Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Moses_Zuckerkandl
profiilit
Moses_Zuckerkandl
Moses_Zuckerkandl
Vapaa kuvaus
Aloituksia
101
Kommenttia
2754
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olipas+hyvä+tuo+YLE:n+juttu+ja+voin+etnisenä+vanhoillislestadiolaisena+todeta,+että+pitää+täysin+paikkansa.+Sinun+pitkä+jaarittelusi+on+yksinkertaisesti+mielisairasta+ja+todellisuudesta+irti+olevaa+deluusiota.
https://yle.fi/uutiset/3-12285776
31.01.2022 09:49
"Ateistien+lasten+ei+tarvitse+osallistua+uskonnolliseen+toimintaan+kouluissa."
No+eikös+Peura+itse+todennut,+että+Perustuslakivaliokunta+linjasi+niin,+että+kevätjuhlan+voi+pitää+kirkossa.+Kyseessä+ei+siis+ole+uskonnollinen+juhla,+mutta+se+on+uskonnollisessa+rakennuksessa.+Olisitko+sinä+valmis+osallistumaan+koulun+kevätjuhlaan+moskeijassa+vaikka+juhlassa+ei+varsinaisesti+harjoitetakaan+islamin+uskon+rituaaleja?
31.01.2022 09:28
"Vihervasemmistolaisista+suurin+osa+on+ateisteja+ja+he+tahtovat+ottaa+maahan+ilman+rajoituksia+mahdollisimman+paljon+pakolaisia+Lähi-idästä+ja+Afrikasta,+jotka+ovat+muslimeja.+"
Höpsistä,+esimerkiksi+2015+isommassa+pakolaisten+tulossa+hallitusvastuussa+oli+mm.+persut,+kokoomus+ja+kepu.+Totta+kai+niitä+tulee+Lähi-idästä+ja+Afrikasta.+Siellähän+ne+aabrahamilaiset+vuohipaimenet+sotivat+keskenään.+Toki+voisimme+ottaa+ateisitisia+pakolaisia+vaikkapa+Hollannista+ja+Norjasta,+mutta+kun+sille+ei+ole+tarvetta.
"Eivätkö+he+ymmärrä+sitä,+että+he+tuovat+samalla+maahan+burkhan,+sharia-lain,+kunniamurhan+ja+muut+kulttuuris-uskonnolliset+perinteet?"
No,+eiköhän+ne+kitkeydy+pois+samalla+tavalla+kuin+kristinuskon+hölmöydet+aikanaan.
31.01.2022 09:14
"...mutta+samalla+on+ihmeteltävä+siten,+miksi+jopa+ateistit+suhtautuvat+myötämielisesti+muslimeihin?"
Höpsistä,+moskeija+koulun+päätösjuhlapaikkana+tarjoaa+konkreettisen+mielikuvan+siitä,+mitä+kirkko+päätösjuhlapaikkana+voisi+olla+ei-kristitylle.+Eihän+moskeijassakaan+ole+mitään+vikaa+-+Islam+antaa+moraalin,+hyvä+elämän+ohjeet+ja+se+on+Rauhan+uskonto,+ihan+niin+kuin+kristinuskokin.
Minä+en+halua+päätösjuhlia+kirkkoon+enkä+moskeijaan.+Suhtaudun+molempiin+aabrahamilaisiin+vuohipaimenuskontoihin+samalla+tavalla.
31.01.2022 08:41
Löytyihän+Se+'Simo+Peura'+haulla.+Tosiaan+Peura+tarjoaa+uskonnonvastaisuudesta+esimerkkinä+sen,+ettei+koulujen+päätösjuhlia+haluttu+kirkkoihin,+mutta+Perustuslakivaliokunta+linjasi,+että+näin+voi+tehdä.+Peura+näkee+tämän+"virran+suunnan+vaihtumisena".+
Tähän+voisi+tietysti+kysyä,+että+suostuisiko+Peura+ja+muut+kristityt+hihhulit+siihen,+että+koulujen+päätösjuhlia+järjestettäisiin+moskeijassa?+Nykyään+on+tosiaan+jopa+kolmasosa+perheitä,+joille+kirkko+merkitsee+suunnilleen+sama+kuin+moskeija+sille+kahdelle+kolmasosaa+(kulttuuri)kristityistä+perheistä.
"Hän+iloitsee+muun+muassa+perustuslakivaliokunnan+taannoisesta+linjauksesta,+jonka+mukaan+kirkon+tiloja+voidaan+käyttää+koulujen+päätösjuhliin.
–+Siinä+on+jo+vedetty+vähän+takaisin+uskontovastaisuutta,+mikä+meillä+on+ilmennyt+yhteiskunnassa"
31.01.2022 08:16
Enpä+löytänyt+uutista+ja+haku+'Peura'+antaa+vain+uutisia+Helsingin+mysteeripeurasta.+Mutta+itse+avaukseen...toki+nykyään+kristitystä+tuntuu,+että+yhteiskunta+muuttuu+uskontovastaiseksi.+Tämä+johtuu+ihan+siitä,+että+kristinuskolla+on+ollut+lähes+2000+vuotta+täysin+etuoikeutettu+ja+kaikille+elämän+alueille+tunkeutuva+vaikutus+länsimaisessa+yhteiskunnassa.+Kaikki+tämä+on+perustunut+deluusioon+mielikuvitushahmoista+ja+sepitetystä+historiasta.+
Etuoikeutettu+ja+läpitunkeva+asema+on+saanut+usein+raakalaismaiset+mittasuhteet+kun+toisin+ajattelevia+ja+uskovia+on+vainottu+ja+tapettu.+Tuo+uskonnonvastainen+muutos+on+itseasiassa+vain+tuon+etuoikeutetun+aseman+pois+ottamista.+Enää+kristityillä+ei+ole+niin+suurta+etuoikeutta+rajoittaa+muiden+ihmisten+ihmisoikeuksia+vaan+kristittyt+alkavat+vähitellen+olla+samalla+viivalla+muiden+kanssa.+Toki+se+aiheuttaa+itkupotkuraivarin+kun+hiekkalaatikon+vammaiselle+kiusaajalle+asetetaan+rajat+niin,+ettei+hänen+harjoittamaa+muiden+kiusaamista+sallita+enää.
31.01.2022 07:58
"No+jos+se+ei+kerran+noin+ole,+niin+mjten+todistat+Jumala+olemassaolon+tieteellisesti?"
Ei+siitä+ole+kyse,+että+Jumalan+olemassaolon+tai+olemattomuuden+voisi+todistaa+tieteellisesti.+Ei+voi,+koska+uskovaisilla+ei+ole+Jumalalle+falsifioitavaa+hypoteesia.+Aina+kun+jokin+väite+Jumalasta+kumotaan+niin+maalitolpat+siirtyy+ja+Jumala+pujahtaa+uuteen+tiedon+aukkoon.
Sinun+väitteesi+Jumalan+falsifioimattomuudesta+on+kuitenkin+väärä.+Ei+todisteiden+puute+tarkoita+sitä,+etteikö+väitettä+pystyttäisi+falsifioimaan.+Esimerkkinä+vaikkapa+flogiston+-teoria.+Flogistonista+ei+saatu+havaintoja,+mutta+silti+se+pystyttiin+lopulta+osoittamaan+vääräksi.+Tämä+johtui+siitä,+että+lopulta+flogistonin+osaltakin+lopetettiin+maalitolppien+siirtely+(mm.+se,+että+flogistonin+massa+onkin+negatiivinen+kun+joidenkin+metallien+massa+kasvaa+palaessa)+ja+voitiin+tieteellisesti+todeta,+ettei+flogistonia+ole+olemassa+(koska+todistettiin,+että+palaminen+vaatii+happea+eli+tavallaan+se+on+käänteinen+flogiston+-teoriaan+nähden).
https://fi.wikipedia.org/wiki/Flogiston-teoria
30.01.2022 23:07
"...+jos+joku+Belss+antaa+tussua+jollekkin+ja+tulee+paksuksi+ja+vielä+tuollaisessa+maassa..minun+mielestä+hän+saa+syyttää+itseään+ongelmistaan+jos+hän+ei+pääse+kotimaahansa+enää!"
No+onhan+tuo+nyt+aivan+perseestä,+että+nainen+on+raskaana+jossain+paskastanissa+niin+ei+pääse+kotimaahansa+synnyttämään.+Eikä+tässä+ole+kyse+mistään+vuohipaimenten+kanssa+huoraamisesta+tai+terroristin+morsiamesta+vaan+tulevan+lapsen+isä+on+tiedossa,+länsimainen+mies+ja+naisen+vakituinen+elämänkumppani.+Vielä+enemmän+maailmankirjat+on+sekaisin+kun+vuohipaimenet+tarjoavat+naiselle+synnytysapua+Afganistanista.
30.01.2022 20:15
"Ei+ollut+ateismia..."
Totta+kai+silloin+oli+ateismia.+Silloin+sitä+ei+vaan+tarvittu+käsitteenä+ja+nimenä+kun+ei+ollut+jumaluskojakaan.+Ateismi+on+siis+luontainen+olotila.+Kuvittele+sellainen+tilanne,+jossa+kaikki+jumaluskot+häviäisivät.+Muuttuisiko+ateisti+ja+ateismi+millään+tavalla?+Niinpä,+ei+muuttuisi,+koska+ateismi+on+luontaista+ja+normaalia.
30.01.2022 20:09
"Määritelmän+mukaan+ateismi+on+jumaluskomattomuutta+ja+teismien+kritiikkiä."
Älä+nyt+jauha+paskaa+selvästä+asiasta.
Atheism,+in+the+broadest+sense,+is+an+absence+of+belief+in+the+existence+of+deities.
https://en.wikipedia.org/wiki/Atheism
"Voitko+perustella?"
Miksi?+Suomen+sharialaki,+huntupakko+ja+lukuisat+moskeijat+ovat+korkeintaan+kristityn+hihhulin+deluusiota.+Realiteeteissa+eläville+ihmisille+on+selvää,+ettei+Suomi+ole+islamilainen+maa.
"Tarkenne,+kysymys+oli+laajemmassa+kontekstissa.+Myös+lomamatkan+tai+työmatkan+tilanteessa+jne.+Mutta+olihan+se+hyvä+tietää,+miten+Suomessakin+menetellään."
No+eiköhän+järkevä+ihminen+noudata+aina+kohdemaan+lakeja+ja+jos+maa+on+sellainen+paskastan,+että+sen+lait+ovat+vastenmielisiä+niin+sitten+sinne+ei+matkusteta.
"Kysymys+koski+tarkoitukseltaan+myös+erilaisia+tilanteita,+joita+tulee+matkaillessa+ja+muissa+maissa."
Kts.+edellinen.+Jos+maa+on+sellainen+paskastan,+että+matkustaessa+joutuu+osallistumaan+johonkin+vastenmielisiin+hihhulirituaaleihin+niin+sitten+sinne+ei+ole+syytä+matkustaa.
30.01.2022 17:38
Ateismi+on+laajimmassa+merkityksessä+jumaluskon+olemattomutta,+joten+en+pysty+vastaamaan+kuin+omasta+puolestani+mutta+varmaan+moni+muukin+ateisti+on+samoilla+linjoilla.
"Menevätkö+ateistit+moskeijan+eteen,+vastustavat+sharia-lakia+ja+naisten+hunnuttamista?"
Tuskin,+Suomessa+on+aika+vähän+moskeijoita,+ei+sharia-lakia+eikä+naisten+pakkohunnuttamista.
"Miten+ateistit+suhtautuvat+erilaisten+uskonnollisten+järjestöjen+ja+toimijoiden+tapoihin?"
Suomen+lakeja+ja+hyviä+tapoja+noudattaen.
"Noudatetaanko+niitä,+vai+ollaanko+epäkohteliaita?2
Kts.+edellinen.+Tuskin+ateistit+ottavat+osaa+hihhuleiden+rituaaleihin+olipa+sitten+kyse+kristitystä+tai+muslimihihhulista.
30.01.2022 17:01
Tämä+on+oikein+hyvä+osoitus+uskovaisten+deluusioiden+tyhjästä+sanahelinästä.+Väitteestä+saa+yhtä+merkityksellisen+muuttaapa+sanojen+järjestystä+miten+tahansa.
Jumalan+musiikki+on+rakkaus.
Jumalan+rakkaus+on+musiikki.
Rakkauden+musiikki+on+Jumala.
Musiikin+rakkaus+on+Jumala.
30.01.2022 13:48
Minä+näen+ulkona+evoluution+todisteita.
30.01.2022 13:33
"Alkuperäisissä+kirjoituksissa+ilmenee+Jumalan+nimi,+kääntäjän+moka!"
Höpsistä,+tässä+jae+translitteroituna+hepreasta+ja+huomaat+itsekin,+että+tuolla+esiintyy+nimet+'Kaikkivaltias'+El+Shaddai+(ël+shaDäy)+ja+'Herra'+Jahve+(y'hwäh).+Kyse+ei+ole+mistään+käännösvirheestä.
3+Abrahamille,+Iisakille+ja+Jaakobille+minä+olen+ilmestynyt+Jumalan,+Kaikkivaltiaan+nimisenä,+mutta+nimeäni+Jahve+minä+en+heille+ilmoittanut.
6:3+wäërä+el-av'rähäm+el-yitz'chäq+w'el-yaáqov+B'ël+shaDäy+ûsh'miy+y'hwäh+lo+nôda'Tiy+lähem
http://www.qbible.com/hebrew-old-testament/exodus/6.html
30.01.2022 13:32
No+ei+se+ihan+noin+mene.+Todisteiden+puute+ei+välttämättä+ole+todiste+olemattomuudesta+eikä+todisteiden+puute+ole+välttämättä+osoitus+falsifioimattomuudesta.+Ihan+hyvin+voi+olla+tieteellinen+hypoteesi,+jolta+puuttuu+toistaiseksi+todisteen+ja+samalla+se+voidaan+tietyillä+todisteilla+falsifioida+eli+osoittaa+vääräksi.+
Jumalista+ei+ole+tällaisia+falsifioitavia+hypoteeseja+koska+tyypillinen+uskovaisen+jumala+on+liukas+pirulainen+joka+livahtaa+pienimpäänkin+tiedon+aukkoon+tai+se+siirtää+maalitolppia+niin,+että+falsifiointi+on+mahdotonta.
30.01.2022 13:29
Jumalan+musiikki+=+rakkaus
Jumala+=+rakkaus
=>Jumala+=+musiikki
Nerokasta,+saatana+🤣🤣🤣
30.01.2022 13:19
"Kummallakaan+ei+ole+todistetta+väittämälleen,+siksi+kummallakin+on+oikeus+uskoa+mitä+haluaa."
Mutta+teistin+usko+ilman+todisteita+on+patologista+deluusiota.+Tässä+tapauksessa+teistin+pitää+todistaa+väitteensä,+ei+positiivisen+ateistin.+Tämä+on+ihan+tieteellisessa+paperissakin+todettu.
Hallucinating+God?+The+Cognitive+Neuropsychiatry+of+Religious+Belief+and+Experience
In+trying+to+make+the+case+that+religious+belief+is+reflective+of+intellectual+dysfunction,+the+account+given+here+adopts+a+specific+alethic-based+construal+of+belief+pathology,+and+invokes+the+FREUDIAN+argument+that+religious+belief+has+motivational+origins.+Sensitivity+to+the+genetic+fallacy,+however,+and+recognition+of+the+fact+that+atheistic+belief+can+also+be+construed+as+motivational+in+origin,+requires+that+a+further+element+be+introduced+in+order+to+secure+an+alethic-based+account+of+religious+belief+as+pathological.+This+element+is+OCCAM’s+principle+of+scientific+parsimony.+From+an+evidential+perspective,+atheists+can+be+construed+as+proposing+a+“negative+existential”+(God+does+not+exist),+whereas+believers+posit+a+“positive+existential”+(God+exists).+It+is+conceivable+that+both+propositions+are+motivated,+but+OCCAM’s+razor+requires+only+that+the+latter+be+scientifically+justified.+In+the+absence+of+compelling+objective+evidence+for+God’s+existence,+therefore,+reli+gious+belief+is,+alethically+speaking,+pathological+and,+by+two-factor+standards,+delusional.
https://ora.ox.ac.uk/objects/uuid:d6409506-5f22-4b82-bcc4-64f7cf5ad8f6/download_file?file_format=pdf&safe_filename=Hallucinating+God?+The+cognitive+neuropsychiatry+of+religious+belief+and+experience&type_of_work=Journal+article
30.01.2022 12:09
Miksi+yrität+kääntää+todistustaakan+päälaelleen?+Jumalväitteiden+esittäjien+pitää+todistaa,+että+väitetty+jumala+on+olemassa.+Ei+väitteen+epäilijöiden+tarvitse+todistaa,+että+väitettyä+mielikuvitusolentoa+ei+ole+olemassa.
Kun+nyt+käytät+jumalasta+ilmiselvästi+erinimeä+'Jumala'+eli+puhut+Raamatun+jumalasta,+Elohimistä+ja+Jahvesta,+niin+kykenen+osoittamaan+100%+varmasti,+ettei+sitä+ole+olemassa+ainakaan+Raamatullisessa+mielessä.+Mietipä+seuraavia+argumentteja:
1.+Raamattu+väittää+Jumalan+olevan+kaikkivaltias+ja+kaikkitietävä.+Nämä+ominaisuudet+sulkevat+toisensa+pois.+Ei+voi+olla+olemassa+kaikkitietävää+JA+kaikkivaltiasta+olentoa.+Jos+olento+olisi+kaikkitietävä,+hän+ei+voisi+tehdä+yhtään+mitään+vapaasta+tahdosta+koska+sillä+hetkellä+kun+hän+tekee+vapaan+tahdon+päätöksen,+kaikkitietävyys+häviää.+Esimerkiksi+jos+Jumala+tietäisi,+että+hän+tulee+hävittämään+maailman+huomenna,+hän+ei+voisi+olla+hävittämättä+sitä+vaikka+tahtoisi+koska+kaikkitietävyyden+mukaan+hänen+pitää+hävittää.
2.+Raamatun+mukaan+(eli+suoraan+Jumalan+sanan+mukaan)+Jumala+ei+valehtele+eikä+muuta+mieltään.
"Jumala+ei+ole+ihminen:+hän+ei+valehtele,+hän+ei+muuta+mieltään.+Hänkö+ei+tekisi,+mitä+sanoo?+Hänkö+ei+pitäisi,+mitä+lupaa?"
Kuitenkin+hän+katuu+tekojaan+eli+muuttaa+mieltään+esimerkiksi+tässä:
7+Ja+Herra+sanoi:+»Minä+pyyhin+maan+päältä+ihmisen,+jonka+olen+luonut,+ja+ihmisen+mukana+karjaeläimet,+pikkueläimet+ja+taivaan+linnut,+sillä+minä+kadun,+että+olen+ne+tehnyt.»
Ja+tässä+Jumala+valehtelee+Moosekselle:
2+Jumala+sanoi+Moosekselle:+»Minä+olen+Jahve,+Herra.+
3+Abrahamille,+Iisakille+ja+Jaakobille+minä+olen+ilmestynyt+Jumalan,+Kaikkivaltiaan+nimisenä,+mutta+nimeäni+Jahve+minä+en+heille+ilmoittanut.+
Koska+oli+valehtelustaan+huolimatta+kertonut+Aabrahamille+nimensä+Jahve.+Tässä:
7+Herra+sanoi+Abramille:+»Minä+olen+Herra+[Jahve],+joka+toin+sinut+Kaldean+Urista+antaakseni+sinun+omaksesi+tämän+maan.»
Eikähän+nämä+merkittävät+ristiriidat+jo+osoita,+ettei+tuollaista+jumalaa+voi+olla+olemassa.+Lisäksi+Raamatusta+löytyy+tuhansia+muitakin+ristiriitoja+(sisäsiä+ristiriitoja,+anakronismeja,+historiallisten+faktojen+kanssa+ristiriidassa+olevat,+luonnontieteiden+kanssa+ristiriidassa+olevat+jne).
30.01.2022 10:30
"Et+taida+osata+suomea+kunnolla,+joten+lopetan+kanssasi+tähän."
Hyvä+juttu.+Olen+aina+tullut+erinomaisesti+ymmärretyksi+kirjoitetulla+suomen+kielellä,+joten+jotain+ongelmaa+sinulla+nyt+on.+Jos+et+pysty/halua+korjata+ongelmaasi+niin+turha+kai+tässä+on+kuluttaa+minun+aikaani+mokellustesi+tulkintaan.
30.01.2022 10:20
Kotona+saamistani+haitallisista+kristillisistä+vaikutteista+huolimatta+olen+säilynyt+ateistina+enkä+ole+koskaan+uskonut+jumaliin+🤣🤣🤣
29.01.2022 16:02
99 / 138