Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.
Aloituksia
47
Kommenttia
3044
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Katson vähän telkkaria.
Keskustan asunnolla on kolme telkkaria ja mökillä kaksi.
Kaikki ovat vanhaa mallia ei mitään hybridiä.
Monella on telkkari olohuoneessa, minulla on kahdessa makuuhuoneessa ja keittiössä.
Avaan yleensä telkkarin nukkumaan ruvetessa, katson vähän aikaa, yleensä A-studion ja muita ajankohtaisohjelmia. Keittiössä katson aamulla silloin tällöin aamu tv.n ohjelmaa aamiasta syödessäni. Useimmiten katsin tabletista lehdet syödessäni.
Murhia tulee telkkarin joka kanavalta illan mittaan, niitä en enää viitsi katsoa.
31.03.2024 23:06
Siinä Pääsiäinen kuluu kuin muutkin päivät.
En ole koskaan välittänyt juhlapyhistä.
Työssä ollessa oli mukavaa kun sai vapaata.
Aurinkokaan ei ole näyttäytynyt.
Mietin lähtisikö mökille, lunta on siellä niin paljon että ei ulos tee mieli. Kunhan seinien vierestä sulaisi sen verran että saisi vietyä tuolin, olisi mukavaa istua auringossa.
Täällä on niin paljon lunta että pelottaa sulaako edes Juhannukseen mennessä. Aina on sulaneet, niin käy nytkin.
Pyöräilynkin voisi aloittaa, pyörätiet ovat sulat ainakin lähes kokonaan, aikoinaan ajelin näihin aikoihin, varjon kohdalla oli liukasta ja lensin nurin.
Pelottaa taas alkaa ajelemaan, ostin uuden Helkama sähköpyörän syksyllä. Se on "mummomallia", on helppo nousta pyörän päälle kun ei tarvitse nostaa jalkaansa korkealle. Entinen sähköpyörä on ainakin 7-vuotta vanha, vielä sillä mökkitiellä ajelee, akku ei kestä pitkiä matkoja.
Aika kuluu liiankin nopeasti, en kaipaa mitään virikkeitä. Omat touhuni riittävät, käsityöt ja äänikirjat ovat tärkeimmät.
Huomenna on vielä Pääsiäistä jäljellä, toivottavasti aurinko paistaa.
31.03.2024 14:33
Liekko kirjoitti ylläolevan. Vaikka olin kirjautunut ei profiili tullut näkyviin.
30.03.2024 21:45
Mitäpä moista miettimään. Kaikella on aikansa. Minäkin tykkään virkata kissa sylissä :D
30.03.2024 21:37
Hyvin todellisen tuntuinen, ihan kuin poikani olisi käynyt luonani. Unet yleensä unohtuu, tästä muistan jokaisen hetken ja sanan mitkä vaihdoimme.
26.03.2024 14:08
Tämä aihe kiinnostaa. On äänikirjja ja Youtubessa on joskus ihan hyviä juttuja aiheesta.
Niin kauan kun muistan olen ollut avaruudesta kiinnostunut.
26.03.2024 13:56
70+ palstalla kirjoitetaan pelkkää politiikkaa.
Minä en käy sellaisilla palstoilla joista en tykkää.
Avoimilla palstoilla missä voi kirjoitella anonyymisti käy monenlaista porukkaa.
Tykkään käydä 80+ palstalaa, Elokuussa tulee täydet kymmenet.
Ei me kaikki olla seniilejä.
Ihan elämänhaluisia kremppoinemme.
Tänään oli harvinaisen kamala päivä, huono olo alkoi jo kolmelta yöllä.
En saanut enää nukuttua. Ei koskenut mihinkään tavallista enempää, oli vain jotenkin paha olo. Aamullakin väsytti niin että en menannut jaksaa millään nousta.
Koko päivän makailin vähän väliä.
Nyt alkaa olo korjaantua.
24.03.2024 20:11
Olen jo kirjoittanut useammankin kommentin tähän aloitukseen. Mutta haluan vielä kysyä näkeekö muut selkounia edesmenneistä läheisistään.
Yksi uni on painunut mieleen, poikamme kuoli syöpään ihan liian varhain.
Näin unta että hän oli käymässä luonani, ihan kuin aina ennenkin elossa ollessaan. Mutta tiesin unessa että hän on kuollut.
Juttelimme kaikesta, vähän oltiin jopa eri mieltä. Mutta hyvin lämmin tunnelma oli muuten.
Sitten poikani sanoi että pitää lähteä. Hän nousi seisomaan pitkänä ja terveenä kuten eläessään. Läksin saattamaan eteiseen kuten minulla oli aina tapana. Ovella taputin olkapäälle ja kysyin koska taas tulet käymään. Hän katsoi silmiini läheltä ja sanoi, tulen kyllä mutta en osaa sanoa koska.
Uni oli äärettömän lohdullinen. Odotan että hän tulisi uneeni taas.
23.03.2024 21:57
Käyn harvakseltaan joten en ole huomannut aikaisemmin alkoholista juuri puhuttavan. Vastasinkin hänelle mutta ei mennyt perille, aloitus oli poistettu.
Jos joku saa ilonsa viinapullosta se hänelle suotakoon. En silti vähättele vaikeuksia mitä perheet ja juopot joutuvat kokemaan alkoholismin takia.
Olen joutunut itsekin katsomaan läheltä kuinka kamalaa juopon elämä on.
Silti vastasin tuolle kirjoittajalle näin:
"Hyvä että nautit elämästäsi. Otan lasillisen valkoviiniä saunan päälle. En sentää joka viikkokaan. Nuorempana istuttiin iltaa naisystävien kanssa, silloin saattoi viiniä kulua useampi lasillinen.
Ikä tekee sen että ei halua huonoa oloa eikä tee mielikään juoda."
22.03.2024 18:27
Hyvä että nautit elämästäsi. Narautan valkkaripullon korkin auki ja otan lasillisen saunan päälle. En sentää joka viikkokaan. Nuorempana istuttiin iltaa naisystävien kanssa, silloin saattoi viiniä kulua useampi lasillinen.
Ikä tekee sen että ei halua huonoa oloa eikä tee juuri mielikään juoda,
22.03.2024 18:18
Hyvin kirjoitettu.
Minulle tulee mieleen muurahaispesä kun katselen ilmakuvia suurkaupungeista. Mitä korkeammalta katsoo sen vähäpätösemmältä hyörintä näyttää.
20.03.2024 11:32
Minullakin on tapana muokkailla kuvianai ihan aikani kuluksi. Jos julkaisen muokatun kuvan niin sanon että korjailin vähän.
Mikähän siinä okin, ennen sai paljon parempia kuvia itsestään, vuosi vuodelta huononevat??
20.03.2024 11:29
Kaveri käy ja hyvä niin. Kauan kestänyt kaveruus, luottamus, harvoin sellaista tapaa tällä iällä. Onneksi ollaan molemmat huomattu sama, ollaan tärkeitä toisilleme.
Tyttären perhe asuu kaukana, ollaan yhteydessä mutta nähdään harvoin. Tytär on tullut minunn , aika yksin viihtyvä. Meillä on lämpimät välit.
Minua pelottaa että jalat eivät kestä elämäni loppuun asti. On sietämättömiä kipuja kun yritän nukkua, varsinkin jos olen pitkään paikallani en meinaa päästä liikkumaan.
Aamulla saatan mutista että kestäkää vain tämä elinikäni, ei tarvii sen pidempään.
Saatan joskus ottaa huumorilla, mutta monesti on myös itku tullut.
Olen yrittänyt puhua lääkärille, ainakin minun kohdallani ei auta yhtään, ikään kuuluu että rampautuu ja kuolee pois, siltä on tuntunut kätdessäni.
19.03.2024 23:24
Tuntuisi tuhlaukselta jos maailmankaikkeuden äärettömyydessä ei olisi mitään muuta kuin me tällä saastuvalla maapallolla asuvat tyhmät sotivat ihmiset.
Ei ihmiskunta koskaan opi, sotia on aina ollut ja tulee olemaan kunnes kaikki loppuu omaan mahdottomuuteensa.
Miksi ei korkeampi voima, jos se on olemassa , puutu näiden hullujen diktaattorien päätöksiin.
Tuntuu huvittavalta kuunnella uskovaisen tuttavani kertovan kuinka Jumala paransi hänen allegiansa. Mutta nälkään nääntyvät lapset saavat kuolla rauhassa.
19.03.2024 22:31
Voi kun ei aina ajateltaisi " Sitten kun" . Asioiden pitäisi järjetyä nopeammin.
Minulla on kohtalainen kunto vielä. Mutta olen huomannut että aina vain useammin tykkään olla omissa oloissani.
Kuuluukohan erakoituminenkin ikään. En tune koskaan olevani yksinäinen, vaikka ainakin viisi päivää viikosta vietän kissani kanssa kahden.
En käy edes kaupassa kun kerran viikossa.
Kaveri tulee viikonloppuisin, onneksi kissan kanssa vielä siedetään häntä.
On iso asunto, joten pääsen omiin oloihini tarvittaessa silloinkin. En varmaan ole ihan kamala seuralainen kun viitsii tulla.
Mutta tuo synnyinseudulla käyminen olisi tärkeää. Kaveri voisi tulla kuskiksi kun on pitkä matka ajaa yksin.
19.03.2024 22:08
Jos jaksan ja viitsin niin vuoraan ensi kesänä mökin Etelä-Pohjanmaalta synnyinseudultani.
Ainakin kerran haluaisin olla siellä vielä ainakin kuukauden.
19.03.2024 21:22
Olen mökillä talvellakin on on talviasuttava.
On täällä keskustassa mukava asua kun on suihku ja lämpö+ lämmin vesi, oma saunakin.
Mökille tulee kylmä vesi omasta kaivosta. On myös viemäri. Sauna on jos jaksaa luoda lumet ja lämmittää. Talvella on vesikin kannettava saunaan.
Kai lapsuuden ajat tulee mieleen mökissäni, meille ei tullut edes kylmä vesi kun kantamalla kaivosta ja ulos piti likavesi viedä ämpärillä.
Myöhemmin tuli synnyinkotiinikin mukavuuksia.
Olen mökilläni kuin karhu pesässään, saatan olla kuukaudenkin talvella yhtä mittaa.
Käyn keskustassa pesemässä pyykit ja samalla suihkussa.
Katsellaan kissan kanssa lintuja ja Oravia. Närhet ei ole vielä saapuneet joten siement riittää pidempään.
19.03.2024 20:43
Nykyisin tyydyn hyvin pieneen maailmaan. Silti se voi olla monipuolisempi kuin ruuhkavuosina.
Olen aina ihan niin pikkutytöstä kun muistan ollut kiinnostunut avaruuden ihmeistä.
Se ei ole muuttunut vieläkään. Nyt on mahdollista tutkia asioita netistä helposti.
Tänäänkin olen virkatessani kuunnellut maailmankaikkeudesta kertovia juttuja ainakin neljä tuntia.
Tuli nälkä ja kädet puutui virkkaamisesta.
Olen sanonut itselleni, kun elää tähän ikään pitää tehdä sitä mistä tykkää.
19.03.2024 20:25
Olen kuunnellut äänikirjoja avaruuden mittasuhteista.
Hyvin pikkuisia olemme.
Mutta ollaan mitä ollaan, hyvä että saadaan elää.
Pahalta tuntuu jos kaikki loppuu kuolemaan, en ole tarpeeksi viisas kertomaan miten asia on.
19.03.2024 20:05
En tykkää kirjoitella puhelimella. Tulee virheitä kun sormet ovat kömpelöt.
Kuulun taloyhtiömme johtokuntaan, hyvin haluttomasti. Kukaan ei halua siihen ja minut valittiin vaikka en ollut kokouksessa.
Onhan minulla kajakka ääni jos tuon mielipiteeni esiin. Lieneekö syy valintaan.
Onhan sitä valittamista ja valittajia, pakko on joskus puuttua pahimpiin epäkohtiin.
Täydellistä ei saa millään.
Taloyhtiö on vakavarainen, mutta meillä ei asunnot mene kaupaksi, muuttaisin pienempään asuntoon tai vuokralle, olisi huoletonta asumista.
Asun ainakin puolet vuodesta vaatimattomalla mökilläni. Se on tärkeä ja rakas paikka.
19.03.2024 19:42
22 / 153