Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

1

Kommenttia

71

1. 1. Kaksospojat syntyivät rv 39+2
    2. Supistukset alkoi olemaan niin kovat
    3. Limatulppa irtosi sairaalassa kun kätilö tutki paikat
  2. Meitin kaksospojat täytti eilen 2kk ja saivat nimet, Matias ja Rasmus :)

1. Mulla oli sellasia ihmeellisiä tuntemuksia alavatsassa pitempiä matkoja kävellessä. Välillä piti oikein pysähtyä ja hengittää syvään kun nipisteli eikä kävelystä meinanu tulla enään mitään. Onneksi se helpohti sentään nopsaan.
    Tätä oli varmaankin juuri siinä 20 rv:n kohdalla ja enkä kyllä muista missä vaiheessa olis helpottanut kun aloin työmatkoja menemään pyörällä sit jo.

2. Mulla ei supistuksia tullu raskauden aikana kun pari kertaa, kerran töissä ja kerran yöllä ja ne olivat ihan hetken aikaa vaan. Eli ainoat tulikin sitten, ja ihan hirveät, 7h ennen kun pojat syntyivät :) Töissä olin rv 33 asti ja sit pidin parin viikon kesäloman ennen äippäloman alkua. Päivääkään en ollut sairaslomalla raskauden aikana. Oonki lukenut et sairaslomalle jäädään jo aikaisessa vaiheessa kaksosraskautta, mutta näin ei ainakaan mulla ollu kun kaikki meni hyvin koko ajan.

3. Pojat syntyivät 39+2 viikoilla. Äitiyspolikäynti olis ollu siitä kolmen päivän päästä ja sit oltais varmaankin päätetty joko käynisteltäisiin. Kooltaan he olivat syntyessään A:2960g/50cm ja B:2660g/49cm. Tästä aikaisuudesta luin kanssa monesta paikkaa että kuukautta aiemmin jo syntyvät tai käynnistetään viimeistään 38 viikolla... kai se on eri käytäntöä monessa paikkaa.

Meillä on oikeastaan sujunut hyvin poikien kanssa, pelkäsin kyl paljon ennen syntymää että miten pärjätään. Ovat erittäin kilttejä ja saadaan nukkua yöt rauhassa. Keskiviikkona on 2kk neuvola ja lääkäri, joten sit tiedetään paljonko painavat...ja painoa on :D

Oikein mukavaa odotuksen jatkoa ja kirjoittelemisiin!!!
  3. Mä käyn kerranpäiväs yleensä lukemas näit sivuja aina pojujen unien välissä.

Meille syntyi 3.7 kaksospojat muutamaa päivää ennen laskettua aikaa. A 2960g ja 50cm B 2660 ja 49 cm. 5 minuuttia heillä on ikäeroa :) Normaali alatiesynnytys, sairaalassa kerettii olemaan 3,5h ennen veljesten syntymää ja isukki oli mukana. Ilokaasulla selvitin synnytyksen, tosin ei se auttanut mitään kun en niin osanut hengittämiseen keskittyä. Mutta ei jäänyt mitään ikävää muistoa synnytyksestä :) Muutama tikki laitettiin myös.

Kotosalla ollaan pärjätty hyvin. Pojat ovat kilttejä mitä nyt välillä kiukkupuuskia tuleekin ja vatsat vaivaa, relatippoja käytetään. Yöt ovat ruhtinaallisia, ennätys on 8h kun ovat putkeen nukkuneet :D laitan siinä 22 maissa nukkumaan ja heräävät aamuyöllä syömään ja sen jälkeen sitten noin 3-4h välein syömään. Päivisin uni ei enää maistu niinkuin alkuaikoina. Korvikkeilla pojat kasvaa ja hurjaa vauhtia. 5vko ikäisinä 1,3kiloo tullu syntymäpainoon lisää ja kokoaika huomaa nostaessa että sitä tulee hurjaavauhtia lisää :)
    Hymyilyt ja naurut on täällä kanssa ilmestyneet ja päät niin pystyssä tiiraillaan maailman menoa. Eilen jopa nuorempi veikka kääntyi vatsalta kyljelleen..mitä lie sattumaa kun toista kertaa ei onnistunut tai sit ei jaksanut enää :)
    Hommaa piisaa ihan riittämiin ja omaa aikaa ei niin ole. Isukilla alkaa "kesäloma" viikonpäästä ja sit saadaankin kuukausi elää kuin paidat ja peput:D
    Mutta kirjottaminen alkaa olemaan hankalaa kun toisen pojun piti päästä äitin syliin ja tietokoneelle, ikäähän on jo 7vko :D
    Kaikkea hyvää sinne ja kirjoittelemisiin!

dharma80 sekä aatu ja peetu 7vko
    p.s 3.9 on ristiäiset, jokos teillä ollut?
  4. 1. 25, loppuvuodesta 26
    2. Lähihoitaja
    3. Avoliitossa
    4. Ensimmäisiä odotellaan, siis kaksoset tulossa
    5. 8.7.06