Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

31

Kommenttia

523

  1. "Olenko ainoa jonka mielestä terapian parantava voima tuntuu keksityltä ja epäuskottavalta? Miksi juuri terapia parantaisi ihmisen pysyvästi (eikä esim. masennuslääkkeet, bloggaus, seurustelusuhde jne. tms. "

    Terapia ei paranna. terapeutti on instrumentti ja esim. psykoanalyysi on pelkkä menetelmä. Ihmisen voi parantaa vain ihminen itse.

    Paljon riippuu siitä miten suvaitsevainen ihminen on hyväksymään tietoisuutta virheistään tai virheasenteistaan. Se ei ole helppo asia, helpompi on syyttä vanhempiaan, olosuhteita jne.

    Jos ihmisellä on tarve auttaa itseänsä ja kehittyä kypsemmäksi ihmiseksi, niin parantuminen on mahdollista, mutta se voi kestää koko elämän ajan.
  2. Perimmäinen syy pahoinvointiimme on psykologinen nurinpäin kääntyneisyytemme, joka saa meidät olettamaan, että tyytyväisyys ja onnellisuus tulisivat ulkoisesta, aistein havaittavasta maailmasta, rahan kautta, seksistä, ruoasta, matkustamisesta. Ei niissä asioissa sinänsä ole mitään väärää , mutta ne tuottavat meille tyydytystä vain siinä tapauksessa, että tunnemme jotain hyvää sisällämme ensin. Jos me emme tunne, tällaiset asiat aikaansaavat vain lisää vaikeuksia.