Itselläni on yleensä halvat huvit. Kävin tänään 5 km lenkillä, ja palkitsin itseni suklaakekseillä ja limonadilla. Meni aikaan 26:40, mikä ei vielä ole tarpeeksi hyvä tulos. No ainakin tulee vähän parempi olo lenkin jälkeen.
Parhaat asiat elämässä ovat usein ihan ilmaisia 😊
Eikös tuo ole jo oikein mainio aika? Toki, jos omat tavoitteet ovat korkealla, niin vähempi ei itselle välttämättä riitä, mutta hyvältä tuo ainakin kuulostaa.Aletheias kirjoitti:
Parhaat asiat elämässä ovat usein ihan ilmaisia 😊
Eikös tuo ole jo oikein mainio aika? Toki, jos omat tavoitteet ovat korkealla, niin vähempi ei itselle välttämättä riitä, mutta hyvältä tuo ainakin kuulostaa.Onhan se ihan hyvä aika, jos ei ole tavoitteita. Aloittelijoille 30-35 min on tavallinen aika, mutta itselläni on hieman korkeampia tavoitteita. Pitäisi saada alle 25 min aika, nyt vauhti hidastuu vielä liikaa puolenvälin jälkeen. Ja toisaalta on jo lähes 20 juoksukertaa tehtynä.
- Anonyymi
Vähän viskiä, villasukkaa, mettäkorpee ja saunaa, sitten iho lämpösenä pehmeään petiin ja siellä sikeät unet. :)
Kuuma kylpyamme ja Tiede-lehti.
Tiede-lehti on mahtava! Minulle tuli se teininä, mutta nyt en enää raaski tilata kotiin enkä saa aikaiseksi mennä kirjastoon lukemaan.
- Anonyymi
Hyvän olon asioita on vaikka kuinka paljon, mutta vastustan sanaa "hemmottelu" 🤣.
- Sheena- Anonyymi
Tuo onkin mielenkiintoista miten jotkut ihmiset ovat hemmottelua vastaan, niin sanana kuin konseptinakin. Pitää viimeiseen saakka väittää, että minähän en ikinä itseäni hemmottele. 😀
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo onkin mielenkiintoista miten jotkut ihmiset ovat hemmottelua vastaan, niin sanana kuin konseptinakin. Pitää viimeiseen saakka väittää, että minähän en ikinä itseäni hemmottele. 😀
Omasta hyvinvoinnista huolehtiminen ei ole hemmottelua, vaan aivan normaalia settiä ja arkista.
- Sheena Vastusta vain 😄
Tässä keskustelussa huomaa, että termit merkitsevät hieman eri asioita ei ihmisille, mutta eihän se haittaa. Pääasia, että kaikilla olisi hyvä olla, sanotaanpa se millä termillä tahansa 😊
- Anonyymi
Ei kukaan synny demarina.
- Anonyymi
Demariksi joudutaan useiden epäonnistumisten ja kateuden takia.
- Anonyymi
Mulle nyt ensimmäisenä tuli mieleen; Iitun, mun ja Mimmin päivä kylpylässä. Suurimmaksi osaksi jompi kumpi meistä aikuisista vahti Mimmiä ja vietettiin paljon aikaa lastenaltaalla. Me myös syötiin kylpylässä; kolme erilaista ruoka-annosta.
Iitu lihaa, minä ja Mimmi kalaa, mulla ahventa. Mimmillä lohimedaljonki ja dippikastike +parsakaalia ja papuja! Tarjoilija kyllä ihmetteli ääneen Mimmin ruoka-annosta; kun heillä oli oikein valmiiksi suunniteltuja lasten annoksiakin!
Jälkkäriksi tilattiin pehmisjäätelöä (kahvikupeissa) ja taas oli tarjoilija suunnilleen "haavi auki"! Selitin hänelle ett niin me tehdään kotonakin; meillä aikuisilla on aivan samanlaiset annokset kuin Mimmillä, kahvikupeissa!
Pieni ihminen on samanvertainen, ja siitä syystä kotona käytäntö on tämä.
Mä ihmettelen jollei me todella saada jäätelöä kahvikupissa, se kun on kokonsakin puolesta sopiva lapselle!
"Tuskin on pakko kertoa muille asiakkaille; mitä kahvikupissa on... pikkulusikat tarvitaan lisäksi". Saatiin mitä pyydettiin, eikä kukaan kiinnittänyt meihin sen ihmeellisempää huomiota, kun lusikoimme jätskiä kahvikupeista. =))
Päivä oli kaikkiaan erittäin onnistunut! Mimmi nukahti jo kotimatkalla turvaistuimeen ja heräsi vasta kotipihalla; sitä ennen pysähdyttiin marketin pihalla. Systeri kävi ostamassa maitoa, kermaa, ja hedelmiä kuten viinipypäleitä ja banaaneja. Mä istuin autossa nukkuvan lapsen kanssa, Varmaan talven aikana käydään muutaman kerran, molemmat likat nimittäin tykkäsivät vesileikeistä!
Koronatartunnat ainut asia joka voi estää talvisista vesileikeistä nauttimisen.
Siis jos joku raju tautiepidemia riehuu-> ei ole mitään mieltä liikkua missään yleisissä sisätiloissa lapsen kanssa silloin. Ruokaostoksetkin saa tilaamalla
kotiovelle kuljetetuna... kunhan muistan avata pihaportin.
trollikkaTeillä kuulostaa olleen upea päivä! Tuollaiset hetket rakkaiden kanssa takuulla hemmottelevat jokaista teistä. Jäätelön voi vallan mainiosti syödä kahvikupista, jos siltä tuntuu. Hienoa, kun uskalsitte kysyä 😊
Toivottavasti pääsette kylpylään pian uudelleen!- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Teillä kuulostaa olleen upea päivä! Tuollaiset hetket rakkaiden kanssa takuulla hemmottelevat jokaista teistä. Jäätelön voi vallan mainiosti syödä kahvikupista, jos siltä tuntuu. Hienoa, kun uskalsitte kysyä 😊
Toivottavasti pääsette kylpylään pian uudelleen!Minäkin toivon ett päästäisiin useammin uimaan, sillä se on siinä ja siinä; ett osaako Mimmi uida vai ei. Muutama metri menee hienosti, mutt mä en oikein uskalla Mimmiä päästää isoon altaaseen kokeilemaan osaamistaan. Mua näet pelottaa, jos kuitenkin sattuu jokin onnettomuus ja Mimmi hukkuu. kerran jo vetäissyt vettä sisuksiinsa, yökkäs ja oksensi vettä ja limaa! Pelästyi itsekin ja oli yhden päivän kovin itkuinen!
Ei kuitenkaan saanut mitään kammoa vettä kohtaan, sinne hän menee liukumäkeenkin, tosin mä olen alhaalla vastaanottamassa kaiken varalta! Yks opetus tästä lajista riittää; liian luottavainen lapsen ymmärryskykyyn ja puutteellisiin taitoihin, ei saa ohittaa järjen ääntä! Vaikka onhan tämä upeeta, Mimmillä kehittyy puhe sekä uimataito koko ajan.
Naapurin lasten kanssa jopa kinaa, kun toiset ei aina ymmärrä hänen epäselvää puhetta!
Tosin toiset lapset ovat vanhempia, eivätkä aina ymmärrä Mimmin "puhevaikeuksia" kun Mimmi on jo iso tryttö! (yli 3 vuotias) Olen yrittänyt kertoa muutaman kerran ett Mimmi taatusti oppii vielä, kun hänen kanssaan puhutaan!
Siks toiseks; Mimmi voittaa kaikki muisti pelit; kun haetaan korteista esim. hullunkuriset perheet! Kaikki kortit ovat selkäpuoli ylöspäin. Jokainen elaaja saa vuorollaan kääntää yhden kortin, kaikkien nähtäväksi, Sitt se käännetään takaisin samaankohtaan väärinpäin.
Seuraava pelaaja saa kääntää kortin (samoin säännöin).Mimmi kyllä muistaa kuka missäkin oli ja voitaa häntä 2-3 vuotta vanhemmat pelaajat!
Toisinaan vanhempiakin; Mä en aina ole varma antavatko serkut Mimmin voittaa tahallaan... ja saavat Mimmin nauramaan ilosta! Sekin on mahdollista; Mimmi kun on koko serkussarjan nuorimmainen " lellikki"!
trollikka Anonyymi kirjoitti:
Minäkin toivon ett päästäisiin useammin uimaan, sillä se on siinä ja siinä; ett osaako Mimmi uida vai ei. Muutama metri menee hienosti, mutt mä en oikein uskalla Mimmiä päästää isoon altaaseen kokeilemaan osaamistaan. Mua näet pelottaa, jos kuitenkin sattuu jokin onnettomuus ja Mimmi hukkuu. kerran jo vetäissyt vettä sisuksiinsa, yökkäs ja oksensi vettä ja limaa! Pelästyi itsekin ja oli yhden päivän kovin itkuinen!
Ei kuitenkaan saanut mitään kammoa vettä kohtaan, sinne hän menee liukumäkeenkin, tosin mä olen alhaalla vastaanottamassa kaiken varalta! Yks opetus tästä lajista riittää; liian luottavainen lapsen ymmärryskykyyn ja puutteellisiin taitoihin, ei saa ohittaa järjen ääntä! Vaikka onhan tämä upeeta, Mimmillä kehittyy puhe sekä uimataito koko ajan.
Naapurin lasten kanssa jopa kinaa, kun toiset ei aina ymmärrä hänen epäselvää puhetta!
Tosin toiset lapset ovat vanhempia, eivätkä aina ymmärrä Mimmin "puhevaikeuksia" kun Mimmi on jo iso tryttö! (yli 3 vuotias) Olen yrittänyt kertoa muutaman kerran ett Mimmi taatusti oppii vielä, kun hänen kanssaan puhutaan!
Siks toiseks; Mimmi voittaa kaikki muisti pelit; kun haetaan korteista esim. hullunkuriset perheet! Kaikki kortit ovat selkäpuoli ylöspäin. Jokainen elaaja saa vuorollaan kääntää yhden kortin, kaikkien nähtäväksi, Sitt se käännetään takaisin samaankohtaan väärinpäin.
Seuraava pelaaja saa kääntää kortin (samoin säännöin).Mimmi kyllä muistaa kuka missäkin oli ja voitaa häntä 2-3 vuotta vanhemmat pelaajat!
Toisinaan vanhempiakin; Mä en aina ole varma antavatko serkut Mimmin voittaa tahallaan... ja saavat Mimmin nauramaan ilosta! Sekin on mahdollista; Mimmi kun on koko serkussarjan nuorimmainen " lellikki"!
trollikkaNoin pienen kanssa saa kyllä olla tarkkana vedessä, vaikka lapsi osaisi uidakin. Tärkeää on, että lapsi tottuu veteen ja liittää siihen positiivisia tuntemuksia, niin että uimaan oppiminen on kivaa. Uimataito on mielestäni todella tärkeä taito, se voi jokin päivä pelastaa hengen. Oman lapseni kanssa kävin vauvauinnissa ja hän meni uimakouluun hieman vanhempana. Uimaan hän oppi kunnolla ulkomaan reissulla, jossa hän sai polskia altaassa joka päivä. Se oli mahtava hetki, kun hän sai selvästi ahaa-elämyksen, että miten pysytään pinnalla oikeasti. Muistan miten hän ui luokseni intoa täynnä silmät tuikkien 🤗
Mahtavaa, että Mimmi kehittyy hienosti 😊 Jokaisella lapsella on oma polkunsa, mitä pitkin hän oppii ja kehittyy. Toisilla motorinen kehitys on vauhdikasta, toisilla kehittyy ehkä puhe aikaisemmin. Kunhan lapsi on hyvinvoivana ja kehittyy omassa tahdissaan, niin kaikki on hyvin. Mimmillä selkeästi on nokkela mieli, kun osaa noin hyvin pelata muistipelejä. Saattaahan se olla, että serkut antavat hieman tasoitusta, mutta se on ihan ymmärrettävää 😊
- Anonyymi
Käyn lämpimässä suihkussa, puen puhtaan kylpytakin, laitan puputohvelit jalkaan, avaan kylmän kolapullon ja sipsipussin ja luen Aletheiasta netistä.
"Moni meistä rakastaa hemmotella muita,"
En usko.
"mitä sinä teet hemmotellaksesi itseäsi? Millaisista asioista sinulle tulee erityisen hyvä olo?"
Harrastan seksuaalista tunkeutumista, siitä tulee hyvä olo. Yleensä tyttö tulee kotiini, mutta toisinaan toisinpäin."Moni meistä rakastaa hemmotella muita,"
En usko.
"mitä sinä teet hemmotellaksesi itseäsi? Millaisista asioista sinulle tulee erityisen hyvä olo?"
Harrastan seksuaalista tunkeutumista, siitä tulee hyvä olo. Yleensä tyttö tulee kotiini, mutta toisinaan toisinpäin.Usko pois. Jotkut ajattelevat myös toisen ihmisen hyvää oloa.
Hyvä, että olet löytänyt oman tapasi nauttia elämästä.Aletheias kirjoitti:
Usko pois. Jotkut ajattelevat myös toisen ihmisen hyvää oloa.
Hyvä, että olet löytänyt oman tapasi nauttia elämästä."Jotkut ajattelevat myös toisen ihmisen hyvää oloa."
Tuon melkein uskon ja niin minäkin toisinaan teen, ja teen toisinaan ajattelemisen lisäksi ihan konkreettista.
Väite oli että "Moni meistä rakastaa hemmotella muita," johon en usko, ja se kertoo todella paljon sanojastaan, terapeutti osaa täsmentää.Tussumies kirjoitti:
"Jotkut ajattelevat myös toisen ihmisen hyvää oloa."
Tuon melkein uskon ja niin minäkin toisinaan teen, ja teen toisinaan ajattelemisen lisäksi ihan konkreettista.
Väite oli että "Moni meistä rakastaa hemmotella muita," johon en usko, ja se kertoo todella paljon sanojastaan, terapeutti osaa täsmentää.Hienoa, että käytit aikaa analysoidaksesi aloituksen yhtä lausetta noin syvällisesti. Minun käyttämieni lauserakenteiden analysointi ei nyt kuitenkaan ollut tämän aloituksen pointti, vaan palstalijoiden tavat hemmotella itseään, joten lauserakenteiden osalta voitaneen jättää keskustelu tähän.
Aletheias kirjoitti:
Hienoa, että käytit aikaa analysoidaksesi aloituksen yhtä lausetta noin syvällisesti. Minun käyttämieni lauserakenteiden analysointi ei nyt kuitenkaan ollut tämän aloituksen pointti, vaan palstalijoiden tavat hemmotella itseään, joten lauserakenteiden osalta voitaneen jättää keskustelu tähän.
Miksi aloituksessa ei sitten kerrottu mikä sen pointti on, vaan esitettiin hölmöyksiä. Jos avaukset olisivat mietittyjä, saattaisi vastauksetkin olla niin lauserakenteiltaan ja muutoinkin mietittyjä.
- Anonyymi
Raaka saksalainen anaaliporno pyörimässä televisiosta ja harsh noise-musiikkia kuulokkeista.
- Anonyymi
Satisyer on kyllä ihan omaa luokkaansa. Sillä lähtee päänsärky ja krapulakin.
- Anonyymi
Saan niin harvoin olla ihan yksin. Siitä tulee jo hyvä olla kun saa tehdä juttuja ihan rauhassa eikä kukaan keskeytä. Sekä rakastan nukkua rauhassa.
Silloin, jos yksinolo on harvinaista herkkua, se tuntuu kyllä takuulla erityisen rentouttavalta. Jokainen meistä kaipaisi omiakin hetkiä, toiset enemmän, toiset vähemmän.
- Anonyymi
Juomalla viinaa t viinamies
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti16123233Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2463022Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos292591Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori912531Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks152403- 1011628
Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1821562Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s181411Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta221387Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_2421339