Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ajatuksetovatilmaisia
profiilit
ajatuksetovatilmaisia
ajatuksetovatilmaisia
Vapaa kuvaus
Aloituksia
290
Kommenttia
1065
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Odotin pitsaa 15 min suomalaisessa pitseriassa. Kun tulin sisään olin muistavinani, että edellisillä kerroilla minua oli käsketty hakemaan pitsa keittiön luukulta. Sitten tein sen virheen ja maksutiskin tarjoilija sanoi "hei! täältä luukulta". sanoin numeron kovaa ja kuuluvasti ja jätin astumatta ihan keittiön tiskille, jonne oli esteetön pääsy, ehkä 2 m pöydästäni. Astuin puolen metrin päähän ja ojensin käteni ja kurotun nähdäkseni kuitin. Ravintolat yleensäkin suhtautuvat vainoharhaisesti koskemiseen, koska maahanmuuttajakollegani ovat vieneet vääriä tilauksia. Koskemisesta seuraa heti autoritaarisen henkilökunnan älähdys. nainen jatkoi "kato, täältä haetaan. Tuo on ravintolan henkilökunnan aluetta. Ole hyvä!!". Olisi pitänyt sanoa, että sinä olet varmaan tosi älykäs ja mahtava, kun osaat erottaa henkilökunnan ja asiakkaiden alueet. Normaali ihminen olisi antanut minun nostaa pitsat laukkuun keittiön luukulta ja pyytänyt, että "älä sitten mene tuonne, kun sinne ei saa päästää asiakkaita". Nyt hän vihjasi, että kato, kuskit ovat apinoita, joille pitää selittää huoneen ero. Ravintola-ala on niin kuin lastensuojeluala. Molemmissa käytetään valtaa
20.03.2023 18:26
Sanna on äärimielinen ja autokraattinen enemmistöjä vastaan, vihamielinen toisinajattelijoita kohtaan ja rento bailaaja vapaa-ajalla. Johtuuko se sosiaalisesta normista, että nuorten täytyy sopeutua normeihin tai muuten heidät syrjitään?
Huostaanotto on kiellettävä ja korvattava perhelaitoksella
11.03.2023 09:49
Menin hakemaan kahta uutta tilausta samasta hampparipaikasta. Odotin.
Tarjoilija kysyi onko sulla noi 91.... ja 92 molemmat?
Keskeytin ja sanoin kovaa ja kuuluvasti 91... ja ... 92. Sain odottaa vielä.
Sitten kun tulin ulkoa odottamaan sisään ja tyttö pakkasi ekaa, takaa tuli uusi tyttö, joka kysyi "onx sul noi molemmat"?
Sanoin taas sanoin kovaa ja kuuluvasti 91... ja ... 92.
Hän oli kuullut minut jo aiemmin samana päivänä ja ihmetteli sävyäni takakeittiössä. Nyt hän palautti vanhan asetelman, jossa henkilökunta kysyy epäselvästi numerot kuskilta ja kuski vastaa kysyttäessä. Hän käytti sitä, että kuskin pitää sanoa numerot, jos myyjä ei tiedä niitä tekosyynä saadakseen käskyttäjän roolin.
Toinen tyttö antoi toisen pussin hänelle ja hän pakkasi toisen. Sain pussit ja lähdin.
06.03.2023 14:33
Menin Prisman pikakassallle. Siinä seisoo pehmennetyllä seisoma-alustalla portinvartija, jota on opetettu varmistamaan jonon sujuva liikkuvuus sanomalla "tuolla on vapaa kassa". Hän kuitenkin keskeytti minut, kun katsoin jotain muuta ja jos en olisi vastannut, hän olisi toistanut vaatimuksen siirtyä. Jonossa ei ollut muita. Hän siis rankaisisi minua siitä, etten tottele häntä. Toinen portinvartijan tehtävä on estää myymälävarkaudet, joita tapahtuu helpommin pikakassan kuin miehitetyn kassan kautta. Varkaus onkin tekosyy sille, että hän ottaa autoritaarisen roolin vastaan. Muutenhan joku varas luulisi, ettei se haittaa?
06.03.2023 13:07
Odotin hampparipaikassa tiskin edustalla, kunnes joku noteeraa minut.
Mikä numerrrro?
Kovaa ja kuuluvasti firman nimi... neljä..... kolme!!
Ei oo vielä valmis.
Menin istumaan selkä tiskiin päin.
Tilaus tuotiin ja myyjä piti kassia tiskin edustalla selkäni takana ja sanoi
hei. Heiiiiii?
Siinä oli välissä yksi sekunti aikaa reagoida. Näin hän pääsi auktoriteetin asemaan. Hän käytti sitä, että kuski hidastelee liian kauan verukkeena päästään siihen. Pätevä myyjä olisi sanonut firman nimi? Kassan edustalla oli muitakin, eikä hei riitä tunnistamaan ketä puhutellaan.
Siksi autoritaarisen kokin mielestä kuskin pitäisi muka seistä siinä kasvot käskyjä vastaanottamassa, vaikka tilaus ei ole valmis.
Nousin ylös, pakkasin sen ja poistuin. Kokki teeskenteli sanomalla "kitoooss"
Jos en olisi osoittanut auktoriteettia sävyllänu numeroja sanoessa, hän olisi sanonut uudelleen auktoriteetin saamiseksi "mikä numerrrrro"?
06.03.2023 12:56
Menin arabikebabbilaan ja kävin läpi pöydälle laitettuja pusseja. Etsin nro 73. Myyjä keskeytti minut aksenttisella suomella.
"Mikä sun numero on"
Näin hän sai olla vallassa.
Sanoin kovaa ja kuuluvasti 73 ja lopetin koskemasta pusseihin ja menin seisomaan tiskin eteen. Tämä oli virhe ja se ärsytti miestä.
Hän sanoi silmiä siristäen ja ääntä laskien "mikä 73. Ei meillä ole täällä kato firman nimeä"
Eli ensin hän esti minua katsomasta numeroita itse ja sitten syytti minua lukutaidottomaksi saadakseen olla määrääjä.
Sanoin joo ja juoksin naapuriin hakemaan 73.
05.03.2023 14:04
Menin seisomaan ihan tiskin eteen ja odotin sitä, että minut noteerataan. Arabimies sanoi "two orrrder?"
Katsoin naista, jolle mies vinkkasi ottaa tilaus esiin. Ohitin siis miehen two order kysymyksen kokonaan.
Sanoin kovaa ja kuuluvasti firman nimen ja 32 ja 33. Sain pussit ja pakkasin ne.
Tällä kertaa torjuin tyhmän auktoriteetin.
03.03.2023 18:09
Thaimaalainen tarjoilija pääsi vihjaamaan, etten osaa katsoa numeroa yleensä. Normaali ihminen sanoisi "ei ollut se numero. Kokeile uudelleen". Menin seisomaan autoritatiivisesti tiskin edustalle. Sanoin vähän ohuella äänellä firman nimen ja numeron.
Hän kysyi autoritatiivisesti firman nimeä. Vitt...
Sanoin firman nimen ja numeron 21. uudelleen vähän ohuemmalla äänellä.
Hän löysi virheen ja sanoi "täällä on 261! Ne pitää lukea oikein". Otin tilauksen ja poistuin. sanoin hiljaa itsekseni puoliksi ovesta ulkona asshole.
03.03.2023 18:00
Menin aasialaiseen raflaan, jossa pari parikymppistä likkaa arvostelivat minua siitä, että otin pöydälle jätetyn 154n. Piilossa oli 184, joka oli oikea. Hän sanoi, että voisin kysyä. Vastasin, että tuo vitonen on liian lähellä kasia kirjoitettuna ja että siitä voi olettaa väärin. Hän nyrpisti nokkaavansa toiselle. Mitäs jätti tiskille, jos haluaa kuskin kysyvän onko oikea numero. Olisi pitänyt sanoa meidätkin on opetettu lukemaan. Kaveri sanoi nopeasti it's okay. thank you. buy. Lähdin menee tilauksen kanssa. Saan varmaan potkut.
01.03.2023 19:08
Siispä teeskentelin alamaista ja vastasin "ei auta. Anteeksi herra". Seisoin kuitenkin selkä suorana ja vihjasin, etten ole hänen työntekijänsä
01.03.2023 12:36
Ravintolatyöntekijä tylytti minua, kun sanoin kolmannen kerran kaksi numeroa kovaa ja selvästi. Hän sanoi keittiön ja asiakkaiden kuullen kovaa "tää on jo kolmas kerta, kun sanot sen. Ei se auta yhtään, et sä sä sanot sen vielä".
Ekalla ja tokalla kerralla sain vastauksen "sori niissä menee vielä vähän". Niiden välillä oli 8 minuuttia. En vihjannut olevani vihainen tai hoputtavani. Puhuin kuitenkin päälle numerot, kun hänen kaverinsa yritti kysyä minulta "onko sinulla nämä...". He toimivat epäpätevästi ja silloin minä vain nyökkäilen. Väistän sitä auktoriteettia sanomalla ne nyt sotilaallisen selvästi.
Olisi pitänyt vastata "mistä me tiedämme, että ravintolan väki kuulee numerot eikä kysy uudelleen ja uudelleen", mutta olisin saanut potkut.
Mies siis tylytti minua auktoriteettinsa perustamiseksi, kun olin puhunut päälle ja sehän sopii kokki-kuljettaja -arvojärjestykseen
01.03.2023 12:34
Menin raflaan hakemaan toisen kerran samaa tilausta. Sanoin kovaa ja selkeästi 19. Edellisellä kerralla mies luetteli koko neljän numeron sarjan suomeksi ja sitten sanoi, ettei ymmärrä minua. Toistelin 19 pari kertaa. Hän laittoi kuitin naamalleni ja sanoi 19? pyytäen minua nyökkäämään.
Odotteli sitä ja nainen soitti yhtiölle. Minulle hän selitteli tarkkaan, että syytä tuplatilauksen selvitellään yhtiöllä.
Vastasin auktoriteettia väistäen, että "minä olen vain kuski". Samoin väistän sitä sanomalla sotilaallisesti vain yhtiön ja numeron tai näytän suurennetun numeron. Nyt minut on alistettu puhumaan, jolloin olen enemmän altis kaikille auktoriteettieleille.
Tilaus tehtiin valmiiksi, ja menin valmiiksi miehen naaman eteen tiskille. Hän laittoi pussin pöydälle. Hänelle on tärkeää, että me kuskit emme vie väärää tilausta, joten odotin sitä, että hän antaa pussin minulle. Sitten hän sanoi syyttävään sävyyn pompaten takaisin pussin luo, hei! Tein virheen, kun en ottanut pussia ilman lupaa. Pussissa ei myöskään lukenut numeroa. Otin pussin, jolloin mies teki tupla-alistuseleen.
Hän sanoi 19?
Käännyin ja sanoin kovaa ja selkeästi yhtiön nimen ja 19.
Auktoriteettia ärsyttää auktoriteetin väistöeleeni eikä niin, että hän halusi varmistaa minun ottavan oikean tilauksen. Numeron sanominen oli TEKOSYY, joka näennäisesti on perusteltu, mutta sen toiminto ja hänen auktoriteettinsa.
27.02.2023 17:19
Jätin soittopyynnön toimihenkilöiden verohallinnon palvelunumeroon ja saadessani takaisin soittopyynnön aloitin puheeni rennosti "joo, mä on maksanu ton" ja sitten keskeytin lauseen ja sanoin "otaksä mun henkkarin"?
Tyttö sanoi, no niin, ja MITÄ asia koskee.
Kerroin, että en ensin löytänyt maksulinkkiä alville, mutta se olikin maksa oma-aloitteisia veroja alla.
Tyttö kysyi "onko sinulla... siis jotain sellaista, että haluat neuvontaa sen maksamiseen?
Vastasin, että no kun jätin soittopyynnön ennen kuin löysin maksulinkin.
Tyttö sanoi "eikö sinulla siis olekaan mitään asiaa tänne"?
Vastasin tylysti, että mitä jos minä sanon niin, että olen jo löytänyt maksulinkin, niin mitä sinä luulet!?
Tyttö vastasi, "niin?"
Vastasin niin ja paiskasin luurin korvaan.
Hän yritti opettaa minua asioimaan ja puhumaan muodollisesti niin kuin auktoriteetti sen sijaan, että hän seuraisi juttua ja olisi esimerkiksi iloinen siitä, että asiakkaan asia on ratkennut.
27.02.2023 14:17
Kannoin lämpölaukkua rivitalon parkkipaikalla. Yhdestä talosta tullut isoperseinen nelikymppinen naisautokraatti puhutteli minua.
ei meille oo tilattu ruokaa.
Minun olisi pitänyt ohittaa hänet ja saada hänet kiroamaan minua selkäni takana. Olisin kävellyt hänen kotioveaan kohti ja oppinut ymmärtämään rivitalon asemakaava.
Tein virheen siinä, että aloin neuvottelemaan sivullisen ohikulkijan kanssa ja samalla tunnustin alemman roolin.
Pysähdyin ja kysyin D?
Ne on tuossa alhaalla.
Kävelin sinne ja kysyin kävellessäni onko tuolla vain F (näin sen lampusta).
Ei vastausta tai "mhmh".
26.02.2023 14:46
Sitten käveli ravintolaan ostamaan lämmitettyjä hornetteja. Eiku Prismaan.
Miehen kasvoilta näkyi alussa kuinka hän oli hetken hiljaa, siristi silmiään ja päätti miten minua kohtaan tulee käyttää auktoriteettia asiakastoiveen vastaanottamisen sijaan. Tärkeää suomalaisen tyrannin kohtaamisessa on se, ettei tee mitään väärää, jonka hån voi kääntää narratiiviksi palvelua vastaan "hän käyttäytyi epäasiallisesti". Korotin vähän ääntäni loppua kohden, joka altistaa hänen taktiselle narratiiville minua vastaan. Toisaalta voitin hänet seisoessani paikallani pojan juoksutuksen sijaan, tietäessäni lämmitetyn kanan sijainnin kalaksi luulemisen sijaan ja saadessani hänet sanomaan typerästi "ne on ravintolaa varten". Mikä ääliö
25.02.2023 11:48
Pyysin K Supermarketista pikkusiipiä.
Mitä pikkusiipiä?
Kanaa.
Voitko kuvailla vähän?
Pieniä. Hän käveli näyttämään jääkaappituotteita ja seisoin paikallani. Sanoin Hornetteja
. Täällä on hornetteja.
Sanoin lämmitettyjä ja osoitin tiskille.
Hän sanoi, siinä on kala.
Osoitin oikeaan suuntaan ja siirsin kättäni hieman kanaan päin. Tuolla on kana.
Hän sanoi niin on.
Jatkoin selittämistä, että jotkut kaupat olettavat, että ihmiset haluavat syödä perinteisesti isoja kanansiipiä. Minä sanon teille, että hankkikaa niitä pieniä, niin minä syön niitä.
Mies sanoi, että ne ovat ravintolaa varten.
Nauroin miehelle ja sanoin, eli supermarketistä ei saa ostaa pikkusiipiä.
Hän sanoi ei niin.
Kävelin pois
25.02.2023 11:26
Eli mikä tahansa älytön tekosyy on totuus, kun työntekijä sanoo sen oman auktoriteettinsa kohottamiseksi. Niin lastensuojelun sosiaalityöntekijätkin tekevät!
24.02.2023 22:24
Nyt kun sanon 87 kovaa ja selvästi, pari ravintolaa on jo alkanut nipottamaan niistä alkunumeroista: 8587? 2387? Näytä numero. Niillä ei ole mitää merkitystä tilauksen tunnistuksen kannalta, mutta he tekevät sen auktoriteettinsa pönkittämiseksi. Kun tulin tänne pikkukaupungista, sanoin vain yhden numeron 7. Siitä tuli paljon ongelmia ravintolan työntekijöiden kanssa. Silti puolet ravintoloista laittavat tilauksen pöydälle ilman typerää valeauktoriteettia. Nyt kolmas ravintola meni sekaisin, että 8587 oli kaksi tilausta eikä sitä, että sanoin koko numeron
24.02.2023 22:09
Menin ravintolaan, jossa myyjä puhui englantia. sanoin suomeksi numeron kovaa ja selvästi. Hän luki sen pussista englanniksi. Toistin suomeksi. hän pyysi minua englanniksi lukemaan pussin ja nyökytti päätään, yes? Otin pussin ja laitoin sen laukkuun. Katsoin häntä silmiin samalla kun toisin suomeksi numeron. Hän halusi opettaa minua tuntematonta kuskia tarkastamaan numerot eikä uskonut sitä, kun sanoin sen. hän oletettavasti osaa ainakin numerot suomeksi. olisi helpompaa, jos hän vain laittaisi sen pöydälle, eikä yrittää kulttuurinvälistä koulutusta.
20.02.2023 19:42
Lastensuojelun tulee perustua lapsen vointiin eikä arvioon vanhemmuudesta.
20.02.2023 17:52
10 / 54