Vapaa kuvaus

Aloituksia

290

Kommenttia

1065

1. Menin ravintolaan ja sanoin kovaa ja selkeästi suomalaiselle tytölle 83. Hän sanoi poispäin kääntyen yhdentekevästi ei oo valmiiiis.

Tulin myöhemmin ja hän osoitti hyllylle, joo, se on valmis. menin ottamaan sitä ja hän sanoi, vai onko. Mikä numero sul on?

Toistin kovaa ja selvästi 83.

Hän oli vihainen, koska en näyttänyt numeroa. Toisaalta hän halusi minun sanovan numeron siten, että katson silmiin ja hän nyökkää ja minä nyökkään niin kuin rituaali. 83, joo? 83. Se ei todista, että minun numeroni todella on se ja vain näyttämällä sen todistaa. Nyt taas sanon siksi, että minulle suututtiin siitä, että en puhu.
  2. Kansanedustaja #KaisaJuuson kysymys hallitukselle viime viikon täysistunnossa ja #Huostaanottoonkiellettäväjakorvattavaperhelaitoksella vastine

Kaisa JuusoHuostia ei tehdä siksi, että tukea oppimisvaikeuksiin tai mielenterveysongelmiin ei ole vaan koska lastensuojelutyöntekijä estää tuen antamisen.

Sosiaalityöntekijä hakee sijaishuoltoon tekosyitä ja jos vanhemmilla tai lapsilla on ongelma, hän on löytänyt sen. Jos ei ole, hän valehtelee sen ja ottaa huostaan.

Ei voida sanoa, että sitä ei saa tehdä turhaan.

Ongelma on syy tukeen ja hoitoon ja huostaanotto on aina turhaa.

Puheesi "tuhansista turhaan tehdyistä huostista" on ansa, jonka he voivat asettaa sanomalla, että "kyllä vanhemmat kuitenkin tekevät jotain eikä mikään huosta ole turha". Silloin mielivallan ja vanhempien vastaisuuden esiintuominen on hukkunut.

Et voi pyytää nykytilaselvitystä, koska hallitus tekee kokonaisuudistuksen. Se Kadotetut Lapset Ry:n tavoite on jo tehty. Onpas hallitus selvittämässä, ja ohittavat ongelman "Miksi hallitus ei ole estänyt sosiaalityöntekijöiden ongelmien tekaisua huostaanottojen saamiseksi".

Et voi väittää, että lastensuojelun ongelma on bisnes, koska se ei aiheuta vanhempien vastaista mielivaltaa. Vaikka tekisit siitä julkista taloutta, sosiaalityöntekijät ottaisivat lapset huostaan valehtelemalla ongelmat.

Huostien, kärsimyksen ja menojen kasvu johtuu laista, joka sallii huostaanoton, ongelman tunnistuksen, avohoidon, sijaishoidon ja vanhempien syrjinnän arvion perusteella ilman todisteellista haittaa. Tämä lastensuojelulaki pitää muuttaa perhelaitokseen lähettämiseksi koko perheelle.

Tämä täytyy kohdentaa tähän ongelman määritelmään ja unohtaa puutteelliset varat, bisnes, nykytilaselvitys ja tarpeelliset huostat.