Vapaa kuvaus

Pieni taivaankannen maalari.

Aloituksia

124

Kommenttia

16084

  1. Jepulis! Kunnon hyvä.
    Hyvää yötä ny.. mä vetäydyn yöpuulle.
  2. Sinäpä sen sanoit! Se tosiaankin on helpottavaa kun uskaltaa antaa tunteilleen tilaa elää ja hengittää. Niiden tukahduttamisesta ei hyvää seuraa.

    Minä olen aika höppänä, mitä tunteisiin tulee, itse teen päätöksiäkin jopa järjen vastaisestikin sen mukaan, miltä asia tuntuu. Annan kaikille ja kaikelle mielelläni mahdollisuuden jotta saan tuntuman asiaan. Tuolla perstuntumalla on minulle iso merkitys.

    Oli päätös sitten oikea tai väärä, olen ainakin kuunnellut itseäni ja tehnyt niin kuin se on hyvälle tuntunut. Ei tarvitse katua tai kärvistellä jälkeenpäin jos osuikin vikaan.

    Ja onnittelen sinua, että olet saanut tuntuman omista tunteistasi. Se on huomattava saavutus johon kaikki ei kykenekään. Tunteiden tukahduttaminen taitaa olla pääsyy muihin myrkyllisempiin tunteisiin kuten katkeruuteen, vihaan, pelkoon ja kateuteen.

    Tunteet kannattaa kokea ja käydä läpi raakana. Elää ne ja käydä läpi. Antaa lupa niille. Myös niille ikäville tunteille.

    Se, että jokin asia tai ihminen loukkaa sinua ja tunnet loukkaantumista, on hyvä juttu antaa lupa itselleen olla loukkaantunut. Lähtemättä puolustautumaan, eli hyökkäämään tai pakenemaan. On hyvä asia jos kykenee vain tuntemaan sen loukkaantumisen. Ja olla loukkaantunut kunnes se tunne menee ohi ja sit onkin hyvä miettiä miksi alunperin loukkantui koko asiasta.

    Vastaus kysymykseen miksi on kriittinen. Syy siihen löytyy itsestäsi, ei koskaan siitä loukkaajasta vaikka olisikin syyllinen.

    Esmes omasta edellisestä loukkaanntumisestani haluan kertoa.

    Tapasin ihmisen josta välitän. Hän käyttäytyi pikkiriikkisen tökerösti minua kohtaan ja sallin sen hänelle sillä se oli hänelle luontaista. En pistänyt sitä edes pahakseni. No, homma meni niin, että hän huomasi itse oman tökerön käytöksensä ja ulkoisti sen minun viakseni. Loukkaannuin asiasta sillä tilanne tuntui epäreilulta ja olin pettynyt häneen.
    Tosiasiassa hän sattui osumaan heikkoon kohtaani jonka tunnistan itsessäni. Eli sen, että olen liian kiltti.

    Ei se, että hän käyttäytyi tökerösti, tai se, että ulkoisti sen minun viakseni vaan se, että hän alkoi ohjeistamaan miten muutan itseäni paremmaksi .. se loukkasi.

    Tuota loukkaantumista käsittelen vielä pitkään. Siksi kun se todella osui ja upposi. Ja kun se tuli ihmiseltä josta välitän. Syy loukkaantumiseeni oli se, etten kestänyt kiltteyteni arvostelua, sillä itse pidän sitä yhtenä hyvänä ominaisuutenani jota arvostan. Ja jopa vaalin.

    Piti nyt avautua. Siltä tuntui. Ja avautumiset auttaa minua käsittelemään asioita itsestäni.