Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
hondakuski
profiilit
hondakuski
hondakuski
Vapaa kuvaus
Konnichiwa 🙏
Aloituksia
13
Kommenttia
289
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Enkä+lähde+tarkkaan+arvuuttelemaan+kyseisen+kotitalouden+kuukausituloja+tai+missä+suhteessa+ne+ovat+eläkettä+ja+pääomatuloja,+mutta+väljähkö+veikkaus+on+yhteensä+nettona+noin+10k€/kk.+
Eräänlainen+steppi+aikuistumiseen+tämäkin,+kun+sairauspäivärahan+enimmäisajan+ja+pysyvän+työkyvyttömyyspäätöksen+välisessä+tyhjiössä+käytännössä+pakotettiin+nelinumeroiseen+lainanottoon,+rikokseenkehoittamiseen+kun+en+tarttunut+rahanhankintaideana,+mutta+samapa+kai+se,+kun+olin+luottokorttiyhtiön+silmissä+maksukykyinen+kuten+olinkin,+ja+nyt+autoni+toimivat+ikäänkuin+toistensa+hätävaroina+😂+Tavallaan+huvittava+tapahtumaketju+mikä+sai+alkunsa+aivan+pikkuasioista,+puhuttiin+koko+ajan+sinänsä+pikkusummista+verrattuna+vaikkapa+kuoppajaiskuluihin+yms.+joista+mut+on+nähty+suoriutuvan+normaalisti+suunnitelmien+mukaisesti.+Mutta+silloin+olin+"vain"+kännissä,+vaikkakin+kyllä+24/7,+enkä+ehkä+kerran+viikossa+pienessä+reseptilääketokkurassa+aamukahvin+kera,+mutta+anyway.+
💙+Sekoomus+-+Sydän+on+oikealla.
10.09.2022 06:52
Tai+siis+luottamus+kanssani+oli+halvempi+kuin+600€+tai+autoni+katsastusremontti+ennen+El+Plan+päätöstä,+meni+väärinpäin+tuo+lanseeraamani+lausahdus.+😅+
Vai+pitäisikö+sanoa,+että+se+oli+ohuempi+kuin+auton+puhkiruostunut+etupalkki,+tai+heinä-+ja+elokuun+sähkölaskut+eli+kaksi+A4:sta.+No+cash+pyydetty.
10.09.2022 06:22
Mä+en+halua+lähteä+maalittamaan+ketään+palstalaista+tai+yksilöimään+ihmisiä+sen+enempää,+mutta+se+on+jotenkin+outoa+ja+huvittavaa,+miten+esim.+poliitikkojen,+urheiluvaikuttajien,+suurliikemiesten+yms.+Venäjä-kytköksiä+tai+sympatioita+ei+ihan+kauheasti+tuomita,+mutta+yksittäisen+taviksen+Helsingin+huippukokouksen+2018+hehkuttaminen,+rokottamattomuus+yms.+jättivät+näköjään+miltei+ikuisen+leiman+🙄
Mäkin+olin+viime+talvena+oikeasti+kohtuu+järkyttynyt,+alkuun+melko+varma+Venäjän+emämokasta+ja+pettynyt+Putiniin,+ja+jopa+vaihdoin+hetkellisesti+profiilikuvaksi+Alexander+Rossin+Indycar-auton+tai+jotain+muuta+sinikeltaista,+mutta+varmasti+moni+on+viime+aikoina+huomannut+mun+palanneen+aika+lailla+entisiin+mielipiteisiini+kun+kohtelu+tosielämässä+on+ollut+mitä+on+ollut.+En+esim.+halua+edes+tietää,+kuinka+paljon+hyväntekeväisyyteen+ihmiset+ovat+lahjoittaneet,+mutta+kanssani+600€+tai+Hondan+etuakselipalkki+olivat+luottamusta+halvempia,+koska+"rokotepsykoosi",+eli+viime+kesänä+vastuullinen+liikennekäyttäytyminen+ja+viime+talvena+väärässä+seurassa+ääneen+pohtiminen+koronarokotteen+osuudesta+tutun+eläkeikäisen+ihmisen+äkilliseen+sairauskohtaukseen+johon+tämä+kuoli.+Samaten+pari+kolme+suurin+piirtein+oman+ikäluokan+kaveria+ovat+olleet+hipihiljaa+lähes+koko+kuluvan+kalenterivuoden+aikana,+vaikka+korona-aikana+viestit+ja+vitsit+kulki,+mutta+nyt+alkaa+näkemisistäkin+olla+jo+1,5-2+vuotta+aikaa+🙄+Tuntuu+että+ideologinen+leima+on+vaikuttanut+suhteettoman+paljon+omiin+vaikutusmahdollisuuksiini+tai+saamaani+juuri+minkäänlaiseen+hyötyyn+nähden+🙄+Kun+en+nyt+mitään+Jokereita+omista+kuitenkaan+😅+Ihan+kuin+ihmisten+olisi+helpompi+rationalisoida+noita+asioita+miljardeilla,+hahmottamatta+edes+kunnolla+niiden+summien+valtavuutta,+samalla+työntäen+ne+jonnekin+kauas+mielestä+"Arkadianmäelle"+tai+lätkähalliin,+sekä+purkaen+sinänsä+ihan+ymmärrettävää+ja+inhimillistä+pelkoa,+vtutusta,+siviilien+kohtalosta+järkyttymistä+yms.+tuttua+tavista+kohtaan+joko+"sulkemalla"+tai+kohtelemalla+huonosti+ilman+aiempia+sanaharkkoja+saatikka+velkaa+tms.+
Mutta+ei+tälläinen+ainakaan+yhtään+yhdistä+kansakuntaa+kriisiaikana.+Mullakin+oli+viime+talvena+tavallaan+mahdollisuus+pestä+käteni+ja+suuni+aiemmasta,+minkä+osittain+alkuun+teinkin,+mutta+kun+on+sittemmin+leimattu+psykoosipotilaaksi+muttei+lääkärin+toimesta,+käsketty+yksityisen+sektorin+puolelle+hoitoon+omasta+pussista+jos+korona+iskee+vakavana,+vastattu+viesteihini+viikon+viiveellä+jne.+niin+ollaan+sitten+ihan+kunnolla+hulluja+trolleja+jos+sellaiseksi+kerran+on+leimattu.+Yksittäisillä+kahveilla,+pelaamisilla+irl+tai+online,+tai+halauksilla+ei+välttämättä+olisi+näin+kovaa+"karma"+asennetta+kiinteän+sähkösopparin+turvista+(ainakin+toistaiseksi)+naureskellessa+🙄
10.09.2022 05:34
Olin+woken.
09.09.2022 11:05
Niin+kauan+kun
-On+rokotemyönteinen,+tai+jopa+-fanaattinen+ja+ottaa+oikeuden+leimata+pienetkin+epäilykset+mahdollisista+haittavaikutuksista+psykoosiksi
-Pitää+Ruotsin+lipun+tai+jonkun+friikkivaltion,+mitä+ei+välttämättä+parin+vuoden+kuluttua+maailmankartalla,+värejä+profiilikuvissaan
-Ja+ylistää+Sanna+Marinia+siitä,+että+tämä+bailasi+ja+samalla+laiminlöi+virka-asemaansa+liittyviä+velvollisuuksia+esim.+Uniper-asiaan,+vaaransi+pääministeri-instituution+turvallisuuden+tietyllä+tapaa,+ja+vähintäänkin+romutti+jo+toistuvasti+sen+uskottavuutta+keskellä+esim.+Nato-prosessia+ja+erilaisia+kriisejä
...+niin+kaikki+hyvin.+
Käyttäydytte+juuri+niin+kuin+oikeaoppisen+uuspuritaanisen+kansalaisen+kuuluukin.
09.09.2022 11:01
Mä+muuten+en+nukkunut+tuohon+aikaan,+vaikka+olisin+halunnut,+ja+halunnut+mennä+myös+myöhemmin+nukkumaan+😅+Toi+kun+pitkin+kesää+hiukan+stressaantuneena+söin+Lyricaa+vähän+ominpäin,+lähinnä+sopivia+tymäyksiä+kerran+vuorokaudessa,+mikä+ei+välttämättä+ole+hyvä+idea+noin+lyhyen+puoliintumisajan+lääkkeellä,+niin+sen+vuorokausiannostuksen+pudottaminen+noin+25-50+prosenttiin+vakiintuneesta+aika+nopealla+aikataululla,+sekoitti+sisäisen+kelloni+ihan+täysin,+vaikka+noin+muuten+se+nihkeä+olo+ei+ikuisuuksia+kestä+eikä+tässä+nyt+ekaa+kertaa+oltu+pappia+kyydissä.+
Pitää+tämä+rytmi+viimeistään+kellojen+siirtämiseen+mennessä+saada+korjattua+vanhaan+kunnon+klo+22-6+rytmiin+eikä+iltakasilta+nukkumaan+ja+aamuneljältä+katsomaan+Macgyverin+uusintoja+tai+jotain+typerää+uutisfeediä.+😂+Vaikka+jollain+tavalla+kiehtovaakin+vaihtelua+tämä+on+ollut+ehkä+noin+kuukauden+päivät,+ja+oikeastaan+juuri+tuon+paradoksaalisen+faktan+vuoksi,+että+tosiaankin+voin+tehdä+näin+kun+ei+varsinaisesti+ole+mitään+velvollisuuksia.+Samapa+kai+se+on+tehdä+asia+näinkinpäin,+kuin+valvoa+aamuneljään+ja+heräillä+puoliltapäivin.+Ja+vielä+yksi+paradoksi+lisää,+niin+näin+päin+intiaaneillessa+se+kuitenkin+loppujen+lopuksi+haittaa+vähemmän+työjuttuja+ja+antaa+jopa+reippaan+vaikutelman+jos+aamukuudelta+vastailee+sähköposteihin+🙄😅
Eilen+ja+toissapäivänä+oli+työjuttuja,+mutta+tämän+päivän+ja+varmaan+osan+viikonlopustakin+joudun+varaamaan+loppujen+polttopuiden+kantamiseen/kärräämiseen/heittämiseen+puuvajaan.+Aika+paljon+olen+tänään+jo+saanutkin+heitettyä.+
Ollut+kuitenkin+aika+paljon+poutaa+viime+aikoina,+puut+saivat+pitkin+kesää+kuivua+aina+kerroksittain+kun+heitin+niitä+pikkuhiljaa+sisälle,+ja+ensi+viikoksi+kai+kelit+muuttuu.+Ja+aamuisin+mä+olen+jo+lämmittänytkin+tupakeittiön+leivinuunia,+kun+herätessä+on+voinut+olla+vähän+nihkeä+ja+kylmähkö+sisäilma,+eikä+ihan+vielä+viitsi+pattereita+kovin+kovalla+kuitenkaan+pitää.+🙄
09.09.2022 10:45
En+kalassa+sentään,+mutta+päätin+2,5vk+kesälomani+tänään+ja+pistin+Torin+laulamaan.+Ei+siitä+El+Planista+tai+vakuutusyhtiön+kissankultaisesta+kädenpuristuksesta+pidä+sokeutua+liikaa,+ja+tylsää+se+alkoi+olla+heräillä+aamuneljältä+katsomaan+uutisfeediä+ja+aamu-tv:tä+ensin+tuntikausiksi,+päivän+mittaan+leffoja+Youtubesta+ja+illalla+kasilta+nukkumaan+🙄+Tai+mä+kyllä+tiedän+mistä+tuo+vääristynyt+vuorokausirytmi+johtuu,+depregabalinikaatiosta,+elikkä+lyricarefloista+jotka+nyt+ei+ikuisesti+kestä+eikä+maailmaa+kaada+😅+Toisaalta+omalla+tavalla+ihan+kiehtovaakin+tuollainen+vaihtelu+mutta+aikansa+kutakin+😃
Mun+työviikko+alkoi+tiistaina.+Deal+with+it+huippuosaajat+ja+#vainkeskiluokka+😅
06.09.2022 16:12
Juu+ja+olenhan+mä+sen+palstalla+varmaan+lähes+joka+toisessa+viestissäni+nostanut+esille,+että+tuon+kaiken+sopan+lisäksi+äitini+tekemien+huonojen+valintojen+vuoksi+omaisuutta+meni+kiinteässä+muodossa+ohi+puolisen+miljoonaa+sekä+joku+mystinen+isovanhempien+säästämä+"pesämuna"+josta+kuulin+hiljattain+vasta.+Perintöveroja+jouduin+maksamaan+vähemmän,+kuin+17+vuotta+vanhasta+Lagunasta+samana+vuonna.+Niin+ja+olisi+nuo+olleet+ihan+kiva+pääomatulojen+lähde+hänellekin,+pienehkön+eläkkeensä+lisäksi,+not+to+mention.
Enkä+mä+tiedä+kiinnyinkö+mä+tähän+mieheen+mitenkään+sen+kummemmin,+mutta+sanotaan+näin+että+tuttavapiirini+tuon+ikäluokan+miehistä+ehdottomasti+reiluin+tapaus,+vaikka+niitä+edelleenkin+on+tuttavapiirissä+mutta+yhteydenpito+ei+ole+niin+säännöllistä.+Kummankaan+ego+harvemmin+törmäsi+keskenään,+vaan+usein+jonkinlaisena+yhteisenä+rintamana+joihinkin+suuntiin.+Ja+ymmärsimme+missä+menee+hyväksyttävän+raja+autoasioissa.+Aina+jotain+hylkylappua+alapallonivelistä+tai+ruosterei'istä+sai+naureskella+puolin+tai+toisin,+mutta+asioiden+juurisyihin+meneminen+miksi+jollain+ysäri-autoilla+ajoimme+(90-luvun+lama+ja+omalla+kohdallani+sivutoiminen+yrittäjyys+työnhaun+oheessa)+oli+sellanen+no+go+zone+mikä+piti+välimme+hyvinä.+😁+Mutta+toisaalta+vain+noin+vuoden+kuluttua+hänen+kuolemasta+äitini+joutui+sairaalaan+mistä+ei+koskaan+kotiutunut,+korona-aikana+moni+kaverisuhde+ja+lähipiirisuhde+meni+rikki+tai+etääntyi+jne.+niin+tuollaiset+yksittäiset+tutut+ovat+jääneet+mieleen+yhtenä+osana+yhtä+elämänvaihetta+tai+vuosikymmentä.
05.09.2022 10:37
Kun+viinamies+aikansa+yritti,+niin+nyt+on+sitten+seuraava+näköjään+jankkaamassa+kolmikymppisenä+kuolemasta+kun+El+Plan+meni+läpi+😂+
Mutta+ei+mene+läpi.+Mulla+on+suojelusenkelini+#77+Dan+Wheldon+katsomassa+perään,+oikeassa+elämässä+Karalahti+esikuvana,+Alonso+sielunkumppanina+ja+Vova+sotkemassa+asioita+jotka+ei+lyhyellä+aikavälillä+osunne+muhun+mutta+mun+asioita+kritisoinutta+keskiluokkaa+kohtaan+kylläkin+😁+Ei+tätä+kaaosta+voi+missata,+ja+odotan+suorastaan+innolla+millaista+tulevaisuuden+virtuaalinen+kilpa-autoilutekniikka+on+Alonson+iässä+eli+kohdallani+10+vuoden+päästä.+Ei+tule+meinaan+ranskikset+eikä+todennäköisesti+jo+heidän+lapsensa+eli+Pienet+ranskalaiset™+pääsemään+helpolla+😎😂
05.09.2022 06:11
Niin+ja+kyseinen+asiakas/yhteistyökumppani+oli+muuten+ainoa+henkilö,+joka+soitti+mulle+sen+päivän+iltana+kun+äitini+oli+ekassa+aivokasvainleikkauksessa.+Ja+kysyi+myös+miten+mä+olen+pärjäillyt,+eikä+vain+että+jäikö+äitini+henkiin.+Toisena+soitti+itse+asiassa+äitini+herättyään+operaation+jälkeen+ja+kauhisteli+kuulleensa+telkkarin+uutisista+Jules+Bianchin+kuolleen+😂
Kastetilaisuudessani+mua+sylissä+pitäneet+ihmiset,+joiden+kanssa+tänä+vuonna+luottamus+oli+600e+tai+"Hondan"+etuakselipalkkia+ohuempi+vastuullisen+liikennekäyttäytymisen+ja+rokottamattomuuden+vuoksi,+eivät+soittaneet.+Entinen+naapuri+oli+kuulemma+kysynyt+äidiltäni+missä+mä+olin+sillä+aikaa+"hoidossa"+yms.+kivaa.
Tämän+asiakkaan+kanssa+juteltiin+normaaleja+äijien+juttuja,+kerroin+että+pyhitin+sen+päivän+ihan+tarkoituksella+käytännön+autohommiin+että+oli+jotain+järkevää+tekemistä+jne.+Ei+mikään+kovin+pitkä,+tai+sillä+hetkellä+emotionaalinen+puhelu,+mutta+puhelu+minkä+varmasti+muistan+loppuelämäni+ajan.
04.09.2022 13:06
No+tietäjät+tietää+ton+livistämisen+taustan,+mutta+kertaamisen+vuoksi,+niin+muutaman+kuukauden+hengähdystauon+jälkeen+juteltiin+vaatteet+päällä+sängyllä,+ja+kun+keskustelut+meni+treffijuttuihin+niin+mulle+oli+liikaa+hänen+sateenkaari-+ja+kimppajuttunsa+sillä+aikaa+kun+itse+olin+käynyt+kaksilla+yksillä+treffeillä.+Pyöräilemässä+ja+leffaa+katsomassa.+Hurraa.+Mutta+ei+siinä,+itse+mä+olin+hänet+jo+jättänyt+pariin+otteeseen+sen+kalenterivuoden+aikana,+eli+ei+siinä+ole+mitään+nokan+koputtamista+mun+osalta.+Olin+vain+realisti,+ennen+häntä.
Mä+luulen+että+äitini+jonkinlainen+alitajuinen+häpeä+siihen+peliriippuvuuteen,+alkoholismiin+yms.+liittyen+purkautui+kotona+muhun,+kun+ei+oikein+muitakaan+ollut+ja+jonkinlaiset+selväpäisen+kulissit+hän+yritti+hampaat+irvessä+pitää+pystyssä.+Ja+varmaan+joku+diagnosoimaton+kaksisuuntainen+ollut+silloin+päällä+myös.+Kyllä+hän+mua+rakasti,+tiedän+mä+sen.+Kävi+se+viimeistään+silloin+ilmi,+kun+mun+vointi+oli+kaikkein+huonoimmillaan+sanotaan+joskus+2015-2018,+ja+hän+omista+sairauksistaan+ja+rajoitteistaan+(2+aivosyöpäleikkausta)+huolimatta+yleensä+järjesti+mulle+apua,+kun+ei+sitä+itse+osannut+juurikaan+antaa,+eikä+kaikkia+asioita+nyt+edes+kotona+yhdessä+ruodittu+tuolloin+vaan+kumpikin+omien+ammattilaistensa+kanssa.
Eikä+tuo+asiakas+ollut+mikään+yksittäinen+renkaanpotkija,+vaan+noin+kuuden+vuoden+ajan+tunnettiin,+ystävystyttiinkin+periaatteessa,+sain+häneltä+paljon+työkaluja+ja+knowhow:ta+yms.+ja+jotenkin+kaksi+tällaista+luonteeltaan+vähän+perusnegatiivista,+sarkastista+ja+takakireää+tyyppiä+tuli+kuitenkin+toimeen+ja+varsin+hyvinkin+😁+Ekassa+puhelussa+sain+rprprperkrkrlle+ja+punaista+luuria+kun+en+tiennyt+missä+Ransitin+webasto+oli,+ja+viimeisessä+puhelussa+juhannuksen+aikoihin+2018+niin+ikään+punaista+luuria,+kun+molemmat+tiedettiin+hänen+tilanteensa+ja+luulen+hänen+alkaneen+itkemään.+Elokuussa+tulikin+sitten+suru-uutisia.+Helvetin+reilu+jätkä+oli+hänkin.+🙏
04.09.2022 12:54
Kyllä+mä+luulen,+että+ykkösenä+on+edesmenneen+-45+syntyneen+asiakkaan+sanat+äidilleni+vuonna+2012+kun+autoin+häntä+tyhjentämään+liiketilaansa+ja+siirtämään+osan+tavaroista+ja+työkaluista+tänne+yhdessä+mua+6+vuotta+nuoremman+entisen+kaverin+kanssa+joka+oli+silloin+tet-harjoittelussa+firmassani.+Kyseinen+oman+elämänsä+Lemmy+sanoi+kuulemma+äidilleni+että+"Anssi+on+helvetin+reilu+jätkä"+johon+tämän+vaimo+oli+välittömästi+kuulemma+lisännyt+että+tuo+oli+paljon+sanottu+"Jormalta".+😁
Ja+tarkemmin+ajatellen,+niin+ei+mulle+ole+kukaan+muu+tainnut+sanoa+koskaan+että+"mä+rakastan+sua"+kuin+viimeisin+ja+vähiten+riitaisin+eksäni+🙄+En+mä+tollasta+lausetta+ihan+lapsuudesta+juurikaan+muista,+ja+isovanhempieni+kuoleman+jälkeen+tarvittiin+yleensä+melkoinen+riita+kotona+ja+ensin+saatanan+kakaraksi+ja+pirun+sikiöksi+haukkumista,+kun+tollasen+saattoi+etäisesti+kuulla+jonkun+anteeksipyytelyn+yhteydessä.+
Mä+en+suoraan+sanottuna+kyennyt+sanomaan+samaa+takaisin+eksälleni,+mutta+hän+on+joskus+maininnutkin+että+olen+kuulemma+melkoinen+poikkeus+miehissä+siinä+mielessä,+etten+missään+vaiheessa+luvannut+mitään,+mitä+en+olisi+voinut+pitää+tai+mitä+en+olisi+110%+tarkoittanut.+Siksi+meidän+välit+onkin+olleet+aika+mutkattomat+sen+jälkeen+kun+pöly+laskeutui+mun+livistämisestä+kotiin+viime+näkemällä,+hänen+wc-käynnin+ja+suihkun+aikana.+😅
04.09.2022 08:56
No+sanotaanko+näin+että+se+on+rälläkän+ja+vasaran+jälkeen+tärkein+työkaluni,+joten+kyllä+mä+sitä+päivittäin+päivän+mittaan+tarvitsen,+vaikka+se+ei+olekaan+ns.+liimautunut+käteen.+Pankkisovellukset,+niillä+tunnistautuminen,+sähköposti,+Zuckerbergin+alustat,+Xbox-viestisovellus,+ja+ihan+puhelin+niminen+sovelluskin+usein+työjuttuihini+tai+ammattilaisasiointiin+liittyen.+Silti+pidän+sitä+latauksessa+eri+huoneessa+missä+nukun,+ajaessa+äänettömällä+näyttö+alaspäin,+työpuolen+sim-kortin+deaktivoin+illoiksi+ja+viikonlopuiksi+työjuttuja+tehdessä+jne.+
Tapaninpäivänä+2013+rikoin+vahingossa+silloisen+Nokia+Lumia+älypuhelimeni,+ja+pidin+jännän+1,5+vuoden+kokeilun+kahdella+näppäin-Nokialaisella+kunnes+ostin+älypuhelimen+jälleen+kesällä+2015.+Tuolloin+tuollainen+vielä+onnistui+jotenkuten,+vaikka+esim.+kuvien+lähettäminen+vanhan+liiton+tyyliin+pöytäkoneella+ja+digikameralla+oli+jokseenkin+kömpelöä+ja+varmaan+monien+naistenkin+silmissä+olin+vähintäänkin+outo+tekstareideni+kanssa+🙄+Mutta+jos+tänä+päivänä+samassa+satasen+paketissa+kulkee+mukana+laadukas+kamera,+navi,+netin+selaaminen+tarvittaessa+jne.+niin+aika+paha+nihilisti+saa+olla+että+tänä+päivänä+siitä+kieltäytyy+vapaaehtoisesti+ellei+nyt+esim.+ikä+tai+terveydentilaan+liittyvät+rajoitteet+vaikeuta+sen+käyttöä+kohtuuttomasti.+Tavallaan+harmittaa,+että+yhdenkin+sokean+vakioasiakkaan+ja+jollain+tasolla+kaverinkin+kanssa+kommunikointi+on+sen+varassa+miten+pidän+työpuolen+sim-korttia+päällä.+Usein+jo+ekan+5+minuutin+aikana+on+selvillä+löytyykö+jotain,+mutta+ei+mitenkään+epätavallista+että+kahden+bensalenkkarin+jutut+venähtää+helposti+yli+tuntiin+😃
Se+onkin+kokonaan+oma+juttunsa+haluaako+maksaa+viimeisimmästä+Iphonesta+enemmän+kuin+katsastetusta+Golfista,+ei+tänä+päivänä+noissa+loppupeleissä+kauheasti+ole+eroa+tavisten+tarpeisiin+🙄+10+vuotta+sitten+tilanne+saattoi+olla+eri,+mutta+nykyisin+100€+tienoilla+maksavat+kiinalaiset+Androidit+on+kyllä+ihan+käypiä+käytännössä+kaikilla+osa-alueilla.+Oma+joku+Xiaomi+maksoi+juurikin+tuossa+hintaluokassa+viime+vuoden+kesäkuussa,+eikä+ainakaan+vielä+ole+ollut+mitään+ongelmia,+ja+aiempaan+samanhintaiseen+verrattuna+tuossa+on+muistaakseni+4+tai+8+kertaa+enemmän+tallennustilaa+ja+se+siinä+edellisessä+alkoi+olla+ongelmana,+kun+ei+ollut+tilaa+järjestelmäpäivityksille,+piti+vähän+valkata+mitä+sovelluksia+piti+jne.
04.09.2022 05:28
No+täytyy+sanoa,+että+mulla+on+ollut+rahaan+aina+vähän+vaihteleva+suhtautuminen,+mutta+aina+sellainen+sanotaanko+vastuullinen+noin+lähtökohtaisesti,+eli+tiukankin+paikan+tullen+olen+huolehtinut+laskuista,+luottotiedoista+yms.+Mutta+on+se+aihepiiri+myöskin+suurimmat+traumani,+perheriitani+ja+tuttavapiiririitani+aiheuttanut,+kuten+olen+kertonutkin,+eli+äitini+addiktioiden+ja+huonojen+valintojen+seurauksena+meni+ohi+suun+perintöä+puolisen+miljoonaa+kiinteän+omaisuuden+muodossa+ja+myöskin+joku+mystinen+isovanhempien+säästämä+"pesämuna"+josta+kuulin+vasta+hiljattain.+Ei+tollanen+voinut+olla+vaikuttamatta+ihmiseen,+se+joka+muuta+väittää,+niin+toivoisin+olevan+vähintään+yhtä+kokenut+tai+samalla+viivalla+nollien+määrässä+mitä+on+menettänyt+ilman+omia+virheitään.+Ja+toisaalta+jotenkin+melkeinpä+hupaisaa,+että+lähipiirin+kesken+luottamus+oli+halvempi+kuin+600€+tai+"Hondan"+etuakselipalkki+ja+helmojen+hitsaaminen,+sen+vuoksi+etten+viime+kesänä+eräänä+lauantaina+hypännyt+rattiin+pyydettäessä+ja+viime+talvena+pohdin+väärässä+seurassa+ääneen+koronarokotteen+mahdollista+osuutta+yhteisen+tuttumme+äkilliseen+sairauskohtaukseen+johon+tämä+kuoli.+Tämä+oli+yhtäkuin+psykoosi+lopulta.
Ja+joskus+5-10+vuotta+sitten+raha-asiat+oli+suorastaan+pakkomielle+mulle+kun+samanaikaisesti+poltteli+mersukuume+ja+toisaalta+pää+sanoi+että+elämä+voi+varsinaisesti+alkaa+vasta+sitten+kun+on+suunnilleen+jossain+vuoden+2002+tilanteessa,+samalla+tiedostaen+että+se+on+käytännössä+täysin+mahdotonta+omalla+työpanoksella,+varsinkin+omat+rajoitteeni+huomioiden.+Hyvä+sinänsä,+että+yhdessä+vaiheessa+säästin+paljon+ja+kaikesta+mahdollisesta,+vaikka+sittemmin+Vito,+juominen+ja+hautauskulut+leijonanosan+siitä+veivätkin,+mutta+kuitenkin.+
Mutta+kuten+olen+kertonutkin,+niin+mä+olen+kirjaimellisesti+itkenyt+Jaguarin+ratissa+enkä+onnesta,+ja+toisaalta+elämässä+on+ollut+sen+verran+paljon+vakavempiakin+asioita+viime+vuosina+käsillä,+että+ei+mun+suhtautuminen+rahaan+ole+enää+niin+pakkomielteistä+sen+haalimiseksi+eikä+toisaalta+säästämiseksikään+sairaalloiseen+pisteeseen+asti.+Enemmän+mä+olen+El+Planista+puhunut+jonkinlaisena+henkisenä+otteluvoittona+esim.+työasioitani+avoimesti+kritisoineita+henkilöitä+kohtaan,+ja+muutenkin+vähän+sellaisena+"in.+ur.+face."+tyylisenä+juttuna+koko+läntistä+yhteiskuntajärjestelmää+kohtaan+joka+tällaisenkin+mahdollisti+ja+vieläpä+apulaisylilääkärin+aloitteesta.+Mutta+ei+siitä+pääse+yli+eikä+ympäri+että+mulla+on,+ei+niinkään+absoluuttisesti+summissa+mitattuna,+mutta+noin+suhteellisesti+melkoinen+täyskäsi+pelattuna.+Jos+nyt+ei+mitään+EMP-iskua+tule,+niin+mä+en+keksi+mitään+syytä+viime+tammikuussa+tekemäni+2,5+vuoden+sähkösopimuksen+irtisanomiseen+sähköyhtiön+taholta.+Takuusopimus+on+takuusopimus,+ja+sen+purkava+osapuoli+on+kyllä+viime+kädessä+korvausvelvollinen.+Kumpaakaan+nykyistä+autoani+en+kauheasti+lähde+kehumaan,+mutta+testataan+nyt+omat+ennakkoluulot+Volkkarien+suhteen+oikein+kunnolla,+ja+jos+(toivottavasti+ei)+ne+osoittautuu+oikeiksi,+niin+aina+muutamalla+satasella+"Hondan"+saa+teetettyä+koriltaan+katsastuskelpoiseksi.+Ja+kun+työjutuissani+ei+peruskonseptiltaan,+eli+alunperin+työmarkkinatuen+sivutuloksi+ja+aktiivisuusvaatimusten+täyttämiseksi+ole+sinänsä+paljoa+pielessä,+eli+harvemmin+nyt+isoa+persnettoa+olen+tehnyt,+niin+nyt+voin+tehdä+niitä+omien+voimien+mukaan+joko+vähemmän+kuin+aiemmin+ja+toisaalta+nykytilanteessani+kannustinloukut+kaikkeen+mahdolliseen+ei+ole+niin+tiukat+kuin+aiemmin.+Asuntolainaa+mun+ei+tarvinne+koskaan+ottaa+jne.+Tämä+luo+tottakai+mielenrauhaa,+vaikka+samalla+tiedostan+että+Jaguarit+on+omistettu,+kartingit+ajettu+ja+myöskin+rakennusten+kunnon+suhteen+olen+ennemmin+inhorealisti+kuin+yltiöoptimisti.+Ei+mitään+syytä+lyhyellä+aikavälillä+tehdä+isoja+muutoksia+elämässä,+mutta+ei+myöskään+paljoakaan+syitä+investoida+näihin+puitteisiin+pitkällä+aikavälillä.+
Kokonaan+oma+lukunsa+onkin+sitten+se,+ymmärtävätkö+kanssaihmiset+tai+esim.+sinkkunaiset+tätä+masterplania+alkuunkaan,+tai+sitä+että+Euroopan+deukrainasaatio,+inflaatio+yms.+osuivat+kannaltani+aivan+parhaimpaan+mahdolliseen+aikaan,+enkä+siksi+yksinkertaisesti+kykene+suhtautumaan+asiaan+niin+mustavalkoisesti+kuin+moni+muu,+eli+valtaosa.+Jos+äiti+jätti+sanonko+minkä+taaksensa,+ja+isä+Putin+käynnisti+tuulettimen,+niin+ilmeisesti+sen+oli+tarkoitettu+menevän+näin.+Ja+vaikka+El+Plan+olisi+mennyt+puihin,+niin+en+siltikään+olisi+ollut+vielä+täysin+pulassa,+mutta+moneen+asiaan+inflaatio+olisi+kylläkin+antanut+mahdollisuuden+omien+kasvojeni+säilyttämiseen.
03.09.2022 08:26
Mun+kotikasvatus+yms.+oli+vähän+kaksijakoista.+Toisaalta+mun+äiti+oli+40++kun+synnyin,+samoin+kuten+hänen+isäkin+oli+äitini+syntyessä.+Siinä+mielessä+olen+moniin+asioihin+saanut+sellaista+vanhan+kansan+viisautta,+mutta+toisaalta+äitini+ainoana+(erityis)lapsena+olisin+nuorempana+saattanut+tarvita+enemmän+ohjausta+tms.+ja+hänen+addiktiot+oli+mun+kasvuiässä+aika+voimakkaita+ja+päällä.+Toisaalta+toi+kuvio+teki+musta+aika+varhain+"aikuisen"+ja+suvun+tavat+toistui+mun+tehdessä+puuhommia+10-15+vuotiaana+äitini+pelatessa+lähikaupan+aulassa,+ja+olen+kuullut+että+isoisäni+joutui+aikoinaan+9-vuotiaana+tms.+kyntämään+pellon+hevosella+ja+senaikaisilla+työkaluilla+hänen+isän+ryypätessä,+ainoan+veljen+kuoltua+ja+loput+8+lasta+kun+oli+tyttöjä.+🙄😅+
Mutta+toisaalta+toi+mun+asperger+ja+muut+diagnoosini+ovat+sen+verran+merkittäviä,+että+ei+sillä+sinänsä+enää+väliä+miten+opiskelujutut+yms.+meni+enkä+sivutoimisena+yrittäjänä+varsinaisesti+ole+epäonnistunutkaan.+Varmaan+olisi+jo+aikaisemmin+tipahtanut+El+Plan+paperit+jos+olisin+käynyt+palkkatyössä+tai+eri+tempputyöllistämisissä+🙄+Ehkä+noi+ilmenee+myös+jotenkin+siinä+miten+suhtaudun+autoasioihin+monesti+miehisyyden+mittana,+peliharrastukseni+oikeastaan+vain+kiteyttää+pähkinänkuoressa+kilpailuhenkisyyteni+joissain+pienissä+spesifeissä+asioissa+mutta+ei+koko+elämän+mittakaavassa,+ja+se+on+mun+kohdalla+todella+harvinaista+että+itkisin+koskaan+myötäilosta+mutta+juurikin+jonkun+Colton+&+Bryan+Hertan,+tai+perhe+Verstappenin+fanittaminen+kertoo+varmaan+aika+paljon+😅+Ja+yksittäiset+positiiviset+kommentit+työjuttuihini+tai+autojuttuihini+liittyen+tutuilta+miehiltä+ihan+oikeasti+jäävät+mieleen+ja+vaikuttaa+osaltaan+myös+mun+kuvaan+toisesta.+Ihan+kuten+se+menee+toisinpäinkin,+ja+toki+betat+CO2+tai+kWh+lässytyksineen+ovat+vielä+ihan+oma+lukunsa+"miesten+kesken"+😅
Hyvä+asia+sinänsä,+että+kasvoin+maalla+ja+nuorena+sain+purkaa+energiaa+peltoautojen,+kartingin+yms.+parissa+kun+se+addiktiogeeni+siellä+joka+tapauksessa+oli+taustalla.+Jos+kävi+vähän+köyhän+miehen+Karalahdet+silloin+toissa+vuoden+keväänä,+niin+liki+kolmikymppisenä+noita+asioita+osasi+kuitenkin+pohtia+ihan+eri+tavalla,+kuin+että+jos+ongelmat+olisi+lävähtäneet+käsiin+jo+teininä+huonomaineisella+alueella+tai+ydinkeskustassa+asuessa+tms.+🙄
Naisasioita+ajatellen,+niin+ei+niitä+ainakaan+yhtään+auttaneet+yh-äidin+kaikki+mahdolliset+virheelliset+kliseet+teini-iässä+kuten+kiltit+ja+kunnolliset+pojat+on+vahvoilla+yms.+Ja+hänen+tekemien+huonojen+valintojen+sekä+ajoittaisen+huonon+käytöksensä+vuoksi+mä+olen+varmaan+alitajuisesti+jollain+tasolla+ollut+misogynisti,+voin+mä+sen+ihan+myöntää.+Mutta+kuten+niin+monessa+asiassa,+niin+mulla+on+kyllä+aikaa+ja+kärsivällisyyttä+odotella.+Kukapa+olisi+vaikka+tasan+neljä+vuotta+sitten+uskonut,+että+pian+muslimityttö+ryöstää+poikuuteni+ja+asun+yksin+velattomassa+tilavassa+omakotitalossa+🤷♂️😅
01.09.2022 06:39
Jep,+pitää+olla+avoin+ideoille,+mutta+siinäkin+asiassa+kuten+monessa+muussakin+niin+porkkana+toimii+keppiä+paremmin.+Autoilu+toki+on+helppo+lypsylehmä,+mutta+ei+kukaan+poliitikko+puhu+esim+lapsiperheiden+pesukoneista+ja+kehoita+käsintiskaamiseen+ja+Prisman+aulan+itsepalvelupesulaan+😅+Ihan+samanlaisia+iskuja+lapsiperheiden+vyön+alle,+kuin+nykymeno+valkoiselle+heteromiehelle+joka+lopetti+pescovegetarismin+2020+ja+touhuaa+vuosituhannen+vaihteen+autojen+parissa+sinne+itsepalvelupesulaan+mennessä+tai+työasioissa+😅
Ihan+offtopic,+mutta+tuli+tuosta+peliharrastukseni+mainitsemisesta+ja+iän+hiomasta+merkkisuvaitsevaisuudesta+mieleen,+että+eilen+tuli+telkkarista+lyhyt+pätkä/haastattelu+11-vuotiaasta+motocrossharrastajasta.+Yllätyin,+että+toisin+kuin+vaikkapa+vielä+puoli+vuotta+sitten,+niin+mä+en+kiskonut+ollenkaan+tuuheaa+tukkaani+tai+manannut+hampaiden+välistä+ventovierasta+lasta,+vaan+aistin+tiiminjäsenistä+hiukan+beta-viboja+ja+nauroin+että+hän+tarvitsisi+mut+omaksi+"Flavio+Briatoreksi"+hoitamaan+asioita+😂+Silleen+että+"tää+on+hei+rakettibensaa+eikä+kerrota+iskälle+mut+tää+antaa+paukkuja+koneeseen+"+eli+tolueenia+tankkiin+kuten+itse+tein+joskus+kartingissa.+Tai+että+"ei+tällä+erällä+ole+niin+väliä,+ota+vaan+ihan+surkea+lähtö+mut+sudita+siihen+aivan+pirunmoinen+kuoppa+finaalia+varten+seuraavalle"+tai+että+"menikö+iskä+syömään?+laitetaas+äkkiä+isompi+takaratas+hei+että+on+paukkuu+koneessa+mutkan+ulostulossa"+tms.+😂👍+Ja+läpällä+kaikki+äskeinen,+oikeasti.
El+Plan+noin+muutenkin+pitää/piti+osata+viedä+ihan+reunalle,+kuten+Alonso+teki+Spassa+kiepauttaen+Hämiksen+ilmalentoon+ja+painostaessaan+Leclercin+ja+Ferrarin+tyrimään+lopussa,+mutta+ei+milliäkään+yli+omien+rajojen.+
Omaan+El+Planiin+ei+siksi+oikein+tässä+kohtaa+istu+tuollainen+Pyrrhoksen+voitto+"Hondan"+etuakselipalkin/apurungon+ja+helmojen+kanssa+painimisessa+mutta+näen+sen+silti+tietynlaisena+pääomana+ja+hätävarana,+jonka+kyllä+saa+rahalla+kuntoon+halutessaan,+esim+tilanteessa+jossa+VW:n+jakopää+hajoaa+tms.+vaikka+ei+se+sinänsä+ole+mitenkään+odotettavissa+kun+hihna+on+vaihdettu+ja+ei+ole+TSI+kyseessä.+Eikä+se+noin+muuten+mitenkään+räjähdyspisteessä+ole,+ihan+normaali+ja+yllättävänkin+hyvä+ajettava,+mutta+kilsat+ja+ikä+näkyy+ulospäin+ja+korjauskehoituksena+roikkuu+outo+"väärin+hitsattu"+mutta+kuitenkin+päästetty+läpi+🙄+Ei+se+täysin+umpinainen+sauma+taida+olla,+mutta+ei+sen+aina+mielestäni+kuulu+tai+tarvitsekaan+olla+varsinkin+korjauksen+jälkiä+käydessä+näyttämässä,+ilman+jäätäviä+monen+sentin+massakerroksia,+mutta+mene+ja+tiedä.+Ja+pakoputkisto+ehti+jo+katkeamaan+mun+omistuksen+aikana+hidastetöyssyssä,+mutta+pysyy+hyvin+paikoillaan+kahtena+kappaleena+ja+sporttisen+sound+packagen+kera+😅+
Ja+itse+asiassa+munkin+tuli+tässä+kesällä+toisinaan+käytettyä+joukkoliikennettä+kun+oli+vähän+rajallinen+tankkausbudjetti+ja+muutamat+bussimatkat+hoitui+puhelimella+maksaessa+siinä+kohtaa.+Eikä+se+ole+todellakaan+helppoa+täälläpäin,+parin+kilsan+päästä+taitaa+mennä+useammin+kuin+kerran+tunnissa+busseja+ja+alle+kilsan+päästä+enintään+kerran+tunnissa+kai+🙄+Mutta+kun+ei+nyt+mitään+kasipätkän+viitoskonetta+tarvinnut+kuskata,+niin+eipä+se+kouluajoilta+ainakaan+yhtään+vaikeutunut+ollut+ja+silloinkin+piti+pärjätä+😅+Itse+asiassa+muutamia+ihan+"puhdistaviakin"+fiiliksiä+ja+eräänlainen+aikakapseli+2000-luvun+nokiakuplaan+samojen+hvetin+Lahti+Scala+Scanioiden+jyristessä+miljoona+kilsaa+taulussa+ja+muutamien+hybridibussien+elinkaaret+nähneinä+😂
30.08.2022 06:18
Ei+muuta+kun+Jonaksen,+Teemun+ja+DF:n+kanssa+jonnekin+Sinkkulaiva+tms.+ohjelmaan+vaimonhakuun+😎
29.08.2022 18:28
Ilman+muuta+liikeidean+arvoisia+ideoita+toteutettavaksi+Suomenkin+isoissa+kaupungeissa,+uskon+että+kysyntää+kyllä+on,+mutta+silloin+liikutaan+mielestäni+aika+vaarallisilla+vesillä+jos/kun+politiikassa+ja+lobbaamisessa+ei+osata+paremmin+hahmottaa+eri+ihmisten/yritysten+eri+käyttötarpeita,+maantieteellistä+sijaintia+ja+etäisyyksiä,+sekä+jopa+ihan+jo+kaupunginosakohtaisia+eroja+Turun+kokoisessa+kaupungissa+puhumattakaan+jostain+Rovaniemestä+tai+Kajaanista+tms.+🙄😅+Ei+sähköautojen+tarvitsisi+syrjäyttää+polttomoottoriautoja+ja+mieluusti+jo+eilen+jos+poliitikoilta+kysytään,+vaan+ne+olisivat+kyllä+ihan+omalla+painollaankin+(ja+lopulta+kilohinnalla)+omanlaisensa+täydennys,+tai+vain+yksi+käyttövoiman+muoto+muiden+rinnalle.+Biodieseliin+ja+-etanoliin+itse+uskon+eniten,+mutta+en+toki+osaa+ennustaa+kapasiteettia+niiden+maailmanlaajuiseen+tuotantoon.+Mutta+sen+kyllä+tiedän,+että+sähkö+ei+maailman+tarpeisiin+tule+riittämään,+eikä+tätä+maailmaa+pelasta+Suomi+yksinään+eikä+edes+koko+EU-alue+😅
Mä+ehdin+tässä+menemään+ajatuksissani+jo+niin+pitkälle,+että+ei+jos+vaan+milloin+Volkkari+hajoaa,+niin+siitä+on+nyt+kyllä+yhdessä+tuon+aiemmin+käyttämäni+autoni+kanssa+muodostuneet+sellaiset+"voiton+päivän+symbolit",+että+ei+muuta+kun+liikennekäytöstäpoistoon+ja+riisikinnerin+kanssa+vierekkäin+seisomaan+näkyvälle+paikalle+pihalle,+kilvet+paikallaan,+ja+seuraavaa+autoa+kehiin+😂+
Ei+vaan,+kunhan+tää+tästä+laantuu+ja+saan+aikani+puhua+korostetun+rauhallisesti+esim.+sähkönhinnasta+ja+työasioistani+esim.+naapureille+tai+tutuille+naamoille+kaupoissa,+niin+joko+laitatan+autoni+kuntoon+ja+myyn+Volkkarin+pois,+taikka+sitten+(todennäköisesti)+ajan+tuon+leiman+mahdollisimman+loppuun+ja+aloitan+autoni+laittamisen+ihan+sovinnolla+vasta+ensi+keväänä.+Ei+sekään+paljoa+lämmitä+mieltä+eikä+taloa,+jos+on+päässyt+näyttämään+jonkun+saapassukan+värisen+20+vuotta+vanhan+ruostepommin+korjauttamisella+mikä+ei+lopulta+kiinnosta+ketään,+ja+aina+kaikenlaisia+kuluja+kuitenkin+on+sivutoimisena+yrittäjänä+ja+omakotitaloasujana.
29.08.2022 17:21
Vuokraus+on+varmasti+ihan+jees,+jos+yhteydet+vuokraamoon+on+kätevien+yhteyksien+päässä,+tai+esim.+pakun+vuokrausta+ajatellen+olisi+perheenjäseniä+tai+kavereita,+ketkä+alunperin+heittäisi+sinne+vuokraamoon+😂+Omalla+kohdallani+olen+katsonut+parhaaksi+kompromissiksi+bensakäyttöisen+farmarin+missä+on+vetokoukku,+auto+on+"riittävän"+vanha,+eikä+maailma+nyt+aina+niin+kauhean+kauniilta+näyttänyt+sen+johtotähden+läpikään+kyyneleet+silmissä+tuijottaen+🙄+Vaikkakin+W202:t+oli+kyllä+pirun+luotettavia+ja+halpoja+ylläpidettäviä,+mutta+sedaneina+epäkäytännöllisiä,+ja+Vitohan+mut+lähestulkoon+konkurssiin+vei.+Ja+ehkä+tässä+ikäkin+on+jo+suurimmat+särmät+hionut+merkkiuskollisuudesta,+tai+ehkä+tässä+kohtaa+voidaan+puhua+periaatteissa+joustamisesta,+kun+on+vag-konsernin+vehje+ajossa.+😅+Ei+se+autoilu+paljoa+tämän+halvemmaksi+voi+enää+mennä,+ellei+nyt+jotain+Ford+KA:ta+hanki,+mutta+pysytellään+nyt+kuitenkin+ihan+miesten+autoissa+😁
Mä+luulen+että+mulla+ei+tulojeni+vuoksi+mene+Yle-veroa+tms.+tai+ainakin+sen+määrä+on+todella+pieni,+eikä+mulla+ole+maksullisia+palveluita+kuten+Netflixiä+ollut+koskaan.+Pelkästään+jo+Areenan+tarjonnan,+ja+Youtuben+westernien,+vanhojen+leffojen,+indie/lowbudget-leffojen,+dokumenttien+yms.+paljouden+suhteen+meinaa+tulla+ähky+jo+niitä+selaillessa+😅+Mun+varsinainen+telkkarinkatsominen+on+oikeastaan+Avan+uutisfeed+aamuisin,+Ylen+Aamu,+toisinaan+Simpsoneita+ja+Kova+Laki+sarjaa,+ja+viime+viikonloppuna+tuli+katsottua+joku+Top+Gearin+erikoisjakso+missä+seikkailivat+Intiassa.+Telkkarista+mä+toki+autourheilua,+Youtubea+ja+Areenaa+katson,+mutta+tosiaan+läppärin+kautta,+ja+toki+joskus+pöytäkoneellakin+jotain+eduskuntalähetystä+tms.+työjuttujen+taustalla.+Samaten+englanninkielinen,+saksalaisen+DW+Newsin+streami+on+monesti+ihan+mielenkiintoinen.+
Pelinäyttö,+tai+mieluiten+kolme+kaarevaa+sellaista+ja+VR-lasit+voisi+olla+yksi+vähänkään+järkevä+steppi+kymmenisen+vuotta+vanhaa+tekniikkaa+edustavasta+telkkaristani+ylöspäin,+mutta+ei+sekään+automaattisesti+takaa+sekuntien+lähtemistä+kellosta.+😅+Ihan+varmasti+siinä+on+jotain+eroa+pelaako+5k€+pelipenkissä,+vaiko+firman+Mazdan+penkissä,+ratti+ja+vaihdekeppi+kiinnitettynä+madallettuun+sohvapöytään,+lattiassa+lankku+polkimien+edessä+liukumaesteenä,+ja+tosiaan+tavallisella+telkkarilla.+Pääasia+että+ajaa+maksimin+noilla+vehkeillä+ja+optimoi+ne+itselleen+parhaiten.+Kaverioletettuni+on+edelleen+tervetullut+ottamaan+revanssin+maaliskuun+2021+rökäletappion+jäljiltä++😁
29.08.2022 14:53
Tarkoitan,+että+"nykypäivän"+telkkari+on+ehkä+vähän+#vainkeskiluokkajutut+tyylinen+statussymboli,+eikä+todellakaan+nuorten+lahjatoive+pukille,+eikä+mun+ikäisille+nörteille+mitenkään+kovin+relevantti+yksi+elementti+johtoviidakkojen+keskellä+😅
29.08.2022 13:52
5 / 15