Taivaalta on kuulunut bånäinä päivinä hävittäjien ääniä.
Ei kauhean mukavaa.
Vilma
Jos tarkoitus on ollut varoittaa, niin keitä?
Mikä droonihälytys ja missä ja milloin?
32
250
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jälleen kerran osoitus Suomen päättäjien idiotismista. Meillä on kumminkin Suomenlahti minkä yllä Suomella on merialueita. Kaikki droonit pitäisi ampua mereen hyvissä ajoin ennen kuin Ukrainan hyökkäyskalusto onnistuu penetroitumaan maahamme. Ei voisi vähempää kiinnostaa mitä ulkomailla tapahtuu. Siinähän sotivat. Kunhan eivät hypi minun silmilleni. Hyvä että asun lännessä.
"Kaikki droonit pitäisi ampua mereen hyvissä ajoin "
Millaisilla aseilla ja millaisilla ammusten liikeradoilla Suomenlahdella yleensä on tapana ammuskella?- Anonyymi00006
scrg kirjoitti:
"Kaikki droonit pitäisi ampua mereen hyvissä ajoin "
Millaisilla aseilla ja millaisilla ammusten liikeradoilla Suomenlahdella yleensä on tapana ammuskella?No. Täytyy puolustuksen toimia.
Mahtavatko u******laiset etukäteen ilmoittaa, että paukku tulee?
Vilma - Anonyymi00008
scrg kirjoitti:
"Kaikki droonit pitäisi ampua mereen hyvissä ajoin "
Millaisilla aseilla ja millaisilla ammusten liikeradoilla Suomenlahdella yleensä on tapana ammuskella?Vaikka sit EMP:llä jos ei muuten. Kumpi on pienempi paha? Helsingin miljoonakaupungin yllä leijaileva TNT-paketti vai mereen ammuttava lentävä räjähde? Vesi puskuroi tehokkaasti räjähdyksiä jos ne tapahtuvat veden alla. Natokiimaiset saisivat näyttää onko naton laivastosta mihinkään, kunhan eivät suuntaa tykkejään Venäjän suuntaan. Järkevintä olisi ampua idästä kohta länttä. Satunnaiset veneilijät olisivat mahdollisesti sivullisia uhreja. Natokiimaiset rakastavat sotaa ja kuolemaa. Siksi niitä ei ammuta alas siellä missä pitää.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Vaikka sit EMP:llä jos ei muuten. Kumpi on pienempi paha? Helsingin miljoonakaupungin yllä leijaileva TNT-paketti vai mereen ammuttava lentävä räjähde? Vesi puskuroi tehokkaasti räjähdyksiä jos ne tapahtuvat veden alla. Natokiimaiset saisivat näyttää onko naton laivastosta mihinkään, kunhan eivät suuntaa tykkejään Venäjän suuntaan. Järkevintä olisi ampua idästä kohta länttä. Satunnaiset veneilijät olisivat mahdollisesti sivullisia uhreja. Natokiimaiset rakastavat sotaa ja kuolemaa. Siksi niitä ei ammuta alas siellä missä pitää.
Siellähän ovat ne putket tai kaapelit ja mikäkö taho sitten niitä tuhosi.
Ja tuossahann seilaa Tallinnan laivat ja purjehtijat, Hjalliskin.
Vilma - Anonyymi00014
Anonyymi00009 kirjoitti:
Siellähän ovat ne putket tai kaapelit ja mikäkö taho sitten niitä tuhosi.
Ja tuossahann seilaa Tallinnan laivat ja purjehtijat, Hjalliskin.
VilmaMietin asiaa tarkemmin. Lentotukialus ja sinne helikoptereita passiin. Kun drooni havaitaan niin helikopteri nousee droonin yläpuolelle ja tulittaa sitä sarjatulella alaviistoon. Tällä tavalla helikopterin konekiväärin laukaukset eivät pääsisi lentelemään pitkiä matkoja hallitsemattomasti vesialueilla.
Helikopteri on nopea, helposti kääntyilevä ja oikein käyttökelpoinen droonien tuhoamiseen. Hävittäjät joista nyt uutisoidaan ovat kömpelömpiä. Helikopteri pystyy leijumaan ilmassa paikallaan ja kääntymään paljon kätevämmin kuin hävittäjät. Hävittäjät ovat liian nopeita droonien alasampumiseen. - Anonyymi00017
Anonyymi00014 kirjoitti:
Mietin asiaa tarkemmin. Lentotukialus ja sinne helikoptereita passiin. Kun drooni havaitaan niin helikopteri nousee droonin yläpuolelle ja tulittaa sitä sarjatulella alaviistoon. Tällä tavalla helikopterin konekiväärin laukaukset eivät pääsisi lentelemään pitkiä matkoja hallitsemattomasti vesialueilla.
Helikopteri on nopea, helposti kääntyilevä ja oikein käyttökelpoinen droonien tuhoamiseen. Hävittäjät joista nyt uutisoidaan ovat kömpelömpiä. Helikopteri pystyy leijumaan ilmassa paikallaan ja kääntymään paljon kätevämmin kuin hävittäjät. Hävittäjät ovat liian nopeita droonien alasampumiseen.13:52
James Bondeissa niille käy köplästi usein.
Vilma
Nuo muutamat kun leikkivät livebondeja. Fyi.
- Anonyymi00002
No yhen varoituksen impalla ilmaan tussautin vaan, ei ne ees kuullu
- Anonyymi00003
Nämä kermaperseet nyt hyppivät seinille, kun vähän jotain pientä tapahtuu.
- Anonyymi00004
Katotaan kui sällin käy niin voimia sinne
- Anonyymi00005
Miten suurta haluaisit?
Vilma
- Anonyymi00007
Mitäs jos otettaisiin nuo kiinnisaadut droonit ja laitettaisiin ne viritettyinä matkaamaan kohti ukrainaa. Olisi ihan tasapuolista niin, lähetetään vaan kadonnut tavara takaisinpäin. Voisi pari ohjusta lähettää myös menemään perässä jos jotain valitusta sieltä kuuluisi.
- Anonyymi00010
Sota-avun katkaisu vastasanktioksi. Venäjällä on paljon lääniä. Kärräisivät droonit Keski-Aasiaan ja sieltä vasta Venäjälle. Suomi pysyi itsenäisenä toisessa maailmansodassa joten koko sotkun ei pitäisi yltää tänne saakka.
- Anonyymi00011
Jos olet varma, että sieltä, niin kait niin kuuluisi tehdä.
Palauttaa meille kuulumaton takaisin.
Minulla on mennyt tukihalut ko. maata ja tuota itäistä myös, vaikka olen siellä käynyt.
Vilma
Vahan ukot jaksaa, kun ei muuhun p y s t y. - Anonyymi00013
Anonyymi00010 kirjoitti:
Sota-avun katkaisu vastasanktioksi. Venäjällä on paljon lääniä. Kärräisivät droonit Keski-Aasiaan ja sieltä vasta Venäjälle. Suomi pysyi itsenäisenä toisessa maailmansodassa joten koko sotkun ei pitäisi yltää tänne saakka.
13:40
Samaa mieltä tuista. Stop, jos uhitellaankaan.
Vilma
Venäjällä on kauhea jytky. Televisiosta Yle ykköseltä näin. Maahan tullessaan tekee melkoisen tunnelin. Ihan kuin jättikyrpä.
- Anonyymi00012
Lennelkööt ihan rauhassa niin kauan kuin ovat omia!
xLiner- Anonyymi00015
Vieraan valtion räjähdelastissa olevat droonit eivät ole omia. Tämä ei nyt todellakaan ole mikään pilailun asia, vaan erittäin vakava vieraan valtion hyökkäys suomea vastaan, ja vieläpä sellainen mikä kohdistuu siviileihin. Ajatelepas jos Israeliin, tai USAhan hyökättäisiin samalla tavoin, tai mihin tahansa muuhun sivistyneeseen valtioon, mikä se vastaus olisi. Suomi on vaan niin lepsu ja neutraali että rosvovaltiot pääsevät hyökkäyksestä ilman mitään seurauksia.
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Vieraan valtion räjähdelastissa olevat droonit eivät ole omia. Tämä ei nyt todellakaan ole mikään pilailun asia, vaan erittäin vakava vieraan valtion hyökkäys suomea vastaan, ja vieläpä sellainen mikä kohdistuu siviileihin. Ajatelepas jos Israeliin, tai USAhan hyökättäisiin samalla tavoin, tai mihin tahansa muuhun sivistyneeseen valtioon, mikä se vastaus olisi. Suomi on vaan niin lepsu ja neutraali että rosvovaltiot pääsevät hyökkäyksestä ilman mitään seurauksia.
Hävittäjät olivat omia. Ja Ukrainan droonit toimivat Suomenkin hyväksi.
Vaihtoehto olisi tuhansia ryssälän drooneja. Mieluummin muutama ukrainalainen. Joita ei nyt edes lennellyt Suomen rajojen sisällä.
xLiner - Anonyymi00018
Anonyymi00015 kirjoitti:
Vieraan valtion räjähdelastissa olevat droonit eivät ole omia. Tämä ei nyt todellakaan ole mikään pilailun asia, vaan erittäin vakava vieraan valtion hyökkäys suomea vastaan, ja vieläpä sellainen mikä kohdistuu siviileihin. Ajatelepas jos Israeliin, tai USAhan hyökättäisiin samalla tavoin, tai mihin tahansa muuhun sivistyneeseen valtioon, mikä se vastaus olisi. Suomi on vaan niin lepsu ja neutraali että rosvovaltiot pääsevät hyökkäyksestä ilman mitään seurauksia.
Olen samaa mieltä.skitso tilanne.
Vilma
Me emme halua sotia minkään maan kanssa. - Anonyymi00019
Anonyymi00016 kirjoitti:
Hävittäjät olivat omia. Ja Ukrainan droonit toimivat Suomenkin hyväksi.
Vaihtoehto olisi tuhansia ryssälän drooneja. Mieluummin muutama ukrainalainen. Joita ei nyt edes lennellyt Suomen rajojen sisällä.
xLiner13:57
Eihän noin voi ajatella.
Tinasotilailka voi keikkiä.
Kyllä Ukraina voi kohteensa muualta etsiä.
Vilma
Kyllä on veteraaneja muutama tuhat jotka muistavat ja jotain ovat kertoneet... - Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
13:57
Eihän noin voi ajatella.
Tinasotilailka voi keikkiä.
Kyllä Ukraina voi kohteensa muualta etsiä.
Vilma
Kyllä on veteraaneja muutama tuhat jotka muistavat ja jotain ovat kertoneet...Mun mielestäni taas sinä ajattelet väärin 😉
xLiner - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Mun mielestäni taas sinä ajattelet väärin 😉
xLinerMinusta meillä halutaan ajatella noin.
Mahdetaanko muissa maissa miettiä samoin.
Kas kun ne eivät ole olleet muun rajan tuntumassa. Tuossa vain.
Vilma - Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Minusta meillä halutaan ajatella noin.
Mahdetaanko muissa maissa miettiä samoin.
Kas kun ne eivät ole olleet muun rajan tuntumassa. Tuossa vain.
VilmaSulla on taas väärää tietoa. Ukraina teki isoja iskuja drooneilla viime yönä Venäjälle. Baltian maissa on myös ollut hälytyksiä.
Venäjä on meidän vihollisemme. Ei Ukraina.
xLiner - Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Sulla on taas väärää tietoa. Ukraina teki isoja iskuja drooneilla viime yönä Venäjälle. Baltian maissa on myös ollut hälytyksiä.
Venäjä on meidän vihollisemme. Ei Ukraina.
xLinerToki tiedän pääosoitteen.
No Baltiahan on vähän kuin me.
Mutta meidän vastenmielisyys droneja kohtaan ei kiinnosta isoja EU-maita.
Toistan. Suomalaiset eivät tykkää sodista.
Vilma
Joo. Ja tässä käy niin, että noita läheltäpiti tilanteita kun tulee, en tykkää U:stakaan!
Ei meidän kandee lähteä rakentamaan Ukrainalaisille drooneja. Tehköön Saksa.
Mulle hälytys tuli HSL sovelluksessa. Dösää venatessani puoli kuuden maissa meni kolmesti hävittäjä matalalla yli.
Eikä si mitään droonia ollutkaan, eli turhaa vouhotusta.- Anonyymi00024
Josaain uutisvälähdyksessä näytettiin, kun nuori ukrainalaispari seurasi netistä, miten venäläiset laittoivat ohjuksia, drooneja tulemaan ha tämä nuoripari meni väestösuojaan.
Kyllä minulta menisi aikaa, jos lähtisin juoksentelemaan ja etsimään väestösuoja.
Ovatko ne edes kelvollisia vai täynnä rompetta ja roinaa.
Tästä puuttuu se, että hallitus 'harjoituttaa' suomalaisia juoksentelemaan suojaan.
Where ever it is.
Jos ei lähde tulisko sakko.
Vilma
Ja taas jokin helwetin sovellus. - Anonyymi00025
Lakkautetaan puolustusvoimat ja tehdään ihmisille lisää suojia?
Tuolla tavalla suomalaiset olisivat enemmän turvassa droneilta mitä nyt ovat.
Puolustusvoimat eivät tee mitään, mutta eipä ole niitä suojiakaan.
Julkisen liikenteen bussia ei luokitella suojatilaksi.- Anonyymi00026
17:04
No. Eihän hanskoja naulaan voi noin laittaa.
Joo. Paikallinen info on olematonta. On pelastuslaitos, juu. Entä sitte.
Vilma
- Anonyymi00027
Taasko on jokin jarru täällä?
- Anonyymi00028
Laitoin aiemmin kysymyksen, onko mitään kuvaa noista aamuyöllisustä drooneista?
Harvat kolmen aikaan liikkuvat, joten liikkumiskielto rajoittui vain joihinkin.
Minä havahduin niistelemään, joten hirnetit menivät varmaan yli.
Kojo käski nukkua pommiin???
Vilma
Vai oliko tämä jokin epäonnistunut kenraaliharjoitus?- Anonyymi00030
Lisäys. Presidentti on edelleen puolustusvoimien ylipäällikkö.
Jos häneltä ei mitään, olen hämmennyksissä.
Vilma
- Anonyymi00029
Onhan niin, että kun tässä hallituksessa olevat ovat valehdelleet niin paljon, uskoisiko enää mihinkään?
Kuka on armeijan ja maanpuolustuksen johtaja?
Mikseivät persut ole sanoneet mitään?
Vilma
Touhutaanko kulisseissa jotain vai pelotelkaanko ja hykerrelläänkö.
Olemme olleet täysin tietoisia lähiuhkasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501469
- 104911
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15573ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40504Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m155471Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..37453- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402