Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Tämän kesän kukkasia.
Aloituksia
48
Kommenttia
3174
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Lesken+kommentit+jätän+omaan+arvoonsa.+Sain+lapset+alle+20v,+olin+paljon+yli+kolmekymppinen+ennenkuin+olin+maistellutkaan+alkoholia.+Siksi+en+ymmärtänyt+alkuun+miehenkään+ongelmaa+kun+kotonani+ei+juotu.
Tulihan+tässä+ajankulua+kun+alkoi+pitkästyttämään.+Leski+on+asiantuntija+juomisessa+joten+uskon+hänen+tietävän+paremmin+minunkin+elämäni.+Itse+hän+kertoi+että+näyttelen+viinojani+ja+pyyhin+niistä+pölyjä+Aika+huono+muisti.
31.03.2020 14:56
Ei+kuollut.+Hän+ei+perinyt+alkoholistin+geenejä.+Syöpä+vei.
31.03.2020 14:46
Olet+aika+pitkälti+oikeassa,+paitsi+en+juuri+esittele+vieraille.+Pölyjä+olen+pyyhkinyt.+
Tämä+kai+juontaa+ajalta+jolloin+juomista+harrastettiin+viikonloppuisin+vieraiden+kanssa.+Sekin+loppui+kun+miehellä+riistäytyi+juominen+käsistä.
Hänen+sukunsa+miehillä+on+ongelmia+viinan+kanssa,+joivat+itsensä+hengiltä+jos+eivät+tulleet++uskoon.+
Nuoremmasta+sukupolvesta+en+tiedä.
Ukomailla+en+ole+käynyt+vuosiin,+enkä+mene.+Kotona+on+paras.+
Kirjoitin+siksi+että+yritän+korostaa+olevan+kohtuullisesti+alkon+tuotteita+käyttäviä.+Minusta+olisi+tullut+juoppo+jos+olisi+ollut+taipumusta.+
Saattaisi+olla+parasta+että+viinin+kanssa+läträäminen+jäisi+kokonaan+unholaan.+Kunhan+karanteeni+on+ohi,+pidän+muistelut+poikamme+kunniaksi,+kutsun+kaikki+hänen+kaverinsa+meille+perheineen,+eiköhän+varastot+siihen+hupene.
31.03.2020 09:56
Ei+niin.+Kuinkahan+kauan+tätä+kestää.+Vielä+ei+tunnu+missään+kun+ulkoilu+ei+ole+kiellettyä,+meillä+on+niin+harvaa+asutus+että+ei+juuri+ketään+tule+vastaan.+
Kylillä+aika+kuluu+paremmin+kun+mökillä,+täällä+on+tiet+sulaneet+ja+pääsee+pyöräilmään.+Lähellä+on+metsäpolkuja.+
Mökin+ympäristössä+on+vielä+lunta+ja+tie+on+jäinen.
30.03.2020 18:59
Uskon+että+juominen+voi+lisääntyä+karanteenin+seurauksena+sellaisilla+joilla+on+taipumus+ryyppäillä+niin+paljon+kun+aika+ja+viinavarastot+antavat+myöten.+
Pari+viikkoa+sitten+minäkin+kävin+Valkkarihinkin+kaiken+varalta.
Vielä+ei+ole+niin+paljon+pitkästyttänyt+että+olisin+avannut+sen.+Ehkä+Pääsiäisenä+jos+voi+jo+vieraita+kutsua.+
Vaan+menee+pääsiäinen+ilman+viiniäkin,+ihan+kuin+muutkin+päivät+jos+karanteeni+jatkuu.
30.03.2020 18:37
Kotona+olen+ollut.+Käyn+itse+kaupassa+ja+apteekissa.+Yritän+olla+varovainen.
Meidän+kylällä+epidemia+ei+vielä+ole,+mutta+mistä+tietää+kuinka+paljon+on+testaamattomia+piileviä.+
Kissan+kanssa+lenkkeiltiin,+ajelen+myös++pyörällä+että+sa+raitista+ilmaa.
Kyllä+huomaa+että+väkeä+on+vähemmän+liikkeellä.+
Työnsin+parvekelasit+sivuun+ja+istuin+virkkaamaan+aurinkoon+isoäidin+neliöitä.+Kuuntelin+samalla+äänikirjaa.+Aika+kului+mukavasti,+naamaankin+tuli+vähän+väriä.+
Pitäisi+siivota,+mutta+on+saamaton+olo,+kun+kukaan+ei+käy,+enkä+itse+käy+missään+niin+tulee+tunne+että+mitä+turha+putsailemaan.+Eipä+silti,+ei+minulla+muutenkaan+vieraita+käy+kaverin+lisäksi,+jälkikasvukin+on+uudellamaalla+joten+eivät+pääse+käymään.+
Kai+aloitan+huomenna+siivousurakan,+huone+kerrallaan.
30.03.2020 18:28
Kyllä+just+kortin+saaneet+ovat+pahin+riski+liikenteessä.+Se+on+ihan+todistettu+asia.
Itselläni+on+kortti+ollut+vuosikymmeniä,+yhtään+kolaria+en+ole+ajanut.
29.03.2020 17:40
Nythän+ilmasto+pelastuu+kun+lennetään+ja+autoillaan+vähemmän.+
Muutenkin+karanteenin+takia+turha+kulutus+on+vähentynyt.+
Kuulemma+suurkaupunkin+ilma+on+jo+kirkastunut.
28.03.2020 18:18
Ei+kai+lievä+epäluuloisuus+tuntematonta+kohtaan+ole+rasismia.
Samoin+voisi+käydä+jos+muuttaisin+vaikkapa+Somaliaan+asumaan.+Vois+olla+että+siellä+minua+epäiltäisiin+ainakin+aluksi+erilaisuuteni+takia.+
Kai+ihmisellä+on+sisäänrakennettu+epäluulo+sellaista+kohtaan+jota+ei+tunne.+Asia+voi+muuttua,+ja+muuttuukin+kun+tietoa+tulee+enemmän.
28.03.2020 18:08
Brasiliassa+myivät+Pitua,+sekin+taisi+olla+sokeriruokopohjaista.+En+ole+varma+muistinko+nimen+oikein
En+tykännyt,+toin+pullollisen+kotiinkin+maisteltavaksi.+Kyllä+se+vähitellen+loppui+kun+tarjoilin+vieraille.+
Kävin+ostamassa+kolmen+litran+pönikän+valkkaria+karanteenin+varalta.+On+se+nyt+säilynyt+pari+viikkoa+avaamatta.+
Nauroin+alkon+myyjälle+että+pitää+varatua+jos+mummolla+käy+aika+pitkäksi+karanteenissa.+Myyjä+oli+samaa+mieltä.
27.03.2020 18:59
Minua+nauratti+:D+Olen+kuullut+saman+muunneltuna,+mutta+ihan+tuoreelta+tuntui+vieläkin.
27.03.2020 18:52
Kyllä+kaikki+luvatta+ottaminen+on+varastamista.+
Just+tänään+kävin+apteekissa,+joku+mies+kysyi+käsidesiä,+sanoivat+että+ei+ole,+eikä+tiedä+koska+saavat.+Ei+sitä+silti+pidä+varastaa.+Jos+on+baarikaapissa+Wisky+tai+Konjakkipullo+niin+käyhän+sekin+käsidesistä.
27.03.2020 18:48
Kyllä+infulenssakin+vaatii+kuolonuhreja.+Onko+tietoa+paljonko+näiden+honkongilaisten..ym.+muiden+infulenssojen+uhreja+on.+Uskon+että+niihinkin+kuolleista+useimmat+ovat+olleet+riskiryhmissä,+vanhoja+tai+muuten+sairaita.+
En+halua+vähätellä+koronaa,+se+on+pelottava.+Itse+ainakin+noudatan+tarkoin+ohjeita.
26.03.2020 13:07
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006450556.html
Kyllä+kannattaisi+katsoa,+että+ei+tarvitse+katua.+
Voisit+sinäkin+unohta+vähäksi+aikaa+päässäsi+pyörivät+persut..persut...persut....
Vaikka+en+persu+ole,+niin+alkaa+ärsyttää+tuo+jauhaminen.
24.03.2020 13:58
Ilkeää+kirjoittelua.+Vrsinkaan+mimmi.mummi+ei+ole+koskaan+ilkeä.+
Eikä+siinäkään+ole+mitään+pahaa+jos+iloitsee+uudesta+tietokoneesta.+
Itse+en+pöytäkonetta+enää+hanki.+Minulla+on+kylillä+toimiva,+mutta+en+ole+käyttänyt+ainakaan+vuoteen,+kaikki+päivitykset+pitäisi+laittaa+kuntoon+ym..
Valokuvat+pitäisi+ottaa+siitä+talteen,+sekin+on+vain+jäänyt.
23.03.2020 19:19
Tuo+naaman+koskettelu+on+minulla+ihan+huomaamaton+teko,+tajuan+vasta+kun+vahinko+on+tapahtunut.+Saattaisi+olla+apua+jos+käyttäisi+muihin+asioihin+vasenta+kättä.+
Olen+syönyt+Inkivääriä+raakana,+vaikuttaa+tehokkaalta+kun+on+niin+pahaa++:D.
En+liiku+juuri+missään,+kaupassa+olen+viime+viikolla+käynyt+ja+apteekissa.
23.03.2020 12:52
Ennen+päättäjät+olivat+lähes+kaikki+miehiä,+nyt+on+päinvastoin.+Melkein+kaikki+tärkeimmät+virat+ovat+naisen+hallussa.+Presidentti+on+vielä+mies.+
Kun+katsoo+ministereitä+jotka+tiedottavat+asisoista+niin+eipä+miehiä+näy.+Kerran+rivin+reunalla+oli+yksi+mies+asinatuntijana,+tuntui+ihan+oudolta.
22.03.2020 10:16
Lapsen+menettäminen+on+pahinta+mitä+voi+sattua.+Kuolemalle+kun+menettää+niin+tietää+kuitenkin+mitä+on+tapahtunut.+
Epävarmuus+on+hirveää,+toivoa+pitää+yllä+vaikka+varmaan+usko+tahtoo+loppua.+
Poikamme+kuolemasta+tulee+24pv+kymmenen+vuotta,+ei+mene+tuntia+ettekö+olisi+mielessä.+Pahinta+on+juuri+tämä+vuosipäivien+aika,+kaikki+palaa+niin+voimakkaana+mieleen.
21.03.2020 13:20
Ei+minunkaan+elämäni+miksikään+muutu.+Kaverin+käynnit+viikonloppuisin+jää+pois.+Olen+sanonut+että+voi+käydä+mökillä+tai+kylillä+asunnollani,+mutta+en+jää+saman+katon+alle.+Nyt+ollaan+kissan+kans+mökillä,+lähen+aamulla+kylille,+kaveri+käy+huomenna+mökillä+tekemässä+puita+ja+rentoutumassa,+tulen+mökille+kun+hän+lähtee+kotiinsa.+
Otan+vakavasti+karanteenin,+mutta+oudolta+tuntui+tänään+kun+kävin+kaupassa,+terkkarilla+verikokeessa+ja+apteekissa.+Olen+ollut+hyvin+tarkka+hygieniasta+käydesäni+ihmisten+ilmoilla.
Mutta+sitä+oudoksuin,+kylillä+ei+juuri+näkynyt+muita+kuin+70++ikäisiä,+ihan+totta.
20.03.2020 14:11
En+ole+aloittajan+kanssa+samaa+mieltä.
Jos+on+eläkkeellä+oleva+opettaja+tai+siivooja,+molemmissa+on+erilaisia.+
Jo+tuo+että+kyttää+muiden+tekemisiä+vaikuttaa+epäilyttävältä.
20.03.2020 13:48
132 / 159