Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
umat
profiilit
umat
umat
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
1
Kommenttia
58
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Miksi on pakko sekoittaa Turku ja Kaki keskenään? Se nyt on ihan sama mistä ko. henkilö on kotoisin, ei se kuitenkaan tee hänestä turkulaisten suosikkia sen enempää kuin kukaan muukaan. Pelkäsinkin, että aletaan verrata turkulaisuutta kyseiseen henkilöön ihan kuin hän olisi joku malliesimerkki turkulaisesta miehestä. Sääli, että tämän vertailun tekee oletettavasti turkulainen henkilö itse.
03.09.2006 00:54
Meillä tyttökisu pesee mun jalat ennen kuin asettuu niiden viereen nukkumaan... pikku vinkkikö? Se on sillä ollut tapana pienestä asti ja jatkunut jo 4 vuotta. Mulla on myös 5 kk ikäinen pentu, joka ensimmäiset n. 2 viikkoa meille muuttamisen jälkeen pesi naamani joka ilta.. tutustumista?
Ihon suolaisuus todela voi myös olla syynä näihin pesuihin. Jotkut kissat kaipaavat suolaa ravintonsa lisäksi ja hakevat sitä mistä löytävät. Meillä tyttö syö sipsejä ja lekuri sanoi, että saakin syödä. Se tietää itse milloin suola riittää ja sitten ei sipsitkään enää kiinnosta.
13.05.2006 06:22
Ensinnäkin, kissan kynnet pitäisi leikata, ettei tule pahoja naarmuja. Ja sitten siihen pesuun: kissahan pysyy hetken täysin paikoillaan, kun siitä ottaa niskanahasta tukevan otteen ja mahdollisesti hiukan nostaa ylöspäin niinkuin roikottaen. Se on refleksi kissan vauva-ajoista, jolloin emo kuljetti sitä suussaan. Jos sulla on joku kaveri auttamassa, voit oikein kunnolla roikottaakin kunhan ote on tukeva ja hyvä. Kannattaa tukea toisella kädellä pepusta jos kissa on kovin painava. Ja sitten vaan pesemään, uusi ote kun kissa alkaa pyristellä ja taas pesemään.
Toisen vaihtoehto voisi olla kääriä kissa sitä kipeää tassua lukuunottamatta pyyhkeeseen niin, ettei tassut ja kynnet pääse tekemään tuhojaan ja kissaa on helpompi pidellä.
Minä olen poistanut kaulurin ruokailun ajaksi ja antanut olla paikoillaan. Riippuen siitä miten innokkaasti kissa alkaa nuolla haavojaan. Tällä hetkellä on potilas kotona, joka pitää kauluria vain yksin ollessaan, koska ei tunnu olevan kovin kiinnostunut haavastaan. Yksin ollessaan en kuitenkaan pysty valvomaan sen puuhia ja siksi pidetään kauluria. Tyttökisu piti leikkauksen jälkeen kauluria koko ajan, koska muuten keskittyi vaan haavansa hoitoon.,.
13.05.2006 06:16
Olen askarrellut itselleni albumia vanhoista matkavalokuvista ja siihen olen tehnyt aiheeseen sopivia kuvia, joita olen koristellut helmillä, paljeteilla ja koristenauhoilla. Äitini ihastui ideasta kovasti ja heitti ohimennen, että noita kuvia voisi ihan tauluiksikin tehdä, niin hienoja ovat. No... tuumasta toimeen... askartelin äidilleni esittäin koristeellisen taulun, joka esittää merihevosta. Se nyt ei ehkä sovi aiheeseen, mutta hieno siitä tuli ja äiti osaa arvostaa itsetehtyä.
Toivottavasti äiti ei nyt lue tätä ennen huomista (meillä juhlitaan työvuorojen takia äitienpäivää jo huomenna).
12.05.2006 10:56
Itsekin matkaa Kairoon suunnittelevana löysin vielä halvempia lentoja osoitteesta www.area.fi ja sieltä "lennot". Itse olen menossa joulukuussa ja sinne halvin hinta oli 270 euroa. Kannattaa tsekata.
03.05.2006 08:58
Jos Euroviisujen lähetysajankohta on sama kuin ennen, niitä katsellaan klo 21 jälkeen.. olisiko peräti klo 22. Katsooko teillä lapset telkkaria vielä siihen aikaan? Edesvastuutonta! Eilenkin tuli seksiguru-ohjelma klo 22 subtv:ltä. Katsoiko teillä lapset sitäkin?
14.03.2006 18:41
Heh.. minä osallistuin ensimmäistä kertaa elämässäni puhelinäänestykseen. Tämä oli ensimmäinen kerta kun katsoin sen sen arvoiseksi. Äänestin Lordia ja olen 34 vuotias pikkukakara =)
Nyt vaan on niin, että Suomessa on todella suuri heavy-sukupolvi, jotka ovat syntyneet 60- ja 70-luvuilla... ehkä meitä on muitakin kalkkiksia, jotka ekaa kertaa näppäilivät kännyköitään äänestäkseen.
14.03.2006 12:19
Itsekin laulun harrastavan on pakko sanoa, että olen eri mieltä tuosta laulutaidottomuudesta. Täytyy olla todella hyvin äänenkäyttö hallussa, jotta pystyy laulamaan niinkuin Lordi laulaa ilman, että ääni menee jo yhden biisin aikana. On sitten eri asia miten laulutaitoa mielestäsi mitataan. Lordi pysyy äänessä (laulaa siis oikeita säveliä oikeissa kohdissa), skaala on todella laaja ja niinkuin jo sanoin, äänenkäyttö on vailla vertaa. Ei ole laulutaidotonta jos ääni ja sen tehostus on sellainen mistä sinä henk.koht. et pidä.
Sanoista ei todellakaan saa kovin hyvin selvää, mutta menepä kuuntelemaan oopperaa ja kerro mulle mitä siellä lauletaan. Se on valitettava tosiasia, että moni laulaja ei osaa artikuloida tarpeeksi selkeästi. Tässä tapauksessa kuitenkin lienee ihan sama artikuloiko Lordi hieman epäselvästi vai lähetetäänkö sinne Marita Taavitsainen, joka laulaa suomeksi. Kumpaakaan ei yleisö ymmärrä.
Maskit taas on Lordi-bändin imago, ei tarkoitus peittää bändin jäsenien mahdollista rumuutta... tai kauneutta, joka lienee olisi heille suurempi ongelma imagon suhteen.
14.03.2006 12:11
Olen samaa mieltä Turusen laulutaidoista. Hän on keskinkertainen oopperalaulajana. Nightwishin maine ja suosio on mielestäni ideassa, ei laulajan taidoissa. Idea yhdistää oopperalaulaja metalliin on hyvä ja maailmalla vielä harvinainen. Muistaakseni Judas Priestin vokalistilla on oopperataustaa ainakin koulutuspuolella, mutta NW:ssä on nimenomaan naisääni yhdistetty upeaan musiikkin. Turusen ulkonäkö ja "katu-uskottavuus" esiintyjänä ovat todennäköisesti se suurempi haaste kuin laulutaito. Uuden solistin pitäisi täyttää aika suuret saappaat, mutta jos löytyy loistava laulaja, joka on valmis tähän, eiköhän se laulutaito tule puhumaan puolestaan.
28.10.2005 13:09
Eiköhän tässä kisassa ole kyse siitä, että voittaja pääsee levyttämään? Tämä ei ole laulukoulun pääsykoe. Siinä tapauksessa pitäisi ottaa huomioon ikä ja mahdollinen kehityskelpoisuus, mutta kun kyse on valmiin pakkauksen hakemisesta, laulutaito, esiintyminen ja oikeanlainen artikuloiminen tai vieraan kielen lausuminen pitäisi jo olla hanskassa tai hyvin pienellä työllä saavutettavissa.
19.10.2005 19:46
Viime vuonna pikkutytöt sai Antin toiseksi vai oliko se kolmanneksi. Jos asiantuntijoilta olisi kysytty pelkän musikaalisuuden perusteella, Antti ei olisi ollut 8 parhaan joukossa. Aika kova voima pikkutytöillä vaikka voittajaksi saatiinkin Hanna, joka sentään osaa kohtalaisesti laulaa.
19.10.2005 19:32
Jos tämä olikin ko. henkilön tapa hakeutua julkisuuteen, laulunlahjathan eivät riitä alkuunkaan ja missikisoihinkin lienee turha pyrkiä. Ensin välähdys TV:ssä, sitten pari tarpeeksi mielenkiintoista lehtijuttua... Idols-ohjelmaan liittyvät asiathan tällä hetkellä ovat "kuumaa kamaa" niin yleisölle kuin sitä myötä lehdistöllekin.
...kävi vaan mielessä...
22.09.2005 11:38
vieläks te ootte tapaamassa siellä cindyllä vai menikö innostus ja rohkeus jo ohi? aattelin vaan varmistaa kun just hokasin, että mullakin ois vapaata ja voisin ihan oikeesti tulla. mis on cindy?
28.06.2005 00:35
- leikataan peppöristä palleroita
- piirretään naaman kuva, yksi per pallero
- liimataan paljetteja koristeeksi (jos on), nonparellitkin käy
- liimataan tikku kii peippörin sille puolelle missä ei oo naamaa
- liimataan vielä yks peippöri sille samalle puolelle
- vilautetaan valmista hymiötä sopivan (tai liian kiperän) paikan tullen
- nypitään liimoja sormista aamulla kun herätään
28.06.2005 00:30
pitäsköhän.sitä.vanhankin.vaivautua...välilyöntinappi.taas.sökö.prkl...
16.05.2005 18:05
Kairossa ollaan kaverin kanssa käyty kolme kertaa ja joka kerta hänellä on ollut ongelmia methol-savukkeiden löytämisen kanssa. Salemia sai jostain kioskista ikäänkuin vahingossa, mutta vihreää Marlboroa emme löytäneet mistään... eikä varsinkaan vihreää light Marlboroa.
27.12.2004 20:40
Egypti on siitä mukava maa tai ainakin Kairo, missä olen matkustellut, että siellä käy valuutta kuin valuutta. Dollareilla ja nykyisin uskoisin myös euroilla saa tehtyä hyviä kauppoja, koska paikalliset kauppiaat haluavat nimenomaan niitä.. johtuuko se valuuttojen vahvasta kurssista tai mistä lie..
Hyvällä kurssilla olen myös vaihtanut siellä paikallisten kanssa euromääräisiä kolikoita egyptin puntiin. He kun saavat turisteilta tippinsä kolikkoina ja euromääräisillä kolikoilla he taas eivät tee mitään.
Mutta takaisin siihen ostelemiseen; voit siis käyttää mitä tahansa käypää yleistä valuuttaa kunhan rahasi on tosiaankin seteleinä. Heillä on valuuttakursseista tuoreet tiedot ja laskimet, joilla voitte yhdessä (ole tarkkana!) laskea mitä mikäkin milläkin valuutalla maksaa.
26.12.2004 21:34
Tässä muutama esimerkki paikallisista tavoista (Kairo).
- Kun ajat tiellä, jossa on esim. kaksi kaistaa, tiellä ajetaan 3,5 kaistaa. Tapana on ajaa kaistojen välillä, koska silloin voit väistää kumpaan tahansa suuntaan (jos on tilaa) jos takana tuleva tööttää merkiksi, että haluaisi ohi. Voin luvata, että takana tuleva tööttää!
- Egyptissä on myös sellainen viidakonsääntö, että jos takana tuleva vilkuttaa pitkiä valoja, se tarkoittaa, että hän tulee kovempaa, väistät tai et. Tällöin kyseessä on yleensä joku isompi ajoneuvo kuten kuorma-auto.
- Egyptissä ei myöskään totella liikennevaloja eikä liikennepoliisia. Jos pysähdyt punaisiin valoihin, saat aikaan ketjukolarin.
- Kääntyminen monikaistaiselta isolta tieltä vastaantulevan kaistan yli tapahtuu isomman "varjossa" ikkunasta käsimerkkiä viittoen. Odotus voi olla pitkäkin kunnes joku isompi auto kuskeineen haluaa kääntyä samaan suuntaan kuin sinä.
- Vauhti kaupungin keskustassa on yleisesti huima ja taas... tukit tien jos ajat hiljempaa.
- Jalankulkijat ylittävät tien mistä haluavat ja autoilijat väistävät jos jaksavat ja pystyvät... eli yleensä ei väistetä. Jo pelkkä käveleminen ainakin Kairossa on extreme-urheilua... autoilua en hurjimmissa haaveissani tai unelmissani edes uskaltaisi kuvitella.
Ja vielä pieni omakohtainen kokemus: Kairossa ajelimme kerran taksilla kohti Kairon keskustaa, vauhtia joku 80km/h. Ohitesemme ajoi auto hurjaa vauhtia, hädintuskin näimme auton väriä. Kun myöhemmin auto oli juuttunut liikenteeseen Kairon keskustassa, hämmästykseksemme huomasimme, että kuski oli alle 10 vuotias poika!
Turvallista matkaa!
terv. harrastelija-egyptologi
25.12.2004 07:30
3 / 3