Vapaa kuvaus

s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1311

Kommenttia

18023

  1. // Mitä se kertoo katolisuudesta? //

    Alexin aloituskysymys, hänen viitatessa tilastoon, jonka mukaan Amerikan suurin uskonnollinen yhteisö on katolisuus ja ex-katoliset.

    En tiedä, kertooko tuo mitään katolilaisuudesta, mutta jotain se kertonee amerikkalaisista. "Jumala sinua siunatkoon" on amerikkaan kai tullut tavaksi niiden ei-katolilaisten myötä, jotka taannoin pakenivat uudelle mantereelle katolilaisten vainotessa täällä Euroopassa heitä.

    Suurin osa islamilaisten valtioiden väestöstä on islam-uskontoa harjoittavia. Mitä se kertoo islamin voimasta? Toisaalta, heidän rukoillessa viidesti päivässä matolla, mitä se kertoo heidän uskostaan? Saavatko he rukousvastauksia, kun rukoilevat kostoa ja jihadin onnistumista ja juutalaisuuden hävittämistä?
    Saako islaminuskoinen yhteyden Jumalaan rukousmatollaan, vaikka Jeesus on heille melko vieras, itse asiassa monille vihollinen, koskapa islamilaisen perheenjäsenen käännyttyä kristinuskoon, tulee hänestä lainsuojaton.

    Katolilaisuus ei ole meille uhka eikä juutalaisuus. Islaminusko sensijaan on uhka ainakin niille, jotka vievät evankeliumia islaminuskoiselle. ISIS äärijärjestö on uhka jopa islamilaisuudelle. Kristinuskossa alkaa jo olla taakse jäänyttä kerettiläisten vainoaminen, joten suunta on oikea, mutta islamin suunta on väärä.

    Kristinuskossa valloitetaan maailmaa Kristukselle, mutta islamissa islam-uskonnolle ja islamilaisen vallan alle, lähinnä iranilaisen suuntauksen valvontaan.
    Sunnuntailakia ei tule, eikä sapattilakia. Sensijaan perjantain pyhittäminen kenties.

    On tärkeää, kun muslimimaailmassa evankelioidaan, että tarjotaan vain Jeesusta Kristusta - ei mitään kirkkokuntia tai poppoita. Annetaan muslimille mahdollisuus saada yhteys rukouksia todella kuulevaan Jumalaan KRISTUKSEN KAUTTA.
    Jos Jumala ei vastaa ihmisen huutoon, silloin sopii unohtaa Jumala, mutta jos ja kun Jumala vastaa, silloin ihminen väistämättä joutuu ottamaan vastuun ja selvittämään kantansa ja välinsä Luojan kanssa. On myöhäistä sitten rajan tuolla puolen itkeä, että en tiennyt Sinun olevan totista totta - luulin kyseessä olevan vain uskonto, yksi muiden joukossa.

    ISLAM JA KRISTUS - http://fi.wikipedia.org/wiki/Jeesus_islaminuskossa

    antti
  2. // Sielu kuolee oppi on vain askeleen päässä siitä että uskomme että emme ole mitenkään vastuussa Jumalalle tekemisestämme. //

    Asia on juurikin niin! Onneksi Raamattu puhuu, että jokaisen ihmisen tosin on kerran kuoltava, MUTTA SITTEN tulee tuomio. Eikä vain nimellinen tai virtuaalinen tai vertauksenomainen rangaistus vaan - en tiedä millainen - mutta varmasti sellainen että itkettää ja kaduttaa, jos tuli opetettua ja uskottua, että kuolema vapauttaa vastuusta ja syyllisyydentunteesta.

    SINÄ HOURIT!

    Hourailijoita me uskovat olemme, mutta kuitenkin Jumalan hyväksymiä lapsosia ...

    Ap. t. 12:15
    He sanoivat hänelle: "Sinä hourit". Mutta hän vakuutti puheensa todeksi.
    Niin he sanoivat: "Se on hänen enkelinsä".

    Olivat rukoilleet niin niin vilpittömästi päivät yöt, vangitun Pietarin puolesta.
    Kun Jumala vastasi ja vapautti Pietarin, he eivät uskoneet rukousvastauksen tuojaa, Pietarin äänen ja koputuksen kuullutta iloista ovenvartijaa.
    Se on vaan Pietarin enkeli, joka koputtaa keksivät itselleen selityksen.

    Sakariaalle enkeli kertoi, että saa Johannes-pienokaisen. Sakarias heti oivalsi, etteihän se ole mahdollista ja niin hän oli rangaistukseksi mykkä lapsen syntymään asti. Lapsen saamista olivat rukoilleet vuosikymmenet.

    Saaran vain naurahti, kun Aabraham kertoi, että Herra lupasi raskaaksi. Melkein koko ikänsä olivat lasta toivoneet. Mutta sellainen Isä on, että hän kuulee ja tietää jo ennen rukoilemistammekin, mitä haluamme. Hän inspiroi meitä rukoilemaan. Mutta meidän on vaikea ottaa vastaan jotakin uutta, vaikka sitä pyytäisimme. Me omasta mielestämme ehkä hourimme, mutta Jumala on enemmän tosissaan vastausten kanssa kuin me hartaissa rukouksissamme!
  3. Alex jossain skrivasi Raamatun LUKEMISSTA, mutta 'tinkerballs' on tarkoin TUTKINUT Raamattua, kun tuonkin on havainnut, ettei Jobin parannuksenteosta puhuta eikä uhraamisesta. ei Jobin tarvinnut parantumiskokoukseenkaan raahautua.
    Sensijaan Jobin viisaat lohduttajat joutuivat uhraamaan ja pyytämään anteeksiantoa Jobin siunaavien käsien kautta.

    Luoja vähän tenttasi Jobin tietämystä ja kun Job huomasi, ettei tiedä mistään mitään, mutta Jumala tietää ja voi kaiken - Jobin kärsimystietä ei enää tarvittu; hän oli oppinut.
    Muistanette opetuksen tuhlaajaisästä. Kun poika palasi hunningolta, ei isä jaksanut kuunnella sel(v)ityksiä, vaan järjesti railakkaat pidot. Jobille järjestettyjen pitojen kohokohta oli varmaankin se, kun lakihenkiset sielunhoitajat saivat kuulla, mikä JUMALAN käsitys Jobista oli:

    Job 1:22 : Kaikessa tässä Job ei tehnyt syntiä eikä puhunut nurjasti Jumalaa vastaan.
    - -
    7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
    8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."

    Tinkerballs kirjoitti EGW:n tuomitsijoille:
    // Sinä et tiedä mitä EGW:n sielussa on tapahtunut hänen viimeisten kirjoitustensa julkaisun ja kuolemansa välillä. Jumala yksin tietää ihmisten synnit ja parannukset //

    Aivan niin. Niinkuin Jobinkaan onnettomuudet EIVÄT juontuneet siitä, että Job olisi ollut syntisyyden vuoksi kuritusta tarvitseva tai peräti Jumalan taholta tulevaa kostoa tarvitseva, ei sovi kenenkään julistaa, että EGW:n vastoinkäymiset olisivat vaikkapa rangaistusta harhaoppisuudesta tms.

    Ja, kuten tinkerballs edelleen teroitti - parannksenteosta viimeisinä hetkinään ei voi tietää, ei kenenkään kohdalla. Kun ihminen sanoo, että isä, sinun käsiisi minä annan henkeni, niin eiköhän tämän ihmisen kohtalo ole Armon Ruhtinaan ja Isän kädessä.
    Paavali opetti asennoitumaman niin, että jos pidät itseäsi kristittynä, niin miksi et pitäisi samoin toista, joka sanoo olevansa kristitty.

    antti
  4. IHMINEN ON IHAN OIKEESTI JUMALAN KUVA - IHAN ELÄVÄ KUVA JUMASTA
    -- ei kovin hyvä kuva, mutta kuitenkin

    I
    Ihan kokonaisuutena ottaen, pienoismikromyykoossa tietenkin, mutta kuitenkin ...
    1. Tess. 5:23 :
    Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
    Matt. 28:19 :
    Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
    1. Moos. 1:27a :
    Ja Jumala loi ihmisen OMAKSI kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi;

    II
    2. Kor. 2:14
    Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi HÄNEN tuntemisensa tuoksun!
    Matt. 5:16 :
    Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät TEIDÄN hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.
    Matt. 10:20 :
    Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.

    III
    Matt. 5:14a
    TE olette maailman valkeus.
    Gal. 2:20a
    ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa;

    IV
    Joh. 10:34
    Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: TE olette jumalia'?
    1. Joh. 4:17
    Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia MEKIN olemme tässä maailmassa.

    antti
  5. alex.kasi skrivasi // Raamatun lukemistavasta pari sanaa // Minullakin kokemusta ...

    Raamattua ei pidä lukea lukuina vaan tutkia Jumala mielessä. Jopa yksittäisistä kappaleista, joissain tapauksissa jopa yksittäisistä lauseista voi nähdä Jumalan isällisen luonteen ja luotettavuuden. Kuten esim:
    Luuk. 16:25
    Mutta Abraham sanoi: Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa.

    Jumalan oikeamielisyys / laupeus näkyy jo pienessä osassa Jeesuksen puhetta. Eikä lisäpuheet sitä muuksi muuta. Voimme tuosta havaita, ettei kannata täällä olla ottava osapuoli vaan antava Jeesuksen tähden - ja silloin olemme sanan varsinaisessa merkityksessä Jumalan lapsia.

    Calvin opetti, että Jumala on etukäteen valinnut jotkut ihmiset pelastukseen ja jotkut kadotukseen. Mutta Raamattu on täsmällinen kirja. Jeesus itse sanoi vain Juudas Iskariotin olevan säädetty menemään kadotukseen ja seurakuntaopin puolella näemme Raamatusta, ettei Jumala ketään pepelastuksen ulkopuolelle MÄÄRÄÄ vaan on kaikki "MÄÄRÄNNYT PELASTUKSEEN" - ja Jeesuksen omaisuudeksi.
    Kaikkitietävä Jumala teroitta mieliimme, että Jumala on edeltäTIETÄNYT, keille armo tulee kelpaamaan. On aivan eri asia määrätä Joku jonnekin tai vain tietää, minne tuo Joku ajautuu ilman Isää.

    ON TUO ALEX IHME VEIJARI, kun aloitti Raamatun lukemisella ja niinkin vakavaan ketjuun sitten heitti iänikuisen ajatuksensa, että Jumala kiduttaa kerettiläistä ihmistä. Jumalapa ennemmin kurittaa omaa esikoiskansaansa sekä kristittyjä - puhdistaa.

    KADOTUKSESTAKIN ryhdyttiin kiistelemään ottamatta Raamattua lukuun. Näin sanoo Raamattu - eikä sitä muut kohdat muuksi muuta:
    "Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat." Tuo on roomalaisten ja muiden pakanain apostolin, Paavalin Roomalaiskirjeestä, 8:1.

    EIKÄ meidän pidä välittää siitä, että joku meille tuiki tuntematon runoilija Alex
    ( http://www.suomi24.fi/yhteisö/alex.kasi ) taas tämänkin asian kohdalla koettaa tyrmätä Raamatun SANOMAN uskottavuuden, inttämällä: "Mainittakoon tässä nyt taas, että esimerkiksi Paavali ei koskaan kirjoittanut sanaakaan kadotuksesta".

    ALEX: // Ne loistakoot taivaankannesta ja antakoot valoa maan päälle."
    Ja niin tapahtui.
    Siis vasta kolmantena päivänä alettiin laskemaan aikoja ... //

    Kun niin topakasti on puolustavinaan Sanaa, ei saisi, alex hyvä, heti lannsitua epäluuloiseksi Luojaa kohtaan! Kyllä Hän osaa 24h laskea siitä alkaen, kun luomistyön alkoi elikkä AJANKULUN sääti. Kyllä Hän tiesi kokeilemattakin, kauanko maa kiertää aurinkoa ja kuu maata. Et sinä voi siirtää ajan alkua 3. pv:lle, mutta jos olet siirtävinäsi, vakaumuksesi mukaan sinun pitää viettää lepopäivää vasta tiistaisin.
    Vai päätätkö, että Jumala tarvitsi ensin Valon, voidakseen luoda? Ala sinäkin Luojalle nöyränä laskea päiviä oikein; tämä on Raamatun selkeä neuvo: "Anna minulle viisas sydän, että oikein laskisin päivieni määrän!"
    En tiedä, en muista, msitä päin Isoa Kirjaa tuo on, mutta eikö se kuitenkin ole Raamatun sanomaa? Vaikkei sanoina ja lauseina juuri sellaisenaan löytyiskään painotuotteesta.
    Job 10:20 sanoo: ovathan päiväni vähissä. Ovat alexinkin viikonpäivät vähissä, jos vasta kolmannesta alkaapi laskea tai sitten on vain siirrettävä sapattia.

    antti
  6. // Mutta minä en hyväksy sitä että seriffin ominaisuudessa oleva tyyppi akoittelee naisia. //

    Jari selosti akoittelemisensa pohjanmaalaiseksi tavaksi vain. Joten jos joku loukkaantuu, niin opetelkoon olemaan loukkaantumatta. Ei se ainakaan minua haittaa, että pohjanmaalaisuus täällä korostuu, vaikka itse olen varsinainen suomalainen. Itse en akoittele naisia, mutta joskus joitain miehiä. Jari on luotettava luotsi, sopiva juuri tälle palstalle.

    TOISENLAINEN LUOTSI, YLIPAPPI KAIFAS

    Joh.11:47 Niin ylipapit ja fariseukset kokosivat neuvoston ja sanoivat: "Mitä me teemme, sillä tuo mies tekee paljon tunnustekoja?
    48 Jos annamme hänen näin olla, niin kaikki uskovat häneen, ja roomalaiset tulevat ja ottavat meiltä sekä maan että kansan."
    49 Mutta eräs heistä, Kaifas, joka sinä vuonna oli ylimmäinen pappi, sanoi heille: "Te ette tiedä mitään
    50 ettekä ajattele, että teille on parempi, että yksi ihminen kuolee kansan edestä, kuin että koko kansa hukkuu".

    51 Mutta sitä hän ei sanonut itsestään, vaan koska hän oli sinä vuonna ylimmäinen pappi, hän ennusti, että Jeesus oli kuoleva kansan edestä,
    52 eikä ainoastaan tämän kansan edestä, vaan myös kootakseen yhdeksi hajalla olevat Jumalan lapset.
    53 Siitä päivästä lähtien oli heillä siis tehtynä päätös tappaa hänet.

    Osaako kukaan sanoa, kenen puolella Kaifas oli, kun hänen päätöksellään Jeesus annettiin ulkoistetulle toimijalle murhattavaksi?
    Minä päättelen, ettei Kaifas yhtä uhria kaikkien puolesta suositellut siksi, että synneistä pääsisi, vaan ajatteli tarvitsevansa yhden uhrin, jotta roomalaiset eivät kävisi hänen ja hänen kansansa kimppuun, kun Jeesus oli herättänyt levottomuutta. Tulee mieleen . . .

    1. Kor. 15:19
    Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.

    antti
  7. // Minä luen kaksi kertaa viikossa Raamatun kannesta kanteen. //
    // Minä luen Raamattua kaikilla kielillä joille Raamattu on käännetty //

    Jollakin on hienoja saavutuksia tai sitten ei. Mutta eihän Suomen lainkaan lukeminen lainkaan tee ihmisestä lainkuuliaista saati sitten rakastavaista elikkä pelkkä sanojen hokeminen itselleen ei hyödytä. Raamattua pitää tutkia, ehkä myös koetella ja vilpittömästi. Jos joku tykkää Raamatusta, mutta ajattelee, että ei tämä kuitenkaan ole minulle, vaan noille vaivaisille - hän ei ole vielä käsittänyt.

    Apt.8: 30 Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Esaiasta ja sanoi: "Ymmärrätkö myös, mitä luet?"
    31 Niin hän sanoi: "Kuinka minä voisin ymmärtää, ellei kukaan minua opasta?" Ja hän pyysi Filippusta nousemaan ja istumaan viereensä.
    32 Ja se kirjoitus, jota hän luki, oli tämä: "Niinkuin lammas hänet viedään teuraaksi; ja niinkuin karitsa on ääneti keritsijänsä edessä, niin ei hänkään suutansa avaa.

    antti
  8. Niinhän se on, että nöyrä elikkä hengellisesti köyhä löytää Sanasta aina uutta.
    Täältä voi joku löytää itselleen sopivan systeemin Raamatun tutkimiseen ...
    https://www.bible.com/fi

    Tuo bible.com/fi , siis "YouVersion" on asettautunut alkamaan Joh. 1. https://www.bible.com/fi/bible/61/jhn.1.finpr
    ja mielestäni onkin paras aloittaa siitä, kun jonkinlaisen kokonaissuunnitelman mukaan menee. Sillä onhan niin, että Joh.1. alku sijoittuu jo ennen Mooseksen kirjan alkua.
    Ja niinkin on, että "Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Uusi Testamentti" AVAA ymmärtämään vanhaa, muun muassa tämä jae: 1. Kor. 10:4
    "ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus."
    Tietenkin Jeesuksen omat sanat painavat eniten, kuten: Joh. 5:46
    "Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut."

    Toki Filippus opetti etiopialaiselle hoviherralle "alkaen Mooseksesta", mutta hän samantien jatkoi Jeesukseen ja käsillä olevaan päivään. On pidettävä mielessä, että vanha liitto eläimen veressä vain peitti synnit, mutta uusi liitto Jeesuksen veressä poistaa synnin. Vanhassa liitossa takerruttiin hengenhädässä konkreettisesti alttarin sarviin, mutta uudessa liitossa pannaan toivo uskon kautta Jeesuksen vereen.

    Jos joku ei vielä tiedä, niin raamattu.uskonkirjat.net on helpoin tapa löytää etsimäänsä aiheeseen liittyvien muistamiensa sanojen avulla sopivia sanankohtia.

    antti
  9. Alex taas veteli hatustaan, tällä kertaa omituista 300-luvun kristillisyyden TULKINTAA. Aivankuin lauantaina lepopäivää viettävät kelpaisivat oikean päivän vuoksi Jumalalle ja sitävastoin sunnuntaina yhteen kokoontuvat kristityt olisivat Ilmestyskirjan pedon omaisuutta.
    Alex kaivaa jo haudatun sotakirveen maasta kuin Lalli konsanaan ja kuuluttaa pyhän sodan -jihadin - kahden viikonloppupäivän välille!

    Mutta tämä seuraava ei ole historiaa vaan tätä päivää ja lähitulevaisuutta . . .

    http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/71880-hatahuuto-suomensomalilta-isisn-rekrytointi-halyttavan-aktiivista

    ISIS-järjestö värvää jopa suomalaisia somaleja Syyriaan ja Irakiin teurastajiksi, keinolla jos toisella. Mutta toki tuo on ennustettukin, jihadin julistaminen juutalaisuutta ja kristinuskoa vastaan. Pedon ajat alkavat lähestyä?
    Israel ja kristityt eivät ole vielä olleet kyllin ahtaalla - onko aika koetella meidät?

    Jer. 4:16
    Ilmoittakaa kansoille, kuuluttakaa Jerusalemille: "Piirittäjät ovat tulossa! He tulevat kaukaisesta maasta, he kohottavat sotahuutonsa Juudan kaupunkeja vastaan."
    Joel 3:9 (4:9) : Kuuluttakaa kansoille näin: -- Varustautukaa pyhään sotaan, hälyttäkää miehet taisteluun! Lähtekää liikkeelle, käykää hyökkäykseen, kaikki soturit!

    Jer. 6:4
    "Julistakaa Siionille pyhä sota", he huutavat. "Käykäämme sen kimppuun keskellä päivää!" "Mutta päivä laskee jo, illan varjot pitenevät."

    JESAJA 14. SYYRIA-IRAN-IRAK ARMEIJAIN TUHO YNNÄ KAIKKIEN ISRAELIA MIEHITTÄVIEN ...

    24 Näin on Herra Sebaot vannonut: -- Mitä minä suunnittelen, se toteutuu, mitä minä päätän, se tapahtuu.
    25 Olen päättänyt tuhota Assyrian omassa maassani. Omilla vuorillani minä poljen sen murskaksi, ja ies heltiää Israelin hartioilta ja valjaat sen olkapäiltä. [Jes. 37:36]
    26 Tämä on päätökseni, joka koskee kaikkia maita. Tässä on käteni, koholla kaikkien kansojen yllä.
    27 Kun Herra Sebaot on tehnyt päätöksen, kuka sen kumoaa? Kun hän on kohottanut kätensä, kuka estää sen iskun? [Dan. 4:32]

    Tätä et ehkä uskalla lukea, vaikka se on HerranSanaa . . .
    http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Sak.+14:1&rnd=1410036010139

    antti