Vapaa kuvaus

Aloituksia

369

Kommenttia

1280

1. Konkreettisesti:

1 Jos saan edes yhden keskusteluajan kahdessa kuukaudessa sijaishuollon alun jälkeen, niin he asettavat puolen tunnin rajoitteen, jolloin en saa keskustella hänen väitteistään, koska olen niin dominoiva.
    2 Lisäksi olen kyvytön itsereflektioon.
    3 Sosiaalityöntekijä valehtelee, että yritämme puhua omista asioistamme eikä hänen väitteistään.
    4 Sosiaalityöntekijä valehtelee, että koska olen sellaisessa tapaamisessa, niin olen jo puhunut sosiaalityöntekijöiden kanssa heidän väitteistään. Siksi näistä ei varmaan enää voida puhua.
    5 Sosiaalityöntekijä antaa rajoituspäätöksiä sillä perusteella, että hän on kuullut valvojalta jostain vanhemman ominaisuudesta, joka saattaa haitata lasta. Periaatteessa rajoituspäätöksen voi antaa silloin, kun vanhempi jatkaa jotain todellista haitallista käytöstä huomautuksista huolimatta.Käytännössä sosiaalityöntekijä valehtele, että jokin hyvä käytös on sairasta ja tekee rajoituspäätöksen kertomatta siitä kertaakaan aiemmin. Hän kuulostaa siltä, että se on tosiasia. Hän sanoo, että "tuon tapaamisen tapahtumat" ihan kuin tapahtumat olisi tapahtuneet.
    6 Kun olen tavannut lapseni ensimmäistä kertaa yhdeksään kuukauteen ja otan lapsen syliin, niin hän pitää päätä kaukana minusta, mutta tulee halaukseen ja syliin viiden minuutin sisällä, johtuu se pitkästä tauosta ja rauhoittuu. Sosiaalityöntekijä valehtelee sen todistavan, että ettei Toivo halua olla lähelläni yleensä ja minä olen pakottanut Toivoa. Hän jättää tahallaan pois vetäytymisen syyn ja sen, miten sen katosi pian saadakseen rajoituspäätöksen ja minut näyttämään huonolta.
    7 Kun laskeudun lapseni tasolle ja ansaitsen hänen luottamuksensa, kiipeän päiväkodin verkkoon rohkaistakseni sinne jäävää Toivoa leikkimään, sosiaalityöntekijä kirjaa, että olen kyvytön erottamaan aikuisen ja lapsen roolia eli lapsellinen. Kun pyydän keskustelua väärinkäsityksien korjaamiseksi ja yhteisymmärryksen lisäämiseksi, he vihjaavat minun olevan jumissa huostaanotossa eikä keskusteluissa päästä huostaanoton perusteita pidemmälle. Niin he estävät valheidensa paljastamisen.
    8 Kun pyydän sosiaalityöntekijää korjaamaan ongelmia, hän sanoo, ettei voi. Kun haen oikaisupyyntöä ja sosiaalityöntekijä soittaa ja sanoo "etkö sinä nyt voi tulla tänne juttelemaan", ihan kuin se olisi vain juttelua eikä holhoamista ja manipulaatiota, niin kieltäydyn. Siksi sosiaalityöntekijä sanoo, ettei minun kanssani pystytä keskustelemaan. Hän siis käyttää huostanoton jatkamisen perusteena sekä juttelemista että juttelematta jättämistä.
    9 Kun kirjoitan hänen valheensa nettiin, hän sanoo, että minun kirjoitukseni netissä näyttäytyvät epävakaina. Hän siis saa minut näyttämään huonolta huostaanoton jatkamiseksi.
    10 Kun kysyn 2-vuotisneuvolan lastenlääkäriltä, onko -2 SD tasaisena koko kasvun ajan normaalia, hän sanoo kyllä ja ehdottaa öljylisää ja syöttämään useammin. Teimme sen. Kysyin, että voinko silti antaa keksimääni urheilijan dieettiä. Lääkäri kuuli ruoat ja antoi luvan. 3-vuotisneuvolassa terveydenhoitaja toteaa -2 SD ja että olemme hoitaneet Toivoa itsenäisesti hyvin ja Toivo on hyvävointinen. Hän halusi puhua parisuhteesta, josta kieltäydyin, koska 2-vuotisneuvolassa meistä tehtiin lastensuojeluilmoitus. En halua vastata, koska Toivolla ei ole ongelmia. Sanoin pitäväni dieetin ennallaan, koska lääkäri antoi siihen luvan. Hän ei kuullut ruokaaineita. Terveydenhoitaja teki lastensuojeluilmoituksen, jossa hän väitti Toivon olevan vähän alipainoinen. Sosiaalityöntekijä teki huostaanottopäätöksen, jossa hän väitti Toivon olevan alipainoinen, eikä isä suostu antamaan muuta ruokaa. En suostunut lopettamaan itse keksimääni dieettiä, koska lääkäri hyväksyi sen. Siksi Toivo on alipainoinen.
    11 Kun äiti eroaa ja muuttaa kotoa niin muuta lapsen takia mukana. Sossu valehtelee, että olen kiinni avioliitossa.
    12 Kun muutan lapsen takia naapuriin, sossu valehtelee, että asuinjärjestelyni ovat muuttuvia ja ennakoimattomia. Olin järjestänyt kodin äidin viereiseen taloon ja uskoin antavani siellä turvallisemman kodin Toivolle, koska äidille muutti kumppani ulkomailta. Äidin vierestä siksi, että korjasin äidin eron aiheuttamaa lapsen etäisyyttä äitiin ja isään. Siksi meillä molemmilla on sossun kirjauksen mukaan pitkään jatkuneita mielenterveyshuolia ja isän asuminen on vaihtelevaa ja ennakoimatonta ja vaihtotilanteet turvattomia ja olen kiinni avioliitossa.
    13 Kun sovimme eksän kanssa hoidosta päivän mittaan, sosiaalityöntekijä valehtelee, että vaihtotilanteet ovat turvattomia.