Jotain ihan muuta..

kuin palstalla räksyttävät rakit.

Minulla on elämää pahempi flussa päällä, enkä todellakaan jaksaisi tehdä mitään aloituksia, mutta kun ei jaksa tuota tyhmää palstaräksytystä enempää.

Yritin eilen alkaa jääprinsessaksi 20 vuoden tauon jälkeen. Eli lähdin pujottelijan kanssa luistelemaan.

Päädyin persiilleni repimään luistimia pois jaloista. Jouduin toteamaan etten osaa enää luistella, vaikka muksuna olin kova luistelemaan. Ja sen että luistimeni voi lahjoittaa kirkon kirppikselle.. haaveeni jääprinsessasta ovat lopullisesti kuopattuna.

Oletko sinä joutunut toteamaan että no can do jonkin asian suhteen?

Varmasti olet, kuten jokainen meistä.

94

885

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihanan romanttista. Jäätreffit.

En jaksa enää pelata videopelejä. Haluaisin, mutta ei tällaisen setämiehen refleksit enää pelaa. Korkeintaan jotain rauhallista naksuttelua, jossa voi aina välillä uppoutua omiin ajatuksiin ja sitten taas välillä napsauttaa ruutua. Aika aikaansa kutakin.

• Juu romanttista oli. Ei oltu millään jääkentällä vaan järven jäällä auringonnousun aikaan. Pujottelija piti minua vakaasti kädestä ja piti minua pystyssä. Se mies osaa luistella.. toki kun lätkää kerran pelaa. Oli ilo katsella hänen viilettämistään.

Niin, tuo pelaaminen.. en minäkään sitä osaa. Perheenä meillä oli tapana pelata Tekkeniä ja olin umpisurkea rämpyttäjä. Nyt uudenvuoden aattona pelattiin taas ja poitsu sai kilarit kun oltiin exän kanssa niin surkeita.

Se pelaaminen ei ole mulla ollut koskaan verissä.. mun nuoruudessa oli vain jotakin tikku- ukkopelejä ja nekin ihan törkeän hintaisia. Ms- dos pelejä oli varakkaimmilla ystävilläni.

Faijalla oli niitä c-kasetti pelejä ja aina kun (2xvuodessa) oltiin faijalla pelattiin niitä. Se on genre jota en ole koskaan oppinut. Pelaaminen siis.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Juu romanttista oli. Ei oltu millään jääkentällä vaan järven jäällä auringonnousun aikaan. Pujottelija piti minua vakaasti kädestä ja piti minua pystyssä. Se mies osaa luistella.. toki kun lätkää kerran pelaa. Oli ilo katsella hänen viilettämistään.

Niin, tuo pelaaminen.. en minäkään sitä osaa. Perheenä meillä oli tapana pelata Tekkeniä ja olin umpisurkea rämpyttäjä. Nyt uudenvuoden aattona pelattiin taas ja poitsu sai kilarit kun oltiin exän kanssa niin surkeita.

Se pelaaminen ei ole mulla ollut koskaan verissä.. mun nuoruudessa oli vain jotakin tikku- ukkopelejä ja nekin ihan törkeän hintaisia. Ms- dos pelejä oli varakkaimmilla ystävilläni.

Faijalla oli niitä c-kasetti pelejä ja aina kun (2xvuodessa) oltiin faijalla pelattiin niitä. Se on genre jota en ole koskaan oppinut. Pelaaminen siis.

Eipä suju minultakaan luistelu. Enkä edes muista milloin olisin viimeksi luistellut. Varmaan joskus lukiossa. Mutta teidän söpistelyä on kiva seurata sivusta.

Ite olin vielä sen verran pieni etten koskaan omistanut Commodore 64. Jotain Boulder Dashia kuitenkin serkuilla pelasin.

• Palstakamu kirjoitti:

Eipä suju minultakaan luistelu. Enkä edes muista milloin olisin viimeksi luistellut. Varmaan joskus lukiossa. Mutta teidän söpistelyä on kiva seurata sivusta.

Ite olin vielä sen verran pieni etten koskaan omistanut Commodore 64. Jotain Boulder Dashia kuitenkin serkuilla pelasin.

No me oltiin niin köyhiä että puhelinkin tuli meille vasta -83. Äitee elätti kahta muksua tehdassiivoojan palkalla ja faija jätti elarit maksamatta. Pelejä pääsin pelaamaan vain vierasilla.

Kiva kun joku tykkää meidän palstahamoromanssista. Onhan se tavallaan aika söpöä. En olisi vuosi sitten arvannut että tapailisimme näin pitkään.

Mulla tietty tohon luisteluun vaikuttaa myös se, että minulla on tasapainohäiriöitä. Sekä se, etten ole luistimilla ollut 20 vuoteen.

No me oltiin niin köyhiä että puhelinkin tuli meille vasta -83. Äitee elätti kahta muksua tehdassiivoojan palkalla ja faija jätti elarit maksamatta. Pelejä pääsin pelaamaan vain vierasilla.

Kiva kun joku tykkää meidän palstahamoromanssista. Onhan se tavallaan aika söpöä. En olisi vuosi sitten arvannut että tapailisimme näin pitkään.

Mulla tietty tohon luisteluun vaikuttaa myös se, että minulla on tasapainohäiriöitä. Sekä se, etten ole luistimilla ollut 20 vuoteen.

Minäkin kuvittelin sinun juttujen perusteella, että kyseessä olisi tilapäinen järjestely. Mutta olette tuntuneet viihtyvän toistenne seurassa. Ja vaikka koskaan ette vakiintuisikaan, niin ainahan se on mukava jos joku kaverina on elämäntiellä.

• Palstakamu kirjoitti:

Minäkin kuvittelin sinun juttujen perusteella, että kyseessä olisi tilapäinen järjestely. Mutta olette tuntuneet viihtyvän toistenne seurassa. Ja vaikka koskaan ette vakiintuisikaan, niin ainahan se on mukava jos joku kaverina on elämäntiellä.

Juu luulin että se olisi kerta bäng bäng ja siinä kaikki. Mutta pujottelija yllätti.

Ei me vakiinnuta.. meillä on tälläinen semivakituinen tapailusuhde. Siihen asti kunnes se loppuu. Sen enempiä miettimättä. Ei piä tehdä yksikertaisista asioista monimutkaisia.

Juu luulin että se olisi kerta bäng bäng ja siinä kaikki. Mutta pujottelija yllätti.

Ei me vakiinnuta.. meillä on tälläinen semivakituinen tapailusuhde. Siihen asti kunnes se loppuu. Sen enempiä miettimättä. Ei piä tehdä yksikertaisista asioista monimutkaisia.

Eipä sen suhteen tarvitse aina olla perinteistä mallia. Mikä kellekin tuntuu hyvältä, niin tekee just niin.

• Palstakamu kirjoitti:

Eipä sen suhteen tarvitse aina olla perinteistä mallia. Mikä kellekin tuntuu hyvältä, niin tekee just niin.

Juuri näin. Olet asian ytimessä.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Kyllä tää pikkupirpana ja palstakamu ovat tämän räksyttäjän hahmoja, kyllä ihmiset tietävät! Taas yrittää laittaa räksytykset tpisten syyksi!

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä tää pikkupirpana ja palstakamu ovat tämän räksyttäjän hahmoja, kyllä ihmiset tietävät! Taas yrittää laittaa räksytykset tpisten syyksi!

Haha. Minä olen vain palstahahmo, enkä sitä edes yritä kieltää :D

• Anonyymi

Ookkona saanu koronan?

Meillä on kuulemma työpaikalla täys kaaos, kun väkeä on eristyksissä ja karanteenissa. Jatkuvasti uusia tartuntoja. Olen itse kesälomalla vielä jonkin aikaa ☀️🌨️

Mitä tässä vuosien varrella olen käynyt luistimilla, niin aina se on vielä onnistunut. Hokkareilla en osaa, kaunoluistimilla kyllä.

Kunto on päässyt laskemaan harmittavalle tasolle. Menee muutama kuukausi taas päästä kiinni kunnon treeneihin. Toivottavasti myös tuloksiin 😬

xLiner

• Oireeni sopisivat kyllä omikroniin.. parantelen nyt vain.
        Varaan etävastaanottoajan maanantaina tai viimeistään keskiviikkona lekurille ja sen kanssa sitten arvioidaan onko tarvetta koronatesteihin. Tai pidempään sairaslomaan.

Töistä saan olla kolme päivää omailmoituskäytännöllä joten varmaanki varaan sen lekurin keskiviikkona. Jos on tarvetta.
        Olen kuiteskin kolmesti piikitetty, joten pitäisi olla suojaa siltä vakavalta muodolta.

Sulla ei liene tee tiukkaakaan saada ihtesi taas täyteen iskuun. Sen verti nautit siitä tekemisestä. Tosin joudut nyt kestämään koronasulun ja treenaamaan kevyemmin jonkin aikaa.

Vai miten nyt treenaat kun punttikset on kiinni?

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Oireeni sopisivat kyllä omikroniin.. parantelen nyt vain.
        Varaan etävastaanottoajan maanantaina tai viimeistään keskiviikkona lekurille ja sen kanssa sitten arvioidaan onko tarvetta koronatesteihin. Tai pidempään sairaslomaan.

Töistä saan olla kolme päivää omailmoituskäytännöllä joten varmaanki varaan sen lekurin keskiviikkona. Jos on tarvetta.
        Olen kuiteskin kolmesti piikitetty, joten pitäisi olla suojaa siltä vakavalta muodolta.

Sulla ei liene tee tiukkaakaan saada ihtesi taas täyteen iskuun. Sen verti nautit siitä tekemisestä. Tosin joudut nyt kestämään koronasulun ja treenaamaan kevyemmin jonkin aikaa.

Tuttuja kielioppivirheitä. Heh.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuttuja kielioppivirheitä. Heh.

Nyt on virallisesti mennyt rulla vessapaperia tänään. Kielioppipolliisi voi työntää sormensa sinne minne aurinko ei paista ja onanoida.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Kyllä mä salille pääsen, vaikka olisivatkin kiinni. Ja mulla on kotonakin välineitä, jos vaan jaksais 😜

Loppuvuodesta oli niin tappotahtista työtä melkein yötä päivää, ettei ollu aikaa jumppailla. Ja sen jälkeen olen koittanut levätä ja palautua. Jotain ihan pientä heiluttelua vaan. Ja olen rapakunnossa.

Mahtaako lääkäri ottaa oireisia vastaan? Eikö pitäis eka mennä testiin, ettei vaan tartuta ketään?

Mullakin on 3 rokotusta. Mutta näyttää siltä, että omikron kiertää nyt jokaisen. Toivottavasti tulee lievänä kun tulee. Ja sitten odotellaan taas seuraavaa varianttia.. 🙄

xLiner

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Nyt on virallisesti mennyt rulla vessapaperia tänään. Kielioppipolliisi voi työntää sormensa sinne minne aurinko ei paista ja onanoida.

Tee virheitä vapaasti, niistä tunnistaa sinut ja kaikki nikkisi.

Toivottavasti lääkäri sanoo että tauti ei ole pujottelijasta lähtöisin, sen verran tuo sairastumisesi harmittanut.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä mä salille pääsen, vaikka olisivatkin kiinni. Ja mulla on kotonakin välineitä, jos vaan jaksais 😜

Loppuvuodesta oli niin tappotahtista työtä melkein yötä päivää, ettei ollu aikaa jumppailla. Ja sen jälkeen olen koittanut levätä ja palautua. Jotain ihan pientä heiluttelua vaan. Ja olen rapakunnossa.

Mahtaako lääkäri ottaa oireisia vastaan? Eikö pitäis eka mennä testiin, ettei vaan tartuta ketään?

Mullakin on 3 rokotusta. Mutta näyttää siltä, että omikron kiertää nyt jokaisen. Toivottavasti tulee lievänä kun tulee. Ja sitten odotellaan taas seuraavaa varianttia.. 🙄

xLiner

Etävastaanotoa ajattelin. Ja siellä sitten mietittäisiin sitä testiä tai saikkua. Nyt on niin ettei oikein jaksa lähteä edes siihen testiin. Ja työterveyshuolto on arkisin, joten jos esimies ei käske maanantaina kun ilmoitan poissaolosta lääkäriin, niin seurailen vointiani keskiviikkoon ja sit vasta se lekurin etävastaanotto.

Ei tulisi mieleenikään kipeänä lähteä mihinkään. Ja kuten tiedät perussairaudestani, joudun olemaan tämän infektion kanssa todella varovainen. Ettei tule jälkiseuraamuksia.

Sinä vähättelet varmasti kuntoasi. Uskoisin että olet kovempikuntoinen kuin moni muu myös ollessasi "rapakunnossa".

• Anonyymi kirjoitti:

Juips. Salaliittoteoriat kunniaan. 👍

• pujotteIija kirjoitti:

Toivottavasti lääkäri sanoo että tauti ei ole pujottelijasta lähtöisin, sen verran tuo sairastumisesi harmittanut.

Samapa tuo, mistä on tullut. Jos ei ole sinusta lähtöisin, niin sinä sairastut tähän parin viikon sisään. Valitettavasti.

Nyt pitänee levätä ja hoitaa tämä kunnolla. Sitten vielä himmailua 2-4 vkoa ja toivoa etten saa jälkioireina pahenemisvaihetta.

Olisin ennemmin tai myöhemmin sairastunut johonkin pöpöön vaikka olenkin ollut erittäin varovainen. Joten älä huoli kultaseni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haluan samanlaisen lääkityksen kuin sinulla 😊

• Anonyymi

Laskettelu. Aloitin 8-vuotiaana, ja jouduin lopettamaan 16 vuotta myöhemmin hypyn jälkeen kokonaan, vaikka jo edellisinä kausina olin joutunut vähentämään rinteessäkäyntikertoja hajalla olevan polven takia. Ainoa talvilaji mitä tykkäsin tehdä paljon (lähimpään rinteeseen Messilään oli kotoa joku 50-60 kilsaa, joten ennen ajokortin saamista tarvitsin rinteeseen päästäkseni aina kyytiä porukoilta), ja mihin en koskaan kyllästynyt. Se harmittaa vieläkin, ettei kroppa ole enää vuosikausiin kestänyt sitä urheilua, tai mitään muutakaan fyysistä harrastusta.

L.

• Kyllä minäkin uneksin että luistelisimme pujottelijan kanssa käsi kädessä romanttisesti..

Käsi kädessä oltiin.. tosin pujottelija piti minua pystyssä. Romanttista kai sekin.

Laskettelu, ja olet osannut hyppiäkin. Minä olen kerran tai kaksi lasketellut. Syöksynä tulin alas, kun en osannut käännöksiä tehdä. Oli liian kallis harrastus. Noi ainoat kerrat mitä olen lasketellut kustansi lapsuudenystävieni isä.

Laskettelu oli -80 -luvun juttu. Se thing...
        Jotakin mitä piti tehdä jos oli jotakin. Kaikki coolit harrastivat sitä silloin.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Kyllä minäkin uneksin että luistelisimme pujottelijan kanssa käsi kädessä romanttisesti..

Käsi kädessä oltiin.. tosin pujottelija piti minua pystyssä. Romanttista kai sekin.

Laskettelu, ja olet osannut hyppiäkin. Minä olen kerran tai kaksi lasketellut. Syöksynä tulin alas, kun en osannut käännöksiä tehdä. Oli liian kallis harrastus. Noi ainoat kerrat mitä olen lasketellut kustansi lapsuudenystävieni isä.

Laskettelu oli -80 -luvun juttu. Se thing...
        Jotakin mitä piti tehdä jos oli jotakin. Kaikki coolit harrastivat sitä silloin.

Tykkäsin mä luistellakin, mutta murtsikasta sain tarpeeksi ya:n ja lukion jälkeen, kun liikkatunnit vaan hiottiin tekniikkaa muutaman kymmenen metrin pätkällä, eikä esim. hiihdetty mitään lenkkiä.

Mutta laskettelu oli mun toinen niistä harrastuksista jotka maksoi jotakin. Toinen oli pianonsoitto ja siihen otetut pianotunnit. Viime vuosina en oo pystyny soittamaan kun selkä ei kestä sitä, ja taidot on päässyt ruostumaan.

Se on se treenauksen puute, mikä sai sut kompastelemaan luistimilla, ja huono tasapainon pitäminen, minkä aiemmin jo mainitsit. Tekemällä oppii, ja kun säännöllisesti harrastaa samaa lajia, pysyy myös opit yllä.

Mulla isäni opetti mut laskettelemaan, ja se ei ole tähän päivään mennessä ollut itse kertaakaan laskettelusuksien tai laudan päällä. Mutta se seurasi muiden laskemista, ja sen mukaan opetti. Välillä tuli hypittyä pienistä mäistä, mutta ei kuitenkaan mistään freestylekumpareista. Ite tykkäsin et mitä jyrkempi mäki sen parempi. Jos ei polvi olis mennyt silloin aikanaan, niin varmasti olisin myös lautaa kokeillut.

Laskettelu on aika tyyris laji, ja varsinkin nykyään on lippujen hinnat pilvissä. Mulle hommattiin omat kamat heti ekan kauden jälkeen, kun porukat näkivät että tykkäsin laskea, ja vaikka se oli ostaessa arvokas satsi, niin siinä säästi loppupeleissä aika sievoisen summan. Kun suksista ja muista kamoista piti hyvää huolta, kesti ne jopa vuosia, ja rinteeseen mennessä tarvitsi maksaa vain lipusta. Siinä säästi suksien vuokran moninkertaisesti niiden vuosien aikana, kun oli omat kamat. Mulla oli kolmet eri kamat, ja koska kasvoin sinä aikana koko ajan, piti siksi hankkia aina muutaman vuoden välein uudet vanhojen jäädessä pieniksi.

Vielä 80-luvun lopulla ja 90-luvun alkupuolella oli Tiirismaakin vielä toiminnassa, ja kun osti lapselle kokopäivälipun, pääsi samalla lipulla laskemaan sekä Messilässä, että siitä muutaman kilometrin päässä olevalla Tiirismaalla. Monesti muksuna tuli päivän aikana käytyä molemmissa.

Mut mä painun petiin. Palaillaan....

L.

• Anonyymi kirjoitti:

Tykkäsin mä luistellakin, mutta murtsikasta sain tarpeeksi ya:n ja lukion jälkeen, kun liikkatunnit vaan hiottiin tekniikkaa muutaman kymmenen metrin pätkällä, eikä esim. hiihdetty mitään lenkkiä.

Mutta laskettelu oli mun toinen niistä harrastuksista jotka maksoi jotakin. Toinen oli pianonsoitto ja siihen otetut pianotunnit. Viime vuosina en oo pystyny soittamaan kun selkä ei kestä sitä, ja taidot on päässyt ruostumaan.

Se on se treenauksen puute, mikä sai sut kompastelemaan luistimilla, ja huono tasapainon pitäminen, minkä aiemmin jo mainitsit. Tekemällä oppii, ja kun säännöllisesti harrastaa samaa lajia, pysyy myös opit yllä.

Mulla isäni opetti mut laskettelemaan, ja se ei ole tähän päivään mennessä ollut itse kertaakaan laskettelusuksien tai laudan päällä. Mutta se seurasi muiden laskemista, ja sen mukaan opetti. Välillä tuli hypittyä pienistä mäistä, mutta ei kuitenkaan mistään freestylekumpareista. Ite tykkäsin et mitä jyrkempi mäki sen parempi. Jos ei polvi olis mennyt silloin aikanaan, niin varmasti olisin myös lautaa kokeillut.

Laskettelu on aika tyyris laji, ja varsinkin nykyään on lippujen hinnat pilvissä. Mulle hommattiin omat kamat heti ekan kauden jälkeen, kun porukat näkivät että tykkäsin laskea, ja vaikka se oli ostaessa arvokas satsi, niin siinä säästi loppupeleissä aika sievoisen summan. Kun suksista ja muista kamoista piti hyvää huolta, kesti ne jopa vuosia, ja rinteeseen mennessä tarvitsi maksaa vain lipusta. Siinä säästi suksien vuokran moninkertaisesti niiden vuosien aikana, kun oli omat kamat. Mulla oli kolmet eri kamat, ja koska kasvoin sinä aikana koko ajan, piti siksi hankkia aina muutaman vuoden välein uudet vanhojen jäädessä pieniksi.

Vielä 80-luvun lopulla ja 90-luvun alkupuolella oli Tiirismaakin vielä toiminnassa, ja kun osti lapselle kokopäivälipun, pääsi samalla lipulla laskemaan sekä Messilässä, että siitä muutaman kilometrin päässä olevalla Tiirismaalla. Monesti muksuna tuli päivän aikana käytyä molemmissa.

Mut mä painun petiin. Palaillaan....

L.

Mä nukuin jo hetken.. tuli sellainen uupumus jotta että.. mutta eihän tämä flunssa anna minun nukkua kovin kauan kerrallaan. Sikamaisen tylsää. No pitää vaan levätä ja nukkua silloin kun oikeasti tuntuu siltä.
        Jos tässä kohta sitten uudestaan..

Sä oikeasti osasit sitten lasketella, no nyt voit nähdä unia vaan siitä.. ihan kuin minulla luistelun kanssa. Sekin on ihan mukavaa. Joten hyviä unia sinullekin.

• Anonyymi

Korona flunssa ei ole paha. Pari päivää kuumetta ja sillä selvii ibumaxilla

• Anonyymi

Tarkoitat tyhmän itsekkäästi ettei korona ole sinulle paha.

• En tiedä sinun taustojasi, mutta hyvä jos selvisit vähällä. Ja sinä et tiedä minun taustojani, mutta minulle tulee tästä viikkojen seuraamus jopa lievänä.

• Anonyymi

• Anonyymi

"– Mieti, miltä tuntuu sillä hetkellä, kun ambulanssi ajaa pihaan, alkaa matka hengityskoneeseen ja voit syyttää vain itseäsi. Kaikki eivät siltä matkalta palaa. Minä olin onnekas.

Suhtautuminen rokotteisiin on muuttunut täysin, Isberg vakuuttaa.

–  Olin aiemmin tosi kriittinen koronapiikkiä kohtaan ja turpaan tuli. Sain elämän ja kuoleman opetuksen."

• Anonyymi

No monessakin asiassa on tullut vastaan jo aikuisiän kömpelyys. Ne nuoruusajan tasapaino, liikkuvuus ja reaktiokyky ei oikein tulekaan samoin. Mutta turhaan möisit luikkareita pois. Tai käy uudet ja lisäksi ota seuraavalla kerralla tuoli mukaan, tai suksisauvat. Sieltä se ajan päästä taas taito löytyisi...

Ps. Kyllä se nainen kolisee ja kovaa. 😁

Sun loitsu vissiin tehos... liiankin hyvin. 🤣

• Hyvä jos kolisee. Tulen iloiseksi siitä.

Noi luistimet on ollut kaksi kertaa jalassa.. nyt ja 20 vuotta sitten. En todellakaan osta uusia.. heh.

Unohtuu se, että olin -13 pyörätuolissa juuri vakavien tasapainohäiriöiden takia. Onhan se tasapaino parantunut, mutta ei ennalleen.

Jos olisin voimissani loitsuaisin teille pitkää ja yhteistä elämää.. pitänee jättää toiseen kertaan.. heh.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Hyvä jos kolisee. Tulen iloiseksi siitä.

Noi luistimet on ollut kaksi kertaa jalassa.. nyt ja 20 vuotta sitten. En todellakaan osta uusia.. heh.

Unohtuu se, että olin -13 pyörätuolissa juuri vakavien tasapainohäiriöiden takia. Onhan se tasapaino parantunut, mutta ei ennalleen.

Jos olisin voimissani loitsuaisin teille pitkää ja yhteistä elämää.. pitänee jättää toiseen kertaan.. heh.

No ei tarvii loitsuilla ehkä jatkon suhteen, kun aika loksahtelevan samanmoinen päsähti vastaan. 😁

Mä haaveilin, että jos ois menty työporukan kanssa laskettelumestaan sellaisiin pikkubileisiin, oisin ottanutkin laskettelulaudan. En nyt tiedä onnistuuko se, kun iski tää koronahomma... ei ehkä, mutta varmaan siellä törmäisin taas uudelleen siihen, että luulen itsestäni liikoja ja joutuisin vaan vaihtamaan suksiin. 🤣

• Anonyymi kirjoitti:

No ei tarvii loitsuilla ehkä jatkon suhteen, kun aika loksahtelevan samanmoinen päsähti vastaan. 😁

Mä haaveilin, että jos ois menty työporukan kanssa laskettelumestaan sellaisiin pikkubileisiin, oisin ottanutkin laskettelulaudan. En nyt tiedä onnistuuko se, kun iski tää koronahomma... ei ehkä, mutta varmaan siellä törmäisin taas uudelleen siihen, että luulen itsestäni liikoja ja joutuisin vaan vaihtamaan suksiin. 🤣

Hip-hei ja hurraa. Samanmoinen kuulostaa erittäin lupaavalta..

Joo, voipi olla ettei reissuista tule toviin mitään. Kaikki paikat sulkeutuu taas. Omikroni ja kaikkea..

Mutta toivon sulle kaikkea hyvää, äläkä kokonaan unohda palstaa, vaikka irl onkin niin paljon parempaa. Tai no perutaan tuo.. palsta on kuin rinnakkaistodellisuus. Oikea on kuitenkin se tärkein.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Hip-hei ja hurraa. Samanmoinen kuulostaa erittäin lupaavalta..

Joo, voipi olla ettei reissuista tule toviin mitään. Kaikki paikat sulkeutuu taas. Omikroni ja kaikkea..

Mutta toivon sulle kaikkea hyvää, äläkä kokonaan unohda palstaa, vaikka irl onkin niin paljon parempaa. Tai no perutaan tuo.. palsta on kuin rinnakkaistodellisuus. Oikea on kuitenkin se tärkein.

No tulee mullekin hetkiä, että voi vaan jalat toisen sohvan kyynärnojalla naputtaa luuriaan, kun ei muuta hotsita tehdä. 😁

Joo, ohuelti v.tuttaa, että jo 3 kevättalvi, että jää kaikki työporukan hommat puihin. Kun noikin olis tärkeitä yhteishengen puolesta. Mutta tämä aika on ankara ja sillä siisti. Tää on nykyaikainen sota-aika. 🤔

Joo, mä tässä yövuoron jälkeen mietin naikkosta, että nyt vois kyllä jo oikeesti katsoa rauhassa mitä tulee. On kuitenkin aika huikea paketti nyt.

• Anonyymi kirjoitti:

No tulee mullekin hetkiä, että voi vaan jalat toisen sohvan kyynärnojalla naputtaa luuriaan, kun ei muuta hotsita tehdä. 😁

Joo, ohuelti v.tuttaa, että jo 3 kevättalvi, että jää kaikki työporukan hommat puihin. Kun noikin olis tärkeitä yhteishengen puolesta. Mutta tämä aika on ankara ja sillä siisti. Tää on nykyaikainen sota-aika. 🤔

Joo, mä tässä yövuoron jälkeen mietin naikkosta, että nyt vois kyllä jo oikeesti katsoa rauhassa mitä tulee. On kuitenkin aika huikea paketti nyt.

Mä olin niin tyytyväinen kun päästiin ammattiosaston pikkujouluihin ja samoin työpaikan. Oli kivaa. Kun on ollut kaikki niin suljettuna pitkän aikaa.

Työpaikan pikkujouluihin oli edellytyksenä korona kotitestin negatiivinen tulos juhlapäivältä. Firman piikkiin, ninnan nunnan...

Syssyllä käytiin tiimi-iltaakin viettämässä. Sekin oli ihan mukavaa.

Nyt toivoisin vaan että saisin vähän nukuttua, mutta kun tää tauti ei anna rauhaa. Nokka vuotaa kuin seula ja koko ajan aivastuttaa. Ei kiva, ei sitten ollenkaan.

Ja siihen naisasiaan.. ole vain rehellinen oma itsesi, se johtaa jos on johtaakseen johonkin. Sen sä kyllä osaat. Mutta silloin ainakin kun olet aito itsesi, tiedät että se nainen rakastuu juuri sinuun jos on rakastuakseen. Ei pitäisi tuottaa onkelmaa sinulle... perimmiltäänhän juuri sitä haluat ja tarvitset. Joten pistä itsesi likoon vaikka tulisi mikä. Ja vaikka ottaisitkin rauhallisesti.

Sinä kykenet olemaan mitä hurmaavin oma itsesi. Ja sitä sinä olet.. hurmaava. Valloittava persoonallisuus. Usko itseesi ja mahdollisuuksiisi. Minä uskon sinuun.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Mä olin niin tyytyväinen kun päästiin ammattiosaston pikkujouluihin ja samoin työpaikan. Oli kivaa. Kun on ollut kaikki niin suljettuna pitkän aikaa.

Työpaikan pikkujouluihin oli edellytyksenä korona kotitestin negatiivinen tulos juhlapäivältä. Firman piikkiin, ninnan nunnan...

Syssyllä käytiin tiimi-iltaakin viettämässä. Sekin oli ihan mukavaa.

Nyt toivoisin vaan että saisin vähän nukuttua, mutta kun tää tauti ei anna rauhaa. Nokka vuotaa kuin seula ja koko ajan aivastuttaa. Ei kiva, ei sitten ollenkaan.

Ja siihen naisasiaan.. ole vain rehellinen oma itsesi, se johtaa jos on johtaakseen johonkin. Sen sä kyllä osaat. Mutta silloin ainakin kun olet aito itsesi, tiedät että se nainen rakastuu juuri sinuun jos on rakastuakseen. Ei pitäisi tuottaa onkelmaa sinulle... perimmiltäänhän juuri sitä haluat ja tarvitset. Joten pistä itsesi likoon vaikka tulisi mikä. Ja vaikka ottaisitkin rauhallisesti.

Sinä kykenet olemaan mitä hurmaavin oma itsesi. Ja sitä sinä olet.. hurmaava. Valloittava persoonallisuus. Usko itseesi ja mahdollisuuksiisi. Minä uskon sinuun.

No toi testaushommahan ois hyvä...pitää ehdottaa...

Tosin jossain rinteessä saattaa taudit levitä silti...🙄

Kyllä mä tästä ajasta selviin, eikä tää nyt ihan tolkutonta ole, mut perseestä silti...vähän välillä jo v.tuttaa.

Muista vetää nestettä riittävästi. Mä korostan sitä, kun muksutkin on kipeenä. Ne kyllä kiitettävästi ryystääkin ja eivät pitkään ole kipeinä yleensä. 🙂

No mä koitan ottaa nyt rennosti ja pikkuhiljalleen tään naisen kanssa. Pää pilvissä, mut jalat maassa. Meillä on jo joku juttu, eikä sitä tartte mihinkään ajaa enempää, se menee kyllä sinne jonnekin ajallaan. 😊

• Anonyymi kirjoitti:

No toi testaushommahan ois hyvä...pitää ehdottaa...

Tosin jossain rinteessä saattaa taudit levitä silti...🙄

Kyllä mä tästä ajasta selviin, eikä tää nyt ihan tolkutonta ole, mut perseestä silti...vähän välillä jo v.tuttaa.

Muista vetää nestettä riittävästi. Mä korostan sitä, kun muksutkin on kipeenä. Ne kyllä kiitettävästi ryystääkin ja eivät pitkään ole kipeinä yleensä. 🙂

No mä koitan ottaa nyt rennosti ja pikkuhiljalleen tään naisen kanssa. Pää pilvissä, mut jalat maassa. Meillä on jo joku juttu, eikä sitä tartte mihinkään ajaa enempää, se menee kyllä sinne jonnekin ajallaan. 😊

Joips, nyt lähden ryystämään teetä. Hunajalla.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Joips, nyt lähden ryystämään teetä. Hunajalla.

Hyvä hyvä. Srn verran pitää koettaa kipeenä juoda, että pissi ois kirkasta...

Muista kurkkia mitä tulee... 🤣

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä hyvä. Srn verran pitää koettaa kipeenä juoda, että pissi ois kirkasta...

Muista kurkkia mitä tulee... 🤣

Tuon tiedän, mutta kun vedän niin isoja annoksia vitamiinejä, niin ei ole kirkkaudesta tietoakaan.. heh. Olen jo iso tyttö. Tiedän kyllä miten itseäni pitää hoitaa. Paljon lepoa, nesteitä, vitamiineja, riittävästi ravintoa ja kunnon yöunet. Tosin niiden yöunien kanssa on vähän niin ja näin...

• Anonyymi

En ole joutunut moiseen, ihmetyttää tuo sinun tilanteesi. Ettet vain olisi liian helposti antanut periksi sisäiselle arvostelijallesi? Kropan ja aivojen yhteistyö kestää aikansa palautuakseen.

Lähemmäs satavuotias muistisairas tätini hoitokodissa alkoi kutomishommiin hoitajien inspiroimana. Täti kutoi aikoinaan paljon, vaikka ei siitä pitänyt, käytännön pakko, mutta ei ole kutonut ainakaan neljäänkymmeneen vuoteen mitään. Vuosien kankeuttamilla käsillään ja muistisairaana alkoi kuitenkin järjestämään lankakerää, otti puikot, loi silmukat, alkoi kutoa. Pitkiä aikoja ei kudo, mutta tilkkuja syntyy.

• Kropan ja aivojen yhteistyö kestää aikansa palautuakseen.

Tuossa olet oikeassa enmmän kuin arvaatkaan. Minun tasapainohäiriöt johtuvat aivoissani olevista aivovaurioista ja ne ovat korjaantumattomia. Uusia hermoituksia syntyy harjaannuttamalla mutta ei ne ihmeitä tee.

Kukaan järkevä ihminen minun tilanteessani ei olisi edes pannut luistimia jalkaan. Tarvitsisin aikamoisen toppauksen että se olisi turvallista. Oli pakko kokeilla, vaikka tiesin lopputuleman.

Opin kävelemään ja jopa ajamaan pyörällä vaikka en osannut seistä yhdellä jalalla. Ja rakastamaani tanssimista pystyn harrastamaan rajoitetusti. Eli harjaannuttamalla voi saada ihmeitä aikaan.
        Mutta luistelu.. kuin kaivaisi verta nenästään.

Sekin on nyt todettu.. ei onnistu minulta enää.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Kropan ja aivojen yhteistyö kestää aikansa palautuakseen.

Tuossa olet oikeassa enmmän kuin arvaatkaan. Minun tasapainohäiriöt johtuvat aivoissani olevista aivovaurioista ja ne ovat korjaantumattomia. Uusia hermoituksia syntyy harjaannuttamalla mutta ei ne ihmeitä tee.

Kukaan järkevä ihminen minun tilanteessani ei olisi edes pannut luistimia jalkaan. Tarvitsisin aikamoisen toppauksen että se olisi turvallista. Oli pakko kokeilla, vaikka tiesin lopputuleman.

Opin kävelemään ja jopa ajamaan pyörällä vaikka en osannut seistä yhdellä jalalla. Ja rakastamaani tanssimista pystyn harrastamaan rajoitetusti. Eli harjaannuttamalla voi saada ihmeitä aikaan.
        Mutta luistelu.. kuin kaivaisi verta nenästään.

Sekin on nyt todettu.. ei onnistu minulta enää.

Aivovaurio, apua. Silloin ei kyllä ihan kaikkeen ekstremeen kannata ryhtyä.

Kuulin jo aikoinaan "miten elän vanhaksi" ohjeen (jonka luin nytkin jostain päivälehdestä). Siinä kehotettiin harjaamaan hampaat yhdellä jalalla seisten. Eli ylähampaita pestessä seistään vasemmalla jalalla, ja alahampaat harjataan seisten oikealla jalalla. Suosittelen lämpimästi. Harjaus sujuu kuin leikki keskittymällä yksijalkaseisontaan 😅

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Aivovaurio, apua. Silloin ei kyllä ihan kaikkeen ekstremeen kannata ryhtyä.

Kuulin jo aikoinaan "miten elän vanhaksi" ohjeen (jonka luin nytkin jostain päivälehdestä). Siinä kehotettiin harjaamaan hampaat yhdellä jalalla seisten. Eli ylähampaita pestessä seistään vasemmalla jalalla, ja alahampaat harjataan seisten oikealla jalalla. Suosittelen lämpimästi. Harjaus sujuu kuin leikki keskittymällä yksijalkaseisontaan 😅

- Sheena

Oikeastaan minulla on useita tulehduksien aiheuttamia pieniä aivovaurioita.. merkillisesti sijoittuneet siten että vasemmanpuoleinen kropan hallinta pettää niin motorisesti kuin koordinaationkin puolelta. No mutta toimintakykyni normaalielämässä on noin 98%, joten ei hätää siihen asti kunnes uusia tulehduspesäkkeitä syntyy ja sitä myötä aivovaurioita.
        Minulla katsos on pesäkekovettumatauti.
        Sen kanssa pitää vaan ny elää ja toivoa parasta. Varautua pahimpaan. Varmaan pääsyyllinen huolettomaan elämänasenteeseeni. Ei mikään pieni enää hetkauta. Paitsi minä itse.. heh.

Oikealla jalalla seison kyllä, mutta vasen ei oikein suju. Jos olen kovasti väsynyt tai kipeänä joudun jopa kävellessäni tietoisesti keskittymään vasemman jalan nostamiseen, etten kompastu.

Vaikka sairauteni on remissiossa (lepotilassa), voi tilanne muuttua kriittisesti jopa yhden yön aikana. Riippuu ihan immuunijärjestelmästäni, milloin se hyökkää nakertamaan aivojani.

Mutta siitä viis.. mitäpä sitä murehtimaan. Ei se ketään lohduta. Murehtiminen siis...

• Anonyymi

Et ole kuullut siitä yhdestä kulkutaudista jota on liikkeellä? Ei voi kuin ihmetellä ihmisten toimintaa näinä aikoina.

• Ja mitä ihmeellistä minä nyt olen tehnyt, jotta olen ansainnut moitteesi?

• Anonyymi

Vaatii harjoittelua vain 🤔.

"no can do" ei ole tullut itselle eteen. Kaikkea pystyy tekemään suunnilleen kuten ennenkin. Taannoin juuri ihmettelin miten vakaana kroppa on pysynyt vuosikymmeniä. Samat vaivatkin välillä piinaa kuin 40 vuotta sitten lapsena aloittaessani balettitanssijan uran.

Edellisestä aasinsillalla toiseen "harrastukseen" nimittäin kiipeilyyn. Lyhyenä ihmisenä pituus ei riitä kotona, kylässä, kaupassa ja muualla maailmalla, joten kiipeilen. Keittiöjakkara, tikkaat - 3 4 portaiset - on aina apuna. Miten ikinä pystyn ja kykenen toteamaan "no can do", jos TARVITSEE nousta tikkaille tehdäkseen jotain monista asioista? Jos putoan, ja telon itseni pahasti, niin sitten?

Miksi maailmaa ei suunnitella paremmin? Ihmisiä käy kyllä avaruudessa, mutta mm keittiökaapit, kylppärin pistorasia, ovat ulottumattomissani ilman kiipeilyä.

- Sheena

• Hee.. joku muukin on siis hukkapätkä.

Niin tuttua. Ennen oli niin helppoa kun vain pyysi apua exältä. Nykyään paras kaverini on keittiöjakkara. Suorastaan vihaan keittiötäni kun sen ylähyllyt on niin korkeita.

Edellinen keittiöni oli mittatilauksestani valmistettu minun mitoilleni. Oli ihanaa kun yletti yläkaappien toiselle hyllylle vaivattomasti.

Ja tuosta avunpyytämisestä..
        Joskus kaupassa kun ei ole sitä korokejakkaraa, saatan pyytää apua toiselta asiakkaalta. Ensimmäinen reaktio on se, että tämä henkilö kummastuu kun tervehdin. Sitten ilmeestä näkee sen, että iso pyörä raksuttaa " Mistä mä tunnen ton.." ja kolmantena helpotus kun olen esittänyt asiani. Neljäntenä ihmisestä näkee että se on lopulta iloinen kun pystyi olemaan avuksi.

Onko sulla samanmoisia kokemuksia?

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Hee.. joku muukin on siis hukkapätkä.

Niin tuttua. Ennen oli niin helppoa kun vain pyysi apua exältä. Nykyään paras kaverini on keittiöjakkara. Suorastaan vihaan keittiötäni kun sen ylähyllyt on niin korkeita.

Edellinen keittiöni oli mittatilauksestani valmistettu minun mitoilleni. Oli ihanaa kun yletti yläkaappien toiselle hyllylle vaivattomasti.

Ja tuosta avunpyytämisestä..
        Joskus kaupassa kun ei ole sitä korokejakkaraa, saatan pyytää apua toiselta asiakkaalta. Ensimmäinen reaktio on se, että tämä henkilö kummastuu kun tervehdin. Sitten ilmeestä näkee sen, että iso pyörä raksuttaa " Mistä mä tunnen ton.." ja kolmantena helpotus kun olen esittänyt asiani. Neljäntenä ihmisestä näkee että se on lopulta iloinen kun pystyi olemaan avuksi.

Onko sulla samanmoisia kokemuksia?

Kiipeilin kyllä paljon exänkin (lähes 190cm kanssa asuessani.) Oma vapaus ja käytäntö pitää toimia kotosalla ☝! Kotona en pyydä nytkään pidemmiltä apua, vaikka sellaisia sattuisi paikalla olemaan. Verhojen laittelussa en meinaa pärjätä 4 portaisilla tikkaillakaan.. mutta varmemmat ne on kuin nippusiteiden avulla 3-portaisten tikkaiden ylimmälle portaan jatkeeksi koottu epämääräinen kirjapino 😬. Aika paljon on pitkiä ystäviä, mutta useimpia huimaa jo ihan tavalliselle pienelle jakkaralle nousu..

Kaupassa yleensä etsin myyjän antamaan tavaroita, kun en ylety korokejakkaraltakaan kohteeseen. Muistutan aina samalla miten tärkeää olisi tuoda vaikkapa pakastehyllyn karpaloita, tai mitä siellä nyt onkaan lähemmäksi ylähyllyn reunaa. Keskimittainenkaan ei niitä sieltä takaa saa. Noloa, kun joskus myyjäkään ei ylety, ja huhuilee toista myyjää avuksi.

Aika usein kyllä joku ystävällinen asiakas huomaa minun tavoittelevan jotain ja tulee avuksi. Jos sopiva asiakas löytyy siitä vierestä, niin kysäisen apua. Siinä käy justiinsa niin, että toisen katse on aikamoisen kysyvä 😀.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Kiipeilin kyllä paljon exänkin (lähes 190cm kanssa asuessani.) Oma vapaus ja käytäntö pitää toimia kotosalla ☝! Kotona en pyydä nytkään pidemmiltä apua, vaikka sellaisia sattuisi paikalla olemaan. Verhojen laittelussa en meinaa pärjätä 4 portaisilla tikkaillakaan.. mutta varmemmat ne on kuin nippusiteiden avulla 3-portaisten tikkaiden ylimmälle portaan jatkeeksi koottu epämääräinen kirjapino 😬. Aika paljon on pitkiä ystäviä, mutta useimpia huimaa jo ihan tavalliselle pienelle jakkaralle nousu..

Kaupassa yleensä etsin myyjän antamaan tavaroita, kun en ylety korokejakkaraltakaan kohteeseen. Muistutan aina samalla miten tärkeää olisi tuoda vaikkapa pakastehyllyn karpaloita, tai mitä siellä nyt onkaan lähemmäksi ylähyllyn reunaa. Keskimittainenkaan ei niitä sieltä takaa saa. Noloa, kun joskus myyjäkään ei ylety, ja huhuilee toista myyjää avuksi.

Aika usein kyllä joku ystävällinen asiakas huomaa minun tavoittelevan jotain ja tulee avuksi. Jos sopiva asiakas löytyy siitä vierestä, niin kysäisen apua. Siinä käy justiinsa niin, että toisen katse on aikamoisen kysyvä 😀.

- Sheena

Mulla on alumiiniset a-tikkaat remontointia ja verhoja varten. Yletän kattolampunkin asentamaan niillä.
        On vielä riittävän tukevatkin.
        Tosin tähä kämppään tartti olla sähkäri asentamaan noi lamput kun ovat sellaisia tuutetinversioita.. luonnollisesti kaukosäätimellä, sillä enhän yletä säätönaruihin.

Ja jos joskus teen kylppäriremonttia, ei tule pistorasia sinne ylös.. ei todellakaan. Minunkokoiselle tehty. Sama keittiön kanssa, vaikka jälleenmyyntiarvo laskisikin. Se on pieni hinta siitä että on mukava elää kotonaan.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Mulla on alumiiniset a-tikkaat remontointia ja verhoja varten. Yletän kattolampunkin asentamaan niillä.
        On vielä riittävän tukevatkin.
        Tosin tähä kämppään tartti olla sähkäri asentamaan noi lamput kun ovat sellaisia tuutetinversioita.. luonnollisesti kaukosäätimellä, sillä enhän yletä säätönaruihin.

Ja jos joskus teen kylppäriremonttia, ei tule pistorasia sinne ylös.. ei todellakaan. Minunkokoiselle tehty. Sama keittiön kanssa, vaikka jälleenmyyntiarvo laskisikin. Se on pieni hinta siitä että on mukava elää kotonaan.

Taidan muuttaa pientaloon seuraavaksi.. lähemmäksi kattoa 😏. Nykyisen asunnon huonekorkeus on yli 250cm, joka on minulle ehdoton maksimi, se on tullut todettua.

Samalla manaan myös palohälyttimet. Ne kun on suunniteltu sinne kattoon, oli katto miten korkealla hyvänsä. Ei auta hälyttimien sähköisyyskään, kun patteri pitää kuitenkin olla. 99% todennäköisyydellä patteri alkaa piippaamaan vaihtoa juuri kun on mennyt nukkumaan eikä sitä saa täysin vaiennettua ilman patterin vaihtoa. Se on sellainen asia, jota en kyllä tee. Tökin parin tunnin välein mopinvarrella varoittimen nappulasta, siinäkin tarvitsee tuolille nousta. Nukkumatti saa piippausyöltä jäädä.

Aikoinaan muutin uuteen rivariin. Sanoin hyvissä ajoin ja monta kertaa rakennuttajalle, ettei tuulikaapin naulakon vaatetankoa laiteta piirustusten mukaan 190 cm:n korkeuteen vaan 170 cm, johon yletyn. Tietysti se oli laitettu 190 cm korkealle. Korjattiin sitten, mutta vähän sieppasi, kun pitää jankuttaa.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Taidan muuttaa pientaloon seuraavaksi.. lähemmäksi kattoa 😏. Nykyisen asunnon huonekorkeus on yli 250cm, joka on minulle ehdoton maksimi, se on tullut todettua.

Samalla manaan myös palohälyttimet. Ne kun on suunniteltu sinne kattoon, oli katto miten korkealla hyvänsä. Ei auta hälyttimien sähköisyyskään, kun patteri pitää kuitenkin olla. 99% todennäköisyydellä patteri alkaa piippaamaan vaihtoa juuri kun on mennyt nukkumaan eikä sitä saa täysin vaiennettua ilman patterin vaihtoa. Se on sellainen asia, jota en kyllä tee. Tökin parin tunnin välein mopinvarrella varoittimen nappulasta, siinäkin tarvitsee tuolille nousta. Nukkumatti saa piippausyöltä jäädä.

Aikoinaan muutin uuteen rivariin. Sanoin hyvissä ajoin ja monta kertaa rakennuttajalle, ettei tuulikaapin naulakon vaatetankoa laiteta piirustusten mukaan 190 cm:n korkeuteen vaan 170 cm, johon yletyn. Tietysti se oli laitettu 190 cm korkealle. Korjattiin sitten, mutta vähän sieppasi, kun pitää jankuttaa.

- Sheena

Mulla kanssa keittioasentaja oli semmoinen 190 centtinen hujoppi.. unohti asentaa spottivalojen renkaat johdotuksiin, joten joutui sahaamaan renkaat katki, että sai ne asennettua. Tokaisi vain ettei kukaan niitä näe kun on niin matalalla sanoessani että ovat sisustuselementti sen lisäksi että valaisevat..
        Oli ihan pakko kuitata siihen että minä näen ja pyysin häntä laskeutumaan minun tasolleni MINUN keittiössäni. Eipä ottanut pahalla.

Mutta minun mittatilauskeittiöni on exän käytössä .. käyn siellä välillä laittamassa ruokaa ja se keittiö on ihana. Itse suuniteltu on hyvin tehty.

Noh, tasan ei käy onnenlahjat. Ka kun on tälläiseksi kitukasvuiseksi luotu.. :D

• Rulla ja purjelautailu, kumpaakin yritin nuorena opetella, ei onnistunut minua tyydyttävällä tavalla. Rullalaudan jopa myin siitä harmistuneena, purjelautaa en omistanut.

• Sinä olet sitten kaikkea kanssa..
        Olithan ostamassa kajakkiakin.. sä se jaksat harrastaa vaikka ja mitä. Oletko jaksanut kuntopyörällä polkea, eikös se ole uusin vempeleesi?

Lähtisitkös enää rullalautailemaan?

Sinä olet sitten kaikkea kanssa..
        Olithan ostamassa kajakkiakin.. sä se jaksat harrastaa vaikka ja mitä. Oletko jaksanut kuntopyörällä polkea, eikös se ole uusin vempeleesi?

Lähtisitkös enää rullalautailemaan?

Kajakkia en ole ostanut, kokeilemassa kävin, ostaisin ehkä mielummin soutuveneen. Kuntopyörää olen polkenut päivittäin suunnilleen 15 min, eli aika vähän.

En lähtis rullalautailemaan, heittää vielä selälleen. Purjelautailua voisin vielä koittaa, siinä ei satu kun kaatuu veteen.

• pujotteIija kirjoitti:

Kajakkia en ole ostanut, kokeilemassa kävin, ostaisin ehkä mielummin soutuveneen. Kuntopyörää olen polkenut päivittäin suunnilleen 15 min, eli aika vähän.

En lähtis rullalautailemaan, heittää vielä selälleen. Purjelautailua voisin vielä koittaa, siinä ei satu kun kaatuu veteen.

No sama mulla niiden luistinten kanssa.. aloin pelkäämään purukalustoni puolesta.. heh.

Vai että purjelautailua voisit koettaa.. hmm. Mielenkiintoista.

• Anonyymi

Harmi kun sinulle noin kävi luistelussa.
      Ei sitä aina muista että luistelu voi olla toisille hankalaa.

Itse ollut luistimien kanssa jäällä nyt muutaman vuoden talvisaikaan aika useinkin kun yritän kasvattaa tulevaa pientä jääprinsessaa. Omat taidot palautuvat nopeasti vaikka ei jääkiekkomailan kanssa viiletä, alussa oli outoa luistella ilman mailaa.

Mistä voisin todeta no can do on yllättäen eläinten ampuminen. Metsästäjäksi ei minusta olisi. Kunnioitan kyllä metsästäjiä, hieno harrastus.

AV

• Samaa sanoi pujottelija siitä mailasta.. kai se on lätkää pelaaville semmoinen käden jatke.

En harmittele sitä ettei minusta tullutkaan jääprinsessaa.. laitoin nastakenkäni jalkaan ja kävelin pujottelijan viilettäessä tuulispäänä pitkin järven jäätä. Oli kaunis pastellinsävyinen aamupäivä ja tuli ulkoiltua se pari tuntia. Eli ei ollenkaan hukkaan heitetty.

Pentuna minäkin kävin paljon luistelemassa, en tosin muista että vanhemmat olisi minua koskaan vienyt luistelemaan tai oikeastaan mitään muutakaan koskaan. Joten kiva että jaksat olla hyvä isä jääprinsessallesi. Saat extrapointsit siitä.

• Joskus miettinyt että voittaisin korkean paikan kammoni ja tekisin benji-hyoyn. Nyt olen kyllä tajunnut että kun jo muiden hyppiminen näyttää pahalta niin parempi unohtaa koko asia.

• Juu siinä voisi käydä niin että tulisit maitojunalla takaisin sieltä ylhäältä. Olen itse tehnyt sen ja pahaa tekee vain siinä kun kaatuu sieltä nosturista. Tulee vastustamaton tarve laittaa jalka tai käsi sen tyhjän päälle. Pudotus on nopeasti ohi, siinä kerkeää yhden ajatuksen ajattelemaan ja se on se, että läsähtääkö maahan.
        Eli itse hyppy sinällään ei ole mitään vaan se sinne ylös meno.

Sanoisin mutulla että se on ihan turvallinen juttu kokonaisuudessaan.

Juu siinä voisi käydä niin että tulisit maitojunalla takaisin sieltä ylhäältä. Olen itse tehnyt sen ja pahaa tekee vain siinä kun kaatuu sieltä nosturista. Tulee vastustamaton tarve laittaa jalka tai käsi sen tyhjän päälle. Pudotus on nopeasti ohi, siinä kerkeää yhden ajatuksen ajattelemaan ja se on se, että läsähtääkö maahan.
        Eli itse hyppy sinällään ei ole mitään vaan se sinne ylös meno.

Sanoisin mutulla että se on ihan turvallinen juttu kokonaisuudessaan.

Näin siinä varmaan itselle kävisi että nosturista vapaalla pudotuksella tulisi vain oksennus ja hissillä itse.

• M184 kirjoitti:

Näin siinä varmaan itselle kävisi että nosturista vapaalla pudotuksella tulisi vain oksennus ja hissillä itse.

Heh.. hauska.

Heh.. hauska.

Kunhan oireet katoavat niin älä nyt kokonaan unohda jääprinsessahaveita. Itse aloitin hiihtämisen aikanaan taas parinkymmenen vuoden tauon jälkeen. Se ottaa oman aikansa että taas pääsee rytmiin. Ei muuta kuin niiskutat flunssan pois, tarkistat että terät on kunnossa ja jäälle uudestaan.

• M184 kirjoitti:

Kunhan oireet katoavat niin älä nyt kokonaan unohda jääprinsessahaveita. Itse aloitin hiihtämisen aikanaan taas parinkymmenen vuoden tauon jälkeen. Se ottaa oman aikansa että taas pääsee rytmiin. Ei muuta kuin niiskutat flunssan pois, tarkistat että terät on kunnossa ja jäälle uudestaan.

En ole itsetuhoinen. Enkä tuhlaa rahojani suojavarusteisiin joita oikeasti tarvitsisin suorituakseni luistimilla. Mutta kiitos kauniista kannustamisesta.
        Se vaan on no can do. Ja siihen on tyytyminen.

• Anonyymi

Kokeilin joskus mikroautoilua kaverien mukana. En alunperinkään innostunut mutta koitetaan kaasu muka pohjassa. Siinä kierrosten aika meni fiilis ja kaasut jorpakkoon. Toiset veti jo kierrosta edellä. Vaikuttiko kilpailuvietin puute, kun sitä ei ole koskaan ollut. Teen mieluummin ominpäin, omassa tahdissa. - cu-*paukku*

• Tunnistan itsessänikin tuon kilpailuvietin puutteen. Se saa keskittymään enempi yksilöjajeihin. Harrastin useita vuosia taijia mutta siitäkin meni lopulta maku, kun olisi aina pitänyt parantaa. Miksi ei saisi nauttia itse tekemisestä, vaan kaikki pitää olla hemmetin suorittamista?

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Tunnistan itsessänikin tuon kilpailuvietin puutteen. Se saa keskittymään enempi yksilöjajeihin. Harrastin useita vuosia taijia mutta siitäkin meni lopulta maku, kun olisi aina pitänyt parantaa. Miksi ei saisi nauttia itse tekemisestä, vaan kaikki pitää olla hemmetin suorittamista?

Lienee tämä kulttuuri, mikä ohjeistaa jo varhaisessa vaiheessa suorittamaan ja toistensa vertailuun ja sitä kautta suorittamaan lisää ja siitähän se noidankehä oravanpyörässä lähtee pyörimään. Hoxaa vasta aikuisena, että asioista voi myös nauttia omaksi iloksi, ei toisten? - cu-

• Anonyymi kirjoitti:

Lienee tämä kulttuuri, mikä ohjeistaa jo varhaisessa vaiheessa suorittamaan ja toistensa vertailuun ja sitä kautta suorittamaan lisää ja siitähän se noidankehä oravanpyörässä lähtee pyörimään. Hoxaa vasta aikuisena, että asioista voi myös nauttia omaksi iloksi, ei toisten? - cu-

Jo pelkästä kaupungilla kävelemisestä on tullut suorittamista.. pisteestä A pisteeseen B. Ei huomata taivaan väriä tai pulusia jotka parveilevat. Ja tuijotetaan sitä kännykkää koko ajan.. tulpat korvissa. Suoriudutaan jatkuvasti.

Vasta vanhana tajuaa että ympärillä tapahtuu koko ajan. On aikaa pysähtyä. Tosin kun nää kännykkäihmiset kasvavat vanhoiksi, ei heitä kiinnosta mikään ympärillä oleva. Sekin on jokaisen oma valinta.

• Minun haasteeni on rullaluistelu. Ihan hiljaa pystyin suoraa kävelytietä vielä etenemään, mutta paljon ei tarvitse tulla yllätystä kun olen pyllylläni. Polvi- ja kyynerpääsuojia todella tarvitsi ja häntäluu olisi tarvinnut myös suojan. 😂 Luovutin ennen kuin luita meni katki.

Jäällä en loista jääprinsessana, mutta pysyn sentään pystyssä ja luut ehjänä kun on lasten takia joutunut palamaan jäälle pitkän tauon jälkeen. Hiihto sen sijaan oli paremmin mielessä.

P.S. Pidän peukkuja, ettei tauti ole koronaa! Nyt kyllä kiertää myös ärhäkkää flunssaa.

• Kiitos. Ihan kuin minä jääprinsessana sinä rullaluistinprinsessana. Parempi luovuttaa ennen kuin on luita poikki.

Oli sitten koronaa tai flunssaa, sama se oikeastaan. Otin kyllä influenssapiikin tänäkin vuonna, joten toivoisin siitä olevan jotakin apua.
        Mutta jos valita saisin, niin se tavallinen flunssa olisi mieluisampi vaihtoehto.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Kiitos. Ihan kuin minä jääprinsessana sinä rullaluistinprinsessana. Parempi luovuttaa ennen kuin on luita poikki.

Oli sitten koronaa tai flunssaa, sama se oikeastaan. Otin kyllä influenssapiikin tänäkin vuonna, joten toivoisin siitä olevan jotakin apua.
        Mutta jos valita saisin, niin se tavallinen flunssa olisi mieluisampi vaihtoehto.

Auts, tuli sittenkin eilen kovempi osuma oikean lantion alaosaan. Siinähän on jopa mustelma. Vedin eilen itsekin tämän talven isoimmat voltit, en pitäny sitä kummoisena vaikka oikea epäkäskin tuntui pitäneen jotain ääntä kaatumishetkellä.
        Tuo kaatuilu kuuluu luisteluun. Pakaran sivuosa on kosketusherkkä, kivistelevä ja epäkäs jäykkä iskusta.
        Pari päivää muistuttaa siitä ettei kannata jäällä miten vain kaatuilla. Keholla on hyvä kyky huomauttaa asioista joita pitää varoa, huomautus tulee kipuna.

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Auts, tuli sittenkin eilen kovempi osuma oikean lantion alaosaan. Siinähän on jopa mustelma. Vedin eilen itsekin tämän talven isoimmat voltit, en pitäny sitä kummoisena vaikka oikea epäkäskin tuntui pitäneen jotain ääntä kaatumishetkellä.
        Tuo kaatuilu kuuluu luisteluun. Pakaran sivuosa on kosketusherkkä, kivistelevä ja epäkäs jäykkä iskusta.
        Pari päivää muistuttaa siitä ettei kannata jäällä miten vain kaatuilla. Keholla on hyvä kyky huomauttaa asioista joita pitää varoa, huomautus tulee kipuna.

AV

Huomauttaisin ettei tuo kaatuminen tunnu niin pahalta mitä palstalla jo vähän aikaa ollut ihmeellinen eripura.

Pari vuotta sitten oli samanlaista skitsofreniaa ilmassa ja sen seurauksena muutama vakiokirjoittaja jätti palstan. Pahinta on se syyttely henkilöitä kohtaan jotka eivät tuohon "paskan jauhamiseen" edes osallistuisi. Paha olo voi tulla pimeinä talvikuukausina ja tuo luistelu voi auttaa mielentilaa parantavasti ja kaatuilukin antaa fiiliksen minä elän kun koskee iskukohtiin.

Palstalla sotivat voisivat käydä vaikka kaatuilemassa, parempi sekin mitä tämä räksytys ja epäilyjen tulva vääriin kohteisiin.

AV

• Anonyymi kirjoitti:

AV

Minä en ehdoin tahdoin halua itseäni satuttaa. Jätän suosiolla väliin ja sanon no can do. Voinhan aina haaveilla ja uneksia luistelevani.

Ikävää että olet loukannut itseäsi.. täältä sympatiaa, vaikka ei se mitään parannakaan.
        Joudut olemaan vähän aikaa penkillä, kunnes paranee. Katselemassa sivusta jääprinsessasi piruetteja...

Minulla ensimmäinen kehon huomautus on yleensä väsymys, sitten tulee vasta kipu tai muut oireet. Niitä on pakko kuunnnella ja osattava hellittää haluamisistaan ja tekemisistään ajoissa. Lepääminen on paras lääke moneen vaivaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Huomauttaisin ettei tuo kaatuminen tunnu niin pahalta mitä palstalla jo vähän aikaa ollut ihmeellinen eripura.

Pari vuotta sitten oli samanlaista skitsofreniaa ilmassa ja sen seurauksena muutama vakiokirjoittaja jätti palstan. Pahinta on se syyttely henkilöitä kohtaan jotka eivät tuohon "paskan jauhamiseen" edes osallistuisi. Paha olo voi tulla pimeinä talvikuukausina ja tuo luistelu voi auttaa mielentilaa parantavasti ja kaatuilukin antaa fiiliksen minä elän kun koskee iskukohtiin.

Palstalla sotivat voisivat käydä vaikka kaatuilemassa, parempi sekin mitä tämä räksytys ja epäilyjen tulva vääriin kohteisiin.

AV

En haluaisi hirveemmin ottaa kantaa tuohon palstaräksytykseen.. mutta pakkohan se on, kun he sitä harrastavat tuutin täydeltä.

Mielipiteeni on selvä, kaikki kirjoittajat mahtuvat palstalle. Kenenkään ei tarvitse häipyä. Jos joku päättää häipyä, on se hänen oma asiansa. Ja jokainen vastaa omasta käytöksestään .. niin palstalla kuin tämän ulkopuolella.

Mutta ehdottomasti inhottaa tiettyjen kirjoittajien maalittaminen ja suoranainen savustaminen. Puolin jos toisin. Lopettaisivat hyvän sään aikana.

Tämä on julkinen keskustelupalsta ja kaikilla on oikeus olla täällä. Jos ei pidä jostakusta, ei se tarkoita, että saisi luvan käyttäytyä lapsellisesti. Näin palstalla kylläkin tehdään. Ja se kyllästyttää. En saa siitä mitään mielenkiintoa irti. Joku ehkä saa kiksejä siitä, mutta se onkin jokaisen oma asia.

En haluaisi hirveemmin ottaa kantaa tuohon palstaräksytykseen.. mutta pakkohan se on, kun he sitä harrastavat tuutin täydeltä.

Mielipiteeni on selvä, kaikki kirjoittajat mahtuvat palstalle. Kenenkään ei tarvitse häipyä. Jos joku päättää häipyä, on se hänen oma asiansa. Ja jokainen vastaa omasta käytöksestään .. niin palstalla kuin tämän ulkopuolella.

Mutta ehdottomasti inhottaa tiettyjen kirjoittajien maalittaminen ja suoranainen savustaminen. Puolin jos toisin. Lopettaisivat hyvän sään aikana.

Tämä on julkinen keskustelupalsta ja kaikilla on oikeus olla täällä. Jos ei pidä jostakusta, ei se tarkoita, että saisi luvan käyttäytyä lapsellisesti. Näin palstalla kylläkin tehdään. Ja se kyllästyttää. En saa siitä mitään mielenkiintoa irti. Joku ehkä saa kiksejä siitä, mutta se onkin jokaisen oma asia.

Tämä kommentti molempiin Pirpanan ja AW tekstiin.

Palstalla käy, jos siitä saa jotain. Mitä enemmän yleissävy on veetuilevaa, huorittelevaa, sovinismia, p*llu-huutelua sitä vähemmän palstalla viitsii käydä. Eri mielipiteet ei haittaa, se vain rikastuttaa keskustelua, kunhan vääntö ei mene henkilökohtaiseksi. Ymmärrän kyllä, että jos provosointia tehdään tarkoituksella ja joka kerta kun keskusteluun osallistuu, jossain kohtaa menee hermo ja sitten menee helposti yli laidan. Jos tämä olisi IRL haaste, ehdottaisin, että ilman nimimerkkiä ei provosoida tai puututa sanomisiin (lisää väärinkäsityksiä, joku trolli taatusti lyö välistä vettä kiukaalle ihan vain saadakseen riitaa aikaan). Lisäksi IRL vastaavassa tilanteessa sopisin, että asianomaiset ei kommentoi toisiaan vaikka 2 vko (jos ei kirjaudu, se ei onnistu).

Sinänsä en ajatellut sitoutua palstaan loppuelämäksi, ja se että viihtyy paremmin irl, voi olla vaan hyvä asia. 😂😁 Yleensä palstalle ehtii illalla, kun lapset on omissa sängyissään tai sitten viikonloppuna kun lapsilla on omaa puuhaa tai kun oma pieni prinsessani on isällään. Aika on usein sellainen, ettei enää voi soittaa ystävälle tai mennä luistelemaan. Lähinnä palsta on TV:n vaihtoehto myöhään illalla ja on sopinut hyvin omien tunteiden ja oman elämän ihmettelyyn.

• Anonyymi kirjoitti:

AV

En ole vielä tänä vuonna luistimia pistänyt jalkaan. 500m päässä oleva kenttä on tuskin vielä kunnon jäässä. Reilu 10km päästä löytyy ulkotekojää, jossa on ainakin ennen ollut valmiina pienille potkukelkkoja ja aikuisille/isoille 600-800m matkaluistelurata. Pitäisi varmaan käydä testaamassa.

Olen ollut flunssassa 1.5kk melkein putkeen, eikä liikuntaa ole voinut oikein ajatellakaan. Nyt alkaa olla ohi.

• Anonyymi

Saman kun sä, eli luistelu ei enää onnistu.
      Kaipa sitten jos harjoittelis uudelleen, niin pikkuhiljaa... hyvä tulis.

• Jos kovasti haluat sitä ja sinulla ei ole terveydellisiä esteitä .. nii miksipä ei..
        Mutta maksaako vaivan?

• Anonyymi

Juu hiekkaa kentällä ja joku yrittää mennä sillä

• Anonyymi

Abteeksi, että olet idiootti persu. Kyllä me muut osaamme luistella. Onneksi olet selkeä vähemmistöidari.

• Anonyymi

Hyvää huomenta myös sinulle.

AV

• Vai niin.. koska en osaa luistella olen vähemmistöidaripersu.. mielenkiintoinen ajatuksenjuoksu sinulla...

• Anonyymi

Voi mitä kommelluksia palstahahmoilla.

• Harmittaa kun enää ei osaa leikkiä niin että siitä nauttisi.
      Myös sarjakuvat ja seurapelien pelaaminen on historiaa.
      Jostain syystä ei vaan kiinnosta.

• Sitten niiden aika on osaltasi ohi. Ainakin toistaiseksi. Mitäpä sitä pakottamaan kun ei pakko ole.

Mitäs seurapelejä olet sitten pelaillut?

Sitten niiden aika on osaltasi ohi. Ainakin toistaiseksi. Mitäpä sitä pakottamaan kun ei pakko ole.

Mitäs seurapelejä olet sitten pelaillut?

Nuorena poikana tein itse lautapelejä ja osa pelaamisen hauskuudesta oli itse tuotteen kehittelyä. Nyt minulla olisi mahdollisuus kääntää osa peleistä tietokonepeleiksi, mutta ongelmana on se, että en itse siitä enää innostu.

Alias ja Hertta (korttipeli) olivat pelejä, joita pelattiin enemmän ja suuremmalla joukolla.

• Carl-Gustaf kirjoitti:

Nuorena poikana tein itse lautapelejä ja osa pelaamisen hauskuudesta oli itse tuotteen kehittelyä. Nyt minulla olisi mahdollisuus kääntää osa peleistä tietokonepeleiksi, mutta ongelmana on se, että en itse siitä enää innostu.

Alias ja Hertta (korttipeli) olivat pelejä, joita pelattiin enemmän ja suuremmalla joukolla.

Sinähän kätsy olet. Omia pelejä? Vau!
        Minä ten itselleni nukkekodin pahvista, maalasin sen vesiväreillä ja heitin roskiin kun minulla ei ollut nukkeja, joilla leikkiä.
        Kaikenlaista tuli väsättyä pentuna.. lauttoja ja pyörän peräkärriä. Eihän niistä mitään tullut, mutta tekeminen oli kivaa.

En ole koskaan aliasta pelannut, mutta eikös se ole se sananselityspeli? Varmaan ihan rattoisa seurapelinä. Meillä oli monopoly nuorempana seurapelinä ja vähän vanhemmiten yatsy. Tuo yatsy on kiertänyt mukanamme ympäri maailmaa lähes kaikilla ulkomaanmatkoillamme exän kanssa. Samoin on tullut ristiseiskaa pelattua aika paljon.

Sinähän kätsy olet. Omia pelejä? Vau!
        Minä ten itselleni nukkekodin pahvista, maalasin sen vesiväreillä ja heitin roskiin kun minulla ei ollut nukkeja, joilla leikkiä.
        Kaikenlaista tuli väsättyä pentuna.. lauttoja ja pyörän peräkärriä. Eihän niistä mitään tullut, mutta tekeminen oli kivaa.

En ole koskaan aliasta pelannut, mutta eikös se ole se sananselityspeli? Varmaan ihan rattoisa seurapelinä. Meillä oli monopoly nuorempana seurapelinä ja vähän vanhemmiten yatsy. Tuo yatsy on kiertänyt mukanamme ympäri maailmaa lähes kaikilla ulkomaanmatkoillamme exän kanssa. Samoin on tullut ristiseiskaa pelattua aika paljon.

Alias on juuri se sananselityspeli.

Ensimmäisen pelin tein 6-vuotiaana ja viimeisimmän noin 30 vuotta myöhemmin.
        Minun on aina ollut pakko huomauttaa, että peleissä tapahtui kehitystä.

Pelien tekemistä on pidetty melko lapsellisena harrastuksena, mutta nyt jopa koulutetaan pelintekijöitä.

• Carl-Gustaf kirjoitti:

Alias on juuri se sananselityspeli.

Ensimmäisen pelin tein 6-vuotiaana ja viimeisimmän noin 30 vuotta myöhemmin.
        Minun on aina ollut pakko huomauttaa, että peleissä tapahtui kehitystä.

Pelien tekemistä on pidetty melko lapsellisena harrastuksena, mutta nyt jopa koulutetaan pelintekijöitä.

Pelimarkkinat ovat isompia kuin koskaan. Kasvava taiteenala. Ja ideat peleihin voivat olla kultaakin kalliimpia. Tosin kyse on tietokonepeleistä. Lautapelien aika .. no taitaa olla historiaa. Ellei sitten ole jokin uusi tuleminen...

Pelimarkkinat ovat isompia kuin koskaan. Kasvava taiteenala. Ja ideat peleihin voivat olla kultaakin kalliimpia. Tosin kyse on tietokonepeleistä. Lautapelien aika .. no taitaa olla historiaa. Ellei sitten ole jokin uusi tuleminen...

Lautapelit ovat nousussa ja niitä käännetään myös tietokoneelle. Esimerkiksi Monopolia voi pelata kavereiden kanssa verkossa. Lautapeli digitaalisessa muodossa on halpa tuottaa ja levittää.

Olishan se hauskaa olla nuori jälleen. Munsta vaan on kasvanut tällainen jäykkä ja mielikuvitukseton aikuinen. Taidan vaikuttaa vähän kolholta.

• Carl-Gustaf kirjoitti:

Lautapelit ovat nousussa ja niitä käännetään myös tietokoneelle. Esimerkiksi Monopolia voi pelata kavereiden kanssa verkossa. Lautapeli digitaalisessa muodossa on halpa tuottaa ja levittää.

Olishan se hauskaa olla nuori jälleen. Munsta vaan on kasvanut tällainen jäykkä ja mielikuvitukseton aikuinen. Taidan vaikuttaa vähän kolholta.

Rehellisesti .. vaikutat hieman kolholta. Minua se ei aidosti haittaa ollenkaan, sillä osaat hienosti tuoda oman näkemyksesi esiin ja oman katsantokantasi kautta. Vaikkakin hitusen kolhosti.

Se on rikaste tässä erilaisuuksien pesässä. Sinussa on kuitenkin elämänkatsomusta ja eräänlaista viisasta kokemusta mielestäni. Jatka ihan vaan omalla tyylilläsi, se on hyvä.

Ei kaikkien tarvitse olla niin kutsuttuja emojipellejä. Se on jopa suotavaa että nostat lievän kolhoutesi mukaan keskusteluihin. Olenhan minäkin erilaisuus. Ja arvostan sitä piirrettä muissakin, myös sinussa.

Rehellisesti .. vaikutat hieman kolholta. Minua se ei aidosti haittaa ollenkaan, sillä osaat hienosti tuoda oman näkemyksesi esiin ja oman katsantokantasi kautta. Vaikkakin hitusen kolhosti.

Se on rikaste tässä erilaisuuksien pesässä. Sinussa on kuitenkin elämänkatsomusta ja eräänlaista viisasta kokemusta mielestäni. Jatka ihan vaan omalla tyylilläsi, se on hyvä.

Ei kaikkien tarvitse olla niin kutsuttuja emojipellejä. Se on jopa suotavaa että nostat lievän kolhoutesi mukaan keskusteluihin. Olenhan minäkin erilaisuus. Ja arvostan sitä piirrettä muissakin, myös sinussa.

Sun pitäisi nähdä mun kaverit, ne ovat vielä kolhompia kuin minä. Joskus niitä pitää provosoida, jotta ne heräisivät eloon.
        Kolhouteni tällä palstalla johtunee myös siitä, että pyrin olemaan vastapaino talle vilskeelle. Jos täällä olisi rauhallista, saattaisin vastapainoksi riehua.

Kiitos rehellisyydestä ja siitä, että jaksoit sairaana vastailla kolhomaisiin kommentteihin. :)

• Carl-Gustaf kirjoitti:

Sun pitäisi nähdä mun kaverit, ne ovat vielä kolhompia kuin minä. Joskus niitä pitää provosoida, jotta ne heräisivät eloon.
        Kolhouteni tällä palstalla johtunee myös siitä, että pyrin olemaan vastapaino talle vilskeelle. Jos täällä olisi rauhallista, saattaisin vastapainoksi riehua.

Kiitos rehellisyydestä ja siitä, että jaksoit sairaana vastailla kolhomaisiin kommentteihin. :)

Heh.. miellyttäväähän sinun kanssasi on keskustella. Sinusta tulee vaarini mieleen jostakin syystä. Rakastin häntä paljon ja hän oli kohloin ihminen jonka tunsin. Sinä et ole kuin tuulahdus siitä.

Sun pitää laittaa bileet pystyyn. Tyyliin Specsaversin bingotilaisuus...

No mielestäni sä olet hyvä juur noin. Vaikka en sinua tunnekaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      105
      5038
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3313
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3165
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      425
      2357
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      243
      1456
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1261
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      75
      1204
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1168
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      124
      1073
    Aihe