Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Tämän kesän kukkasia.
Aloituksia
48
Kommenttia
3174
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Näin se on, poikamme olisi jo kuudenkymmenen, tytär on kolme vuotta vanhempi. En osaa ajatella että hekin ovat ikäihmisiä, poikamme ei tarvinnut tulla vanhaksi, hän oli 45-vuotias kuollessaan.
Vieläkin tulee hyvin tuskainen olo poikaamme ajatellessani. Hän oli terveyden perikuva, kookas komea mies. Mutta kavala tauti syöpä vei hänet kahdessa vuodessa toteamisesta.
Mieheni oli vuoteeseen sidottuna toistakymmentä vuotta kotihoidossa. Vielä muutaman vuoden vuodeosastolla.
En enää jaksaisi omaishoitajuutta, en kadu että hoidin, siihenkin tottui, päivät saivat oman rutiininsa.
Kun miestä ei enää voinut hoitaa kotona tuntui tyhjältä, ensin en osannut tarttua mihinkään.
Nyt elän helppoa eläkemummon elämää, toivon että näin jatkuu vielä kauan. Mutta en pelkää kuolemaakaan, se pelko hävisi tyystin poikamme kuoleman jälkeen.
Kaikilla sekin on edessä, sitä kohti mennään ensi henkäyksestä lähtien, onneksi näin ei nuorena ajattele.
30.10.2024 17:36
Luin ketjua läpi, siellä oli puhetta isien pahoista teoista jotka kostetaan sukupolvien ajan. Lasten kasvattamisestakin oli puhetta.
En ole uskovainen, enkä ihan allekirjoita tuota kostoa. Huonot tavat, vääryys ja kasvatus varmasti vaikuttavat seuraaviinkin sukupolviin.
Voin sanoa että en ole kasvattanut lapsiani, kasvoin itsekin heidän kanssaan, olin alle kaksikymppisenä kahden lapsen äiti.
Rakkaudessa en säästellyt, joka ilta olin kiitollinen kun perhe oli koossa ja kaikki hyvin nukkumaan mennessä.
Lapsista tuli prjääjiä. Voin olla heistä ylpeä. Poikamme kuoli syöpään ihan liian varhain, siitä en ole toipunut, enkä toivu.
Tyttären kanssa on lämpimät välit kuten muunkin jälkikasvun.
30.10.2024 13:11
Minjäkään en ota stressiä haravoinnista. Joka vuosi on nurmikko noussut.
Asuessani rivitalossa naapuri haravoi jokaisen lehden joka putosi hänen pihalleen. Minä en haravoinut ollenkaan, minun nurmikkoni kavoi koko kesän elinvoimaisesti, naapurin nurmikko kitui ruskeita pälviä ja heiveröistä
30.10.2024 12:06
Näillä kymmenillä kaveruus on ensisijalla.
Sielunkumppania en ole vielä tavannut, heti on myöhäistä kun ikää tulee joka päivä lisää.
30.10.2024 12:02
Hyvä ystävä on. Sielunkumppani on minulle liian hieno ilmaisu.
28.10.2024 09:16
Ajattelen samoin kun sinäkin Hilla.
Nostan hattua että olet jaksanut jatkaa ketjujen aloittamista. Olisi harmi jos lopettaisit.
Mitä ihmettä varten pitää kaivella vanhoja viestejä, jopa yli vuosikymmenen takaa?
Itselläni aika kuluu muutenkin, turhempaa asiaa en voi ajatella.
Onko niin että riitakumppaneta ei enää löydy siviilistä, jossakin on saatava sekoittaa asiat.
Minua ei henk. kohtaisesti juuri haittaa, käyn palstalla yleensä vain kun avaan läppärin, ei huvita kirjoitella kännykällä tai tabletilla.
Kun luin läpi edellisen nojatuolin päivityksen, en voinut kun ihmetellä.
Onko 80+ ihmisten palsta tällainen.
Vanhuus ja viisaus ei näy käyvän käsi kädessä.
En kirjoita näin siksi että luulisin olevani fiksumpi tai viisaampi.
Nuorempana kirjoittelin varmaan itsekin sellaista mitä en enää laittaisi näkyville.
Ehkä erakoitumiseni johtuu siitäkin että olen nähnyt vastaavaa myös elämäni varrella liiankin usein.
27.10.2024 16:25
Kiitos <3 Minä liikutuin kauniista sanoistasi.
25.10.2024 12:32
Kyllä äänikrja virkkauksen kanssa on minulle täyttä elämää. Tänä aamuna oli vaihtelua kun kävin labrassa antamassa näytteen.
Tultua käytiin vielä kissan kanssa lenkillä, sitten vasta join aamukahvit.
Pitänee lähteä hurjastelemaan sähköpyörällä kun keli vielä suosii pyörällä ajoa.
Kaveri ei pääse tänä viikonloppuna minun ja kissan luo, viihdymme kahdestaankin, katti ja minä.
Millaista on elää täysillä?
Eikö se ole juuri sitä kun saa tehdä mitä haluaa.
Monen mielestä elämäni on tylsää mutta olen tyytyväinen, eikö se olekin tärkeintä että viihtyy elämässään sellaisena kun se on.
25.10.2024 11:46
Sen varran sain aikaan että siirryin mökiltä keskustaan.
Vanhuusko tulee kun en saa mitään aikaan. Mutta ei kai ole tarpeenkaan, on tullut elämän varrella tehtyä kaikenlaista, nyt teen enimmäkseen vain sellaista mistä tykkään oikeasti itse.
Parvekkeella tarkenee vielä hyvin virkata ja kuunnella äänikirjaa.
Ostin jokin aika sitten uuden sähköpyörän, tänään oli hyvä keli vähän hurjastelle sillä.
En vienyt sitä mökille ja vanhasta pyörästä on akku vähissä joten en ole paljonkaan ajellut tänä kesänä.
Siivota pitäisi, en tykkää siivoamisesta mutta sitä on tehtävä sen verran että itse viihtyy.
Ukrainanlainen siivooja ei enää kerkiä käymään joten on kai etsittä uusi, kunhan ehdin.
Linkissä olevia luonteenpiirteitä on jokaisesta jotain. Ei mikään yksin ole oikea määritelmä..
22.10.2024 16:49
En ole tilannut vaikka joskus on ollut kiusaus.
Kaikenlaisia onnenpyöriä ym.. että sasi halvalla. En välitä selaista jos haluan jotain tilata.
22.10.2024 16:32
Aloitin kuuntelemaan Roman Schatzin kirjaa Asevelipuolet.
Tykkään hänen humoristisesta kerronnastaan. En ole vielä paljon kuunnellut mutta kertoo kirja vaikeistakin asioista.
22.10.2024 12:53
Siinä oli syy miksi siirryin ikäistäni vanhempien palstalle. Nyt olen jo päässyt kunnoitettavaan 80v ikään.
Politiikalle on omat palstansa, mutta 70+ on samaa jankkaamista. Vaikka kirjoittaisi aidanseipäistä niin heti siinä on persut ym. mukana haukuttavana.
22.10.2024 12:44
Minulla on laitettu tekonivel vasempaan polveen. Muuten toimii mutta jäi hermokipua ja rasituksessakin tahtoo kipeytyä.
Tämä ei ole tavallista, mutta minun tuurillani voi käydä näin.
18.10.2024 12:58
Olen samaa mieltä kanssasi.
Katselin äskettäin You Tubesta haastattelua jossa muistisairauksista kärsivän puoliso oli mukana.
Monesti sairauteen kuuluu myös agressiivinen käytös.
Mistä sen tietää koska itsekin alan haukkua kaikki täällä ja siviilissä.
Kanavaa katsoessa tuli mieleen että muistisairaus on julmimpia sairauksia.
Rakas läheinen muuttuu vähitellen, vaikeiden kausien jälkeen vähitellen hiipuu pois.
Toivon että jokainen ymmärtää että en ole tekemässä lausuntoa tänne kirjoittavista.
Äkäisistä päivityksistä puheen ollen, itsekin kirjoittelin aika ilketä päivityksiä nuorempana. Johtuikohan vaihdevuosista ???
16.10.2024 19:14
Eihän tänne uskalla kirjoitella kun eräs ikärasisti toivottelee painumista ikäistensä joukkoon.
Kävin paljon alle 80vuotiaana 80-ikäisten palstalla kun nuorempana kyllästyin tämän 70+ politikointiin.
Elokuussa täytin 80v, tunnen ihan hyvin pärjääväni tälläkin palstalla.
Pitääkö palstaa vaihtaa ihan syntymäpäivänä kellon ylittäessä syntymäajan.
Joskus kirjoittelen vielä 60+ palstallakin jos on sopiva aloitus, siellä toivottivat tervetulleeksi.
16.10.2024 14:54
Noin minutkin häädettiin 60+ palstalta.
13.10.2024 13:01
Niinpä niin. Ei ollut kuin tavallisen kaivostyöläisen lesken perunkirjoituksesta.
Jotain vähän perivätkin, mutta mamma oli hyvin tarkka taloudenhoitaja.
Mikä sinua kalvaa minun suhteeni. En ole koskaan kirjoittanut sinusta ilkeästi.
Olen tyytyväinen eläkeläinen, ei ole kummoinen eläke, mutta pärjään sillä.
Nyt muistan pysytellä poissa ketjuistasi.
12.10.2024 21:47
Äidillä oli pankin jotain plus pisteitä niin paljon että kattoi perunkirjoituskulut pankin lakimiehen toimesta ja jäi ylikin. Nämä pulssaarahat olisi muuten menneet pankin hyväksi.
Miehen jälkeen oli tuttu kiinteistönvälittäjä.
Ei se vaikeaa olisi tehdä itsekään, mutta näin sujui hyvin.
12.10.2024 19:50
Ei niinkään ärsytä, mutta harmittaa kun kunto huononee iän myötä.
Haluaisi tehdä vaikka mitä mutta jalat kipeytyy ja väsyttää.
Olen paljon yksin kun tykkään omasta seurastani.
Ihmiset eivät yleensä ärsytä, paitsi telkkarissa muutama juontaja, en viitsi nimetä.
Muutama politiikkokin ärsyttää, panen telkkarin toiselle kanavalle jos ärsytyskynnys ylittyy.
En voi sanoa että nykyinen elämäni olisi ärsyttävää kaikesta huolimatta. Mielestäni on parasta aikaa elämässäni jos pysyn edes tässä kunnossa.
Mistään ei ole puutetta, vapaus tehdä mitä huvittaa.
Tunnen ihmisiä joille yksinolo on todella masentavaa, aina pitäisi olla menossa tai tulossa ihmisten kanssa. Olemme erilaisia, onnekseni olen introvertti kuten yksin viihtyjää hienommin kutsutaan.
12.10.2024 16:49
Joku mainitsi legginsit, miten se kirjoitettaan?
Joka tapauksessa ostin kahdet muotoilevat ja myös pari mekkoa postimyynnistä.
Minun jalkani eivät ole kaikkein siroimmasta päästä, siksi en ole näitä legginsiä ikinä ostanut ja mekotkin on jääneet vähemmälle.
Nyt tulin siihen tulokseen että jalkani ovat ihan hyvät ja vielä joten kuten toimivatkin, siksi ostin legginsit ennenkuin on myöhäistä.
Kotona ja mökillä pidän niitä, ei rohkeus riitä lähteä kauppaankaan noissa vaatteissa.
Ihailen kaikenikäisiä sirosäärisiä legginsien pitäjiä.
Katselen ikkunasta kirjoittaessani, kyllä lehdet saa kyytiä kun tuulee aika kovasti.
09.10.2024 16:55
18 / 159