Vapaa kuvaus

Konnichiwa 🙏

Aloituksia

13

Kommenttia

289

1. -Neljä+eri+kokoista+räikkää+ja+kiinteitä+vääntövarsia-Noihin+sopivia+hylsyjä+ehkä+4-41mm+väliltä+eri+avaimiin,+torxit,+käänteiset+torxit,+kuusiot,+jatkot/sovitepalat/nivelet+etc.-Pihtejä,+lenkkiavaimia,+jakoavaimia,+ruuvitalttoja/kärkiä,+mittanauhoja+yms.+normaaleja+työkaluja-Pyöröhiomakone,+täytelanka-miggi,+kuumailmapuhallin,+kompressori,+pulttipyssy,+pistosaha,+sähkömoottorisaha,+jiirisirkkeli,+halkaisukone,+kirveitä,+sahoja,+talja,+vinssi,+puutarhatyökalut,+yleismittari,+juotoskolvi,+hallitunkki,+moottorinnostin,+iskuporakone,+akkuruuvinväännin,+akkulaturi-Pyhä+kolminaisuus+eli+vasara,+rautakanki+ja+rälläkkäPääseehän+noilla+alkuun,+ja+varmaan+paljon+on+jotain+ihan+ilmeisiä+mitä+unohtui+mainita.+Tosin+jotain+Biltemaa+ja+muita+halpoja+työkaluja+noi+pääasiassa+on,+kun+ei+mikään+yksittäinen+työkalu+kuitenkaan+päivittäin+toistuvasti+joudu+kauhealle+rasitukselle.+Varastorakennuksen+peltikattoa+varten+mulla+oli+ja+on+vieläkin+Boschin+akkuruuvinväännin,+ja+se+oli+kyllä+hintansa+arvoinen+siihen+asti+kunnes+akku+ei+enää+ottanut/pitänyt+latausta.+Ihan+paria+viimeistä+metriä+varten+piti+hankkia+Bilteman+kone+(halvempi+kuin+Boschin+akku),+jossa+tehoero+kyllä+tuntui,+mutta+ihan+hyvin+se+normaalissa+käytössä+on+mennyt+sen+jälkeen.+Eikä+akkuruuvinvääntimellä+kai+noin+niinku+yleensä+runtata+vartalonpainolla+paksuja+ja+pitkiä+porakärkiruuveja+joidenkin+ikivanhojen+paksujen+peltien,+ja+aluskatteeksi+jääneen+edellisen+peltikaton+läpi+yli+20m+matkalta,+ja+harjalta+räystäälle+meni+3-5+peltiä+limittäin+riippuen+niiden+pituuksista+😂+Paineilmanaulainta+tai+jotain+tehokkaampaa+konetta+oikeat+raksaäijät+kai+työssään+käyttänee,+mutta+meni+se+noinkin.+Enemmän+se+peltien+kantaminen+kauempaa+pihalta+ja+ylös+alas+kulkeminen+alkoi+vtuttamaan.
  2. Itse+asiassa+en+ole+koskaan,+vaikka+kymmeniä+tai+varmaan+pitkälti+yli+sataa+autoa+olen+ajanutkin.+Jaguarissa+oli+tehoa+kai+joku+240hp+mikä+liikutti+sitä+noin+1700-1800kg+tankkia+ihan+kohtuu+hyvin+Suomen+rajoitusten+puitteissa,+mutta+ei+siinä+se+teho+niinkään+ollut+pääasia+mihin+olisin+kiinnittänyt+huomiota.+Mutta.-Mä+olen+ajanut+12+karting-kisaa+AKK:n+lisenssin+alaisissa+Raket120-sarjoissa-Testannut+Yamahaa+ja+Rotaxia+suht+kilpailukykyisesti+autojen+omistajiin+verraten-Eivätkä+nämä+kaverini+nolanneet+mua+täysin+joukkuekisoissa,+joissa+ajettiin+mun+shitboxilla-Kaverini+oli+muuten+aikoinaan+jollain+Formula+Renault-sarjan+(vastaa+kai+nykyistä+F4-luokkaa)+autolla+nopeampi+jossain+testisessiossa+kuin+rahakkaampi+muumaalainen+joka+eteni+aina+GP2-sarjaan+asti+(nykyinen+F2).-Forza+Motorsport+seiskassa+mun+kierrosaikaennätys+Indianapoliksen+ovaaliradalla+on+jossain+top30,+kyllä+30,+ei+30%,+hujakoilla+kun+leaderboardin+pituus+on+muistaakseni+yli+200+tuhatta+eri+gamertagia.+-Parhaimmalla+kaverillani,+kartturillani+sekä+spotterillani+Bicky+Royal+miehellä+on+keuliva+musta+Chevy+Silverado,+jonka+tuplaturbo-V8-dieseliä+on+vielä+terästetty+ilokaasujärjestelmällä+ja+autoon+vaihdettu+hirmu+lyhyt+perä.+Sen+kyydissä+on+omat+arkiset+autot+unohtuneet,+kun+Bicky+on+runtannut+kaasun+pohjaan+liikennevaloissa,+vetokoukku+raapinut+maata,+hetken+aikaa+näkynyt+vain+sinistä+taivasta+ja+lavakaiuttimista+on+pärähtänyt+soimaan+esim.+Freestyler,+Sandstorm,+Crash+ykkösen+Hog+Wild+kentän+musiikki+tai+muuta+laatumusaa+😊😊😊+Äijien+kesken+ollaan+sitten+lyöty+toisiamme+olkapäille+ja+naurettu+yhdessä+kun+ollaan+ohitettu+joku+316d+velkabemari+ja+muita+starttimoottoreita+tai+sähkövatkaimia+😆
  3. Ok,+mä+en+ole+tainnut+lähettää+koskaan+kenellekään.+Jos+olen+joskus+(useastikin)+kirjoittanut+itkien,+olen+vähän+valikoiden+kertonut+siitä+joko+suoraan+tai+laittanut+jonkun+angstaamisen+perään+kunnolla+itkevän+emojin,+eikä+mitään+puolivillaista+tulkinnanvaraista+emojia.+Ja+ylipäätään,+ylläolevasta+viestistä+voi+ehkä+saada+vahingossa+vaikutelman+että+pitäisin+tätä+kaveruutta+tai+hänen+viestiään+jotenkin+arvottomana+tms.+vaikka+asia+ei+näin+ole.+Toivoisin+vain,+että+mut+nähtäisiin+edes+joskus+miehenä+ja+isäntänä,+eikä+jonain+epämääräisenä+androgyyninä+kenen+pitäisi+tajuta+tai+olla+tajuamatta+jonkun+vetistelyemojin+kaikkia+mahdollisia+nyansseja.+Enää+ei+sentään+gay-mieheksi+epäillä+kuten+teini-iässä,+kun+olen+antanut+mielipiteeni+näkyä+ja+kuulua+pridestä.+Mutta+noin+muuten,+ihmisestä+riippumatta,+mä+ottaisin+1000x+mieluummin+vaikka+yhden+ainoan+positiivisen+kommentin+tekemistäni+puunkaatohommista,+työjuttujen+jatkamisesta,+aidosti+positiivisen+kommentin+siitä+etten+ole+ryypännyt,+siitä+että+olen+pistänyt+espanjalaisille+kavereilleni+pataan+rallipeleissä,+you+name+it...+kuin+kysymyksen,+joka+edelleen,+emojeista+huolimatta,+oli+aseteltu+niin+että+hän+oli+huolissaan+siitä+onko+mulla+kaikki+hyvin.+Ja+kuten+monta+kertaa+todettu,+niin+monen+muunkin+ihmisen+tapauksessa+kysymysten+sävy+on+ollut+jollain+tavalla+latautunut+suuntaan+tai+toiseen.+Itse+asiassa+luulen,+että+jotkut+vähänkään+etäisemmät+tuttavat+ovat+kyseenalaistaneet+mun+vointini+tai+oikeastaan+koko+täysjärkisyyden/normaaliälyllisyyden+viime+aikoina+sen+perusteella+kun+"en+ole+tehnyt+mitään".+Musta,+asumismuodostani+ja+töistäni+saattaa+välittyä+joillekin+ihmisille+vaikutelma,+ettenkö+ymmärtäisi+raha-asioista,+rahan+arvoa,+tms.+kun+oletukset+perustuu+vanhoihin+tietoihin+ja+oletuksiin+siitä+paljonko+talossa+on+ollut+omaisuutta.+Eikä+äiti+niistä+raha-asiaongelmistaan+kovinkaan+paljoa+kailottanut,+enkä+mäkään+ole+monestikaan+kehdannut+kovin+yksityiskohtaisesti+kertoa+miten+asiat+meni.+Siihen,+aikuisiällä+lapsuudenkodissa+asumiseen,+ja+mt-ongelmiini+peilaten,+näyttäytyyhän+mun+vm.2003+autoni,+vanha+taloni,+peliharrastukseni,+ei-niin+mediaseksikäs+työni+yms.+vähän+outoina+ja+jopa+lapsenomaisina,+kuten+jossain+ylläolevassa+viestissä+kuvailinkin.+Munhan+pitäisi+miettiä+paljonko+nyhtää+kaupungilta+vuokraa+asunto-osakkeista+jne.
  4. En+jaksa+jokaiseen+yksittäiseen+kommenttiin+vastata,+mutta+jos+tolla+🥺-emojilla+on+tosiaan+muka+joku+kaksoismerkitys+söpöilystä+tms.+eikä+siitä,+että+on+aivan+räjähdyspisteessä+kun+kuuntelee+Jaguarin+ratissa+Join+Me+In+Deathia+ja+puree+hammasta,+niin+jo+on+taas+mun+tuuria+tämäkin,+kun+10+vuotta+on+mennyt+erittäinkin+kivuttomasti+friendzonella.+No+hyvä+sinänsä+etten+sen+kipakammin+vastannut,+tai+alkanut+tivaamaan+ärtyneenä+miksi+hän+näki+mut+niin+suurena+huolestumisenaiheena.+Oikeastaan+kun+vastasin+itse+😊-emojia+käyttäen+hänelle,+niin+multa+se+on+aina+jonkinlaista+tekohymyä+tai+piilokettuilua,+mutta+tässä+tapauksessa+varmaan+hän+tulkitsi+tuon+emojin+eri+tavalla+eli+aitona+ja+ystävällisenä+hymynä.+Ja+ehkä+ihan+hyvä+niin.+Mutta+en+mä+silti+tiedä+kuinka+suuri+ilon+ja+juhlan+aihe+se+on,+jos+etääntynyt+varattu+kamunainen+kyselee+kuulumisia,+tulkitsee+noita+emojeita+sitten+miten+päin+tahansa.+Aina+on+jollain+uudempi+katto,+uudempi+talo,+uudempi+auto,+kunnallinen+vesijohtoliittymä+eikä+puoliksi+täynnä+olevaa+kaivoa,+lämmin+wc,+enemmän+kirjaimia+ajokortissa,+parempi+vetokyky+autossa,+hinausauto,+pidempi+laippa+moottorisahassa,+TIG-vehkeet+eikä+täytelanka-miggiä,+parempi+työkyky,+parempi+palkka+jne+jne.+ja+sen+saa+kyllä+kuulla+säännöllisesti.+Itse+asiassa+jopa+tällä+kamunaisella+suuri+osa+noista+kohdista+täyttyy.+Noh,+jos+jaksetaan,+niin+ei+muuta+kun+illalla+kattellaan+Toronton+Indycar-kisaa,+josta+en+aio+palstalle+tän+enempää+spämmätä.+Colton+Herta+lähtee+taas+paalulta+ja+voi+olla+että+jos+kesken+kisan+tiimiradio+käy+kuumana+tai+tunteellisena+isänsä+Bryan+Hertan+kanssa,+joka+on+entinen+kilpa-autoilija+ja+hänen+spotteri/kisainssi,+niin+parempi+olla+lähettämättä+🥺-emojia+kenellekään+jos+se+ei+tarkoitakaan+kyynelten+pidättelyä+😂+Ja+itse+asiassa+toi+näyttää+Whatsapissa+muuten+hieman+erilaiselta+kuin+Windowsissa.+En+alkuun+meinannut+löytää+oikeaa+vastaavaa+emojia+kun+pöytäkoneella+tänne+olen+kirjoitellut.
  5. Onko+kaveripiirissäsi+yleistäkin+kuulumisia+kyynelehtivän+emojin+kera,+mainita+että+on+oltu+huolissaan,+eikä+täsmennetä+kysymystä+jos+toteaisit+vastauksesi+yhtenä+osana+lauseen+"heh+miksipä+mä+en+kunnossa+olisi+😃"+eikä+sitä+tulkittu+mun+tapauksessa+edes+retorisena+kysymyksenä+millaisena+sen+tarkoitin,+vaan+asiaa+piti+vielä+vaan+jatkaa+tolla+"tiiät+kyllä+mitä+tarkotan+😌"+lauseella.+Mitä+en+siis+tiedä.+Työjuttujen+tekeminen+talvisen+4kk+tauon+jälkeen?+Alkoholinkäytöstä+pidättäytyminen?+Reseptilääkkeiden+iteroidussa+syklissä+pysyminen?+Koronatartunnan+välttäminen+rokottamattomana?+Yksinasuminen+(lue:+jaksaminen+äitini+poismenon+jälkeen)?+Muu+mt-juttu?+Ns.+herkän+ihmisen+suhtautuminen+jatkuvaan+kriisiuutisointiin?+🙄+Mä+kerroin+tosiaan+ekassa+vastauksessani+omat+kuulumiseni+ihan+hyväntuulisena+ja+kyselin+niitä+häneltä,+jatkoin+sitten+keskustelua+tosiaan+ignooraamalla+ton+koko+onko+kaikki+hyvin+-kysymyksen+jatkon,+ja+vein+keskustelua+eteenpäin+lähinnä+hänen+kertomiin+kuulumisiin+liittyen,+kunnes+hän+meni+nukkumaan.+Mielestäni+hoidin+ton+niin+hyvin,+kuin+se+tossa+kohtaa+oli+mahdollista.+Säilytin+ylpeyteni,+enkä+anellut+saada+tietää+miksi+musta+ollaan+niin+huolissaan,+mutta+en+kuitenkaan+muuten+käyttäytynyt+mitenkään+v-mäisesti+takaisin+tai+vastaillut+vain+"ok"+ilman+emojeja,+vaan+pyrin+tosiaan+mahdollisimman+normaaliin+vaikutelmaan+ja+kirjoittamaan+mahdollisimman+arkisista+asioista,+jolloin+hänen+kysymyksenasettelunsa+näytti+lopulta+entistäkin+hölmömmältä,+vaikka+en+sitä+siis+hänelle+tietenkään+töksäyttänyt.
  6. Ehdin+jo+ylempänä+korjaamaan,+että+toi+otsikossa+mainitsemani+kettuilu+on+aika+lailla+poissuljettu+vaihtoehto.+Oli+kai+alkuun+helpompi+suhtautua+siihen+kettuiluna,+ja+osoittaa+hänelle+reaktioni+reagoimattomuudellani,+kuin+havahtua+siihen+että+multa+kysellään+kuulumisia+tosiaankin+aika+lailla+säälinsekaisin+fiiliksin+ja+latauksin.+Varsinkin,+kun+jokseenkin+vaikean+muutaman+viime+vuoden+jälkeen+sitä+kaipaisi+edes+joskus,+edes+vittu+kerran+vuodessa,+joltain+ihmiseltä+edes+jotain+pientä+kannustusta,+tunnustusta,+tsemppiä+tms.+eikä+epämääräisiä+huolen/säälinsekaisia+kysymyksiä,+tai+toisenkaltaisilta+ja+asioistani+vähemmän+tietäviltä+ihmisiltä+täysin+utopistisia+parannusideoita+perustuen+oletukseen,+että+mulla+olisi+takataskussa+20ha+maata+ja+pari+kerrostaloasuntoa.++Ammattilaisten+ammattimaiset+vastaukset,+sekä+työasioissa+toiselta+puolelta+suomea+kasvottomasta+sähköpostiosoitteesta+saadut+kiitokset+tms.+jätettäköön+pois+laskuista+tässä+kohtaa.+Ja+sitten+joku+vielä+ihmettelee+palstalla,+miksi+välillä+kuvittelen+(läpällä+ja+todellisuudentajuisena)+rallipelin+kuivakaksi+brittiääneksi+esim.+Bickyn+joka+sentään+edes+joskus+toteaa+että+"that's+a+win!+well+done!"+tms.🤣
  7. Ihan+hyviä+pointteja,+josta+päästäänkin+siihen,+että+aiemmin+pidettiin+huomattavasti+enemmän+yhteyttä+viesteillä,+ja+nähtiin+säännöllisesti.+Nyt+kun+yhteydenpito+on+jäänyt+vähemmälle,+niin+kertoo+sekin+mielestäni+jostain+että+viestiä+laitetaan+vasta+silloin,+ja+keskellä+yötä,+kun+on+jotain+mielen+päällä.+Jos+asia+siis+oli+näin,+kuten+esitit/arvelit.+Enkä+mäkään+tosin+ole+hänen+suuntaan+laittanut+viestiä+viime+aikoina,+ei+ole+ollut+mitään+varsinaista+asiaa+tai+puhuttavaa+🙄+Viimeksi+kun+olin+aloitteellinen+viestittelyssä,+kyselin+virnuillen+miten+hän+on+tottunut+sinkkuelämään+pitkästä+aikaa,+niin+hän+kertoikin+olleensa+silloin+jo+3kk+ajan+uuden+miehensä+kanssa.+Ja+asia+on+sinänsä+ihan+fine,+mä+en+ole+koskaan+ollut+häneen+ihastunut,+vaan+ihan+oikeasti+ollaan+oltu+/ollaan+pelkkiä+kavereita.+Tietynlainen+pimento+siinä+asiassa+enemmän+häiritsi,+varsinkin+kun+vielä+reilut+pari+vuotta+sitten+oltiin+sen+verran+läheisiä+ystäviä+että+hän+oli+äitini+hautajaisissa,+joissa+silloinen+naisystäväni+ei+ollut,+eikä+kovin+isoa+määrää+ihmisiä+muutenkaan.+Ja+kysyin+mäkin+toki+hänen+kuulumisiaan+samassa+viestissä+missä+ensin+kerroin+omistani,+mutta+en+tietenkään+hänen+asioistaan+tänne+kirjoittanut.+Eikä+hänelle+mitään+kovin+ihmeellistä+ymmärtääkseni+edes+kuulunut,+vaan+aika+pian+hän+meni+tolleen+kierrellen+asiaan+että+oli+ollut+huolissaan+musta,+ja+kyseli+onko+mulla+kaikki+kunnossa+🙄+Noh,+mitä+ikinä+hän+tarkoittikaan,+niin+toivottavasti+ja+todennäköisesti+vastauksestani+välittyi+se+että+asiani+on+pääpiirteittäin+ihan+ok.+Voikin+sitten+olla+taas+seuraavan+muutaman+kuukauden+ajan+huoletta.