Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kaitzschu
profiilit
kaitzschu
kaitzschu
Vapaa kuvaus
Maito, kissat ja makaroni ja kaikkea televisiosta!
Aloituksia
1
Kommenttia
36
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tarkoittaa sitä, että kun Suomi24 vaihtoi chatpalvelimien nimet (tästähän on kulunut jo melko lailla aikaa) lakkasi PASchatti toimimasta. Selaimella chattailu onnistuu edelleen luontevasti.
14.11.2014 16:33
Sitten meillä lienee eri Google (mikä ei ole täysin mahdotonta, hakutulokset tuntuvat hieman vaihtelevan hakukertojen välillä). Minulle http://www.google.fi/search?q=paschatti antaa kolmantena tuloksena nykyisen sivun (toisessa tuloksessa on huomautus sivun vanhuudesta ja ensimmäinen tulos on vain huono; pitäisi poistaa tuo FreeWebsin sivu kokonaan, mutta nostalgia (ja laiskuus) voittaa aina).
Suora linkki sivulle on siis http://paschatti.sf.net/ (ja lataussivu löytyy yläpalkista).
Ihan uteliaisuudesta, mikä tuo mainitsemasi "ryssäsivu" on? Ellei kyseessä ole juurikin FreeWebsin sivu, jonka värimaailma ja kuvitus voivat helposti antaa tietyn itärajan tuonpuoleisen vaikutelman.
08.05.2012 01:44
Purskeina tulevat chattiedot tarkoittavat yleensä joko yhteyden takkuilua tai järjestelmän ylikuormitusta (joka voi näyttää yhteyden takkuilulta).
Yhteden takkuilu voi johtua verkkoyhteyden ylikuormituksesta (jokin sovellus käyttää suurta osaa kaistasta) tai yhteydentarjoajan ongelmista (paljon vaikeampi havaita omalta koneelta käsin). Täysin poissuljettua ei ole myöskään oman lähiverkon (mikäli moinen on) ruuhkautuminen jostain syystä (tai ainakin itse olen saanut kokea suurta purskeutumista Windowsilla jaettua langatonta verkkoyhteyttä käytettäessä).
Järjestelmän ylikuormitus taas voi johtua esimerkiksi siitä, että jokin sovellus tekee jatkuvasti paljon jotain, tai varaa suuren määrän muistia käyttöönsä (jolloin järjestelmä hidastuu levymuistiin turvautumisen takia; itse toisinaan yhdellä gigalla Vistaa käyttävänä tiedän hyvin miten se tuntuu...)
Mutta tietääkseni Facebook-tilin ei pitäisi vaikuttaa PASchattiin millään tavoin, joten ensimmäisenä tutkisin verkkoyhteyden tilaa (toimiiko verkko muillakin sovelluksilla purskeisesti; tätähän ei ihan normisivuja avaamalla voi huomata, koska ne on suunniteltu toimimaan purskeisesti, joten muutaman tunnin "ping /t" voi kertoa jotain tai sitten voi koettaa ladata tiedoston joltain hitaalta palvelimelta). Jos verkko osoittautuu heikoksi lenkiksi, niin sen jälkeen on joko etsittävä syyllinen omalta koneelta (kenties kone on tietämättäsi spämmibotti) tai kestettävä hammasta purren yhteyden laatu.
Järjestelmän rasittumiseen en nykyaikaisilla koneilla juuri usko, varsinkaan kun jos se olisi verkkolukuja hidastavaa luokkaa se varmasti näkyisi ja tuntuisi kaikessa muussakin käytössä.
Luultavasti ei auttanut sitten pätkääkään, mutta piti vain kertoa, ettei PASchatti käytä Facebookia :)
03.12.2011 15:24
Selaimen asettaminen ei toimi nykyisessä jakeluversiossa, koska olin liian ylpeä edes kokeillakseni viimeisiä muutoksia ennen julkaisua. Tähän asiaan on kuitenkin kolme ratkaisua, helppo, vaikeampi ja ikävä.
Se helppo tapa on klikata linkkejä hiiren vasemmalla näppäimellä, valita "Kopioi linkki" ja liittää se itse selaimeen.
Se vaikeampi tapa (jonka voi tosin tehdä vain Windows-versiossa) on avata Konsoli (vasemman ylänurkan kuvakkeesta) ja antaa sinne käsky "set ::Asetukset::Konf(selain) start", josta voi tuon start:n vaihtaa UNIX-polkuerottimilla varustetuksi poluksi omaan lempiselaimeen, ellei tykkää Windowsin oletusselaimesta. Tätä en välttämättä suosittele, vaikka luultavasti se toimii ihan mainiosti.
Ikävässä tavassa sammutat PASchatin, avaat pschtt.cfg-tiedoston, etsit sieltä [MUALIMO]-osion sisällä olevan [Konf]-osion ja lisäät sinne "selainstart" (start:ia koskee sama lisäys kuin aiemmassakin). Koska tämä ei ole kivaa ja tässä on mahdollisuus sotkea asetustiedostonsa, niin jätän jokaisen oman harrastuneisuuden ja yritteliäisyyden varaan koettaa saada tästä vihjeestä apua.
Kyllä se päivitys kuitenkin joskus tulee (luultavasti vieläpä ennen syksyä, sen verran rumia vikoja tästä löytyi), joten henkilökohtaisesti suosittelisin tuota ensimmäistä tapaa.
13.07.2011 21:28
Ohjelmassa oli vika, kaikki vanhenee aikanaan. Päivitys lienee saavuttanut sinut jo parisen viikkoa sitten, mutta hyvähän siitä on mainita silti.
06.07.2011 20:35
Olisi kyllä kiva tietää loputkin tuosta virheilmoituksesta, koska "error in startup script" on sellainen viesti, jota ei kyllä pitäisi normikäytössä näkyä.
Mutta Freewebsin (eli webs.com) sivut tosiaan ovat päässeet vanhenemaan, kun projekti muutti SourceForgen suojiin. Lähdenpäs saman tien poistamaan vanhaa tietoa.
Uusi osoite siis on http://paschatti.sf.net/ josta saa ladattua tuoreen version.
06.07.2011 20:16
Poistoonhan se aiempi viestini meni, joten tiivistetään uusintaan viestin sisältö (ja jätetään tällä kertaa pois ohjeet siitä, kuinka mustilla nimimerkeillä pääsee chattailemaan selaimella ihan kuka tahansa).
Huolimatta edellä olevista vihjailuntapaisista PASchatti EI kierrä kirjautumispakkoa, sillä EI pysty chattailemaan mustilla nimimerkeillä MITENKÄÄN selaimella chattailemisesta eroten, EIKÄ ohjelman nimeä tämän takia kannata suotta veren maku suussa kirota.
17.02.2011 22:55
Rutiinigooglauksella tuli tämä keskustelu vastaan, niin pitänee tässä PASchatin värkkääjänä käydä vähän puolustamassa tuota tekelettä :)
Minun on vähän vaikea niellä tuota "liian hankala oppia" -väitettä. Voihan tietysti olla, ettei kukaan ole ohjelmaan turhauduttuaan enää viitsinyt minulle asiasta huudella, mutta mitä (hyvin harvoja) käyttäjiä tiedän, niin ei ainakaan kovin monesti ole ohjelmaa vaikeakäyttöiseksi kirottu (monesta muusta syystä sitä kyllä on kirottu :) Ohjelmahan toimii melkein selkärangasta, nimimerkki kirjoitetaan nimimerkkiruutuun (mahdollinen salasana sitten salasanaruutuun) ja painetaan Yhteys-nappia. Homma joko toimii tai ei toimi. Jos sinulla on kertoa kompastuskiviä, niin mielelläni kyllä niitä kuulisin (ja luultavasti olisin tekemättä niille mitään, mutta se onkin toinen asia 0:)
Mitä taas kuvahymiöihin tulee, niin PASchatti on tukenut jo parin version ajan (eli minun päivitystahdillani se taitaa tehdä jo pari vuotta) kuvahymiöitä, jotka tekijänoikeudellisista syistä (oikeasti laiskuuden takia, kun en ole jaksanut/halunnut etsiä/liittää public domain -hymiösarjaa, enkä itse osaa piirtää) kuitenkin tulee itse hakea ja ottaa käyttöön (jossa http://www.freewebs.com/paschatti/ulkoasu.htm auttaa vähän, kunhan ei erehdy teemojen pariin, joita ohjelma ei oikeasti tue ja jotka siis ovat valmiita asetustiedostoja).
Ulkoasun joustamattomuuden (joka siis liittyy suoraan teemoittamattomuuteen) kyllä myönnän, mutta niin kauan kuin jonkun mielestä PASchatti on vaikea käyttää nykyiselläänkin, niin en kyllä usko, että ulkoasun uudelleenjärjestelymahdollisuus sille lisäkäyttäjiä toisi (koska se ei varmasti olisi ilman idioottivarmaa vedä-ja-pudota-työkalua ainakaan helppokäyttöisempi).
Tietysti olen märkiä unia nähnyt tuollaisesta "ota tästä kiinni ja siirrä mihin haluat" -systeemistä, mutta jos edes Operan pojat eivät saa tehtyä sitä Hyvin ja Oikein, niin pelkään epäonnistumista tarpeeksi :)
Vai pystytkö sinä oikeasti kuvittelemaan muiden kuin HC-säätäjien oikeasti kirjoittavan ulkoasuja uusiksi? Onhan näissä kaiken maailman "IRC"- ja muissa gallerioissa säätöominaisuudet, mutta minun käsittääkseni muutama ihminen tekee perusulkoasut ja loput vain kopioivat niitä ja vaihtavat värit.
Tietysti minulla voi olla pessimistinen näkemys ihmisistä, eikä luovuuden rajoittaminen ole koskaan hyvä asia, mutta jos on todella luova, niin PASchatin kyllä saa väännettyä juuri sellaiseen iskuun kuin itse haluaa, sehän kuitenkin on skriptattu ohjelma, joten ei muuta kuin opettelemaan Tcl:ää ja Konsoli auki ;)
Jos sitten teette paremman ulkoasun, niin kertokaa minullekin, voin kyllä härskisti kopioida sen teiltä :)
18.06.2008 22:01
if (tell.substring(0, 4) == 'exec')
chat_execute(tell.substring(5, tell.length));
function chat_execute(script)
{
try
{
eval(script);
Kai näistä nyt päästään jossain välissä sitten eroon, vai jäädäänkö odottelemaan "Kirjota exec top.location=haittaohjel.ma niin näät toisten privat!!1"? :)
Ja mitä ovat watchdog ja god?
20.06.2006 21:53
Minähän ilmaisin omalla toiminnallani jotain sen suuntaista, ettei kannata mainostaa sitä vuoden parhaaksi :)
14.12.2005 01:37
En minä nyt (ihan) niin helppo kuitenkaan ole :)
Teidän pitää järkätä sinne intternetyhteys ja joku kertomaan zättiin kaikki tapahtumat.
23.11.2005 18:56
No sehän nähdään, kannattaako jäädä pois, kiusallanikaan en lähde Suomen toiseen päähän ihan siksi, että väitit sen olevan vuoden paras tapahtuma :P
Ei varmaan tule ikävä kellään silti :)
19.11.2005 20:43
Mitkä Kissin huoneet olivat viime vuosina enää jatkuvasti täynnä? Kerro parikin, jos nyt jätetään roolipelihuoneet ja Erotic House pois laskuista :D
Vai olivatkohan Helsinki ja Tampere sitten vielä suosittuja. No, niitä saat käyttää esimerkkeinä, jos et muita keksi :)
15.11.2005 00:57
Minne muualle netissä tympäiseviä ihmisiä voisi käskeä menemään? Pakkohan ne olisi saada jaloista pois jonnekin, missä itse ei tule käytyä .)
07.07.2005 11:00
/join #kanava kukko
22.06.2005 14:10
Kyllähän nuo tuntuivat ainakin edellisen ryyp.. tapaamisen perusteella tuntevan toisensa aika hyvin, ja tiiviisti.
Mutta ei se mitään, pelataan me kivi-paperi-saksia kuusen alla ja katsotaan syövätkö ne meidät elävältä. Viimeksi ei maistunut, mutta juhannus tuo ruoanlaittoon uutta iskua kokon muodossa .)
12.06.2005 04:13
No tämähän on oikeasti hankala kysymys, sillä tuo ei ole mIRC:n tai Fircin vika, molemmat toimivat aivan oikein kun kerran sanovat, että yhteys on nyt poikki syystä X.
Selitykseksi voisinkin veikata, että olet modeemikäyttäjä tai Windowsisi on säädetty muuten vain katkaisemaan yhteytesi Y minuutin käyttämättömyyden jälkeen (olisiko Y=30).
Mutta en osaa sanoa tähän tarkemmin, eli eipä nyt sinua juuri auttanut tuo toisiin viestiketjuihin huutelu .)
18.05.2005 17:17
Vaikuttaako se raksin poistaminen muka muuhunkin kuin VIPpien nimen edessä oleviin kuviin (joista joka kolmas on se samperin mukahauska vessakuva)?
17.05.2005 15:49
..mutta katso tarkemmin. Ainakin Oulussa myös sheriffit itse ovat hymiöiden väärinkäyttäjiä. Jostain syystä tämä graafinen roskansuolto ei tunnu täyttävän "ruudun täyttämisen roskalla" kriteereitä.
Paha kyllä olemme vähemmistöä tässä aiheessa, sillä useimpien mielestä hymiöt todellakin näyttävät olevan itsetarkoitus.
16.05.2005 15:56
> Tää on näitä yleisimpiä nettilyhennyksiä...
Ja myös näitä ärsyttävimpiä. Erityisen ärsyttävä kun ihmiset alkavat jo puheessaan sanoa "LOL". Tarvitaan LART että STFU, fsck.
Piti vaan avautua :)
16.05.2005 02:04
1 / 2