Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
125
Kommenttia
16099
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minä olen äärimmäisen mukautuvainen.
Aika suurelta osin johtunee siitä kun sairastuin ja makasin sairaalassa kolmisen kuukautta täysin kykenemättömänä oikeastaan mihinkään.
Kun minulle tulee hetki, että kehtaan ajatella jotakin asiaa ikävästi, mikä minun täytyy hoitaa.. muistan ajan, jolloin en olisi kyennyt sitä hoitamaan. Ajan jonka kestosta ei ollut tietoa. Eikä paranemisen määrästä ollut tietoa.
En tiennyt kävelenkö enää koskaan.. pystyisinkö koskaan käymään itse omin toimin wceessä tai kykenisinkö syömään ruokaa tai lukemaan. En tiennyt.
Ja tuossa valossa katsottuna kaikki mitä pystyn nykyään tekemään on lahja. Oli kyse sitten vaikka ikävistä työtehtävistä tai pakollisista kotitöistä. Muokkaan omaa asennettani siten että kaikki mitä teen on naatiskelua.
Voisin tälläkin hetkellä olla letkuruokinnassa sokeana ja kuurona möhkylänä jos kohtalo olisi niin päättänyt. Mutta kun en ole. Minä paranin ja jäi vain pieniä vaurioita aivoissa silloisista tulehduksista.
Olen onnekas, onnekkaampi kuin eurojakpottaaja joka voitti päävoiton.
Minua on siunattu. Ja sen kun muistaa, ei ole vaikeaa asennoitua elämän haasteisiin.
Minulla oli hyvin aikaa ajatella asioita silloin, kun muuhun en kyennyt. Nyt vain naatiskelen.
11.11.2023 16:03
No joudunhan minäkin työajalla tekemään asioita jotka eivät ole mieluisia. Mutta muokkaamalla omaa asennettaan pääsee jo pitkälle.
Toisaalta työaika ei ole omaa aikaani, sen omistaa työnantaja ja silloin teen sitä mitä käsketään. Tosin työni tällähetkellä on varsin tyhmää kellokorttiduunia. Eip vaivaa minun omaa elämääni mitenkään. Myyn tuotetta, eli itseäni työnantajalle vain korvausta vastaan.
Eli työni on pakollinen paha.
Kiva kuulla tuollaista äidin ylpeyttä. Todella hyvä fiilis välittyi tänne asti. Elämässä on aika-ajoin mitä ihanampia hetkiä. Ne tekee elämästä elämisen arvoista.
11.11.2023 15:48
En pidä yhteistä aikaa pujottelijan kanssa hemmotteluna. Mulle se on aikalailla kuin pako arjesta. Miniloma elämästäni. Varmaankin minun tulisi pitää sitä hemmotteluna, en vain osaa.
Arkiset asiat ovat minulle tärkeitä tehdä naatiskellen ja kiitollisuudella, siksi en osaa ehkä pitää oikein mitään juurikaan hemmotteluna. Omasta mielestäni en hemmottele itseäni. Kai se riippuu ihan ajattelumallista. En tiedä. Olen hedonisti ja en tee oikeastaan mitään mikä ei nappaisi, joten sellainen että erityisesti tekisin jotakin itselleni mieliksi ei juurikaan tapahdu. Sillä teen kaiken miellyttääkseni itseäni.
No kyseessähän voi olla myös tuo minun matala omanarvontunteeni. Arvostan itseäni, mutta en anna arvoa itselleni. Ehkäpä itsensä hemmotteleminen on siksi hieman vieras käsite minulle.
11.11.2023 15:40
Juu.. niin on. Ja se on ihan pyllystä, kun kaikki toimii kuin lampaat.
11.11.2023 11:22
En pahemmin ole tutustunut sun vanhaan tuotantoon, mut haittaako tuo.
No se, että palstalla on erilaisia persoonia - se on rikkaus.
11.11.2023 11:21
Kiitos. Eteenpäun mennään, mutta hitaasti.
Hyvää viikonloppua sinullekin.
11.11.2023 11:18
Ja hän kun elää kuin loinen meistä vanhemmista ja mielestämme hänen on aika alkaa tekemään jo jotakin itsensä vuoksi.
Jo vuoden olen syöttänyt hänelle sitä faktaa, että me ollaan isänsä kanssa kuolevaisia, eikä olla täällä ikuisesti huolehtimassa hänestä.
Hän oppii ja ymmärtää asioita todella hitaanpuoleisesti joten tässä on oltava kärsivällinen. Pitää luoda hänelle tarve ja halu oppia. Ja sitten motivoida hänet tekemään itse ja kannustaa tekemään jatkossakin. Mutta aina hänen ehdoillaan.
Poitsu on kuin teini jonka kanssa liikkuminen on kuin munankuorilla kävelemistä. Mutta koen ja näen, että hän on nyt valmis aloittamaan oppimisen omaa elämäänsä varten. Hitaasti, mutta asia kerrallaan. Ja ruoanlaitto on helppo ensimmäinen askel. Ehkä sen varaan voi sitten rakentaa enemmänkin.
Sen näyttää aika.
11.11.2023 10:16
No nyt pistit todella vaikean. En hemmoittele itseäni vaan elämäni on yhtä pötköä pelkkää naatiskelua. En tee mitään, mistä en nauti. Kaikki mitä teen, on sitä mitä haluankin tehdä. Ja siitä on vaikeaa enää itseään palkita.
En käy hieronnoissa, kasvohoidoissa tai edes kampaajalla. Itseeni en sijoita latiakaan. Vaatteeni ovat vain peitteitä soveliaisuudesta ja kotini on linnani.
Olen hyvin miesmäisesti asioihin suhtautuva nainen.
No höh.. jos joku täytyy nostaa hemmotteluksi, niin .. ehkä se, että saatan ostaa itselleni sipsipussin viikonlopuksi..
Muutoin elän kuin viimoista päivää. Teen mitä huvittaa ja mikä tuntuu hyvälle. Mutta joo.. olen hyvin pieneen tyytyväinen ja minulle suo tyydytystä jopa lasillinen kylmää vettä.
Perustunteenani on onnellisuus ja siihen en tarvitse enää mitään extraa ollakseni onnellinen. Itseni hemmoittelua. Olen tyytyväinen siihen mitä minulla on.
Nyt kun luin tätä ketjua muiden onnellisuuden tarpeesta, pidän itse itseäni askeettisen outona ja erilaisena. Mä olen ihan friikki. Ainakin naiseksi.
11.11.2023 10:04
Mulla on naapurissa mitä erinomaisin keittiö käytössäni,mutta poika haluaa tehdä minun luonani ruokaa. Oma keittiöni on huono.. tilaa tehdä on, kun on tupakeittiö, mutta laskutilaa ja työskentelypintoja ei ole.
Keittiöni epäkäytännöllisyys on huomattava verrattuna naapuriin. Poitsu kokee kuitenkin,että hänen on helpompi tehdä ja opetella minun luonani. No.. kyllä se passaa.
Viime viikolla tehtiin pasta polognesea ja tänään olisi tarkoitus tehdä possua hapanimeläkastikkeessa.
Yritän motivoida poikaa tekemään edes jotakin. On vähän saamaton tapaus.
11.11.2023 09:21
Suunitteilla hapanimelä kastike, lihaa, kasviksia ja riisiä. Jälkiruoaksi pirtelöä. Mansikka tai banaani. Poitsun kanssa mietitty menu. Haluaa oppia tekemään ruokaa ja minähän opetan.
11.11.2023 06:11
No parin tunnin päästä kauppaan ruokatarpeita hakemaan ja sit päivällä laitetaan poitsun kanssa ruokaa. Sellainen perhepäivä tiedossa. Varsinaista sinkkuilua..
11.11.2023 03:15
Tuossa ollaan samaa mieltä, että typerykset uskoo mitä haluaa. Niin tekee muutens viisaammatkin. Jokaisella on siihen oikeus. Uskoa mihin haluaa. Myös minulla, niin kuin sinullakin.
Sinulla on näkemys Venäjästä ja se sinällään on hyvä juttu, että on näkemyksiä. Ja se ei haittaa että näkemyksemme asioista eroavat. Kaikilla saa olla näkemyksensä ja sillä seikalla ei ole väliä, kuka loppupeleissä on oikeassa. Tai väärässä. Mielipiteillämme ei ole väliä ja samalla juuri mielipiteillämme on väliä.
Riippuu ihan tulokulmasta.
Mutta ei ole oikein alkaa haukkumaan.. toista mielipiteen takia. Itsekin tuohon syyllistyn välillä. Tulisi kuitenkin antaa kaikille oikeus mielipiteeseensä. Kuulosti se sitten kuinka typerälle vaan.
Sinulle harmis sanoisinkin, että älä muutu. Pidä pintasi ja ole kuin olet, vaikka saisit kuraa. Minä en jaa näkemyksiäsi, mutta arvostan sinua siksi, että sinulla on näkemyksiä noin ylimalkaan ajateltuna. Pysy itsenäsi. Sä olet hyvä noin.
11.11.2023 03:09
Totta turiset. Jos on pähkylöitävää, niin se on tehtävä ennemmin tai myöhemmin. Muutoin voi olla negatiivisia seuraamuksia.
Toiset (tosin aika moni) katkeroituvat ja syyttävät tilanteista ulkopuolisia ihan vain kun oma kuuppa ei ole järjestyksessä.
Pähkylöinti on ihan tarpeellista, mut liika on siinäkin liikaa.
11.11.2023 02:55
Tämä lällyilee nyt unten maille. Näe läheisiä unia. Minäkin toivottavasti. Hyvää yötä.
10.11.2023 20:08
Juu .. poistobotti iski.
10.11.2023 19:56
No mä olen eri mieltä kanssasi. En yhdy harmiksen näkemyksiin, mutta hänellä on oikeus mielipiteeseensä.
10.11.2023 19:55
No.. mulla menee toisin. Mulla on paljon myös zen-vaiheita. Todennu, et liiallinen pähkylöinti aiheuttaa päänsärkyä.. :D
10.11.2023 19:53
Mutta se oli ihan paras.
Sen jälkeen alkoi soimaan tämä..
https://youtu.be/fwkjlEowOqs?si=SmRhmbepvvJ35nmP
Ja tähän lällyyn lopetan.
10.11.2023 19:51
En usko.. tai no.. onhan harmis kovin sanainen miesoletettu. Mielestäni annetaan hänen olla sellainen venäjämyönteinen pölvästi kuin on. Ihan hyvä se on sellaisenaan.. vaikka ollaankin kaikki muut eri mieltä siitäkin asiasta. Mutta haittaako tuo..?
10.11.2023 19:38
Nyt törmäsin elämäni biisiin..
https://youtu.be/iRTs0_E90Z4?si=vKu0z9nOcxITiGxc
10.11.2023 19:29
324 / 805