PAINOVIRHEPAHOLAINEN
"kolme-enkeliä" välitti foorumille "kultaisen kortin" sanomia. Mutta nytpä lienee niin, että vainajahengille oli sattunut painovirhepaholainen kirjoittaessaan viestejä EGW:lle "kultaisesta kortista".
Siksi EGW:n mielikuvitus lähti laukkaamaan silleen, kuin kolme-enkeliä on foorumilla kuvannut . "sataprosenttisella varmuudellaan". Mutta k ja p kompastuttivat profeetan. Raamattu jyrkästi kieltää kysymästä vainajahengiltä, sillä ne eksyttävät ihan tahallaan.
Jes. 8:19
Ja kun he sanovat teille: "Kysykää vainaja-ja tietäjähengiltä, jotka supisevat ja mumisevat", niin eikö kansa kysyisi Jumalaltansa? Kuolleiltako elävien puolesta?
Kun Pyhässä Hengessä kysyt - Isältä! - Hän sanoo suurinpiirtein seuraavasti.
Piti tietysti oleman: "kultainen PORTTI". Portti on portti, eikä tuo portti aukea antikristuksen kultaisella kortillakaan. Tuo vanhurskauden portti.
Suljettu portti - Hes 44:1-3 :
1 Mies vei minut sitten takaisin temppelin ulommalle portille, sille, joka on itään päin, mutta se oli suljettu.
2 Herra sanoi minulle: "Tämä portti pysyy suljettuna. Sitä ei ole lupa avata, eikä kukaan saa kulkea siitä. Herra, Israelin Jumala, on tullut siitä temppeliin, ja siksi se pysyy suljettuna.
3 Vain ruhtinas saa tulla porttirakennukseen. Koska hän on ruhtinas, hän saa nauttia uhriateriansa täällä. Hänen kuuluu tulla porttirakennukseen eteishallin kautta, ja pois hänen on mentävä samaa tietä."
Hes 43:4
Herran kirkkaus meni temppeliin portista, joka on itää kohti.
Se portti on tehty niin monta kertaa kuin on Jerusalemin muurit uudelleen pystytetty. Mutta ns. kultainen portti on aina muurattu samantien umpeen. Sitä ei tehdä käytettäväksi vaan olemaan.
Vasta kun Jeesus Sak 14:4 mukaisesti astuu alas Jerusalemiin, aikojen lopussa - Hän käyttää tuota porttia, pystyttäessään 1000 vuotta kestävän rauhan valtakuntansa.
Hab. 3:6
Kun hän pysähtyy, maa vavahtaa, kun hän katsoo, kansat vapisevat. Ikuiset vuoret menevät murskaksi, ikiaikaiset kukkulat vajoavat. Voimallinen on aina hänen kulkunsa. [Ps. 68:8,9]
Ps. 24:7
Nostakaa päänne, te portit, nostakaa päänne, te ikuiset ovet, kunnian kuninkaan käydä sisälle!
Ps. 24:9
Nostakaa päänne, te portit, nostakaa päänne, te ikuiset ovet, kunnian kuninkaan käydä sisälle!
JUMALAN LAPSET KÄYVÄT HENGELLISESSÄ MIELESSÄ VANHURSKAUDEN PORTISTA
Niinkuin Jeesus tämän jo noin 2000 v. kestäneen evankelioimisen aikakauden avasi menemällä pappi Sakariaan pojan, Johanneksen, kastettavaksi, "salli nyt, sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus" - niin Hänen mainiosti sopii avata 1000 vuotta kestävä sisäisen ja ulkoisen rauhan aika käymällä "vanhurskauden portista" sisään.
Ps. 118:19
Avatkaa minulle vanhurskauden portit, käydäkseni niistä sisälle kiittämään Herraa.
14 "Autuaita ne, jotka pesevät vaatteensa: he pääsevät syömään elämän puusta ja saavat mennä porteista sisälle kaupunkiin. [1. Moos. 3:22; Ilm. 2:7, 7:14, 21:27].
kultainen kortti - KULTAINEN PORTTI
8
326
Vastaukset
- Uudesta Jerusalemista
joka laskeutuu alas Taivaasta maan päälle.
Uusi Jerusalem ei ole uusi Jumalalle ja enkeleille, vaan meille ihmisille se on uusi.
Uusi Jerusalem on ihan konkreettinen kaupunki, jossa on ison kaupungin elämä, ilman syntiä kuitenkin.
Antti sotkee nyt kaksi eri asiaa keskenään.- mikään ei
Mikään ei ole ikävystyttävämpi paikka kuin kaupunki. Näin vannoutuneen luonnossaliikkujan mielestä. Tunnen kaupungissa aina "ahtaanpaikankammoa". Jokainen on minun tiellä ja minä muiden. Jo pelkkä kaupungista puhuminen on ummehtunutta.
- Jumalan kaupunkia
mikään ei kirjoitti:
Mikään ei ole ikävystyttävämpi paikka kuin kaupunki. Näin vannoutuneen luonnossaliikkujan mielestä. Tunnen kaupungissa aina "ahtaanpaikankammoa". Jokainen on minun tiellä ja minä muiden. Jo pelkkä kaupungista puhuminen on ummehtunutta.
tämän maailman kaupunkeihin.
- käynyt
katsomassa taivaassa, että enkeleillä ei ole kortteja, kun kerran väität että niin ei voi olla?
Ps. 24 puhuu kirjaimellisista porteista. Kyse on Uuden Jerusalemin, todellisen kaupungin, porteista.
Tekstihän kuuluu näin:
Ps. 24:7 "Kohotkaa korkeiksi, portit, avartukaa, ikiaikaiset ovet! Kirkkauden kuningas tulee."
Ps. 24:9 "Kohotkaa korkeiksi, portit, avartukaa, ikiaikaiset ovet! Kirkkauden kuningas tulee."
Vainajahengillä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.- adventismin huuruja
Miksi viet lipevästi puheenaihetta pois Ellun erheistä?
- minä väitän
adventismin huuruja kirjoitti:
että te olette väärässä. Kukaan teistä ei ole käynyt taivaassa katsomassa, että enkeleillä ei ole jossain tilanteessa jotain, mikä Ellen Whitelle näytettiin kultaisena korttina.
Ei olekaan vainajahengillä mitään tekemistä vanhurskauden portin kanssa, ei. Mutta minun Herrallani on - Hän astuu selllaisesta sisään Jerusalemissa; aivan pian.
SILLÄ HERRA ON PUHUNUT! Hes 36:5-9
5 sanoo Herra Jumala: Totisesti, vihani koko hehkulla minä puhun noita toisia kansoja ja koko Edomin maata vastaan. Täynnä ilkeää iloa ja halveksuntaa ne ovat riistäneet itselleen minun maani, kaapanneet omakseen sen laitumet.
6 "Ennusta siis Israelin maasta, sano sen vuorille ja kukkuloille, laaksoille ja purojen uomille: Näin sanoo Herra Jumala: Minä puhun täynnä vihaa ja vimmaa, koska te olette joutuneet muiden kansojen häväistäviksi.
7 Sen tähden sanoo Herra Jumala: Minä kohotan käteni ja vannon, että teidän ympärillänne olevat kansat saavat itse häväistyksen osakseen.
8 "Mutta te, Israelin vuoret, kasvatatte versoja ja kannatte hedelmää kansaani Israelia varten, sillä minun kansani tulee pian takaisin.
9 Minä tulen teidän luoksenne ja käännän katseeni teidän puoleenne, ja teidän peltonne kynnetään ja kylvetään.
Hes 34:20-24
20 "Sen tähden sanoo Herra Jumala näin: Minä pidän siitä huolen, että oikeus toteutuu lihavan ja laihan lampaan kesken.
21 Te olette kyljillänne ja hartioillanne sysineet heikkoja, te olette puskeneet niitä sarvillanne, kunnes olette saaneet ajetuksi ne laumasta.
22 Mutta minä pelastan lampaani, eivätkä ne enää ole teidän armoillanne. Minä pidän siitä huolen, että oikeus toteutuu lampaiden kesken.
23 "Minä panen yhden paimenen heitä kaitsemaan, palvelijani Daavidin. Hän kaitsee heitä, hän on oleva heidän paimenensa. [34:23,24: Ps. 89:4,5]
24 Minä, Herra, olen heidän Jumalansa, ja palvelijani Daavid on heidän kaikkien ruhtinas. Minä, Herra, olen puhunut.- kun lahjat eivät kelpaa
adventismin huuruja kirjoitti:
>>> Valetta vastustan
adventismin huuruja 1.9.2007 klo 22.49
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5501797Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18877- 84873
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101806Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50729- 63715
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2707- 63676
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74628- 65543