Vapaa kuvaus

Makriina vaihtoi nimmarin. Olisin halunnut olla Makris, mutta se oli varattu.
Kahdeksankymppisissäkin jo ikääntynyt, seuraava kategoria jo häämöttää, mikä se sitten lieneekin.

Aloituksia

13

Kommenttia

356

1. Jopas+nyt,+kun+tekstit+ilmaantuvat+kolmeen+kertaan!+Onkohan+S24:ssä+jokin+huolto+menossa+ja+rattaita+käännellään+eestaas.Ruoho+on+tosiaan+nyt+leikkaamista+vailla.++Varmaan+kerroinkin,+että+poikani+loput+muuttotavarat+tulivat+vihdoin+tänne,+kun+edellinen+huusholli+hajoitettiin+ja++oli+etsittävä+uuden+säilytystilat.+Nyt+on+minun+huushollini+imaissut+kaappeihinsa+ja+nurkkiinsa+nämä+tulokkaat,+mutta+kuisti+on+vielä+kuin+hävityksen+kauhistus,+Nyt+on+edelleen+mietittävä+karsintaa,+ja+tiedettävä,+minne+karsittavat+voidaan+viedä+ja+miten.En+voi+mitään+sille,+että+innostus+on+täysin+hiipunut.+En+voi+mitään+sille,+että+minun+on+säilytyspaikat+löydettävä+ja+karsinta+suoritettava.+Onko+korona+vienyt+kykyni+innostumiseen!Jotkut+jaksaa+olla+innostuneita.Saan+innostuneita+viestejä+kesämökiltä.+Siellä+on+sitä+ja+tätä+tapahtunut,+koska+tulet!Jos+suoraan+sanon,+niin+ei+innosta+yhtään.+Miksi+menisin+sinne+alkeellisiin+oloihin,+kärpästen+ja+hyttysten+syötiksi?+Suomalaiseen+elämänmuotoon+kuuluu+tämä+kesämökkeily.+Se+on+varmaankin+ainutlaatuinen+elämäntapa+koko+maailmassa.+Suurin+osa+kansalaisista+lähtee+hyvin+suunnitelluista+kaupunkikodeistaan+alkeelliseen+mummonmökkiin+satojen+kilometrien+päähän+ja+pilkkoo+siellä+saunapuita+kirveellä,+kantaa+vesiä,+työntää+ruohonleikkuria,+raivaa+pensaita+vesurilla,+kaataa+kaisloja+viikatteella,+kääntää+maata+lapiolla.++Tekee+ruokansa+käryävällä+grillillä+koivun+katveessa.+Hakee+postinsa+postilaatikosta+pikitien+varrelta+kilometrin+päästä.+Olen+tehnyt+sitä++yli+puoli+vuosisataa,+kuten+kaikki+palstan++muutkin+kirjoittajat.+Vieläkö+teitä+tämä+kutsuu?
  2. Kiitokset+vastauksesta.
  3. Kiva.+Vaihdatko?
  4. Ette+siis+ole+lukeneet+ettekä+tutustuneet+Räsäsen+mielipiteisiin?Mediassa+vain+on+väitetty,+että+hän+sei+hyväksy+homoja.Itse+hän+on+sanonut,+että+homous+on+synti,+johon+hän+on+löytänyt+perusteet+Raamatustaan.Homo+on+henkilö,+homous+ei.Siinä+on+se+ero,+jota+Räsäsen+kiivaat+vastustajat+eivät+käsitä.Ja+ennen+kuin+kukaan+muuta+ehtii,+totean,+että+puolustan+Räsäsen+oikeutta+sanoa+mielipiteensä+ja+pysyä+mielipiteensä+takana.++Hänellä+on+siihen+yhtä+suuri+oikeus+kuin+muillakin,+eli+vastustajilla.+Ja+totean+vielä+senkin,+että+Suomessa+ei+ole+toistaiseksi+ajatuspoliisia+eikä+oikeuden+määräämiä++määräyksiä+++yksityisen+ihmisen+mielipiteeseen.Vaikka+olen+itse+eri+mieltä+hänen+kanssaan,+en+hyväksy+valtakunnansyyttäjän+asennetta+ja+toimia.