Vapaa kuvaus

Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.

Aloituksia

18

Kommenttia

1763

1. ”Siis+silloin+sinkkuaikana.+Ehkä+olisin+sutinoita+löytänytkin,+mutta+en+ollet+haukas+mihinkän+pellkkää+seksiä-juttuihin.+Ja+sitten+pelotti+ajatus,+että+jos+helposti+ajautuu+jonkun+kanssa+seksiin+ja+kiintyy+kuitenkin+ihmiseen,+joka+ei+ole+mikään+oikea,+niin...+”Täsmälleen++samasta+syystä+olen+ollut+mielummin+ilman+yli+2v.Jos+seksittömyys/vähäseksisyys+olisi+pitkässä+suhteessa+sairauden+aiheuttama+ja+silti+olisi+läheisyyttä,+kosketusta+ja+muunlaista+seksuaalisuutta,+ei+se+kokonaan+turhaumaa+poista,+mutta+ainakin+itse+kokisin+tilanteen+vain+elämäksi.+Ei+se+toinenkaan+tilanteelle+mitään+voi,+varsinkin+jos+tilannetta+olisi+yritetty+hoitaa.+Vaikka+elämme+2020-luvulla,+ei+nainen+saa+edellenkään+sanoa,+että+seksi+on+kivaa.+Eikä+saa+sanoa,+että+kaikki+miehet+ei+vaan+pysty+tai+ei+halua.+Ehkä+osalla+on+vaikea+käsitellä+näitä+asioita,+edes+tasolla,+että+pystyvät+lukemaan+huorittelematta.+Mutta+hyvää+vaan+se+tekee,+kun+tuulettaa+vuosikymmenien+ajan+pölyyntyneitä+ajatusmalleja!+Naisen+seksuaalinen+ja+läheisyyden+tarve+on+vaan+monelle+iso+järkytys.+Ja+se,+että+vaikka+olisi+kuinka+iso+tarve,+ei+se+tarkoita+automaattisesti+hyppimistä+jokaiseen+peiton+alle.+Tarvetta+pystyy+silti+hallitsemaan+ja+päättämään+mihin+haluaa+osallistua+ja+mihin+ei.Mutta+ehkä+se+maratonkunto+olisi+helpoin+ratkaisu.+😂+Kun+treenaa+kovaa,+on+endorfiinit+ja+dopamiinit+kokoajan+niin+tapissa,+ettei+paljon+siihen+ajallisesti+eikä+hormonaalisesti+miestä+eikä+palstaa+mahdu.+Kun+kun+kunto+on+kohtuullisen+huono,+muutos+on+nopea+ja+motivoi.
  2. Nuo+tukemani+lapset+ja+nuoret+eivät+ole+omiani.++Siinä+piti+kohtaa+piti+miettiä+alanko+ammattivalmentajaksi+ja+jätän+siviiliammattinsa,+vai+toisin+päin.+Se+porukka+mitä+valmensin+oli+oman+ikäluokkansa+paras+Suomessa,+ja+osa+myös+NEM&EM-joukkueissa+mukana+ja+olisi+ollut+väärin+jatkaa+harrastelijapohjalta,+jos+ei+pysty+itse+panostamaan.+Se+mitä+tein+oikein+ja+hyvin+on,+innostuksen+ja+intohimon+herättäminen+tekemiseen+ja+sen,+että+sain+varsinkin+pojat+uskomaan+ja+ylittämään+itsensä.+Itseni+en+kipuile+mitä+sitten+kanssa.+Jossain+kohtaa+sekin+kävi+3kk+mielessä,+mutta+lähinnä+nuo+työantajat+koko+ajan+työntää+niin+voimalla+epämukavuusalueelle+ja+pakottaa+kehittymään,+ettei+seesteisestä+elämästä+ole+voinut+kuin+haaveilla.+😆+Toisaalta+”elän”+älyllisistä+haasteista,+Jos+olisin+liukuhihnalla+töissä,+olisin+varmaan+seonnut+monta+kertaa.+Oma+hyvinvointi+on+nyt+pinnalla,+mielestäni+ansaitusti,+koska+olen+joutunut+lasten+syntymän+jälkeen+olemaan+aika+yksin+vastuussa.+Eikä+edes+kerran+viikossa+tunnin+harrastaminen+ole+ollut+mahdollista.+Olen+siis+joutunut+elämään+töissä+työnantajalle+ja+kotona+lapsille.+Nyt+katson,+että+lapset+ei+kärsi,+jos+otan+myös+itselle+aikaa,+silloin+kun+se+arkeen+sopii.+Siinä+olet+oikeassa,+että+ihmisellä+on+kaipuu+toisen+luo.+Vaikka+asiat+olisi+kuinka+hyvin+ja+olisi+kuinka+tasapainossa+itsensä+kanssa,+siltä+ihminen+on+pohjimmiltaan+ärsyttävän+tarvitseva.+Olisi+kiva+olla+teflonia,+mutta+kun+ei+ole.
  3. Minun+ongelmani+urheilun+kanssa+on+joko+tai.+Olen+monta+vuotta,+oikeastaan+murrosiän+alusta++aikuisuuteen+vetänyt+kestävyysurheilua+20-30h/vko+rytmillä.+Aamulla+ennen+koulua+2h,+15min+pukemiseen,+suihkuun+ja+vajaan+kilsan+juoksemisen+kouluun,+3-4h+taas+illalla+ja+6-7h+lauantaisin.+Vanhat+välittäjäaineradat+aktivoituu+vähän+liiankin+tiukkaan….+Rytmiä+en+elämääni+sen+sijaan+ota!+Tuon+aiemman+kuvauksen+takia+ymmärrät+ehkä+miksi…+Ja+kun+lopetin+valmensin+suhteellisen+tosissani+10v+(nuorten+maajoukkue+tasolle+asti).+Yliopisto+oli+pelkkä+vasemmalla+kädellä+vetäisty+harrastus+paljon+tärkeämmän+asian+sivussa+(tekemättä+juuri+mitään+ja+itseopiskelemalla+meni+ihan+hyvin).+Siis+elämäni+on+ollut+yhtä+rytmiä.+Ja+senkin+jälkeen+on+sama+jatkunut+jatko-opiskelu+++talon+rakennus+samaan+aikaan+ja+pari+lastakin+siihen,+ettei+käy+aikataulu+liian+löysäksi.+Siis+olen+päättänyt,+että+elämässä+saa+olla+löysää+aikaa,+elämässä+pitää+olla+paljon+armollisuutta+itseään+kohtaan+ja+samasta+syystä+olen+aloitellut+liikuntaa+vain+maltillisesti.+Tiedän,+että+asia+vie+koko+käden,+jos+sille+antaa+pikkusormen…+Enkä+ole+vielä+keksinyt+miten+se+onnistuisi,+niin+kuin+”normaaleilla”+ihmisellä+on+tapana:+kivaa+ja+kevyttä.+😂+Nyt+elämäni+on+täysin+erilainen+kuin+aiemmat+14v,+pääsen+liikkumaan+tai+harrastamaan+50%+päivistä+(paitsi+silloin+kun+on+iltapalavereita+aikaeron+takia).+Pienin+on+puolet+ajasta+isällään+ja+teinit+taas+pärjää+hyvin,+vaikka+kävisi+punttiksella+tai+lenkillä+tai+hiihtämässä.+Oloni+on+hyvä,+ei+ole+kyse+siitä.+Tai+työ+on+niin+dynaamista,+että+välillä+pitää+puuskuttaa,+mutta+olen+aika+sopeutuva+siihenkin.+Tavallaan+tietysti+se+kun+sisälle+päin+huutaa+kirkuen+voi+v*ttua+ja+sitten+kokoaa+itsensä+ja+käy+juttelemassa+nuorempien+kollegojen+kanssa,+niin+että+kaikilla+säilyy+motivaatio+ja+jaksaminen+muutoksien+keskellä+ja+ymmärtävät+ison+kuvan,+niin+kyllä+se+välillä+myös+kuluttaa.+Siihen+liikunta+toimisi+hyvin+vastapainoksi.+Kuitenkin+tunnen+pärjääväni+ihan+hyvin,+ja+pystyn+vaikuttamaan+asioihin+paljon+enemmän+kuin+vastaavassa+asemassa+muualla.+Ylin+johto+oikeasti+kuuntelee,+mikä+ei+ole+itsestään+selvyys.+Ja+saan+myös+tiputettua+niiden+muiden+kuormaa,+jotka+ei+vielä+ole+ehtineet+karaistua+työelämässä+yhtä+pitkään,+ja+joiden+motivaatiosta+ja+jaksamisesta+koen+olevani+osittain+vastuussa.+Minullakin+on+miehet+tulleet+elämään+sattumalta.+Paitsi+yhden+tapasin+>20v+sitten+jossain+sen+aikaisessa+deittisivulla.+Sekin+oikeastaan+siksi,+että+hyvä+ystäväni+puhui+minua+pitkään+ympäri,+että+laitetaan+molemmat+ilmoitukset+samaan+aikaan.+Oli+muuten+aika+hyvä,+koska+puolet+miehistä+lähetti+täysin+erilaisiin+ilmoituksiin+saman+vastauksen+ja+myös+samat+k-kuvat.+😂+Ei+tarvitse+varmaan+sanoa,+että+kuvat+eivät+valikoituneet+jatkoon.+🤣