Ollessasi köyhä, oletkin rikas:

Sirkka-Iita

"Sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäkseen mitättömäksi sen, joka jotakin on." 1 Kor. 1:28.

Sellainen Taivaallinen isä meillä on! Hän on heikkojen ja sorrettujen,"köyhien" puolella. Sinunkin puolellasi, jos sinä tunnet itsesi kaikella tapaa huonoksi ja riittämättömäksi. Ihmismieli masentuu ja tulee helposti alakuloiseksi, huonouden tunnossaan.

Mutta Jeesus tahtoo muistuttaa sinua siitä, että Jumala on tarkoituksella järjestänyt asiat näin kohdallasi. Sillä Jumala valitsee usein juuri sen sen, joka on maailman silmissä halpasukuista ja mitätöntä.

Jumala valitsee hänet, jota ihmiset halveksivat ja pilkkaavat, sillä Hän TIETÄÄ kenet HÄN valitsee jo silloin kun olemme vielä äidin kohdussa.

Jumala tahtoo nöyryttää ja saattaa häpeään kaikki kerskailijat ja itseriittoiset! Voit siis olla turvassa niinkauan, kun sinäkin TAHDOT kuulua siihen ihmis ryhmään, jotka EIVÄT MITÄÄ OLE! Jumala TUNSI sinut valitessaan. Eikä hän KOSKAAN HYLKÄÄ SINUA!

17

525

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuri noin se on. Siihen voisimme lisätä vaikak kuinka paljon esimerkkejä Raamatusta, niin vanhan liiton puolelta kuin uudestakin.
      Erityisen kiinnostavaa on se, että vanhan liiton aikana Isä otti liiton ulkopuolelta - jopa Jeesuksen kantaäideiksi naisia, kuten portto Rahab ja Ruut Mooabilainen.

Paavali oli vähäisintä Benjaminin sukua, joka suku oli vähällä tulla tuhotuksi - veljessodassa! Sillä Benjaminin suku haluttiin eristää pois Israelista.
      Sopu ja rauha löytyi vasta, kun benjaminilaisia oli enää alle 1000 pakoon päässyttä jäljellä.

Tuom 21:12-21 (Koko asia: 19-21. luvut).

12 Gileadin Jabesissa oli neljäsataa nuorta tyttöä, jotka eivät olleet maanneet miehen kanssa. Heidät tuotiin israelilaisten leiriin, joka oli Silossa, Kanaaninmaassa. [4. Moos. 31:18]
      13 Israelilaiset lähettivät sitten sananviejiä Rimmonin kallioilla oleskelevien benjaminilaisten luo tarjoamaan rauhaa. [Tuom. 20:47]
      14 Kun benjaminilaiset palasivat Rimmonin kallioilta, israelilaiset antoivat heille ne Gileadin Jabesin naiset, jotka oli jätetty henkiin. Mutta naisia oli liian vähän.

15 Herra oli murtanut aukon Israelin heimojen riveihin. Kansan kävi sääliksi Benjaminin heimoa,
      16 ja Israelin vanhimmat kysyivät: "Mistä hankimme lopuille benjaminilaisille vaimot, kun heimosta ei jätetty eloon ainoatakaan naista?" [Tuom. 20:48]
      17 He jatkoivat: "Onhan Benjaminilla jäljellä perintömaansa. Yksikään Israelin heimo ei saa kuolla sukupuuttoon!

18 Mutta me israelilaiset emme voi antaa omia tyttäriämme heille vaimoiksi, koska olemme vannoneet: 'Kirottu se, joka antaa vaimon benjaminilaiselle.'"
      19 Silloin vanhimmat keksivät keinon. Silossa, kaupungissa, joka sijaitsee Betelistä pohjoiseen ja Lebonasta etelään, Betelin ja Sikemin välisen tien itäpuolella, oli tapana joka vuosi viettää juhlaa Herran kunniaksi. [Joos. 18:1]
      20 Vanhimmat sanoivat nyt benjaminilaisille: "Menkää Silon viinitarhoihin väijymään!

21 Kun kaupungin tytöt tulevat tanssimaan, hyökätkää viinitarhoista esiin, ryöstäkää kukin itsellenne Silosta tyttö vaimoksi ja palatkaa kotiseudullenne!

Joosef oli melkein yhtä vähäinen kuin Benjamin.
      Muistamme kuinka veljet myivät hänet egyptiläisille orjaksi. Mutta Herra korotti hänet.

• Löysit hyviä esimerkkejä raamatusta, että miten Jumala meidät näkee.Se että ihminen on köyhäksi tullut, tarkoittaa että hän ei tunne ilman Jumalan rakkautta olevansa YHTÄÄN MITÄÄN.

Vaan tuntee elävänsä ainoastaan Jumalan armosta. Vasta TÄYSIN TYHJÄN ja murtuneen astian Jeesus voi täyttää omalla Hengellään. Niin kauan, kun olemme täysin riippuvaisia Jeesuksesta, saame olla varmoja, ettei hän meitä jätä, eikä hylkää.

• siis myös katollisten

ja sunnuntaiviettäjien puolella. Hän on niiden puolella joita Ellen herjaa.

• sydämeen. Siihen että miten vilpitön uskossasi olet. Jumala vaatii jokaiselta VAIN hänen ymmärryksensä mukaan kuuliaisuutta.

Jos joku pitää yhden päivän toista parempana ja tekee sen sydämestään Herran kunniaksi, ja se toinen, joka pitää toisen päivän parempana, tehdäkseen kunniaa Herralle ja on sydämessään VARMA, että asia on NÄIN, niin hänkin kunnioittaa Jumalaa.

Mutta joka epäilee, niin hän ei enää voi olla vapaa uskossaan, vaan häntä kalvaa se epäilys siitä, että teenkö nyt oikein vai väärin, rukoilkoon Jumalalta ymmärrystä omantunnon tähden.

Tämä alustukseni aihe EI sivunnut millään lailla tätä sapatti asiaa, joten pyydän että pysysimme nyt tämän aloitteen sisällä, koska olen jo aiemmin moneen kertaan tehnyt selväksi oman kantani siihen lepopäivä kysymykseen. Kiitos, jos kunnioitat tätä pyyntöäni!

• Sirkka-Iita kirjoitti:

sydämeen. Siihen että miten vilpitön uskossasi olet. Jumala vaatii jokaiselta VAIN hänen ymmärryksensä mukaan kuuliaisuutta.

Jos joku pitää yhden päivän toista parempana ja tekee sen sydämestään Herran kunniaksi, ja se toinen, joka pitää toisen päivän parempana, tehdäkseen kunniaa Herralle ja on sydämessään VARMA, että asia on NÄIN, niin hänkin kunnioittaa Jumalaa.

Mutta joka epäilee, niin hän ei enää voi olla vapaa uskossaan, vaan häntä kalvaa se epäilys siitä, että teenkö nyt oikein vai väärin, rukoilkoon Jumalalta ymmärrystä omantunnon tähden.

Tämä alustukseni aihe EI sivunnut millään lailla tätä sapatti asiaa, joten pyydän että pysysimme nyt tämän aloitteen sisällä, koska olen jo aiemmin moneen kertaan tehnyt selväksi oman kantani siihen lepopäivä kysymykseen. Kiitos, jos kunnioitat tätä pyyntöäni!

Käsitykseni mukaan Sirkka-Iita tuossa kirjoittaa aivan niinkuin pitääkin. Kun tekstistä lisäksi henkii vilpittömyys, ei ainakaan minulla ole oikeutta EPÄILLÄ sitä vilpittömyyden tuntua - siis vilpittömyyttä.

Ihan oikein teet, Sirkka-Iita, kun puolustaudut tällaisessa asiassa. Ei todellakaan pidä katsoa henkilöön ja tässä yhteydessähän se tarkoittaa sitä, että sapattiasiaa ei pidä kytkeä mukaan tässä yhteydessä.

• Kirjoitus olisi hyvä, jos ei tietäisi taustaasi, kuinka pidät jehovalaisia, mormoneja ja adventisteja pelastuneina.

Ja juuri siitä syystähän sinä tulit tuonkin tänne harhaoppisten palstalle kirjoittamaan etkä uskovien, että haluat taas lohduttaa adventisteja väärällä lohdutuksella, etteivät tulisi synnin tuntoon ja uskoon, vaan pysyisivät synneissään.

• TAUSTAKSI JOBIN KIRJAA

Tässä ketjussa esiintyvien taustoja en juurikaan vielä tunne. Siksi joudun tässä mielenkiintoisessa tausta-asiassa viittaamaan vain Raamatun tapaukseen.

Minä mieluummin jätän taustat muistelematta ja iloitsen siitä, että joku kirjoittaa Raamatun hengen mukaisesti. Sillä Jobin ystävät tunsivat Jobin hyvän taustan hyvin. Silti heidän lohduttamisyrityksensä johti siihen, että sanoivat Jobista: syyllinen hän joka tapauksessa on. Jobin kirjan lopussa Jumala ankarasti tuomitsi nuo arvuuttelijat.

Toinenkin syy on siihen, miksi minä en halua taustoja muistella, vaan otan huomioon vain sen ketjussa, missä sillä hetkellä ollaan.
        Tahdon varoa olemasta varauksellinen, jotta uudelle olisi tilaa - niin minussa kuin kanssaihmisissäkin.

Apt 9:11-15

11 Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;
        12 ja hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen."
        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.

• AnttiVKantola kirjoitti:

TAUSTAKSI JOBIN KIRJAA

Tässä ketjussa esiintyvien taustoja en juurikaan vielä tunne. Siksi joudun tässä mielenkiintoisessa tausta-asiassa viittaamaan vain Raamatun tapaukseen.

Minä mieluummin jätän taustat muistelematta ja iloitsen siitä, että joku kirjoittaa Raamatun hengen mukaisesti. Sillä Jobin ystävät tunsivat Jobin hyvän taustan hyvin. Silti heidän lohduttamisyrityksensä johti siihen, että sanoivat Jobista: syyllinen hän joka tapauksessa on. Jobin kirjan lopussa Jumala ankarasti tuomitsi nuo arvuuttelijat.

Toinenkin syy on siihen, miksi minä en halua taustoja muistella, vaan otan huomioon vain sen ketjussa, missä sillä hetkellä ollaan.
        Tahdon varoa olemasta varauksellinen, jotta uudelle olisi tilaa - niin minussa kuin kanssaihmisissäkin.

Apt 9:11-15

11 Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;
        12 ja hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen."
        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.

Odotas vaan jos et mielistele Sirkka-Iitaa ja adventisteja tarpeeksi niin sinussa olevaa Pyhää Henkeä aletaan kutsua riivaajaksi ja ajamaan pois.

• uskova_1 kirjoitti:

Odotas vaan jos et mielistele Sirkka-Iitaa ja adventisteja tarpeeksi niin sinussa olevaa Pyhää Henkeä aletaan kutsua riivaajaksi ja ajamaan pois.

Totta puhut - sen tunnen ihan luissa ja ytimissä; hengestä puhumattakaan.
        Enkä voi sanoa, että sinun valitsemasi kirkas "on, on" tahi "ei, ei"-linja olisi väärä valinta.

Mutta minun kohdallani ainakin toistaiseksi puolustaa paikkaansa pikkusen säyseämpi tapa.
        Sellainen, mikä toivoo parasta. Mielestäni suhtautumistavassa on hyvä olla inhimillisyyttä mieluummin kuin tyrmäämistä.
        Sillä me kuitenkin erehdymme monissa kohdin, mekin. Vaikka emme - Jumalan armosta - Kristuksen opin perusteissa.

Jaak. 3:2
        Kaikkihan me hairahdumme monin tavoin. Täydellinen on se, joka ei hairahdu puheissaan: hän kykenee hallitsemaan koko ruumiinsa. [Ps. 34:14; Sir. 19:16; Jaak. 1:26; 1. Piet. 3:10].

Onhan noillakin velvoitteensa, jonka uskovat oikeaksi:
        1. Tim. 6:1
        Kaikki, jotka ovat orjina ikeen alla, pitäkööt isäntiänsä kaikkea kunnioitusta ansaitsevina, ettei Jumalan nimi ja oppi tulisi häväistyksi.

• ei voi hyväksi sanoa

vaikka ei koskaan olisi muita kirjoituksiasi lukenut tai tietäisi sinun taustaasi .. josta tiedän esimerkiksi aikaisemmat(?) huumeongelmasi ja yölliset näkysi kun olet keskustellut "henkien kanssa" ja olen lukenut myös muutaman kirjoituksesi joissa epätoivoisesti yrität tulla tämän palstan Elleniksi..

Kehut tehneesi parannuksen mutta se ei suoraan sanoen kirjoituksissasi näy, jotka ovat ovat epätavallisen röykeitä ja pahoin pelkään että sinulla on yhä paljon vaikeuksia elämässäsi.

Sirkka Iitasta voi sanoa että hän on tämän palstan harvoja kirjoittajia jotka kirjoittavat rakkaudellisella sydämmellä ja kanssaihmisiä nostaen ja se häiritsee sinua sanottomasti koska sirkka iita on niin paljon edellä sinua uskon tiellä. Siksi hakemalla haet vikaa hänestä ja kun et löydä mitään mistä edes voisit kiertokautta sanoa jotain pahaa niin keksit tämän.

Käytät samaa mekanismia mitä kirjanoppineet käyttivät kerran parituhatta vuotta sitten - haet vikaa muista ja kehut itse olevasi oikeassa..

• ???????????
        AnttiVKantola kirjoitti:

Enkä voi sanoa, että sinun valitsemasi kirkas "on, on" tahi "ei, ei"-linja olisi väärä valinta.

Mutta minun kohdallani ainakin toistaiseksi puolustaa paikkaansa pikkusen säyseämpi tapa.
        Sellainen, mikä toivoo parasta. Mielestäni suhtautumistavassa on hyvä olla inhimillisyyttä mieluummin kuin tyrmäämistä.
        Sillä me kuitenkin erehdymme monissa kohdin, mekin. Vaikka emme - Jumalan armosta - Kristuksen opin perusteissa.

Jaak. 3:2
        Kaikkihan me hairahdumme monin tavoin. Täydellinen on se, joka ei hairahdu puheissaan: hän kykenee hallitsemaan koko ruumiinsa. [Ps. 34:14; Sir. 19:16; Jaak. 1:26; 1. Piet. 3:10].

Onhan noillakin velvoitteensa, jonka uskovat oikeaksi:
        1. Tim. 6:1
        Kaikki, jotka ovat orjina ikeen alla, pitäkööt isäntiänsä kaikkea kunnioitusta ansaitsevina, ettei Jumalan nimi ja oppi tulisi häväistyksi.

Oletko Jumalan mies ollenkaan?

panettelija kirjoittaa.

johon sinä vastaat:

...
        nyt tiedämme mikä henki sinua kuljettaa.

• ei voi hyväksi sanoa kirjoitti:

vaikka ei koskaan olisi muita kirjoituksiasi lukenut tai tietäisi sinun taustaasi .. josta tiedän esimerkiksi aikaisemmat(?) huumeongelmasi ja yölliset näkysi kun olet keskustellut "henkien kanssa" ja olen lukenut myös muutaman kirjoituksesi joissa epätoivoisesti yrität tulla tämän palstan Elleniksi..

Kehut tehneesi parannuksen mutta se ei suoraan sanoen kirjoituksissasi näy, jotka ovat ovat epätavallisen röykeitä ja pahoin pelkään että sinulla on yhä paljon vaikeuksia elämässäsi.

Sirkka Iitasta voi sanoa että hän on tämän palstan harvoja kirjoittajia jotka kirjoittavat rakkaudellisella sydämmellä ja kanssaihmisiä nostaen ja se häiritsee sinua sanottomasti koska sirkka iita on niin paljon edellä sinua uskon tiellä. Siksi hakemalla haet vikaa hänestä ja kun et löydä mitään mistä edes voisit kiertokautta sanoa jotain pahaa niin keksit tämän.

Käytät samaa mekanismia mitä kirjanoppineet käyttivät kerran parituhatta vuotta sitten - haet vikaa muista ja kehut itse olevasi oikeassa..

ja paatuneet toinen toistaan kiittelevät.

• niin teette
        uskova_1 kirjoitti:

ja paatuneet toinen toistaan kiittelevät.

kiittelette toisianne. vaikka ei täällä kovin montaa tunnu olevan jotka sínua kiittelisivät.
        yriti saada antin lankaan, seuraan mielenkiinnolla kuinka edistyt josko antti alkaa kanssasi hävyttömästi haukkumaan lähimmäisiään? toivoisin että ei alkaisi mutta eihän sitä koskaan tiedä kun nyt jo tuntui ihan luissa asti?

• ??????????? kirjoitti:

Oletko Jumalan mies ollenkaan?

panettelija kirjoittaa.

johon sinä vastaat:

...
        nyt tiedämme mikä henki sinua kuljettaa.

Minkäs sille voin, että ihan luissa ja ytimissä tuntuu, että eivät ainoastaan muut puhtaan evankeliumin puolustajat - vaan myös minä, vähäisin, koen ikäänkuin meitä herajttaisiin ja meille uhiteltaisiin. Ikäänkuin EGW:n kostoa.

Jeesus lohduttakoon ja vakuuttakoon uskollisuuttaan valituilleen näillä sanoilla:

Olet vienyt sydämeni - Korkea Veisu 4:8-11 :

8 Mies: Tule, valittuni, tule vuorilta, tule luokseni Libanonilta! Jätä Amanan huiput, jätä Senirin ja Hermonin laet, leijonien lymypaikat, pantterien vuoret! [5. Moos. 3:9; 1. Aik. 5:23]
        9 Rakkaani, kihlattuni, olet vienyt sydämeni! Yhdellä silmäyksellä sinä sen veit, yhdellä kaulanauhasi helmellä.

10 Miten ihanaa on sinun rakkautesi, rakkaani, valittuni! Mitä on sinun rakkautesi rinnalla viini! Ihanammin kuin kaikki balsamit tuoksuvat sinun voiteesi!
        11 Mesi helmeilee sinun huulillasi, sinun kielelläsi on maitoa ja hunajaa. Rakas, sinun vaatteissasi tuoksuu Libanon!

Tiedän, että se on molemminpuolinen tuntemus Jeesuksen ja uskovaisen välillä, HENGELLISENÄ TOTUUTENA!

2. Kor. 11:2
        Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.

• p33

Kiitos rohkaisusta. Nuo on asioita, jotka tiedän varsin hyvin, mutta ne on hyvä välillä kuulla uudestaan sopivassa tilanteessa. Kun on alakuloinen mieli ja tuntee itsensä mitättömäksi, rohkaisee todella tietoisuus siitä, että Jumala on alunperin luonut minut omia tarkoituksiaan varten. Siunausta!

• tuosta tekstistä, toivottavasti Jeesus sai puhuttua sen katta ja lohdutettua monia. Minä toivoisinkin saavani olla vain hänen terveistensä välittäjä, kaikessa vajavaisuudessani.

Siunausta sinulle ja Jeesuksen läsnäoloa.
        tv. Sirkka-Iita.

• niistä henkii lämpöä

ja vilpittömyyttä.
      kiitos niistä

ja Jumala sinua siunatkoon.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      519
      1598
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1176
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      872
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      62
      861
    5. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      847
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      766
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      76
      751
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      30
      707
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      695
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      691
    Aihe