Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
102
Kommenttia
14162
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Paha+vaan+kun+en+taida+olla+sopuli.+Ehkä+sopuisa+sika..
05.10.2020 10:14
Juu+teillä+ehkä+niin+tällä+palstalla.+Useimmiten+törmää+pelkkään+höperöintiin+ja+turhanpäiväisyyksiin+tunteet+palstalla,+missä+minä+itse+höperöin.+
Sinkkupalstalla+tuntuisi+tulevan+keskusteluja+aikaiseksi,+mutta+kun+ei+teille+uskalla+kylään+kun+teillä+niin+tiivis+yhteisö+ja+en+ole+sinkku.
Olen+palstalla+turisemassa+mukavia+ja+harvoin+törmään+aitoon+keskusteluun.++Mutta+nautin+aina+toisinaan+teidän+keskusteluistanne...
04.10.2020 20:58
Nyt+eksyin+väärälle+palstalle,+mutta+tykkäsin+kovasti+Dissen+tavasta+ajatella+ja+kirjoittaa+tuossa+toisessa+ketjussa.
Syvällisiä+huomioita+hienoisella+huumorilla+höystettynä.+Peruspositiivista+ja+asiallista+tekstiä.+
En+koskaan+käytä+hymiöitä+kirjoituksissani,+mutta+nyt+teen+poikkeuksen+👍!
04.10.2020 14:12
Ikävää+että+haluat+satuttaa+itseäsi.++En+suosittele+pakenemaan+kipua+kivulla.+Yhtälö+on+hieman+vinksahtanut.+
Tuttavallani+oli+samanlainen+tilanne+ja+häntä+ammattilalset+neuvoivat+käyttämään+kuminauhaa+ranteen+ympärillä+ja+kun+paha+olo+iskee+ja+itsensä+vahingoittamisen+tunne+tulee+vastustamattomaksi,+niin+räpsäyttää+sitä+kuminauhaa.+
Toinen+tuttavani+erehtyi+itsensä+viiltelyyn+ja+joutuu+nyttemmin+piilottelemaan+arpiaan+kun+elämä+taas+hymyilee.+
Henkilökohtaisesti+suosittelen+kärsimään+sen+kivun+jota+nyt+tunnet.+Se+kestää+aikansa+ja+tuntuu+ylitsepääsemättömältä+ja+sietämättömälle.+Ja+sitä+voi+purkaa+rakentavammin+kuin+itsensä+satuttamisella.+Vaikka+sylkemällä+sen+kivun+tänne+palstalle.+Tai+puhumalla+tai+kirjoittamalla.
Jos+aloitat+itsesi+vahingoittamisen,+on+se+tie+josta+paluu+voi+olla+vaikeaa.+Vaikeampaa+kuin+nykyisen+kipusi+läpikäyminen.+Mutta+valinta+on+sinun,+sinä+olet+oman+elämäsi+kapteeni.
04.10.2020 13:03
Hyvä+avaus.+Asiaa!
03.10.2020 12:26
Sehän+on+juurikin+se+pointti.+Se+mikä+sinulle+on+pettämistä+ei+ole+minulle+sitä.+Se+on+asianosaisten+välinen+juttu.+Meitä+kun+on+niin+moneksi+ja+hyvä+niin.
03.10.2020 11:11
Määrittele+ap+se+pettäminen+ensin.+Se+merkitsee+niin+eri+asioita+ihmisille.+Joillekin+halaaminen+on+pettämistä+ja+toisille+tapa+tervehtiä..toisille+pettäminen+on+panemista+ja+kolmansien+mielestä+vastakkaisen+sukupuolen+vilkuilu+on+pettämistä.
Elän+vapaassa+suhteessa+ja+käsite+pettäminen+on+minulle+monimutkainen.+En+petä+kumppaniani+ja+hän+tietää+että+minulla+on+suhteita.+Omasta+pyynnöstään+hän+on+toivonut+etten+kertoisi+niistä.+Näin+olen+tehnyt.++En+valehtele+-+jätän+kertomatta.+Hänen+kysyessä+vastaan+rehellisesti.
Alunperin+hän+"petti"+minua+exänsä+kanssa+ja+totesin+ettei+minua+haittaa.++Totesin+että+samat+etuisuudet+kuuluvat+molemmille+ja+sovimme+kumppanini+kanssa+asiasta.+
En+halua+erota+hänestä,+sillä+yhteiselomme+sujuu+mutkattomasti.+Ja+hän+ei+halua+erota+minusta.+Homma+toimii+ja+olemme+yleisen+normiston+mukaan+hylkiöitä.+Entä+sitten?++Pettäminen+on+ihan+ok+kunhan+se+ei+ole+pettämistä.+
Ja+nyt+saan+paskaryöpyn+taas+niskaani...
02.10.2020 22:25
Luopuminen+on+vaikeaa,+mutta+kuuluu+osana+elämään.+Sattuu+ihan+pirusti,+mutta+kipu+on+jopa+lohdullista+sillä+se+on+merkki+siitä+että+kykenet+vielä+tuntemaan.+
Sen+tuskan+muistaa+koko+elämänsä+ja+se+koulii+sinua+tuleviin+koitoksiin.+Kokemuksesta+sanon+että+se+hälvenee+aikanaan+..+se+pitää+ensin+käydä+läpi+kaikessa+raadollisuudessaan.
Sinä+vaikutat+kirjoituksesi+perusteella+kauniilta+sielulta..+olet+varmasti+toiminut+oikein+itsesi+kannalta+päästämällä+irti.+
Minä+löysin+itsestäni+samoin+tekemällä+ihan+uudenlaisia+rakastamisen+puolia.+Opin+ehkä+jopa+siinä+prosessissa+rakastamaan+itseänikin.
Sinulle+toivotan+jaksamista+vaikeina+aikoina.+Toivon+että+saat+itkettyä+sen+ulos.
02.10.2020 21:52
Tämä+oli+kauneinta+mihin+olen+palstoilla+koskaan+törmännyt.+Kiitos+kultasein+on+mitä+haluan+sanoa.+Mutta+koska+olet+meille+tuntematon+sanon+vain+kiitos.
02.10.2020 17:47
Olen+kaikkea+muuta+kuin+mainitsemasi+prinsessa.+Elämäni+hopeamitalisti.
Itseasiassa+olen+taistelija+ja+selviytyjä.+
Tunnollinen+ja+ahkera+työntekijänä+-+kiitelty+jopa.
Mutta+minä+OLEN+vapaa+luonnonlapsi.+
Itsekeskeinen+-toki,+itsekäs+en+ole.+
Kovin+on+suppea+näkemyksesi+kun+et+kykene+tuota+avarakatseisempi+olemaan.
Elämäni+on+tarjonnut+minulle+täyslaidallisen+paskaa,+joten+jos+tästä+jotain+haluaa+irti,+se+on+itse+otettava.+Ja+minähän+otan+-+pikkusieluisista+ja+kateellisista+kanssaihmisistä+välittämättä.+
Elämä+on+niin,+niin+lyhyt.+
Haluan+elää+sen+niin+kuin+minun+on+hyvä+olla.
Normeista+välittämättä.+En+lannistu+ikävistä+kommenteistasi+ja+pilkkaamisestasi,+enhän+tiedä+kuka+olet.+
Sen+voin+sanoa+että+minun+on+hyvä+olla+juuri+tälläisenä+ja+se+joka+ei+tykkää,+olkoon+tykkäämättä.+Minulle+se+ja+sama.
02.10.2020 17:28
Ruudun+takaa...
30.09.2020 20:49
Kirjoittaminen+voi+auttaa,+Word+auki+ja+purkamaan+tunteita.+Tiedoston+voi+säästää+myöhempää+lukemista+varten+tai+deletoida+saman+tien.+
+Kirjoittaessa+kerkee+ajattelemaan+asiaa+erilailla+kuin+puhuen.+Mulla+auttanut+suuresti.
30.09.2020 20:42
Mielestäni+ihminen+on+eläin.++Apinoita+kaikki+tyynni.+Kehittyneitä+sellasia+toki,+mutta+eläimiä+silti.
Minä+rakastan+itsessäni+sitä+että+tunnen+mitä+tunnen+-+sinun+ja+muiden+minulle+merkityksettömien+ihmisten+mielipiteestä+välittämättä.+En+tietoisesti+kontrolloi+impulssejani+vaan+toteutan+niitä+sellaisenaan.+
Enkä+välitä+mitä+muut+siitä+ajattelee..+minulle+se+ja+sama.
Ja+se+psykologiaan+turvautuminen+luonnekysymyksessä+on+hieman+järki-ihmisen+puhetta,+en+nimittäin+yritä+päteä+ja+olla+itseäni+viisaampi+-+jaoin+mielipiteen+-+toki+eriävän+sellaisen.
Ja+mielipiteeni+on+että+toista+ei+voi+omistaa,+edes+lain+edessä+sellaista+tunnusteta.+Myönnän+että+käytin+provosoivaa+ilmaisua+että+parisuhde+olisi+orjuuttamista,+mitä+se+joillekin+tutuilleni+on+ollut.+Suhteissa+jotka+ovat+epäonnistuneet+ja+päättyneet+eroon.+
Lopuksi+haluan+sinulle+sanoa+että+sinulla+on+hyväntuntuinen+vakaumus+ja+niin+on+minullakin.+Kummallekin+omanlainen...+ja+hyvä+niin.
30.09.2020 20:30
Hmm,+siis+pitäneekö+ymmärtää+että+sinun+mielestäsi+vanha+sielu+olisi+olemiseen+tyytyväinen+ja+vapaan+valinnan+tulos?++Vai+tulkitsenko+taas+omia+heijasteitani...+
Toki+käsite+eksistentialismi+oli+minulle+tuiki+tuntematon+vielä+pari+tuntia+sitten,+joten+voinen+tulkita+sinua+päin+mäntyä.+
Joten...
30.09.2020 18:37
Kehtaat+aika+röyhkeästi+syytellä..+
Ensinnäkin+valtaosa+taitaapi+palstalla+olla+naisia
+-+ja+kuka+sille+mitään+mahtaa+kun+tunteet+ottaa+vallan.++Järki+voi+harata+vastaan+jos+toinen+on+varattu,+sitten+riippuukin+paljon+ihmisestä+itsestään+onko+tunne-++vai+järki-ihminen.++Ihastuminen+ja+hullaantuminen+ei+katsele+siviilisäätyä.+Voipi+käydä+niinkin+että+rakastuu+suin+päin+sukkelaan+että+hupsista+keikkaa...
Minun+mielestäni+toista+ei+voi+omistaa
-+lähtökohtaisesti+aivan+sairas+ajatus+se+
"toisen+oma".++Orjuus+on+lailla+kiellettyä+ja+aiheuttaa+vain+katkeruutta+ja+vihaa.+
Ihminen+voi+antautua+toiselle+vapaaehtoisesti,+mutta+toisen+oma+ei+voi+milloinkaan+olla.+Jokainen+kuuluu+vain+itselleen.
30.09.2020 18:24
Ja+miten+tuo+raivohulluus+nyt+sitten+liittyi+minun+mielipiteeseeni?+
Menikö+minulla+jotakin+ohi...
30.09.2020 17:29
En+ole.+
S+mies+ja+yksipuolinen+rakkaus+häneen.
Siinä+mun+stoori.
30.09.2020 16:59
Kiitos,+opin+juuri+uutta.+
Voit+hyvinkin+olla+oikeilla+jäljillä+mielipiteestäni,+mutta+ehdottomasti+agnostista+eksistentialismia.++
Olen+itse+tunnistanut+itsessäni+huomattavaa+agnostisuutta+ja+se+näkyy+myös+mielipiteissäni.
30.09.2020 16:51
En+tiedä+millainen+on+vanha+sielu,+minua+on+muutaman+kerran+eri+asianyhteyksissä+sellaiseksi+kutsuttu.
En+kuitekaan+olisi+valmis+sanomaan+itse+itseäni+sellaiseksi.+Mutta+heitetään+mielipide+kehään;
Vanha+sielu+on+sopusoinnussa+itsensä+ja+ympäristönsä+kanssa.+Hänen+on+hyvä+olla+omana+itsenään,+eikä+pelkää+antaa+sen+näkyä.+
Vanha+sielu+ei+ole+itsekäs+vaan+pyyteetön+ja+lempeä.++Antelias+niin+maallisessa+kuin+henkisessä+mielessä.+Ei+tahdo+omistaa+ja+ymmärtää+että+elämä+on+vain+lainassa.+
Vanha+sielu+ei+anna+ongelmien+lannistaa,+hakee+ratkaisua+sisäsyntyisesti.+Kysyy+itseltään+mitä+minä+voisin+tehdä+asianlaidan+parantamiseksi.
Vanha+sielu+on+valmis+itse+muuttumaan.+
Ei+kanna+kaunaa,+vaan+ymmärtää+anteeksiannon+kauneuden.+
Uskaltaa+rakastaa+taivaan+sineä+ja+lähimmäisiään.+Tuntee+arvon+rakkauden..
Hyäksyy+myös+vajavaisuuden+itsessään+ja+muissa.+Myös+sen+ettei+voi+tietää,+esimerkiksi+sitä+että,+onko+sellaisia+kuin+vanha+sielu+olemassakaan.+Noin+niinkuin+mielipiteenä.
30.09.2020 05:35
Tiedän..+olen+ihastuttavan+vihastuttava+...
26.09.2020 14:11
696 / 709