Vapaa kuvaus

Pieni taivaankannen maalari.

Aloituksia

120

Kommenttia

15967

1. Niin.. minä en tee kevyitä aloituksia.. heh.

Palstalla on ihan omat jonglöörit keveille supatuksille.
  2. Viisaita sanoja.
  3. Voi sinun kanssasi.

Ei kaikille sovikaan sellainen huithapelius mihin minä pyrin.

Minun unelmani oli oma koti, perhe ja valkoinen aita.
    Se toteutui.. kylläkin muutamalla lisämausteella.
    Olin perheeni orja ja olen tavallaan vieläkin. Vastuu jälkikasvusta ei lopu koskaan kun lapsi on autismin kirjoon kuuluva erityislapsi. Siksipä olen niin sitoutunut edelleen perheeseeni. Vaikka asustelenkin yksin sinkkuna, päivittäin olen tekemisissä perheeni kanssa. Asumme eksän kanssa seinänaapureina ja vastaamme yhdessä pojastamme. Yhteistyössä.

Raskaimpina vuosina tein pitkää päivää.. aamupäivät koulussa turvaistamassa lastani ja illat töissä. Ja hoidin kaikki kotityöt yksin, sillä eksä toteutti unelmiaan. Noin 15 vuotta uhrasin itseni täysin perheelleni laittaen kaikki omat haluni sivuun. Yksin. Sillä exä teki kolmea työtä ja teki itselleen rakkaasta harrastuksestaan ammatin. Ja tuin häntä siinä. Hän ansaitsi sen.

Nyt.. exä vastaa pojastamme. Ja minä toimin taka-alalla. Otan takaisin niitä vuosia jotka annoin perheelleni.

Kun sairastuin ms-tautiin .. jäin senkin asian kanssa yksin. Siitä tosin on jo yli kymmenen vuotta, mutta pähkäilin että nyt jos koskaan on minun aika elää, ennenkuin on myöhäistä.

Siitäpä syntyikin tämä ajatus.. kevyttä ja kivaa.

Sinä olet ihan mahtava tyyppi mielestäni. Ehkä turhan totinen, mutta olet kunnollinen ja asiallinen. Toivon, että saat vielä sen kaipaamasi oman rakkaan rinnallesi.

Ja toivottavasti elimesi ei sano poks...
  4. Toi oli kun halvaannuin puolittain vuonna 2012. Kävin työpaikkalääkärissä ja siellä neurologi laittoi kiireellisenä tutkittavaksi julkiselle puolelle.. tutkimuksia ei voitu tehdä työterveyshuollossa..

Silloin neurologi arveli että kyseessä olisi ollut pikkuaivojen tulehdus tai aivoverenvuoto pikkuaivoissa..

No googletin noi kotona, ja ennuste oli molemmissa 2-4 kk.

No.. eipä siinä mitään.. mä odottelin sit kaksi kuukautta sitä että pääsen kiireellisesti tutkimuksiin.. siinä kerkesi elämään monet viimeiset hetket sitä odotellessa. Varautumaan pahimpaan. Valmistautumaan.

Kun lopulta pääsin pään magneettikuvaukseen, siellä oli löydöksiä.. myös siellä pikkuaivoissa. Pieniä tulehduspesäkkeitä. Selvisi, että mulla on ms-tauti.

No selvisin siis vain invalidisoivalla sairaudella. Mutta se ei muuta sitä kun joutui elämään sen tiedon varassa, että nyt tuli lähtö.

Ja sen jälkeen piti sopeutua elämään sairauden kanssa, joka tuhoaa keskushermostoa.

Tajusin että elimistöni on kääntynyt itseäni vastaan ja tuhoaa toimintakykyni. Sain elämän, mutta minkälaisen sellaisen..

Ja nyt tänä keväänä sain kontrollikuvauksissa todella positiivisiä uutisia. Uusia tulehduspesäkkeitä ei ole ja muutoksia huonompaan ei ole ollut vuosiin.
    Lääkärini arvio oli, ettei välttämättä niitä muutoksia edes synny enää..

Olen elänyt viimeiset kymmenen vuotta sairauteni ehdoilla.. toivonut parasta ja varautunut pahimpaan. Ja nyt.. ihan kuin uusi elämä olisi taas auennut minulle.

Joskus näinkin.
  5. No tarkoitukseni on ainakin yrittää olla onnellinen. Tällä hetkellä siinä onnistuenkin. On onni syntyä suomalaiseksi. Valtava onni.