Vapaa kuvaus

s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1311

Kommenttia

18023

1. >

Apt 15:10
    Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?

Eihän sitä voikaan ymmärtää, miten se liittyy suomalaisiin 10 käskyyn. Raamattu täytyisi olla edessä ja Apt 15. luku sekä käännellä esiin viitekohtia.
    Mutta sitten kun ymmärrät, mitä tuolla jakeella on tekemistä 10 käskyn kanssa, et ole enää kaukana Jumalan valtakunnasta. Kaikesta päättäen joku on selitellyt sinulle viekkaasti sommiteltujen tarujen avulla tyhjäksi juuri tuon jakeen.

Apt 15:l0 on eräänlainen pienoisevankeliumi ja kokko luku on tavallaan evankeliumi. Sillä tuo jae vapauttaa juutalaiset ja vielä enemmän meidät pakanuudesta, tyhjän päältä kristinuskoon kääntyneet. Vapauttaa ihmisten määräysvallan alta mitä tulee käskettämisiin ja läksyttämisiin.

Jerusalemin pääkonferenssissa käytiin perinpohjainen keskustelu, sillä uskoon tulleet lainkiihkoilijat olivat jääneet Mooseksen lain orjuuteen. Eivät tietenkään uhrilakien ja seremonialakien, mutta tämän varsinaisen elikkä laintaulujen so. 10 käskyn. Ihan kuten sinut on opetettu jäämään. Jae 5 paljastaa sen:

Apt 15:5
    Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia".

Jae 28:
    Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät.

Ei siis MITÄÄN Mooseksen lain taakkaa. Niinpä Paavali toisaalla varoittaa ankarasti, ettei pidä ympärileikatakaan. Ympärileikkaus näet oli virallinen merkki siitä, että tämä henkilö on sitoutunut noudattamaan KAIKKEA Mooseksen lakia.

Ja Mooseksen lain noudattajahan on ulkopuolella Kristuksen, sillä tuo laki ei täytä Jeesuksen vaatimuksia - puuttuuhan 10 käskystä tykkänään lähimmäisenrakkaus. Vrt. Matt 5:20-28, 43-48.

TÄYSI VAPAUS KRISTUKSESSA TAI SITTEN 10 KÄSKYÄ tarkoin noudatettuna JA YMPÄRILEIKKAUS

Kristityn vapaus - Gal 5:1-8

1 Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen. [Joh. 8:32; Room. 6:18, 8:2]
    2 Minä, Paavali, sanon teille: jos annatte ympärileikata itsenne, teille ei ole Kristuksesta mitään hyötyä. [Ap. t. 15:11]
    3 Vakuutan vielä kerran jokaiselle, joka antaa ympärileikata itsensä, että hän on velvollinen noudattamaan lain kaikkia määräyksiä. [Room. 2:25, 4:4]

4 Te, jotka pyritte vanhurskauteen lakia noudattamalla, olette joutuneet eroon Kristuksesta, armon ulkopuolelle. [Gal. 2:21]
    5 Koska me uskosta olemme saaneet Hengen, odotamme hartaasti, että toivomme toteutuisi ja me saavuttaisimme vanhurskauden. [Room. 5:18]
    6 Kristuksessa Jeesuksessa on yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei. Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko. [1. Kor. 7:19; Gal. 6:15; Kol. 3:11]

7 Te etenitte jo hyvää vauhtia. Kuka teidät on pysäyttänyt? Tehän ette enää tottele totuutta. [Gal. 3:1]
    8 Tämä ei ole lähtöisin ainakaan hänestä, joka teitä kutsuu. [Gal. 1:6].

Siinäkin oli tietynlainen pienoisevankeliumi. Tuon raamatunkohdan kautta voi löytää elämän Kristuksessa.

Ympärileikkauksen voisi ajatella sopivaksi uuden liiton merkiksi, sillä uskovahan on uskon kautta Kristukseen siinä liitossa, jonka Jumala Aabrahamin kanssa teki 430 vuotta ennen Mooseksen lakia. (Gal 3:16-18, 1.Ms.17:9.12).
    Mutta tultuaan myös Mooseksen lain merkiksi, sitä ei voi käyttää. Vaan meidän merkkimme on hengellinen, on ns. sydämen ympärileikkaus:

Room. 2:29
    Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan Henki. Tällainen juutalainen saa kiitoksen Jumalalta, ei ihmisiltä. [5. Moos. 10:16; Jer. 4:4; Ap. t. 7:51].

Room. 10:10
    Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.

OLEMME KRISTUKSESSA - EMME MOOSEKSESSA

Jaak 2:8-13

8 Jos te noudatatte lain kuningaskäskyä niin kuin se Raamatussa on: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi", te teette oikein. [3. Moos. 19:18; Matt. 19:19+]
    9 Mutta jos te erottelette ihmisiä, te teette syntiä, ja laki osoittaa teidät rikkojiksi. [5. Moos. 1:17]

10 Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin. [Matt. 5:19; Gal. 3:10]
    11 Hän, joka sanoi: "Älä tee aviorikosta", sanoi myös: "Älä tapa." Vaikka siis et teekään aviorikosta, olet lainrikkoja, jos tapat.

12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
    13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7+].

SE VARSINAINEN PIENOISEVANKELIUMI - "316"

Joh 3:16
    Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. [Room. 5:8, 8:32].

Tämä Jaak 2:8-13 on sekin pienoisevankeliumi, sillä joka sen mukaisesti elää, hän on vapaa synnin ja kuoleman lain alta!
  2. Näetkö, missä kohden? Voisikos alex-kasi valaista sinua, kun tuntee kirjoituksensa? Miten voin korjata, jos virhe tuli, kun ei sitä minulle osoiteta - vain syytellään. Mutta sinä olet olkea, kun tutkimatta hutkit!

1. Kor. 3:11-15
    11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
    12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
    13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.

14 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
    15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.

Mikä vastauksessani ei ollut Raamatun hengen mukaista? Jos alex-kasi on jäänyt sanattomaksi, kuten näyttää jääneen - voit kysyä Isältä Pyhässä Hengessä! Ei minun Isäni jätä ketään vaille vastausta.

Ilm. 3:18
    Annan sinulle neuvon: osta minulta tulessa puhdistettua kultaa, niin tulet rikkaaksi, osta valkoiset vaatteet ja pue ne yllesi, niin häpeällinen alastomuutesi peittyy, osta silmävoidetta ja voitele silmäsi, niin näet. [Jes. 55:1; Matt. 13:44; 1. Piet. 1:7].

Tulee aika, jolloin saamme israelilaisilta vastauksia, kun kyselemme Herran tiestä!
    Luepa koko Sakarja sekä vertaa muihin profeettoihin. Sillä kaikki ne puhuvat tuosta 1000 vuoden ajanjaksosta, jolloin Israel opettaa maailmalle JUMALAN TUNTEMISTA!

Niinhän sen periaatteessa piti alun perinkin olla.

Sak. 8:23
    "Näin sanoo Herra Sebaot: Jokaisen Juudan miehen viitan liepeisiin tarttuu noina päivinä kymmenen miestä, jotka kaikki puhuvat eri kieltä, ja he sanovat: 'Me tahdomme tulla teidän mukaanne. Olemme kuulleet, että Jumala on teidän kanssanne.'" [Sak. 6:15].

- - -
    Sak 8:20-

20 Näin sanoo Herra Sebaot: -- Vielä on tapahtuva, että monet kansat ja monien kaupunkien asukkaat lähtevät liikkeelle. [8:20-22: Jes. 2:2-4; Miika 4:1-3]
    21 He kulkevat kaupungista toiseen ja sanovat: "Lähtekää tekin mukaan, menkäämme yhdessä Jerusalemiin uhraamaan Herralle ja etsimään häneltä armoa, rukoilemaan Herraa Sebaotia." Ja kaikkialta kuuluu huuto: "Minä tulen mukaan!"

22 Kansanjoukot ja mahtavat kansat saapuvat Jerusalemiin rukoilemaan minua, Herraa Sebaotia, uhraamaan minulle ja etsimään minulta apua.

Jer. 31:34
    Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.
  3. Olisit tutkinut ensin kaikki profeetta-kirjat sekä verrannut niitä Jeesuksen puheisiin siitä suurimmasta ja viimeisestä ahdistuksesta sekä vielä Ilmestyskirjaan verrannut - nii nei olisi tarvinnut käydä parjaamaan!

Minä selitän Raamatulla Raamattua ts. liitän yhteen ne kohdat, mitkä todella ovat yhtä ja kronologisesti järjestäytyvät.

Mutta ateistin on ensin koettava tarvitsevansa taivaallsita Isää Kristuksen kautta Pyhässä Hengessä. Sitten uskottava evankeliumi omalle kohdalleen. Senjälkeen Raamatun palapelikin on varsin helppo koota.

Kun Jumala syöksi alas sen, mitä Lusifer rakensi taivaissa, niin se täällä rakennutti Baabelin tornin, joka sortui. Niin myös sortuvat ne ylpeät ajatukset, mitä se ihmisten mieliin muureiksi rakentaa.

Jes. 26:5
    Tietäkää: Herra on syössyt alas korkealla asuvat ja heidän ylhäisen kaupunkinsa, hän raastoi sen alas, raastoi alas maan tomuun.

Dan. 5:20
    Mutta kun hänen sydämensä ylpistyi ja hänestä tuli röyhkeä ja ylimielinen, hänet syöstiin alas kuninkaalliselta valtaistuimelta ja hänen arvoasemansa otettiin häneltä pois. [Dan. 4:27,34]

SITTEN JUMALA LASKEE TÄNEN ALAS KAUPUNKINSA

Ehkä se tulee tuohon Maan varjopuolelle, yläilmoihin. Siellähän ei valoa tarvita, sillä Jeesuksen kirkkaus asuu siellä. Se miltä Mooses joutui kasvonsa peittämään, Siionilla.
    Ehkä 1000 vuotta on sekä uusi maa että vanha.
    Sitten vanha katoaa ja saatanan joukot syöstään helvettiin.
    Kaikki tuo on Sanassa, mutta samanaikaisuuksissa on eri käsityksiä jopa tutkijoilla.

Ilm 21:1- 7

1 Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. [Jes. 65:17, 66:22; 2. Piet. 3:13]
    2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. [Jes. 52:1; Gal. 4:26; Hepr. 12:22; Ilm. 3:12 | 2. Kor. 11:2; Ilm. 19:7].

3 Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan, [3. Moos. 26:11,12; Hes. 37:27; Sak. 2:14; Joh. 1:14; Ilm. 7:15]
    4 ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut." [Jes. 25:8; Ilm. 7:17].

5 Valtaistuimella istuva lausui: "Uudeksi minä teen kaiken." Hän sanoi: "Kirjoita nämä sanat muistiin. Ne ovat luotettavat ja todet." [Jes. 43:19 | Ilm. 19:9]
    6 Vielä hän sanoi minulle: "Nyt ne ovat käyneet toteen. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä. [Ilm. 16:17 | Ilm. 1:8, 2:8 | Jes. 55:1; Ilm. 7:17].

7 Tämä on voittajan palkinto. Minä olen hänen Jumalansa, ja hän on minun poikani. [2. Sam. 7:14; Ps. 89:27; 2.
  4. Jos et voi luottaa mm. Hesekielin, Sakarjan tai apostoli Johanneksen profeetanlahjoihin, kuinka sitten voit EGW:n täydellisesti oikeassa olemiseen uskoa?

Mutta minä en tulkinnut, vaan selitin suoraan Raamatusta ja voit noiden kohtien kautta mennä sisään Sanaan ja löytää lähes kaikista profeetoista vastaavat asiat.

Kyse ei olekaan siitä, ettetkö toteaisi esitystäni raamatulliseksi - vaan siitä ettet tahdo luottaa - Jumalaan ja Hänen ilmoitukseensa. Sitten ei kukaan voi sinua auttaa.

Miten muuten voit sanoa, että Uskova_1 on väärässä? Sillä hänhän vain toi esiin EGW:n tekstiä ihan suoraan EGW:n tuotannosta.
    Kyllä tunne-elämäsi näyttää nyt niin jämähtäneen jumiin, ettet voi mitään ottaa vastaan.
    Kannattaisi mennä asiantuntijan luokse, jotta ajatus lähtisi taas kulkemaan.

Ei ole järkeä siinäkään, että sinulal on kiivas tarve kumota se, mitä joku toinen kirjoittaa - mutta itselläsi ei ole antaa tilalle edes tyhjänpäiväisiä esityksiä!

Jes 52:7-12

7 Kuinka ihanat ovat vuorilla ilosanoman tuojan askelet! Hän ilmoittaa rauhan tulon, tuo suuren ilosanoman, hän tuo pelastuksen sanoman ja sanoo Siionille: -- Sinun Jumalasi on nyt kuningas! [Nah. 1:15; Room. 10:15 | Ps. 96:10]
    8 Kuulkaa! Vartijat kohottavat riemuhuudon, ja kaikki yhtyvät iloon, sillä omin silmin he näkevät, kuinka Herra palaa Siioniin. [Jes. 62:6]
    9 Puhjetkaa riemuun, te Jerusalemin rauniot, kaikki yhdessä iloitkaa! Herra on antanut kansalleen lohdutuksen, hän on lunastanut vapaaksi Jerusalemin! [Jes. 40:1; Sak. 1:17].

10 Herra on osoittanut pyhän käsivartensa voiman kaikkien kansojen silmien edessä, niin että maan kaikki ääret näkevät pelastuksen, jonka meidän Jumalamme on tuonut. [Ps. 98:3; Jes. 52:15; Luuk. 3:6]
    11 Pois, pois, lähtekää Babylonista! Saastaiseen älkää koskeko, lähtekää pois sieltä, pitäkää itsenne puhtaina, te Herran pyhien astioiden kantajat! [Jes. 48:20; 2. Kor. 6:17; Ilm. 18:4]
    12 Mutta nyt teidän ei tarvitse lähteä hätäillen, ei pakopaikkaa etsien, sillä teidän edellänne kulkee Herra, Israelin Jumala seuraa suojananne. [2. Moos. 13:21; 5. Moos. 16:3; Jes. 58:8].
  5. 1. Piet. 5:8
    Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä. [Luuk. 22:31; 2. Kor. 2:11; 1. Tess. 5:6]

En pelkää karhua enkä leijonaa, sillä ne vain kovalla valheen äänellä pelottelevat epäuskoisuuteen.
    Jumalaa minä pelkään, aikuisen Jumalan lapsen tavalla.

Hes. 3:18
    Kun minä sanon jumalattomalle, että hänen on kuoltava, asetan sinut vastuuseen hänestä. Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen jumalattomuudestaan pelastaaksesi hänet, hän kuolee syntiensä tähden -- ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut.

Hes. 3:20
    "Ja jos vanhurskas kääntyy vanhurskaudestaan, jos hän tekee sellaista mikä on väärin, kun panen hänet koetukselle, sinä olet vastuussa hänestä. Ellet sinä varoita häntä, hän kuolee syntiensä tähden, eikä kukaan muista hänen vanhurskauttaan, ei hänen hyviä tekojaan. Ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut. [Hes. 18:24, 33:12].

Hes. 22:14
    Vieläkö sinulla on rohkeutta, vieläkö on käsissäsi voimaa niinä päivinä, joina minä vaadin sinut tilille? Minä, Herra, olen puhunut, ja minkä puhuin, sen teen.

MUUTAKIN KUIN LASTEN SIUNAAJA

Jeesus tekee muutakin kuin että käy neuvoloissa tarjoamassa tuttipulloa pienokaisille.
    Niitä Hän vain siunaa, eikä niille ole helvettiä - kun ei ole heille vielä antanut mitään sellaista, mistä vaatisi palautteena hyvää hedelmää.

Minulle Isä on antanut parikin leiviskää, joten jos niillä en asioisi Isäni viinitarhan hoitamistarkoituksessa, niin helvetin tulijärven syvimmästä kohdasta varmasti itseni tilinteon päivänä löytäisin. Iankaikkisesta iankaikkiseen sitten räpikösisin siinä rikinsuolaisessa hehkussa . Kovaa lainomaista työtä se olisi ja tarkoitus tietenkin, etten hukkuisi.

Tietenkään Jumala ei vaadi siltä, jolle ei ole antanutkaan - onhan Hän Rakkauden Jumala myös, eikä pelkästään Oikeudenmukaisuuden.

Mutta olisi se hassua, jos lapsi huutaisi vanhemmilleen, että mitä te siinä toisianne muistuttelette rakkaudesta ja rakkaudettomuudesta sekä seurauksista. Eiköhän se riitä, että vain lemmiskelette. Ottakaa oppia minusta; minä elän huolettomasti, eikä minulta mitään puutu.

Sitten hään juoksisi kadulle ja alkaisi sielläkin omaa oivallustaan tuputtaa. Illalla sitten voitonoloisena palaisi kotiin ja vaatisi äitiä laittamaan Pilttipurkit tarjolle.

Ei; meidän on herätettävä kanssaihmisemme näkemään, mistä he tarvitsevat pelastuksen, jotta saisimme ohjata heidät tuntemaan iankaikkinen Isä.
  6. Kun alex-kasi nyt on itsensä jumalaksi ja tuomariksi nostanut - tosin lepsuksi sellaiseksi pullamössörakkauksineen - niin minnekähän hän sijoittaa 1000-vuotisen rauhanajan jälkeen ikuisuusolennon nimeltä Lusifer?

Helvetinpelolleen alex-kasi KERJÄÄ rauhoitusta itsensä ulkopuolelta. Mutta vaikea on sanaleikin avulla poistaa "iankaikkisesta iankaikkiseen" kestävän iankaikkisuuden rinnalta "iankaikkisesta iankaikkiseen" tulijärveä.

Säälittääkö alex-kasia, että se entinen jumala, Jumala, valmisti paikan saatanalle ja hänen enkeleilleen? Sillä ne eivät kestä Hänen läsnäolossaan, kun tätä hetkellistä, katoavaa pakopaikkaakaan ei enää kauan ole.
    Avaruudet ja Maa kuumuudesta sulavat, todistaa Pietari ja sanoohan sen jo järkikin.Ennemmin tulisi sääliä niitä, jotka Jeesus tahtoo sieltä PELASTAA!

On yhä paratiisi siellä hiekan alla, Irakissa - Eufrat- ja Tigris-virtojen välissä.
    On myös taivaallinen, hengellinen paratiisi, ns. kolmas taivas.
    On Jerusalem ja on taivaallinen Jerusalem, joka tänne alas lasketaan.

On ikuinen Jumalan valtakunta - mutta alex-kasi luulee voivansa sanansa voimalla poistaa ikuisen helvetin. Vain silmitön helvetin pelko tekee niin hassuksi järkeilijäksi.

1. Piet. 4:17
    Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?

Jaak. 3:1
    Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
  7. Ei olekaan vainajahengillä mitään tekemistä vanhurskauden portin kanssa, ei. Mutta minun Herrallani on - Hän astuu selllaisesta sisään Jerusalemissa; aivan pian.

SILLÄ HERRA ON PUHUNUT! Hes 36:5-9

5 sanoo Herra Jumala: Totisesti, vihani koko hehkulla minä puhun noita toisia kansoja ja koko Edomin maata vastaan. Täynnä ilkeää iloa ja halveksuntaa ne ovat riistäneet itselleen minun maani, kaapanneet omakseen sen laitumet.
    6 "Ennusta siis Israelin maasta, sano sen vuorille ja kukkuloille, laaksoille ja purojen uomille: Näin sanoo Herra Jumala: Minä puhun täynnä vihaa ja vimmaa, koska te olette joutuneet muiden kansojen häväistäviksi.

7 Sen tähden sanoo Herra Jumala: Minä kohotan käteni ja vannon, että teidän ympärillänne olevat kansat saavat itse häväistyksen osakseen.
    8 "Mutta te, Israelin vuoret, kasvatatte versoja ja kannatte hedelmää kansaani Israelia varten, sillä minun kansani tulee pian takaisin.
    9 Minä tulen teidän luoksenne ja käännän katseeni teidän puoleenne, ja teidän peltonne kynnetään ja kylvetään.

Hes 34:20-24

20 "Sen tähden sanoo Herra Jumala näin: Minä pidän siitä huolen, että oikeus toteutuu lihavan ja laihan lampaan kesken.
    21 Te olette kyljillänne ja hartioillanne sysineet heikkoja, te olette puskeneet niitä sarvillanne, kunnes olette saaneet ajetuksi ne laumasta.

22 Mutta minä pelastan lampaani, eivätkä ne enää ole teidän armoillanne. Minä pidän siitä huolen, että oikeus toteutuu lampaiden kesken.
    23 "Minä panen yhden paimenen heitä kaitsemaan, palvelijani Daavidin. Hän kaitsee heitä, hän on oleva heidän paimenensa. [34:23,24: Ps. 89:4,5]
    24 Minä, Herra, olen heidän Jumalansa, ja palvelijani Daavid on heidän kaikkien ruhtinas. Minä, Herra, olen puhunut.
  8. kolmen-enkelin katkeriin vuodatuksiin olisi typerää mennä mukaan, enkä astukaan hänen itseoikeutetulle reviirilleen. Mutta tässä hän tai joku muu jälleen kerran raivoaa Kristuksen evankeliumin rohkealle puolustajalle.

Nostan hattua sille, että Uskova_1 uskaltautuu arvostelemaan profeettoja sekä enkeleitä. Sanoohan Sana, ettei niitä pidä niin paljon ARVOSTAA, että niitä kumartaa.

Jumala kyllä ymmärtää, kenen tukena Hän on, kun aivan kohtuuttomasti tälläkin palstalla koetellaan uskovaisten psyykettä, varsinkin tuon ykkösuskovan. Ei vaadi Isä täydellistä itsehillintää vajavaisilta lapsiltaan. Mutta lahjoittaa järkkymättömän sisäisen rauhan!

Jes. 54:10
    Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.