Vapaa kuvaus

Aloituksia

101

Kommenttia

2754

1. Itse en maksa. Säästän Jyväskylän kirkollisveroprosentilla 1080 € /vuosi.
  2. "...satu-tähti oli heidät johdattanut."

Tuosta tähdestä kannattaa muistaa, että vuohipaimenet pitivät alunperin Jeesusta itseään tuona tähtenä. Muinaisessa Lähi-idässä ja Raamatun kirjoittaneilla vuohipaimenilla oli uskomus, että tähdet ovat eläviä olentoja, Jumalan poikia. Miksi tähdet eivät olisi eläviä? Liikkuvathan ne itsestään taivaan kannessa. Eihän mikään muu kuin elävä olento liiku itsestään.

Pari lainausta Raamatusta:

Luomiskertomuksessa tähtiä pidettiin voimakkaina olentoina, jotka hallitsevat kuun kanssa yötä.

16 Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman hallitsemaan päivää ja pienemmän hallitsemaan yötä, sekä tähdet.

Jobin kirjassa aamutähdet eli Jumalanpojat karkeloivat kun Jahve muuraa litteän maan perustuksia:

6 Mihin laskettiin sen peruspylväät? Kuka pani paikoilleen sen kulmakiven,

7 kun aamun tähdet riemuiten karkeloivat ja Jumalan pojat huusivat ääneen iloaan?

Jesajan kirjassa Venusta eli aamutähteä pidettiin Sarastuksen poikana. Sarastus oli kaananilainen Jumalan poika Shahar. Nykyaikaisissa Raamatun käännöksissä sarastus on käännetty erisnimestä ilmakehän ilmiöksi. Se pitäisi kirjoittaa isolla alkukirjaimella, koska se on Jumalan poika.

12 Voi, sinä putosit taivaalta, sinä Kointähti, sarastuksen [Shahar] poika! Alas maahan sinut survaistiin, sinä kansojen kukistaja.»

https://en.wikipedia.org/wiki/Shahar_(god)

Kristityt väittävät Neljännessä Mooseksen kirjassa ennustetun Jeesuksesta. Siinä Jeesus ei ole ihminen vaan Jumalan poika, tähti. Tämä tähti ei ole meidän tuntemamme eloton vetypallo vaan Moabilaisten ja Setin jälkeläisten kalloja murskaava ilmielävä Jumalan poika.

17 Minä näen tämän, mutta se ei tapahdu vielä, minä katselen tätä, mutta se ei vielä ole lähellä. Tähti nousee Jaakobin keskeltä, valtiaan sauva Israelista. Se murskaa Moabin ohimot, kaikkien Setin jälkeläisten kallot.