Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
125
Kommenttia
16105
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Repesin höröttämään. Täysin samaa mieltä asiasta kanssasi. Kamala otus miehen kuvajaiseksi.
28.12.2025 18:56
Noh.. saanen olla eri mieltä kanssasi. Se, että ennakoisi keksityn seurauksia, osoittaisi viisautta. Viisaaksi en suurin surminkaan kutsuisi ihmiskuntaa.
28.12.2025 18:52
Kiitos Palstakamu. Ihanan positiivista luettavaa. Tulin NIIN iloiseksi sinusta taas kerran. Harmittaa kun en kuulu lähipiiriisi. Olisi kunnia tuntea sinut.
Mutta olet ilo myös palstakaverina. Kiitos kultaseni että olet olemassa. Olet ihana ❤️
28.12.2025 18:07
Perus.
Juurikin noin se ymmärtääkseni on mitattu. Tarvepuoleisesti. Ja meillä on kaikkea ja ylikin mitä ihminen tarvitsee.
Itse olen hyvin erityisen kiitollinen puhtaasta juomavedestä. Aina kun alkaa marisuttamaan turhat asiat, muistutan itseäni vedestä. Olen sattunut onnellisesti syntymään Suomeen, missä vedestä ei ole pulaa. Toisin on monessa pallomme kolkassa. Ja jos vettä olisikin, ei ole välttis puhdasta.
Ihmisiä kuolee joka päivä puhtaan veden puutteeseen ja täällä huuhdellaan vessanpönttöä juomakelpoisella vedellä. Huuhdellaan roskia kierrätykseen. Mut hei, meillä ei ole pulaa vedestä. Siksi sen tärkeys on helppoa unohtaa.
28.12.2025 17:59
Et tieteskään. Eikä tarvitsekaan. Olet vain oma itsesi.
Mutta koska huumorintajusi on no, hieman kieroa, niin voisit vitsin perään laittaa vaikka :), niin on se helpompaa tunnistaa huumoriksi.
Sillä eihän me lukijat olla mitään ajatustentietäjiä.
28.12.2025 17:50
Ehei. Se poiki kyllästymisestä ja tympiintymisestä.
28.12.2025 17:46
En suinkaan ole suuttunut. Vaineskaan. Kyllästynyt vain.
28.12.2025 17:41
Sun pitää opetella vaikkapa hymiöiden käyttö, jolla erottelet sen, milloin vedät kieli poskella .. kas kun susta ei erota sitä.
Sun huumorisi kun on äärettömän sovinistista. Siksi jopa huumorimielessä heitetyt läpät otetaan herjauksena. Ja saat naiset suuttumaan.
28.12.2025 17:40
Voi tietysti aina tulla palstalle. Mut tarviiko aina niitä naisia suututtaa tieten ja tahtoen?
28.12.2025 17:32
Mielestäni kekseliäisyyteen juurikin tarvitaan älykkyyttä.
28.12.2025 17:29
Laput silmillä kulkeminen on oma valinta. Ihan pikku kysymys, onko sinulla mitään kokemuspohjaa ulkomaista..? Jotta olisi vertailupohjaa mielipiteellesi?
Toki saat olla sitä mieltä, mitä olet meidän onnellisuudestamme, mutta se, ettet halua asettua kannalleni vaikuttaa olevan jonkin sortin luupäisyyttä.
Meillä on koti, vesi, sähkö, ruoka, infra, koulutus, turvallisuus, tasa-arvo, vapaus ihan maailman huippuluokkaa. Jo se tekee meistä maailman onnellisimman kansan.
28.12.2025 17:27
No niin.. sehän nyt sit riippunee taas ihan katsantokannasta. Olemme ainakin luova eläinlaji. Olemme luoneet paljon.
Sellaisia asioita joita muut eläinlajit eivät ole kyenneet.
Mutta onko se älykkyyden merkki? Tuosta voidaan olla eri mieltä, mutta mielestäni luomisvoima on vahva älykkyyden merkki.
Olemme luoneet paljon hyvää ja paljon pahaa. Eniten olemme luoneet kaikkea turhaa.
Siinä piilee myös ihmisen tuhovoima. Luomisessa. Kun luodaan jotakin, tuhotaan luonnonvaroja sen uuden luomiseen. Yleensä aika pienessä mittakaavassa, mutta kun meitä luojia on se 8.5 miljardia, niin eihän se ole kestävällä pohjalla. Tosin kaikilla ei ole resuja luomiseen..
28.12.2025 17:16
Luulisin näin. Mutta en ole varmaksi siitäkään.
En ehkä ole riittävän älykäs vastaamaan tuohon. 😅
28.12.2025 17:07
Freesiä. Tämä hyvä.
28.12.2025 16:59
Olemme tämän planeetan älykkäin eläinlaji, mitä on välillä hyvin vaikeaa uskoa todeksi, joten luulisi, että pelkällä asioiden ajattelemisella tuosta päästäisiin.
Mutta kun ihmiset eivät ajattele asioita. Ei niiden tarvitse. Siitähän tulee pää kipeäksi.. :)
Elämä täällä meillä on tehty niin helpoksi, ettei tarvitse edes ajatella. Kaiken ajan voi kuluttaa muutoinkin. Miksi siis vaivata päätänsä?
Suomessa ihmiset tyhmistyvät hurjaa vauhtia. Itselleni tuo ei ole ongelma, sillä olen aina ollut pikkuisen tyhmä ja yksinkertainen.
Mutta rakastan ajattelemista. Lempipuuhaani jos noin voin asian ilmaista.
Suomessa kaikki on niin toimivaa ja funktionaalista. Kaikilla on kaikkea ja minkään eteen ei juurikaan tarvii laittaa maksimaalista vaivannäköä. Ollaan eletty niin helppoa elämää.
28.12.2025 16:54
No siitä listasta tulee loputtoman pitkä. Siis poistolistasta. 😊
28.12.2025 16:41
Heh! Kyllä mä tuon arvasin, että poistoon menee.
28.12.2025 16:35
Loistava pointti. Mutta mitenkäs kermaperseen saisi tuon tajuamaan?
28.12.2025 16:32
Toi on hyvä pointti tuo vastuu. Se pitäisi myös tajuta, että kaikella on hintansa ja jokin maksaa sen laskun - aina.
Vastuu omasta itsestään ja omasta elämästään voi olla vaikeaa ymmärtää, sillä olemme kaikki eläneet koko elämämme holhousyhteiskunnassa. Mutta se perimmäinen vastuu on ihan löydettävissä peilistä näkyvän pärstän takaa.
Jokaisella on velvollisuus kantaa vastuunsa, edes itsestään.
28.12.2025 16:31
Mä haltioiduin ajatuksesta, että mulla on musiikkia. Ei mikään itsestään selvä asia, vaikka sitä sellaisena pidetäänkin. Karu totuus on, että elintasomme on äärettömän korkea. Jopa kohtuuttoman korkea siihen nähden, miten vähän sitä arvostetaan täällä.
28.12.2025 16:20
52 / 806