Vapaa kuvaus

Aloituksia

101

Kommenttia

2754

1. Olipas+hyvä+tuo+YLE:n+juttu+ja+voin+etnisenä+vanhoillislestadiolaisena+todeta,+että+pitää+täysin+paikkansa.+Sinun+pitkä+jaarittelusi+on+yksinkertaisesti+mielisairasta+ja+todellisuudesta+irti+olevaa+deluusiota.https://yle.fi/uutiset/3-12285776
  2. Jumalan+musiikki+=+rakkausJumala+=+rakkaus=>Jumala+=+musiikkiNerokasta,+saatana+🤣🤣🤣
  3. "Kummallakaan+ei+ole+todistetta+väittämälleen,+siksi+kummallakin+on+oikeus+uskoa+mitä+haluaa."Mutta+teistin+usko+ilman+todisteita+on+patologista+deluusiota.+Tässä+tapauksessa+teistin+pitää+todistaa+väitteensä,+ei+positiivisen+ateistin.+Tämä+on+ihan+tieteellisessa+paperissakin+todettu.Hallucinating+God?+The+Cognitive+Neuropsychiatry+of+Religious+Belief+and+ExperienceIn+trying+to+make+the+case+that+religious+belief+is+reflective+of+intellectual+dysfunction,+the+account+given+here+adopts+a+specific+alethic-based+construal+of+belief+pathology,+and+invokes+the+FREUDIAN+argument+that+religious+belief+has+motivational+origins.+Sensitivity+to+the+genetic+fallacy,+however,+and+recognition+of+the+fact+that+atheistic+belief+can+also+be+construed+as+motivational+in+origin,+requires+that+a+further+element+be+introduced+in+order+to+secure+an+alethic-based+account+of+religious+belief+as+pathological.+This+element+is+OCCAM’s+principle+of+scientific+parsimony.+From+an+evidential+perspective,+atheists+can+be+construed+as+proposing+a+“negative+existential”+(God+does+not+exist),+whereas+believers+posit+a+“positive+existential”+(God+exists).+It+is+conceivable+that+both+propositions+are+motivated,+but+OCCAM’s+razor+requires+only+that+the+latter+be+scientifically+justified.+In+the+absence+of+compelling+objective+evidence+for+God’s+existence,+therefore,+reli+gious+belief+is,+alethically+speaking,+pathological+and,+by+two-factor+standards,+delusional.https://ora.ox.ac.uk/objects/uuid:d6409506-5f22-4b82-bcc4-64f7cf5ad8f6/download_file?file_format=pdf&safe_filename=Hallucinating+God?+The+cognitive+neuropsychiatry+of+religious+belief+and+experience&type_of_work=Journal+article
  4. Miksi+yrität+kääntää+todistustaakan+päälaelleen?+Jumalväitteiden+esittäjien+pitää+todistaa,+että+väitetty+jumala+on+olemassa.+Ei+väitteen+epäilijöiden+tarvitse+todistaa,+että+väitettyä+mielikuvitusolentoa+ei+ole+olemassa.Kun+nyt+käytät+jumalasta+ilmiselvästi+erinimeä+'Jumala'+eli+puhut+Raamatun+jumalasta,+Elohimistä+ja+Jahvesta,+niin+kykenen+osoittamaan+100%+varmasti,+ettei+sitä+ole+olemassa+ainakaan+Raamatullisessa+mielessä.+Mietipä+seuraavia+argumentteja:1.+Raamattu+väittää+Jumalan+olevan+kaikkivaltias+ja+kaikkitietävä.+Nämä+ominaisuudet+sulkevat+toisensa+pois.+Ei+voi+olla+olemassa+kaikkitietävää+JA+kaikkivaltiasta+olentoa.+Jos+olento+olisi+kaikkitietävä,+hän+ei+voisi+tehdä+yhtään+mitään+vapaasta+tahdosta+koska+sillä+hetkellä+kun+hän+tekee+vapaan+tahdon+päätöksen,+kaikkitietävyys+häviää.+Esimerkiksi+jos+Jumala+tietäisi,+että+hän+tulee+hävittämään+maailman+huomenna,+hän+ei+voisi+olla+hävittämättä+sitä+vaikka+tahtoisi+koska+kaikkitietävyyden+mukaan+hänen+pitää+hävittää.2.+Raamatun+mukaan+(eli+suoraan+Jumalan+sanan+mukaan)+Jumala+ei+valehtele+eikä+muuta+mieltään."Jumala+ei+ole+ihminen:+hän+ei+valehtele,+hän+ei+muuta+mieltään.+Hänkö+ei+tekisi,+mitä+sanoo?+Hänkö+ei+pitäisi,+mitä+lupaa?"Kuitenkin+hän+katuu+tekojaan+eli+muuttaa+mieltään+esimerkiksi+tässä:7+Ja+Herra+sanoi:+»Minä+pyyhin+maan+päältä+ihmisen,+jonka+olen+luonut,+ja+ihmisen+mukana+karjaeläimet,+pikkueläimet+ja+taivaan+linnut,+sillä+minä+kadun,+että+olen+ne+tehnyt.»Ja+tässä+Jumala+valehtelee+Moosekselle:2+Jumala+sanoi+Moosekselle:+»Minä+olen+Jahve,+Herra.+3+Abrahamille,+Iisakille+ja+Jaakobille+minä+olen+ilmestynyt+Jumalan,+Kaikkivaltiaan+nimisenä,+mutta+nimeäni+Jahve+minä+en+heille+ilmoittanut.+Koska+oli+valehtelustaan+huolimatta+kertonut+Aabrahamille+nimensä+Jahve.+Tässä:7+Herra+sanoi+Abramille:+»Minä+olen+Herra+[Jahve],+joka+toin+sinut+Kaldean+Urista+antaakseni+sinun+omaksesi+tämän+maan.»Eikähän+nämä+merkittävät+ristiriidat+jo+osoita,+ettei+tuollaista+jumalaa+voi+olla+olemassa.+Lisäksi+Raamatusta+löytyy+tuhansia+muitakin+ristiriitoja+(sisäsiä+ristiriitoja,+anakronismeja,+historiallisten+faktojen+kanssa+ristiriidassa+olevat,+luonnontieteiden+kanssa+ristiriidassa+olevat+jne).