Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.
Aloituksia
47
Kommenttia
3029
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kiitos Paloma.
Koko päivän olen yrittänyt yhteyttä terkkarille. Tkaisin soittopyyntö oli päällä. Tietysti soittivat juuri kun olin vessassa.
Nyt on myöhäistä tältä päivältä.
Tuntuu että mikään ei onnistu.
09.12.2024 14:56
Mitä helpommalla ja vähällä huomiolla saa joulun menemään, sen parempi.
Viime joulun vietin kissan kanssa kahdestaan mökillä.
En ole joulu ihmisiä.
Ruuhkavuosista tulee mieleen väsymys ja kiire joulun aikaan.
Elämästä voi nauttia ilman hössöttämistä juhlapäivien takia.
Yleensä olen tyytyväinen elämääni, nyt on ollut hankalaa, mutta kai se vielä iloksi muuttuu.
Lasten takia laitoin aikoinaan joulua, se on heille tärkeä juhla.
Tulee kirjoiteltua asioista jotka ovat sillä hetkellä päällimmäisenä. Saatte lukea vielä monta valitusvirttä vaivoistani, jos jaksatte vielä lukea.
09.12.2024 10:45
Vastustuskyky heikkenee liian steriilissä ympäristössä.
Aika henkala lausua sana vastustuskyky.
09.12.2024 10:13
Täällä ollaan jalka paketissa yhä.
Eilen illalla nilkka turposi, mistä lie suuttunut vaikka olen ohjeita noudattanut.
Tytät miehensä kanssa on käymässä. Mukava nähdä heitä, eivät pääse jouluksi työ esteitten takia.
Kaveri tulee sitten joulua viettämään niin ei tarvitse olla kahden kissan kanssa.
Ankeaa on elämä nyt, ja tätä kestää kauan.
En ole edes virkannut sen jälkeen kun akillesjänne vioittui, tai katkesi.
Pitää yrittää piristyä, Väkisin se ei onnistu, koitan keksiä jotain.
Onhan moni pyörätuolissa lähes koko elämänsä.
09.12.2024 10:00
Eipä ole jouluinen olo.
Sain saappaan joka pitää akillesjänteen paikallaan, on todella kolhon näköinen mutta on helpompaa kun pyörätuolissa.
Sitä on pidettävä yölläkin.
Valitusvirttä ovat nykyisin päivitykseni, alkaa masentaa, masennus ei ole ollut minun vaivani aikakaisemmin vaikka suruakin on ollut.
Mutta nyt en voi asialle mitään, mikään ei huvita, makailisin vain äänikirjaa kuunnellen.
Viikonloppuna tulee kaveri, hän laittaa huonekaluja paikoilleen kun niitä piti siirrellä yhteen huoneeseen pyörätuolin takia. Tällä isolla kengällä voi sentään kävellä, rollaattorin pidän varalta kun tuntuu huteralta.
Tytär tulee myös sunnuntaina, jospa vähän piristyisin.
Kissa yrittää olla terapeuttina, käy puskemassa ja katsoo nätisti silmiin.
Vai onkohan itsekkäät tarkoitusperät kun palvelu ei toimi entiseen malliin.
05.12.2024 15:05
Voi Mira. Kun luin viestisi niin tuli tunne että helpolla olen vielä päässyt.
Ei tiedä mitä kaikkea elämä tuo vielä tullessaan.
Maha on kipeä, mutta sanoivat että kanyylin laitto tekee alussa kipuja.
Koitetaan jaksaa.
Ollaan vielä elossa ja kirjoitellaan nettiin.
Moni ikäisemme on jo manan majoilla tai hoidettavana.
Minulle aikaisemmin puhuttiin kanyylin laittamista suoraan munuaisista, mutta se on lopullinen joten en vielä suostunut.
Tämä mahan läpi menevä on peruttavissa jos ei tunnut mukavalta.
Kaikkea hyvää sinulle Mira
03.12.2024 16:59
Syy virtsaumpeen on vähän arvoitus. Olen katetroinut jo vuosia, halusin nähdä onko tämä systeemi helpompi.
Huomenna saan lopullisen systeemin mahan läpi.
Luulisin että osittain anakin on "palkkio" omaishoidota. Pituutta on lähtenyt 11,5 cm kun nikamat romahtivat selässä kasaan kun en muistanaut varoa nostellessani 100kg painavaa ukkelia. Kai jotkin yhteydet on poikki.
Tämä aloitusletku on massiivinen, jalan takia en muutenkaan pääse mihinkään joten samapa tuo.,
Huomenna nähdään mitä akillesjänteelle on tapahtunut kipsin alla.
Kohta taantuu fyysinen ja henkinen kunto jos tätä jatkuu vielä kauan.
Tänäänkään en ole edes ottanut yöpukua pois, maannut sängyssä äänikirjoja kuunnellen.
Huomenna on pakko lähteä jo klo 8 keskussairaalalle. Jospa se siitä iloksi muuttuu.
03.12.2024 16:16
Kyllä tsempit tuli tarpeeseen. Kiitos teille <3
Tuli vielä yksi harmi lisäksi. Ei tarvii käydä vessassa kun isommalla tarpeella on hyvä puoli. Olen katetroinut pitkään, nyt laittoivat mahan läpi letkun ja viikon ajan on metrin mittainen letkut jatkeena ennen pussia. Pelottaa että sotkeentuu pyörätuolin pyöriin.
Keskiviikkona saan varsinaisen pussin ja letkun, se on huomaamattomampi. Samalla reissulla katsovat jalkaakin, mitä seuraavaksi tehdään. Onneksi saatiin sovittua molemmat keskussairaalan ajat samaan päivään.
Kyllä on ollut pakko pyytää apua ja sitä saan aina kun soitan jollekin jotka lupasivat auttaa.
Kaveri on ollut korvaamaton mutta hän ei pääse kun viikonloppuisin.
Hän poisti matot ja vähensi huonekaluja yhteen huoneeseen jota en paljon käytä.
Eilen käytti apteekissa ja kaupassa pyörätuolilla. Pyörätuolin sai sopimaan autoon.
Ollaan vain naureskeltu että mitä seuraavaksi. Mutta nyt alkaa hymy hyytymään, masentaa ja väsyttää.
Ajattelin pitkään kannattaako kaikkea kertoa, mutta ei minulla ole mitään häpeämistä. Kaikille voi tulla hankaluuksia milloin mistäkin, vanhemmiten vaivat lisääntyy.
01.12.2024 12:18
Kyllä on totuuttelemista.
Jalalla ei saa yhtään varata.
Katselin kylppärin korkean kynnyksen takana, niin lähellä, mutta niin kaukana.
Varmaan puoli tuntia tuijotin synkkänä kylppärin ovella. Sitten syttyi lamppu pään päälle. Raahasin pyörätuolini kanssa tuolin keittiöstä vessaan, laitoin sen ihan kynnyksen eteen istuin minuun päin. Sitten ajoin pyörätuolilla ihan lähelle. Yhdellä jalaa pyöräytin itseni tuolille ja hivutin sen lattiaa pitkin pytyn viereen. Sitten sama pytylle mennessä kun tuolillekin. Ihan hyvin onnistui. Niin pääsin myös suihkuun. Onneksi on pesutuoli miehen peruja.
Kaksi viikkoa tällä kipsillä, sitten tekevät jotain muuta.
En usko että totun tähän kovin helposti. Mutta nyt on pakko.
Onneksi olen kuntoillut 45-minuuttia ainakin kolmesti viikossa, muuten ei tällainen onnistu.
On minulla hyvä turvaverkosto, mutta olen huono pyytämään apua ja onhan minulla aikaa tehdä asiat hitaammin.
26.11.2024 09:52
Ethän sinä Hilla ole kehuskellut mielestäni yhtään.
Ihmiset lukevat tekstin mieleisekseen että löytyy valittamista.
Ei kannata välittää. Jatketaan enseen tapaan.
23.11.2024 12:38
Oli akillesjänne revennyt poikki. Nyt on kipsissä kaksi viikkoa eikä saa yhtään varata jalalla.
On totuutelua, sain pyörätuolin ja sauvat. Sauvoja en oikein osaa käyttää.
Onneksi kaveri tuli käymään, hän raivasi tilaa pyörätuolille ja poisti matot.
Nyt läksi kauppaan. Kyllä me kissan kans pärjätään, on hyvä naapuri ja Maanantaina tulee veljen tytär käymään, veljeni tulee sitten myöhemmin viikolla. Sanoin tyttärelle että ei kannta lähteä niin kaukaa ajelemaan. Kerron sitten jos en pärjää ilman heitä. Olisi mielellään tullut apuun.
Toivon että jalka paranee, aikaa se vie, niin kertoivat.
En edes kaatunut, kävellessä vihlaisi ja siitä alkoi. Mutta noin viikko sitten yöllä jalka osui mattoon ja meinasin kaatua, jalkaan koski niin kovasti että ei kovemmin voi sattua. Varmaan ennestään viallinen jänne repesi lopullisesti. Sen jälkeen alkoi mennä mustaksi.
Kaksi viikkoa on tämä kipsi, sitten katsovat jatkoa.
23.11.2024 12:33
Soitin keskusairaalaan. Menen sinne päivystykseen jos en pärjää yötä. Aamulla menen joka tapauksessa.
20.11.2024 17:32
Ymmärsin oikein hyvin.
Soitin Pkks neuvontaan kun kantapää kohdalta on jalka mennyt mustaksi ja verenpurkauma lisääntyy koko ajan.
Ei ne muuta kun käskivät tarkkailemaan.
Huomenna menen vaikka väkisin terkkarille. Täällä on terveyskeskuksen muutto uusiin tiloihin niin on vielä tavallistakin sekavampaa.
Kunhan pääsen aamuun niin koitan saada apua.
Kaverikin on kotonaan kaukana täältä, tulee viikonloppua.
Kissa näkee että minulla on vaikea olla, kyhnöttää vieressä ja ktsoo nätisti silmiin.
20.11.2024 16:40
Ei ketään pitäisi yrittää poistaa kirjoittelemasta ihan oman ketjun avulla.
Voi sivuuttaa vastenmieliset kirjoitukset niin saattavat jopa loppua joskus.
20.11.2024 10:40
En ymmärrä miksi palsta pitäisi lopetaa.
Jos joku ei tykkää niin vaihtoehtoja on Suomi 24 sivuilla pilvin pimein. Jokainen tulee palstalle ihan itse klikkaamalla. Kuinka helppoa on jättää 80+ palsta väliin niin lakkaa harmittamasta.
20.11.2024 09:39
Ostin paljasjalkakengät kun kuulin että ovat vallan mainiot jalalle. Jalkateriä on leikattu usasti ja saattaa olla virheasentoa.
Kuinkas kävikään, sain Akillesjänteen tulehduksen.
Ensin vihloi vähän kävellessä, nyt on kestänyt kolme viikkoa ja koko ajan pahenee. On hankittava kyynäräsauvat tai jokin apuvälinen kun kävely on niin vaikeaa.
Muuta apua en ole terkkarilta saanut ku tulenhduskipulääkettä (Buranaa) kolmesti päivässä.
Nyt on koko pohje tosi arka.
En ole pitänyt paljasjalkakenkiä ensimmäisten oireiden jälkeen.
Soitin taas terkkarille, jospa soittavat takaisin.
Kirjoitin siksi että kysysisin onko muilla ollut Akillesjänteen tulehdusta. Lääkäri oli "lohdullinen" , sanoi että voi kestää kuukausia.
20.11.2024 09:30
https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/6659866
Ei kai haittaa muuten, mutta ei ole tasapuolista vaikkapa tavallisia kristittyjä kohtaan.
Ei tulisi kuuloonkaan mikään vastaava kouluissa kristityille.
13.11.2024 17:15
Jopa syntymä johtaa kuolemaan.
Ei kannata liikaa miettiä kuolemaa, se on yhtä luonnollinen asia kuin syntymä.
Olen myös sitä mieltä että näillä kymmenillä huomaa kuinka lyhyt matkamme maan päällä onkaan.
13.11.2024 16:59
Kuuntelen Liisa Tuovisen kirjaa "Saanko olla totta?"
Kertoo Sukupuolten ja seksuaalisuuden moninaisuudesta.
Kirjassa on haastateltu psykiatreja, psykologeja ja omakohtaisia kokemuksia on myös monenlaisia.
Olen ehdottomasti sitä mieltä että sukupuolia on kaksi, uros ja naaras. Elävät olennot syntyvät ja lisääntyvät, jos ei olisi siittiöitä ja munasoluja tuottavia urosta ja naarasta ei ainakaan nisäkkäitä olisi ollenkaan. Lisääntyminen ei ainakaan muilla konsteilla ole mahdollista.
Se miksi itsensä tuntee on jokaisen oma asia.
13.11.2024 16:56
Ajatteletko joskus muutakin?
11.11.2024 22:52
9 / 152