Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ajatuksetovatilmaisia
profiilit
ajatuksetovatilmaisia
ajatuksetovatilmaisia
Vapaa kuvaus
Aloituksia
290
Kommenttia
1065
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Menin ravintolaan ja sanoin kovaa ja selkeästi suomalaiselle tytölle 83. Hän sanoi poispäin kääntyen yhdentekevästi ei oo valmiiiis.
Tulin myöhemmin ja hän osoitti hyllylle, joo, se on valmis. menin ottamaan sitä ja hän sanoi, vai onko. Mikä numero sul on?
Toistin kovaa ja selvästi 83.
Hän oli vihainen, koska en näyttänyt numeroa. Toisaalta hän halusi minun sanovan numeron siten, että katson silmiin ja hän nyökkää ja minä nyökkään niin kuin rituaali. 83, joo? 83. Se ei todista, että minun numeroni todella on se ja vain näyttämällä sen todistaa. Nyt taas sanon siksi, että minulle suututtiin siitä, että en puhu.
20.02.2023 16:49
Menin hampurilaisravintolaan. Odotin rauhassa sopivaa hetkeä, kun tyttö oli lähekkä ja sanoin kovaa ja selkeästi kasikolme. hän sanoi joo tää on tulossa. istuin pöytään ja nostin jalat penkille (ei kengät). Hän herätti huomioni huutamalla foodora! Katsoin häntä. Tää on valmis! Tilaus ei ollut vielä tiskillä. Hän pyöritteli silmiään, kun jäin istumaan. Nyökyttelin päätäni ja nousin vasta kun hän nosti me sinne pyöritellen lisää. Hänestä minun pitää totella kutsua. Minusta en halua seistä siellä kun se ei ole tiskillä. pakkasin sen ja Sanoin kiitos. Hän vastasi itseriittoisella sävyllä kiitos
19.02.2023 20:07
Hän ymmärsi numerot jo silloin suomeksi, kun vastasi eivät valmiit. Hänestä suomi on vähän vaikeaa eikä hänen täydy yrittää alemman kuljettajan takia. minun pitää siis puhua vain englantia ravintoloissa
19.02.2023 16:51
hän kiitti minua siitä, että luovutin ylpeyteni ja annoin hänen olla auktoriteettini ja ohjailla tapaani noutaa tilaukset häneltä
19.02.2023 16:43
sitten sanoin ne englanniksi. hymyilin ylikohteliaasti kun otin 23 ja 23 hänen kädestään.. Hän sanoi thank you. Tämän takia näytin välillä vain numerot suurennettuna, koska minun ei täydy nöyristellä asiakaspalvelijaa
19.02.2023 16:41
Sanoin ravintolassa suomeksi kaksytkolme ja kakskytbeljä. mamu sanoi vihaisesti päätä heilutellen ja silmiä siristellen englanniksi what? Hän sanoi ettei ole vielä valmis englanniksi. Hän oli vihainen, että kuljettajana en tehnyt niin kuin hän odottaa. Sitten hän antoi valmiit ja kysyi uudelleen what number? 23? toistin suomeksi kaksi kertaa kovaa ja selvästi. Hän sanoi sorry you have to speak english i dont understand. sanoi, ei koska tämä on suomi. sitten sanoi ne englanniksi. Tämän takia näytin vain numerot suurennettuna, koska minun ei täydy nöyristellä asiakaspalvelijaa
19.02.2023 16:31
Ravintola "Do you know how to speak?"
Minä "I don't have to, here's the number"
Hankkija: If the feedbacks will continue, we are unfortunately forced to re-evaluate our partnership with you.
17.02.2023 11:08
Menin hampurilaisravintolaan, näytin numeroa ja odotin tiskin edessä. Myyjä kysyi kaukaa mikä numero. Näytin numeroa ja hän haki sen. Painoin reittiä näkyviin puhelimesta ja myyjä laittoi paketit tiskille. Hän yritti herättää huomioni katsomalla minua suoraan. Katsoin puhelintani ja jatkoin painelia. Hän sanoi numeron ääneen ja tässä nämä ovat. Tein virheen, etten huomioinut käskevää upseeria ravintolan tiskillä ja hän närkästyi. En katsonut häntä ja aloin liikkumaan. Hän katseli sitä ja odotti katsekontaktia. Normaali ihminen laittaa ne pöydälle ja antaa kuljettajan lukea itse onko tilaus oikea. Niin puolessa ravintoloissa tehdään. Toisessa puoliskossa tehdään sosiaalinen arvojärjestys ja opetetaan kuljettajaa tarkastamaan tilaus ja vastaamaan kun puhutellaan.
14.02.2023 18:31
ja lupasin lähettää sen uudelleen uudella otsikolla. Hän myöntyi.
14.02.2023 15:11
Laskin oman sävyni ja jatkoin keskustelua.
14.02.2023 15:10
Tässä tarinassa on ei-autoritaarinen normaali työntekijä ja kuinka minä erotan normaalin autoritaarisesta
Soitin hyvinvointialueen kirjaamoon ja kysyin missä 5 pv sitten lähettämäni keskustelupyyntö johtavalle lastensuojelutyöntekijälle on.
Sitä ei oltu ohjattu, koska hän sanoi jutelleensa minun kanssani viimeksi. Se pitää nimetä "oikaisupyynnöksi"
Kysyin naiselta tomeraan sävyyn, siis luuletko, että sinä voit jättää vastaamatta? Olisit voinut vastata ei lähetetä. Luuletko, että en ymmärrä mitä lähetän? Nyt haon valitusaikaan on enää viikko ja sitä ennen pitäisi saada vastaus.
Hänen sävynsä laski ja hän kielsi luulevansa sellaista. Hän puhui rationaalisesti ja pohtivasti.
Kiitos
14.02.2023 15:09
Pyysin uusimaan lastenkirjan kirjastossa. Tyttö sanoi haukkuvalla sävyllä "saanko kirjastokortin ja sen kirjan". Olin tehnyt jonkin virheen, kun en ollut tuonut kirjaa. Tiedän, että uusinta onnistuu kirjaa näyttämättä. Vastasin niin ivailevaan sävyyn kuin pystyn "ei minulla ole sitä kirjaa". Kirjastokortti kyllä on. Tyttö vastasi "no, saanko sen kirjastokortin näin aluksi". Hän osoitti herruutta, täydellistä hallintaa minun asioistani ja määritteli ne itsevaltaisesti siten, että hän hallitsee aluksi ja jatkossa ja minä tein jotain väärää kirjan kanssa. Liutin kortin pitkän matkan pöydän reunanviertä hänen käteensä. "Valitettavasti sitä ei voi uusia, koska siinä on varaus". Valitettavasti on autoritaarisen työntekijän essentialismi ja voimasana, jolla hän viestii olevansa vallassa, ja naamioi sen empatiaksi asiakasta kohtaan. Niiiiii, jooooo. Vastasin hakevani sen ja käänsin hänelle selkäni.
14.02.2023 14:59
Menin pitseriaan ja pidin korkealla tilausnumeroa. Muistakaa, että autoritaariset myyjät ovat pompotelleet minua siitä, että en näytä numeroa ja vaativat sanomaan sen. myyjä toi paketit ja ja käski laittaa repun pöydälle niin kuin muutkin, jotta hän pakkaa. En ymmärtänyt vaatimusta ja odotin numerokysymystä. Hän katsoi suoraan silmiin, siristi ja pudisti päätään niin kuin "oletko tyhmä". kysyin mitä ja selvensi haluavansa pakata. Sanoin, että eiku minä pakkaan. Hän sanoi joo. Hän kysyi miksi odotat siinä ja käveli pois. Kommentoin asiakkaille kiusaako hän minua ja nyt jos sanon vastaan, saan potkut. Laukkua ei pidä laittaa pöydille ruokaravintoloissa, koska ne ovat epähygienisiä.Pakkasin tavarat itse lattialla olevaan reppuun, kun myyjä oli asettanut pakkaukset valmiiksi pöydälle. Kommentoin, että en minä mitään odota, sinä halusit jotain ja minä en ymmärtänyt mitä. Kiitin lähtiessäni ja hän vastasi kiitos. Olisi pitänyt sanoa, että näytän numeroa, koska sinä ehkä vaadit sitä.
14.02.2023 11:46
Sain myyjän sanomaan asiakasjonon kuullen, "nyt tää on vähän erikoista. Kyllä, olet erikoinen". Sehän on solvaus. Vastasin, saanko sanoa miltä sinä näytät. Hän sanoi, eeei ja alkoi palvella muita.
Sanoin alussa, että minä näytän numeroa siksi, että en tiedä, että laitatko sinä sen paketin pöydälle vai vaaditko minua todistamaan numeron. Vitsailin siitä, kun jonossa ollut ihminen ihmetteleli, saako täältäkin tilata.
Nainen syytti minua muistinsa solvaamisesta, kun selvensin vitsiä ja näytin numeroa.
Hän käyttäytyi niin kuin auktoriteetti ja teki niin, että kaikki mitä kuljettaja sanoo on ilmaa.
Hän sanoi, nyt mä en tiedä mitä sä oikeen toimitat pakettia pakatessaan.
Hän antoi kaksi juomamukia tuessa ilman paperipussia ja pyysin pakkaamaan ne. Hän sanoi kovaa, no sit mä annan sulle toisen paperipussin. Ihan kuin se olisi liikaa kannettavaa.
14.02.2023 10:59
Sanoi myös "miksi minulle ei saa kertoa. Minähän olen asiakas"
13.02.2023 11:58
Soitin yrittäjäkassaan ja kysyin, milloin pääsisin ansiosidonnaiselle. Tyttö alkoi lukea määritelmää "olet täysipäiväinen yrittäjä, keskitulon mukaan". Yritin kysyä uudelleen ja hän yritti puhua päälle. Keskeytin hänet tahallaan ja sanoin, älä viitsi puhua päälle. Minä olen asiakas ja hän sanoi "en minä sitä valitettavasti näin puhelimessa saa kertoa". Hän vastasi kysymykseeni "minä päivänä se alkoi, 25.8.2022". Sitten aloin laskea itse ääneen, eli marraskuun 25. 2023. Hän yritti keskeyttää minua laskiessani ja sanoin, ole nyt hiljaa, minä yritän laskea. Pääsin itse vastaukseen ja sitten hän alkoi väittelemään, minä tässä yritän palvella ja äsken sanoit minulle ole hiljaa. Sanoin "en minä nyt mitään auktoriteetin lässytystä. Minä olen asiakas. Löin luurin korvaan ennen kuin hän ehti tehdä comebackia. Yök
13.02.2023 11:57
Kansanedustaja #KaisaJuuson kysymys hallitukselle viime viikon täysistunnossa ja #Huostaanottoonkiellettäväjakorvattavaperhelaitoksella vastine
Kaisa JuusoHuostia ei tehdä siksi, että tukea oppimisvaikeuksiin tai mielenterveysongelmiin ei ole vaan koska lastensuojelutyöntekijä estää tuen antamisen.
Sosiaalityöntekijä hakee sijaishuoltoon tekosyitä ja jos vanhemmilla tai lapsilla on ongelma, hän on löytänyt sen. Jos ei ole, hän valehtelee sen ja ottaa huostaan.
Ei voida sanoa, että sitä ei saa tehdä turhaan.
Ongelma on syy tukeen ja hoitoon ja huostaanotto on aina turhaa.
Puheesi "tuhansista turhaan tehdyistä huostista" on ansa, jonka he voivat asettaa sanomalla, että "kyllä vanhemmat kuitenkin tekevät jotain eikä mikään huosta ole turha". Silloin mielivallan ja vanhempien vastaisuuden esiintuominen on hukkunut.
Et voi pyytää nykytilaselvitystä, koska hallitus tekee kokonaisuudistuksen. Se Kadotetut Lapset Ry:n tavoite on jo tehty. Onpas hallitus selvittämässä, ja ohittavat ongelman "Miksi hallitus ei ole estänyt sosiaalityöntekijöiden ongelmien tekaisua huostaanottojen saamiseksi".
Et voi väittää, että lastensuojelun ongelma on bisnes, koska se ei aiheuta vanhempien vastaista mielivaltaa. Vaikka tekisit siitä julkista taloutta, sosiaalityöntekijät ottaisivat lapset huostaan valehtelemalla ongelmat.
Huostien, kärsimyksen ja menojen kasvu johtuu laista, joka sallii huostaanoton, ongelman tunnistuksen, avohoidon, sijaishoidon ja vanhempien syrjinnän arvion perusteella ilman todisteellista haittaa. Tämä lastensuojelulaki pitää muuttaa perhelaitokseen lähettämiseksi koko perheelle.
Tämä täytyy kohdentaa tähän ongelman määritelmään ja unohtaa puutteelliset varat, bisnes, nykytilaselvitys ja tarpeelliset huostat.
12.02.2023 19:28
Halusin lähettää turvaviestin kunnan virastoon, koska siinä oli arkaluonteista tietoa sisältäviä liitteitä. Kysyin hyvinvointialueen chatista missä on turvapostin tai turvaviestin osoite.
Hän sanoi ei meillä ole täällä sellaista tietoa.
Hän selvästi suhtautui tunteellisesti sanaan turva anonyymissä chatissa.
Sanoin, että se on julkinen palvelu ja löytyy netistä. Hän linkitti minulle väärä Turvaposti-sivuston.
Hän tietää, että kaupungin ja julkishallinnon työntekijät käyttävät turvaviestiä, eli sähköpostin salauspalvelua, mutta ei suostunut kertomaan sitä minulle, koska chat oli anonyymi. Niin kuin en saisi tietää.
Palvelu tökkäsi hänen auktoriteettiinsa enkä saanut vastausta.
08.02.2023 11:04
Uuden autokorjaamon myyjä sanoi, että "jos haluat vanhat startin, joudut maksamaan 120 € pantin, koska ne menee aina tehdaskuntoutukseen". Pyysin vanhan osan itselleni. Kysyin, miksi se menee kunnostukseen, jos se onmä minun oma osani? No ei se mee, mut joudut maksamaan". Hän esitti asian itsestäänselvänä niin kuin auktoriteetti, kun kyse oli siitä, että saan valita, että otanko vanhan osan vai alennuksen uuden hinnasta.
07.02.2023 12:35
Entä jos hän olisi uskaltanut vetää johtopäätöksen ja sanoa suoraan vapaa aika eikä tarjota mekaanikolle yhdistämistä? Suuttuvatko muut asiakkaat siitä, että hän ei ymmärrä heidän haluavankin puhua mekaanikon kanssa? Ehkä he ovat vaikeita siksi, että he välttävät tätä
06.02.2023 08:40
11 / 54