Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.
Aloituksia
47
Kommenttia
3043
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En minä muuten tunne surua jos ei joku läheinen tuttu kuole.
Olen joskus ajatellut lähes huvittuneena, kun näin nuorempana tuttuja niin puhuttiin kaikenlaista mitä kenellekin kuluu.
Kun nykyisin tulee puhe jostain yhtesestä tutusta niin ekana tulee kysyttyä, vielkö hän elää.
09.07.2024 19:24
Kyllä pelottaisi. Tuntemani Vilho on haudassa.
09.07.2024 16:51
Vilho on hyvä nimi.
Minua pelottaa ukkonen.
Äsken oli melkein päällä mutta meni vähän ohi.
Uskalsin laittaa töpselit seinään.
09.07.2024 16:24
Hyvä suomalaiset :D
09.07.2024 15:55
Ohjeiden mukaan pitää ottaa kokonaisena veden kanssa.
Mutta olen huomannut että pienempi määrä riittää kun panan kielen alle. Vai kuvittelenko vain.
Mustankohan oikein, eräs vanha läääkäri neuvoi näin tekemään...
08.07.2024 22:27
Luulisin että Stella on sama lääke kuin Zopinox, on vain eri nimellä. En ole koskaan ottanut kokonaista tablettia, joskun laitan tabletin kolmeenkin osaan. Minulle tehoaa pieni määrä.
Vai onkohan vaikutus psyykkistä, kun otan pienen murusen kielen alle, maku on niin kamala että varmaan tuntuu tehokkaalta.
Mutta aika aloitekyvytön olen nykyisin, viime yön nukuin tosi huonosti vaikka otinkin sen puolikkaan tabletin.
Johtui jaloista jotka alkoivat taas valvottamaan.
08.07.2024 10:50
Stella. Otin eilen illalla puolikkaan ja nukuin klo 23-aamuyhdeksään.
Ihana tunne kun saa nukuttua pitkät yöunet.
07.07.2024 15:45
Kävin keskustassa ihmisten ilmoilla.
Äkkiä alkoi sataa tosi rankasti kun ajelin mökille. Sade oli pienellä alalla, mökillä oli ihan kuivaa. Mutta äsken tuli vettä hetken aikaa paljon, nyt taas paistaa aurinko.
Kävin apteekissta unitabletteja, muutama yö on mennyt valvoesa ilman mitään kunnon syytä, edes jalat eivät ole syylliset valvomiseen kuten yleensä.
On ollut jokin aikaa resepti nukahtamislääkkeille, en ole hakenut mutta nyt tunsin tarvetta.
Aikaisemmin otin puolikkaan lähes joka ilta, mutta lääkäri alkoi marisemaan että pitää vähentää, joten lopetin silloin kokonan.
Kyllä niihin jää koukkuun jos ei pidä varaansa, mutta lieneekö näillä kymmenillä väliä enää.
Minun mielestäni puolikas unitablettia pitäisi suoda mummelille. Ei toleranssi noussut eikä ollut muita haittavaikutuksia silloinkaan kun käytin tabletteja melkein joka ilta.
Kun aloin valittaa vaivojani niin jatkan samalla aiheella.
Yleensä syytän ikääni jos jotain uutta ilmaantuu. Nyt on sellaista että hikoilen ihan tolkuttomasti kun teen jotain ruumiillista työtä. Hiuksetkin on kuin pesun jäljiltä.
Mutta hikoilukin on valikoivaa, on ollut tapana kuntoilla noin 45-minuuttia muutaman kerran viikossa. Enkä kuntoillessa hikoile yhtään.
Työnteko ei nähtävästi sovi minulle enää.
06.07.2024 17:24
Kiitos <3
04.07.2024 16:32
En lähde vapaaehtoisesti.
Naurattaan kuinka saavat vähälahjaiset kaikkoamaan.
Minä pysyttelen palstalla aina halutessani vähäisine lahjoineni.
Ehdota suomi 24 ylläpidolle että perustavat palstan joihin vaaditaan korkea älykkyysosamäärä. Se pitäisi todistaa jotenkin, muuten joukkoon eksyy meitä tolloja.
Tämä vanhimpien ikäluokkien palsta on siitäkin hankala että viikatemies korjaa satoa, ei kysele kuinka lahjakas korjattava on.
Kirjoitin taas puutaheinää kuten tapani on....
04.07.2024 16:07
Hänen työssään on eläkeikä aika varhain. Jos on lopettanut.
En ole kiinnostunut hänen tuotannostaan, mutta tiedän hänet kun eräs tuttuni asuu samalla paikkakunnalla.
Tyttöjen ilta olsi hyvä. Voisi kutsua vaikka Matti Röngän juttelemaan mukavia.
03.07.2024 19:14
On hän nuorempi.
Ei me sitä paljon mietitä, olen sattunut syntymään aikaisemmin.
Kyllä hän huomioi korkean ikäni, kantaa puut mökkiin lähtiessään ja tekee raskaammat työt käydessään.
Meillä vain käy hyvin yhteen, nauretaan paljon eikä tarvitse esittää mitään, voidaan olla hyviä sellaisina kun olemme.
03.07.2024 17:48
Minä tunnustaudun Olmiksi.
Ei ole tapahtumia elämässä, kissakin pitkästyy.
Kaverikaan ei ole päässyt kolmeen viikkoon töidensä takia, mutta kai viikonloppuna pääsee.
Sunnittelin pari vuotta sitten uimahalliin menoa, ostin uimapuvunkin, sitten vielä toisen, vieläkään en ole päässyt sinne asti.
Satelee hissukseen, ei tarvise edes ajella hautausmaalle kastelemaan kukkia.
Käyn ulkohommissa pieniä pyrähdyksiä, en jaksa enää kovin kauan rehkiä.
Mitäpä noista, kunhan itse viihdyn.
Tuo kulttuuri on minulle aika vieras sana, luen kyllä paljon, nykyisin kuuntelen äänikirjoja.
Jokin äänikirja on lähes koko ajan kuulumassa, virkkaan samalla tai touhuan jotain. Nukkumaan mennessä panen äänikirjan ajastimen puoleksi tunniksi. Siihen mennessä yleensä nukahdan jos kirja ei ole liian jäännittävä.
Ei minulla ole varsinaista mielikirjailijaa. Huomaan aika nopeasti jos kirja ei miellytä, en sitten enää kuuntele enkä osta saman kirjalijan kirjoja.
En tykkää rakkausromaaneista jos ei muusta puhuta kuin tunteiden palosta. Rikosromaneja kuuntelen aika usein. Mutta suositut kirjailijat alkavat toistamaan itseään aika usein, se tympäisee.
Eopä tässä muuta kuin odottelemaan jos telkkarista tulisi jotain katsottavaa.
03.07.2024 17:09
Sain ajokortin 5-vuodeksi äskettäin. Täytän Elokuussa 80v.
Ei se lääkäri paljon mitään kysellyt, kellotaulun piirrätti, ajan piti olla kyymenen yli viisi.
Tein liiankin tarkkaa työtä kun lääkäri sanoi kesken kaiken että hyvin menee. Piirsin ensin ympyrän aloitin 12 ja 6, sitten 9 ja 3. Aloin lisäämään vielä muut numerot mutta ei tarvinnutkaan.
Sain ajoluvan.
En tykkää ajaa yhtä paljon kuin nuorempana. Mökille on 13 km se väli mnee ja läheisempään isompaan kaupunkiin noin 50 km. Sen ajan mielelläni kesäkelillä, mutta talvella varsinkin huonolla kelillä arveluttaa. En ole ajanut koskaan kolaria, muutama täpärä tilanne on ollut.
03.07.2024 16:06
En jaksa miettiä kovin syvällisesti palstan kirjoituksia.
Ymmärrän omalla tavallani, joku voi ymmärtää toisin.
Ei se ole mitenkään ihmeellinen asia, näin saattaa käydä myös elävässä elämässä.
Jokainen joka vastaa aloitukseen on ymmärtänyt asian just kuten pitääkin, oman totuutensa kanssa.
02.07.2024 12:35
Kävin keskustassa.
Meinasin saada lmpöhalvauksen, naama tulipunainen ja tuskainen olo.
Sitten bensa-asemalla töppöilin oikein kunnolla. Piti kolme kertaa yrittää kunnes tankkaaminen onnistui.
Allekirjoitan että iän myötä kuumuuden sietokyky vähenee.
Olin onnellinen kun pääsin mökkiini, se on aika viileä helteelläkin.
Virkkaaminen äänikirjan kanssa on parasta rentoutumista minulle. Teen isoäidin neliöistä hametta, aloin virkata ja kuutelinkin Youtubesta "Murhamysteereitä".
Todella rentouttavaa ajanvietettä ?? :)
Vietän viikonloppua kissani kanssa kahden, kaveri ei päässyt tulemaan.
Onko muilla sosiaalisuus vähentynyt kun ikää tulee?
En ole koskaan ollut sosiaalinen, mutta iän myötä katson tarkkaan jaksanko kanssakäymistä ihmisten kanssa.
Olen huomannut että puhun mielelläni ihmisten kanssa jos tapaan heitä vaikkapa kauppareissulla vaikka muuten tykkään olla omissa oloissani.
Elokuussa tulee 80v täyteen, nyt alan tajuta että se on kunnioitettava ikä.
Tämän ikäisistä puhutaan ylensä vanhuksena.
Kai pitää vielä yrittää sopeutua että ymmärtää kunnamaininnan koskevan myös itseäni.
Onneksi ikä on armeliaasti poistanut joutavat ikäkriisit ym...
29.06.2024 17:30
Käyn palstalla vain silloin kun avaan läppärin. En viitsi juuri puhelimella selata nettiä, enkä juuri tabletillakaan.
Ihan totta, en ole huomannut mitään lantatunkioon viitaavaa. Paljon kyllä jää lukematta viestejä.
Kuuma on, mutta kun pysttelen mökissä joka on metsän varjossa niin hyvin pärjää kun ei ala pitämään suursiivousta.
Kun aikoinaan aloin käydä palstoilla pahoitin usein mieleni.
Mutta ainakin netti on antanut voimaa vastustamaan turhaa mielensä pahoittamista.
Olen oppinut sivuuttamaan epämieluisat kommentit. Ainakin aika usein.
Täysin immuuniksi loukkauksille ei pysty tulemaan kukaan.
Politiikka kyllästyttää, pitänee lopettaa A-studionkin katsominen ainkin kesän ajaksi.
Kun valitsemamme päättäjät ovat niin eri mieltä asioista vaikka kaikken päämäärän pitäisi olla kansan hyvinvointi.
En osaa haukkua hallitustakaan, sellainen hallitus kun kansalaiset ovat vaaleissa äänestäneet.
Seuraavat vaalit korjaavat yleensä tilanteen.
Elän elämäni parasta aikaa. Ei ole huolia eikä murheita juuri nyt, kun säilyisi tällaisena pitkään.
Katson ikkunasta samalla kun kirjoitan, on kovia tuulenpuuskia. Näinköhän tulee ukkospilvi päälle.
Pelkään mökillä ukkosta, en keskustassa.
29.06.2024 12:41
Kaikkein onnellisin olen mökilläni kissa seuranani.
Kai se on sisäistä rauhaa kun on tyytyväinen elämäänsä eikä kaipaa mitään muuta kun juuri sitä mitä tällä hetkellä on..
26.06.2024 20:59
Olen viisi vuotta vanhempi.
Kyllä väsyn herkemmin, onneksi siihen tottuu.
Meni aikaa kunnes tajusin että iästähän se "laiskuus" johtuukin.
26.06.2024 20:54
Olen heti 80.
Olet oikeassa lähes kaikessa, juuri noin olen ajatellut.
Mutta nähtyäni ikäluokkamme hyvinvointia niin naiset ovat taatustu pärjänneet paremmin.
Meitä on elossa ja kohtalaisessa kunnossa paljon enemmän kuin miehiä.
Meidänkin asunto Oy.ssa on mekein kaikki naisleskiä.
Jokunen huonokuntoinen ukkeli on joukossa, hän on kovaa valuuttaa.
Me naiset pärjätään...
26.06.2024 18:47
18 / 153