Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Moses_Zuckerkandl
profiilit
Moses_Zuckerkandl
Moses_Zuckerkandl
Vapaa kuvaus
Aloituksia
101
Kommenttia
2754
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Itse en maksa. Säästän Jyväskylän kirkollisveroprosentilla 1080 € /vuosi.
06.01.2023 11:44
>>Missä päin Suomen rannikkoa asuit?
Märänkurkun alueella.
06.01.2023 10:51
"Pyhittäminen on erottamista, jos et sitä tiennyt."
No, tässä on vastaus edeltäviin kysymyksiin. Esimerkiksi lattialla kieriskely on pyhitetty ja erotettu uskon harjoittamiseen. Käytännön esimerkkinä hellari ei kieriskele lattialla kun arkiaskareissaan keittää aamupuuroa, mutta lahkon kokouksessa sitten kieriskelee lattialla koska se on pyhä, arjesta erotettu hihhulointitilaisuus. Capiche?
06.01.2023 10:40
"...satu-tähti oli heidät johdattanut."
Tuosta tähdestä kannattaa muistaa, että vuohipaimenet pitivät alunperin Jeesusta itseään tuona tähtenä. Muinaisessa Lähi-idässä ja Raamatun kirjoittaneilla vuohipaimenilla oli uskomus, että tähdet ovat eläviä olentoja, Jumalan poikia. Miksi tähdet eivät olisi eläviä? Liikkuvathan ne itsestään taivaan kannessa. Eihän mikään muu kuin elävä olento liiku itsestään.
Pari lainausta Raamatusta:
Luomiskertomuksessa tähtiä pidettiin voimakkaina olentoina, jotka hallitsevat kuun kanssa yötä.
16 Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman hallitsemaan päivää ja pienemmän hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
Jobin kirjassa aamutähdet eli Jumalanpojat karkeloivat kun Jahve muuraa litteän maan perustuksia:
6 Mihin laskettiin sen peruspylväät? Kuka pani paikoilleen sen kulmakiven,
7 kun aamun tähdet riemuiten karkeloivat ja Jumalan pojat huusivat ääneen iloaan?
Jesajan kirjassa Venusta eli aamutähteä pidettiin Sarastuksen poikana. Sarastus oli kaananilainen Jumalan poika Shahar. Nykyaikaisissa Raamatun käännöksissä sarastus on käännetty erisnimestä ilmakehän ilmiöksi. Se pitäisi kirjoittaa isolla alkukirjaimella, koska se on Jumalan poika.
12 Voi, sinä putosit taivaalta, sinä Kointähti, sarastuksen [Shahar] poika! Alas maahan sinut survaistiin, sinä kansojen kukistaja.»
https://en.wikipedia.org/wiki/Shahar_(god)
Kristityt väittävät Neljännessä Mooseksen kirjassa ennustetun Jeesuksesta. Siinä Jeesus ei ole ihminen vaan Jumalan poika, tähti. Tämä tähti ei ole meidän tuntemamme eloton vetypallo vaan Moabilaisten ja Setin jälkeläisten kalloja murskaava ilmielävä Jumalan poika.
17 Minä näen tämän, mutta se ei tapahdu vielä, minä katselen tätä, mutta se ei vielä ole lähellä. Tähti nousee Jaakobin keskeltä, valtiaan sauva Israelista. Se murskaa Moabin ohimot, kaikkien Setin jälkeläisten kallot.
06.01.2023 09:24
Kolme ristiriitaista lausuntoa kommenteistasi. Eiköhän tuo ole jo kaikille selvä, että olet palstan mielisairas hihhuli ja ripulivajakki. Miltä tuntuu viedä uskovaisilta viimeinen uskottavuuden ripaus? Mitä Tuntematon Luojasi sanoo tuollaisesta moraalittomasta valehtelusta?
"...et ole oikea henkilö vastaamaan kysymyksiini..."
"Tunnustan sen, että tahdoin saada sinut mukaan tähän keskusteluun..."
"Voitko kertoa kokemuksesi tällä palstalla..."
05.01.2023 21:44
"Suhtaudun sinuun niin kuin kaikkiin muihin ihmisiin ja tutkin sinua sellaisena kuin sinä olet. Sinun ei tarvitse tietää minusta yhtään mitään..."
Hae apua:
Oletko yksin? Katso täältä, miten palvelevat puhelimet ja chatit auttavat koteihinsa eristäytyneitä
HS kokosi eri kanavia yksinäisyyden lievittämiseksi tai henkisen tuen saamiseksi.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006446673.html
05.01.2023 21:23
"...palstalla toimii nimimerkki Moses_Zuckerkandl, joka herätti ammatillisen kiinnostukseni sen jälkeen, kun sain hänestä vihjeen. Mielenkiintoinen tapaus..."
Ei saatana 😂😂😂
Minun suhteeni sinun "ammatillinen" toimintasi on korkeintaan laivan kölien puhdistamista ja lattialla kyykistelyä.
05.01.2023 21:17
"Olet nimittäin ainoa, josta olen koskaan kuullut raportoitavan, ja juuri sen vuoksi tulin lukemaan viestejäsi tälle palstalle. Olet erittäin mielenkiintoinen tapaus, jos olisit aito, mutta suo anteeksi, että epäilen aitouttasi, ja pidän sinua yhtenä uskontojen uhrina muiden joukossa. Olet vain katkera ja vihainen, kun huomasit tulleesti petetyksi... ? :)"
Ota nyt vitun vajakki ne lääkkeet ja keksi jotain muuta tekemistä loppiaiseksi. Sinähän et tullut lukemaan minun viestejäni vaan rekkasit uuden nikin, teit trollialoituksen ja aloitit perskärpästelyn taas 😂😂😂
Tästä linkistä saat vinkkejä ja apua ensihätään:
Oletko yksin? Katso täältä, miten palvelevat puhelimet ja chatit auttavat koteihinsa eristäytyneitä
HS kokosi eri kanavia yksinäisyyden lievittämiseksi tai henkisen tuen saamiseksi.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006446673.html
05.01.2023 21:09
Avauksessasi kysyit henkilökohtaisia kokemuksia. Miksi nyt olet kääntämässä tätä tieteelliseksi vänkäykseksi? Miksi kyseenalaistat minun subjektiivisen kokemukseni vaikka sinulla ei ole asiasta minkäänlaista kokemusta? Ettei nyt vaan ole niin, että siellä on hellarihihu uudella nikillä teeskentelemässä ateistia ja sinua vituttaa, kun on lahkossa kasvaneita, jotka eivät ole uskoneet koskaan? Sinä vielä ihan pikkuisen uskot Tuntemattomaan Luojaan vaikka haluaisit epätoivoisesti olla oikea ateisti?
Huomaa myös se, että lapset huomaavat epärehellisyyden jo hyvin harvoin. Lahkoissa on todella paljon ristiriitaa aikuisten ja saarnamiesten puheissa, käytöksessä ja suhtautumisessa todellisuuteen kun sitä verrataan Raamatun tai lahkon uskonoppeihin. Ristiriidattomat tosiuskovaiset olivat aidosti mielisairaita. He uskoivat rehellisesti, mutta suhtautuminen todellisuuteen oli lentänyt tangentin suuntaan jo aikoja sitten.
05.01.2023 21:00
Niin, minä en yleistänyt vaan kerroin oman subjektiivisen kokemukseni. Mutta yleistäen voidaan todeta, että Suomessa on muutamia hihhulilahkoja, joissa on ehkäisykielto, mutta siitä huolimatta lahkon jäsenmäärä pysyy samana. Tarkoittaa varmaan sitä, että valtaosa eli fiksut jättävät lahkon heti kun voivat ja kaikista tyhmimmät uskovat oikeasti.
05.01.2023 20:19
"Olet siis sitä mieltä, että alle kouluikäiset – tai ainakin sinä – pystyvät olemaan eri mieltä vanhempiensa ja sukunsa uskonnollisesta vakaumuksesta."
No, juuri kuvasin tuossa yllä miten vanhempien kertomat vuohipaimenten myytit olivat täysin ristiriidassa kaiken arkielämän kokemuksen suhteen. Tämän tosiaan huomasi ihan pikku lapsi. Pari esimerkkiä:
Vanhemmat kertoivat, että Jumala asetti sateenkaaren merkiksi Tulvan loppumisesta tai ettei enää tule tulvaa. Kesällä pikkulapsikin saa aikaan sateenkaaren puutarhan kasteluletkulla kun puristaa vesisuihkun sumuksi.
Vanhemmat kertoivat, että Jumala antoi sataa ja veden nousta, että tuli tulva. Syksyllä merivesi nousi monesti jopa useita satoja metrejä maalle päin (asuimme rannikolla ja alavalla seudulla) tai kesämyrskyn aikana satoi ihan älyttömästi ja metsää kaatui (Mauri-myrskyn jälkeen oli paljon kiipeilypaikkoja lähimetsissä), mutta koskaan kukaan aikuinen ei puhunut tai pelännyt, että Jahve siellä puhkuu ja nostelee syvyyksien vesiä. Ne olivat ihan vaan sääennusteiden mukaisia sääilmiöitä, jotka noudattivat luonnonlakeja eikä niiden selittämiseen tarvittu Jumalaa.
Että tällaista. Sivumennen sanoen en ole koskaan uskonut edes joulupukkiin. Ensimmäiset muistikuvat pukista noin kolmivuotiaana on jo se kuinka ivailin pukin olevan isän työkaveri. Fiksuja on vaikea kusettaa edes lapsena.
05.01.2023 20:10
"Olen huomannut sen, että pidät..."
Mistä olet huomannut? Tänäänhän sinä vasta aloitit, vai loitko vain uuden multinikin?
"Et näköjään erota eri kirjoittajia toisistaan edes tyylin ja käytöksen perusteella, puhumattakaan siitä, että erottaisit heidät toisistaan asiasisällön perusteella. :)"
No sen verran hyvin, että et ole koskaan kyennyt vedättämään minua tällä palstalla. Sinun toimitapa ja maneerit on niin helppo tunnistaa.
05.01.2023 20:02
"Minä olen ollut ateisti syntymästäni saakka ja meillä ei kotona edes puhuttu uskon asioista tai ateismista, koska niillä ei ollut mitään käytännön merkitystä."
Multinikkeilevä hellarihihu sinä olet, Varma_Tieto, G4G, Trööttan, Hessu jne. loit uuden multinikin, että saat hukuttaa tulevan pitkän viikonlopun yksinäisyyden viinaan ja Suomi24 ateismipalstaan 😂😂😂
05.01.2023 19:01
Itse en ole koskaan varsinaisesti tuntenut tulleeni petetyksi koska en uskonut edes alle kouluikäisenä lapsena. Tunsin myötähäpeää aikuisten hihhuloinnista vanhoillislestadiolaisten seuroissa jo alle kouluikäisenä ja jo silloin tajusin, että he uskovat mielikuvituksen tuotteisiin.
Ainakin minä tajusin jo alle kouluikäisenä, että ne höpötykset Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä, Tulvasta ja Luomisesta oli ihan paskaa kun samaan aikaan media, lahkoon kulumattomat ihmiset ja omat vanhemmatkin käytännän elämässä olivat aika sekulaareja niin, ettei sille Jumalalle ollut juurikaan sijaa. Vanhemmat luottivat sääennusteeseen ja ilmapuntariin, ei sadeta, myrskyä, nousuvettä, kevättulvaa laitettu Jumalan tekosiksi.
05.01.2023 18:29
"Huomaa nyt hyvä ihminen, että hän puhuu kristillisestä ajasta, eli ajasta Jeesuksesta ja apostoleista lähtien, ei ajasta ennen tätä."
Mutta kristillinen pyhittäminen edellyttää, että sen on Jahve pyhittänyt Raamatussa. On monia muitakin asioita pyhitetty niin, ettei niitä ole Raamatussa. Hellarit ja vanhoillislestadiolaiset ovat pyhittäneet lapsien seksuaalisen hyväksikäytön, hellarit siansaksan mongertamisen, lattialla kieriskelyn, lestadiolaiset ovat pyhittäneet televisiokiellon ja ehkäisykiellon...onhan näitä. Ei saatana, kahvit näppäimistöllä taas 😂
05.01.2023 18:22
"Se nyt vaan on historiallinen tosiasia, että avioliittoinstituution pyhittäminen kristilliseksi seremoniaksi..."
Laitatko raamatusta sen kohdan, jossa mainitaan avioliittoinstituutio tai saati sen pyhittäminen. Ei onnistu? Sitähän minäkin. Aatami ja Eeva alkoivat häpeämättömästi paneskelemaan ilman mitään avioliittoinstituutiota heti kun heräsivät Paratiisissa.
Ei saatana, näin helposti hihhuli vedettiin taas kölin ali 😂😂😂
05.01.2023 16:08
"...ehkäisevän yllätysraskauksia ja ei-toivottuja lapsia."
Ei saatana, kahvit näppäimistölle taas. Raskauksien ehkäisy oli muka kristillistä sukupuolimoraalia 😂😂😂
05.01.2023 15:08
Ihminen oli jo oppinut kirjoittamaan ja kuviteltu vedenpaisumus ohi kun viimeiset mammutit kuolivat Wrangelin saarella. Hassua, ettei Jahve mainitse mitenkään mammutteja vaan pelkästään retostelee sillä, että loi Leviatanin (niilinkrokotiili) ja Behemotin (virtahepo, jota oli Niilin suistossa saakka antiikin aikana).
About 3700 years ago, as Mesopotamian poets were composing the "Epic of Gilgamesh," the last woolly mammoths on Earth were making their last stand on a remote Arctic island.
https://www.science.org/content/article/last-lonely-woolly-mammoths-faced-genomic-meltdown
05.01.2023 12:56
No tulihan se raivohihhuli esiin kun Varma_Tiedon elämän surkeuden ja tyhjyyden nosti esille. Kyllähän se vituttaa kun on pois potkittu lahkosta ja haluaisi olla ateisti, mutta silti vielä vähän uskoo siihen mielikuvitusluojaan.
Ei saatana 😂😂😂
05.01.2023 11:22
Ehdit kuitenkin minun kimppuun hyökkäämään ja vielä jatkat tyhjää jaarittelua ja yritystä saada viimeistä kommenttia. Tosiasiahan on, ettei sinulla ripulivajakilla ole muuta kuin aikaa kun päivystät palstaa 24/7. Mahtaa olla hihhulilla surkea elämä tuollainen, ettei ole muuta kuin Suomi24 ateismipalsta, jossa usealla nikillä tekeydyt ateistiksi ja mustamaalaat meitä ateisteja.
05.01.2023 09:37
26 / 138