Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dharma80
profiilit
dharma80
dharma80
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
1
Kommenttia
71
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
1. Kaksospojat syntyivät rv 39+2
2. Supistukset alkoi olemaan niin kovat
3. Limatulppa irtosi sairaalassa kun kätilö tutki paikat
20.09.2006 22:22
Syntyivät rv 39+2. Supistuksilla lähti käyntiin, aamulla puoli6 ja pojat maailmassa vähän puoli yhden jälkeen :)
14.09.2006 20:22
Meillä 2kk ikäiset kaksospojat. Kaipailen myös toisten kaksosäitien kuulumisten vaihtoa. Laita mailia vaan :)
05.09.2006 18:50
Pojat täytti eilen 2kk ja saivat kasteen ja nimet :) Meillä on yllättävän hyvin sujunut tämä alku, pojat on kilttejä ja söpöjä :) Yöt menee todella hyvin, nukkuvat monta tuntia putkeen. Korvikkeilla kasvetaan, kuukauden verran "imetin" ja korviketta saivat lisäksi. Reippaasti kasvavat ja keskiviikkona onkin 2kk neuvola ja lääkäri. Pojat syntyivät rv39+2 ja painoivat vajaat 3kg syntyessään
04.09.2006 14:03
Meitin kaksospojat täytti eilen 2kk ja saivat nimet, Matias ja Rasmus :)
1. Mulla oli sellasia ihmeellisiä tuntemuksia alavatsassa pitempiä matkoja kävellessä. Välillä piti oikein pysähtyä ja hengittää syvään kun nipisteli eikä kävelystä meinanu tulla enään mitään. Onneksi se helpohti sentään nopsaan.
Tätä oli varmaankin juuri siinä 20 rv:n kohdalla ja enkä kyllä muista missä vaiheessa olis helpottanut kun aloin työmatkoja menemään pyörällä sit jo.
2. Mulla ei supistuksia tullu raskauden aikana kun pari kertaa, kerran töissä ja kerran yöllä ja ne olivat ihan hetken aikaa vaan. Eli ainoat tulikin sitten, ja ihan hirveät, 7h ennen kun pojat syntyivät :) Töissä olin rv 33 asti ja sit pidin parin viikon kesäloman ennen äippäloman alkua. Päivääkään en ollut sairaslomalla raskauden aikana. Oonki lukenut et sairaslomalle jäädään jo aikaisessa vaiheessa kaksosraskautta, mutta näin ei ainakaan mulla ollu kun kaikki meni hyvin koko ajan.
3. Pojat syntyivät 39+2 viikoilla. Äitiyspolikäynti olis ollu siitä kolmen päivän päästä ja sit oltais varmaankin päätetty joko käynisteltäisiin. Kooltaan he olivat syntyessään A:2960g/50cm ja B:2660g/49cm. Tästä aikaisuudesta luin kanssa monesta paikkaa että kuukautta aiemmin jo syntyvät tai käynnistetään viimeistään 38 viikolla... kai se on eri käytäntöä monessa paikkaa.
Meillä on oikeastaan sujunut hyvin poikien kanssa, pelkäsin kyl paljon ennen syntymää että miten pärjätään. Ovat erittäin kilttejä ja saadaan nukkua yöt rauhassa. Keskiviikkona on 2kk neuvola ja lääkäri, joten sit tiedetään paljonko painavat...ja painoa on :D
Oikein mukavaa odotuksen jatkoa ja kirjoittelemisiin!!!
04.09.2006 13:46
kaksospojat olivat syntyessään 3.7.06
A 2960g ja 50cm
B 2660 ja 49cm.
22.08.2006 15:49
Mä käyn kerranpäiväs yleensä lukemas näit sivuja aina pojujen unien välissä.
Meille syntyi 3.7 kaksospojat muutamaa päivää ennen laskettua aikaa. A 2960g ja 50cm B 2660 ja 49 cm. 5 minuuttia heillä on ikäeroa :) Normaali alatiesynnytys, sairaalassa kerettii olemaan 3,5h ennen veljesten syntymää ja isukki oli mukana. Ilokaasulla selvitin synnytyksen, tosin ei se auttanut mitään kun en niin osanut hengittämiseen keskittyä. Mutta ei jäänyt mitään ikävää muistoa synnytyksestä :) Muutama tikki laitettiin myös.
Kotosalla ollaan pärjätty hyvin. Pojat ovat kilttejä mitä nyt välillä kiukkupuuskia tuleekin ja vatsat vaivaa, relatippoja käytetään. Yöt ovat ruhtinaallisia, ennätys on 8h kun ovat putkeen nukkuneet :D laitan siinä 22 maissa nukkumaan ja heräävät aamuyöllä syömään ja sen jälkeen sitten noin 3-4h välein syömään. Päivisin uni ei enää maistu niinkuin alkuaikoina. Korvikkeilla pojat kasvaa ja hurjaa vauhtia. 5vko ikäisinä 1,3kiloo tullu syntymäpainoon lisää ja kokoaika huomaa nostaessa että sitä tulee hurjaavauhtia lisää :)
Hymyilyt ja naurut on täällä kanssa ilmestyneet ja päät niin pystyssä tiiraillaan maailman menoa. Eilen jopa nuorempi veikka kääntyi vatsalta kyljelleen..mitä lie sattumaa kun toista kertaa ei onnistunut tai sit ei jaksanut enää :)
Hommaa piisaa ihan riittämiin ja omaa aikaa ei niin ole. Isukilla alkaa "kesäloma" viikonpäästä ja sit saadaankin kuukausi elää kuin paidat ja peput:D
Mutta kirjottaminen alkaa olemaan hankalaa kun toisen pojun piti päästä äitin syliin ja tietokoneelle, ikäähän on jo 7vko :D
Kaikkea hyvää sinne ja kirjoittelemisiin!
dharma80 sekä aatu ja peetu 7vko
p.s 3.9 on ristiäiset, jokos teillä ollut?
22.08.2006 13:16
Yksin olen nyt kotona poikien kanssa, isukki jo töissä. Viimeviikko meni ihan mukavasti kun mies tuli jo 18 aikaa kotiin niin ei ollut niin pitkiä päivät. Mutta nyt onkin tosi kyseessä kun tämänviikon 15-23 vuorossa...jakun yleensä kitinät alkaa siinä kuuden jälkeen illalla, mut onneksi eivät kauheesti kitise ainakaan vielä. Miehen kesälomakin on vasta syyskuussa ja isyyslomaa viikko vielä jäljellä myöhempään ajankohtaan.
Yöt menee meillä sentää mukavasti, noin 4h nukkuvat ja kun pullosta syödään niin isukki syöttää toisen ja minä toisen joten saadaan nukkua ihan hyvin. Tosin totutut 12h unet on muisto vaan :)Et kyllä tämä voimia vie mutta ehkä sitten jossain vaiheessa on helpompaakin kun yhden vauvan kanssa...on ainakin leikkikaveri aina vieressä eikä äitin tarvitse niin keksiä leikkejä.
Mulla tuli hiljaisia hetkiä massussa siinä viimisinä aikoina, yritin taputellakin vatsaa mutta ei se auttanu, onneksi kaksosodottajia ultrataan niin usein niin saa varmistuksen aina sieltä.
A-poika kitisee joten parempi mennä syöttöpuuhiin että kasvaa isoksi :)
31.07.2006 20:09
1. Mulla tuli painoa n 10kg ja loppupuolella osa siitä oli turvotusta. Raskauden aikana laihduin. Lähtöpaino oli sadan nurkilla että painoa ei oikein saanut edes tulla, mutta kertaakaan neuvolassa ei moitittu mistään! Nyt painan vähemmän kuin muutamaan vuoteen eli kaikki raskaudenaikainen on lähtenyt ja vielä muutama kilo lisääkin :)
2. En ostellut tukiliiviä
3. Hemoglobiini mulla oli tosihyvä johonkin viikkoon 30 asti muistaakseni ja sitten lähti tippumaan ja alkoi rautakuuri. Väsymystä tuli siinävaiheessa mikä hiukan itselle paljasti jo että nyt hb laskee.
4. Ei tule nyt mieleen tähän kohtaan mitään
5. Mulla oli välillä kaameita itkukohtauksia kun sain selville että 1. tulee vauva ja 2. että niitä onkin kaksi. Itse kun aina olen kaikille sanonut että en "halua" lapsia ja sitten tuliki nämä yllätysvaavit :) Mutta kyllä se siitä sentään pikkuhiljaa helpotti ja isukki piristi että kyllä tullaan pärjäämään yms.
Meitin pojuilla on tänään jo 4vko täynnä:) neuvolassa käytiin ja kaikki hyvin, painot nousee ihan reippaasti vaikkakin korvikkeilla sitä nostellaan kun itselläni ei vaan maito tahdo tulla, mutta mitään stressiä en siitä ole ottanut ettei imetys onnistu!
Kirjoitellaan ja kysele vaan lisää niin koitan kertoilla mihin vaan vastata osaan :) Mukavaa syksyn jatkoa sinne!!!
31.07.2006 14:54
Meille syntyi kaksospojat 3.7.06
Kaksosia löytyy omasta suvustani; eli isän veljet on kaksoset, isän siskolla kaksostytöt ja serkkuni lapsella kaksostytön...eli joka sukupolvessa kulkee. Myös mieheni suvussa on kaksosia.
Poikiemme identtiydestä ei ole 100% varmuutta, mutta ehkä sekin tästä joskus selviä :)
24.07.2006 23:18
Meillä on kaksospojat jotka syntyivät 3.7 eli 10pv vanhat :)
1. Väsymystä mulla ei niinkään ollut raskauden aikana, ehkä hiukan enemmän väsytti jossainvaiheessa mutta ei merkittävää muutosta.
2. Raskaus kesti rv 39+2 elikkäs melkein loppuun asti. Töistä jäin pois rv33, kesälomalle 2vko ennen äitiysloman alkua. Muuten en ollut päivääkään pois töistä koko aikana vaikka hoitoalalla olinkin, ainoastaan yö- ja saunotusvuoroista sain vapautuksen loppupuolella.
Synnytys sujui nopeasti ja onnistuneesti alateitse. Molemmat pojut olivat takaraivotarjonnassa ja syntymien väli oli 5min. Hoitohenkilökuntaa oli myös meillä huone täynnä mutta se toi vaan sitä turvallisuuden tunnetta. Itselle ei tullut mitään pahaa muistoa synnytyksestä, ainoana ehkä kammoan niitä supistuksia!
3.Odotus oli ensimmäinen ja todella helppoa, itse en voinut pahoin missään vaiheessa ja kaikki sujui leppoisasti. Toiset ihmetteli miten otin niin rauhallisesti kaikki ja kun ei mitään oireita ollut :)
Nyt tässä kotosalla harjoitellaan perhe-elämää ja tänään oli ensimmäinen neuvolatäti päivä. Pojat olivat saaneet painot syntymälukemiin joten syövät ainakin reippaasti :) muutenkin ihania ja kilttejä pikkumiehiä.
Paljon voimia ja onnea odotukseen!
13.07.2006 22:06
Nimet on ollut jo kauan tiedossa ja tuskinpa enään mennään muuttamaan niitä :) Oli kyllä miettimistä kun piti pojille ja tytöille keksiä nimiä sairaalantietoihin. Ja kiitokset onnitteluista:)
11.07.2006 19:54
Kotosalla edelleen oottelen koska pikkuiset haluavat tulla maailmaan. Kaksosia odotellaan ja la 8.7. Tuskaista tämä kuumuus! ei kertakaikkiaan jaksa tehdä mitään hyvä että paikallaan jaksaa olla mutta onneksi neuvolantäti juuri tänään sanoi että parempi vain huilata. Ei ole uskaltanu juhannus suunnitelmiakaan tehdä kun pienokaiset kumminkin voi syntyä hetkenä minä hyvänsä. Viime kertaisessa sairaalakäynnissä lääkäri sanoi ettei mene laskettuun aikaan asti ja ovathan nuo jo melkein 3 kiloisia. Kova myllerrys vatsassa joten kaippa jään silittelemään vatsaa :)
Hyvää loppuodotusta kaikille heinäkuun äideille!
20.06.2006 15:06
meille on tulossa kaksoset, la on kuukauden kuluttua. he ovat omissa pusseissaan mutta yhteinen istukka eli samoin kuin sulla. meillä ei ainakaan ole mitään ongelmia ollut koko raskausaikana...ovat kasvaneet tasaiseen tahtiin ja samankokoisia. ensiviikolla on synnytysarvio, että sitten selviää miten ja missä ja koska kenties syntyvät :)
onnea odotukseen!!!
07.06.2006 15:23
1. 25, loppuvuodesta 26
2. Lähihoitaja
3. Avoliitossa
4. Ensimmäisiä odotellaan, siis kaksoset tulossa
5. 8.7.06
05.06.2006 17:43
Olen 25-vuotias. Ensimmäisiä odotellaan, elikkäs kaksoset tulossa ja Rv 35 tasan.
03.06.2006 20:28
Suuret onnittelut myös täältä! Hyvä tietää että voitte kuitenkin ihan hyvin aikaisuuteen nähden.
Itteäni jännittää jo hiukan kun viikkoja 33 huomenna täynnä ja kaksoset tulossa, niin ei sitä tiedä koska haluavat äitin ja isin viereen putkahtaa.
Onnea vielä kerran :)
19.05.2006 22:12
Kaksoset tulossa myös tänne. Rv 32+4 ja la 8.7 eli hiukan aikaisemmin kuin teillä :)
Me voidaan kaikki ihan hyvin ja vauvat potkivat kovasti kokoaika. Vaavelit ovat omissa sikiöpusseissaan mutta heillä on yhteinen istukka.
17.05.2006 22:12
Täällä yksi heinämami ilmoittautuu. Rv 32+3 ja kaikki 3 voidaan hyvin, elikkäs kaksosia tässä odotellaan :) Vaavelit peuhaa massussa ja itsekin olen vielä työkunnossa, 3 työpäivää vielä jäljellä ja ensiviikolla alkaa ansaittu loma :) Huomenna pitäisi mennä neuvolakäynnille ja ensiviikolla ultraan joten sitten taas hiukan viisaampi olo. Suuria hankintoja ollaan jo hiukan tehty mutta pikkutavarat kaikki ostamatta sekä hiukan varmaan vaatetta pitää vielä katella.
Saa ottaa yhteyttä koska juttuseuraa kaipaa aina!
16.05.2006 20:58
Olen 25 vuotias ja ensimmäisiä lapsosia odotan, siis kaksoset tulossa heti ekalla kerralla :) Raskausviikkoja 31+1 tällähetkellä.
07.05.2006 22:46
3 / 4