Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onneksi+en+kuulu+tuollaiseen+uskontokuntaan,+enkä+ymmärrä+miksi+uskonto+puuttuu+ihmisen+oikeuksiin+perustarpeisiinsa…+
Tai+ymmärräthän+minä.+Se+on+ollut+tapa+hallita+naisia+ja+pitää+heidät+”ruodussa”+ja+kotona+riippumatta+vaikka+se+tarkoittaisi+väkivaltaa,+vastentahtoista+seksiä,+pettäviä+miehiä+yms.+Miehet+eivät+ole+perinteisesti+yhtä+hyvin+uskontonsa+ohjeita+noudattaneet+tai+ainakin+tästä+on+ikäviä+esimerkkejä+julkisuudessa+mm.+leatadiolaisuudesta.+Samanlainen+naisen+pitämien+”ruodussaan”+löytyy+useimmista+uskonnoista+ainakin+historiasta+ja+osa+keinosta+on+hyvin+vaikea+ymmärtää+länsimaisella+kulttuuritaustalla+(ympärileikkaus,+hunnutus,+haaremit).
09.01.2022 15:29
Olen+samaa+ja+eri+mieltä.+Yhdellä+ystävälläni+on+>2v+parisuhde,+jossa+naisystävää+ei+ole+esitelty+ekaluokkalaiselle+lapselle,+vaikka+lapsen+äiti+jo+suunnittelee+avoliittoa.+Kyse+siis+on+oikeasta+parisuhteesta+eikä+seksisuhteesta.+Pari+näkee+toisiaan+kahden+tai+neljän+viikon+välein+tilanteen+takia.+Veikkaan,+että+ystäväni+tulee+jättämään+miehen+ennen+pitkää,+koska+tuntee+ettei+kumppani+kelpuuta+häntä+elämäänsä.+Jos+suhde+jatkuu+yli+0.5-1v+muutenkin+kuin+sovittuna+seksisuhteena,+on+aika+luonnollista+avata+elämäänsä+toiselle.+Joskus+se+voi+olla+ajankohtaista+jo+parin+kuukauden+jälkeen,+joskus+menee+kauemmin.+
Lapselle+voi+olla+helpotus,+että+isä/äiti+löytää+kumppanin.+Keskimmäinen+lapseni,+päiväkoti-ikäisenä,+alkoi+terkassa+heittää+palloa+miesten+kanssa+tai+Lidl+kassalla+sanoi+seuraavalle+nuorelle+(liian)+miehelle,+että+mun+äidillä+ei+ole+muuten+poikaystävää.+😂😂😂+Itse+pakkasin+tavarat+ja+lapsen+naama+punaisena+kärryyn+ja+pyytelin+tilannetta+anteeksi.+Nyt+teini-ikäinen+tytär+sanoi,+ettet+sä+ole+ihminen,+joka+tykkää+olla+yksin+(tarkoitus+oli+sanoa+varmaan,++että+hän+tukee,+jos+löydät+jonkun+joskus,+niin+sen+tulkitsin).+Hän+myös+sanoi+kerran,+että+tietää+ettet+tuo+kotiin+ketä+tahansa+(totta+sekin).+Lapsi+voi+ajatella,+että+äiti/isi+ei+ole+yksin,+kun+hän+on+poissa.++Aikuiselle+yksinolo+voi+olla+ihanaa,+mutta+lapsi+ei+näe+sitä+samoin.+😂+Se+onko+uuden+ihmisen+tuominen+elämään+traumaattinen+tapahtuma+vai+ei+riippuu+saako+lapsi+rauhassa+tottua+asiaan+(asiasta+kerrotaan+viikkoja+ennen+kuin+esitellään)+ja+miten+uusi+ihminen+osaa+ottaa+roolin+ja+ymmärtää+ja+hyväksyä+empaattisesti+lapsen+kaikki+tilanteeseen+liittyvät+tunteet.+
Ex+puolisoa+en+miettisi+uudessa+suhteessa.+Jos+ero+on+sovittu+ja+selvä,+EI+pitäisi+olla+velvoitteita+ex+kohtaan.+Jos+ero+on+selvä,+ei+ex+pitäisi+pahastua+siitä+että+toinen+löytää+uuden+onnen.+Jos+ex+kaipaa+edelleen+takaisin,+ensisijaisesti+pitäisi+yrittää+selvittää+asia+niin+ettei+hän+roiku+löysässä+hirressä.+Tiedän,+ettei+elämä+ole+näin+yksinkertaista,+mutta+paino+sanalla+yrittää.++Ainoa+poikkeus+on,+jos+ex+on+haavoittuvassa+asemassa+esim.+mielenterveyden+ongelmien+takia.
09.01.2022 15:18
Voi+olla,+kun+oikea+osuu+kohdalle!+Todellakin+voi!+
Vanhemmalla+iällä+on+haaste+voi+olla,+että+tyytyy+riittävään.+Kun+suhtautuu+parisuhteeseen+maanläheisemmin+ja+ymmärtää+miten+vaikea+oikea+on+kohtaa,+on+helpompi+ajautua+ihan+ok+suhteeseen.+Ison+osan+ihmisistä+kanssa+tulee+toimeen.+Ison+osan+kanssa+arki+on+ihan+hyvää.+Silti+kun+on+ihan+ok+suhteessa,+ei+ole+vapaana+kohtaamassa+sitä+oikeaa.+
Se+miten+toinen+kolahtaa+tietää+vasta+kun+ollaan+kasvokkain+ja+kun+ollaan+oltu+lähekkäin+(esim.+halattu,+suudeltu+ja+katsottu+silmiin).+Oikea+ihminen+usein+sähköistää+ilman+kontaktiakin+ja+eleet+muuttuu+ajattelematta+viattoman++flirttailevaksi.+Esimerkiksi+juttelemalla+tai+kirjoittamalla,+niin+kuin+täällä,+käy+ilmi+miten+hyvin+ajatusmaailma+osuu+yhteen+(jos+ihminen+kirjoittaa+itsenään).+Vaikeus+on,+että+molempien+puolten+pitäisi+osua,+jotta+olisi+pitkäaikaisia+aineksia.
09.01.2022 14:48
En+ole+vielä+tänä+vuonna+luistimia+pistänyt+jalkaan.+500m+päässä+oleva+kenttä+on+tuskin+vielä+kunnon+jäässä.+Reilu+10km+päästä+löytyy+ulkotekojää,+jossa+on+ainakin+ennen+ollut+valmiina+pienille+potkukelkkoja+ja+aikuisille/isoille+600-800m+matkaluistelurata.+Pitäisi+varmaan+käydä+testaamassa.+
Olen+ollut+flunssassa+1.5kk+melkein+putkeen,+eikä+liikuntaa+ole+voinut+oikein+ajatellakaan.+Nyt+alkaa+olla+ohi.
09.01.2022 14:35
Tämä+kommentti+molempiin+Pirpanan+ja+AW+tekstiin.
Palstalla+käy,+jos+siitä+saa+jotain.+Mitä+enemmän+yleissävy+on+veetuilevaa,+huorittelevaa,+sovinismia,+p*llu-huutelua+sitä+vähemmän+palstalla+viitsii+käydä.+Eri+mielipiteet+ei+haittaa,+se+vain+rikastuttaa+keskustelua,+kunhan+vääntö+ei+mene+henkilökohtaiseksi.+Ymmärrän+kyllä,+että+jos+provosointia+tehdään+tarkoituksella+ja+joka+kerta+kun+keskusteluun+osallistuu,+jossain+kohtaa+menee+hermo+ja+sitten+menee+helposti+yli+laidan.+Jos+tämä+olisi+IRL+haaste,+ehdottaisin,+että+ilman+nimimerkkiä+ei+provosoida+tai+puututa+sanomisiin+(lisää+väärinkäsityksiä,+joku+trolli+taatusti+lyö+välistä+vettä+kiukaalle+ihan+vain+saadakseen+riitaa+aikaan).+Lisäksi+IRL+vastaavassa+tilanteessa+sopisin,+että+asianomaiset+ei+kommentoi+toisiaan+vaikka+2+vko+(jos+ei+kirjaudu,+se+ei+onnistu).+
Sinänsä+en+ajatellut+sitoutua+palstaan+loppuelämäksi,+ja+se+että+viihtyy+paremmin+irl,+voi+olla+vaan+hyvä+asia.+😂😁+Yleensä+palstalle+ehtii+illalla,+kun+lapset+on+omissa+sängyissään+tai+sitten+viikonloppuna+kun+lapsilla+on+omaa+puuhaa+tai+kun+oma+pieni+prinsessani+on+isällään.+Aika+on+usein+sellainen,+ettei+enää+voi+soittaa+ystävälle+tai+mennä+luistelemaan.+Lähinnä+palsta+on+TV:n+vaihtoehto+myöhään+illalla+ja+on+sopinut+hyvin+omien+tunteiden+ja+oman+elämän+ihmettelyyn.
09.01.2022 14:29
Ei+50++kokematon+voi+oikein+vaatia+ainakaan+kohtuullisesti,+että+olisi+vastapuoli+olisi+neitsyt+tai+vähän+kokenut.+Saat+toki+vaatia+sitä,+mutta+sitten+oma+valinnanvarasi+keski-ikäisissä+on+pieni+ja+teinit+tuskin+lähtee+yli+50v+matkaan.+Suurin+osa+on+keskitien+kulkijoita.+
Ja+mitä+kokemus+edes+on?+
Vilkkaassa+10v+parisuhteessa+10*52*4krt/vko+~+2000+kertaa+ja+1krt+*+200+kumppania+on+kymmenesosa+tuosta.+Noiden+kahden+esimerkin+seksi+on+luultavasti+aika+erilaista,+syvempi+yhteys+vs.+pintakokemus.+Mitä+väliä+aiemmalla+kokemuksella+edes+on?+Sillä+voi+olla,+että+osa+puhua+ja+sanoa+mistä+itse+tykkää+ja+missä+omat+rajat+menee.+Samoin+sillä+on+taatusti+iso+merkitys+uskaltaako+katsoa+silmiin+ja+olla+läsnä.+Kokemus+ei+takaa+kumpaakaan,+eikä+kokemattomuus+estä.+
Kukaan+mies,+jonka+kanssa+olen+alkanut+pitkään+parisuhteeseen+ei+ole+ollut+mitenkään+runsaasti+kokenut.+Tietysti+2+noista+suhteesta+on+alkanut+suhteellisen+nuorena,+mikä+vaikuttaa+asiaan.+Parisuhteessa+on+paljon+muuta+tärkeämpää+minkä+pitää+osua+kuin+seksikokemuksineen+määrä.+Jos+se+muu+osuu,+ei+se+tuohon+kolahda.😆
Silti,+se+mihin+olen+oikeasti+kyyninen+täysin+tai+hyvin+vähän+kokeneen+50++kanssa+ei+olisi+seksi,+vaan+se+miten+ilman+aiempaa+harjoittelua+pärjäisi+parisuhteessa+ihmisen+kanssa,+jolla+on+lapsia.+Kun+
puhutaan+lapsiperheen+ruuhkavuosista,+elämä+on+hyvin+erilaista+kuin+aikuisen+sinkun.+On+ääntä,+on+riehumista,+on+itkua,+on+naurua,+on+syvällisestä+keskusteluja+milloin+mistäkin,+on+kiukkua,+on+kiirettä,+omia+tarpeita+joutuu+usein+siirtämään,+on+puhdas+olohuone,+joka+on+2h+päästä+taas+sotkussa+jne.+Lapsiperheen+ruuhkavuodet+vaatii+paljon+mielen+joustavuutta,+empatiaa,+läsnäolo+kykyä+ja+-halua,+ymmärrystä+ja+halua+olla+osana+lasten+elämässä.+Lapset+ei+ole+kuin+huonekalu,+joka+pistetään+hyllylle+odottamaan.+
Painotan,+että+en+etsi+isää+tai+lastenhoitajaa.+Turvaverkkoni+ovat+hyvät.+Silti+jos+tuon+uuden+aikuisen+joskus+lasten+elämään,+pitää+sen+uuden+aikuisen+olla+valmis+olemaan+lapsille+läsnä.+Ihmiset+on+erilaisia+taustastaan+huolimatta,+silti+veikkaan+että+isolle+osalle+kokemattomista+lapsiperheen+ärsyketulva+on+liikaa.
+FWB-suhde,+jos+sellainen+joskus+tulee+edes+harkintaan,+on+tietysti+eri+asia.+Silloin+suhde+pysyy+lapsilta+piilossa+eikä+silloin+puhuta+tiiviistä+tapailusta+jo+käytännön+syiden+takia.
09.01.2022 14:08
Minun+haasteeni+on+rullaluistelu.+Ihan+hiljaa+pystyin+suoraa+kävelytietä+vielä+etenemään,+mutta+paljon+ei+tarvitse+tulla+yllätystä+kun+olen+pyllylläni.+Polvi-+ja+kyynerpääsuojia+todella+tarvitsi+ja+häntäluu+olisi+tarvinnut+myös+suojan.+😂+Luovutin+ennen+kuin+luita+meni+katki.
Jäällä+en+loista+jääprinsessana,+mutta+pysyn+sentään+pystyssä+ja+luut+ehjänä+kun+on+lasten+takia+joutunut+palamaan+jäälle+pitkän+tauon+jälkeen.+Hiihto+sen+sijaan+oli+paremmin+mielessä.+
P.S.+Pidän+peukkuja,+ettei+tauti+ole+koronaa!+Nyt+kyllä+kiertää+myös+ärhäkkää+flunssaa.
08.01.2022 22:43
Omaa+aikaa+pitää+olla,+mutta+myös+yhteistä+aikaa,+jos+meinaa+pitää+parisuhteensa+kasassa.+On+kahdesta+ihmisestä+kiinni+mikä+on+riittävästi+ja+mikä+on+likaa.+Nämä+on+asioita,+joita+pitäisi+tapailuvaiheessa+tunnustella,+jotta+ollaan+alueella,+jonka+kanssa+kumpikin+voi+elää+tyytyväisenä+.
08.01.2022 22:21
Mielummin+en+olisi+selibaatissa,+mutta+se+nyt+on+ollut+monta+vuotta+elämäntilanteen+vaatima+”pakko”.+Aiemmat+suhteeni+ovat+olleet+viriilejä,+mutta+viimeisin+kumppani+ei+halunnut+läheisyyttä,+kosketusta,+seksiä+eikä+läsnäoloa.+Kärsin+monta+vuotta+uskollisena.+
Kun+parisuhde+saatiin+päätökseen,+olisin+ollut+vapaa+etsimään+seuraa,+mutta….+olen+käyttänyt+vapauttani+vain+kerran+2.5+vuoteen.+En+juokse+baarissa+enkä+halua+kännisiä+yhdenillan+suhteita.+Sellaisen+kohtaamisen+todennäköinen+onnistumisprosentti+on+varmaan+alle+15%.+Iso+osa+miehistä+vain+itsetyydyttää+naisella+ja+silloin+läsnäolo,+kosketus,+hellyys+ja+silmiin+katsominen+ei+ole+listan+tärkeysjärjestyksen+kärjessä.+Eikä+läheisiään+halua+altistaa+baaripörriäisiltä+jaossa+olevalta+koronalta.+
Taas+jotta+FWB-tyyppiseen+juttuun+voisi+ajatella+ryhtyvänsä,+pitäisi+miehen+kanssa+olla+myös+henkinen+tunneyhteys+ja+samanlainen+tarve+hellyyteen.+En+ole+FWB-suhdetta+koskaan+kokenut,+mutta+epäilen+että+tunneyhteydellä+se+johtaisi+ennen+pitkää+rakastumiseen.++Siis+olisi+hetken+päästä+varmaan+FWB/rakkaussuhde,+jossa+ei+vaan+olla+virallisesti+yhdessä.+😂+Se+voisi+olla+rankkakin+kokemus+syntyvien+tunteiden+takia.+
Halut+ei+ole+mihinkään+hävinnyt.+Monilla+naisilla+halut+lisääntyy+40v+jälkeen+ja+monilla+miehillä+taas+testosteroni+alkaa+laskea+ja+se+näkyy+halujen+laskuna.+Tai+sitten,+jos+ei+harrasta+edes+sooloseksiä,+halut+suurimmalla+osalla+alkaa+vähitellen+hävitä.+Luonto+on+armollinen,+miksi+kiusata+kun+ei+ole+kumppania.+Jos+asia+kiinnostaa,+fyysinen+tarve+on+helppo+hoitaa+ilman+kumppaniakin,+mutta+hellyys,+lusikassa+kölliminen,+silmiin+katsomien+ja+se+kaikki+puuttuu.+Eikä+se+tietenkään+ole+yksin+samanlaista+kuin+kaksin,+ainakaan+omasta+mielestä.+Pakko+sanoa,+että+toimivaa+parisuhdetta+on+ikävä.
08.01.2022 22:16
Wikipedia+määrittelee+selibaatin+kuten+itsekin+sen+ymmärrän:+Selibaatti+(latinan+sanasta+caelebs,+'naimaton')+tarkoittaa+sitoutumista+naimattomuuteen+tai+vapaaehtoista+tai+vastentahtoista+pidättymistä+sukupuolisuhteista.
Jatkuva+ja+täydellinen+selibaatti+vähentää+sukupuolista+halukkuutta.+Elämän+ilman+seksiä+ei+arvella+olevan+ihmisen+fyysiselle+terveydelle+haitallista,+eikä+vapaaehtoisen+selibaatin+uskota+haittaavan+psyykkistä+terveyttä.+Pakotetun+selibaatin+kuitenkin+tiedetään+olevan+haitallista+mielenterveydelle.
Tämä+kommentiksi+ketjun+keskusteluun+sooloseksistä+ja+selibaatista.
08.01.2022 21:43
Jos+laittaisin+tänne+tai+seuranhakukanavaan+ilmoituksen,+että+etsin+liikkuvaa+lantiota+ja+kovaa+k******ä,+mitä+en+tietenkään+tee!!!,+luulen+että+yhteydenottoja+ei+tulisi+huumorimielellä.+😂
En+kannata+enkä+ymmärrä+sovinistihuumoria.+Yleensä+huumori+kertoo+myös+ihmisen+arvomaailmasta.+Samaan+putkeen+voin+sanoa,+etten+ymmärrä+miestä+pilkkaava+ääri-feministihuumoria,+vammaisia,+uskovaisia,+tai+muun+värisiä+pilkkaavaa+huumoria+myöskään.+
Oliko+tuo+huumori+omasta+näppäimistöstä+peräisin?
08.01.2022 12:23
Eikös+tuo+edellinen+keskustelu+ollut+vastustamaton+mies?+Kuitenkin+vastustamattomuus+ei+riitä+parisuhteen+pohjaksi,+se+on+enemmän+ensivaikutelman+WAU-ilmiö.+Jotkut+ihmiset+”aukeaa”+paremmin+vasta+pidemmän+tutustumisen+jälkeen,+vaikka+alku+ei+olisikaan+wau-efektien+ilotulitusta.+Ihan+eri+asia+siis!
Itse+näkisin+nämä+keskustelut+mielummin+ilman+nais/mies+jakoa.+Vastaan+siis+röyhkeästi,+vaikka+aloitus+koski+naisen+ominaisuuksia+ja+itse+olen+kiinnostunut+miehestä.+
Allekirjoitan+täysin+saman+kuin+AW.+Paras+puoliso+seisoo+omilla+jaloillaan,+mutta+osaa+myös+turvata+toiseen.+Elämän+asenne+on+tärkeä+asia+myös.+Esimerkiksi+kyyninen,+katkeroituva,+provosoiva+ja+passiivisagressiivinen+henkilö+voi+olla+aika+rasittava+puoliso.+Nuo+kaikki+asiat+kiteytyy+hyvään+mielenterveyteen,+tasapainoisuuteen+ja+persoonallisuuteen,+vaikka+et+sitä+niin+sanokaan.+Sillä+millainen+minä+olen+ja+millainen+puoliso+on+luonteeltaan,+on+iso+merkitys+miten+arki+sujuu+pitkällä+tähtäimellä.+Joustava+ihminen+tulee+toimeen+alussa+kenen+kanssa+vaan,+mutta+toisilleen+sopivat+ruokkii+paremmin+toistensa+perustarpeita.+
Silti,+valitettavasti,+pelkkä+tuo+ei+riitä+kestävään+parisuhteeseen.+Tarvitaan+molemmin+puoliset+romanttiset+tunteet.+Ilman+niitä+parista+tulee+ennen+pitkää+vain+samassa+asunnossa+asuvat+ystävät+tai+vielä+pahempi+eli+läsnäolematon+kylmä+kulissipari.+Itsellä+se+syntyykö+ja+syventyykö+tunne+vai+ei,+on+paljon+kiinni+ihon+tuoksusta.+Ja+yllättävää+kyllä+se+oikea+tuoksu+korreloi+yllättävän+hyvin+älykkyyden+kanssa.+😂+Mensan+jäsen+ei+silti+tarvitse+olla.+😆+
Jotta+parisuhde+voi+onnistua+pitkän+päälle,+pitää+arvojen+osua.+Jos+toinen+on+jyrkkä+persu+ja+toinen+jyrkkä+viher-vasemmistolainen,+sotahan+siitä+tulee+kuherruskuukauden+jälkeen.+Meille+enemmän+keskitietä+kulkevien+tolkun+ihmisten+kanssa+arvot+osuu+useimpien+kanssa+yhteen,++mutta+itsestään+selvää+se+ei+ole.+Vaikka+olen+lähinnä+tapa-uskovainen,+silti+kannatan+monia+luterilaisia+arvoja:+ahkeruus,+rehellisyys,+armollisuus,+huonossa+asemassa+olevan+auttaminen,+uskollisuus,+tee+toiselle+niin+kuin+itsellesi+haluat+tehtävän+tms.+Näissä+arvoissa+voi+jo+osan+kanssa+tulla+liian+isoja+linjaerimielisyyksiä.+
Jotta+puolisoon+voisi+syntyä+tunneyhteys,+täytyy+aaltopituuden+osua.+Osa+ihmisistä+tuntuu+tutulta+ja+omalta+melkein+ensimmäiseltä+tapaamisesta.+Parin+läsnäolon+ja+läheisyyden+pitää+onnistua+ja+olla+molemmille+mieluista.+Tunneyhteys+on+parisuhteen+sydän+ja+se+vaikuttaa+moneen+hyvin+tärkeään+asiaan+kuten+läheisyys+ja+rakastelu.+
Jos+tärkeimmät+asiat+kolahtaa,+ei+pikkuasioilla+ole+enää+mitään+arvoa.
08.01.2022 11:48
Aika+vähään+tyydyt.+Luultavasti+se+kääntyy+itseäsi+vastaan.+Aika+harva+nainen+haluaa+miestä,+jolle+kelpaa+kuka+vaan.+Syykin+on+selkeä,+jos+pari+ei+sovi+toisilleen,+ei+suhde+ole+kuin+väliaikainen.
08.01.2022 10:59
Miksi+te+kaksi+olette+tukkanuokkaisilla?+Vanhaa+kuonaa+keskusteluista?++
Tunsin+miehen+joskus+20v++sitten.+Emme+olleet+kavereita,+mutta+hän+teki+töitä+siellä+missä+olin+kesälomallani.+Tuli+tilanteita,+jossa+piti+jutella+jotain.+Mies+vaikutti+ihan+normaalilta,+tosin+henkisesti+hieman.+joustamattomalta+ja+kärkkäältä.+Sitten+yhtenä+päivänä+mies+sanoi,+nyt+pitää+lähteä+kotiin,+että+hän+keskustelupalstalla+kiusaamassa+hölmöjä+rakastuneita+ihmisiä.+Hän+provosoi+ja+heittää+vettä+myllyyn,+ja+sitten+taas+tuottaa+pettymyksen,+tai+vääntää+tarkoituksella+vastaan,+niin+että+saa+riidan+aikaan.+Kuuntelin+suu+auki,+ja+mielessäni+mietin+minkälainen+ihminen+tuollaista+tekee???+No,+miksi+mies+niin+teki?+5-10+vuotta+tuon+jälkeen+kuulin,+mies+joutui+työkyvyyttömyyseläkkeelle+mt-ongelmien+takia.+Räyhääminen+ja+pahanmielen+tuottaminen+tarkoituksella+oli+siis+vain+omaa+pahaa+olon+purkamista.
Oletan,+että+olet+sama+kaveri,+joka+vääntää+(selkeästi+tarkoituksella)+Jasun+kanssa.+Ja+sekin+näkyy+objektiivisesti+sivusta,+että+olet+ainakin+useimmin+se+kränän+aloittaja,+niin+kuin+nytkin.+Jos+olisitte+lapsia,+olisit+se,+joka+tökkii+kunnes+kaverilta+menee+hermo+ja+sitten+kaveri+mottaa+takaisin.+Kuitenkin+olette+aikuisia+ja+minua+ihmetyttää+mikä+on+motiivisi?+Jos+jotain+on+hampaan+kolossa,+eikö+sitä+voisi+sopia+vaikka+chat+kaksin?+Taidat+syyttää+toista+siitä+mitä+itse+teet?+
Itse+en+tule+jatkamaan+vääntämistä.+En+saa+siitä+mitään.+Enkä+välitä+mitä+minusta+ajattelet,+siksi+vastaan+nimimerkilläni.+Kommentoin+vain,+koska+kannatan+arvoa:+kohtele+toista+niin+kuin+haluaisit+itseäsi+kohdeltavan.+Itse+mielummin+lukisin+fiksua+keskustelua+kuin+parin+A4:n+verran+veetuilua+ja+riitelyä.
08.01.2022 10:06
Meinasitko,+että+oikea+tuoksu+haisee+raa’lle+naudan+lihalle+ja+mites+tuon+lihan+älykkyys?+😂+Valitettavasti+raaka+liha+ei+kolahda+ja+lihamestareita+en+ole+koskaan+haistellut.+Riippuu+varmaan+ihan+lihamestarista.+😉
Parisuhteessa+toki+pitää+olla+muutakin+osua+kuin+olla+vastustamaton+mies,+vaikka+sellaiset+pikku+asiat+kuin+arvomaailma,+sama+aaltopituus,+saman+suuntaiset+toiveet+elämälle+yms.+Mutta,+kun+kysymys+oli+vastustamattomasta+miehestä,+niin+ei+tartuta+noihin+muihin+juttuihin.
08.01.2022 01:03
Vastustamaton+mies+on+ehdottomasti+älykäs+ja+oikean+tuoksuinen+(oikea+tuoksu+kai+on+kivikautinen+lisääntymisbiologinen+jäänne,+ja++ilmeisesti+kertoo+geneettisestä+yhteensopivuudesta?)+ja+hymyilee+silmillään.+Läsnäolo+ja+silmiin+katsominen+aina+tekee+vaikutuksen.
08.01.2022 00:17
Emme+ole+todellakaan+samalla+aaltopituudella+tämän+iPhonen+kanssa+(työpuhelin,+joka+on+myös+henkilökohtaisessa+käytössä).+Se+ei+yhtään+osaa+lukea+ajatuksiani+ja+meillä+on+myös+selkeitä+keskinäisiä+kommunikaatio-ongelmia.
Pitäisi+vaan+ottaa+tuo+sanan+ennustus+pois…
07.01.2022 22:36
Samaa+toivon+minäkin.++Olet+siis+oikeassa,+mikäs+sitä+on+kieltämään.++😊+Asiani+ovat+hyvin+ja+elämä+on+mallillaan,+vain+romanttinen+rakkaus+ja+tasavertainen+kumppani+puuttuu.+
En+näe,+että+mies+sotkee+elämää+lähtökohtaisesti.+Hyvä+parisuhde+on+onnistuessaan+iso+voimavara+ja+tuo+paljon+hyvää+elämään.
07.01.2022 22:30
Joulu+(p-hanan+iPhone)
07.01.2022 20:43
Pari+vuotta+sitten+myös+liikkui+poro+Uudenmaan+pelloilla+ja+metsissä.++Ihan+tyytyväisenä+liikkui+kaurisjoukon+kanssa+(15-20+samalla+pellolla).+Ilmeisesti+sama+poro+oli+pysähtynyt+tutun+auton+eteen+ihan+selkeä+poro+oli+ollut+lähempääkin.+
Veikkaan,+että+on+karannut+Joukupukilta+tai+kotieläinpuistosta+tms.
07.01.2022 20:43
87 / 89